haha ja iedereen van rond onze leeftijd wel zo'n beetje volgens mij.quote:Op maandag 15 september 2014 21:48 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik ook! Echt, die combi ook. Dat is toch een enorme smaakexplosie voor zo'n mini
hahaha nee joh! Jij ging mooi thuis baren dus ff dimmen met die bloeddruk he!quote:
tegenwoordig ben ik wél zo'n moederquote:Op maandag 15 september 2014 21:56 schreef Risu het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat in het verleden weleens gedacht heb.. Maar nooit gezegd. Nu denk ik er wel anders over. Alleen ik zal dan niet zo'n toegevende moeder zijn. Meer een als jij daar wil gaan liggen krijsen dan doe je dat maar, dan ga ik even boodschappen halen.
Maar wie weet ben ik wel half aan het janken als me dat overkomt. Dat kan ik eigenlijk niet zeggen.
Hoe dan ook, met een 'wacht maar' kan ik ook vrij weinig.
donderdag. Maar dan heb ik de vk die ik alleen nog maar bij mijn (faal)echo's heb gezien tot nu toe. Dus al zeker 27 weken geleden voor het laatst.quote:Op maandag 15 september 2014 21:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahaha nee joh! Jij ging mooi thuis baren dus ff dimmen met die bloeddruk he!
Wanneer moet je weer op controle trouwens? Ik ben wel benieuwd wat ze er nu van zeggen verder
och, we've all been there, we denken allemaal dat we het beter gaan doen dan ... vulmaarin. Maar das ook goed, als je er al aan begint met een whatever gevoel dan mja hmm.quote:Op maandag 15 september 2014 21:56 schreef Risu het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat in het verleden weleens gedacht heb.. Maar nooit gezegd. Nu denk ik er wel anders over. Alleen ik zal dan niet zo'n toegevende moeder zijn. Meer een als jij daar wil gaan liggen krijsen dan doe je dat maar, dan ga ik even boodschappen halen.
Maar wie weet ben ik wel half aan het janken als me dat overkomt. Dat kan ik eigenlijk niet zeggen.
Hoe dan ook, met een 'wacht maar' kan ik ook vrij weinig.
ik zal je vertellen, ik heb me dit aan kunnen leren dankzij de caissieres van de appiequote:Op maandag 15 september 2014 22:03 schreef mignonne het volgende:
Oh en over bedelen bij het gangpad, ook dat doe je niet goed. "Als je je kind te eten geeft van tevoren doen zr dat niet" "gewoon doorlopen" "omg wat zielig ze loopt gewoon door, je laat je kint toch nie alleen" enz. Can't please 'em all.
dat soberso wel denk ikquote:Op maandag 15 september 2014 22:07 schreef laziness het volgende:
Boodschappen doen zonder je peuter is beter voor de gemoedsrust van alles en iedereen
Daar heb je de onzin al, wat een stuk literatuur zeg.. Enzo enzo ofzo..quote:Op maandag 15 september 2014 22:08 schreef Risu het volgende:
Ja ik heb allemaal van die regeltjes in mijn hoofd, en of dat straks werkt, zien we dan wel. Maar ik heb er wel over nagedacht iig. Maar ik heb ook 'ervaring' opgedaan door hier veel mee te lezen in de topics. Beetje leren van wat anderen doen enzo. En daar dan je eigen aanpassingen op maken. Opvoeden is wat mij betreft ook een beetje meeveren in je kind enzo. De een is de ander niet.
In ieder geval, ik duik mijn bedje maar eens in. Heb het vandaag weer eens lang volgehouden voor de verandering. En ik ga straks nog onzin uitkramen ofzo.
echt hequote:Op maandag 15 september 2014 22:07 schreef laziness het volgende:
Boodschappen doen zonder je peuter is beter voor de gemoedsrust van alles en iedereen
Je doet het om de wacht maar tot hij de peuter leeftijd heeft bereikt, toch?quote:Op maandag 15 september 2014 22:14 schreef Loj het volgende:
Boodschappen doen met dreumes is goed voor je humeur!
Je geeft hem zo'n rolmandje... Hij roept enthousiast: kopuh! Loopt rechtstreeks naar de kaas... Roept: kaas en gooit er 6 pakken kaas in en loopt vervolgens heel netjes de gangpaden af en gooit willekeurig wat spullen erin
Sorry ff off-topic
goed punt. En ik kan het soms lekker ventileren op FOKquote:Op maandag 15 september 2014 22:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
echt he![]()
voor je rust boodschappen gaan doen op zaterdagmiddag, ik kan het xD alleen, dat wel.![]()
En sq, je kan best wat denken ergens over toch? Ik denk heel veel over heel veel andere opvoedmethodes, maar ik probeer maar vooral om er geen anderen mee lastig te vallen. De enige die ik er verantwoording over af moet leggen das mn lief en vooruit, mn kind later. Ik ga dan ook gewoon geen discussies aan over opvoeden/goed of fout of ander soort dingen. Scheelt zomaar 10 punten op mn bloeddruk!
Mijn docent sociale vaardigheden zegt altijd "meisjes, jullie mogen álles denken, als je er maar lief bij lacht en je mond dicht houdt" xD
onze jumbo heeft dat nietquote:Op maandag 15 september 2014 22:21 schreef laziness het volgende:
En al de k*lere auto, bootjes, bussen, al dan niet met een nijntje, bobo, ernie, hamster weet ik wat er naast waar 0,50cent in moet bij alle winkel ingangen moeten ze ook verbieden.
Op een stuk van 100 meter kan je zo 3x zo'n ding tegen komen
daar ga ik dan maar wel van uit, tnxquote:Op maandag 15 september 2014 22:21 schreef Zolena het volgende:
Ja weeghaak, elke (kraam)dag hier. Maar weet niet of dat overal hetzelfde gaat.
kijk wat mijn gastouder doet xD groots vermaak voor die kinders maar omgquote:Op maandag 15 september 2014 22:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
onze jumbo heeft dat niet
Evenals kleine kutkarretjes
Onze C1000 heeft wel kleine kutkarretjes, maar in de 9 maanden dat ik hier woon heb ik er welgeteld 1 kind mee zien lopen.quote:Op maandag 15 september 2014 22:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
onze jumbo heeft dat niet
Evenals kleine kutkarretjes
Arme andere klantenquote:Op maandag 15 september 2014 22:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
kijk wat mijn gastouder doet xD groots vermaak voor die kinders maar omg![]()
Ik krijg t al benauwd van 1 kind die met zo'n kar de winkel door sjeest.
[ afbeelding ]
En nadat de baby gewogen is doen ze de placenta er aan?quote:Op maandag 15 september 2014 22:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Hier weeghaak SQ, denk dat dat kramzorggebonden is (of gewoon overal zo) dus dan zal t bij jou ook zo zijn. Leuk voor een foto
Ja en daarna je kraamverbanden en celstofmattenquote:Op maandag 15 september 2014 22:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En nadat de baby gewogen is doen ze de placenta er aan?
quote:Op maandag 15 september 2014 22:26 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja en daarna je kraamverbanden en celstofmatten
placenta weeg ik thuis niet, in t ziekenhuis wel, anders gaan ze huilen hierquote:
gewoon omdat t kan!quote:Op maandag 15 september 2014 22:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
placenta weeg ik thuis niet, in t ziekenhuis wel, anders gaan ze huilen hier![]()
Ik zou nie weten waarom, mevrouw uw placenta is te klein, ik stop em terug, ga dr maar wat beter je best op doen
(Ik snap wel waarom het gebeurd indien klinisch relevant natuurlijk, maar bij een normale bevalling mja, och. Leuk voor op t geboortekaartje?)
omdat k toch geen hol te doen heb tijdens zo'n bevallingquote:
zeikerd, dan flikker ik die placenta zelf wel op de keukenweegschaal hoorquote:Op maandag 15 september 2014 22:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
omdat k toch geen hol te doen heb tijdens zo'n bevalling![]()
Bloedverlies probeer ik wel zoveel mogelijk te wegen, en dan eerst zo'n matje wegen idd. Want die moet je nie meetellen natuurlijk.
Welke heb je; van klasse kz weet ik dat ze de baby's sowieso niet zelf wegenquote:Op maandag 15 september 2014 22:32 schreef kwakz0r het volgende:
Wij moeten een ligweegschaal huren bij de thuiszorg (DH hier).
Vergeet de tennisballen nietquote:Op maandag 15 september 2014 22:26 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja en daarna je kraamverbanden en celstofmatten
kan ie daarna mooi door naar de hapjespanquote:Op maandag 15 september 2014 22:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zeikerd, dan flikker ik die placenta zelf wel op de keukenweegschaal hoor
Preciesquote:Op maandag 15 september 2014 22:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
kan ie daarna mooi door naar de hapjespan
daag me niet uit, ik heb alweer wat pareltjes gevondenquote:Op maandag 15 september 2014 22:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat gaat weer lekker hier. Verse placentaplaatjes anyone?
Je moet eens weten wat voor pareltjes er op mijn pc staan. Home made!quote:Op maandag 15 september 2014 22:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
daag me niet uit, ik heb alweer wat pareltjes gevonden
hahahahquote:Op maandag 15 september 2014 22:40 schreef Stormqueen het volgende:
oeh, een filmpje met als titel "the placenta is expelled"
nee die mag je houdenquote:Op maandag 15 september 2014 22:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Je moet eens weten wat voor pareltjes er op mijn pc staan. Home made!
Ik vind het over het algemeen echt heel erg gezellig met peuter! Maar misschien komt die periode nog... (Ik dek me inquote:Op maandag 15 september 2014 22:07 schreef laziness het volgende:
Mamma's ribben blauw trappen is hier vooralsnog blijkbaar een stuk leuker dan eruit komenquote:Op maandag 15 september 2014 22:39 schreef Loj het volgende:
Of gewoon van verse baby's!
Razz.... Het is jouw beurt!
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn inmiddels kleuter. Die weet gewoon dat nee ook echt nee is. Ze heeft ook pas een of twee keer in zo'n hamster voor de winkel gezeten, ik vind het zo'n onzin die dingen. Het is gelukkig niet altijd 'wacht maar' dus.quote:Op maandag 15 september 2014 22:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind het over het algemeen echt heel erg gezellig met peuter! Maar misschien komt die periode nog... (Ik dek me in).
Het filmpje is zo goor, mijn browser wil 'm niet eens afspelen.quote:Op maandag 15 september 2014 22:41 schreef Stormqueen het volgende:
http://www.brooksidepress(...)sson_3_Section_1.htm
Leerzaam!
(niet voor mignonne, die weet dat allemaal al)
nee klopt, is een downloadquote:Op maandag 15 september 2014 22:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Het filmpje is zo goor, mijn browser wil 'm niet eens afspelen.
Oh weird want die hebben we en ze zei van wel...quote:Op maandag 15 september 2014 22:33 schreef mignonne het volgende:
[..]
Welke heb je; van klasse kz weet ik dat ze de baby's sowieso niet zelf wegen
ja maar dus alleen als je een weegschaal in huis haalt. Anders doen ze t niet, ze hebben zelf geen weegschaal mee.quote:Op maandag 15 september 2014 22:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh weird want die hebben we en ze zei van wel...
De mijne weet ook prima dat nee echt nee is. Daarom maakt hij drama als ik nee zeg qua hamster auto of eigen winkelwagentje. Hij wil het te graag om rustig te blijven dan al weet hij dat ik niet toe ga geven.quote:Op maandag 15 september 2014 22:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn inmiddels kleuter. Die weet gewoon dat nee ook echt nee is. Ze heeft ook pas een of twee keer in zo'n hamster voor de winkel gezeten, ik vind het zo'n onzin die dingen. Het is gelukkig niet altijd 'wacht maar' dus.
Ook dat ja. Mijnes deed het overigens ook. Bij haar vader.quote:Op maandag 15 september 2014 22:58 schreef laziness het volgende:
[..]
De mijne weet ook prima dat nee echt nee is. Daarom maakt hij drama als ik nee zeg qua hamster auto of eigen winkelwagentje. Hij wil het te graag om rustig te blijven dan al weet hij dat ik niet toe ga geven.
De mijne was heel gemoedelijk en de laatste paar maanden is dat omgeslagen en maakt hij drama om dat soort dingen.
Ik heb geleerd dat het echt niet aan de opvoeding ligt (over het algemeen dan) maar dat karakter ook een hoop doet. En faaaases.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dansen was gelukkig wel gezellig. Alleen na een paar keer bewegen met m'n heupen moest ik al meteen plassen.
En 13 weken vandaag!
[ Bericht 0% gewijzigd door Gevalletje op 16-09-2014 00:11:11 ]
41.1... Hopelijk komt Zusje iets eerder dan dat!quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:03 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh wow Soesa, 39wk! Wat was je termijn bij E ook alweer? Spannend hoor!
Oh en hilzillah had ik nog niet toegejuicht op dit adres, welkom!
Ja, daarom zei ik toch dat we dr een van de thuiszorg moeten halen?quote:Op maandag 15 september 2014 22:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja maar dus alleen als je een weegschaal in huis haalt. Anders doen ze t niet, ze hebben zelf geen weegschaal mee.
Ja snap k dat je hem daarvoor haalde!quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:31 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, daarom zei ik toch dat we dr een van de thuiszorg moeten halen?of is niet wegen een optie?
Oh sorry, ik begreep je verkeerd.quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja snap k dat je hem daarvoor haalde!maar dat gebeurd dus niet overal en dan komt de verloskundige wegen. En ik heb ook wel eens een kraamverzorgster via klasse gehad bij een gezin die zei dat ze niet mocht wegen van het bureau
Bijzonder want al dr collega's doen het wel. Maar goed, zeker als je borstvoeding geeft vind ik het wel belangrijk dat er een weegschaal voorhanden is, en dan liefst dat baby steeds op precies dezelfde weegschaal gewogen wordt en niet elke keer met een ander unster. Dus helemaal goed dat je er eentje gehuurd hebt/gaat huren.
Oh dat zou kunnen maar ze had wel een jasje aan van klasse. Die freelancers wegen meestal juist wel. En careyn weegt zeker, die hebben allemaal hun eigen unster. (ik heb zelf ook voor careyn gewerkt, moet mn unster maar eens terug gaan brengen want ik heb er nu twee liggenquote:Op dinsdag 16 september 2014 08:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh sorry, ik begreep je verkeerd.
Zou kunnen dat die KV een freelancer of iemand van een ander bureau was? Ze werkt in drukke tijden ook met mensen van Careyn en freelancers geloof ik...
Als ik vage dingen opmerk bel ik gewoon, en vraag ik om een ander.
quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh dat zou kunnen maar ze had wel een jasje aan van klasse. Die freelancers wegen meestal juist wel. En careyn weegt zeker, die hebben allemaal hun eigen unster. (ik heb zelf ook voor careyn gewerkt, moet mn unster maar eens terug gaan brengen want ik heb er nu twee liggen)
quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]kun je twee babies tegelijk wegen! Of twee trombosebenen!
Alleen jammer dat ze niet luisteren naar de kraamvrouwquote:Op dinsdag 16 september 2014 08:57 schreef mignonne het volgende:
Careyn is groot vooral.
Een klein bureau is fijn want die mensen van het bureau kennen al hun kraamverzorgenden goed en er zijn korte lijntjes onderling. Maar een groot bureau zoals Careyn heeft ook voordelen, er is altijd iemand beschikbaar, er is altijd mogelijkheid om direct iemand anders te sturen, er is altijd wel iemand die aan al je wensen enz voldoet. Ze hebben bijv. lactatiekundigen en diëtisten in dienst enz enz.
Hier runt Careyn ook de thuiszorgwinkels en andere diensten.
oh echt? what's the story dan?quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze niet luisteren naar de kraamvrouw
Al gok in dat wij wel pech hadden, maar was zeker wel de reden dat ik de 2e keer echt geen Careyn wilde. Ook de reactie op onze brief![]()
Test is al een beetje opgedroogdquote:Op dinsdag 16 september 2014 06:19 schreef klumsy het volgende:
Hilz welkom
Ik zal er vast overheen gelezen hebbenmaar hoe ver ben je? Of is de test nog aan het drogen
Hoe deed ze dat dan als ze de volle dagen aan het werk was?quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh echt? what's the story dan?
Bij mij zelf hadden ze juist wel gelijk geluisterd. Ik had bij de jongste wat extra dagen gekregen, die had ik echt nodig om nog te rusten (lees: slapen), toen kreeg ik 's avonds om 22:30 ofzo een telefoontje van de vrouw die bij me zou komen kramen en die zei doodleuk ja ik kom dan rond 10 uur, dan blijf ik tot elf of half 12, dan ga ik mn zoontje voeden en daarna kom ik weer een uurtje terug.
Ehm... wait whut?daar heb ik geen klap aan
ja dr zoontje was flesweigeraar en ze ging er van uit dat ik daar wel begrip voor had. Het kind bleek 10 maanden oud oid te zijn. Ik vond het totaal onnodig dat ze die 3 uur dan niet aaneengesloten kon doen en ik zag het echt niet zitten om dan 2 keer een goed uur hulp te hebben. Het ging mij nou juist om die 3 uur aaneengesloten die ik dan kon slapen, mn plee poets ik zelf wel.Bovendien vond ik het op zn zachts gezegd bijzonder dat ze mij gewoon hops zo opbelde en het doorgaf als een soort mededeling. Heel heel sneu en naar voor je, van je flesweigeraar, maar je moet niet van jouw probleem zo ineens mijn probleem gaan maken, daar hou k nie zo van
![]()
Ik heb toen mn verloskundige gebeld en die zei ja eh dat weet ik ook niet hoor, dan moet je Careyn maar ff bellen. Careyn gebeld, geen probleem, ze ging iemand anders sturen. En idd, de volgende ochtend stond er een andere dame voor de deur.
dat vroeg ik ook, dan begon ze dus laat, ging ze 2 keer een uur naar het kdv om te voeden daar en dan eindigde ze relatief vroeg. "ja maar ik heb recht om te kolven hoor dus dat gebruik ik dan daarvoor"quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:19 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Hoe deed ze dat dan als ze de volle dagen aan het werk was?
Ik ben écht niet de moeilijkste, je kan bij mij met veel wegkomen... Maar dit had ik ook niet geaccepteerd. Zie je het al op het geboorte kaartje staanquote:Op dinsdag 16 september 2014 09:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat vroeg ik ook, dan begon ze dus laat, ging ze 2 keer een uur naar het kdv om te voeden daar en dan eindigde ze relatief vroeg. "ja maar ik heb recht om te kolven hoor dus dat gebruik ik dan daarvoor"
Bij nader inzien zal het kind dan 8 maanden zijn geweest en geen 10. Maar goed, geen 8 weken iig. Ja leuk dat je kolfrecht hebt, terecht en volledig begrijpelijk. Maar het moet niet zo zijn dat ik daar op inlever, dan moet je werkgever je vervangende werkzaamheden aanbieden lijkt me...
Dat ja.quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat vroeg ik ook, dan begon ze dus laat, ging ze 2 keer een uur naar het kdv om te voeden daar en dan eindigde ze relatief vroeg. "ja maar ik heb recht om te kolven hoor dus dat gebruik ik dan daarvoor"
Bij nader inzien zal het kind dan 8 maanden zijn geweest en geen 10. Maar goed, geen 8 weken iig. Ja leuk dat je kolfrecht hebt, terecht en volledig begrijpelijk. Maar het moet niet zo zijn dat ik daar op inlever, dan moet je werkgever je vervangende werkzaamheden aanbieden lijkt me...
haha nee helaas! die tijd zit ik als het goed is in het westland ergens. De allerlaatste loodjes voordat k echt zonder zijwieltjes magquote:Op dinsdag 16 september 2014 09:27 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik ben écht niet de moeilijkste, je kan bij mij met veel wegkomen... Maar dit had ik ook niet geaccepteerd. Zie je het al op het geboorte kaartje staan
"Geen bezoek tussen 12 / 13 moeder en kind slapen. En geen bezoek tussen 10 / 11 want dan is de kraamverzorgster naar huis om te voeden"
En bedankt![]()
De Senn 2.0! Toevallig in mei juni in Dirksland aan het werk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |