Mss is die foto naar huis gestuurd via dezelfde telefoon?quote:Op donderdag 18 september 2014 01:57 schreef Perico het volgende:
Ik heb het nagekeken: al mijn iPhone 4 en 5s foto's zijn 72 bits, dus mag je langzamerhand aannemen dat de foto van Kris op de Mirador met een mobiele telefoon is genomen, dat schijnt daar de standaard voor te zijn.
En P's foto van dezelfde plek is met een iPhone 4 gemaakt, het Apple profiel geeft dat weg. Niet dat dat nieuwswaarde heeft, want die had hij in maart ook al.
quote:
Dan zou Kris nog hem op de Mirador met 3G nog naar huis hebben gestuurd?quote:Op donderdag 18 september 2014 02:04 schreef agter het volgende:
Mss is die foto naar huis gestuurd via dezelfde telefoon?
Ik zie hem het eerst in opsporingsberichten van de ouders.
Als de foto van Kris op de mirador met een Iphone is gemaakt dan vraag ik me 2 dingen afquote:Op donderdag 18 september 2014 01:57 schreef Perico het volgende:
Ik heb het nagekeken: al mijn iPhone 4 en 5s foto's zijn 72 bits, dus mag je langzamerhand aannemen dat de foto van Kris op de Mirador met een mobiele telefoon is genomen, dat schijnt daar de standaard voor te zijn.
En P's foto van dezelfde plek is met een iPhone 4 gemaakt, het Apple profiel geeft dat weg. Niet dat dat nieuwswaarde heeft, want die had hij in maart ook al.
Helaas, dat weet ik niet.quote:Op donderdag 18 september 2014 02:14 schreef Perico het volgende:
[..]
Dan zou Kris nog hem op de Mirador met 3G nog naar huis hebben gestuurd?
Weet je ook misschien de datum van die opsporingsberichten?
Of is dat pas na de briefing door het NFI geweest?
Die foto op de Mirador van Kris heeft maar weinig data... een Samsung Galaxy S4 schiet ook 72 bits foto's, heb ik net gecheckt, dus dat kunnen beide toestellen zijn geweest (of nog een boel andere).quote:Op donderdag 18 september 2014 02:32 schreef jackie12 het volgende:
Als de foto van Kris op de mirador met een Iphone is gemaakt dan vraag ik me 2 dingen af
1- is ie dan naar huis ge-appt?
2- Kris had een Iphone ,Lisanne een Samsung
Als mijn vriendin vraagt een foto van haar te maken dan maak ik die met mijn eigen telefoon.
Als ze om die foto vraagt dan app ik die haar.
natuurlijk kan het ook dat Kris aan Lisanne haar telefoon geeft en vraagt "maak even een foto van me" maar in mijn omgeving zie ik het vaker gebeuren dat ze m met hun eigen telefoon maken en dan door-appen.
Kom ik op terug.quote:Op donderdag 18 september 2014 01:51 schreef agter het volgende:
[..]
Ik vind dit serieus interessant: wat is er nu precies tegen het verdwaal-scenario? Kun je me dat uitleggen? Welke punten kloppen niet?
Dan zoek je rust tot het licht wordt en draai je om. Wat je dan niet doet, is de gevaarlijke kabelbrug bestijgen over snelstromende kolken en dodelijke keien, teneinde de einder te bereiken, door tropisch regenwoud, weg van je kamer. Denk ik. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.quote:Op woensdag 17 september 2014 22:25 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Wat wel goed mogelijk is, is dat ze de eerste avond rond zonsondergang bij de 2e crossing aankwamen. Want ik kan me voorstellen dat als je je realiseert dat je op de Mirador terug had moeten gaan, en dus nooit meer op tijd terug kan komen voor zonsondergang, dat je dan maar doorloopt in de hoop dat er toch een dorp of iets dergelijks is.
Tja, dan sta je in het donker bij een kabelbrug. Wat doe je dan?
Dit is de 2e crossing:
Ik denk niet dat dat persoonlijk isquote:Op donderdag 18 september 2014 03:09 schreef Deiner het volgende:
[..]
Dan zoek je rust tot het licht wordt en draai je om. Wat je dan niet doet, is de gevaarlijke kabelbrug bestijgen over snelstromende kolken en dodelijke keien, teneinde de einder te bereiken, door tropisch regenwoud, weg van je kamer. Denk ik. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Foto's, kaartjes.. het duizelt me.quote:Op donderdag 18 september 2014 03:24 schreef Perico het volgende:
Ik heb nog wat research gedaan en op Flickr naar een hoop Samsung foto's gekeken, waarvan de nieuwere modellen zoals de Samsung Galaxy 4 en dergelijke ook in 72 dpi posten.
Maar er is nog iets anders in de hand. Alle foto's van de Canon Powershot camera, hebben als Exif versie: 0230. Dat is de nieuwste versie
En al die foto's hadden als resolutie: 180 dpi voor landscape formaat en 96 dpi voor portrait formaat.
De foto van Kris op de Mirador, heeft als Exif versie: 0221.
[ afbeelding ]
Als ik kijk naar al mijn iPhone foto's, hebben die ook 0221 als Exif versie, zowel de 4 als de 5s.
Ik heb een stuk of 20 Samsung Galaxy foto's bekeken van verschillende types op Flickr en die gaven allemaal aan, dat ze Exif versie 0220 gebruikten.
Dus neem ik aan, dat Samsung versie 0220 als fabrieksstandaard gebruikt en Apple versie 0221.
Conclusie: op basis van de 72 dpi resolutie en dat de metadata aangeeft, dat Exif versie 0221 is aangetroffen, is het mijn veronderstelling dat de foto van Kris op de Mirador door een mobiele telefoon is genomen, met een sterk vermoeden richting een iPhone.
In een trechter. Wat je al niet bij je hebt.quote:Op donderdag 18 september 2014 01:14 schreef agter het volgende:
[..]
Ik heb het boven en onder de evenaar gezien. Dat kwam overeen.
Dat geloof ik meteen.quote:En gelezen op wiki.
Niet interessanter dan wat? Een foto van een takje?quote:Maar niet echt interessant voor de discussie in dit topic.
Het water hoeft niet "eerst dagenlang" stil te staan. Zolang het maar stil staat vanaf het moment van leeglopen. Sterker nog, zolang het leeglopen maar een sterker kolken veroorzaakt dan het bewegen van het water zit je goed. De manier van vollopen doet er natuurlijk niet toe.quote:Op donderdag 18 september 2014 03:56 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Maar toch: op kleine schaal is het alleen te constateren in een laboratorium, waarbij het water eerst dagenlang stilstaat. Zo niet, dan bepaalt de manier van vollopen alles.
[..]
quote:Op donderdag 18 september 2014 04:22 schreef Deiner het volgende:
[..]
Zolang het maar stil staat vanaf het moment van leeglopen.
Zolang het niet stilstaat wel. En dat duurt langer dan een BNW'er met een trechtertje denkt.quote:De manier van vollopen doet er natuurlijk niet toe.
quote:Op donderdag 18 september 2014 04:25 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Zolang het niet stilstaat wel. En dat duurt langer dan een BNW'er met een trechtertje denkt.
In laboratoriumproeven bleek het na uren nog de bepalende factor te zijn.
Hou je fatsoen een beetje, het is hier al onsmakelijk genoeg. Maar goed, jij je zin:quote:Op donderdag 18 september 2014 04:28 schreef Deiner het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
In welke proeven dan precies? En wat bepaalde dat dan? "In laboratoriumproeven" is net zo'n uitdrukking als "bewezen door een Zwitsers Instituut", wat je wel hoort in reclames. Groteske interessantdoenerij van een dronken scholier.
ik begrijp je punt, maar wil toch aangeven dat er ook users zijn die daar niet aan meedoen. Jezus9 os daar een voorbeeld van, staat vrij alleen in haar denkwijze, maar vasthoudend is ze zeker. Wel jammer dat ze de laatste dagen minder post.quote:Op donderdag 18 september 2014 03:56 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
In een trechter. Wat je al niet bij je hebt.Maar goed, jij bent dus iemand die zulke dingen controleert, ook al "weet" je het uit Wikipedia. Petje af. Maar toch: op kleine schaal is het alleen te constateren in een laboratorium, waarbij het water eerst dagenlang stilstaat. Zo niet, dan bepaalt de manier van vollopen alles.
[..]
Dat geloof ik meteen.
[..]
Niet interessanter dan wat? Een foto van een takje?
Ik denk van wel. Het is een voorbeeld van de verbijsterende collectieve zelfoverschatting hier, wat betreft deskundigheid en beoordelingsvermogen.
Veel maakt dat trouwens niet uit, want ik heb allang gezien dat het daar niet om draait in dit zelfbenoemde speurderscollectief. Het gaat om wie het hardste werkt, de mooiste schema's maakt, en tegen wie je op de juiste momenten "goed werk" zegt. Een enigszins te rechtvaardigen doel is er allang niet (meer).
Het is dus een soort Wie is de Mol kijkerskransje. Met in plaats van een BN'er met een geheimpje, de intiemste, en gruwelijste details over twee omgekomen jonge vrouwen, die niet om jullie bemoeienis gevraagd hebben.
En hun familie ook niet.
OK, en ik snap dat mijn post iedereen over één kam lijkt te scheren. Daarom een nuancering:quote:Op donderdag 18 september 2014 05:05 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik begrijp je punt, maar wil toch aangeven dat er ook users zijn die daar niet aan meedoen. Jezus9 os daar een voorbeeld van, staat vrij alleen in haar denkwijze, maar vasthoudend is ze zeker. Wel jammer dat ze de laatste dagen minder post.
Stacey ook al even niet gezien.
En Za zit hier ook duidelijk niet om complimentjes uit te delen of ze te ontvangen.
En ouder1 zit hier ook duidelijk niet om in de smaak te vallen.
Zo zijn er nog wel een paar.
En jezus9, za en ouder1 hebben mooie bijdragen geleverd, zonder schema's. Wel op zoek naar de mogelijkheden, de een wat breder dan de ander.
Mijn grootste manco mbt het verdwaal-scenario is precies hetzelfde als dat van de ouders.quote:Op donderdag 18 september 2014 01:51 schreef agter het volgende:
[..]
Ik vind dit serieus interessant: wat is er nu precies tegen het verdwaal-scenario? Kun je me dat uitleggen? Welke punten kloppen niet?
Maar dan niet via whatsapp, want die stuurt de foto niet in het originele formaat door.quote:Op donderdag 18 september 2014 03:36 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dat zou alleen kunnen als ze daar bv geappt zijn naar huis. Toch?
Gunstige uitzondering, in die zin dat zij geen onderdeel uitmaken van de juiste complimenteren om erbij te horen. Daar reageerde ik eigenlijk op, op dat stukje. Ik zie ze allemaal speculeren, inclusief mezelf trouwens, laat daar geen twijfel over zijn.quote:Op donderdag 18 september 2014 05:23 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
OK, en ik snap dat mijn post iedereen over één kam lijkt te scheren. Daarom een nuancering:
Niet ieder punt van kritiek slaat op iedere deelnemer. En zeker niet in gelijke mate. Natuurlijk zijn er verschillen. Maar iedereen houdt wel het totale gebeuren gaande. Dat wil zeggen, iedereen die nu meedoet. Ik weet niet of er mensen afghaakt hebben, omdat ze "hier niet bij willen horen".
Want daar is genoeg reden voor. Ik noemde wel een aantal aspecten die het tot een bizarre vertoning maken, maar ook een aantal niet. Het fileren van een aantal inwoners van die streek bijvoorbeeld. Ze hoeven maar iets te zeggen dat niet helemaal klopt, of ze staan hier te boek als verdacht, meer wetend dan ze kwijt willen enz. Heb je wel eens een aantal getuigenverklaringen gezien, die over hetzelfde voorval gingen? Hoeveel details daarvan niet kloppen? Getuigen die naar eer en geweten antwoord geven op alle vragen. Over iets waarbij ze onvrijwillig in beeld zijn gekomen.
Maar mijn grootste bezwaar is dat hier twee omgekomen jonge vrouwen publiek bezit zijn geworden. Gemaakt. Normaal, dus buiten deze community zouden de meesten (hoop ik) zich kapotschamen voor hun niet te stelpen drang om elk detail te weten. Dat doe je nergens. Bijvoorbeeld in een kantine op je werk, of van de sportclub. En dat is nog tamelijk besloten. Op FOK! kan de hele wereld meegenieten. Dat is een bezwaar dat voor iedereen geldt, of ze nou als een kip zonder kop wat roepen, of juist heel terughoudend zijn met conclusies.
En bedenk ook, dat degenen die jij als gunstige uitzondering ziet, dat relatief zijn, ten opzichte van het gemiddelde. Die kunnen in de ogen van een ervaren onderzoeker (een echte) nog steeds wilde speculanten zijn.
Ik zag een paar keer, dat er deelnemers van plan zijn om ter plekke "onderzoek" te doen. In Boquete dringt vroeg of laat door wat hier allemaal over hun geschreven wordt. Die lui zien ze al aankomen met hun verdenkingen.
Los van die BNW'ers kunnen er ook nabestaanden komen om daar te kijken, met mensen te praten enz. Ik denk niet dat die blij zijn, als een stel wildvreemden daar de toon gezet heeft.
Nee, steekproefsgewijs. Als het me tegenstaat, ga ik er geen uren per dag aan besteden.quote:Op donderdag 18 september 2014 05:59 schreef Physsic het volgende:
[..]
Goede posts, ik vind ze knap geformuleerd.![]()
Lees je zelf wel nog bijna alles mee dan?
Haha, oke. Nee, vermoedde al dat je dat niet deed, maar je kon wel voorbeelden geven, vandaar.quote:Op donderdag 18 september 2014 06:08 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Nee, steekproefsgewijs. Als het me tegenstaat, ga ik er geen uren per dag aan besteden.
Soms tel ik alleen, hoeveel er per minuut bijkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |