Klopt. Misschien is er geen DNA onderzoek gedaan en kan dat pas als het OM een misdrijf gaat onderzoeken.quote:
@11en30: Aannames dus; waarom presenteer je het dan als feiten, waarom doe je dat?quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:41 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Klopt. Misschien is er geen DNA onderzoek gedaan en kan dat pas als het OM een misdrijf gaat onderzoeken.
*1) Nochtans is dat gebeurd. Wat voor jou is uitgesloten, hoeft niet overeen te komen met de werkelijkheid. Projectie van eigen gevoelens en overwegingen op anderen is niet zo nuttig.quote:Op zaterdag 20 september 2014 04:59 schreef Rica het volgende:
[..]
Is het echt zo vreemd dat hij in beeld komt?
Het is voor mij vrijwel uitgesloten dat de meisjes op eigen houtje de jungle in zijn gelopen. *1) Onder maar één voorwaarde zijn ze vrijwillig, zonder dwang, de jungle ingelopen en dat is wanneer ze iemand bij zich hadden die ze vertrouwden. Je gaat niet zomaar een willekeurige vreemde vertrouwen dus wie is eigenlijk de enige die voor hiervoor in aanmerking komt? Een gids.
Het geeft adequaat antwoord op de vraag waarom de meisjes wèl de jungle zijn ingetrokken.
Als je te maken hebt met een derde zijn alle scenario's mogelijk dus veel zin te speculeren over wat er daarna allemaal gebeurd kan zijn heeft het niet.
Punt is, ook zonder dat er een F. bestaan zou hebben zou je door de vraag wie eventueel bij hun zou kunnen zijn geweest onder andere op een gids uitkomen. Omdat het past. Maar we hebben in dit geval wel met een F. te maken die overal opduikt. Is het dan niet logisch hem wat nader onder de loep te leggen? Het zou vreemd zijn om het niet te doen.
Bovendien kan niemand van ons mensen veroordelen en opsluiten dus iets minder overdrijven mag best. Dat mensen hem afkorten naar F. is al consessie genoeg in een vrij land.
Precies. Ik denk dat grote stelligheid misplaatst is in een ingewikkelde en mysterieuze zaak als deze. Denk nog maar eens terug aan de grote stelligheid van veel "deskundigen" toen de zogenaamde Arabische Lente een paar jaar geleden een geweldige hype was. Hoe ver zaten ze er niet naast! Niks "uitgesloten" dat ze vrijwillig de jungle in zijn gelopen. De uitspraak "zo stom zijn ze niet" was een nattevingeraanname die een hele categorie van mogelijke scenario's in één klap wegvaagde en die bovendien iedereen die er anders over dacht de mening in de schoenen schoof dat de meiden "dom" waren.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
*1) Nochtans is dat gebeurt. Wat voor jou is uitgesloten, hoeft niet overeen te komen met de werkelijkheid. Projectie van eigen gevoelens en overwegingen op anderen is niet zo nuttig.
Mij viel het op dat het haar van Lisanne bij de zonnige foto rechts van haar gezicht hangt en bij de bewolkte foto links. Dus even snel een ander aanzicht? Of op een geheel ander tijdstip genomen?quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:10 schreef jackie12 het volgende:
Even nog een vraag over de foto's van Lisanne op de mirador.
Er zit 6 seconden verschil tussen de 2.
Bij de 1 is het zonnig, bij de ander zwaar bewolkt.
Het lijkt alsof de zonnige rechts is gemaakt en de bewolkte verder naar links. Althans zo leek het voor mij gezien de bergen op de achtergrond.
Ik twijfel daar nu over. Is de bewolkte foto wel verder naar links gemaakt en niet net andersom of nog sterker heeft Lisanne 180 graden moeten draaien en heeft ze voor de 2e foto op de plek moeten staan waar de 1e foto eerst werd gemaakt?
De bergen op de achtergrond lijken wel op elkaar maar ook weer niet helemaal.
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/VCbgu5M.jpg
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/16OD3N7.jpg
Waait het soms op de mirador?quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:25 schreef gynaika het volgende:
[..]
Mij viel het op dat het haar van Lisanne bij de zonnige foto rechts van haar gezicht hangt en bij de bewolkte foto links. Dus even snel een ander aanzicht? Of op een geheel ander tijdstip genomen?
Dus even het haar naar de andere kant gedaan.
kan iemand anders die 2 foto's op elkaar leggen om te kijken of bepaalde punten in wel overeen komen?quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:32 schreef MMUU het volgende:
[..]
Waait het soms op de mirador?
Haar haar wappert volgens mij een beetje in de wind, het hangt niet gewoon los naar beneden, en inderdaad precies andersom op de twee fotoos.
dan is ze volgens mij 180 graden gedraaid op het uitzichtpunt.....
Is dat niet al tig keer gedaan? Of was dat met een andere foto?quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:41 schreef jackie12 het volgende:
[..]
kan iemand anders die 2 foto's op elkaar leggen om te kijken of bepaalde punten in wel overeen komen?
dat was die van Plinio en Lisanne volgens mijquote:Op zaterdag 20 september 2014 12:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Is dat niet al tig keer gedaan? Of was dat met een andere foto?
Ah ok.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:46 schreef jackie12 het volgende:
[..]
dat was die van Plinio en Lisanne volgens mij
Dat is een interessante gedachte. Dan zouden we dus op de tweede foto naar het noorden kijken. Maar dan zou er vrij uitzicht moeten zijn tot aan de Caraïbische kust, en er zou de berg rechts die boven alle andere uitsteekt gemakkelijk te identificeren moeten zijn, maar dat is m.i. beide niet het geval. Ik denk toch echt dat dat de vulkaan is. Het uitzicht op foto 500 lijkt volgens mij niet op het 3D-uitzicht op het noorden dat je in Google Earth kunt simuleren, en wel op het zuidelijke uitzicht, met de vulkaan aan je rechterhand.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:32 schreef MMUU het volgende:
[..]
Waait het soms op de mirador?
Haar haar wappert volgens mij een beetje in de wind, het hangt niet gewoon los naar beneden, en inderdaad precies andersom op de twee fotoos.
dan is ze volgens mij 180 graden gedraaid op het uitzichtpunt.....
een 360 graden panorama-foto wordt het dan.......quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:41 schreef jackie12 het volgende:
[..]
kan iemand anders die 2 foto's op elkaar leggen om te kijken of bepaalde punten in wel overeen komen?
dat weten we niet. Rica zegt tenminste nog erbij dat het voor haar uitgesloten is dat... Jij stelt dat dat wel is gebeurd.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
*1) Nochtans is dat gebeurt. Wat voor jou is uitgesloten, hoeft niet overeen te komen met de werkelijkheid. Projectie van eigen gevoelens en overwegingen op anderen is niet zo nuttig.
Als jij zeker weet dat ze dus idd "van plek" hebben gewisseld" dan vind ik 6 seconden bijna ongelooflijk snel.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:00 schreef MMUU het volgende:
[..]
een 360 graden panorama-foto wordt het dan.......
Mijn gevoel zegt me dat de fotoos kort na elkaar gemaakt zijn, en dat er een wolkenfront in aantocht was (vandaar ook die wind.....).
Ik zie het er wel in. De compositie is op de 2e foto dan ook niet door Kris bepaald maar door Lisanne. Toen Kris zich omdraaide om van de andere kant een foto te nemen is Lisanne het beeld in gelopen. Gewoon grappige meiden lol interactie.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:08 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als jij zeker weet dat ze dus idd "van plek" hebben gewisseld" dan vind ik 6 seconden bijna ongelooflijk snel.
Foto maken, lopen naar de andere plek, poseren, foto maken
Lisanne ziet er wel uit als ze echt lol heeft.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:18 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Gewoon grappige meiden lol interactie.
Mijn scenario verklaart ook haar aparte houding. Zo poseer je niet. Het is een momentopname in een beweging.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:27 schreef MMUU het volgende:
[..]
Lisanne ziet er wel uit als ze echt lol heeft.
Geen nep-lach voor een geposeerde foto.......
Goed gezien. Lisanne trekt een sprintje om op die foto te komen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:18 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik zie het er wel in. De compositie is op de 2e foto dan ook niet door Kris bepaald maar door Lisanne. Toen Kris zich omdraaide om van de andere kant een foto te nemen is Lisanne het beeld in gelopen. Gewoon grappige meiden lol interactie.
Als hier een derde persoon bij zou zijn geweest, heeft die dus 6 seconden gehad om zich ook te verplaatsen teneinde buiten beeld te blijven. Dit maakt voor mij de kans op een aanwezige derde daar kleiner.
Zo heb ik foto 500 altijd geïnterpreteerd.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:31 schreef Domnivoor het volgende:
http://nos.nl/video/lq/66(...)ug-moeten-nemen.html
0:40 in de video. Eva Wiessing staat hier op dezelfde plek als Lisanne op foto 499 en de foto van Kris. Dat zie je aan de vegetatie. Ze zegt: 'Normaal heb je hier een prachtig uitzicht over de Stille Oceaan.' In zuidelijke richting dus, met uitzicht op Palo Alto. Voor foto 500 is Lisanne volgens mij even naar de andere kant gehuppeld, voorbij de struiken met daarin het pad naar Boquete. Deze is dan in westelijke richting met de Barú op de achtergrond. Kan dit kloppen?
quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:34 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Goed gezien. Lisanne trekt een sprintje om op die foto te komen.
PhotoBomb.......quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:35 schreef 11en30 het volgende:
[..]En ze buigt voorover als een sprinter die over de finishlijn gaat omdat ze op tijd in beeld wil zijn.
Oké. Maar in dat geval hebben we een 'probleem' met die bewolking, want op beide foto's zie je dan dezelfde kant van de Continentale Scheiding, die in het andere geval het verschil in bewolking zou kunnen verklaren...quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:34 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Zo heb ik foto 500 altijd geïnterpreteerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |