Gezien de bedragende ik gezien heb, heb je wel een punt.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:03 schreef komrad het volgende:
[..]
maar wat vind jij dan?
Vergelijkbare functies qua betaling binnen de overheid zijn zware beleidsfuncties, leidinggevende functies en zware financiële functies enz. Functies met grote verantwoordelijkheden en alleen weggelegd voor een zeer beperkt deel van de academici.
En docent heeft mi minder verantwoordelijkheid en dan zouden de eerstegraders in grote mate in LD terecht moeten komen. Ook is het zo dat dee regeling de doorstroming enorm blokkeert
De werkdruk daarentegen is, als ik de docenten zelf mag geloven, wel enorm hoog. Daar mag imo best een goede beloning tegenover staan.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gezien de bedragende ik gezien heb, heb je wel een punt.
Startsalaris van docenten in het VO is ook niet gek.
Ik vind het entreerecht een kutregeling, maar ook dat is deels eigenbelang. Het houdt in deze uitvoering impliciet in dat alle tweedegraders dood kunnen vallen.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:03 schreef komrad het volgende:
[..]
maar wat vind jij dan?
Vergelijkbare functies qua betaling binnen de overheid zijn zware beleidsfuncties, leidinggevende functies en zware financiële functies enz. Functies met grote verantwoordelijkheden en alleen weggelegd voor een zeer beperkt deel van de academici.
En docent heeft mi minder verantwoordelijkheid en dan zouden de eerstegraders in grote mate in LD terecht moeten komen. Ook is het zo dat dee regeling de doorstroming enorm blokkeert
en dat geldt niet voor de vergelijke functies binnen de overheid ? Dream onquote:Op woensdag 17 september 2014 18:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De werkdruk daarentegen is, als ik de docenten zelf mag geloven, wel enorm hoog. Daar mag imo best een goede beloning tegenover staan.
Waarom ben je overgestapt?quote:Op woensdag 17 september 2014 18:08 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben zelf vanuit het bedrijfsleven het onderwijs ingestapt en ik heb nog minstens acht jaar nodig voordat ik weer ongeveer op hetzelfde inkomen zit
Waar zeg/impliceer ik dat?quote:Op woensdag 17 september 2014 18:08 schreef komrad het volgende:
[..]
en dat geldt niet voor de vergelijke functies binnen de overheid ? Dream on
Een hoop ellende en chaos.quote:Wat denk jij dat er gebeurt als gevolg van de enorme bezuinigingen op het ambtenarenapparaat zonder taken te verminderen?
Dat is bij de meeste functies in de hogere schalen bij de overheid bepaald niet anders.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De werkdruk daarentegen is, als ik de docenten zelf mag geloven, wel enorm hoog. Daar mag imo best een goede beloning tegenover staan.
Mooie Amerikaanse trucquote:Op woensdag 17 september 2014 18:07 schreef superniger het volgende:
Een vergelijking met zijn kinderen.
Een complex geheel van redenen, maar in ieder geval niet vanwege de beloning. En nee, ook niet vanwege de hoeveelheid vakantie.quote:
Dat geldt voor de hele publieke sector maar aan de andere kant is dat ook een gegeven wanneer het uit publiek geld wordt betaald.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..] Als je goede mensen voor het onderwijs wil krijgen of behouden, dan doe je dat niet door hun arbeidsvoorwaarden tot een speelbal van de politiek te maken.
het probleem is dat er docenten zijn die het erg goed voor elkaar hebben en achterover leunen terwijl anderen beperkt worden. Ook vind ik dat het werken als ambtenaar betekent dat je accepteert dat je goed maar niet heel goed betaald wordt. Daarom vind ik 5k te veel voor een LD docent en vind ik dat er veel strenger doorgeselecteerd moet worden zodat de echte kwaliteit overblijft. Daarbij veel meer scholing en faciliteitenquote:Op woensdag 17 september 2014 18:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het entreerecht een kutregeling, maar ook dat is deels eigenbelang. Het houdt in deze uitvoering impliciet in dat alle tweedegraders dood kunnen vallen.
Maar het hele idee is wél in overeenstemming met de breed gedragen wens om academici voor de klas te krijgen. Ik kan niet oordelen over hoge ambtenaren want dat ben ik nooit geweest, maar de individuele verantwoordelijkheid van een docent mag je niet onderschatten, en als collectief dichten we 'het onderwijs' ook een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid toe.
Ik ben zelf vanuit het bedrijfsleven het onderwijs ingestapt en ik heb nog minstens acht jaar nodig voordat ik weer ongeveer op hetzelfde inkomen zit - en dat dan onder de premisse dat ik bij mijn vorige werk geen progressie meer gemaakt zou hebben. Als je goede mensen voor het onderwijs wil krijgen of behouden, dan doe je dat niet door hun arbeidsvoorwaarden tot een speelbal van de politiek te maken.
Dat is zeker waar, maar aan het onderwijs wordt op een heel andere wijze belang toegekend dan aan andere onderdelen van het ambtenarenapparaat, lees daar maar eens wat verkiezingsprogramma's op na. Ook die van het CDA.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat geldt voor de hele publieke sector maar aan de andere kant is dat ook een gegeven wanneer het uit publiek geld wordt betaald.
Hogere instaplonen en lagere eindlonen zijn misschien wel het overwegen waard.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar aan het onderwijs wordt op een heel andere wijze belang toegekend dan aan andere onderdelen van het ambtenarenapparaat, lees daar maar eens wat verkiezingsprogramma's op na. Ook die van het CDA.
Ik houd geen pleidooi voor hogere lonen voor docenten. Ik probeer de inconsistentie aan te geven in de uitspraken van politici.
Zie dat in LB, LC en LD het instaploon allemaal al boven de 2400 ¤ zit, dat is al lang niet gek.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hogere instaplonen en lagere eindlonen zijn misschien wel het overwegen waard.
Ja, he.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:31 schreef Wespensteek het volgende:
eb nog vijf honden maar kan niet rondkomen
je kan die honden dan beter opeten dat scheelt ook weer in de boodschappenquote:Op woensdag 17 september 2014 18:31 schreef Wespensteek het volgende:
Ik heb nog vijf honden maar kan niet rondkomen.
Grote groep veel stemmen.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:35 schreef skrn het volgende:
Wat zijn ouderen opeens de nieuwe zieligheidsgroep geworden zeg.
idd niemand die het heeft over het feit dat agenten jarenlang op 0-lijn hebben gestaanquote:Op woensdag 17 september 2014 18:35 schreef skrn het volgende:
Wat zijn ouderen opeens de nieuwe zieligheidsgroep geworden zeg. De economie staat al zes jaar stil, maar de pensioenen, die moeten netjes geïndexeerd worden.
Wat een vertoning.
Het lijkt mij logisch dat een one-issue partij hun ene issue vaak benoemt... Zie de kras op de LP van de PVVquote:Op woensdag 17 september 2014 18:35 schreef skrn het volgende:
Wat zijn ouderen opeens de nieuwe zieligheidsgroep geworden zeg. De economie staat al zes jaar stil, maar de pensioenen, die moeten netjes geïndexeerd worden.
Wat een vertoning.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |