abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144556697
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:31 schreef Physsic het volgende:
Voor de mensen die het niet zien; Volgens mij zou dit de man moeten zijn.
[ link | afbeelding ]
Ja zo kun je van alles wel een mannetje maken :D
pi_144556758
Gezicht op Mars, iemand? :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144556794
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 17:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Het laatste gedeelte ben ik het absoluut mee eens. Ik denk alleen niet dat ze per se slecht voorbereid op pad zijn geweest. Voor de trail die zij gingen lopen was hun uitrusting in orde. Wat zouden ze anders qua uitrusting moeten hebben gedaan? Ze hadden redelijke schoenen, voor een droge periode zijn hun schoenen echt prima geschikt. Qua kleding ook, zo lang je niet in een natte periode of door onherbergzaam gebied loopt kan je goed volstaan met een korte broek en shirt. Voor 'a pleasant day hike' mankeert er weinig aan hun voorbereiding. Dan neem je geen kompas en noodsignaal fluit mee. Bovendien weten wij niet wat ze nog allemaal qua eten en drinken mee hadden genomen.
Ik dacht dat overlevingsdingen standaard werden meegenomen? Me dunkt dat als ze niet eens een kompas hadden, ze toch slecht voorbereid zijn geweest.
pi_144557026
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik dacht dat overlevingsdingen standaard werden meegenomen? Me dunkt dat als ze niet eens een kompas hadden, ze toch slecht voorbereid zijn geweest.
Nouja, ik zou persoonlijk ook niet direct een kompas meenemen, hoewel ik ook nooit echt in zo'n gebied ben geweest. Achteraf waarschijnlijk wel dom. Telefoons hebben echter ook kompas functie, maar die lijkt afgaande op telefoondata niet of vrijwel niet te zijn gebruikt, misschien ook doordat de batterij weinig power meer had.
pi_144557216
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:31 schreef Physsic het volgende:
Voor de mensen die het niet zien; Volgens mij zou dit de man moeten zijn.
[ link | afbeelding ]
_O-
pi_144557299
quote:
Nee, niet zo.. daar zie ik niet echt iets in. Ik bedoel dat je een man ziet met een grote schijnwerper in z'n handen, als je de foto wat draait... Heb het omlijnd :
pi_144557335
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:19 schreef Jajuma het volgende:

[..]

Nee, niet zo.. daar zie ik niet echt iets in. Ik bedoel dat je een man ziet met een grote schijnwerper in z'n handen, als je de foto wat draait... Heb het omlijnd : [ afbeelding ]
:N _O- :W
  maandag 15 september 2014 @ 18:23:15 #83
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144557428
als je van plan bent om de jungle in te gaan, neem aub een kompas mee.

en als je geen kompas hebt, dan kan je nog af gaan op de zon.
iedereen weet: de zon komt op in oosten. als je dat weet kan je enigszins je weg terug vinden.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_144557462
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze hadden een kompas bij zich. Op een Iphone zit namelijk standaard zo een ding.
pi_144557475
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:23 schreef sturmpie het volgende:
als je van plan bent om de jungle in te gaan, neem aub een kompas mee.

en als je geen kompas hebt, dan kan je nog af gaan op de zon.
iedereen weet: de zon komt op in oosten. als je dat weet kan je enigszins je weg terug vinden.
Of ga gewoon met een gids. Voor 35 dollar.
pi_144557502
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Of ga gewoon met een gids. Voor 35 dollar.
Nog een beter idee.
  maandag 15 september 2014 @ 18:25:52 #87
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144557540
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:24 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ze hadden een kompas bij zich. Op een Iphone zit namelijk standaard zo een ding.
werkt zo'n kompas op het netwerk ? of onafhankelijk ?
als je geen bereik hebt heb je aan zo'n telefoonkompas niks.
pi_144557710
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:25 schreef sturmpie het volgende:

[..]

werkt zo'n kompas op het netwerk ? of onafhankelijk ?
als je geen bereik hebt heb je aan zo'n telefoonkompas niks.
Het werkt onafhankelijk van netwerk en wifi. Zie onderstaande link van Apple.
https://discussions.apple.com/thread/4154013
pi_144557882
Beetje belabberd vertaald en via ws maar ik zie hier wel wat in!

Wow! Dit is een belangrijke opmerking. Hij is in feite zeggen dat de plaats en omstandigheden op de plaats waar de korte broek werden gevonden indcate dat de meisjes levend en reiniging waren/wassen zich daar. (Misschien de eerste keer in een week!)

De korte broek bleken dicht bij het tweede kruispunt van de kabel.

Wat we weten is dat dit Kris zet niet het korte broek terug op. Ze zou niet zijn geweest er als ze het deed. Hetzelfde geldt voor de bustehouders. [En misschien voor Lisannes broek]

We weten nu ook dat ze waarschijnlijk een of andere manier de afstand afgelegd tussen de tweede quebrada en de tweede kruising - maar ze worden geacht te worden geïmmobiliseerd op de 1ste april?.

Waarom in die richting en niet om Boquete?

Hun leven verscheen van de telefoongegevens (die natuurlijk van een beperkte garantie) van 2 tot 6 april stabiel te zijn.

Is het vreemd om te veronderstellen dat ze in de buurt van het tweede kruispunt op de 2e, terwijl op zoek naar onderdak of de 7e dingen toen minder regelmatig?

Ik situeren de wassen scène (neathly gevouwen shorts, beha's verpakt in de rugzak, houden op ondergoed en tshirt) waarschijnlijk op de 7e. Maar waarom toen en daar? Het is waarschijnlijk niet direct naast het parcours pianista.

Wanneer de foto's op 8 april ook bij het tweede kruispunt zijn, ze waren op deze plaats de 7e en (levend of dood) de ochtend van de 8e en zelfs nog langer dicht bij die plaats.

Scenario 's

Als zij had een ongeluk op de 1e, moest er worden een ander ongeval op de 7e, in mijn mening.

Als een derde partij betrokken is, dit heeft kunnen gebeuren op 1 april, maar ook later, op een schuilplaats of wanneer zij werden op hun manier opnieuw en/of zwemmen.

Het feit dat Lisannes voet en schoen werden gevonden geeft aan dat ze waarschijnlijk niet sterven terwijl ze aan het baden was. Kris waarschijnlijk deed of een ongeluk gehad in dat moment.

De huidige op die plaats kan worden vrij sterk na de regens.

Het jeukt mijn rug; We krijgen dicht bij wat er is gebeurd.
  maandag 15 september 2014 @ 18:39:23 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144557963
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:36 schreef schuschuho het volgende:

Wow! Dit is een belangrijke opmerking. Hij is in feite zeggen dat de plaats en omstandigheden op de plaats waar de korte broek werden gevonden indcate dat de meisjes levend en reiniging waren/wassen zich daar. (Misschien de eerste keer in een week!)

Wat we weten is dat dit Kris zet niet het korte broek terug op. Ze zou niet zijn geweest er als ze het deed. Hetzelfde geldt voor de bustehouders. [En misschien voor Lisannes broek]

We weten nu ook dat ze waarschijnlijk een of andere manier de afstand afgelegd tussen de tweede quebrada en de tweede kruising - maar ze worden geacht te worden geïmmobiliseerd op de 1ste april?.

Hun leven verscheen van de telefoongegevens (die natuurlijk van een beperkte garantie) van 2 tot 6 april stabiel te zijn.

Is het vreemd om te veronderstellen dat ze in de buurt van het tweede kruispunt op de 2e, terwijl op zoek naar onderdak of de 7e dingen toen minder regelmatig?

Ik situeren de wassen scène (neathly gevouwen shorts, beha's verpakt in de rugzak, houden op ondergoed en tshirt) waarschijnlijk op de 7e. Maar waarom toen en daar? Het is waarschijnlijk niet direct naast het parcours pianista.

Wanneer de foto's op 8 april ook bij het tweede kruispunt zijn, ze waren op deze plaats de 7e en (levend of dood) de ochtend van de 8e en zelfs nog langer dicht bij die plaats.

Scenario 's

Als zij had een ongeluk op de 1e, moest er worden een ander ongeval op de 7e, in mijn mening.

Als een derde partij betrokken is, dit heeft kunnen gebeuren op 1 april, maar ook later, op een schuilplaats of wanneer zij werden op hun manier opnieuw en/of zwemmen.

Het feit dat Lisannes voet en schoen werden gevonden geeft aan dat ze waarschijnlijk niet sterven terwijl ze aan het baden was. Kris waarschijnlijk deed of een ongeluk gehad in dat moment.

Het wordt daar anders onmiddellijk en hardgrondig tegengesproken door degene die vertaald heeft (ZaZara). En met een paar hele diepe zuchten erbij ook nog...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_144558082
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het wordt daar anders onmiddellijk en hardgrondig tegengesproken door degene die vertaald heeft (ZaZara). En met een paar hele diepe zuchten erbij ook nog...
Ja, klopt. En toch zie ik wel iets in het baden.
pi_144558091
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:36 schreef schuschuho het volgende:

Scenario 's

Huh?
pi_144558140
quote:
11s.gif Op maandag 15 september 2014 18:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Huh?
:@
pi_144558233
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:44 schreef schuschuho het volgende:

[..]

:@
Wat betekent dat? Is dat een helderziende ofzo?
  maandag 15 september 2014 @ 18:48:42 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144558319
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat betekent dat? Is dat een helderziende ofzo?
Nee :D

Is gewoon een post in redelijk goed Engels (wat slecht naar het NL vertaald is :P ) van iemand die een vertaling van een Spaanstalig artikel (Panamese media) op WS niet goed begreep.. ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 15 september 2014 @ 18:50:22 #96
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144558387
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:42 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Ja, klopt. En toch zie ik wel iets in het baden.
en toen
krokodil
piranha
anaconda
pi_144558436
Met betrekking tot kompas:
Moet je wel weten hoe er mee om te gaan. Ik weet ook dat kompas naar het noorden wijst, maar ik heb het nog nooit gebruikt of er nooit mee leren kaartlezen. Het lijkt me dat je richtingsgevoel in dat geval wel heel goed moet zijn. Je moet kunnen bepalen waar Boquette ligt tov waar je ongeveer bent (is het noorden of noordnoordwest, dit is even fictief, ik heb net niet op de kaart gekeken voor dit voorbeeld ;) ) en vervolgens welke kant je dan op moet gaan op basis van je kompas.

Anders gezegd: zet mij ergens neer met een kompas en ik kom wellicht ook niet terug als ik uren daarvoor op een kaart heb gekeken. Want ik heb kaart en kompas ook nog nooit hoeven te combineren.

Of zie ik het te moeilijk in?
pi_144558590
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:51 schreef NedKelly het volgende:
Moet je wel weten hoe er mee om te gaan. Ik weet ook dat kompas naar het noorden wijst, maar ik heb er nooit mee leren kaartlezen. Het lijkt me dat je richtingsgevoel in dat geval wel heel goed moet zijn. Je moet kunnen bepalen waar Boquette ligt tov waar je ongeveer bent (is het noorden of noordnoordwest, dit is even fictief, ik heb net niet op de kaart gekeken voor dit voorbeeld ;) ) en vervolgens welke kant je dan op moet gaan op basis van je kompas.

Anders gezegd: zet mij ergens neer met een kompas en ik kom wellicht ook niet terug als ik uren daarvoor op een kaart heb gekeken. Want ik heb kaart en kompas ook nog nooit hoeven te combineren.

Nee, met een kompas moet je inderdaad leren omgaan. Er worden niet voor niets door buitensportzaken cursussen georganiseerd.
pi_144558626
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:55 schreef Rubella het volgende:

[..]

Nee, met een kompas moet je inderdaad leren omgaan. Er worden niet voor niets door buitensportzaken cursussen georganiseerd.
Ah thanks, dat wist ik niet.

Wilde vooral aangeven dat als je de technologie bij je hebt, nog niet betekent dat je er ook wat aan hebt. Helaas.
  maandag 15 september 2014 @ 18:56:09 #100
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144558628
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:51 schreef NedKelly het volgende:
Moet je wel weten hoe er mee om te gaan. Ik weet ook dat kompas naar het noorden wijst, maar ik heb er nooit mee leren kaartlezen. Het lijkt me dat je richtingsgevoel in dat geval wel heel goed moet zijn. Je moet kunnen bepalen waar Boquette ligt tov waar je ongeveer bent (is het noorden of noordnoordwest, dit is even fictief, ik heb net niet op de kaart gekeken voor dit voorbeeld ;) ) en vervolgens welke kant je dan op moet gaan op basis van je kompas.

of je gebruikt de zon.
de zon komt ongeveer op in het oosten en gaat onder in het westen.
zo kan je bij zonsopkomst en bij zonsondergang gaan lopen naar de richting waar volgens jouw mensen wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')