abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 20 september 2014 @ 02:04:00 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144714282
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 02:02 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat is een andere vraag, en dat je die lastig te beantwoorden vindt maakt je aanname nog niet waar.

Jezus9 zou je vast antwoord kunnen geven trouwens.

Persoonlijk vind ik niet zoveel van f, ik sluit niet uit dat hij eea kan weten.
-edit- NIKS aanname. Wat ik schreef over wat hij gedaan heeft zijn FEITEN..

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 20-09-2014 10:17:20 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_144714294
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 02:03 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Dat gaat niet lukken, maar het maakt niet uit. We mogen rustig van taxi, bus of meeliften uitgaan.
6 km toch?
  zaterdag 20 september 2014 @ 02:05:43 #53
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144714305
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 01:55 schreef Gorraay het volgende:

[..]

(zelf)correctie:
Na een PM naar Baru kom ik er nu pas achter dat de school van de meiden (Spanish by the River) niet hetzelfde is als Habla Ya. Spanish by the River zit veel zuidelijker, in Alto Boquete, hemelsbreed 8 km van restaurant Il Pianista, dus we mogen ervan uitgaan dat ze op 1 april niet lopend naar het begin van de trail zijn gegaan.
Spanish by the River zit in dit perceel aan de Calle Central in Alto Boquete:

[ afbeelding ]
Gecorrigeerd in de OP, met dank ;)

Dus we hebben het al maanden over de verkeerde taalschool??
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zaterdag 20 september 2014 @ 02:06:03 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144714309
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 02:03 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Dat gaat niet lukken, maar het maakt niet uit. We mogen rustig van taxi, bus of meeliften uitgaan.
Idd Vooral taxi of bus.. Al 1000x gezegd dat dat aannemelijker is dan lopen..
Maar ik moet maar eens gaan want ik erger me behoorlijk en dat werkt door in mijn posts..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_144714319
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 00:53 schreef 11en30 het volgende:
HH - Aan de iPhone gebruikers:
Hoe vaak komt het voor dat je per ongeluk een screenshot maakt ipv de iPhone alleen maar aan te zetten of uit de standby te halen?
En hoe vaak gebeurde dit toen je voor het eerst een iPhone had?
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 00:53 schreef 11en30 het volgende:
HH - Aan de iPhone gebruikers:
Hoe vaak komt het voor dat je per ongeluk een screenshot maakt ipv de iPhone alleen maar aan te zetten of uit de standby te halen?
En hoe vaak gebeurde dit toen je voor het eerst een iPhone had?
Het komt ook wel eens voor als je je iPhone op de snelle manier wilt herstarten. (Dit is kan nodig zijn als het werkgeheugen vol zit). Je moet dan de aan/uitknop en de homeknop tegelijk ingedrukt houden, waarna het witte Apple logo in beeld.komt. Als je de aan/uitknop en de homeknop niet precies tegelijk of niet lang genoeg ingedrukt houdt maak je een screenshot in plaats van een herstart. Dit overkomt me per ongeluk wel eens, maar niet vaak.
http://www.iculture.nl/tips/iphone-resetten/
pi_144714327
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 02:05 schreef Domnivoor het volgende:

Dus we hebben het al maanden over de verkeerde taalschool??
Nee sinds ongeveer een week wordt ineens de naam Habla Ya gebruikt ipv Spanish at locations, geen idee waarom.
pi_144714336
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 01:57 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

gebeurt mij wekelijks
dat is dan zeker op het moment dat je op je telefoon weer een post van mij voorbij ziet komen en je te snel je telefoon pakt om er op te reageren... o|O
  zaterdag 20 september 2014 @ 02:10:39 #58
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144714361
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 02:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

NIKS aanname. Wat ik schreef over wat hij gedaan heeft zijn FEITEN..
jij schreef dat hij niets anders heeft gedaan dan dat riedeltje feiten. En dat kun jij gewoon niet zeker weten, dat is een aanname.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 20-09-2014 10:37:11 ]
pi_144714364
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 02:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Idd Vooral taxi of bus.. Al 1000x gezegd dat dat aannemelijker is dan lopen..
Maar ik moet maar eens gaan want ik erger me behoorlijk en dat werkt door in mijn posts..
Dat denk ik ook. Niet lopend want dan waren ze lopend gezien

maar wie heeft ze dan in de taxi gehad 's ochtends om 1030???
of in de bus en waarom hebben de medepassagiers hen dan niet herkend??

Of hebben ze een lift gekregen? En zo ja, van wie?
pi_144714401
stel: je volgt die stenen met gele pijlen, die de route aanwijzen, op de terugweg.
stel dat je van een afstand ziet dat een of andere engerd zo'n steen een stukje draait...
dan buk je toch direct zodat hij je niet ziet, je loopt liever een andere kant op, je laat je niet meelokken door die griezel. na een tijdje valt de duisternis in, nog enger. je durft natuurlijk niet te bellen, want je probeert geen geluid te maken. alleen een noodoproep dan maar....

er kan een reden zijn dat ze zich willen schuilhouden/ stilhouden,
hoe dan ook: het zou het regelmatige belpatroon kunnen verklaren, wellicht kwamen dagelijks op die tijdstippen de koeien langs, en verwachtten ze dat hun geluiden in de koeiengeluiden zouden verdwijnen.
natuurlijk maken ze hier geen foto's van elkaar, en zeker niet van hun schuilplaats, die willen ze juist niet verraden! en natuurlijk gaan ze geen afscheidsboodschap achterlaten; ze willen helemaal geen afscheid nemen!

ik kan me voorstellen dat als de gids ziet dat die ene verplaatsbare steen van zn plaats geweest is, dat hij denkt OH NO !! en daarom haast maakt met zoeken, in de hoop dat het nog niet te laat is.
natuurlijk zegt hij niks over die steen, hij wil niet riskeren iemand valselijk te beschuldigen....
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_144714411
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 01:29 schreef Perico het volgende:

[..]

Exact, de namen/nummers van de foto's zijn dieper verankerd, maar de tijden kun je heel makkelijk wijzigen, net als de datum.

Het is redelijk onbegrijpelijk dat een hele tijdlijn is omgegooid vanwege de datum en tijd van een camera, die na de aankoop mogelijk nooit meer is goedgesteld en sowieso op 2013 stond.

Dus als hij al was ingesteld, was het ook nog eens incorrect gebeurd. Lieden die het onderzoek een bepaalde richting willen opduwen of kwaadwillenden kunnen met hele laagdrempelige software tijd en datum hebben veranderd.

Ik zeg niet dat het gebeurd is, maar het kan dus wel. Om nu omwille van de metadata alle getuigenverklaringen maar de prullenbak in te smijten, lijkt erg drastisch. Dan zou ik eerder die data wat flexibel benaderen.

Ook blijft het opmerkelijk dat Foto 499 van Lisanne zon en een blauwe lucht vertoont en foto 500 zes seconden later aan de linkerkant een hele betrokken lucht weergeeft.

Ik weet het, de klimaatscheiding tussen Pacific en Caribic, maar het kan ook zijn dat foto 500 op een ander tijdstip is genomen.. bij een terugkeer. Natuurlijk hoeft het niet zo te zijn.

Maar er is al met de foto's gerommeld dus. Hierdoor raken de originele datavelden ook in conflict met de XMP velden van Adobe, die zich opwerpen bij bewerkingen. Die laten alle tijden ook een aantal uur opschuiven en negeren de camera tijd. Dus tsja, waar kun je dan van op aan....
Wat is er dan 'gerommeld' met de data dan? Volgens mij niet zo veel, toch?

Als foto 500 op een heeel ander tijdstip genomen zou zijn dan 499, dan wil dat dus zeggen dat er in de tussentijd geen enkele foto is gemaakt. Anders klopt de fotonummering niet meer.

Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in het doelbewust (misleidend) aanpassen van de data, maar ik had al eerder uitgelegd waarom. :)
  zaterdag 20 september 2014 @ 02:14:37 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144714415
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 02:13 schreef eigendeegcookie het volgende:
stel: je volgt die stenen met gele pijlen, die de route aanwijzen, op de terugweg.
stel dat je van een afstand ziet dat een of andere engerd zo'n steen een stukje draait...
dan buk je toch direct zodat hij je niet ziet, je loopt liever een andere kant op, je laat je niet meelokken door die griezel. na een tijdje valt de duisternis in, nog enger. je durft natuurlijk niet te bellen, want je probeert geen geluid te maken. alleen een noodoproep dan maar....

er kan een reden zijn dat ze zich willen schuilhouden/ stilhouden,
hoe dan ook: het zou het regelmatige belpatroon kunnen verklaren, wellicht kwamen dagelijks op die tijdstippen de koeien langs, en verwachtten ze dat hun geluiden in de koeiengeluiden zouden verdwijnen.
natuurlijk maken ze hier geen foto's van elkaar, en zeker niet van hun schuilplaats, die willen ze juist niet verraden! en natuurlijk gaan ze geen afscheidsboodschap achterlaten; ze willen helemaal geen afscheid nemen!

ik kan me voorstellen dat als de gids ziet dat die ene verplaatsbare steen van zn plaats geweest is, dat hij denkt OH NO !! en daarom haast maakt met zoeken, in de hoop dat het nog niet te laat is.
natuurlijk zegt hij niks over die steen, hij wil niet riskeren iemand valselijk te beschuldigen....
-O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 20 september 2014 @ 02:16:45 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144714445
Bizar, bizarder, bizarst...

Zal ik ook eens een bizar scenario fantaseren? Kan het leuk opsmukken :Y

-O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 20 september 2014 @ 02:17:20 #64
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144714454
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 02:04 schreef jackie12 het volgende:

[..]

6 km toch?
Nee, hemelsbreed 8, maak er dus maar 9 km van, langs een Panamese hoofdstraat en verkeersweg, en niet zo vlak als in Holland.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144714470
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 01:55 schreef Gorraay het volgende:

[..]

(zelf)correctie:
Na een PM naar Baru kom ik er nu pas achter dat de school van de meiden (Spanish by the River) niet hetzelfde is als Habla Ya. Spanish by the River zit veel zuidelijker, in Alto Boquete, hemelsbreed 8 km van restaurant Il Pianista, dus we mogen ervan uitgaan dat ze op 1 april niet lopend naar het begin van de trail zijn gegaan.
Spanish by the River zit in dit perceel aan de Calle Central in Alto Boquete:

[ afbeelding ]
Dat wist ik. tenminste ik wist dat de hostel in Alto Boquete ligt. En dat is een stukje zuidelijker dan Boquete zelf.
Ik wist niet dat Habla Ya Spanish er naast lag ipv Spanish by the river
daarom hamerde ik er ook op dat ze dat waarschijnlijk niet lopend hebben gedaan

En ligt die Habla Ya Spanish wel direct naast hun hostel?

Goed gedaan!
  zaterdag 20 september 2014 @ 02:19:45 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144714488
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 02:18 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dat wist ik. tenminste ik wist dat de hostel in Alto Boquete ligt. En dat is een stukje zuidelijker dan Boquete zelf.
Ik wist niet dat Habla Ya Spanish er naast lag ipv Spanish by the river
daarom hamerde ik er ook op dat ze dat waarschijnlijk niet lopend hebben gedaan

En ligt die Habla Ya Spanish wel direct naast hun hostel?

Goed gedaan!
En nog graag gedaan wbt Casa Pedro he? ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 20 september 2014 @ 02:19:49 #67
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144714489
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 02:07 schreef Za het volgende:

[..]

Nee sinds ongeveer een week wordt ineens de naam Habla Ya gebruikt ipv Spanish at locations, geen idee waarom.
Zo zit het inderdaad ongeveer, alleen is de verwarring bij mij al wat ouder dan een week. De verwijzing naar de website van Habla Ya met het overzicht van de trails rond Boquete heeft er denk mee te maken.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144714502
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 02:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Bizar, bizarder, bizarst...

Zal ik ook eens een bizar scenario fantaseren? Kan het leuk opsmukken :Y

-O-
Ik heb een alibi.
Ik was op vakantie in Panama dus hou mij er buiten
  zaterdag 20 september 2014 @ 02:24:06 #69
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144714522
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 02:07 schreef Za het volgende:

[..]

Nee sinds ongeveer een week wordt ineens de naam Habla Ya gebruikt ipv Spanish at locations, geen idee waarom.
Ik heb het net even teruggezocht en de verwarring is er al langer: Habla Ya werd op 15 april al genoemd in dit topic.
Goed dat Gorraay het nog even gecheckt heeft ^O^
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_144714526
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 02:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En nog graag gedaan wbt Casa Pedro he? ^O^
Ja was dikke prima.
Maar alle geheid op een stokje. Het is gewoon onduidelijk hoe ze vanaf het hostel naar de Pianista/Mirador zijn gekomen.

Blij dat we nu eindelijk bezig zijn met de tijdlijn van 1 april ipv takjes met zakjes (met alle respect)
pi_144714532
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 02:06 schreef kuil het volgende:

[..]


[..]

Het komt ook wel eens voor als je je iPhone op de snelle manier wilt herstarten. (Dit is kan nodig zijn als het werkgeheugen vol zit). Je moet dan de aan/uitknop en de homeknop tegelijk ingedrukt houden, waarna het witte Apple logo in beeld.komt. Als je de aan/uitknop en de homeknop niet precies tegelijk of niet lang genoeg ingedrukt houdt maak je een screenshot in plaats van een herstart. Dit overkomt me per ongeluk wel eens, maar niet vaak.
http://www.iculture.nl/tips/iphone-resetten/
Ik bedacht me een tijdje geleden dat het ook zo zou kunnen zijn dat de iPhone de SIMkaart niet meer herkende door de hoge luchtvochtigheid (veel mensen hebben dat probleem als hun iPhone in aanraking is geweest met vocht/water/vloeibaariets). Die SIMkaart is immers vanaf de buitenkant van de iPhone toegankelijk.
Om bij die SIMkaart te kunnen (om 'm aan te duwen, schoon te maken, o.i.d), moet je een klein stevig pinnetje hebben. Ik denk niet dat ze iets bij zich hadden wat daar op lijkt.

Volgens mij kan je maar weinig met je iPhone als de SIM niet wordt herkend. Bellen kan dan iniedergeval alleen nog naar emergency numbers. Screenshot maken lukt vast wel. Verder heb ik een ervaren iPhonegebruiker nodig, want ik heb dat maar 1x meegemaakt.
Heb jij enig idee?

Ik kan zo trouwens wel even de SIM eruit halen en kijken.
  zaterdag 20 september 2014 @ 02:29:30 #72
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144714563
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 02:18 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dat wist ik. tenminste ik wist dat de hostel in Alto Boquete ligt. En dat is een stukje zuidelijker dan Boquete zelf.
Ik wist niet dat Habla Ya Spanish er naast lag ipv Spanish by the river
daarom hamerde ik er ook op dat ze dat waarschijnlijk niet lopend hebben gedaan

En ligt die Habla Ya Spanish wel direct naast hun hostel?

Goed gedaan!
Habla Ya, waar ze niet studeerden, is 4 km noordelijker, in Bajo Boquete. Spanish by the River, waar ze wel studeerden, zit in die langgerekte uitloper naar het zuiden, Alto Boquete. Het hostel is vlak bij de taalschool van de meiden.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144714580
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 02:29 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Habla Ya, waar ze niet studeerden, is 4 km noordelijker, in Bajo Boquete. Spanish by the River, waar ze wel studeerden, zit in die langgerekte uitloper naar het zuiden, Alto Boquete. Het hostel is vlak bij de taalschool van de meiden.
Dus vanaf het zuiden gezien
- Spanish by the river (van Ingrid Lommers hun taalschool)
- ....km noordelijker het hostel
-4 km ten noorden daarvan Habla Ya Spanish (heeft niks met hun te maken?)
  zaterdag 20 september 2014 @ 02:36:10 #74
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144714605
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 01:37 schreef jackie12 het volgende:
begrijp ik dus dat het zeker is dat er met de foto's gerommeld is?
En indien ja zou het NFI daar dan achter kinnen komen?
Nee, dat hoeft niet. Ik vermoed uiteraard dat het NFI achter gesjoemel kan komen.

Om helder te zijn:
De foto's die wij kennen, zijn verkleiningen van de originele 7 megapixel foto's. Plus, dat de foto van Kris op de Mirador een iPhone 4 foto is, maar ook die is verkleind naar 1024x768, net als de andere.

Voordat de rugzak met de camera naar Nederland naar het NFI is gestuurd, is er in Panama tenminste een kopie van de geheugenkaart van de Canon Powershot gemaakt.

Daar zijn digitale sporen van terug te vinden in de metadata. Op 17 juni, krijgt de helft van de foto's een invoerveld dat stelt dat Microsoft Windows Photo Viewer 6.1 en een maal 6.3 bij img_550 wijzigingen heeft aangebracht.

Bij mijn weten is dat dus voordat de spullen naar Nederland zijn gestuurd. Maar als iemand een andere datum heeft, hoor ik dat graag

Nu kunnen er een aantal dingen gebeurd zijn:

• De gelekte foto's die wij hebben zijn een afgeleide van de foto's die in Panama van de geheugenkaart zijn gehaald/gekopieerd en zijn kleiner gemaakt, omwille van gebruiksgemak in de media..

Maar Panama heeft gewoon de originele geheugenkaart naar het NFI gestuurd

• Panama heeft de geheugenkaart hypothetisch gemanipuleerd. Wijzigingen, verwijderingen, metadata van foto's aangepast, om het onderzoek in een bepaalde richting te stuwen.

Het NFI staat dan machteloos.

• Een hypothetische dader heeft de geheugenkaart gemanipuleerd.

Het blijft natuurlijk een vreemde zaak. Het NFI doet zijn best om een rapport te maken, enkel voor het OM in Panama, want het mag niets berichten aan nabestaanden.

In juli werden de families wel gebrieft, en kregen ze de foto's en deelconclusies te horen over het telefoongebruik.

Maar Panama geeft steeds aan, niets aan de uitgangspunten te willen veranderen en ook niet actief naar resten te willen zoeken. Al maanden is het volgens hen te gevaarlijk door het weer.

Daar verdwijnt het NFI rapport dus in een la, met alle gevonden botten. Het NFI kon net zo goed helemaal niets hebben gedaan dus, de uitwerking in Panama zou hetzelfde zijn. Al hebben de families nu wel de foto's, tenminste.
  zaterdag 20 september 2014 @ 02:36:37 #75
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144714609
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 02:32 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dus vanaf het zuiden gezien
- Spanish by the river (van Ingrid Lommers hun taalschool)
- ....km noordelijker het hostel
-4 km ten noorden daarvan Habla Ya Spanish (heeft niks met hun te maken?)
Het hostel is niet noordelijker dan de taalschool van de meiden, maar ligt, zoals een krantenartikel het beschreef, a pocos metros van die taalschool. Om de hoek, zeg maar.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')