abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144719769
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:36 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Wie zet ze neer als racisten dan?
Mensen die jarenlang voor zwarte piet hebben gespeeld en dat willen blijven doen worden nu onbewust of bewust als racist neergezet. Ook scholen die niet willen tornen aan het uiterlijk van zp worden gewezen op hun gemeende racistische trekken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_144719774
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:39 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Oh en wij autochtone Nederlanders zijn zeker het ongevoelige meubilair van dit land waar je geen rekening mee hoeft te houden ?? Over empathisch vermogen gesproken waar blijft dat van jou ??. Ik ben tot op het bot gekwetst door deze Gario griezels. en dat geld voor vele NLers. Het is niet voor niets dat 96% van de burgers Zwarte Piet willen behouden.
Ook het overgrote gedeelte van de allochtonen staan achter Zwarte Piet.
Bron?
pi_144719791
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:39 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Ook het overgrote gedeelte van de allochtonen staan achter Zwarte Piet.
Valt wel mee toch.
pi_144719799
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dode link.
Deze dan?

http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf

Een onderzoek onder een klein groepje van een klein gedeelte van Amsterdam. Niet echt relevant voor NL, maar wel voor de stap naar de rechter van Quincy tegen van der Laans besluit omdat het over dat deel van Amsterdam ging.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_144719815
Trouwens, zelfs al zou blijken dat bepaalde minderheidsgroepen in Amsterdam zich gekwetst zouden voelen door ZP - ik heb de indruk dat dit een van die onderzoekjes is waarbij van tevoren al de uitkomst vaststond - dan nog is Amsterdam slechts een van de honderden Nederlandse gemeentes, het is geen reden om nationaal ZP aan te passen of in andere plaatsen dan Amsterdam ZP aan te passen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144719816
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, als echt zou blijken - dat moet waarschijnlijk nog blijken - dat een groot deel van die minderheidsgroepen een probleem heeft met ZP dan kunnen we er eens de dialoog over starten. In eerste instantie eens goed uitleggen hoe het zit, de kans is groot dat daarmee al het ongenoegen wordt weggenomen, als ze simpelweg beter begrijpen wat de achtergrond is (gebrek aan integratie en zo).
Neem het ze eens kwalijk. We hebben ze eerst als slaven hebben gebruikt en dan hebben we ook nog zo'n negerkarikatuur gebruikt op een feest. Dat dit niet lekker ligt is begrijpelijk.

Overigens staat Zwarte Piet zelfs op de Engelse Wikipedia pagina van blackface. Dan weet je wel hoe laat het is. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2014 12:41:58 ]
pi_144719844
quote:
Ja, deze link werkt wel.

quote:
Een onderzoek onder een klein groepje van een klein gedeelte van Amsterdam. Niet echt relevant voor NL, maar wel voor de stap naar de rechter van Quincy tegen van der Laans besluit omdat het over dat deel van Amsterdam ging.
Op die manier. Het is dus op wijksniveau waarbij mensen papegaaien.
#NoDAPL
pi_144719850
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
ik heb de indruk dat dit een van die onderzoekjes is waarbij van tevoren al de uitkomst vaststond
Hoe bedoel je?
pi_144719851
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Trouwens, zelfs al zou blijken dat bepaalde minderheidsgroepen in Amsterdam zich gekwetst zouden voelen door ZP - ik heb de indruk dat dit een van die onderzoekjes is waarbij van tevoren al de uitkomst vaststond - dan nog is Amsterdam slechts een van de honderden Nederlandse gemeentes, het is geen reden om nationaal ZP aan te passen of in andere plaatsen dan Amsterdam ZP aan te passen.
Ohja, elk onderzoek waar jouw standpunt niet naar voren komt is een slecht onderzoek.
  zaterdag 20 september 2014 @ 12:43:37 #235
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_144719875
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:41 schreef robin007bond het volgende:

Overigens staat Zwarte Piet zelfs op de Engelse Wikipedia pagina van blackface. Dan weet je wel hoe laat het is. ;)
Nee? Is vrij logisch dat ze op een pagina staan over black face? Dit lijkt voor jou overduidelijk een probleem aan te duiden. Ik zie dat niet zo. Leg eens uit?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_144719879
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:39 schreef JanCees het volgende:

[..]

Bron?
Zeg, blinde vink. Zie mijn post #215

Een paar postjes terug.
pi_144719887
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Op die manier. Het is dus op wijksniveau waarbij mensen papegaaien.
Exact.
pi_144719888
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:41 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Neem het ze eens kwalijk. We hebben ze eerst als slaven hebben gebruikt en dan hebben we ook nog zo'n negerkarikatuur gebruikt op een feest. Dat dit niet lekker ligt is begrijpelijk.
We hebben ook ontzettend veel geld gedoneerd, alle technologie daar opgezet enz. Wel eventjes het volledige beeld schetsen. ;)
Zij denken dat het een negerkarikatuur is, de Nederlander ziet het niet zo. Dat bedoel ik nu met eerst maar eens uitleggen hoe het zit (dankzij een gebrek aan integratie waarschijnlijk niet aangekomen), dat ZP een hele andere geschiedenis heeft en dat geen normale Nederlander de link legt tussen ZP en een Surinamer. :)
#NoDAPL
pi_144719902
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee? Is vrij logisch dat ze op een pagina staan over black face? Dit lijkt voor jou overduidelijk een probleem aan te duiden. Ik zie dat niet zo. Leg eens uit?
Dat black face wel als racistisch wordt ervaren en algemeen ook bekend staat daarom.
pi_144719909
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:42 schreef JanCees het volgende:

[..]

Ohja, elk onderzoek waar jouw standpunt niet naar voren komt is een slecht onderzoek.
Ben benieuwd wat je dan van mijn bron vind. :)
  zaterdag 20 september 2014 @ 12:45:21 #241
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_144719921
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:44 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat black face wel als racistisch wordt ervaren en algemeen ook bekend staat daarom.
Of black face wel of niet als racistisch wordt ervaren heeft weinig te maken met het feit dat het bestaat en dat zwarte piet onder die definitie valt en dat wikipedia er dus over rapporteert.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_144719949
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:44 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Iedereen mag ervaren wat hij of zij wil. Wil nog niet zeggen dat wat zij ervaren ook werkelijkheid is. Kan ook een waanidee zijn.
pi_144719951
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Of black face wel of niet als racistisch wordt ervaren heeft weinig te maken met het feit dat het bestaat en dat zwarte piet onder die definitie valt en dat wikipedia er dus over rapporteert.
Veel mensen ontkennen dat het blackface is, dus vandaar.
pi_144719959
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We hebben ook ontzettend veel geld gedoneerd, alle technologie daar opgezet enz. Wel eventjes het volledige beeld schetsen. ;)
Zij denken dat het een negerkarikatuur is, de Nederlander ziet het niet zo. Dat bedoel ik nu met eerst maar eens uitleggen hoe het zit (dankzij een gebrek aan integratie waarschijnlijk niet aangekomen), dat ZP een hele andere geschiedenis heeft en dat geen normale Nederlander de link legt tussen ZP en een Surinamer. :)
Oh ja als je de link legt tussen Zwarte Piet en een donker persoon ben je niet normaal of gewoon niet goed genoeg geïntegreerd.
pi_144719962
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

Deze dan?

http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf

De vragenlijst werd ingevuld door 823 leden van ons digitale panel,
Dit belooft al weinig goeds. Het is blijkbaar een onderzoek van het niveau Eenvandaag Opiniepanel. Het is lastig om een aselecte groep te selecteren als de mensen die meedoen zichzelf aanmelden. Ongetwijfeld zal de hoofdverantwoordelijke voor dit onderzoekje dat zelf ook wel begrijpen maar niet de middelen krijgen om goed onderzoek te doen.
#NoDAPL
pi_144720007
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:46 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Oh ja als je de link legt tussen Zwarte Piet en een donker persoon ben je niet normaal of gewoon niet goed genoeg geïntegreerd.
Waarom begin jij over een donker persoon (wat is dat? :?) terwijl ik het over de Surinamer had?
#NoDAPL
pi_144720021
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom begin jij over een donker persoon (wat is dat? :?) terwijl ik het over de Surinamer had?
Daar gaat de hele discussie over. Niet over of het een Surinamer is.
pi_144720032
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
  zaterdag 20 september 2014 @ 12:49:27 #249
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_144720043
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:46 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Veel mensen ontkennen dat het blackface is, dus vandaar.
Daar reageerde je echter niet op. Maar jij had zoiets. Ik reageer op Bram door een stropopargument aan te smeren. Ik vertel 'm even dat het weldegelijk blackface is terwijl hij dat niet lijkt te ontkennen?
pi_144720044
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Iedereen mag ervaren wat hij of zij wil. Wil nog niet zeggen dat wat zij ervaren ook werkelijkheid is. Kan ook een waanidee zijn.
Dat dus, eerst maar even aan de integratie werken door uit te leggen hoe het wel zit. Als ze dit begrijpen en ze voelen zich nog steeds gekwetst dan kunnen we eens bekijken of dat er een aanleiding is om met een compromis te komen. Ook ik acht de kans groot dat het slechts om misverstanden gaat bij deze zeer kleine groep mensen.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')