abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144631038
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:03 schreef komrad het volgende:

[..]

maar wat vind jij dan?

Vergelijkbare functies qua betaling binnen de overheid zijn zware beleidsfuncties, leidinggevende functies en zware financiële functies enz. Functies met grote verantwoordelijkheden en alleen weggelegd voor een zeer beperkt deel van de academici.

En docent heeft mi minder verantwoordelijkheid en dan zouden de eerstegraders in grote mate in LD terecht moeten komen. Ook is het zo dat dee regeling de doorstroming enorm blokkeert
Gezien de bedragende ik gezien heb, heb je wel een punt.
Startsalaris van docenten in het VO is ook niet gek.
pi_144631072
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gezien de bedragende ik gezien heb, heb je wel een punt.
Startsalaris van docenten in het VO is ook niet gek.
De werkdruk daarentegen is, als ik de docenten zelf mag geloven, wel enorm hoog. Daar mag imo best een goede beloning tegenover staan.
pi_144631100
Een vergelijking met zijn kinderen. :O
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 17 september 2014 @ 18:08:13 #79
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_144631120
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:03 schreef komrad het volgende:

[..]

maar wat vind jij dan?

Vergelijkbare functies qua betaling binnen de overheid zijn zware beleidsfuncties, leidinggevende functies en zware financiële functies enz. Functies met grote verantwoordelijkheden en alleen weggelegd voor een zeer beperkt deel van de academici.

En docent heeft mi minder verantwoordelijkheid en dan zouden de eerstegraders in grote mate in LD terecht moeten komen. Ook is het zo dat dee regeling de doorstroming enorm blokkeert
Ik vind het entreerecht een kutregeling, maar ook dat is deels eigenbelang. Het houdt in deze uitvoering impliciet in dat alle tweedegraders dood kunnen vallen.

Maar het hele idee is wél in overeenstemming met de breed gedragen wens om academici voor de klas te krijgen. Ik kan niet oordelen over hoge ambtenaren want dat ben ik nooit geweest, maar de individuele verantwoordelijkheid van een docent mag je niet onderschatten, en als collectief dichten we 'het onderwijs' ook een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid toe.

Ik ben zelf vanuit het bedrijfsleven het onderwijs ingestapt en ik heb nog minstens acht jaar nodig voordat ik weer ongeveer op hetzelfde inkomen zit - en dat dan onder de premisse dat ik bij mijn vorige werk geen progressie meer gemaakt zou hebben. Als je goede mensen voor het onderwijs wil krijgen of behouden, dan doe je dat niet door hun arbeidsvoorwaarden tot een speelbal van de politiek te maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_144631140
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:06 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De werkdruk daarentegen is, als ik de docenten zelf mag geloven, wel enorm hoog. Daar mag imo best een goede beloning tegenover staan.
en dat geldt niet voor de vergelijke functies binnen de overheid ? Dream on

Wat denk jij dat er gebeurt als gevolg van de enorme bezuinigingen op het ambtenarenapparaat zonder taken te verminderen?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_144631176
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:08 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben zelf vanuit het bedrijfsleven het onderwijs ingestapt en ik heb nog minstens acht jaar nodig voordat ik weer ongeveer op hetzelfde inkomen zit
Waarom ben je overgestapt?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_144631182
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:08 schreef komrad het volgende:

[..]

en dat geldt niet voor de vergelijke functies binnen de overheid ? Dream on
Waar zeg/impliceer ik dat?
quote:
Wat denk jij dat er gebeurt als gevolg van de enorme bezuinigingen op het ambtenarenapparaat zonder taken te verminderen?
Een hoop ellende en chaos.
pi_144631191
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:06 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dat is bij de meeste functies in de hogere schalen bij de overheid bepaald niet anders.
pi_144631220
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:07 schreef superniger het volgende:
Een vergelijking met zijn kinderen. :O
Mooie Amerikaanse truc :') Doet het helaas wel goed bij het domme stemvolk
  woensdag 17 september 2014 @ 18:13:03 #85
346939 Janneke141
pi_144631230
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:10 schreef superniger het volgende:

[..]

Waarom ben je overgestapt?
Een complex geheel van redenen, maar in ieder geval niet vanwege de beloning. En nee, ook niet vanwege de hoeveelheid vakantie.
pi_144631234
quote:

[..] Als je goede mensen voor het onderwijs wil krijgen of behouden, dan doe je dat niet door hun arbeidsvoorwaarden tot een speelbal van de politiek te maken.
Dat geldt voor de hele publieke sector maar aan de andere kant is dat ook een gegeven wanneer het uit publiek geld wordt betaald.
pi_144631243
quote:

[..]

Ik vind het entreerecht een kutregeling, maar ook dat is deels eigenbelang. Het houdt in deze uitvoering impliciet in dat alle tweedegraders dood kunnen vallen.

Maar het hele idee is wél in overeenstemming met de breed gedragen wens om academici voor de klas te krijgen. Ik kan niet oordelen over hoge ambtenaren want dat ben ik nooit geweest, maar de individuele verantwoordelijkheid van een docent mag je niet onderschatten, en als collectief dichten we 'het onderwijs' ook een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid toe.

Ik ben zelf vanuit het bedrijfsleven het onderwijs ingestapt en ik heb nog minstens acht jaar nodig voordat ik weer ongeveer op hetzelfde inkomen zit - en dat dan onder de premisse dat ik bij mijn vorige werk geen progressie meer gemaakt zou hebben. Als je goede mensen voor het onderwijs wil krijgen of behouden, dan doe je dat niet door hun arbeidsvoorwaarden tot een speelbal van de politiek te maken.
het probleem is dat er docenten zijn die het erg goed voor elkaar hebben en achterover leunen terwijl anderen beperkt worden. Ook vind ik dat het werken als ambtenaar betekent dat je accepteert dat je goed maar niet heel goed betaald wordt. Daarom vind ik 5k te veel voor een LD docent en vind ik dat er veel strenger doorgeselecteerd moet worden zodat de echte kwaliteit overblijft. Daarbij veel meer scholing en faciliteiten
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 17 september 2014 @ 18:15:46 #88
346939 Janneke141
pi_144631296
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat geldt voor de hele publieke sector maar aan de andere kant is dat ook een gegeven wanneer het uit publiek geld wordt betaald.
Dat is zeker waar, maar aan het onderwijs wordt op een heel andere wijze belang toegekend dan aan andere onderdelen van het ambtenarenapparaat, lees daar maar eens wat verkiezingsprogramma's op na. Ook die van het CDA.

Ik houd geen pleidooi voor hogere lonen voor docenten. Ik probeer de inconsistentie aan te geven in de uitspraken van politici.
pi_144631409
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, maar aan het onderwijs wordt op een heel andere wijze belang toegekend dan aan andere onderdelen van het ambtenarenapparaat, lees daar maar eens wat verkiezingsprogramma's op na. Ook die van het CDA.

Ik houd geen pleidooi voor hogere lonen voor docenten. Ik probeer de inconsistentie aan te geven in de uitspraken van politici.
Hogere instaplonen en lagere eindlonen zijn misschien wel het overwegen waard.
pi_144631506
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:21 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hogere instaplonen en lagere eindlonen zijn misschien wel het overwegen waard.
Zie dat in LB, LC en LD het instaploon allemaal al boven de 2400 ¤ zit, dat is al lang niet gek.
pi_144631607
gewoon je ouders in huis nemen om voor te zorgen

http://zorgchaletbouw.nl/
pi_144631657
Ik heb nog vijf honden maar kan niet rondkomen.
pi_144631666
wat is dit voor Jan Marijnissen rip-off van Geert :')
pi_144631673
quote:
15s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:31 schreef Wespensteek het volgende:
eb nog vijf honden maar kan niet rondkomen
Ja, he.
pi_144631681
quote:
15s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:31 schreef Wespensteek het volgende:
Ik heb nog vijf honden maar kan niet rondkomen.
je kan die honden dan beter opeten dat scheelt ook weer in de boodschappen
pi_144631721
Geef de euro's niet aan de asielzoekers maar aan de honden van die mevrouw.
pi_144631745
Wat zijn ouderen opeens de nieuwe zieligheidsgroep geworden zeg. De economie staat al zes jaar stil, maar de pensioenen, die moeten netjes geïndexeerd worden.

Wat een vertoning. :r
pi_144631760
quote:
13s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:35 schreef skrn het volgende:
Wat zijn ouderen opeens de nieuwe zieligheidsgroep geworden zeg.
Grote groep veel stemmen.
pi_144631793
quote:
Wat zijn ouderen opeens de nieuwe zieligheidsgroep geworden zeg. De economie staat al zes jaar stil, maar de pensioenen, die moeten netjes geïndexeerd worden.

idd niemand die het heeft over het feit dat agenten jarenlang op 0-lijn hebben gestaan
pi_144631801
quote:

Het lijkt mij logisch dat een one-issue partij hun ene issue vaak benoemt... Zie de kras op de LP van de PVV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')