abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144914500
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 02:35 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Het tweede gedeelte van de quote. Daarnaast heeft meneer Sharon dit niet gezegd.

[..]

Het is een typisch antisemitische complottheorie, de quote is voornamelijk op antisemitische sites te vinden en meestal komen antisemitische figuren ermee aanzetten. Maar goed, het ging mij meer om de poster van de quote, met zijn eindeloze en vermoeiende propaganda.
Het zou me verbazen als Sharon dat niet op een onbewaakt ogenblik gezegd zou hebben.
Het is, denk ik, ook wel bijna waar.
Zelfs in de documentaire over de geschiedenis van de joden werd gezegd dat joden Hollywood en dus het maken van films domineerden.

En dat antisemieten de werkelijkheid in hun voordeel verbuigen, maakt het toch niet minder of meer werkelijkheid?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_144914527
quote:
Ik moet het herlezen, dus vandaar herhalen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_144916140
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 02:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het zou me verbazen als Sharon dat niet op een onbewaakt ogenblik gezegd zou hebben.
Het is, denk ik, ook wel bijna waar.
Er is in ieder geval geen bewijs.
Sharon kennende denk ik van niet. Wat jij en ik denken dat ie buiten camera's en journalisten om heeft gezegd doet er niet zo veel toe.
quote:
Zelfs in de documentaire over de geschiedenis van de joden werd gezegd dat joden Hollywood en dus het maken van films domineerden.

En dat antisemieten de werkelijkheid in hun voordeel verbuigen, maakt het toch niet minder of meer werkelijkheid?
Hollywood =/= VS, verder ga ik deze discussie niet met je voeren.
pi_144916357
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 20:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ontvluchten is niet gek in tijden van oorlog, net zoals jezelf verdedigen. De rest (liegen, bedrog, etc) zijn menselijke eigenschappen. Ook Israëlieten zijn mensen.
Alleen als het om moslims gaat en het taqiyya heet is het gek.
  zaterdag 27 september 2014 @ 13:44:04 #45
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144953733
quote:
VN-toespraak Abbas oogst applaus en kritiek

De situatie in Palestina en het nieuwe, bloedige conflict in de Gazastrook deze zomer verklaren de opkomst van het extremisme. Dat is, in essentie, wat de Palestijnse president Mahmoud Abbas gisteren zei op het spreekgestoelte van de Verenigde Naties.

'We ontmoeten elkaar hier weer vol verdriet, spijt en bitterheid. Met dezelfde, oude vragen. Na weer een nieuwe oorlog - de derde in vijf jaar - van de bezettende en racistische staat Israël tegen de Gazastrook, dat kleine en dierbare deel van ons land', zei Abbas na een lange toespraak over de situatie in Palestina.

'Het verschil vandaag is dat de omvang van deze genocidaire misdaad groter is, en dat de lijst martelaren, vooral kinderen, langer is', zei hij verder.

Kritiek op de Verenigde Staten
Abbas bekritiseerde in bedekte termen ook het standpunt van de Verenigde Staten. 'Het is onbegrijpelijk dat sommigen niet in staat zijn deze situatie in reëele termen te karakteriseren, en vinden dat het volstaat om hun steun uit te spreken voor het recht op zelfverdediging van Israël, zonder zich te bekommeren om het lot van de duizenden Palestijnse slachtoffers.'

'Onder zulke omstandigheden hoeft niemand zich meer af te vragen waarom het extremisme toeneemt en waarom de cultuur van vrede in snel tempo verliezende is', zei Abbas.

Abbas, die bij de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties op veel applaus kon rekenen, kreeg ook harde kritiek. De Amerikaanse regering noemde zijn toespraak 'beledigend'. 'In de toespraak van president Abbas zaten beledigende en teleurstellende karakteriseringen die we zeer verwerpen', zei de woordvoerster van Buitenlandse Zaken Jennifer Psaki. In een kort persbericht klaagde ze verder over de 'provocerende verklaring' van de Palestijnse leider die het vredesproces niet ten goede zullen komen.

Vredesakkoord
Abbas herhaalde zijn wil om tot een vredesakkoord met Israël te komen. Hij plaatste wel een kanttekening. 'Onderhandelingen zijn noch geloofwaardig, noch serieus als het resultaat ervan vooraf vastligt door kolonisatieactiviteiten.'

De bitterheid van Abbas en het antwoord van de Israëlische autoriteiten daarop zijn kenmerkend voor de impasse waarin het vredesproces zich bevindt. De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Avigdor Lieberman zei in de Jerusalem Post dat Abbas' toespraak 'aantoont dat Abbas geen partner wil of kan zijn in een diplomatiek akkoord'.
Het is toch wel erg ook.. Israël mag land stelen, honderden vrouwen en kinderen doden en duizenden dakloos maken, maar wee je gebeente als je dat in VN aan de kaak stelt. :')

Ach ja: het bestaan van Hamas betekend dat Israël alles mag (inclusief het schenden van alle bestaande internationale wetten) en dat Palestijnen er niks van mogen zeggen. :')
pi_144970710
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 08:58 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Er is in ieder geval geen bewijs.
Sharon kennende denk ik van niet. Wat jij en ik denken dat ie buiten camera's en journalisten om heeft gezegd doet er niet zo veel toe.

[..]

Hollywood =/= VS, verder ga ik deze discussie niet met je voeren.
Waar komt dan de datum 3 oktober 2001 vandaan?
En inderdaad: Hollywood =/= VS, dat weet ik ook wel. Maar het begrip "framen" mag inmiddels wel bekend zijn, dacht ik.
pi_144970877
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:44 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het is toch wel erg ook.. Israël mag land stelen, honderden vrouwen en kinderen doden en duizenden dakloos maken, maar wee je gebeente als je dat in VN aan de kaak stelt. :')

Ach ja: het bestaan van Hamas betekend dat Israël alles mag (inclusief het schenden van alle bestaande internationale wetten) en dat Palestijnen er niks van mogen zeggen. :')
Ik las gisteren een kort stukje, dat Abbas de regering over de Gaza-strook gaat krijgen.
Je zult zien dat Israel prompt niet meer met hem wil praten.
Het is toch te gênant voor woorden om te zien hoe een zogenaamd westers land zich in leugens en smoesjes wentelt om niet serieus een probleem aan te pakken.
pi_144973986
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:44 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het trekken van de genocide-, racisme- en bezetterskaart is geen probleem, maar vervolgens vindt hij het onbegrijpelijk dat sommigen niet in staat zijn deze situatie in REËLE termen te karakteriseren. :')

Hoe benoem je jezelf tot clown...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  zondag 28 september 2014 @ 10:26:44 #49
38114 beantherio
pi_144975902
quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2014 02:40 schreef Karrs het volgende:

[..]

Het trekken van de genocide-, racisme- en bezetterskaart is geen probleem, maar vervolgens vindt hij het onbegrijpelijk dat sommigen niet in staat zijn deze situatie in REËLE termen te karakteriseren. :')

Hoe benoem je jezelf tot clown...
Wat zijn die "REËLE termen" dan? Termen die Israël niet voor het hoofd stoten? Het gedrag van Israël is zo extreem bruut dat het ook extreem hypocriet overkomt om te verwachten dat de ander het heel fijngevoelig gaat verwoorden. Na wat er de afgelopen maanden is gebeurd (en eigenlijk na alles wat er de afgelopen decennia is gebeurd) is dat een onmogelijkheid.
pi_144976855
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 10:26 schreef beantherio het volgende:

[..]

Wat zijn die "REËLE termen" dan? Termen die Israël niet voor het hoofd stoten? Het gedrag van Israël is zo extreem bruut dat het ook extreem hypocriet overkomt om te verwachten dat de ander het heel fijngevoelig gaat verwoorden. Na wat er de afgelopen maanden is gebeurd (en eigenlijk na alles wat er de afgelopen decennia is gebeurd) is dat een onmogelijkheid.
Tuurlijk jong... :')

Maar "realistisch" is het woord wat ik daar moest gebruiken. En als je het terughoudende gedrag van Israël al 'extreem bruut' vindt, dan zou ik wel eens willen weten welke woorden je wil gebruiken om het gedrag van ISIS te beschrijven...

En zeg nou niet 'hetzelfde'. :')
pi_144977824
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 10:26 schreef beantherio het volgende:

[..]

Er is ook iedere keer wel iemand te vinden in deze discussie die totaal niet kijkt naar het groter geheel, maar enkel naar Israël zonder de wandaden van de Palestijnen/Hamas mee te nemen. Actie-reactie onbekend voor je?

En het gedrag van Israël was overigens nog vrij mild.
  zondag 28 september 2014 @ 13:34:33 #52
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
  zondag 28 september 2014 @ 17:34:02 #53
38114 beantherio
pi_144987590
quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2014 11:20 schreef Karrs het volgende:

[..]

Tuurlijk jong... :')

Maar "realistisch" is het woord wat ik daar moest gebruiken. En als je het terughoudende gedrag van Israël al 'extreem bruut' vindt, dan zou ik wel eens willen weten welke woorden je wil gebruiken om het gedrag van ISIS te beschrijven...

En zeg nou niet 'hetzelfde'. :')
Je reactie is heel typerend. Zoals zovelen die de misdaden van Israël proberen te verdedigen kom je nooit met argumenten maar ontvlucht je de discussie. Want dat is wat je verwijzing naar ISIS is.
pi_144988043
quote:
nicee _O_ jammer wel dat ze niet nog meer hebben veroverd van die barbaren. eigenlijk heel de arabische wereld + iran. long live israel _O_ O+
pi_144988583
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 00:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waar komt dan de datum 3 oktober 2001 vandaan?
En inderdaad: Hollywood =/= VS, dat weet ik ook wel. Maar het begrip "framen" mag inmiddels wel bekend zijn, dacht ik.
hitchens' scheermes over deze hele discussie en we zijn wel klaar
pi_144996423
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 17:34 schreef beantherio het volgende:

[..]

Je reactie is heel typerend. Zoals zovelen die de misdaden van Israël proberen te verdedigen kom je nooit met argumenten maar ontvlucht je de discussie. Want dat is wat je verwijzing naar ISIS is.
Gelukkig heb je je morele superioriteit nog. _O_

Want argumenten zijn wel op, zo te zien.
  zondag 28 september 2014 @ 21:08:48 #58
38114 beantherio
pi_144997165
quote:
9s.gif Op zondag 28 september 2014 20:54 schreef Karrs het volgende:

[..]

Gelukkig heb je je morele superioriteit nog. _O_

Want argumenten zijn wel op, zo te zien.
Je springt van "Israël en de Palestijnen" naar ISIS omdat je blijkbaar weet dat je standpunt compleet kansloos is. Jij moet dus niet zeuren over "argumenten". Kom zelf maar eens met argumenten waarom het doden van vrouwen en kinderen en het stelen van land een goed iets is. En waarom de Palestijnen daarover niets mogen zeggen in de VN. Wat dat is waar mijn originele posting over ging.

[ Bericht 0% gewijzigd door beantherio op 28-09-2014 21:15:42 ]
  zondag 28 september 2014 @ 21:14:08 #59
421524 SadPanda
pi_144997424
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 17:45 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

nicee _O_ jammer wel dat ze niet nog meer hebben veroverd van die barbaren. eigenlijk heel de arabische wereld + iran. long live israel _O_ O+
Hezbollah heeft dat zielige legertje van jullie vernederd in Libanon. En ook het verzet in Gaza is niet te vernietigen.

[ Bericht 2% gewijzigd door SadPanda op 28-09-2014 21:26:18 ]
Anti-Turkije
  zondag 28 september 2014 @ 21:21:33 #60
421524 SadPanda
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')