abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 september 2014 @ 13:48:04 #126
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144721679
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:45 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Oké. Maar in dat geval hebben we een 'probleem' met die bewolking, want op beide foto's zie je dan dezelfde kant van de Continentale Scheiding, die in het andere geval het verschil in bewolking zou kunnen verklaren...
Kan (ik heb er weinig verstand van) een verschil in de automatische belichting niet een groot verschil maken voor hoe de lucht eruit ziet? Kan de tweede foto zo snel na de eerste zijn genomen dat de veranderde omstandigheden nog niet volledig waren gemeten?
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zaterdag 20 september 2014 @ 13:57:54 #127
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144721924
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:48 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Kan (ik heb er weinig verstand van) een verschil in de automatische belichting niet een groot verschil maken voor hoe de lucht eruit ziet? Kan de tweede foto zo snel na de eerste zijn genomen dat de veranderde omstandigheden nog niet volledig waren gemeten?
Zoiets denk ik ook ja.
pi_144722031
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:37 schreef MMUU het volgende:

[..]

PhotoBomb.......

Bewijst dat ze in supergoede gezellige stemming waren, niets aan de hand, alles helemaal leuk........
Ja. Bij deze aanname heb ik ook een goed gevoel. ;)
pi_144722195
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:40 schreef Poekje01 het volgende:
Baru heeft een nieuwe kaart gepost op WS, post 744, vannacht US time 03:20u.

Wellicht is het een idee als de kaartenmakers hier eens naar kijken? Zijn er misschien zaken die in de kaart hier in de OP, met die cirkels, van in over genomen kunnen worden?? Qua afstanden?
Er staat ook een legenda bij, filmfragmenten enz.

http://binged.it/1r9FStM
Mooi gemaakt. Grax!
pi_144722241
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:27:17 #131
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144722538
Families Lisanne en Kris wachten nog op rapport

GELDROP - De nabestaanden van Lisanne Froon (22) en Kris (21) Kremers wachten nog steeds op uitkomsten van een rapport dat in juli is afgerond. Toen heeft het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) twee mobiele telefoons en een digitale camera van de vermiste en omgekomen meiden onderzocht.

Mogelijk bieden de resultaten aanwijzingen tot de locatie waar de vriendinnen het laatst zijn geweest. Begin april raakten de Amersfoortse studenten spoorloos verdwenen in Panama, bij de plaats Boquete. Bijna drie maanden later bleek dat zij zijn overleden. Er zijn echter weinig stoffelijke overschotten teruggevonden, naast een rugzak met telefoons en een camera.

Met name de familie Kremers is gebrand op het onderzoeksresultaat. De familie wil een eigen vervolgonderzoek beginnen om duidelijk te krijgen wat er precies met hun dochter is gebeurd. De nabestaanden willen zich vooralsnog niet neerleggen bij het verhaal dat de slachtoffers verdwaald zouden zijn.

"Verdwaling kan, maar is een erg onwaarschijnlijk scenario als je de omgeving kent", aldus Sven Goedbloed. De oud-Geldroppenaar staat de familie Kremers bij in hun zoektocht naar antwoorden.

Bureaucratie

Dat de uitkomst van het rapport zo lang op zich laat wachten, wijten betrokkenen aan bureaucratie. "Officieel is Panama de opdrachtgever van het onderzoek", legt Jeroen van Passel uit. "Dus het rapport gaat eerst daar naar toe. Het duurde al heel lang voordat het is verzonden en dan blijkt het alleen in het Nederlands gestuurd te zijn. En ondertussen weten de families, hun advocaten en wij helemaal niets. Je gaat bijna denken dat het moedwillig, angstvallig verzwegen wordt. Wij begrijpen niet waarom."

Ook Van Passel is een oud-Geldroppenaar, net als zijn zus Nikki, die als woordvoerder optreedt namens de families.

Bron: Eindhovens Dagblad
http://www.ed.nl/regio/ge(...)op-rapport-1.4536699
pi_144722568
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:12 schreef ToniB het volgende:
[ afbeelding ]

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:48 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Zo lijkt dit er nu inderdaad wel op ja...
Het "witte" tussen de wolken is overbelicht, en misschien is de lucht daar net zo blauw als op de rechter foto.
pi_144722821
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:27 schreef Domnivoor het volgende:

"Verdwaling kan, maar is een erg onwaarschijnlijk scenario als je de omgeving kent", aldus Sven Goedbloed.
Verdwaling is geen doodsoorzaak.

Anders zou je met een tomtom onsterfelijk zijn. ;(
pi_144723044
Ik ben een tijdje afwezig geweest vandaar niet helemaal op de hoogte van de eventuele ontwikkelingen. Zijn er al meer nieuwe (bel) gegevens vrijgekomen?
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:52:08 #135
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144723082
quote:
Dit haalt mijn post #119 deels onderuit -O-
Maar het punt blijft, en is nu nog duidelijker: beide foto's kijken uit op de Pacifische kant van de continentale scheiding.

[ Bericht 9% gewijzigd door Domnivoor op 20-09-2014 15:00:03 ]
pi_144723219
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:07 schreef 11en30 het volgende:
Ik zou willen weten waar het pad heen gaat dat op de video van Hans Kremers in beeld komt en waar Feliciano Gonzalez, hun gids, dan iets onverstaanbaars over zegt. Hij zegt niet nonono dat loopt dood of dat is geen pad. Wat is het wel? En waar komt dat uit?
Hij zegt: Steep Area.

BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #97 - Wie droeg de tas?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:59:56 #137
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144723275
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:50 schreef Bozoe het volgende:
Ik ben een tijdje afwezig geweest vandaar niet helemaal op de hoogte van de eventuele ontwikkelingen. Zijn er al meer nieuwe (bel) gegevens vrijgekomen?
ik weet niet wat het laatste is wat je hebt meegekregen, maar het beloverzicht is op de kaart bijgewerkt, staat in de op.
pi_144723328
quote:
Interessant. Een steep area kan een prima area voor een val/ongeval zijn.
pi_144723425
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:59 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik weet niet wat het laatste is wat je hebt meegekregen, maar het beloverzicht is op de kaart bijgewerkt, staat in de op.
Het laatste nieuws (dat ik mee heb gekregen) was dat de tijdstippen van de oproepen naar buiten zijn gekomen. De laatste zin van het artikel was toen "volgende week meer".
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:09:34 #140
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144723514
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:02 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Interessant. Een steep area kan een prima area voor een val/ongeval zijn.
Ja, dat kan zeker. Plinio wijst ook een gevaarlijke afgrond aan bij de Pianista:
http://nos.nl/video/lq/66(...)ug-moeten-nemen.html vanaf 0:18
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:19:53 #141
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144723776
quote:
Op zaterdag 20 september 2014 14:12 schreef ToniB het volgende:
[ afbeelding ]

Zo lijkt dit er nu inderdaad wel op ja...
Het "witte" tussen de wolken is overbelicht, en misschien is de lucht daar net zo blauw als op de rechter foto.Het "witte" tussen de wolken is overbelicht, en misschien is de lucht daar net zo blauw als op de rechter foto.
Nee, die lucht is op 500 echt heel betrokken. Zoals de panoramafoto van ToniB hierboven laat zien.

Blijft toch heel opmerkelijk. Als je het aan willekeurige mensen vraagt zeggen ze dat die foto's niet op hetzelfde tijdstip zijn genomen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Perico op 20-09-2014 17:28:47 ]
pi_144723939
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:19 schreef Perico het volgende:
Het "witte" tussen de wolken is overbelicht, en misschien is de lucht daar net zo blauw als op de rechter foto.
Nee, die lucht is op 500 echt heel betrokken. Zoals de panoramafoto van ToniB hierboven laat zien.

Blijft toch heel opmerkelijk. Als je het aan willekeurige mensen vraagt zeggen ze dat die foto's niet op hetzelfde tijdstip zijn genomen.
Ze moet een 180 draai gemaakt hebben, kijk naar het haar en de schaduw op het gezicht en de schaduw van de duim op haar hand.
pi_144724150
quote:

Blijft toch heelt opmerkelijk. Als je het aan willekeurige mensen vraagt zeggen ze dat die foto's niet op hetzelfde tijdstip zijn genomen.
Als je regelmatig in de bergen komt, zie je dit vaker: wolken die aan een kant van de berg blijven hangen. Daar lijkt het hier ook op.
Make my day!
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:37:57 #144
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144724256
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:52 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dit haalt mijn post #119 deels onderuit -O-
Maar het punt blijft, en is nu nog duidelijker: beide foto's kijken uit op de Pacifische kant van de continentale scheiding.
Dat denk ik ook.

Ik heb nog even met Google Earth gespeeld om het uitzicht op foto 500 thuis te brengen. Mijn nieuwe (maar altijd voorlopige :) ) conclusie:

- de vulkaan ziet er veel gecompliceerder uit dan de kindertekening-top op foto 500
- de top op foto 500 lijkt wat te dichtbij om de vulkaan te kunnen zijn

Ik heb nieuwe kandidaten voor de twee bergen/heuvels gevonden. Een vergelijking met foto 500:

Een van die twee zal de cerro Piedra de Lino zijn.
rechter top: ~ 8.817, -82.441 linker top: ~ 8.803, -82.444

Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144724436
Overzichtsfoto van een berg waar de wolken aan 1 kant blijven hangen.
http://vinkacademy.nl/fot(...)andschapsfotografie/
pi_144724536
quote:
pi_144724701
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:09 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Mooi gemaakt. Grax!
Baru heeft er heel veel werk in gestopt, dat is zeker!!!

Hij zegt in post #748 dat een 4x4 uiterlijk tot punt 2 (3 met speciale officiele toestemming alleen) kan komen:

[quote]

I wrote it several time before, F. and almost everybody can drive until the point 2. The point 3 is the limit for 4WD and not every car can drive there, how you can see, there be 4WD car from Proteccion Civil or Police, It is official and hat permition of Mireya. I do not want to be rude but all this information is already written in the forum.

[unquote]

Of iedereen zich aan die toestemming houdt, weet ik niet. 2 is aan het begin van het P. pad in zijn kaart.

Baru zegt verder op WS dat hij in november op de P trail gaat lopen, en alle GPS data gaat verzamelen, en ook in. kaart zal brengen, eind vd maand nov. is het klaar. Kunnen we het vergelijken met de acties van Domnivoor.

[ Bericht 9% gewijzigd door Poekje01 op 20-09-2014 16:04:40 ]
  zaterdag 20 september 2014 @ 16:18:19 #148
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144725310
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:05 schreef Bozoe het volgende:

[..]

Het laatste nieuws (dat ik mee heb gekregen) was dat de tijdstippen van de oproepen naar buiten zijn gekomen. De laatste zin van het artikel was toen "volgende week meer".
meer is er ook niet bekend dacht ik
pi_144725508
Wellicht een aardige korte heads up over benodigde bewijzen en hoe dat in zijn werk gaat tegenwoordig....

http://www.bbc.co.uk/news/magazine-11794286

Het denken aan bepaalde (nieuwe) opsporingsmethoden en middelen, kan nu juist zorgen dat er bewijs boven tafel komt (zoals die CCTV cameras in dit artikel aantoonbaar zorgden voor het vinden van 2 daders en uiteindelijk 2 veroordelingen).

zonder harde bewijzen of een bekentenis, blijft een mogelijk misdaadscenario in de case van K en L natuurlijk precies dat wat het is...een bedenksel...

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 20-09-2014 18:27:36 ]
pi_144726436
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:55 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Baru heeft er heel veel werk in gestopt, dat is zeker!!!

Hij zegt in post #748 dat een 4x4 uiterlijk tot punt 2 (3 met speciale officiele toestemming alleen) kan komen:

[quote]

I wrote it several time before, F. and almost everybody can drive until the point 2. The point 3 is the limit for 4WD and not every car can drive there, how you can see, there be 4WD car from Proteccion Civil or Police, It is official and hat permition of Mireya. I do not want to be rude but all this information is already written in the forum.

[unquote]

Of iedereen zich aan die toestemming houdt, weet ik niet. 2 is aan het begin van het P. pad in zijn kaart.

Baru zegt verder op WS dat hij in november op de P trail gaat lopen, en alle GPS data gaat verzamelen, en ook in. kaart zal brengen, eind vd maand nov. is het klaar. Kunnen we het vergelijken met de acties van Domnivoor.
Dat is toch wel zeer interessant. Het maakt toch dat verhaal van die rode auto/truck/jeep weer in mijn geheugen opdoemt. Vooral de eerste dagen werd er druk gezocht naar die auto. Ook door die nederlandse oud-politieman.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')