Dan zien we jou dus niet meer in deze reeks?quote:Op vrijdag 19 september 2014 02:56 schreef DUTCHKO het volgende:
Toch niets nieuws meer. Oorlog is gevoerd, veel schade en ellende, niemand heeft gewonnen....
twitter:lauraphylmills twitterde op donderdag 18-09-2014 om 16:37:03Poroshenko to Congress: freedom freedom sovereignty the people and give me guns, please. reageer retweet
twitter:maxseddon twitterde op donderdag 18-09-2014 om 16:30:52Poroshenko: "This is Europe's and America's war too. It is a war for the free world." So give us weapons to fight Russia please reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op donderdag 18-09-2014 om 23:27:46The Obama administration has refused to give #Ukraine weapons to defend itself against #Russia's invasion http://t.co/h2Rf6IkgQJ reageer retweet
quote:US to seek solution to conflict in eastern Ukraine through diplomatic means - Obama
The U.S. authorities will seek to resolve the crisis in eastern Ukraine through diplomatic means, U.S. President Barack Obama has told his Ukrainian counterpart Petro Poroshenko in Washington.
"We are going to continue to help to mobilize the international community towards a diplomatic solution [to the crisis]. And we are prepared to support Ukraine in negotiations with Russia in order to make sure that the Ukrainian people can enjoy the kind of freedom and prosperity that is their right," he said after a meeting with Poroshenko in the Oval Office of the White House.
Obama also welcomed the adoption by the Ukrainian parliament of a draft law on a special local government order in certain districts of Donetsk and Luhansk regions.
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 10:31:55WhiteHouse gives $46mln in security assist/to Ukraine with no lethal aid-body armor, vehicles, night vision goggles http://t.co/YqFRYI1AuT |EMPR reageer retweet
twitter:poroshenko twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 07:22:54Agreed with @BarackObama that Ukraine will receive US$ 1 billion in financial guarantees. http://t.co/nJsnlvkyq3 reageer retweet
quote:
twitter:ASLuhn twitterde op donderdag 18-09-2014 om 15:55:43Rebel deputy PM Purgin is off to Minsk for peace talks tomorrow. By my count, at least two dozen people & prob more killed since ceasefire reageer retweet
quote:Russian sources say “LPR” will be allowed for negotiations in Minsk
KYIV, September 19 /Ukrinform/.
Leaders of the self-proclaimed "Luhansk People's Republic (LPR)” will probably participate in a trilateral meeting of the contact group Ukraine-Russia-OSCE on Friday.
RIA Novosti reported. "Premiere of the "LPR” Igor Plotnitsky and head of the “LPR” parliament Oleksiy Kariakin are absent at their workplace for the whole day,” the agency's interlocutor said. According to him, most likely, they headed for Minsk for talks.
As reported by Ukrinform, September 19, at Minsk, a meeting of the contact group is scheduled, but the exact membership, place and time of its holding are unknown.
As reported, September 5, in Minsk, by results of a meeting of the tripartite contact group it was agreed on a ceasefire and a relevant protocol was signed, based on the peace plan of President of Ukraine Petro Poroshenko and the initiatives of Russian President Vladimir Putin.
twitter:NatVasilyevaAP twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 09:58:18Eastern Ukraine talks in Minsk are to begin at 3 p.m. local time. reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 09:11:06Tymchuk: #Russia is increasing the number of GRU special forces in #Ukraine and is redeploying Russian army units near #Donetsk & Debaltseve reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 07:40:35Russia moves all troops from northern Crimea to border with mainland Ukraine| Ukrinform http://t.co/I89dd2GTd5 |EMPR #RussiainvadedUkraine reageer retweet
quote:
twitter:StateOfUkraine twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 08:12:56Putin realizing that non-Slavs are better for fighting in #Ukraine, enlists Chechens into army http://t.co/zezzH9cQky http://t.co/IGnOCQZXtR reageer retweet
quote:
twitter:maxseddon twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 10:58:49Russian observer says Scottish referendum counting inferior to Crimean one because room too big and stamps not used. http://t.co/PeVSaefW1K reageer retweet
twitter:Kateryna_Kruk twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 10:03:43O_O ->Deputy of RF Duma:#Crimea referendum was more fair than the Scottish one. http://t.co/2u0elHeVxd reageer retweet
twitter:ystriya twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 08:38:57The genuinely democratic #indyref referendum highlights what a sinister cynical sham Putin organized in #Crimea http://t.co/5qvoYqTr5Q reageer retweet
twitter:
twitter:maxseddon twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 09:20:22Russia develops plan to "cut the Russian internet off from the outside world" in case of war or protests: http://t.co/Oj0smh7JBZ reageer retweet
twitter:ASLuhn twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 09:11:46Runet shall be a fortress! Seems to be main idea behind plans for system to cut off Russian Internet from global one http://t.co/0qTi0DevMR reageer retweet
Het zijn ook vooral de Poetin-fanboys die daar waarde aan hechten en telkens proberen te bewijzen dat het referendum in de Krim het eerlijkste is dat ooit is gehouden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:22 schreef waht het volgende:
Wat kan het de Russen nou boeien of dat referendum democratisch was.
Hun eigen Führer is een ordinaire dictator, wat vrijwel elke Rus prima vindt.
Er waren immers onafhankelijke waarnemers van extreemrechtse partijen te over.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zijn ook vooral de Poetin-fanboys die daar waarde aan hechten en telkens proberen te wijzen dat het referendum in de Krim het eerlijkste is dat ooit is gehouden.
Dat zegt in principe al veel over de Russenquote:Op vrijdag 19 september 2014 12:22 schreef waht het volgende:
Wat kan het de Russen nou boeien of dat referendum democratisch was.
Hun eigen Führer is een ordinaire dictator, wat vrijwel elke Rus prima vindt.
Uiteraard, dat zijn allemaal Westerlingen die stiekem toch wel geven om democratie maar geen enkele kennis hebben over het Russische politieke landschap. Vandaar ook de term 'nuttige idioot'.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zijn ook vooral de Poetin-fanboys die daar waarde aan hechten en telkens proberen te wijzen dat het referendum in de Krim het eerlijkste is dat ooit is gehouden.
Ze hebben daar zo hun redenen voor die ik ze moeilijk kwalijk kan nemen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat zegt in principe al veel over de Russen
Naja schande, ik begrijp gewoon niet wat ze hier nog doen als ze pro het beleid van Putin zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:27 schreef waht het volgende:
[..]
Ze hebben daar zo hun redenen voor die ik ze moeilijk kwalijk kan nemen.
De echte schande voor de mensheid zijn de Poetin-aanhangers uit het Westen.
twitter:NatVasilyevaAP twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 11:44:22Donetsk cleans up from shelling in eastern Ukraine (from @AP) http://t.co/FtihUJJVTo reageer retweet
quote:Donetsk cleans up from shelling in eastern Ukraine
DONETSK, Ukraine (AP) - The rebel-held city of Donetsk is holding a city-wide clean-up day after months of shelling in eastern Ukraine, sending prisoners out to help remove the debris.
The city council said one person was killed by overnight shelling in a neighborhood in the north of the city, where fighting centered around the government-held airport has spilled over into residential areas.
But the streets were quiet Friday as the rebels called for a clean-up. In one school that was shelled in late August, four Ukrainian prisoners guarded by armed rebels were sweeping up debris.
Russia, Ukraine, and leaders of the pro-Russian rebels are set to meet Friday in Minsk, Belarus, for talks to resolve the crisis in east Ukraine.
twitter:NatVasilyevaAP twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 07:34:21Speaking at an investment conference in Sochi, Russia's Economic Minister Ulyukayev slams the budget for high defense spending 1/2 reageer retweet
twitter:NatVasilyevaAP twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 07:57:22Heated discussion at the investment conference in Sochi with Ulyukayev slamming govt for botching pension system http://t.co/3oroc4byIE reageer retweet
twitter:NatVasilyevaAP twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 10:34:06Russian PM Medvedev begins his speech at an investment conf in Sochi by slamming the West, sanctions. reageer retweet
Uitkering trekken, vanzelfsprekend.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naja schande, ik begrijp gewoon niet wat ze hier nog doen als ze pro het beleid van Putin zijn.
twitter:lauraphylmills twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 10:32:36History repeats. How 75 years ago, the Red Army took West Ukraine/Belarus back. Great find by @NatVasilyevaAP : http://t.co/7xx04mJhmt reageer retweet
http://kommersant.ru/doc/2563937twitter:NatVasilyevaAP twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 08:38:08Kommersant Weekend marks the anniversary of the Soviet invasion of Poland. http://t.co/oWth3yChYc reageer retweet
Hoe noemen we fanboys die selectief waarde hechten aan internationaal recht? Mocht ik me nog eens laten verleiden tot de discussietechnieken die hier worden aangewend... Beetje munitie is altijd handig.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zijn ook vooral de Poetin-fanboys die daar waarde aan hechten en telkens proberen te bewijzen dat het referendum in de Krim het eerlijkste is dat ooit is gehouden.
Het is geen kwestie van je steunt A of B. Dat willen sommigen er graag van maken.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naja schande, ik begrijp gewoon niet wat ze hier nog doen als ze pro het beleid van Putin zijn.
Wie zijn dat dan precies?quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:48 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Hoe noemen we fanboys die selectief waarde hechten aan internationaal recht? Mocht ik me nog eens laten verleiden tot de discussietechnieken die hier worden aangewend... Beetje munitie is altijd handig.
Lijkt me duidelijk. Mensen die selectief bezorgd zijn om internationaal recht.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie zijn dat dan precies?
Wanneer ik kritiek uit op de Russische invasie van de Krim, wordt mij vaak voorgehouden dat de Amerikanen geen haar beter zijn, want Irak.
Maar ik was nota bene tegen de invasie van Irak en Afghanistan.
LOL, ik ken de realpolitik ja.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:59 schreef waht het volgende:
Internationaal recht boeit niemand. Het gaat om macht, dat snappen de wereldvreemde lieden hier niet. Internationaal recht zal Poetin nooit wat boeien, dus als Westerse politicus noem je het om je naïeve medemens de mond te snoeren. Je moet wat.
Poetin-fanboys, in de discussies in dit topic in elk geval.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:48 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Hoe noemen we fanboys die selectief waarde hechten aan internationaal recht?
Omdat er weinig democratisch is aan de annexatie van de Krim door de Russen en hun bemoeienissen met Oost-Oekraïne. Desondanks zijn een aantal figuren hier er heilig van overtuigd dat dit wel het geval is. Dat zorgt logischerwijs voor discussie...quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:04 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Blijft de vraag staan waar mensen zich dan zo druk om maken, en waarom hier dan zaken als referenda, democratisch gehalte etc besproken worden.
Mij boeit internationaal recht wel. Want het alternatief is een machtsspel dat escaleert of eindigt in een bevroren conflict.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:59 schreef waht het volgende:
Internationaal recht boeit niemand. Het gaat om macht, dat snappen de wereldvreemde lieden hier niet. Internationaal recht zal Poetin nooit wat boeien, dus als Westerse politicus noem je het om je naïeve medemens de mond te snoeren. Je moet wat.
Maar volgens waht doet dat er niet toe. Maar jij hecht dus wél waarde aan internationaal recht en moderne democratie en mensenrechten enzo?quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat er weinig democratisch is aan de annexatie van de Krim door de Russen en hun bemoeienissen met Oost-Oekraïne. Desondanks zijn een aantal figuren hier er heilig van overtuigd dat dit wel het geval is. Dat zorgt logischerwijs voor discussie...
Het is praktisch relevant zo lang het afgedwongen kan worden. In die zin vind ik het relevant.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:05 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Mij boeit internationaal recht wel. Want het alternatief is een machtsspel dat escaleert of eindigt in een bevroren conflict.
Ik hecht daar inderdaad waarde aan. Zeker wanneer het zo uitgebreid en opzichtig geschonden wordt door de agressor in deze kwestie.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:09 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Maar volgens waht doet dat er niet toe. Maar jij hecht dus wél waarde aan internationaal recht en moderne democratie en mensenrechten enzo?
Ik praat het niet zozeer goed. Ik probeer alleen consequent te zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik hecht daar inderdaad waarde aan. Zeker wanneer het zo uitgebreid en opzichtig geschonden wordt door de agressor in deze kwestie.
Maar waarom hecht jij er zoveel waarde aan dat Russische gedrag goed te praten?
Ook dat creeren mensen zelf, maar alleen als ze de waarde ervan inzien. Als het machtsspel domineert, en mensen orienteren zich alleen op de bestaande realiteit, komen ze er nooit meer uit.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:09 schreef waht het volgende:
[..]
Het is praktisch relevant zo lang het afgedwongen kan worden. In die zin vind ik het relevant.
De waarde zie ik primair in het respect voor het leven van een willekeurige burger in een bepaalde regio.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:18 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ook dat creeren mensen zelf, maar alleen als ze de waarde ervan inzien. Als het machtsspel domineert, en mensen orienteren zich alleen op de bestaande realiteit, komen ze er nooit meer uit.
Daar lijkt het alleen niet erg op. In het geval van de Russen doe je namelijk hard je best zaken goed te praten en in andere gevallen doe je hard je best minder spannende punten op te blazen. Weinig consequent dus.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:17 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Ik praat het niet zozeer goed. Ik probeer alleen consequent te zijn.
Wat is er precies zo uiterst discutabel aan democratisch gezien?quote:De ratificatie van het EU verdrag die (eer?)gisteren plaatshad in Kiev is bijvoorbeeld ook ondertekend door een regering met uiterst discutabele democratische validiteit, zeker in de context van dat verdrag.
Maar niemand staat op zn achterste poten.
Conclusie: men is selectief.
ik zou niet weten waarom democratische beginselen en het internationaal recht niet van belang zouden zijn. Enkel dat kinderachtige "maar hullie doen het ookquote:Dan moet je het conflict dus beoordelen op andere zaken dan internationaal recht en democratieche beginsels. Want dat blijken slechts politieke instrumenten.
Klopt soms iddquote:Op vrijdag 19 september 2014 13:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar lijkt het alleen niet erg op. In het geval van de Russen doe je namelijk hard je best zaken goed te praten en in andere gevallen doe je hard je best minder spannende punten op te blazen. Weinig consequent dus.
Dat veel mensen die een groot belang hebben bij wat daar in staat helemaal niet hebben kunnen stemmen voor het parlement, toevallig net daar waar je de meeste tegenstanders vindt.quote:Wat is er precies zo uiterst discutabel aan democratisch gezien?
Men heeft de steun van de meerderheid van het parlement, als ik het goed begrijp.
Dat is niet het argument. Het argument is dat regels die selectief worden aangewend politieke instrumenten zijn om tegenstanders een hak te zetten. Dit is niet iets van gisteren, dit speelt al sinds de tweede wereldoorlog op deze manier.quote:ik zou niet weten waarom democratische beginselen en het internationaal recht niet van belang zouden zijn. Enkel dat kinderachtige "maar hullie doen het ook![]()
" argument vind ik nooit zo heel sterk...
Het parlement is nog dezelfde als onder Janoekovitch, gekozen toen iedereen nog kon gaan stemmen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:36 schreef Jibberism_ het volgende:
Dat veel mensen die een groot belang hebben bij wat daar in staat helemaal niet hebben kunnen stemmen voor het parlement, toevallig net daar waar je de meeste tegenstanders vindt.
twitter:MiddleEast_BRK twitterde op donderdag 18-09-2014 om 23:28:23#BREAKINGNEWS "Committee for the Liberation of Odessa" to @poroshenko: "Give us the same #special_status as #Donbas or we declare autonomy." reageer retweet
twitter:ASLuhn twitterde op donderdag 18-09-2014 om 18:06:29Just another day of communist-bashing in Ukraine. Should be a nice fair election coming up http://t.co/oY3vN2xEcK reageer retweet
twitter:PaulSonne twitterde op donderdag 18-09-2014 om 19:26:31Here are the two people Poroshenko mentioned in his speech: Reshat Ametov (http://t.co/Nx0OiJ6Uqx), Volodymyr Rybak (http://t.co/ENAw0VjicO) reageer retweet
Lol, heb je gelijk in. Mijn fout en derhalve slechtvoorbeeld!quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:41 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het parlement is nog dezelfde als onder Janoekovitch, gekozen toen iedereen nog kon gaan stemmen.
Als je dus inderdaad niets geeft om het internationale recht of democratische legitimatie dan snap ik dat. Daarin ben je dan vrij consequent...quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:36 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Klopt soms idd![]()
Zie het als tegengas en een uitlaatklep. Neemt noget weg dat ik de annexatie van de Krim begrijp bijvoorbeeld en er niet zo zwaar aan til.
Hoe bedoel je dat precies?quote:Het valt mij juist op dat jij daar steeds begint over zaken die je in hetzelfde conflict blijkbaar irrelevant vindt zolang het maar uit een westerse koker komt.
[..]
Zijn er al verkiezingen geweest? Immers dit is het wat ik net vondquote:Dat veel mensen die een groot belang hebben bij wat daar in staat helemaal niet hebben kunnen stemmen voor het parlement, toevallig net daar waar je de meeste tegenstanders vindt.
Het parlement heeft dus nog de samenstelling van voor de crisis. En ik weet niet of men de parlmentsleden uit het oosten uit het parlement heeft gezet? Maar dat lijkt me stug.quote:Het Oekraïense parlement wordt ontbonden. President Porosjenko maakte dat bekend via Twitter en Facebook. "Ik heb besloten om voortijdig het parlement te ontbinden", schreef hij. Op 26 oktober zijn er verkiezingen.
Volgens correspondent David Jan Godfroid zat de ontbinding van het parlement er al aan te komen. Het parlement heeft nu nog dezelfde samenstelling als voor de massale protesten op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev van eind vorig jaar. De vorige verkiezingen waren twee jaar geleden.
Ik ben er persoonlijk vrij consequent in. Daar waar jij de schending van die regels juist toejuicht met volgens mij zeer discutabele argumenten...quote:Dat is niet het argument. Het argument is dat regels die selectief worden aangewend politieke instrumenten zijn om tegenstanders een hak te zetten. Dit is niet iets van gisteren, dit speelt al sinds de tweede wereldoorlog op deze manier.
Daar is weinig kinderachtige aan.
Je wil weinig weten van de reden dat daar de opstand uitbrak bijvoorbeeld. Of van de westerse inmenging in de staatsgreep, het falen van de regering om een gedegen onderzoek in te stellen naar de dodelijke schietincidenten op Maidan, de vele moordpartijen tijdens de revolutie, dat soort zaken die het beeld van wie de aggressoren zijn een beetje bijstellen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je dus inderdaad niets geeft om het internationale recht of democratische legitimatie dan snap ik dat. Daarin ben je dan vrij consequent...[quote]
Mwah, ik weet niet zo goed wat de Russen voor andere opties hadden, dat is het meer.
[Quote]
Hoe bedoel je dat precies?
My bad. In de war met presidentiële verkiezingen.quote:Zijn er al verkiezingen geweest? Immers dit is het wat ik net vond
Ik betwijfel het, maar kan aan mij liggen. Ik juich schendingen niet toe. Maar ik juich liever schendingen van regels toe dan dat ik geweld doe aan de praktische realiteit rondom de Krim.quote:Ik ben er persoonlijk vrij consequent in. Daar waar jij de schending van die regels juist toejuicht met volgens mij zeer discutabele argumenten...
Waren ze die ooit kwijt dan?quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:09 schreef Jibberism_ het volgende:
Het alternatief voor de Russen was netjes vragen of je je uberbelangrijke zeebasis terug mag.
twitter:EuromaidanPress twitterde op donderdag 18-09-2014 om 15:35:32A military alliance of #Sweden, #Ukraine, #Poland, 3 Baltic states needed to deter #Russia http://t.co/dCPZWVaIlO http://t.co/usBaNe10NN reageer retweet
We gebruiken altijd percentages van het BNP. Maar in termen van het overheidsuitgaven is het percentage flink hoger. Er gaat nu al idioot veel geld om in de defensie industrie.quote:Sweden has the tech
[...]
Every nation joining this alliance would have to commit itself to spend at least 2.25% on defense. NATO advises its members to spend at least 2% on defense; yet 2% is just what a nation ought to spend during peacetime to keep up capabilities, while there is no imminent threat of war. If there is a real risk of war 2% are not enough: the United States currently spends 17% of all government spending or 3.58% of GDP on defense. Germany at the end of the Cold War in 1989 spent 9.5% of all government spending or 2.8% of GDP on defense. Russia this year spends 20.7% of all government spending or 5.2% of GDP on defense and a further 16.5% of government spending on its intelligence services and their troops; and Russia will increase its defense budget by at least 15% next year. Russia spends for war!
[...]
Het is in beginsel dan ook de belangrijkste overheidsopgave. Zonder defensie geen land.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:19 schreef deelnemer het volgende:
[..]twitter:EuromaidanPress twitterde op donderdag 18-09-2014 om 15:35:32A military alliance of #Sweden, #Ukraine, #Poland, 3 Baltic states needed to deter #Russia http://t.co/dCPZWVaIlO http://t.co/usBaNe10NN reageer retweet
We gebruiken altijd percentages van het BNP. Maar in termen van het overheidsuitgaven is het percentage flink hoger. Er gaat nu al idioot veel geld om in de defensie industrie.
http://www.osw.waw.pl/en/(...)russian-gas-suppliesquote:Central European problems with Russian gas supplies
Analyses
2014-09-17
Agata Łoskot-Strachota
Since 8 September a number of Gazprom’s gas customers in the EU, above all in Central Europe, have been receiving less gas than they requested. Poland’s PGNiG has reported lower supplies; last week it received on average approximately 20% less gas than the it ordered from the eastern direction. The cut in supplies was record-high on Wednesday 10 September when it reached 45%. It has also been reported that since 10 September gas supplies to Slovakia’s SPP have been at a level lower than ordered (cuts by around 10% until 15 September and by 25% on 16 September). Austria has also received lower volumes of gas via the route running through Ukraine and Slovakia (the Austrian regulator, E-Control, reported an approximate reduction of supplies of 15% on 11 and 12 September). The Romanian government also released information about cuts in Russian gas supplies (by 5%) on 12 September. Furthermore, the Romanian government was warned of the possibility of reduced supplies in the future. In parallel to the decreased gas supply, the transit of Russian gas via Ukraine and Slovakia has been reduced: a clear reduction from the average level of around 60 million m3 daily in the first half of September to less than 50 million m3 daily has been observed since 15 September. The problems with Russian gas supplies, even though the reductions scale is relatively small and the EU’s gas storage facilities are full, have complicated the situation on the Central European gas market, making it necessary to launch alternative imports. They have also further increased concerns about the security of supplies. All this has also made reverse gas flows from the EU to Ukraine more difficult. These moves can be interpreted as a demonstration that Russia is prepared to temporarily withhold gas supplies to Europe should its key demands concerning regulating gas relations with the EU and Ukraine not be met. They can also be a stress test for the impact of such decreases on the EU market and politics in the context of the approaching winter season.
De wapenwedloop uit de koude oorlog volgde dezelfde logica.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is in beginsel dan ook de belangrijkste overheidsopgave. Zonder defensie geen land.
De Oekraïne-crisis heeft dat toch ook duidelijk laten zien. Het was vast niet zo uit de hand gelopen en de territoriale integriteit was vast behouden gebleven als er een sterk leger was geweest - ongeacht of het nou kant voor of tegen Janoekovitsj had gekozen.
quote:Poroshenko says Obama refused to grant major non-NATO ally status to Ukraine - TV
"The answer of President Obama was no," he said in an interview with CNN after talks with the U.S. president.
Poroshenko said that according to Obama, Ukraine is already cooperating with the United States at a special level.
[...]
Kijk dan eens naar de exorbitante uitgaven voor zorg en s.z.w. voor het totaal uit de klauwen gelopen zorgsysteem betalen we netto meer dan 10x zoveel als aan defensie en krijgen we er nagenoeg niets voor terug. Als we die uitgave halveren -en dat kan makkelijk als we de perverse prikkels uit het systeem halen- kunnen we gemakkelijk de defensie-uitgaven naar 2 procent tillen en houden we nog zo,n 68 miljard (!!)over om andere leuke dingen van te doen. Zegt de opmerking penny wise, pound foolish je wat?? Datbis precies waar we in Nederland mee bezig zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:19 schreef deelnemer het volgende:
[..]twitter:EuromaidanPress twitterde op donderdag 18-09-2014 om 15:35:32A military alliance of #Sweden, #Ukraine, #Poland, 3 Baltic states needed to deter #Russia http://t.co/dCPZWVaIlO http://t.co/usBaNe10NN reageer retweet
We gebruiken altijd percentages van het BNP. Maar in termen van het overheidsuitgaven is het percentage flink hoger. Er gaat nu al idioot veel geld om in de defensie industrie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |