Dat is hem meen ikquote:
Klopt.quote:
Wat zoek ik / wat is het verband?quote:Michelle, Samantha, Ulrich, Mariya.
Al sla je me dood. Allemaal actrices?quote:Op zondag 14 september 2014 17:54 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
Wat zoek ik / wat is het verband?
Lijkt me juist.quote:Op zondag 14 september 2014 19:27 schreef BeamofLight het volgende:
Partners van regeringsleiders. Ik zie een verband tussen ria Lubbers en Michelle Obama.
Niet editten!quote:
Sorryquote:
Ik keur het niet helemaal goedquote:Op maandag 15 september 2014 09:50 schreef Mark het volgende:
Iberie, Scandinavie, Italie, Denemarken en Griekenland?
Spanje werd al genoemd in Iberie ;-)quote:Op maandag 15 september 2014 09:54 schreef tong80 het volgende:
Spanje in plaats van Scandinavië ?
Goeiemorgen
Voilaquote:
Overstromingen ?quote:Op maandag 15 september 2014 10:40 schreef Dven het volgende:
Deze ramp kwam in het 15e eeuwse Nederland driemaal voor.
Bingoquote:
Niet mee eens. Het ging specifiek om de ramp die driemaal voorkwam. Overstromingen waren er meer.quote:Op maandag 15 september 2014 11:14 schreef Mark het volgende:
Maar eerlijk gezegd lijkt tong's antwoord me voldoende voor je oorspronkelijke vraag
Regelmatig ja. Ik noem drie. Niet 10. Of 15 of 20quote:Op maandag 15 september 2014 11:14 schreef tomtomaat het volgende:
pest heeft trouwens ook regelmatig Nederland geteisterd in de 15de eeuw....
beetje vage vraagstelling
Niet mee eens. Drie en 15e eeuw was meer dan duidelijk genoeg. Zeker omdat de st elizabethsvloeden tot de meest roemruchte uit de Nederlandse historie behoren.quote:Op maandag 15 september 2014 11:15 schreef Mark het volgende:
Zie nu dat er meer dan 3 overstromingen waren in de 15e eeuw, dus dan zou de vraagstelling alsnog kloppen, maar ik ben het eens met tomtomaat: het was wat vaag
Goed gezien!quote:
Wat?quote:Eenis een houten balk, met een bepaalde pasvorm, die op de schouder wordt gedragen om een last te verplaatsen. Aan beide uiteindes zit een haak of een inkeping, waaraan een touw of een ketting met een mand of een emmer kan worden bevestigd. Een
met twee emmers water is in Nederland het traditionele beeld.
worden in Azië nog steeds gebruikt, bijvoorbeeld op het platteland voor de oogst en in de steden voor ambulante handel.
yep, juk.quote:
Klinkt veel leuker dan paddestoel...quote:
Stand AKQ topic 3088:quote:
Dat was rap zatquote:
De bedoeling is dat je bij een juist antwoord ook even het punt uitdeelt en de stand bijwerkt. Zie ook de OPquote:
Of een banjolele.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
Laurent Blancquote:Op maandag 15 september 2014 12:13 schreef Mark het volgende:
Hij is duidelijk korter
Van wie kreeg Fabien Barthez traditioneel een kus op zijn bol op het WK 1998?
Hoppaquote:
Kroätie, Joegoslavië, Argentinië en Brazilië ?quote:Op maandag 15 september 2014 12:38 schreef enilnomrow het volgende:
Nieuwe vraag:
Nederland speelde op dat WK 7 wedstrijden. Noem 4 van de 7 tegenstanders van Nederland
Jep! Daarbij ook nog België, Mexico en Zuid-Korea in de groepsfase.quote:Op maandag 15 september 2014 12:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kroätie, Joegoslavië, Argentinië en Brazilië ?
Laatste juiste = punt...quote:BU
TS
SP
MO
OSD
WRW
OBL
VD
IJS
SK
De enige die ik wistquote:
quote:Op maandag 15 september 2014 14:45 schreef Berkery het volgende:
BU - Bunschoten
TS -
SP - Spakenburg
MO - Monnikendam
OSD -
WRW - Wieringerwerf
OBL - Oud Beijerland
VD - Volendam <-- Bijna!!
IJS - IJsselmuiden
SK -
quote:
quote:
quote:BU - Bunschoten
TS - Terschelling
SP -
MO - Monnikendam
OSD -
WRW - Wieringerwerf
OBL - Oud Beijerland
IJS - IJsselmuiden
SK -
quote:
TS - Terschelling
SP -
MO - Monnikendam
OSD - Ossendrecht
WRW - Wieringerwerf
OBL - Oud Beijerland
IJS - IJsselmuiden
SK -
Andersom...quote:Op maandag 15 september 2014 14:54 schreef Mark het volgende:
Volendam dan Edam/Volendam? Volgens mij is dat de officiele naam
TS - Terschelling
SP -
MO - Monnikendam
OSD - Ossendrecht
WRW - Wieringerwerf
OBL - Oud Beijerland
VD - Volendam-Edam
IJS - IJsselmuiden
SK -
Nits...quote:Op maandag 15 september 2014 14:56 schreef Berkery het volgende:
Ik mis Urk
Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen
quote:
Nog één, een palingvissersplaats...quote:BU - Bunschoten
TS - Terschelling
SP -
MO - Monnikendam
OSD - Ossendrecht
WRW - Wieringerwerf
OBL - Oud Beijerland
VD - Volendam-Edam
IJS - IJsselmuiden
SK (of SNE) - Sneek
Weer eens wat anders, moest er ineens aan denken.quote:
Dat is een recreatiegebied (o.a. Dance Valley, Mystery Land en Wooferland vinden daar plaats), maar je zit in de buurt...quote:
quote:
Voor alle plaatsen: http://www.debinnenvaart.(...)/visserijtekens.htmlquote:BU - Bunschoten
TS - Terschelling
SP - Spaarndam
MO - Monnikendam
OSD - Ossendrecht
WRW - Wieringerwerf
OBL - Oud Beijerland
VD - Volendam-Edam
IJS - IJsselmuiden
SK (of SNE) - Sneek
Wat?quote:is een stof met een mazenweefsel; het is een belangrijk gedeelte van meterkant.
is verkrijgbaar in verschillende fijnheden, van jute-achtig lint tot zeer fijn gaas.
is zeer geschikt voor bruids- en avondmode, vanwege de doorzichtigheid. Het werd vroeger geklost met de hand en elke soort kant had zijn eigen
-patroon. Bij de Duchesse-kant spreekt men bijvoorbeeld van drochelgrond; bij Valenciennes-kant is het
patroon vierkant en bij Venetiaanse kant is deze dan weer rond.
kon soms gepareld worden; dit wil zeggen dat er witte bolletjes op werden geborduurd; dit is slechts mogelijk bij de fijnste soort.
is genoemd naar de Franse stad XXXXX, die eens het centrum van de
productie was.
yepquote:
Jepquote:
Die is ongeveer de helft van de brug bij Lissabonquote:Op maandag 15 september 2014 16:33 schreef plagvreugd het volgende:
Dan roep ik Kopenhagen en Malmo. Maar dat zijn er twee dus zal wel niet.
Ja ik zie het. Weer wat geleerd.quote:Op maandag 15 september 2014 16:34 schreef Mark het volgende:
[..]
Die is ongeveer de helft van de brug bij Lissabon
Ik had het ook eerst opgezocht voor ik de vraag steldequote:Op maandag 15 september 2014 16:35 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
Ja ik zie het. Weer wat geleerd.
Ik zoek het altijd eerst op voor ik antwoord geef.quote:Op maandag 15 september 2014 16:35 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik had het ook eerst opgezocht voor ik de vraag stelde
quote:
Valt inderdaad af. Had de vraagstelling al iets aangepast om het duidelijk te maken, al behoort het ook niet tot de er Euraziatische plaat.quote:
Dat zal de reden zijn dat ik het niet weet...quote:Op maandag 15 september 2014 18:41 schreef Dven het volgende:
Hmm oke. Je komt er ook wanneer je met de ferry naar Marokko wil
Misschien Ferry Maat ?quote:Op maandag 15 september 2014 19:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat zal de reden zijn dat ik het niet weet...
Dat belooft weinig goedsquote:
Yepyepquote:
Was dat niet patty brard? Dacht zoiets op nu voorbij hebben zien kommenquote:Op dinsdag 16 september 2014 08:35 schreef tong80 het volgende:
Welke BNer is gisteren getrouwd ?
Goeiemorgen
Stand AKQ topic 3088:quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Was dat niet patty brard? Dacht zoiets op nu voorbij hebben zien kommen
Correctquote:
quote:
Gezien de omvang van de agglomeratie moet dat wel Mexico city zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:17 schreef BeamofLight het volgende:
[b]Het Federaal District heeft 8,8 miljoen inwoners, de agglomeratie X, die zich ook uitstrekt over de deelstaat ruim 23 miljoen.
X=[/b]
Nee. Brian won de CL. Michael won (volgens mij de laatste) Europa Cup 1quote:
krom staan en nieuwe vraag stellen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:50 schreef Dven het volgende:
Tot mijn grote spijt moet ik erkennen dat mijn bron foutief is. Mijn excuses. Wat nu?
verzin je een nieuwe vraag?quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:50 schreef Dven het volgende:
Tot mijn grote spijt moet ik erkennen dat mijn bron foutief is. Mijn excuses. Wat nu?
Ik vond "noem 2 broers die de CL hebben gewonnen" iets te voor de hand liggen dus toen googelde ik op welke dat nog meer hadden. Internet gaf de broers inzaghi aan. Maar simone heeft hem nooit gewonnen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:51 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
krom staan en nieuwe vraag stellen.
Wat dacht je dat t was?
en ik zit gvd al een half uur mijn hersens te kraken kutzooi
marco di basta ?quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vond "noem 2 broers die de CL hebben gewonnen" iets te voor de hand liggen dus toen googelde ik op welke dat nog meer hadden. Internet gaf de broers inzaghi aan. Maar simone heeft hem nooit gewonnen.
Nieuwe vraag :
Wie was de eerste speler die 4 keer scoorde in een champions league wedstrijd? Simone inzaghi was de nummer 2 ;-)
Ik keur hem goedquote:
speciaal voor jouquote:
quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:10 schreef enilnomrow het volgende:
De broertjes Neville hebben met Man U de CL gewonnen trouwens.
Yusuf islam toch?quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:13 schreef Mark het volgende:
Cohen is nog niet zo lang geleden op toernee geweest, en Dylan ook, dus die vallen af. Gokje op Cat Stevens of hoe hij tegenwoordig ook heet
Wie?quote:(Kali¨tě, 7 juli 1860 – Wenen, 18 mei 1911) was een in Bohemen geboren en opgegroeide Oostenrijkse componist en dirigent van joodse afkomst.
gold als een van de belangrijkste dirigenten van zijn tijd, maar wordt tegenwoordig vooral gezien als componist die de late romantiek verbonden heeft met de moderne periode van de klassieke muziek die met name in de Tweede Weense School gestalte kreeg. Als dirigent was hij onder andere actief aan de operahuizen van Boedapest en Hamburg en aan de hofopera te Wenen. In Wenen was hij tevens dirigent van de Wiener Philharmoniker.
Cat stevensquote:Op dinsdag 16 september 2014 22:29 schreef plagvreugd het volgende:
Opgezocht, Cat Stevens / yusuf Islam lijkt me goed. Maar geen idee welke van de twee ik moet goedkeuren dus dan maar een opstarter...
[..]
Wie?
Okquote:
Is dezelfde vent dus lijkt me dat het niet uitmaaktquote:Op dinsdag 16 september 2014 22:29 schreef plagvreugd het volgende:
Opgezocht, Cat Stevens / yusuf Islam lijkt me goed. Maar geen idee welke van de twee ik moet goedkeuren dus dan maar een opstarter...
[..]
Wie?
Yepquote:
Dat valt in de gemeente Bronckhorst, dat te groot is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
quote:Op woensdag 17 september 2014 12:10 schreef Mark het volgende:
Bammetje etenWaarom geef je het antwoord ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Oke. Ik wist het antwoord maar daar kom ik nu niet meer mee wegquote:Op woensdag 17 september 2014 12:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zodat we niet op 'm hoeven te wachten zolang hij aan z'n bammetjes zit...
Dat is 'mquote:
Liverpool Milan Inter Man Cityquote:Op woensdag 17 september 2014 12:48 schreef tomtomaat het volgende:
Noem de 4 grote clubs waarvoor Mario Balotelli speelt of gespeeld heeft?
Stand AKQ topic 3088:quote:Op woensdag 17 september 2014 12:52 schreef enilnomrow het volgende:
[..]
Liverpool Milan Inter Man City
Jep! In hexadecimaal blabla. Zwart is #000000quote:
Julia Roberts is actrice in Pretty Woman!quote:Op woensdag 17 september 2014 13:19 schreef Bart het volgende:
Wat is het beroep van Julia Roberts in Pretty Woman?
quote:Op woensdag 17 september 2014 13:25 schreef enilnomrow het volgende:
[..]
Julia Roberts is actrice in Pretty Woman!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |