Autist-alert: het is verbazend hoe weinig sommige mensen afweten van hele basale zaken, zoals Word, Excel, of het installeren van een grafische kaart. Voor de doorsnee mens kan ik dat best begrijpen, maar als je interesse hebt in een ingenieursopleiding, dan komen dat soort zaken toch automatisch in je bagage?quote:Op woensdag 17 september 2014 14:56 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Of onder promovendi. Net als Excelskills of enig idee van databases.
Word en Excel zijn eerder tools voor secretaresses dan voor wetenschappers.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Autist-alert: het is verbazend hoe weinig sommige mensen afweten van hele basale zaken, zoals Word, Excel, of het installeren van een grafische kaart. Voor de doorsnee mens kan ik dat best begrijpen, maar als je interesse hebt in een ingenieursopleiding, dan komen dat soort zaken toch automatisch in je bagage?
Niet dus.
Ik heb een collega die heel moederlijk met haar studenten achter een PC gaat zitten, om ze uit te leggen hoe je een vermenigvuldiging in Excel moet doen.
Zo kan het natuurlijk ook, maar ik heb daar niet echt het geduld voor.
Tuurlijk, maar het hoort toch wel bij 'digital literacy' dat je een mailmerge kunt maken met vragenlijsten voor je cohort of iets dergelijks.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:44 schreef thabit het volgende:
[..]
Word en Excel zijn eerder tools voor secretaresses dan voor wetenschappers.
Ik kan je wel een overzichtje sturen dat je daarbij helpt. (Ik stuur het ook altijd aan studenten als ze met hun analyses beginnen.)quote:Op woensdag 17 september 2014 08:58 schreef Worteltjestaart het volgende:
Punt met statistiek voor mij is, dat ik geen logica zie in welke methodiek wanneer moeten toepassen. Misschien mis ik gewoon een paar belangrijke hersenkoppelingen...
quote:Op woensdag 17 september 2014 15:38 schreef Pluizel het volgende:
Gisteren mn eerste oral presentation ooit gehad @ groot europees congres. Nailed it! Nu wel blij dat het klaar is en ik de rest van het congres kan chillen.
Ik vind een vak als 'informatievaardigheden' waarin je studenten leert hoe gebruik te maken van databases en je samen ideeën ontwikkelt over wat bruikbare (digitale) hulpmiddelen voor hen kunnen zijn, best zinvol. Studenten leren om met Word om te gaan is echt niet meer van deze tijd. Wie dat nog niet kan, heeft ofwel niets op de universiteit te zoeken of moet zelf kennis en vaardigheden bijspijkeren.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:53 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het hoort toch wel bij 'digital literacy' dat je een mailmerge kunt maken met vragenlijsten voor je cohort of iets dergelijks.
Mee eens, maar ik kom het toch wel eens tegen hoor.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind een vak als 'informatievaardigheden' waarin je studenten leert hoe gebruik te maken van databases en je samen ideeën ontwikkelt over wat bruikbare (digitale) hulpmiddelen voor hen kunnen zijn, best zinvol. Studenten leren om met Word om te gaan is echt niet meer van deze tijd. Wie dat nog niet kan, heeft ofwel niets op de universiteit te zoeken of moet zelf kennis en vaardigheden bijspijkeren.
Nee, alleen vragen over dingen die ik wel had uitgezocht, maar die ik om wille van de tijd uit mn praatje had geknipt. En nog 2 zeiksnorren die even wilden zeuren.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Kreeg je nog kritische vragen waar je iets aan hebt?
Typisch. Nou ja, het geeft je wel wat zich op waar toekomstige reviewers over kunnen vallen, maar het is veel fijner als je door zo'n praatje daadwerkelijk ideeën opdoet.quote:Op woensdag 17 september 2014 17:01 schreef Pluizel het volgende:
[..]
Nee, alleen vragen over dingen die ik wel had uitgezocht, maar die ik om wille van de tijd uit mn praatje had geknipt. En nog 2 zeiksnorren die even wilden zeuren.
Nonsense. Ik spendeer 50% van mijn tijd met Word en Excel.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:44 schreef thabit het volgende:
[..]
Word en Excel zijn eerder tools voor secretaresses dan voor wetenschappers.
Ik nog maar van 1 (wel twee artikelen met citaties, maar eentje heeft maar een citatie).quote:
Ik kreeg vandaag door dat een artikel waar ik ook auteur op ben is geaccepteerdquote:
Proficiat! Een flinke opluchting zeker als je die eerste horde hebt genomen?quote:Op donderdag 18 september 2014 19:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik kreeg vandaag door dat een artikel waar ik ook auteur op ben is geaccepteerd
(1 down 2 to go)
Ik werk nu op een plek waar ik veel samenwerkingen doe dus de artikelen (waar ik niet eerste auteur op ben) zijn een stukje makkelijker te krijgen dan die in mijn proefschrift. Ik denk dat dat ook een beetje hoort bij een post-doc (of in ieder geval 1 waar je veel samenwerkt) Er zitten nog wel 1 of 2 artikelen waar ik wel mede/eerste auteur ben in de pen en daar zit meer werk in het schrijven en vooral ook het bepalen van de lijn van een artikel, binnen een samenwerking heb ik wat meer een klein afgepast onderdeel van een onderzoek en dat is eigenlijk een stuk eenvoudiger, al moet ik dan natuurlijk ook bewaken dat het deel dat ik gedaan heb correct in het artikel komt.quote:Op donderdag 18 september 2014 21:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Proficiat! Een flinke opluchting zeker als je die eerste horde hebt genomen?
hehe toen ik bij les programmeren assisteerde bleek hulp bij het openen van een project vooral de eerste 5 lessen erg belangrijkquote:Op woensdag 17 september 2014 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ah! Hier ook de eerste onderwijstaken komend semester... Algemeen introductievak voor eerstejaars... maar zit net de werkcollegeopdrachten door te lezen, en het is ehm.... nogal... ehm..... goh... hoe zal ik het zeggen....
In het kort: ze moeten leren hoe ze een word document OPENEN. Ja. Openen ja. En daarna hoe ze bold en italics moeten gebruiken. En opsommingstekens. En daarna, als allerlaatste na nog wat dingen, hoe ze een bijlage aan een email moeten hangen.
En daar staat 2 uur voor. Ik ben benieuwd.
Ik zit denk ik teveel in experimente kleine experimenten hoek al kruip ik daar inmiddels een beetje uit.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:36 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Verkeerde studie? Ik heb echt niets anders dan toepasbare statistiek gehad.
Is dit correct Engels?quote:Op donderdag 18 september 2014 22:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik zit denk ik teveel in experimente kleine experimenten hoek al kruip ik daar inmiddels een beetje uit.
Ik moet zeggen dat ik geluk had dat aan het begin van mijn AiO dit artikel uit kwam: http://jcb.rupress.org/content/177/1/7.short ik denk dat ik daar meer aan gehad heb dan aan alle andere vakken.
NederEngels is best knap voor mensen uit australië of bedoel je down under engels?quote:Op donderdag 18 september 2014 22:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is dit correct Engels?
"Different types of error bars give quite different information, and so figure legends must make clear what error bars represent." Ik ben deze constructie nog niet tegengekomen bij een dergelijk zinsverband, ik vraag me daarom af of dat dit een geval van NederEngels is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |