Kan (ik heb er weinig verstand van) een verschil in de automatische belichting niet een groot verschil maken voor hoe de lucht eruit ziet? Kan de tweede foto zo snel na de eerste zijn genomen dat de veranderde omstandigheden nog niet volledig waren gemeten?quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:45 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Oké. Maar in dat geval hebben we een 'probleem' met die bewolking, want op beide foto's zie je dan dezelfde kant van de Continentale Scheiding, die in het andere geval het verschil in bewolking zou kunnen verklaren...
Zoiets denk ik ook ja.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:48 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Kan (ik heb er weinig verstand van) een verschil in de automatische belichting niet een groot verschil maken voor hoe de lucht eruit ziet? Kan de tweede foto zo snel na de eerste zijn genomen dat de veranderde omstandigheden nog niet volledig waren gemeten?
Ja. Bij deze aanname heb ik ook een goed gevoel.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:37 schreef MMUU het volgende:
[..]
PhotoBomb.......
Bewijst dat ze in supergoede gezellige stemming waren, niets aan de hand, alles helemaal leuk........
Mooi gemaakt. Grax!quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:40 schreef Poekje01 het volgende:
Baru heeft een nieuwe kaart gepost op WS, post 744, vannacht US time 03:20u.
Wellicht is het een idee als de kaartenmakers hier eens naar kijken? Zijn er misschien zaken die in de kaart hier in de OP, met die cirkels, van in over genomen kunnen worden?? Qua afstanden?
Er staat ook een legenda bij, filmfragmenten enz.
http://binged.it/1r9FStM
Zo lijkt dit er nu inderdaad wel op ja...quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:48 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Kan (ik heb er weinig verstand van) een verschil in de automatische belichting niet een groot verschil maken voor hoe de lucht eruit ziet? Kan de tweede foto zo snel na de eerste zijn genomen dat de veranderde omstandigheden nog niet volledig waren gemeten?
Verdwaling is geen doodsoorzaak.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:27 schreef Domnivoor het volgende:
"Verdwaling kan, maar is een erg onwaarschijnlijk scenario als je de omgeving kent", aldus Sven Goedbloed.
Dit haalt mijn post #119 deels onderuitquote:
Hij zegt: Steep Area.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:07 schreef 11en30 het volgende:
Ik zou willen weten waar het pad heen gaat dat op de video van Hans Kremers in beeld komt en waar Feliciano Gonzalez, hun gids, dan iets onverstaanbaars over zegt. Hij zegt niet nonono dat loopt dood of dat is geen pad. Wat is het wel? En waar komt dat uit?
ik weet niet wat het laatste is wat je hebt meegekregen, maar het beloverzicht is op de kaart bijgewerkt, staat in de op.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:50 schreef Bozoe het volgende:
Ik ben een tijdje afwezig geweest vandaar niet helemaal op de hoogte van de eventuele ontwikkelingen. Zijn er al meer nieuwe (bel) gegevens vrijgekomen?
Interessant. Een steep area kan een prima area voor een val/ongeval zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:58 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Hij zegt: Steep Area.
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #97 - Wie droeg de tas?
Het laatste nieuws (dat ik mee heb gekregen) was dat de tijdstippen van de oproepen naar buiten zijn gekomen. De laatste zin van het artikel was toen "volgende week meer".quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:59 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik weet niet wat het laatste is wat je hebt meegekregen, maar het beloverzicht is op de kaart bijgewerkt, staat in de op.
Ja, dat kan zeker. Plinio wijst ook een gevaarlijke afgrond aan bij de Pianista:quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:02 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Interessant. Een steep area kan een prima area voor een val/ongeval zijn.
Nee, die lucht is op 500 echt heel betrokken. Zoals de panoramafoto van ToniB hierboven laat zien.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:12 schreef ToniB het volgende:
[ afbeelding ]
Zo lijkt dit er nu inderdaad wel op ja...
Het "witte" tussen de wolken is overbelicht, en misschien is de lucht daar net zo blauw als op de rechter foto.Het "witte" tussen de wolken is overbelicht, en misschien is de lucht daar net zo blauw als op de rechter foto.
Ze moet een 180 draai gemaakt hebben, kijk naar het haar en de schaduw op het gezicht en de schaduw van de duim op haar hand.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:19 schreef Perico het volgende:
Het "witte" tussen de wolken is overbelicht, en misschien is de lucht daar net zo blauw als op de rechter foto.
Nee, die lucht is op 500 echt heel betrokken. Zoals de panoramafoto van ToniB hierboven laat zien.
Blijft toch heel opmerkelijk. Als je het aan willekeurige mensen vraagt zeggen ze dat die foto's niet op hetzelfde tijdstip zijn genomen.
Als je regelmatig in de bergen komt, zie je dit vaker: wolken die aan een kant van de berg blijven hangen. Daar lijkt het hier ook op.quote:Nee, die lucht is op 500 echt heel betrokken. Zoals de panoramafoto van ToniB hierboven laat zien.
Blijft toch heelt opmerkelijk. Als je het aan willekeurige mensen vraagt zeggen ze dat die foto's niet op hetzelfde tijdstip zijn genomen.
Dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:52 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dit haalt mijn post #119 deels onderuit
Maar het punt blijft, en is nu nog duidelijker: beide foto's kijken uit op de Pacifische kant van de continentale scheiding.
Baru heeft er heel veel werk in gestopt, dat is zeker!!!quote:
meer is er ook niet bekend dacht ikquote:Op zaterdag 20 september 2014 15:05 schreef Bozoe het volgende:
[..]
Het laatste nieuws (dat ik mee heb gekregen) was dat de tijdstippen van de oproepen naar buiten zijn gekomen. De laatste zin van het artikel was toen "volgende week meer".
Dat is toch wel zeer interessant. Het maakt toch dat verhaal van die rode auto/truck/jeep weer in mijn geheugen opdoemt. Vooral de eerste dagen werd er druk gezocht naar die auto. Ook door die nederlandse oud-politieman.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:55 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Baru heeft er heel veel werk in gestopt, dat is zeker!!!
Hij zegt in post #748 dat een 4x4 uiterlijk tot punt 2 (3 met speciale officiele toestemming alleen) kan komen:
[quote]
I wrote it several time before, F. and almost everybody can drive until the point 2. The point 3 is the limit for 4WD and not every car can drive there, how you can see, there be 4WD car from Proteccion Civil or Police, It is official and hat permition of Mireya. I do not want to be rude but all this information is already written in the forum.
[unquote]
Of iedereen zich aan die toestemming houdt, weet ik niet. 2 is aan het begin van het P. pad in zijn kaart.
Baru zegt verder op WS dat hij in november op de P trail gaat lopen, en alle GPS data gaat verzamelen, en ook in. kaart zal brengen, eind vd maand nov. is het klaar. Kunnen we het vergelijken met de acties van Domnivoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |