abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144718807
Vandaag trouwens weer mijn "Zwarte Piet is racisme"-shirt aan. :7
pi_144718857
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 11:35 schreef Montagui het volgende:
Meer dan 90% wil de huidige Zwarte Piet laten voor wat ie is.

Ik snap dan eigenlijk niet waarom dat kleine groepje schreeuwende intoleranten zoveel aandacht krijgt? Waarom wil de media dit zo uitspelen? Wat zit hier achter?

Je zou er bijna een aluhoedje van krijgen.
Hoe leuk ik complottheorieën ook vind, de verklaring hiervoor is waarschijnlijk veel minder spannend. Dit is gewoon het komkommernieuwsfenomeen. Als er weinig te melden is dan komen ze met zoiets omdat programma's uitzendtijd moeten vullen - het liefst op een sensationele manier - en kranten een aantal pagina's moeten halen. Bij P&W moesten ze dagelijks 3 gasten vinden en dit onderwerp scoort nogal lekker (in beginsel een nogal jolig onderwerp) dus nodigden ze het kunstgekkie uit om de relnicht te spelen. Vervolgens springen andere programma's en kranten er op in (dezelfde reden: vulling en sensatiegehalte), wordt het gebruikt als gesprekstof met politici omdat ze even geen originele vragen meer kunnen bedenken etc.

Ik ben er al vele weken van overtuigd dat dit verklaart waarom we het nu weer met zijn allen over ZP hebben. Het idiote is dat dit nog tot beleid zou kunnen leiden ook omdat mensen het zo uitvergroten met elkaar omdat ze dit fenomeen niet zien. :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 20 september 2014 @ 12:04:30 #203
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_144718895
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:01 schreef robin007bond het volgende:
Vandaag trouwens weer mijn "Zwarte Piet is racisme"-shirt aan. :7
:9~
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_144718921
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 11:35 schreef Montagui het volgende:
Meer dan 90% wil de huidige Zwarte Piet laten voor wat ie is.

Ik snap dan eigenlijk niet waarom dat kleine groepje schreeuwende intoleranten zoveel aandacht krijgt? Waarom wil de media dit zo uitspelen? Wat zit hier achter?

Je zou er bijna een aluhoedje van krijgen.
Omdat er een groep mensen is die er zich daadwerkelijk gekwetst door voelt. Dat mensen dat niet inzien getuigt toch wel van een slecht empathisch vermogen.
pi_144719183
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 11:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik zie die neiging vaker in dit debat. Het verlangen deze hele kwestie definitief te winnen volgens de eigen wensen en niemand heeft er nog over. Zit iets totalitairs achter.
Leg je er nou bij neer dat deze kwestie niet meer weggaat. De geest is uit de fles.
Ik geloof daar niets van. Ik denk dat die geest nooit in een fles heeft gezeten maar door iets heel anders tijdelijk is gaan ontstaan. Zie mijn laatste reactie hier voor mijn verklaring hiervoor.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe leuk ik complottheorieën ook vind, de verklaring hiervoor is waarschijnlijk veel minder spannend. Dit is gewoon het komkommernieuwsfenomeen. Als er weinig te melden is dan komen ze met zoiets omdat programma's uitzendtijd moeten vullen - het liefst op een sensationele manier - en kranten een aantal pagina's moeten halen. Bij P&W moesten ze dagelijks 3 gasten vinden en dit onderwerp scoort nogal lekker (in beginsel een nogal jolig onderwerp) dus nodigden ze het kunstgekkie uit om de relnicht te spelen. Vervolgens springen andere programma's en kranten er op in (dezelfde reden: vulling en sensatiegehalte), wordt het gebruikt als gesprekstof met politici omdat ze even geen originele vragen meer kunnen bedenken etc.

Ik ben er al vele weken van overtuigd dat dit verklaart waarom we het nu weer met zijn allen over ZP hebben. Het idiote is dat dit nog tot beleid zou kunnen leiden ook omdat mensen het zo uitvergroten met elkaar omdat ze dit fenomeen niet zien. :?
#NoDAPL
pi_144719212

[ Bericht 100% gewijzigd door Bram_van_Loon op 20-09-2014 12:17:48 ]
#NoDAPL
pi_144719229
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:25 schreef Scorpie het volgende:
Joop brengt de oorlog naar de kindertjes toe.

http://www.geenstijl.nl/archives/images/zeurpietknoledge.html
Het stereotype, ja daar had ik begrip voor, maar het blijkt dus echt gewoon oppervlakkig en tegen blanken gericht te zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_144719236
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Omdat er een groep mensen is die er zich daadwerkelijk gekwetst door voelt. Dat mensen dat niet inzien getuigt toch wel van een slecht empathisch vermogen.
Die groep mensen heeft dit nog nooit op de normale manier (via een politieke verwoordiging) kenbaar gemaakt dus het zal wel meevallen. Het is nu niet dat zij niet hun weg naar de politiek kunnen vinden. Genoeg troetelallochtonen bij de diverse partijen om dat kenbaar te maken. ;)
#NoDAPL
pi_144719276
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die groep mensen heeft dit nog nooit op de normale manier (via een politieke verwoordiging) kenbaar gemaakt dus het zal wel meevallen.
En precies dit is het probleem. Dat er mensen zijn die zich mogelijk daadwerkelijk gekwetst voelen is volgens jou en vele anderen simpelweg niet waar.
pi_144719299
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die groep mensen heeft dit nog nooit op de normale manier (via een politieke verwoordiging) kenbaar gemaakt dus het zal wel meevallen. Het is nu niet dat zij niet hun weg naar de politiek kunnen vinden. Genoeg troetelallochtonen bij de diverse partijen om dat kenbaar te maken. ;)
Omdat het voor een politicus electorale zelfmoord is om daarvoor uit te komen. Uit onderzoek in Amsterdam bleek dat toch een hele hoop mensen zich erdoor gediscrimineerd voelen:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2014 12:21:34 ]
pi_144719352
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En precies dit is het probleem. Dat er mensen zijn die zich mogelijk daadwerkelijk gekwetst voelen is volgens jou en vele anderen simpelweg niet waar.
Je verdraait onze woorden. Wij roepen niet dat het niet kan dat die mensen er zijn, wij roepen dat er geen aanwijzingen zijn dat die mensen er zijn. Wat houdt die Suri's tegen om zelf eens een onderzoekje te doen of uit te laten voeren? Er zijn genoeg Suri's die dit kunnen regelen.
#NoDAPL
pi_144719381
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je verdraait onze woorden. Wij roepen niet dat het niet kan dat die mensen er zijn, wij roepen dat er geen aanwijzingen zijn dat die mensen er zijn. Wat houdt die Suri's tegen om zelf eens een onderzoekje te doen of uit te laten voeren? Er zijn genoeg Suri's die dit kunnen regelen.
Er is dus al een onderzoek naar gedaan. Zie mijn plaatje.
pi_144719494
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je verdraait onze woorden. Wij roepen niet dat het niet kan dat die mensen er zijn, wij roepen dat er geen aanwijzingen zijn dat die mensen er zijn.
Oooh, Quinsy Gario en consorten bestaan helemaal niet.
pi_144719538
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:21 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Omdat het voor een politicus electorale zelfmoord is om daarvoor uit te komen. Uit onderzoek in Amsterdam bleek dat toch een hele hoop mensen zich erdoor gediscrimineerd voelen:
[ afbeelding ]
Met alle respect, ik kan hier niets mee zonder de relevante data te hebben.
Wie heeft het onderzoek uitgevoerd? Hoe is de steekproef opgezet? Hoeveel mensen hebben geantwoord? Etc. Ik heb een link nodig naar deze gegevens alvorens ik iets kan met deze cijfers. Als ik dan toch even naar die cijfers kijk dan valt het me direct op dat het aantal Surinamers wat aan het woord kwam (idem en soms nog erger voor andere minderheidsgroepen) wel heel erg klein is. Grote kans op een gigantische bias bij een verkeerde opzet dus! Het valt ook direct op hoe sommige minderheidsgroepen erg oververtegenwoordigd zijn (veel grotere n) in vergelijking met andere mindheridsgroepen terwijl het aandeel van deze minderheidsgroepen in die gemeente juist precies omgekeerd is. Grote kans dat juist de actievoerders onder de Suri's bijdroegen aan deze flinke oververtegenwoordiging waarbij ik in het midden hou of dat zij dit zelf opzochten of dat zij werden opgezocht.
#NoDAPL
pi_144719591
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Er is dus al een onderzoek naar gedaan. Zie mijn plaatje.
Dit onderzoek ook niet vergeten he:

http://www.metronieuws.nl(...)SrZnir!Ddm2XHBGrokA/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 20 september 2014 @ 12:33:00 #216
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144719595
quote:

[..]

Het "je gekwetst voelen" vind ik bij voorbaat een non-argument. Ik voel me 10x op een dag gekwetst en niemand die zich daar iets van aantrekt. Miljoenen Nederlanders voelen zich gekwetst door het sjorren aan Zwarte Piet en dat lijken Quinsy en consorten ook geen bal te interesseren. :{w
pi_144719610
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met alle respect, ik kan hier niets mee zonder de relevante data te hebben.
Wie heeft het onderzoek uitgevoerd? Hoe is de steekproef opgezet? Hoeveel mensen hebben geantwoord? Etc. Ik heb een link nodig naar deze gegevens alvorens ik iets kan met deze cijfers.
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%2520piet.pdf

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2014 12:33:46 ]
pi_144719651
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:21 schreef robin007bond het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Voor de duidelijkheid, als echt zou blijken - dat moet waarschijnlijk nog blijken - dat een groot deel van die minderheidsgroepen een probleem heeft met ZP dan kunnen we er eens de dialoog over starten. In eerste instantie eens goed uitleggen hoe het zit, de kans is groot dat daarmee al het ongenoegen wordt weggenomen, als ze simpelweg beter begrijpen wat de achtergrond is (gebrek aan integratie en zo).
#NoDAPL
pi_144719662
quote:

[..]

Je kwetst nog veel meer mensen door zo radicaal tegen ZP te zijn en hen als racisten neer te zetten.
Dat niet inzien getuigt van nog minder empathisch vermogen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_144719663
#NoDAPL
pi_144719689
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je kwetst nog veel meer mensen door zo radicaal tegen ZP te zijn en hen als racisten neer te zetten.
Dat niet inzien getuigt van nog minder empathisch vermogen.
Wie zet ze neer als racisten dan?
pi_144719725
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:33 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het "je gekwetst voelen" vind ik bij voorbaat een non-argument. Ik voel me 10x op een dag gekwetst en niemand die zich daar iets van aantrekt. Miljoenen Nederlanders voelen zich gekwetst door het sjorren aan Zwarte Piet en dat lijken Quinsy en consorten ook geen bal te interesseren. :{w
Dank u.
pi_144719757
quote:

[..]

Oh en wij autochtone Nederlanders zijn zeker het ongevoelige meubilair van dit land waar je geen rekening mee hoeft te houden ?? Over empathisch vermogen gesproken waar blijft dat van jou ??. Ik ben tot op het bot gekwetst door deze Gario griezels. En dat geld voor vele NLers. Het is niet voor niets dat 96% van de burgers Zwarte Piet willen behouden.
Ook het overgrote gedeelte van de allochtonen staan achter Zwarte Piet.
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
pi_144719762
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:33 schreef beantherio het volgende:

[..]

_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')