abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144567252
Zwangerschap & geboorte

2014

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
23 september: Vue
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
13 oktober: watmoetikkiezen
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r (jongen)
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje (meisje)
10 november: DevilsAndDust (jongen)
15 november: JufMariska (jongen)
16 november: Heliotrope (meisje)
22 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle (meisje)
29 november: Sicilia (jongen)

2 december: AwayTL (jongen)
2 december: Radyhyn (jongen)
8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette (jongen)
19 december: snoenk (meisje)
26 december: roellie80 (papa)
26 december: StarDust_ (jongen)

2015

15 januari: NotTheSame
20 januari: diemux (papa)

21 februari: Danaa
22 februari: Phaidra

2 maart: Risu
14 maart: Cholula
20 maart: DJMO
24 maart: Gevalletje

6 mei: Vlindur
11 mei: Klumsy

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouow elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
:)
pi_144567275
Kut ik sloot hem :')

quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:48 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik ook! Echt, die combi ook. Dat is toch een enorme smaakexplosie voor zo'n mini :o
haha ja iedereen van rond onze leeftijd wel zo'n beetje volgens mij. :Y)

Maar over dje wacht maars, er ontglipt je er straks vast wel een keer eentje, als je zeg maar een ochtend from hell achter de rug hebt met je terrorpeuter, en je gaat voor je rust naar de albert heijn, alleen (! Lach hier nog maar om, wacht maar :P :+ ) en je ziet zo'n gillend kint op de grond liggen jengelen om snoep en dat je dan je kinderloze vriendin hoort zeggen van amg dat zou mij dus echt nooit gebeuren he, ik zou het helemaal anders doen, kijk nou wat die moeder allemaal verkeerd doet amg!

Wacht maar, totally legit :s)
  maandag 15 september 2014 @ 21:54:37 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_144567288
Topic lang hoge bloeddruk :'(
disclaimer
pi_144567377
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat in het verleden weleens gedacht heb.. Maar nooit gezegd. Nu denk ik er wel anders over. Alleen ik zal dan niet zo'n toegevende moeder zijn. Meer een als jij daar wil gaan liggen krijsen dan doe je dat maar, dan ga ik even boodschappen halen.
Maar wie weet ben ik wel half aan het janken als me dat overkomt. Dat kan ik eigenlijk niet zeggen.

Hoe dan ook, met een 'wacht maar' kan ik ook vrij weinig.
pi_144567415
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:54 schreef Stormqueen het volgende:
Topic lang hoge bloeddruk :'(
hahaha nee joh! Jij ging mooi thuis baren dus ff dimmen met die bloeddruk he!
Wanneer moet je weer op controle trouwens? Ik ben wel benieuwd wat ze er nu van zeggen verder :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 21:58:46 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144567497
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:56 schreef Risu het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat in het verleden weleens gedacht heb.. Maar nooit gezegd. Nu denk ik er wel anders over. Alleen ik zal dan niet zo'n toegevende moeder zijn. Meer een als jij daar wil gaan liggen krijsen dan doe je dat maar, dan ga ik even boodschappen halen.
Maar wie weet ben ik wel half aan het janken als me dat overkomt. Dat kan ik eigenlijk niet zeggen.

tegenwoordig ben ik wél zo'n moeder :') die na de boodschappen rustig nee zegt als er wordt gebedeld of ze in de auto mogen. En dan ook rustig richting uitgang wandelt en ze laat zitten .. ze komen binnen tien seconden achter me aan. ik ga de discussie niet meer aan met ze :N
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 15 september 2014 @ 21:59:07 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_144567515
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

hahaha nee joh! Jij ging mooi thuis baren dus ff dimmen met die bloeddruk he!
Wanneer moet je weer op controle trouwens? Ik ben wel benieuwd wat ze er nu van zeggen verder :)
donderdag. Maar dan heb ik de vk die ik alleen nog maar bij mijn (faal)echo's heb gezien tot nu toe. Dus al zeker 27 weken geleden voor het laatst.
disclaimer
pi_144567629
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:56 schreef Risu het volgende:

och, we've all been there, we denken allemaal dat we het beter gaan doen dan ... vulmaarin. Maar das ook goed, als je er al aan begint met een whatever gevoel dan mja hmm.

En een wacht maar kun je ook niet veel mee, maar soms wordt die wacht maar niet per se gezegd om iets over jou te zeggen maar juist ook over degene die wachtmaart, zeg maar. Het is gewoon een hele flauwe manier van je punt maken eigk. Maar soms wel lekker, zelfs om te denken :P
pi_144567762
Oh en over bedelen bij het gangpad, ook dat doe je niet goed. "Als je je kind te eten geeft van tevoren doen zr dat niet" "gewoon doorlopen" "omg wat zielig ze loopt gewoon door, je laat je kint toch nie alleen" enz. Can't please 'em all. :N
  maandag 15 september 2014 @ 22:07:11 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144567965
Boodschappen doen zonder je peuter is beter voor de gemoedsrust van alles en iedereen :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144567992
Ik hoop zo dat mijn afstandelijkheid, die nu al heel fijn mensen op afstand houdt, dan ook gaat werken!

Heeft ook nadelen trouwens. Ik laat altijd wel wat vallen in de supermarkt, maar niemand die me effe helpt snif snif ;)
  maandag 15 september 2014 @ 22:08:10 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_144568010
ik had van de week wel zo'n momentje trouwens, achter mij in de rij stond een oma met kleinkind. Ik denk hoogstens 2,5 jaar.

Kind: Oma, ei! (kinder surprise ei ja, bij de kassa :P)
Oma: Nee, vandaag geen ei. Je krijgt als we thuis zijn een lolly.
Kind: Oma, oma, ei!!
Oma: Nee, geen ei. Echt niet.

Ik reken af, sta buiten mijn fiets los te trekken en oma en kind komen naar buiten. Kind had in zijn hand.... een ei. Dan denk ik wel bij mezelf: ja, geen wonder dat kinderen zo drammen soms. Ze weten dat ze toch hun zin wel krijgen als ze maar doorgaan :@
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 22:08:19 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144568016
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:03 schreef mignonne het volgende:
Oh en over bedelen bij het gangpad, ook dat doe je niet goed. "Als je je kind te eten geeft van tevoren doen zr dat niet" "gewoon doorlopen" "omg wat zielig ze loopt gewoon door, je laat je kint toch nie alleen" enz. Can't please 'em all. :N
ik zal je vertellen, ik heb me dit aan kunnen leren dankzij de caissieres van de appie _O- die zagen dat m'n bloeddruk de hoogte indook als er weer eens een krijsbij had omdat hij niet kreeg wat hij wilde. Toen kreeg ik als tip om gewoon door te lopen en me er niks van aan te trekken. Sinds ik dat doe gaat het boodschappen doen honderd keer soepeler.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_144568030
Ja ik heb allemaal van die regeltjes in mijn hoofd, en of dat straks werkt, zien we dan wel. Maar ik heb er wel over nagedacht iig. Maar ik heb ook 'ervaring' opgedaan door hier veel mee te lezen in de topics. Beetje leren van wat anderen doen enzo. En daar dan je eigen aanpassingen op maken. Opvoeden is wat mij betreft ook een beetje meeveren in je kind enzo. De een is de ander niet.

In ieder geval, ik duik mijn bedje maar eens in. Heb het vandaag weer eens lang volgehouden voor de verandering. En ik ga straks nog onzin uitkramen ofzo. :z
  maandag 15 september 2014 @ 22:08:29 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_144568032
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:07 schreef laziness het volgende:
Boodschappen doen zonder je peuter is beter voor de gemoedsrust van alles en iedereen :+
dat soberso wel denk ik _O-
disclaimer
pi_144568179
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:08 schreef Risu het volgende:
Ja ik heb allemaal van die regeltjes in mijn hoofd, en of dat straks werkt, zien we dan wel. Maar ik heb er wel over nagedacht iig. Maar ik heb ook 'ervaring' opgedaan door hier veel mee te lezen in de topics. Beetje leren van wat anderen doen enzo. En daar dan je eigen aanpassingen op maken. Opvoeden is wat mij betreft ook een beetje meeveren in je kind enzo. De een is de ander niet.

In ieder geval, ik duik mijn bedje maar eens in. Heb het vandaag weer eens lang volgehouden voor de verandering. En ik ga straks nog onzin uitkramen ofzo. :z
Daar heb je de onzin al, wat een stuk literatuur zeg.. Enzo enzo ofzo..
  maandag 15 september 2014 @ 22:11:20 #17
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_144568234
Gefeliciteerd Hilzillah!! En welkom!!! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_144568442
Boodschappen doen met dreumes is goed voor je humeur!

Je geeft hem zo'n rolmandje... Hij roept enthousiast: kopuh! Loopt rechtstreeks naar de kaas... Roept: kaas en gooit er 6 pakken kaas in en loopt vervolgens heel netjes de gangpaden af en gooit willekeurig wat spullen erin O+

Sorry ff off-topic ;)
pi_144568518
Loj! O+ dat lijkt me heerlijk!
Kwak
pi_144568521
Ik had eerst een briljante kraam en daarna een beroerde. Maar misschien werd het wel erger omdat de eerste zo keigoed was. De eerste was briljant met helpen met borstvoeding. En precies op de juiste momenten aanwezig.
De tweede had veel persoonlijke issues (hele verhalen) vergat (met mij op hoor) dat ik moest eten en pillen slikken :') maar maakte verder wel goed schoon ofzo. Oh en woog anders waardoor het leek of mini ineens weer was afgevallen drama - insert paniekmama - vk was slim genoeg om te vragen wanneer ze gemeten had en wanneer dat daarvoor gebeurde. Bleek kortom allemaal mee te vallen.

Opvoeden. Ja. Rotdagen ook ja. Commentaar krijgen, jep. En ook om stomme dingen. Laat je hem spelen met een pollepel straks steekt hij hem in zijn oog :o :') Ja zou hij dat misschien ook vervelend vinden en dan ophouden met in zijn oog prikken...
pi_144568557
quote:
echt he :D
voor je rust boodschappen gaan doen op zaterdagmiddag, ik kan het xD alleen, dat wel. :+

En sq, je kan best wat denken ergens over toch? Ik denk heel veel over heel veel andere opvoedmethodes, maar ik probeer maar vooral om er geen anderen mee lastig te vallen. De enige die ik er verantwoording over af moet leggen das mn lief en vooruit, mn kind later. Ik ga dan ook gewoon geen discussies aan over opvoeden/goed of fout of ander soort dingen. Scheelt zomaar 10 punten op mn bloeddruk! :P
Mijn docent sociale vaardigheden zegt altijd "meisjes, jullie mogen álles denken, als je er maar lief bij lacht en je mond dicht houdt" xD
  maandag 15 september 2014 @ 22:17:53 #22
244125 laziness
pi_144568619
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:14 schreef Loj het volgende:
Boodschappen doen met dreumes is goed voor je humeur!

Je geeft hem zo'n rolmandje... Hij roept enthousiast: kopuh! Loopt rechtstreeks naar de kaas... Roept: kaas en gooit er 6 pakken kaas in en loopt vervolgens heel netjes de gangpaden af en gooit willekeurig wat spullen erin O+

Sorry ff off-topic ;)

Je doet het om de wacht maar tot hij de peuter leeftijd heeft bereikt, toch? ;) :P
  maandag 15 september 2014 @ 22:19:05 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_144568684
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

echt he :D
voor je rust boodschappen gaan doen op zaterdagmiddag, ik kan het xD alleen, dat wel. :+

En sq, je kan best wat denken ergens over toch? Ik denk heel veel over heel veel andere opvoedmethodes, maar ik probeer maar vooral om er geen anderen mee lastig te vallen. De enige die ik er verantwoording over af moet leggen das mn lief en vooruit, mn kind later. Ik ga dan ook gewoon geen discussies aan over opvoeden/goed of fout of ander soort dingen. Scheelt zomaar 10 punten op mn bloeddruk! :P
Mijn docent sociale vaardigheden zegt altijd "meisjes, jullie mogen álles denken, als je er maar lief bij lacht en je mond dicht houdt" xD
goed punt. En ik kan het soms lekker ventileren op FOK :D

Zolena, je opmerking over wegen triggert me. Wegen ze babies tegenwoordig aan een weeghaak? Toen mijn broertje werd geboren hebben we echt zo'n babyweegschaal gehad van de thuiszorg staat me bij, maar dat is nu toch niet meer?
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 22:21:15 #24
244125 laziness
pi_144568795
En al de k*lere auto, bootjes, bussen, al dan niet met een nijntje, bobo, ernie, hamster weet ik wat er naast waar 0,50cent in moet bij alle winkel ingangen moeten ze ook verbieden.
Op een stuk van 100 meter kan je zo 3x zo'n ding tegen komen }:|
Tze dwama als je de 3e keer er gewoon voorbij wil lopen.
pi_144568803
Ja weeghaak, elke (kraam)dag hier. Maar weet niet of dat overal hetzelfde gaat.
  maandag 15 september 2014 @ 22:22:18 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_144568845
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:21 schreef laziness het volgende:
En al de k*lere auto, bootjes, bussen, al dan niet met een nijntje, bobo, ernie, hamster weet ik wat er naast waar 0,50cent in moet bij alle winkel ingangen moeten ze ook verbieden.
Op een stuk van 100 meter kan je zo 3x zo'n ding tegen komen }:|
onze jumbo heeft dat niet O+
Evenals kleine kutkarretjes _O_
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 22:22:46 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_144568873
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:21 schreef Zolena het volgende:
Ja weeghaak, elke (kraam)dag hier. Maar weet niet of dat overal hetzelfde gaat.
daar ga ik dan maar wel van uit, tnx :) Begon spontaan te twijfelen :D
disclaimer
pi_144568974
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

kijk wat mijn gastouder doet xD groots vermaak voor die kinders maar omg :X
Ik krijg t al benauwd van 1 kind die met zo'n kar de winkel door sjeest.

pi_144568991
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Onze C1000 heeft wel kleine kutkarretjes, maar in de 9 maanden dat ik hier woon heb ik er welgeteld 1 kind mee zien lopen. :D Heel rustig en trots dat ze er een tomaatjes in had liggen die ze zelf gewogen had O+
pi_144569003
Hier weeghaak SQ, denk dat dat kramzorggebonden is (of gewoon overal zo :+) dus dan zal t bij jou ook zo zijn. Leuk voor een foto ^O^
  maandag 15 september 2014 @ 22:25:03 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_144569006
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

kijk wat mijn gastouder doet xD groots vermaak voor die kinders maar omg :X
Ik krijg t al benauwd van 1 kind die met zo'n kar de winkel door sjeest.

[ afbeelding ]
Arme andere klanten ;(
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 22:25:37 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_144569042
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Hier weeghaak SQ, denk dat dat kramzorggebonden is (of gewoon overal zo :+) dus dan zal t bij jou ook zo zijn. Leuk voor een foto ^O^
En nadat de baby gewogen is doen ze de placenta er aan? O+
disclaimer
pi_144569113
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

En nadat de baby gewogen is doen ze de placenta er aan? O+
Ja en daarna je kraamverbanden en celstofmatten O+
pi_144569116
Verschilt per bureau. In regio den haag/delft zit ook een bureau wat de kindjes niet weegt, die hebben dus geen weegschaal bij zich dan doet de verloskundige dat. Verder is het hier vrij gangbaar dat ze een unster bjj zich hebben, heel soms zo'n lig-weegschaal of dat ouders die via thuiszorg moeten huren. Maar dat komt allemaal wel joh. Je vk heeft sowieso een unster.
  maandag 15 september 2014 @ 22:27:27 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_144569145
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:26 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

O+ O+
disclaimer
pi_144569277
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

O+ O+
placenta weeg ik thuis niet, in t ziekenhuis wel, anders gaan ze huilen hier :')
Ik zou nie weten waarom, mevrouw uw placenta is te klein, ik stop em terug, ga dr maar wat beter je best op doen :')
(Ik snap wel waarom het gebeurd indien klinisch relevant natuurlijk, maar bij een normale bevalling mja, och. Leuk voor op t geboortekaartje? :+ )
  maandag 15 september 2014 @ 22:30:27 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_144569314
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

placenta weeg ik thuis niet, in t ziekenhuis wel, anders gaan ze huilen hier :')
Ik zou nie weten waarom, mevrouw uw placenta is te klein, ik stop em terug, ga dr maar wat beter je best op doen :')
(Ik snap wel waarom het gebeurd indien klinisch relevant natuurlijk, maar bij een normale bevalling mja, och. Leuk voor op t geboortekaartje? :+ )
gewoon omdat t kan!
disclaimer
pi_144569412
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

gewoon omdat t kan!
omdat k toch geen hol te doen heb tijdens zo'n bevalling *O*
Bloedverlies probeer ik wel zoveel mogelijk te wegen, en dan eerst zo'n matje wegen idd. Want die moet je nie meetellen natuurlijk.
pi_144569429
Wij moeten een ligweegschaal huren bij de thuiszorg (DH hier).
Kwak
  maandag 15 september 2014 @ 22:32:33 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_144569465
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

omdat k toch geen hol te doen heb tijdens zo'n bevalling *O*
Bloedverlies probeer ik wel zoveel mogelijk te wegen, en dan eerst zo'n matje wegen idd. Want die moet je nie meetellen natuurlijk.
zeikerd, dan flikker ik die placenta zelf wel op de keukenweegschaal hoor :{w
disclaimer
pi_144569542
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:32 schreef kwakz0r het volgende:
Wij moeten een ligweegschaal huren bij de thuiszorg (DH hier).
Welke heb je; van klasse kz weet ik dat ze de baby's sowieso niet zelf wegen
pi_144569575
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:26 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Vergeet de tennisballen niet :D

En idd laz.... Wacht maar ;)
pi_144569655
quote:
17s.gif Op maandag 15 september 2014 22:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

zeikerd, dan flikker ik die placenta zelf wel op de keukenweegschaal hoor :{w
kan ie daarna mooi door naar de hapjespan :9
  maandag 15 september 2014 @ 22:35:46 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_144569674
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

kan ie daarna mooi door naar de hapjespan :9
Precies :Y) Of de blender c_/
disclaimer
pi_144569814
Dat gaat weer lekker hier. Verse placentaplaatjes anyone? :Y)
pi_144569819
Omnomnomnom :9
pi_144569889
Of gewoon van verse baby's!
Razz.... Het is jouw beurt!
  maandag 15 september 2014 @ 22:39:40 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_144569900
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat gaat weer lekker hier. Verse placentaplaatjes anyone? :Y)
daag me niet uit, ik heb alweer wat pareltjes gevonden :')
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 22:40:23 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_144569930
oeh, een filmpje met als titel "the placenta is expelled" :9
disclaimer
pi_144569952
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

daag me niet uit, ik heb alweer wat pareltjes gevonden :')
Je moet eens weten wat voor pareltjes er op mijn pc staan. Home made!
pi_144569964
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:40 schreef Stormqueen het volgende:
oeh, een filmpje met als titel "the placenta is expelled" :9
hahahah :D
kom maar door hoor :9
  maandag 15 september 2014 @ 22:41:27 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_144569971
http://www.brooksidepress(...)sson_3_Section_1.htm

Leerzaam!

(niet voor mignonne, die weet dat allemaal al :{w)
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 22:42:31 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_144570022
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:40 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Je moet eens weten wat voor pareltjes er op mijn pc staan. Home made!
nee die mag je houden :P
disclaimer
pi_144570095
quote:
Ik vind het over het algemeen echt heel erg gezellig met peuter! Maar misschien komt die periode nog... (Ik dek me in :P).
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 15 september 2014 @ 22:44:15 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_144570098
goed, bedtijd :')
disclaimer
pi_144570103
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:39 schreef Loj het volgende:
Of gewoon van verse baby's!
Razz.... Het is jouw beurt!
Mamma's ribben blauw trappen is hier vooralsnog blijkbaar een stuk leuker dan eruit komen }:| .
pi_144570300
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik vind het over het algemeen echt heel erg gezellig met peuter! Maar misschien komt die periode nog... (Ik dek me in :P).
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn inmiddels kleuter. Die weet gewoon dat nee ook echt nee is. Ze heeft ook pas een of twee keer in zo'n hamster voor de winkel gezeten, ik vind het zo'n onzin die dingen. Het is gelukkig niet altijd 'wacht maar' dus. ;)
pi_144570356
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:41 schreef Stormqueen het volgende:
http://www.brooksidepress(...)sson_3_Section_1.htm

Leerzaam!

(niet voor mignonne, die weet dat allemaal al :{w)
Het filmpje is zo goor, mijn browser wil 'm niet eens afspelen. }:|
  maandag 15 september 2014 @ 22:54:14 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_144570555
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:49 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Het filmpje is zo goor, mijn browser wil 'm niet eens afspelen. }:|
nee klopt, is een download :D
disclaimer
pi_144570604
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:33 schreef mignonne het volgende:

[..]

Welke heb je; van klasse kz weet ik dat ze de baby's sowieso niet zelf wegen
Oh weird want die hebben we en ze zei van wel...
Kwak
pi_144570698
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:55 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh weird want die hebben we en ze zei van wel...
ja maar dus alleen als je een weegschaal in huis haalt. Anders doen ze t niet, ze hebben zelf geen weegschaal mee.
  maandag 15 september 2014 @ 22:58:10 #62
244125 laziness
pi_144570745
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:48 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn inmiddels kleuter. Die weet gewoon dat nee ook echt nee is. Ze heeft ook pas een of twee keer in zo'n hamster voor de winkel gezeten, ik vind het zo'n onzin die dingen. Het is gelukkig niet altijd 'wacht maar' dus. ;)
De mijne weet ook prima dat nee echt nee is. Daarom maakt hij drama als ik nee zeg qua hamster auto of eigen winkelwagentje. Hij wil het te graag om rustig te blijven dan al weet hij dat ik niet toe ga geven.
De mijne was heel gemoedelijk en de laatste paar maanden is dat omgeslagen en maakt hij drama om dat soort dingen.
Ik heb geleerd dat het echt niet aan de opvoeding ligt (over het algemeen dan) maar dat karakter ook een hoop doet. En faaaases.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 23:00:14 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144570834
mijn hormonen houden van facebook O+ zojuist een positiejas op de kop getikt in ruil voor een zelfgebakken appeltaart ..

pi_144571251
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:58 schreef laziness het volgende:

[..]

De mijne weet ook prima dat nee echt nee is. Daarom maakt hij drama als ik nee zeg qua hamster auto of eigen winkelwagentje. Hij wil het te graag om rustig te blijven dan al weet hij dat ik niet toe ga geven.
De mijne was heel gemoedelijk en de laatste paar maanden is dat omgeslagen en maakt hij drama om dat soort dingen.
Ik heb geleerd dat het echt niet aan de opvoeding ligt (over het algemeen dan) maar dat karakter ook een hoop doet. En faaaases.
Ook dat ja. Mijnes deed het overigens ook. Bij haar vader. :') Hij wilde daarom nooit boodschappen met haar doen. :D

quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee klopt, is een download :D
:')
  maandag 15 september 2014 @ 23:21:08 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_144571889
Sorry, het is laat ;(
disclaimer
pi_144572117
ik durf hem niet te downloaden ;(

Buikenyoga was wel informatief, voor de verandering! alleen vind ik plaatjes van uitdrijving nog steeds wel moeilijk -O- :')
pi_144573530
Even niet bijgelezen en maar voor de snelheid een heel topic overgeslagen, net terug van dansen en even een egopost :@

Ten eerste, is lang stofzuigen slecht voor m'n bekken nu al? Had niet echt m'n dag op werk..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dansen was gelukkig wel gezellig. Alleen na een paar keer bewegen met m'n heupen moest ik al meteen plassen :').

En 13 weken vandaag!

[ Bericht 0% gewijzigd door Gevalletje op 16-09-2014 00:11:11 ]
pi_144573681
Quote ipv edit
pi_144574253
Jullie zijn leuk O+ Ik heb vreselijk gelachen over de vervelende oma's op straat-uitspattingen, kraamrotzakjes & boodschappenperikelen :D
pi_144576240
Hilz welkom O+
Ik zal er vast overheen gelezen hebben :P maar hoe ver ben je? Of is de test nog aan het drogen ;)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_144576377
Ow en heerlijk geslapen *O* maar 1 keer wakker geweest

En bedacht me ineens dat ik morgen vrij ben, dus bijna weekend O+
pi_144576402
Gevalletje :* vervelend! Kun je niet gewoon vragen of er misschien andere klussen zijn die je kunt doen?
pi_144576453
Wat hebben jullie weer veel volgepraat. En het topic heet zelfs 'wacht maar' :D

Gevalletje vervelend inderdaad.. ze weten wel dat je zwanger bent toch?

Optimistisch klumsy, bijna weekend, maar lekker morgen vrij!
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:26:51 #74
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144576484
Mogge :O

Wat vervelend Gevalletje. Het is wel heel belangrijk dat jij je grenzen aangeeft en daar niet overheen gaat. Jij bent de enige die goed kunt aangeven wat je wel en niet kan. En blijf goed denken om jezelf en die kleine in je buik, die zijn nu het belangrijkste! Als je zwanger bent kan je werkgever je niet zomaar ontslaan btw.

Rommelige nacht gehad, veel wakker, geen houding kunnen vinden, rare dromen etc. Zo maar weer terug :)

Maar, 39 weken vandaag *O*, het eind is nu echt in zicht!
pi_144576603
Goeiemorgen!

Wat een heerlijke gesprekken hadden jullie gister haha O+ al die wacht maars...heeeeeel herkenbaar! Ik probeer me er ook niet schuldig aan te maken want weet hoe bloedirritant ik ze zelf af en toe vind!

Gevalletje wel goed aan jezelf en baby denken hoor! En misschien kun je aangeven dat het stofzuigen wat te zwaar voor je wordt, maar dat je je overige werk natuurlijk wel gewoon nog kunt uitvoeren. Zullen ze dat niet begrijpen denk je?

Tante Soesa al 39 weken *O* spannend hoor!

Mijn nacht was ook een feestje...de halve nacht liggen dromen dat ik moest plassen, maar nergens was een wc te bekennen...heb me rot gezocht om vervolgens om half 5 eindelijk wakker te worden en toen kon ik gaan plassen! Gelukkig nog best vlot weer in slaap gevallen daarna maar pff voel wel dat ik onrustig heb geslapen vannacht! Gelukkig ben ik vanaf vorige week woensdag 2 uur per dag minder gaan werken, dus vanmiddag nog even middagtukkie voordat vriend en dochter weer thuis komen :)
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_144576624
Ow en welkom Hilzillah *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_144576739
Stofzuigen is echt funest voor je bekken! Ik vroeg vorige zwangerschap op de gym (mensendieck) hoe ik dat het beste kon doen, en het antwoord was 'liever helemaal niet'. Maar het beste was nog om de stang tegen je aan te houden, rechtop blijven staan en alleen heen en weer lopen. Niet bukken, niet je arm heen en weer bewegen en al helemaal geen schuine bewegingen maken. Ik zou het toch even aankaarten bij je leidinggevende :*.

Hilz, welkom nog!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144576753
Oh wow Soesa, 39wk! Wat was je termijn bij E ook alweer? Spannend hoor!

Oh en hilzillah had ik nog niet toegejuicht op dit adres, welkom! *O*
  dinsdag 16 september 2014 @ 08:26:47 #79
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144576982
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:03 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh wow Soesa, 39wk! Wat was je termijn bij E ook alweer? Spannend hoor!

Oh en hilzillah had ik nog niet toegejuicht op dit adres, welkom! *O*
41.1... Hopelijk komt Zusje iets eerder dan dat!
pi_144577039
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja maar dus alleen als je een weegschaal in huis haalt. Anders doen ze t niet, ze hebben zelf geen weegschaal mee.
Ja, daarom zei ik toch dat we dr een van de thuiszorg moeten halen? :D of is niet wegen een optie?
Kwak
pi_144577090
Tante soesa
Nog eventjes :* spannend! Hoe gaat het met je?

Gevalletje
Stofzuigen is idd niet geweldig voor je bekken -O-
pi_144577101
Goedemorgen trouwens!

Balen van je werk gevalletje. Wat gezegd werd: zwangere vrouwen zijn goed beschermd en mogen niet Omaar ontslagen worden, maar ik weet eigenlijk niet of jij een gewoon arbeidscontract hebt daar, dat maakt misschien wel verschil?

Hier een fijne nacht! Een keertje echt wakker maar, en ik voel me uitgerust O+

Om elf uur naar t ziekenhuis voor controle!
Kwak
pi_144577134
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:31 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja, daarom zei ik toch dat we dr een van de thuiszorg moeten halen? :D of is niet wegen een optie?
Ja snap k dat je hem daarvoor haalde! :) maar dat gebeurd dus niet overal en dan komt de verloskundige wegen. En ik heb ook wel eens een kraamverzorgster via klasse gehad bij een gezin die zei dat ze niet mocht wegen van het bureau :? Bijzonder want al dr collega's doen het wel. Maar goed, zeker als je borstvoeding geeft vind ik het wel belangrijk dat er een weegschaal voorhanden is, en dan liefst dat baby steeds op precies dezelfde weegschaal gewogen wordt en niet elke keer met een ander unster. Dus helemaal goed dat je er eentje gehuurd hebt/gaat huren.
pi_144577173
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja snap k dat je hem daarvoor haalde! :) maar dat gebeurd dus niet overal en dan komt de verloskundige wegen. En ik heb ook wel eens een kraamverzorgster via klasse gehad bij een gezin die zei dat ze niet mocht wegen van het bureau :? Bijzonder want al dr collega's doen het wel. Maar goed, zeker als je borstvoeding geeft vind ik het wel belangrijk dat er een weegschaal voorhanden is, en dan liefst dat baby steeds op precies dezelfde weegschaal gewogen wordt en niet elke keer met een ander unster. Dus helemaal goed dat je er eentje gehuurd hebt/gaat huren.
Oh sorry, ik begreep je verkeerd.

Zou kunnen dat die KV een freelancer of iemand van een ander bureau was? Ze werkt in drukke tijden ook met mensen van Careyn en freelancers geloof ik...

Als ik vage dingen opmerk bel ik gewoon, en vraag ik om een ander.
Kwak
pi_144577191
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh sorry, ik begreep je verkeerd.

Zou kunnen dat die KV een freelancer of iemand van een ander bureau was? Ze werkt in drukke tijden ook met mensen van Careyn en freelancers geloof ik...

Als ik vage dingen opmerk bel ik gewoon, en vraag ik om een ander.
Oh dat zou kunnen maar ze had wel een jasje aan van klasse. Die freelancers wegen meestal juist wel. En careyn weegt zeker, die hebben allemaal hun eigen unster. (ik heb zelf ook voor careyn gewerkt, moet mn unster maar eens terug gaan brengen want ik heb er nu twee liggen :') )

Het zal vast loslopen hoor! ik vond klasse kraamzorg verder wel een fijn bureau om mee samen te werken.
pi_144577209
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oh dat zou kunnen maar ze had wel een jasje aan van klasse. Die freelancers wegen meestal juist wel. En careyn weegt zeker, die hebben allemaal hun eigen unster. (ik heb zelf ook voor careyn gewerkt, moet mn unster maar eens terug gaan brengen want ik heb er nu twee liggen :') )
_O- kun je twee babies tegelijk wegen! Of twee trombosebenen!

Oh en fijn je edit :P had zelf ook wel een goed gevoel bij de intake.
Kwak
pi_144577222
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

_O- kun je twee babies tegelijk wegen! Of twee trombosebenen!
:D

ik zag op mn unster staan dat ze tot 15 kilo gaan :o dan kan ik mn jongste dr ook nog wel inproppen, die weegt nu 13 kilo :Y)
pi_144577329
Careyn is fijn?
Mooi!
Daar zit ik ook.... :)

Zo naar de gyn :) ben een beetje zenuwachtig :)
pi_144577409
Careyn is groot vooral.
Een klein bureau is fijn want die mensen van het bureau kennen al hun kraamverzorgenden goed en er zijn korte lijntjes onderling. Maar een groot bureau zoals Careyn heeft ook voordelen, er is altijd iemand beschikbaar, er is altijd mogelijkheid om direct iemand anders te sturen, er is altijd wel iemand die aan al je wensen enz voldoet. Ze hebben bijv. lactatiekundigen en diëtisten in dienst enz enz.
Hier runt Careyn ook de thuiszorgwinkels en andere diensten.
pi_144577418
Goeiemorgen! :W Kind 1 op school, kind 2 rommelt om en ik moet de was gaan opvouwen :')
Yoga slaan we vandaag maar even over, net als de fitness deze week. Het voelt toch niet goed :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_144577606
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:57 schreef mignonne het volgende:
Careyn is groot vooral.
Een klein bureau is fijn want die mensen van het bureau kennen al hun kraamverzorgenden goed en er zijn korte lijntjes onderling. Maar een groot bureau zoals Careyn heeft ook voordelen, er is altijd iemand beschikbaar, er is altijd mogelijkheid om direct iemand anders te sturen, er is altijd wel iemand die aan al je wensen enz voldoet. Ze hebben bijv. lactatiekundigen en diëtisten in dienst enz enz.
Hier runt Careyn ook de thuiszorgwinkels en andere diensten.
Alleen jammer dat ze niet luisteren naar de kraamvrouw :')
Al gok in dat wij wel pech hadden, maar was zeker wel de reden dat ik de 2e keer echt geen Careyn wilde. Ook de reactie op onze brief :')
pi_144577690
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:11 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Alleen jammer dat ze niet luisteren naar de kraamvrouw :')
Al gok in dat wij wel pech hadden, maar was zeker wel de reden dat ik de 2e keer echt geen Careyn wilde. Ook de reactie op onze brief :')
oh echt? what's the story dan? :o

Bij mij zelf hadden ze juist wel gelijk geluisterd. Ik had bij de jongste wat extra dagen gekregen, die had ik echt nodig om nog te rusten (lees: slapen), toen kreeg ik 's avonds om 22:30 ofzo een telefoontje van de vrouw die bij me zou komen kramen en die zei doodleuk ja ik kom dan rond 10 uur, dan blijf ik tot elf of half 12, dan ga ik mn zoontje voeden en daarna kom ik weer een uurtje terug.

Ehm... wait whut? :') daar heb ik geen klap aan :o
ja dr zoontje was flesweigeraar en ze ging er van uit dat ik daar wel begrip voor had. Het kind bleek 10 maanden oud oid te zijn. Ik vond het totaal onnodig dat ze die 3 uur dan niet aaneengesloten kon doen en ik zag het echt niet zitten om dan 2 keer een goed uur hulp te hebben. Het ging mij nou juist om die 3 uur aaneengesloten die ik dan kon slapen, mn plee poets ik zelf wel. -O- Bovendien vond ik het op zn zachts gezegd bijzonder dat ze mij gewoon hops zo opbelde en het doorgaf als een soort mededeling. Heel heel sneu en naar voor je, van je flesweigeraar, maar je moet niet van jouw probleem zo ineens mijn probleem gaan maken, daar hou k nie zo van :X
Ik heb toen mn verloskundige gebeld en die zei ja eh dat weet ik ook niet hoor, dan moet je Careyn maar ff bellen. Careyn gebeld, geen probleem, ze ging iemand anders sturen. En idd, de volgende ochtend stond er een andere dame voor de deur.
pi_144577703
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 06:19 schreef klumsy het volgende:
Hilz welkom O+
Ik zal er vast overheen gelezen hebben :P maar hoe ver ben je? Of is de test nog aan het drogen ;)
Test is al een beetje opgedroogd :P, mag 29 sept naar de verloskundige om te kijken of beeb het doet.

39 weken Tante Soesa *O*
pi_144577726
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh echt? what's the story dan? :o

Bij mij zelf hadden ze juist wel gelijk geluisterd. Ik had bij de jongste wat extra dagen gekregen, die had ik echt nodig om nog te rusten (lees: slapen), toen kreeg ik 's avonds om 22:30 ofzo een telefoontje van de vrouw die bij me zou komen kramen en die zei doodleuk ja ik kom dan rond 10 uur, dan blijf ik tot elf of half 12, dan ga ik mn zoontje voeden en daarna kom ik weer een uurtje terug.

Ehm... wait whut? :') daar heb ik geen klap aan :o
ja dr zoontje was flesweigeraar en ze ging er van uit dat ik daar wel begrip voor had. Het kind bleek 10 maanden oud oid te zijn. Ik vond het totaal onnodig dat ze die 3 uur dan niet aaneengesloten kon doen en ik zag het echt niet zitten om dan 2 keer een goed uur hulp te hebben. Het ging mij nou juist om die 3 uur aaneengesloten die ik dan kon slapen, mn plee poets ik zelf wel. -O- Bovendien vond ik het op zn zachts gezegd bijzonder dat ze mij gewoon hops zo opbelde en het doorgaf als een soort mededeling. Heel heel sneu en naar voor je, van je flesweigeraar, maar je moet niet van jouw probleem zo ineens mijn probleem gaan maken, daar hou k nie zo van :X
Ik heb toen mn verloskundige gebeld en die zei ja eh dat weet ik ook niet hoor, dan moet je Careyn maar ff bellen. Careyn gebeld, geen probleem, ze ging iemand anders sturen. En idd, de volgende ochtend stond er een andere dame voor de deur.
Hoe deed ze dat dan als ze de volle dagen aan het werk was? :o
pi_144577775
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:19 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Hoe deed ze dat dan als ze de volle dagen aan het werk was? :o
dat vroeg ik ook, dan begon ze dus laat, ging ze 2 keer een uur naar het kdv om te voeden daar en dan eindigde ze relatief vroeg. "ja maar ik heb recht om te kolven hoor dus dat gebruik ik dan daarvoor"
Bij nader inzien zal het kind dan 8 maanden zijn geweest en geen 10. Maar goed, geen 8 weken iig. Ja leuk dat je kolfrecht hebt, terecht en volledig begrijpelijk. Maar het moet niet zo zijn dat ik daar op inlever, dan moet je werkgever je vervangende werkzaamheden aanbieden lijkt me...
pi_144577788
en gefeliciteerd jij O+ zo leuk!!
pi_144577845
Hilzillah nog welkom *O* en gefeliciteerd!

Gevalletje lastig van je werk.. stofzuigen is met stip op 1 de klus die ik hier nu laat liggen voor de poets/mijn vriend.

Soesa 39 weken! *O*
Kwak succes in het zh!

Hier is beeb al wakker sinds 5.30 -O- en hij is nou officieel ook groot genoeg om mij wakker te houden, zo blijkt. dat wordt een middagslaapje.

Kraamzorg: hier bij wereldwonder, omdat mijn verloskundigenpraktijk veel met hun samenwerken.. ach, heb er wel een paar vergeleken, maar vond die websites allemaal vrij hysterisch en hetzelfde. Uiteindelijk maakt het niet uit, als je maar een fijne aan je bed hebt staan? Zo niet, ben ik groot genoeg om te bellen.

und zwa jetzt: c_/
pi_144577854
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

dat vroeg ik ook, dan begon ze dus laat, ging ze 2 keer een uur naar het kdv om te voeden daar en dan eindigde ze relatief vroeg. "ja maar ik heb recht om te kolven hoor dus dat gebruik ik dan daarvoor"
Bij nader inzien zal het kind dan 8 maanden zijn geweest en geen 10. Maar goed, geen 8 weken iig. Ja leuk dat je kolfrecht hebt, terecht en volledig begrijpelijk. Maar het moet niet zo zijn dat ik daar op inlever, dan moet je werkgever je vervangende werkzaamheden aanbieden lijkt me...
Ik ben écht niet de moeilijkste, je kan bij mij met veel wegkomen... Maar dit had ik ook niet geaccepteerd. Zie je het al op het geboorte kaartje staan

"Geen bezoek tussen 12 / 13 moeder en kind slapen. En geen bezoek tussen 10 / 11 want dan is de kraamverzorgster naar huis om te voeden"

En bedankt :D O+ De Senn 2.0! Toevallig in mei juni in Dirksland aan het werk? ;)
pi_144577857
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat ja. :)
pi_144577970
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:27 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik ben écht niet de moeilijkste, je kan bij mij met veel wegkomen... Maar dit had ik ook niet geaccepteerd. Zie je het al op het geboorte kaartje staan

"Geen bezoek tussen 12 / 13 moeder en kind slapen. En geen bezoek tussen 10 / 11 want dan is de kraamverzorgster naar huis om te voeden"

En bedankt :D O+ De Senn 2.0! Toevallig in mei juni in Dirksland aan het werk? ;)
haha nee helaas! die tijd zit ik als het goed is in het westland ergens. De allerlaatste loodjes voordat k echt zonder zijwieltjes mag ;)

En mja ik ben dus ook niet zo moeilijk en ik kan me over heel veel heen zetten maar dat was voor mij echt geen optie. Ik kreeg het al spaans benauwd bij het idee, poppedein bevestigde toen mn gevoel dat het absurd was dus dat gaf wel het steuntje in de rug om te gaan bellen. Gelukkig pakte Careyn dat prima op verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')