Irritant ook dat mensen niet lezen dat het ook gewoon via iTunes kan zonder dat je ruimte hoeft vrij te makenquote:Op zaterdag 20 september 2014 11:59 schreef Houniet het volgende:
Irritant dat je zoveel GB vrij moet hebben om iOS8 te installeren op de iPad Air 16GB.
Ja, dat is echt kut volk. Niet lezen op zaterdag, zeiken en niet eerst koffie zetten.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Irritant ook dat mensen niet lezen dat het ook gewoon via iTunes kan zonder dat je ruimte hoeft vrij te maken.
Dat is ook weer overdreven, het zijn geen androidusers natuurlijkquote:Op zaterdag 20 september 2014 12:08 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ja, dat is echt kut volk. Niet lezen op zaterdag, zeiken en niet eerst koffie zetten.
Kut Haarlemmers.
Tuurlijk, naar het is technisch redelijk logischquote:Op zaterdag 20 september 2014 12:09 schreef Houniet het volgende:
.
Maar het blijft wel irritant. Het moet ook gewoon mobiel kunnen. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Wat wil je weten/bereiken?quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:11 schreef Houniet het volgende:
Hebben hier mensen ervaring met Sonos en de AirPort van Apple?
Met twee vingers zoomen gaat nog steeds op dezelfde manier.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:13 schreef icloud het volgende:
Hoe kun je tegenwoordig uitzoomen in safari?
Vroeger deed je dat met de vingers, maar nu krijg je dan een overzichts van je openstaande tabs.
Als je een Sonos los ergens neer zet met die AirPort, of alles dan lekker vloeiend loopt.quote:
herstellen via iTunes? backup maken?quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:21 schreef AnneX het volgende:
Nogmaals: wil iemand hier de link naar het ipad + fok plaatsen?
Ik kan het niet( meer) vinden.
De ipad 2 /32 is flink in de war na de update.
Flink trager en de iconen zijn kleurloos, behalve de apple iconen als instellingen.
Safari klapt eruit, facebook klapt eruit.
Géen aanrader voorlopig.
Er is een Apple SC topic (deze) en een iPhone topic. Geen iPad topic naar mijn weten. Maar onderwerpen lopen redelijk door elkaar, dus gewoon lekker hier vragen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:21 schreef AnneX het volgende:
Flink trager en de iconen zijn kleurloos, behalve de apple iconen als instellingen.
Géen aanrader voorlopig.
Waarschijnlijk wel, maar imho is Sonos overbodig als je "gewoon" een AirPlay-speaker gebruikt.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:29 schreef Houniet het volgende:
[..]
Als je een Sonos los ergens neer zet met die AirPort, of alles dan lekker vloeiend loopt.
Dank!quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:38 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Er is een Apple SC topic (deze) en een iPhone topic. Geen iPad topic naar mijn weten. Maar onderwerpen lopen redelijk door elkaar, dus gewoon lekker hier vragen.
Wat kleurloos betreft, ga eens naar Instellingen - Algemeen - Toegankelijkheid. Daar kan je grijstinten aanvinken. Misschien staat die aan? En als alles echt buggy blijft even herstellen/resetten.
Ik vind de kwaliteit van de AirPorts erg slecht als je ze gaat gebruiken voor A.P.'squote:Op zaterdag 20 september 2014 12:51 schreef davedavy het volgende:
Omdat bijna iedereen hier met Apple apparaten werkt (wat nogal botst met de huidige netwerk apparatuur door een of andere manier) en omdat het nu nogal wat slordig in mekaar zit wil ik het hele netwerk op de 'schop' nemen. Heeft iemand een goed idee? Ik heb twee AP's nodig, ik zat zelf te denken aan een Airport Extreme en een Airport Express, is dit een goed idee of is het teveel van het goede?
Daar zat ik ook aan te denken. Dan is het dus zoeken naar een goede speaker.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar imho is Sonos overbodig als je "gewoon" een AirPlay-speaker gebruikt.
Ik heb zelf een receiver die AirPlay ondersteunt in combinatie met twee losse staande speakers, ideaalquote:Op zaterdag 20 september 2014 13:14 schreef Houniet het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken. Dan is het dus zoeken naar een goede speaker.
of een airport express/Apple tv. Zit je niet vast aan je audio-apparatuur. Geinig van de express is dat je m ook zo mee kan nemen naar een feestje of hotel zonder WiFi (maar met beraad internet)quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:15 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik heb zelf een receiver die AirPlay ondersteunt in combinatie met twee losse staande speakers, ideaal.
DIG / [iPad deel #45] Siri, please dont tell the NSA my dirty secrets al is die in een zomerslaap lijkt hetquote:Op zaterdag 20 september 2014 12:21 schreef AnneX het volgende:
Géen aanrader voorlopig.
Overgaand in een winterslaap?quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:44 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
DIG / [iPad deel #45] Siri, please dont tell the NSA my dirty secrets al is die in een zomerslaap lijkt het
iOS 8 neemt wel iets meer ruimte in na installatie vergeleken met iOS 7quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Irritant ook dat mensen niet lezen dat het ook gewoon via iTunes kan zonder dat je ruimte hoeft vrij te maken.
Ik wist niet eens dat er een iPad topic was.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:44 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
DIG / [iPad deel #45] Siri, please dont tell the NSA my dirty secrets al is die in een zomerslaap lijkt het
Nog een keer op favorieten drukken.quote:Op maandag 22 september 2014 04:45 schreef Mula het volgende:
Als ik in Safari op favorieten druk, blijft de favorietenbalk in beeld staan in ios8. Iemand een idee of dat uit is te zetten?
Heb je hier nog wat op gevonden?quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Interessant probleem. Help me morgen ff denken dat ik hier naar kijk. Misschien dat ik iets in elkaar kan hacken voor je. Helaas vandaag geen tijd.
Damn, helemaal vergeten... Had andere dingen aan m'n hoofd. Ga er nu naar kijkenquote:Op maandag 22 september 2014 11:32 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Heb je hier nog wat op gevonden?
Haha, geen probleem. Ik bedacht me ineens dat ik hier nog eens naar moest kijken, dus dat ga ik nu ook doen. Maar misschien had jij in de tussentijd al een oplossing die ik over het hoofd gezien had.quote:Op maandag 22 september 2014 11:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Damn, helemaal vergeten... Had andere dingen aan m'n hoofd. Ga er nu naar kijken
Nope, maar nu wel een AppleScript gevonden... Misschien heb je er wat aan.quote:Op maandag 22 september 2014 11:34 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Haha, geen probleem. Ik bedacht me ineens dat ik hier nog eens naar moest kijken, dus dat ga ik nu ook doen. Maar misschien had jij in de tussentijd al een oplossing die ik over het hoofd gezien had.
Ligt er een beetje aan wat je ermee wil gaan doen. Maar volgens mij wil je iets wat niet kan.quote:Op maandag 22 september 2014 15:26 schreef Renesite het volgende:
Ik wil mijn macbook aansluiten op mijn Humax 5000 tv decoder. Er zit een USB punt aan de voorkant en ongewijfeld HDMI aan de achterkant. Wat heb ik concreet nodig?
uitzendinggemist via macbook op TV bekijken?quote:Op maandag 22 september 2014 15:31 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat je ermee wil gaan doen. Maar volgens mij wil je iets wat niet kan.
Als die decoder HDMI input aan kan, zou ik een Apple TV aanraden. Airplay werkt hier perfect via alle Apple apparaten (Pad, Phone en Mac).quote:Op maandag 22 september 2014 15:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
uitzendinggemist via macbook op TV bekijken?
Ik heb een te oude TV en wil geen nieuwe kopen! Maar wil niet voor uitzendinggemist iedere geen de laptop op schoot
Als ik een apple TV ga kopen moet ik maar eens een nieuwe TV halenquote:Op maandag 22 september 2014 15:37 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als die decoder HDMI input aan kan, zou ik een Apple TV aanraden. Airplay werkt hier perfect via alle Apple apparaten (Pad, Phone en Mac).
En je televisie heeft geen HDMI-input? Indien niet het geval zal het een duur geintje gaan worden. Dit kun je namelijk niet zomaar even met wat kabels gaan oplossen.quote:Op maandag 22 september 2014 15:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik heb een te oude TV en wil geen nieuwe kopen! Maar wil niet voor uitzendinggemist iedere geen de laptop op schoot
Kijk eens bij dealextreme naar (bijv) displayport to *geen idee wat je TV wel aankan* ik heb er de raarste converters gezien die niet allemaal werken, maar das even een kwestie van reviews checken.quote:Op maandag 22 september 2014 15:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik vind het zonde om een nieuwe TV te kopen. Ding heeft alleen HDMI output / scart. De decoder heeft de rest wel.quote:Op maandag 22 september 2014 16:03 schreef Dimens het volgende:
[..]
En je televisie heeft geen HDMI-input? Indien niet het geval zal het een duur geintje gaan worden. Dit kun je namelijk niet zomaar even met wat kabels gaan oplossen.
Voor een nieuwe televisie kan ik je wel weer goed helpen.
Voor zover ik weet, hebben televisies geen HDMI-output, enkel HDMI-input. Jouw decoder heeft alleen een HDMI-output en geen HDMI-input.quote:Op maandag 22 september 2014 16:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik vind het zonde om een nieuwe TV te kopen. Ding heeft alleen HDMI output / scart. De decoder heeft de rest wel.
Wel USB input..quote:Op maandag 22 september 2014 16:11 schreef Dimens het volgende:
[..]
Voor zover ik weet, hebben televisies geen HDMI-output, enkel HDMI-input. Jouw decoder heeft alleen een HDMI-output en geen HDMI-input.
Nouja, nieuwe TV kopen op termijnquote:Op maandag 22 september 2014 16:17 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ja, maar daar kun je niets mee. Dat is alleen voor Massaopslag bedoeld, niet voor beeld.
Wat is het typenummer van de televisie die je nu hebt?quote:Op maandag 22 september 2014 16:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nouja, nieuwe TV kopen op termijn
God, een oud LCD LG-modelletje. Doe geen moeite. Heb al lopen martelen met een soundbar eraan te koppelen. Is nu via de decoder gelukt.quote:Op maandag 22 september 2014 16:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
Wat is het typenummer van de televisie die je nu hebt?
Ik zag al een flinke cloud boven NO Groningen hangenquote:Op maandag 22 september 2014 18:18 schreef Pino112 het volgende:
Komt waarschijnlijk een datacentertje van 40ha van Apple in de Eemshaven. Morgen presentatie.
Eentje die dus aan vervanging toe is.quote:Op maandag 22 september 2014 16:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
God, een oud LCD LG-modelletje. Doe geen moeite. Heb al lopen martelen met een soundbar eraan te koppelen. Is nu via de decoder gelukt.
Zoiets en dan naar scart?quote:Op maandag 22 september 2014 18:47 schreef Renesite het volgende:
Hij doet het wonderbaarlijk goed nog steeds. Spaar liever wat verder voor eerst eens een nieuwe auto
quote:Op maandag 22 september 2014 18:22 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ik zag al een flinke cloud boven NO Groningen hangen
de schermerlampquote:Op maandag 22 september 2014 20:03 schreef HeatWave het volgende:
Neuh, ik heb ook nog een paar oude G3/G4's liggen en je hebt er maar weinig aan. OS X 10.4 is nog best werkbaar, maar er zijn maar weinig prgrammas meer voor, je kan wel surfen etc, maar veel dingen werken niet meer.
Ik heb nog een schemerlamp, schitterend ding, maar nutteloos, ik wou dat ik handig genoeg was om er een recente mac mini in te bouwen ofzo.
Kopenquote:Op maandag 22 september 2014 20:48 schreef n8n het volgende:
[..]
de schermerlampman man man ging vroeger langs de Bijenkorf puur om naar dat ding te apegapen
Nee, die van mij bedoel ikquote:
Ah, ja dan wordt het lastig... Bizar dat in 2010 het nog een prima computer was, de technologie gaat zo snel. Ik kan er met mijn hoofd nog steeds niet bij hoe het van floppies naar hier is gegaanquote:Op maandag 22 september 2014 20:03 schreef HeatWave het volgende:
Neuh, ik heb ook nog een paar oude G3/G4's liggen en je hebt er maar weinig aan. OS X 10.4 is nog best werkbaar, maar er zijn maar weinig prgrammas meer voor, je kan wel surfen etc, maar veel dingen werken niet meer.
Ik heb nog een schemerlamp, schitterend ding, maar nutteloos, ik wou dat ik handig genoeg was om er een recente mac mini in te bouwen ofzo.
Ik heb hem vorig jaar op koninginnedag voor 15 euro gekochtquote:
Ja leuk om te zien in een museum, maar het zou bij mij thuis alleen maar in de weg staan, geen ruimte voor. En werkelijk waar, ga je er nog wat mee doen (als in de software is allang verouderd)?quote:Op maandag 22 september 2014 20:01 schreef JoelBaka het volgende:
Hm... Ik was een beetje in een nostalgische bui en zat op marktplaats naar oude mac's te kijken. Nou zag ik de eMac voorbij komen die tegenwoordig echt geen drol meer kost tweedehands. Dat is voor mij mijn grootste vriend geweest voor heel wat jaren, daar heb ik het hele internet op ontdekt(De Macintosh Classic en gekleurde iMac waren voor mij vooral om spelletjes op te spelen, de eMac was de eerste computer die voor het gezin was hier.)
Nou vind ik het misschien wel leuk om er een keer een te kopenMaar kan je er nog wat mee? De snelheid is natuurlijk om te huilen en hoger dan 2GB werkgeheugen kom je niet (zelfs 2 is al mazzel hebben), de harde schijf maakt natuurlijk niet zoveel uit want dat is op te lossen met een USB of externe HD. (Plus dat je er natuurlijk vrij weinig op zet)
Maar heeft dat een beetje zin? Of is de huidige technologie al zover verder dat hij echt totaal waardeloos is? (Mij lijkt dat je met wifi best een eind komt)
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 23 september 2014 08:23 schreef RvLaak het volgende:
Er kan gereserveerd worden: https://reserve.cdn-apple(...)/iPhone/availability
Die wil dus blijkbaar echt helemaal niemand. En terecht.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:08 schreef Chevalric het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen de 16Gb versie is nog verkrijgbaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |