Je verdraait onze woorden. Wij roepen niet dat het niet kan dat die mensen er zijn, wij roepen dat er geen aanwijzingen zijn dat die mensen er zijn. Wat houdt die Suri's tegen om zelf eens een onderzoekje te doen of uit te laten voeren? Er zijn genoeg Suri's die dit kunnen regelen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En precies dit is het probleem. Dat er mensen zijn die zich mogelijk daadwerkelijk gekwetst voelen is volgens jou en vele anderen simpelweg niet waar.
Er is dus al een onderzoek naar gedaan. Zie mijn plaatje.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je verdraait onze woorden. Wij roepen niet dat het niet kan dat die mensen er zijn, wij roepen dat er geen aanwijzingen zijn dat die mensen er zijn. Wat houdt die Suri's tegen om zelf eens een onderzoekje te doen of uit te laten voeren? Er zijn genoeg Suri's die dit kunnen regelen.
Oooh, Quinsy Gario en consorten bestaan helemaal niet.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je verdraait onze woorden. Wij roepen niet dat het niet kan dat die mensen er zijn, wij roepen dat er geen aanwijzingen zijn dat die mensen er zijn.
Met alle respect, ik kan hier niets mee zonder de relevante data te hebben.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat het voor een politicus electorale zelfmoord is om daarvoor uit te komen. Uit onderzoek in Amsterdam bleek dat toch een hele hoop mensen zich erdoor gediscrimineerd voelen:
[ afbeelding ]
Dit onderzoek ook niet vergeten he:quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er is dus al een onderzoek naar gedaan. Zie mijn plaatje.
Het "je gekwetst voelen" vind ik bij voorbaat een non-argument. Ik voel me 10x op een dag gekwetst en niemand die zich daar iets van aantrekt. Miljoenen Nederlanders voelen zich gekwetst door het sjorren aan Zwarte Piet en dat lijken Quinsy en consorten ook geen bal te interesseren.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat er een groep mensen is die er zich daadwerkelijk gekwetst door voelt. Dat mensen dat niet inzien getuigt toch wel van een slecht empathisch vermogen.
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%2520piet.pdfquote:Op zaterdag 20 september 2014 12:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met alle respect, ik kan hier niets mee zonder de relevante data te hebben.
Wie heeft het onderzoek uitgevoerd? Hoe is de steekproef opgezet? Hoeveel mensen hebben geantwoord? Etc. Ik heb een link nodig naar deze gegevens alvorens ik iets kan met deze cijfers.
Voor de duidelijkheid, als echt zou blijken - dat moet waarschijnlijk nog blijken - dat een groot deel van die minderheidsgroepen een probleem heeft met ZP dan kunnen we er eens de dialoog over starten. In eerste instantie eens goed uitleggen hoe het zit, de kans is groot dat daarmee al het ongenoegen wordt weggenomen, als ze simpelweg beter begrijpen wat de achtergrond is (gebrek aan integratie en zo).quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat het voor een politicus electorale zelfmoord is om daarvoor uit te komen. Uit onderzoek in Amsterdam bleek dat toch een hele hoop mensen zich erdoor gediscrimineerd voelen:
[ afbeelding ]
Je kwetst nog veel meer mensen door zo radicaal tegen ZP te zijn en hen als racisten neer te zetten.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat er een groep mensen is die er zich daadwerkelijk gekwetst door voelt. Dat mensen dat niet inzien getuigt toch wel van een slecht empathisch vermogen.
Dode link.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%2520piet.pdf
Wie zet ze neer als racisten dan?quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je kwetst nog veel meer mensen door zo radicaal tegen ZP te zijn en hen als racisten neer te zetten.
Dat niet inzien getuigt van nog minder empathisch vermogen.
Dank u.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het "je gekwetst voelen" vind ik bij voorbaat een non-argument. Ik voel me 10x op een dag gekwetst en niemand die zich daar iets van aantrekt. Miljoenen Nederlanders voelen zich gekwetst door het sjorren aan Zwarte Piet en dat lijken Quinsy en consorten ook geen bal te interesseren.
Oh en wij autochtone Nederlanders zijn zeker het ongevoelige meubilair van dit land waar je geen rekening mee hoeft te houden ?? Over empathisch vermogen gesproken waar blijft dat van jou ??. Ik ben tot op het bot gekwetst door deze Gario griezels. En dat geld voor vele NLers. Het is niet voor niets dat 96% van de burgers Zwarte Piet willen behouden.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het "je gekwetst voelen" vind ik bij voorbaat een non-argument. Ik voel me 10x op een dag gekwetst en niemand die zich daar iets van aantrekt. Miljoenen Nederlanders voelen zich gekwetst door het sjorren aan Zwarte Piet en dat lijken Quinsy en consorten ook geen bal te interesseren.
Mensen die jarenlang voor zwarte piet hebben gespeeld en dat willen blijven doen worden nu onbewust of bewust als racist neergezet. Ook scholen die niet willen tornen aan het uiterlijk van zp worden gewezen op hun gemeende racistische trekken.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:36 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Wie zet ze neer als racisten dan?
Bron?quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:39 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Oh en wij autochtone Nederlanders zijn zeker het ongevoelige meubilair van dit land waar je geen rekening mee hoeft te houden ?? Over empathisch vermogen gesproken waar blijft dat van jou ??. Ik ben tot op het bot gekwetst door deze Gario griezels. en dat geld voor vele NLers. Het is niet voor niets dat 96% van de burgers Zwarte Piet willen behouden.
Ook het overgrote gedeelte van de allochtonen staan achter Zwarte Piet.
quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:39 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Ook het overgrote gedeelte van de allochtonen staan achter Zwarte Piet.
Deze dan?quote:
Neem het ze eens kwalijk. We hebben ze eerst als slaven hebben gebruikt en dan hebben we ook nog zo'n negerkarikatuur gebruikt op een feest. Dat dit niet lekker ligt is begrijpelijk.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, als echt zou blijken - dat moet waarschijnlijk nog blijken - dat een groot deel van die minderheidsgroepen een probleem heeft met ZP dan kunnen we er eens de dialoog over starten. In eerste instantie eens goed uitleggen hoe het zit, de kans is groot dat daarmee al het ongenoegen wordt weggenomen, als ze simpelweg beter begrijpen wat de achtergrond is (gebrek aan integratie en zo).
Ja, deze link werkt wel.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:40 schreef Montagui het volgende:
[..]
Deze dan?
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf
Op die manier. Het is dus op wijksniveau waarbij mensen papegaaien.quote:Een onderzoek onder een klein groepje van een klein gedeelte van Amsterdam. Niet echt relevant voor NL, maar wel voor de stap naar de rechter van Quincy tegen van der Laans besluit omdat het over dat deel van Amsterdam ging.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
ik heb de indruk dat dit een van die onderzoekjes is waarbij van tevoren al de uitkomst vaststond
Ohja, elk onderzoek waar jouw standpunt niet naar voren komt is een slecht onderzoek.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Trouwens, zelfs al zou blijken dat bepaalde minderheidsgroepen in Amsterdam zich gekwetst zouden voelen door ZP - ik heb de indruk dat dit een van die onderzoekjes is waarbij van tevoren al de uitkomst vaststond - dan nog is Amsterdam slechts een van de honderden Nederlandse gemeentes, het is geen reden om nationaal ZP aan te passen of in andere plaatsen dan Amsterdam ZP aan te passen.
Nee? Is vrij logisch dat ze op een pagina staan over black face? Dit lijkt voor jou overduidelijk een probleem aan te duiden. Ik zie dat niet zo. Leg eens uit?quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:41 schreef robin007bond het volgende:
Overigens staat Zwarte Piet zelfs op de Engelse Wikipedia pagina van blackface. Dan weet je wel hoe laat het is.
Zeg, blinde vink. Zie mijn post #215quote:
Exact.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Op die manier. Het is dus op wijksniveau waarbij mensen papegaaien.
We hebben ook ontzettend veel geld gedoneerd, alle technologie daar opgezet enz. Wel eventjes het volledige beeld schetsen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Neem het ze eens kwalijk. We hebben ze eerst als slaven hebben gebruikt en dan hebben we ook nog zo'n negerkarikatuur gebruikt op een feest. Dat dit niet lekker ligt is begrijpelijk.
Dat black face wel als racistisch wordt ervaren en algemeen ook bekend staat daarom.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee? Is vrij logisch dat ze op een pagina staan over black face? Dit lijkt voor jou overduidelijk een probleem aan te duiden. Ik zie dat niet zo. Leg eens uit?
Ben benieuwd wat je dan van mijn bron vind.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:42 schreef JanCees het volgende:
[..]
Ohja, elk onderzoek waar jouw standpunt niet naar voren komt is een slecht onderzoek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |