abonnement Unibet Coolblue
pi_144712464


Hallo, en welkom in het grote β-studenten topic van FOK! *G*

Hier kan je praten over die ene proef die fout ging, die ene berekening die toch niet helemaal blijkt te kloppen, die gave ontdekking die net ergens is gedaan, of gewoon over andere β-topics. :)

Voor hulp bij wiskunde en overige bèta-problemen kan je in de volgende topics terecht:
- SES / [Bèta wiskunde] Huiswerk- en vragentopic
- SES / [Bèta overig] Huiswerk- en vragentopic
Maar je mag je vraag natuurlijk ook hier stellen, waarschijnlijk zijn er wel mensen hier die je kunnen en willen helpen. :Y

Oh ja, wat verstaan we nou eigenlijk onder bèta hier?
quote:
Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Dat dus. :P

Wie doet wat waar en hoelang?

TU Delft:
- Rezania (Life Science & Technology, 2de jaars)
- MrStalin (Lucht- & Ruimtevaarttechniek, 3de jaars)
- OllieWilliams (Lucht- & Ruimtevaarttechniek)
- Mitsu (Industrieel Ontwerpen, 2de jaars)

Universiteit Leiden:
- Rezania (Life Science & Technology, 2de jaars)
- Anoonumos (Wiskunde, 4de jaars)
- Nattekat (Informatica, 1e jaars)

Universiteit Utrecht:
- Lokasenna (Aardwetenschappen, 3de jaars)
- Aardappeltaart (Wiskunde, 1e jaars)

Rijksuniversiteit Groningen:
- Novermars (Econometrics & Operations Research, 2de jaars, Theoretische Natuurkunde, 1e jaars)
- Lilliesleaf (Scheikundige Technologie, Technische Bedrijfskunde, 3de jaars)

TU Eindhoven:
- Amoeba (Technische Wiskunde, 2de jaars)
- Dale. (System Control, 7de jaars)

Radboud Universiteit
- Ufopiloot12 (Kunstmatige Intelligentie, 1e jaars)

Haagse Hogeschool
- Kutmanager (Werktuigbouwkunde, zoveelstejaars)

Degene die het topic opent mag een nieuw plaatje in de OP zetten. :)

Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144715356
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144720932
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 00:01 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Op laptop:

[ afbeelding ]

Geen idee waarom het beter gaat op laptop. Ik denk omdat ik op mijn desktop niet goed voor mijn toetsenbord zit.
Indrukwekkend maar als we gaan vergelijken dan vertel ik er wel even bij waar ik die >60 w / m (spaties wegens rare Fok-smileys zonder spaties) vandaan heb. http://www.typeonline.co.uk/typingspeed.php
Wat zwaardere tekstjes. ;)
Net even die andere geprobeerd: 90-95 met enige vermoeidheid.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 20-09-2014 13:30:48 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144723115
Dit is wel echt tof: http://en.wikipedia.org/wiki/Neutrophil_extracellular_traps
Heel kort door de bocht maken je witte bloedcellen een val aan buiten hun cel van hun eigen DNA om zo pathogenen te vangen. _O_ Ik blijf me verbazen hoe 'slim' de natuur kan zijn. :D

Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144725451
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Indrukwekkend maar als we gaan vergelijken dan vertel ik er wel even bij waar ik die >60 w / m (spaties wegens rare Fok-smileys zonder spaties) vandaan heb. http://www.typeonline.co.uk/typingspeed.php
Wat zwaardere tekstjes. ;)
Net even die andere geprobeerd: 90-95 met enige vermoeidheid.
Is niet eerlijk vergelijken, aangezien taal veel invloed heeft op je typsnelheid + dat overtypen van daadwerkelijk teksten (incl. punten, komma's etc) ook invloed heeft en niet bepaald een goed beeld geeft van hoe snel je eigen teksten zou typen i.p.v. overtypen.

Jouw link typ ik bijvoorbeeld met een snelheid van 70-80 WPM foutloos, terwijl ik met dat andere programmatje in het Engels met 90-100 WPM typ en in het Nederlands met 110-120 WPM. Wat best interessant is aangezien ik tweetalig ben opgegroeid met Engels dus ik geen 'vreemde' taal achterstand heb. Nederlands gebruik ik simpelweg gewoon veel meer.
pi_144725477
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij hoeft dus in principe geen wiskunde te gebruiken buiten die 4 basisvakjes die je niet al op het VWO hebt geleerd? Wat logarithmes, machten, breuken en simpele afgeleides en integralen met 1 variabele.
Ik moet regelmatig dubbel en triple-integralen, vectoren (kruis- en dotproducten etc.), differentiaalvergelijkingen, laplace, fourier en matrices gebruiken. Gek genoeg ben ik afgeleides met meerdere variabelen dan weer vrij weinig tegengekomen.
Verder niet zo belangrijk (ik wil maar aangeven dat voor sommige richtingen die basisvakken echt wel belangrijk zijn, met name voor de relatief nieuwe is het goed om dit te weten) maar ik ben wel benieuwd naar waarom ze bij jullie die basisvakjes geven als jullie ze voor de bachelorfase niet nodig hebben? Zou dat zijn voor die studenten die het tijdens de masterfase wel nodig gaan hebben of zou het zijn omdat ze op die manier de echte niet-bèta's kunnen weren?
Dublin descriptoren.
pi_144725800
Ik snap nog steeds niet hoe jullie op het idee zijn gekomen dat ik calculus en statistiek voor spek en bonen leer, maar goed, het zal wel. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144731944
GTX 970 besteld. *G* :~ #PCmasterrace
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144732370
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:19 schreef Rezania het volgende:
GTX 970 besteld. *G* :~ #PCmasterrace
Leuk, ben je weer een paar jaar bestand tegen alles wat ze er tegenaan kunnen gooien. *O*
Al zou ik zelf eerder voor een highend AMD kiezen gezien de smerige spelletjes van NVidia.

Nu ik ME2 aan het spelen ben merk ik weer eens hoezeer niet eens de GK een beperkende factor is maar het feit dat spellen vrijwel altijd voor oude/antieke hardware worden geschreven. Vergelijk de laadtijden van ME2 maar eens met die van ME3, duidelijk een optimalisatieprobleem dus (ik heb een goed vermoeden wat de oorzaken zijn). Krijg je levels die in principe prachtig zijn ontworpen maar waarbij de achtergronden fuzzy (zeer lage resolutie en verdwijnend) zijn gemaakt ondanks dat de PC een groot veelvoud aan RAM-geheugen (GK) heeft. Jammer. Dat gezeik gaan we natuurlijk over een jaar of 2 ook weer krijgen, dan lopen de consoles weer gigantisch ver achter en moeten de PC-gamers het met onnodig primitieve spellen doen. De PC-markt wordt nog steeds niet serieus genomen door de gamedevelopers aangezien de consoleboys meer betalen voor de spellen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144732444
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:37 schreef Rezania het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe jullie op het idee zijn gekomen dat ik calculus en statistiek voor spek en bonen leer, maar goed, het zal wel. :')
Omdat je het voor scheikunde en biologie relatief weinig gebruikt. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144732503
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leuk, ben je weer een paar jaar bestand tegen alles wat ze er tegenaan kunnen gooien. *O*
Al zou ik zelf eerder voor een highend AMD kiezen gezien de smerige spelletjes van NVidia.
Spellen, en dan vooral ports, worden vaak geoptimaliseerd voor de PC samen met Nvidia. Daarbij had ik met mijn AMD kaart vaak problemen en met mijn Nvidia kaarten nooit, dus ik had sowieso als een voorkeur voor Nvidia. Om nog maar te zwijgen over het feit dat de 970 gewoon de beste prijs-vermogen verhouding heeft onder de high-end kaarten. :P
quote:
Nu ik ME2 aan het spelen ben merk ik weer eens hoezeer niet eens de GK een beperkende factor is maar het feit dat spellen vrijwel altijd voor oude/antieke hardware worden geschreven. Vergelijk de laadtijden van ME2 maar eens met die van ME3, duidelijk een optimalisatieprobleem dus (ik heb een goed vermoeden wat de oorzaken zijn). Krijg je levels die in principe prachtig zijn ontworpen maar waarbij de achtergronden fuzzy (zeer lage resolutie en verdwijnend) zijn gemaakt ondanks dat de PC een groot veelvoud aan RAM-geheugen (GK) heeft. Jammer. Dat gezeik gaan we natuurlijk over een jaar of 2 ook weer krijgen, dan lopen de consoles weer gigantisch ver achter en moeten de PC-gamers het met onnodig primitieve spellen doen.
ME2 is inderdaad expres lelijk gehouden, heel jammer. Zijn ook geen mods voor, dus valt weinig aan te doen.

Die lange laadtijden kunnen worden verholpen door in taakbeheer eerst te zeggen dat hij nog maar één core mag gebruiken en dan weer zeggen dat hij alle cores mag gebruiken. Anders duurt het laden in de Normandy echt eeuwen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144732534
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat je het voor scheikunde en biologie relatief weinig gebruikt. ;)
Ik studeer geen scheikunde noch biologie, ik studeer biotechnologie. Kan gewoon ingenieur worden met mijn studie ja.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144732562
quote:
16s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:38 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik studeer geen scheikunde noch biologie, ik studeer biotechnologie. Kan gewoon ingenieur worden met mijn studie ja.
ninjabioloogje ~O>
pi_144732683
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:39 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

ninjabioloogje ~O>
Doet me denken hoe die docent van immunologie neutrofielen noemde: "super ninja spiderman cel" :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144732713
rip ngc
pi_144732785
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:44 schreef OllieWilliams het volgende:
rip ngc
Wat voor bagger zenden ze nu weer uit? Dat lelijke dikke kind met haar trollmoeder, die overdramatische krabvissers of die figuren die rijk denken te worden door op zooi te bieden die ze niet kunnen bekijken?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144732848
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat voor bagger zenden ze nu weer uit? Dat lelijke dikke kind met haar trollmoeder, die overdramatische krabvissers of die figuren die rijk denken te worden door op zooi te bieden die ze niet kunnen bekijken?
voetbal...
pi_144732863
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:48 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

voetbal...
Serieus? Op NGC? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144732960
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:37 schreef Rezania het volgende:

[..]

Spellen, en dan vooral ports, worden vaak geoptimaliseerd voor de PC samen met Nvidia. Daarbij had ik met mijn AMD kaart vaak problemen en met mijn Nvidia kaarten nooit, dus ik had sowieso als een voorkeur voor Nvidia.
Ik weet het, als ik puur naar de softwarematige performance zou kijken dan zou ik voor NVidia kiezen. Ik doe dat niet omdat NVidia hele smerige praktijken uithaalt. Ik kan je als AMD-bezitter duidelijke voorbeelden geven. Ken jij ACB en ACR. Je hebt daar zeer simpel gemodelleerde vlammetjes en rook. Dat mag geen probleem zijn voor een goede grafische kaart (die ik heb) en toch krijg je als AMD-bezitter elke keer een enorme framedrop zo gauw dat in beeld is of berekend wordt zonder dat het in beeld is (andere hoek maar wel alvast 'getekend' en in het RAM-geheugen van de kaart gestopt). Waarom? Niet omdat er een goede grafische kaart voor nodig is maar omdat NVidia de er voor heeft gezorgd dat niet standaardcode maar speciale code wordt gebruikt zodat AMD veel moeite moet doen om het aan te passen zodat ook AMD-kaarten ermee kunnen werken. Het feit dat AC3 en AC4 veel soepeler draaien spreekt ook boekdelen aangezien dit spellen zijn die meer eisen van een GK, deze spellen zijn echter uiteindelijk - nadat ze een lange tijd slecht speelbaar waren - goed geoptimaliseerd door AMD, AC2 (B en R) hebben ze helaas nooit voldoende geoptimaliseerd.
Ander leuk iets: PhysX. Stel dat jij naast je GTX990 een AMD-kaart stopt dan blokkeert NVidia PhysX voor jouw GTX990. Absoluut not done. AMD mag dan eens wat hebben overdreven - in de ogen van sommige mensen (ik vind het leuk :P) met het haar maar daarmee werd niet het spel voor de NVidia-spelers onspeelbaar gemaakt: je kon de optie apart uitschakelen (dat geldt niet voor al die Nvidia-effectjes) en er werd normale code voor gebruikt zodat NVidia niet - zoals AMD - op haar knieën om de code moest smeken of die zelf moest reverse-engineeren om het soepel te laten werken. Groot verschil.

Een lang verhaal maar daarom kies ik dus uit principe niet voor NVidia.

quote:
Om nog maar te zwijgen over het feit dat de 970 gewoon de beste prijs-vermogen verhouding heeft onder de high-end kaarten. :P
Ik ben momenteel even niet op de hoogte van de prijzen, ik weet dat AMD fors lagere prijzen aanbood en dat als reactie hierop ook NVidia de prijzen heeft genormalizeerd. Ik ben van plan om over 0,5 - 1 jaar een nieuwe desktop te kopen, tegen die tijd ga ik me er weer eens goed in verdiepen.

quote:
ME2 is inderdaad expres lelijk gehouden, heel jammer. Zijn ook geen mods voor, dus valt weinig aan te doen.
Dat ook (zelfs een beetje sneeuwbeeld :?) maar dat die laadtijden minstens 5 keer zo lang zijn als dat nodig is vind ik meer een probleem. Bij ME3 heb ik niet eens de tijd om te lezen wat er staat (bij lange na niet), bij ME2 kan ik het 4 keer lezen. Kwestie van meer voorladen (voor en na het schijnbare laden) terwijl je capaciteit over hebt wat bij een PC al heel erg snel het geval is aangezien de hardware veel beter is dan bij de consoles. Daar is echt geen excuus voor als je een fors bedrag vraagt aan PC-gamers om het spel te spelen.

quote:
Die lange laadtijden kunnen worden verholpen door in taakbeheer eerst te zeggen dat hij nog maar één core mag gebruiken en dan weer zeggen dat hij alle cores mag gebruiken. Anders duurt het laden in de Normandy echt eeuwen.
Goed om te weten maar ik volg het niet helemaal. Ik moet voordat ik het opstart zeggen 1 kern instellen voor het programma en na het opstarten alsnog overschakelen op 4 omdat ik op die manier het programma voor de gek houd (wat een check uitvoert bij het opstarten)? :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144732961
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:48 schreef Rezania het volgende:

[..]

Serieus? Op NGC? :')
80s greatest moments oid, geen idee of het enkel voetbal is
pi_144733033
quote:
16s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:38 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik studeer geen scheikunde noch biologie, ik studeer biotechnologie. Kan gewoon ingenieur worden met mijn studie ja.
Hé, jij hebt veel meer recht van spreken dan die TBK-boys. ^O^
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144733075
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:43 schreef Rezania het volgende:

[..]

Doet me denken hoe die docent van immunologie neutrofielen noemde: "super ninja spiderman cel" :')
Spiderman in de turtlesnaam verwerkt. 8-)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144733278
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik weet het, als ik puur naar de softwarematige performance zou kijken dan zou ik voor NVidia kiezen. Ik doe dat niet omdat NVidia hele smerige praktijken uithaalt. Ik kan je als AMD-bezitter duidelijke voorbeelden geven. Ken jij ACB en ACR. Je hebt daar zeer simpel gemodelleerde vlammetjes en rook. Dat mag geen probleem zijn voor een goede grafische kaart (die ik heb) en toch krijg je als AMD-bezitter elke keer een enorme framedrop zo gauw dat in beeld is of berekend wordt zonder dat het in beeld is (andere hoek maar wel alvast 'getekend' en in het RAM-geheugen van de kaart gestopt). Waarom? Niet omdat er een goede grafische kaart voor nodig is maar omdat NVidia de er voor heeft gezorgd dat niet standaardcode maar speciale code wordt gebruikt zodat AMD veel moeite moet doen om het aan te passen zodat ook AMD-kaarten ermee kunnen werken. Het feit dat AC3 en AC4 veel soepeler draaien spreekt ook boekdelen aangezien dit spellen zijn die meer eisen van een GK, deze spellen zijn echter uiteindelijk - nadat ze een lange tijd slecht speelbaar waren - goed geoptimaliseerd door AMD, AC2 (B en R) hebben ze helaas nooit voldoende geoptimaliseerd.
Ander leuk iets: PhysX. Stel dat jij naast je GTX990 een AMD-kaart stopt dan blokkeert NVidia PhysX voor jouw GTX990. Absoluut not done. AMD mag dan eens wat hebben overdreven - in de ogen van sommige mensen (ik vind het leuk :P) met het haar maar daarmee werd niet het spel voor de NVidia-spelers onspeelbaar gemaakt: je kon de optie apart uitschakelen (dat geldt niet voor al die Nvidia-effectjes) en er werd normale code voor gebruikt zodat NVidia niet - zoals AMD - op haar knieën om de code moest smeken of die zelf moest reverse-engineeren om het soepel te laten werken. Groot verschil.

Een lang verhaal maar daarom kies ik dus uit principe niet voor NVidia.
Ik kies er juist wel voor om geen slachtoffer te worden van die praktijken van hun. :@ Vind het wel erg lomp van ze, zo de concurrent wegwerken, dat wel. :')

Waarom zou je trouwens zowel een AMD en een Nvidia kaart in je systeem willen hebben? Kan je beter twee van dezelfde nemen.
quote:
[..]

Ik ben momenteel even niet op de hoogte van de prijzen, ik weet dat AMD fors lagere prijzen aanbood en dat als reactie hierop ook NVidia de prijzen heeft genormalizeerd. Ik ben van plan om over 0,5 - 1 jaar een nieuwe desktop te kopen, tegen die tijd ga ik me er weer eens goed in verdiepen.
GTX 970 is pas sinds gisteren uit, dus logisch dat je er niet van op de hoogte bent. Hij presteert even goed als een 780 TI (wat tot gisteren de beste high-end kaart van Nvidia was) en dus ook wat de vergelijkbare optie van AMD is. Maar er zijn twee verschillen, de 970 is een stuk goedkoper dan de 780 TI (ongeveer 200 euro) en een stuk zuiniger. Dat laatste boeit me niet zozeer, maar dat eerste wel. De 970 krijgt daardoor een geweldig prijsvermogen verhouding, dat trok me wel over de streep. :)
quote:
[..]

Dat ook maar dat die laadtijden minstens 5 keer zo lang zijn als dat nodig is vind ik meer een probleem. Bij ME3 heb ik niet eens de tijd om te lezen wat er staat (bij lange na niet), bij ME2 kan ik het 4 keer lezen. Kwestie van meer voorladen (voor en na het schijnbare laden) terwijl je capaciteit over hebt wat bij een PC al heel erg snel het geval is aangezien de hardware veel beter is dan bij de consoles. Daar is echt geen excuus voor als je een fors bedrag vraagt aan PC-gamers om het spel te spelen.

[..]

Goed om te weten maar ik volg het niet helemaal. Ik moet voordat ik het opstart zeggen 1 kern instellen voor het programma en na het opstarten alsnog overschakelen op 4 omdat ik op die manier het programma voor de gek houd (wat een check uitvoert bij het opstarten)? :?
Je moet het spel opstarten, alt-tabben naar bureaublad, taakbeheer openen, het proces opzoeken, prioriteiten instellen, weer prioriteiten instellen, en dan verder spelen. Voila, geen lange laadtijden meer (in de Normandy tenminste, voor de rest kan ik het me niet herinneren).
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hé, jij hebt veel meer recht van spreken dan die TBK-boys. ^O^
Krijgen die calculus dan? :') Maar goed, heb ook gewoon vakken over het ontwerpen van biotechnologische productieprocessen, daar komt genoeg wiskunde bij kijken. :) En ook bij vakken zoals statische thermodynamica, moleculaire fysica, etc.
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:50 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

80s greatest moments oid, geen idee of het enkel voetbal is
Vroeger kon je tenminste nog toffe docu's over productieprocessen en de ruimte en zo op NGC zien, nu dit. Jammer. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144733692
Oh wacht, niet prioriteit maar affiniteit instellen. Sorry. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144736850
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:59 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik kies er juist wel voor om geen slachtoffer te worden van die praktijken van hun. :@ Vind het wel erg lomp van ze, zo de concurrent wegwerken, dat wel. :')
Een goede reden om deze concurrent, zeker aangezien die technisch gezien zeker niet onderdoet, te steunen. Je weet wat er zou gebeuren als die concurrent er niet zou zijn. ;)
Dat NVidia-kaarten momenteel betaalbaar zijn is slechts dankzij het feit dat AMD fors onder de prijs zat die NVidia in gedachte had, NVidia heeft de prijs verlaagd in de hoop AMD een kop kleiner te maken, met de combinatie van momenteel even betaalbare kaarten en die malafide software lockout-systemen. Over lockout gesproken, dat PhysX is ook nog zoiets. Zoals het wordt gebruikt kan het normaal gesproken ook prima door een thread van de CPU worden uitgevoerd of met standaard DirectX-code, de enige reden dat PhysX wordt gebruikt...
En dan bewust geen optie inbouwen om dat spul uit te zetten. Sterker nog, ik heb PhysX moeten installeren (voor ME3 als ik me niet vergis) terwijl het niet eens gebruikt wordt, niet dat het verschil maakt, ME3 draait prima en ziet er prima uit. Zotter kan niet! Het enige spel waarbij PhysX een verschil zou hebben gemaakt wat ik heb gespeeld is Mafia2 maar dat had prima opgelost kunnen worden met de CPU of met standaard-code.

quote:
Waarom zou je trouwens zowel een AMD en een Nvidia kaart in je systeem willen hebben? Kan je beter twee van dezelfde nemen.
PhysX. Dan kan je 1 lowend lowmiddle-end NVidia en 1 highmiddle-end AMD gebruiken. Meer heb je tenslotte niet nodig voor enkel dat PhysX. Daarom dus dat NVidia het blokkeert voor haar klanten die 350 Euro hebben betaald voor die NVidia-kaart. Het verbaast me trouwens dat de EC hier nog niet tegen heeft opgetreden, Microsoft kreeg het voor veel minder met hen aan de stok. Het zal zeker te wijten zijn aan een te grote 'afstand' tussen deze heren en deze materie?

quote:
GTX 970 is pas sinds gisteren uit, dus logisch dat je er niet van op de hoogte bent. Hij presteert even goed als een 780 TI (wat tot gisteren de beste high-end kaart van Nvidia was) en dus ook wat de vergelijkbare optie van AMD is. Maar er zijn twee verschillen, de 970 is een stuk goedkoper dan de 780 TI (ongeveer 200 euro) en een stuk zuiniger.
Op die fiets. Ik heb zo'n soort kaart, maar dan van AMD (een highend van een generatie daarvoor die ie 'omgebouwd' tot een middle-end van toen). Je had voor NVidia ook nog de 790 maar dat was dan 2 kaarten van 780 en dat was nergens goed voor. Er zijn trouwens voor de niet-gamemarkt nog veel duurdere kaarten van vele duizenden Euro's.

quote:
Je moet het spel opstarten, alt-tabben naar bureaublad, taakbeheer openen, het proces opzoeken, prioriteiten instellen, weer prioriteiten instellen, en dan verder spelen. Voila, geen lange laadtijden meer (in de Normandy tenminste, voor de rest kan ik het me niet herinneren).
Als dat tijdens het spel moet dan neem ik aan dat je een check van het spel tijdens het opstarten moet omzeilen (het spel wat het automatisch aanpast als je het voor het opstarten zou doen). Vreemd. Ofwel hebben ze er een goede reden voor (maar wat?), ofwel niet en dan hebben ze wel erg geprutst.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')