quote:Op maandag 29 december 2014 10:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een klant van ons heeft er laatst nog een media campagne gedaan, ik zal eens vragen wat dat daar kost, overigens de eerder genoemde 1.5 a 2 miljoen is misschien wat hoog, maar de door jouw genoemde jaaromzet is zeker hoger. Wat je niet moet vergeten is dat GS een behoorlijk interessant publiek is om op te adverteren, behoorlijk kritisch en behoorlijk hoog opgeleid.
Dat is het beeld dat Geenstijl consequent zelf naar buiten brengt (meer dan anderhalfmiljoen unieke hits per maand op het totaal van 4.5 miljoen hits grotendeels in de categorie hoger opgeleid, mannelijk en tussen de 25 - 35). Maar dat valt dus te betwijfelen. Eigenlijk gelooft niemand daar meer in. De campagnes die op Geenstijl langskomen (Defensie en Unilever) lijken wel op een jonge mannelijke doelgroep te zijn gericht, maar zeker niet op hbo+.quote:Op maandag 29 december 2014 10:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens metingen van onder andere de STIR is GeenStijl een van de populairste weblogs in Nederland. De populatie GeenStijl-bezoekers bestaat volgens eigen zeggen voor 70% uit mannen, jong en hoogopgeleid. Driekwart van hen is tussen de 25 en 35 jaar oud, volgens de statistieken van Stichting Internetreclame (STIR) waarbij GeenStijl is aangesloten.
Maar goed, jij hebt natuurlijk liever gewicht doende journalisten die liever de boel bij elkaar liegen.
Naar eigen zeggen, je weet zelf ook hoe betrouwbaar dat is op het internetquote:Op maandag 29 december 2014 10:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens metingen van onder andere de STIR is GeenStijl een van de populairste weblogs in Nederland. De populatie GeenStijl-bezoekers bestaat volgens eigen zeggen voor 70% uit mannen, jong en hoogopgeleid. Driekwart van hen is tussen de 25 en 35 jaar oud, volgens de statistieken van Stichting Internetreclame (STIR) waarbij GeenStijl is aangesloten.
Maar goed, jij hebt natuurlijk liever gewicht doende journalisten die liever de boel bij elkaar liegen.
GS gebruikt niet alleen traditionele bannermodellen, maar juist heel veel virals en advertorials die een stuk meer opleveren.quote:Op maandag 29 december 2014 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was trouwens 2006, geen 2012: Aub
Wellicht dat het de afgelopen jaren iets meer is geworden, maar ik betwijfel het. Adverteerders zijn eerder zuiniger geworden na het uitbreken van de crisis.
Verder blijft mijn eerdere post staan. Als Geenstijl werkelijk 20 miljoen euro omzet draaide, dan was de discussie over online verdienmodellen in een klap voorbij.
Gast, ik wil je best geloven, maar ik volg de discussie over online verdienmodellen op de voet. Als Geenstijl het Ei van Columbus had gevonden, dan ging de vlag nu uit in media-land.quote:Op maandag 29 december 2014 10:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
GS gebruikt niet alleen traditionele bannermodellen, maar juist heel veel virals en advertorials die een stuk meer opleveren.
Uhm, ja die cijfers van STIR zijn enigzins onbetrouwbaar, maar qua indicatie wel aardig natuurlijk.quote:Op maandag 29 december 2014 10:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
[..]
Dat is het beeld dat Geenstijl consequent zelf naar buiten brengt (meer dan anderhalfmiljoen unieke hits per maand op het totaal van 4.5 miljoen hits grotendeels in de categorie hoger opgeleid, mannelijk en tussen de 25 - 35). Maar dat valt dus te betwijfelen. Eigenlijk gelooft niemand daar meer in. De campagnes die op Geenstijl langskomen (Defensie en Unilever) lijken wel op een jonge mannelijke doelgroep te zijn gericht, maar zeker niet op hbo+.
STIR bestaat inmiddels niet meer en was van het begin af aan omstreden in de methodiek, allesbehalve onafhankelijk dusIronisch genoeg worden de cijfers nu op dezelfde manier berekend (d.m.v panelonderzoek van Gfk) als de kijkcijfers! Precies de methode waar Geenstijl een paar jaar terug actief campagne tegen voerde!
De indicatie dat het voornamelijk mannen zijn die er komen kan je er wel uit halen inderdaad. Over leeftijd of opleiding zou ik me naar aanleiding hiervan geen illusies durven te maken.quote:Op maandag 29 december 2014 10:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Uhm, ja die cijfers van STIR zijn enigzins onbetrouwbaar, maar qua indicatie wel aardig natuurlijk.
Volgens mij zijn er ook andere onderzoeken geweest die zelfde uitwijzen, helaas snappen de meeste linkse media de humor van reacties niet en vinden met name de VK en consorten dat ze zo een enorm goed publiek hebben, nu lees ik VK af en toe, man man man wat een bagger.quote:Op maandag 29 december 2014 10:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De indicatie dat het voornamelijk mannen zijn die er komen kan je er wel uit halen inderdaad. Over leeftijd of opleiding zou ik me naar aanleiding hiervan geen illusies durven te maken.
Qua nieuws brengt GS inderdaad een stuk meer dan de meeste serieuze kranten, maar hangt natuurlijk af wat je verstaat onder serieuze kranten.quote:Op maandag 29 december 2014 11:00 schreef 99.999 het volgende:
Ja, GS is stukken beter dan een serieuze krant.
VK maakt bagger?quote:Op maandag 29 december 2014 10:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er ook andere onderzoeken geweest die zelfde uitwijzen, helaas snappen de meeste linkse media de humor van reacties niet en vinden met name de VK en consorten dat ze zo een enorm goed publiek hebben, nu lees ik VK af en toe, man man man wat een bagger.
Was jij niet politicus ?quote:Op maandag 29 december 2014 11:01 schreef Hexagon het volgende:
15 man in dienst bij Geenstijl. Pfffff
Zo'n blog kan iemand toch in zijn eentje maken? Voor zes ongenuanceerde relposts op een dag heb je toch geen personeel nodig.
Geenstijl werkt vermoedelijk ook veel met stagiaires.quote:Op maandag 29 december 2014 11:01 schreef Hexagon het volgende:
15 man in dienst bij Geenstijl. Pfffff
Zo'n blog kan iemand toch in zijn eentje maken? Voor zes ongenuanceerde relposts op een dag heb je toch geen personeel nodig.
De laatste paar keer dat ik VK las stond het vooral vol met droog ANP nieuws van de dag ervoor en voor de achtergrond artikelen had ik beter de Margriet kunnen kopen, want de achtergrond is vooral culturele rommel van film en theater, koken en dagjes uit. Tegenwoordig lees ik meestal NRC Next, niet hoogstaand maar wel fijne artikelen.quote:Op maandag 29 december 2014 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
VK maakt bagger?
Ik kan hier wel inhoudelijk op ingaan, maar ik vermoed dat onze smaken te sterk verschillen en wij een ander beeld hebben van goede journalistiek.
Vreemd, aangezien GS haar nieuws 'jat' van andere media.quote:Op maandag 29 december 2014 11:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Qua nieuws brengt GS inderdaad een stuk meer dan de meeste serieuze kranten, maar hangt natuurlijk af wat je verstaat onder serieuze kranten.
Ja en? Is dat weer zo een typisch journalisten dingetje dat een stagair niet goed kan zijn?quote:Op maandag 29 december 2014 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geenstijl werkt vermoedelijk ook veel met stagiaires.
Tsja, hier klopt dus gewoon niks van. Ik lees altijd de zaterdageditie van de VK en het beeld wat jij schetst correspondeert simpelweg niet met de realiteit. Alleen Vonk barst al van de inhoud.quote:Op maandag 29 december 2014 11:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
De laatste paar keer dat ik VK las stond het vooral vol met droog ANP nieuws van de dag ervoor en voor de achtergrond artikelen had ik beter de Margriet kunnen kopen, want de achtergrond is vooral culturele rommel van film en theater, koken en dagjes uit. Tegenwoordig lees ik meestal NRC Next, niet hoogstaand maar wel fijne artikelen.
Ja, maar ik kan er echt met de pet niet bij hoe moeilijk het kan zijn om een site als Geenstijl bij te houden. Genoeg sites zoals die, die slechts door wat hobbyisten in leven gehouden worden.quote:
Dat is inherent aan het internet, het gaat erom of je nieuws wat interessant is naar voren kan brengen, dat zie je Nederlandse kranten bijvoorbeeld niet of nauwelijks doen.quote:Op maandag 29 december 2014 11:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemd, aangezien GS haar nieuws 'jat' van andere media.
Slechts zeer zelden heeft GS eigen nieuws.
Neuh, het was meer een algemene constatering.quote:Op maandag 29 december 2014 11:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en? Is dat weer zo een typisch journalisten dingetje dat een stagair niet goed kan zijn?
Tsja, ik zie dat toch net even anders.quote:Op maandag 29 december 2014 11:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is inherent aan het internet, het gaat erom of je nieuws wat interessant is naar voren kan brengen, dat zie je Nederlandse kranten bijvoorbeeld niet of nauwelijks doen.
Vonk is inderdaad nog wel goed te doen, alleen vind ik de stukken meestal niet fijn om te lezen, te langdradig, maar dat is een persoonlijke voorkeur.quote:Op maandag 29 december 2014 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, hier klopt dus gewoon niks van. Ik lees altijd de zaterdageditie van de VK en het beeld wat jij schetst correspondeert simpelweg niet met de realiteit. Alleen Vonk barst al van de inhoud.
Ja, en politici heb je niet nodig, liever mensen met inhoud, immers inhoudelijk weten politici toch niets.quote:Op maandag 29 december 2014 11:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan er echt met de pet niet bij hoe moeilijk het kan zijn om een site als Geenstijl bij te houden. Genoeg sites zoals die, die slechts door wat hobbyisten in leven gehouden worden.
Ook is binnenin vaak nog wel een aardig interview te vinden.quote:Op maandag 29 december 2014 11:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vonk is inderdaad nog wel goed te doen, alleen vind ik de stukken meestal niet fijn om te lezen, te langdradig, maar dat is een persoonlijke voorkeur.
Tjah, de cijfers van de STIR over de kenmerken van de populatie kennen wij eigenlijk niet. Alleen wat Geenstijl zelf naar buiten brengt. STIR is er min of meer aan ten onder gegaan dat de verschillende betrokken partijen (adverteerders, websites zelf en marktpartijen) tegengestelde belangen hadden en dus niet tot een betrouwbaar resultaat konden komen.quote:Op maandag 29 december 2014 10:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Uhm, ja die cijfers van STIR zijn enigzins onbetrouwbaar, maar qua indicatie wel aardig natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |