Waarom ga jij eigenlijk niet gewoon op vakantie naar plaatsen waar je het eten wat meer te pruimen vindt?quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:12 schreef RobinOok het volgende:
Een debiel, wit afbakbroodje met 8 euro aan foie gras en een glaasje redelijk vieze, zoete Bergerac. Moest op, morgen weer naar huis. En het is nog lekker ook.
Duidelijk!quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:36 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind Frankrijk een fijn vakantieland. Dichtbij, mooi weer, zat afgelegen huisjes met eigen zwembad en geen buren, begrijp de taal een beetje. Alleen moeilijk om goede restaurants te vinden, maar dat is denk ik overal zo. Ik weet niks anders dan tripadvisor en dat is echt kutmoeilijk om te interpreteren.
Maar euh, heb lekker geluncht hoor. Thuis. Vanavond uit naar restaurant waar we al eens geluncht hebben en heb er hoge verwachtingen van. Nou ja, zo hoog als ze kunnen zijn voor de Franse keuken.
Eten doe ik thuis wel. Of in weekendvakanties.
Nouuuuu, ik weet niet hoe vaak je op het platteland van Frankrijk bent geweest, maar ik ken flink wat regio's in Frankrijk waar je vanuit je vakantiewoning werkelijk mijlenver verwijderd bent van de wereldkeuken terwijl je struikelt over de ganzenlevers en rillettes.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Desnoods ga je in Frankrijk naar de Chinees of Italiaan of steakhouse. Tis geen 3e wereldland.
Uniekie, één soort groente maar?quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:52 schreef uniekhoorn het volgende:
Vandaag had ik heerlijke belegde pistolets vd bakkerij.
1 met filet americain en gekookt ei
1 met kipfilet, roomkaas en sla
1 met ham, kaas en groenten
Vanavond bloemkool en een dikke ribkarbonade gebakken in een mooie hoeveelheid boter
quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Uniekie, één soort groente maar?![]()
Oh, nooit geweten! Ben zo'n 19x in Frankrijk geweest (alle uithoeken wel gehad) maar altijd op een camping met max 3x uit eten en verder patat/pizza van de camping zelf of zelf koken).quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Nouuuuu, ik weet niet hoe vaak je op het platteland van Frankrijk bent geweest, maar ik ken flink wat regio's in Frankrijk waar je vanuit je vakantiewoning werkelijk mijlenver verwijderd bent van de wereldkeuken terwijl je struikelt over de ganzenlevers en rillettes.
Het is natuurlijk anders als je in (de buurt van) een stad zit..
Op 2 broodjes zaten ook groenten. Dat telt ookquote:Op vrijdag 19 september 2014 16:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Uniekie, één soort groente maar?![]()
Krijg van het lezen hiervan al last van mijn maag.quote:
Ocharme!quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Krijg van het lezen hiervan al last van mijn maag.
Helaas, ik kan niet tegen paprikas. Laatst een heel klein stukje gegeten en weer de hele avond last.
quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Ocharme!
Wat prijs ik me toch gelukkig dat ik (voor zover ik weet) alles kan eten zonder waar dan ook last van te krijgen. Afgezien van een dikke kont dan.
Wordt toch (braaf) de boerenkoolstamp, stoofpeertjes erbij en misschien ook een paar augurkjesquote:Op zaterdag 20 september 2014 14:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Haring met uitjes en zuur
Heb voor vanavond boerenkoolstamp met spekjes en jus maar vanwege t weer twijfel ik om iets anders te eten (en de boerenkoolstamp weg te gooien...)
Klinkt erg lekker!quote:Op zaterdag 20 september 2014 19:27 schreef gcjoel het volgende:
Heerlijk gekookt voor mijn ouders:
Begonnen met wat platbrood met aioli
voorgerecht mini garnalentaartjes met hollandse garnalen uiteraard
hoofd kabeljouw met bospaddestoel risotto
na parfait van griekse yoghurt met rode vruchten
Ahh ik kook vaak voor mijn moeder, meestal dingen die ze niet kent maar gister een hachéé gemaakt met aardappels en rode kool. Vandaag is ie schoon op gegetenquote:Op zaterdag 20 september 2014 19:27 schreef gcjoel het volgende:
Heerlijk gekookt voor mijn ouders:
Begonnen met wat platbrood met aioli
voorgerecht mini garnalentaartjes met hollandse garnalen uiteraard
hoofd kabeljouw met bospaddestoel risotto
na parfait van griekse yoghurt met rode vruchten
Kijken, ruiken, proeven.. maar grote kans dat het een natte kleffe bende word in de pan. .quote:Op zaterdag 20 september 2014 22:04 schreef Bienelientjee het volgende:
Morgen bami klaarmaken, nu hebben we nog een bami groentenpakket in de vriezer gevonden. Van 28-4-2014, is dat nog te doen? Of kan ik beter versere halen
Ja inderdaad, zoiets dachten we al, dus we hebben nieuwe gehaald ondertussenquote:Op zondag 21 september 2014 15:40 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Kijken, ruiken, proeven.. maar grote kans dat het een natte kleffe bende word in de pan. .
Verstandig, eet smakelijk alvastquote:Op zondag 21 september 2014 16:12 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ja inderdaad, zoiets dachten we al, dus we hebben nieuwe gehaald ondertussen
Fijne vakantie!!!quote:Op maandag 22 september 2014 21:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij hadden bloemkool, spinazie, varkenshaas en ovenfrietjes.
Lekker met eigengemaakte knoflooksaus, omdat het kan
Nu een cola-berenburg... na 7 dagen heel vroeg werken en drukte, vakantie!
Ham met caramelsaus? Is dat lekker?quote:Op dinsdag 23 september 2014 06:57 schreef Mainport het volgende:
Zoete witte wijn, beenham met karamelsaus, sigaret
Haha ja, financiële meevaller gekregen vandaag en dag was al positief begonnen, dus dacht, ff mezelf nog meer verwennenquote:Op dinsdag 23 september 2014 14:17 schreef Skeletor. het volgende:
Sylvana, dat ziet er beestachtig uit! Heb ik weer een tosti.
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |