Ik denk niet dat ze hieraan zouden denken om dat te doen! Gewoon uit zetten.quote:Op zondag 14 september 2014 21:45 schreef Geruisloos het volgende:
Scenario:
Samsung wordt aangezet, ze zien dat de batterij bijna leeg is, ze halen uit voorzorg de batterij er uit omdat ze daarmee verwachten dat ie minder "lekt" en dus langer mee kan gaan.
Lekt als hij uit is? Wat?quote:Op zondag 14 september 2014 21:45 schreef Geruisloos het volgende:
Scenario:
Samsung wordt aangezet, ze zien dat de batterij bijna leeg is, ze halen uit voorzorg de batterij er uit omdat ze daarmee verwachten dat ie minder "lekt" en dus langer mee kan gaan.
WS volg ik niet, maar dronken lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 14 september 2014 21:46 schreef mig72 het volgende:
[..]
Gezond verstand. Wat deze meisjes wel hadden.
Of ga je beweren dat ze dronken waren zoals op WS?
De ouders zouden denk ik wel weten of ze iets dergelijks aangeschaft hadden.quote:Op zondag 14 september 2014 21:43 schreef agter het volgende:
[..]
De vraag is: is kun je iets opladen in de jungle? Daar gaf ik antwoord op.
En hoe kan de advocaat nu weten wat ze bij zich hadden?
Je gaat nu wel ver in je fantasie, steeds afwijkende smoesjes bedenken die onwaarschijnlijk zijn om alsnog gelijk te kunnen hebben.quote:Op zondag 14 september 2014 21:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, dat is niet uitgesloten. Er zijn reserve-batterijen te koop voor iPhone (minder dan 20 euro), die je gewoon via de normale kabel aansluit op de iPhone zelf en waarmee de iPhone dan weer wordt opgeladen. Tot wel twee keer toe.
Ik reageerde op iemand die zei dat de batterij er uit gehaald werd.quote:Op zondag 14 september 2014 21:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, dat is niet uitgesloten. Er zijn reserve-batterijen te koop voor iPhone (minder dan 20 euro), die je gewoon via de normale kabel aansluit op de iPhone zelf en waarmee de iPhone dan weer wordt opgeladen. Tot wel twee keer toe.
Ja, dan een apparaat stroom afneemt van de accu, ook als deze uit staat. Volgens mij is dat redelijk gebruikelijk. In ieder geval is het het proberen waard om de accu van het contact te verwijderen om lekkage te voorkomen.quote:
Ze gaan gewoon niet op pad als ze helemaal niks kunnen zien en geen flashlight hadden.quote:Op zondag 14 september 2014 21:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
WS volg ik niet, maar dronken lijkt me onwaarschijnlijk.
Echter, wat mensen doen wanneer ze in paniek zijn, is onvoorspelbaar.
Dat klopt inderdaad. De batterij lekt een klein beetje, ook als de telefoon (zogenaamd) uit staat. In werkelijkheid staat hij namelijk niet echt uit, maar in een standby toestand.quote:
Ik denk niet dat de ouders weten wat ze allemaal gekocht hebben in Panama. Wie vertelt nu iedere aanschaf van alles aan hun ouders?quote:Op zondag 14 september 2014 21:47 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
De ouders zouden denk ik wel weten of ze iets dergelijks aangeschaft hadden.
Aangezien de advocaat het als argument gebruikt zal hij dat wel net de ouders doorgesproken hebben.
Maar tuurlijk kun je het er over hebben, ik reageerde nav de grote foto van mig72, anders begint het op de wehkamp te lijken hier straks
Heb je hier een bron voor? Nooit van gehoord.quote:Op zondag 14 september 2014 21:48 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Ja, dan een apparaat stroom afneemt van de accu, ook als deze uit staat. Volgens mij is dat redelijk gebruikelijk. In ieder geval is het het proberen waard om de accu van het contact te verwijderen om lekkage te voorkomen.
Wat nou fantasie? Deze handige apparaatjes worden op internet gewoon geadviseerd voor vakantie en kun je voor een habbekrats kopen. Zelfs in de vorm van een sleutelhanger.quote:Op zondag 14 september 2014 21:47 schreef mig72 het volgende:
[..]
Je gaat nu wel ver in je fantasie, steeds afwijkende smoesjes bedenken die onwaarschijnlijk zijn om alsnog gelijk te kunnen hebben.
Hoeveel lekt hij dan? Is dat significant op den duur?quote:Op zondag 14 september 2014 21:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. De batterij lekt een klein beetje, ook als de telefoon (zogenaamd) uit staat. In werkelijkheid staat hij namelijk niet echt uit, maar in een standby toestand.
Dat kun jij niet weten. Ze kunnen wel achterna gezeten zijn door een mens of dier.quote:Op zondag 14 september 2014 21:48 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ze gaan gewoon niet op pad als ze helemaal niks kunnen zien en geen flashlight hadden.
Aanschaf van wat? De camera?quote:Op zondag 14 september 2014 21:49 schreef agter het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de ouders weten wat ze allemaal gekocht hebben in Panama. Wie vertelt nu ieder aanschaf van alles aan hun ouders?
En zo'n rare aanschaf is het niet.
Ja. En die zonopladers zijn ook in overvloed te koop op markten en markjes.quote:Op zondag 14 september 2014 21:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat nou fantasie? Deze handige apparaatjes worden op internet gewoon geadviseerd voor vakantie en kun je voor een habbekrats kopen. Zelfs in de vorm van een sleutelhanger.
Nah dan zou dat ergens opgevallen zijn, toen de ouders rare pakketjes thuis kregen bezorgd.quote:Op zondag 14 september 2014 21:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat nou fantasie? Deze handige apparaatjes worden op internet gewoon geadviseerd voor vakantie en kun je voor een habbekrats kopen. Zelfs in de vorm van een sleutelhanger.
Ze woonde sinds een paar weken opzichzelf......quote:Op zondag 14 september 2014 21:51 schreef mig72 het volgende:
Nah dan zou dat ergens opgevallen zijn, toen de ouders rare pakketjes thuis kregen bezorgd.
Van een eventuele kleine zonoplader.quote:Op zondag 14 september 2014 21:50 schreef mig72 het volgende:
[..]
Aanschaf van wat? De camera?
Waar hebben we het over alweer?
Een zonneoplader voor in een dichte jungle met bladerdak? Klinkt logisch.quote:Op zondag 14 september 2014 21:51 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. En die zonopladers zijn ook in overvloed te koop op markten en markjes.
Het gaat er niet om hoeveel het precies is. Waar het om gaat is dat als je weet dat dit gebeurd, je iedere procent van je batterij wilt besparen. Resultaat: je haalt de batterij er uit voor alle zekerheid.quote:Op zondag 14 september 2014 21:50 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hoeveel lekt hij dan? Is dat significant op den duur?
Heel weinig. Maar als er hier al verwarring over is, dan zullen die meisjes dat ook niet geweten hebben. Ik weet het toevallig omdat ik ingenieur ben.quote:Op zondag 14 september 2014 21:50 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hoeveel lekt hij dan? Is dat significant op den duur?
Volgens mij alleen een daarvan, de ander toch nog thuis?quote:Op zondag 14 september 2014 21:52 schreef liedetector het volgende:
[..]
Ze woonde sinds een paar weken opzichzelf......
Volgens mij weet de gemiddelde Panamees niet wat dat is, ergo geen bedrijven aldaar die het verkopen.quote:Op zondag 14 september 2014 21:52 schreef agter het volgende:
[..]
Van een eventuele kleine zonoplader.
Er werd gesteld dat de ouders dat wel zouden weten als ze dat bij zich hadden.
Maar dat kun je gewoon weg niet stellen.
Die dingen zijn ook daar gewoon te koop voor een prikkie.
Niet onmogelijk, alleen in Boquete en wrs Bocas waar ze eerder waren ook, is zoiets niet makkelijk te krijgen. Lees maar de site van de expats die er wonen, ze hebben een lijst met dingen die niet in Boquete te koop zijn voor mensen die er wonen en op vakantie gaan, om dingen mee terug te nemen.quote:Op zondag 14 september 2014 21:49 schreef agter het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de ouders weten wat ze allemaal gekocht hebben in Panama. Wie vertelt nu iedere aanschaf van alles aan hun ouders?
En zo'n rare aanschaf is het niet.
Ze doen het zelfs in NL bij bewolkt weer.quote:Op zondag 14 september 2014 21:52 schreef mig72 het volgende:
[..]
Een zonneoplader voor in een dichte jungle met bladerdak? Klinkt logisch.
Zelfs mijn handdraaimodel was dan een stuk verstandelijker maar goed, ik mag van iemand die foto's niet plaatsen.
Voor zo iets zouden ze waarschijnlijk naar het stadje David moeten gaan. En daar zijn ze niet geweest, voor zover ik weet. In Boquete is echt niet veel te koop hoor.quote:Op zondag 14 september 2014 21:52 schreef agter het volgende:
[..]
Van een eventuele kleine zonoplader.
Er werd gesteld dat de ouders dat wel zouden weten als ze dat bij zich hadden.
Maar dat kun je gewoon weg niet stellen.
Die dingen zijn ook daar gewoon te koop voor een prikkie.
Kan, maar hoeft niet per se. Volgens mij had K. de leiding en moest L. volgen. L. moest ook de tas dragen. Dus K. kan L. ook de opdracht hebben gegeven om te bellen.quote:Op zondag 14 september 2014 21:55 schreef 11en30 het volgende:
Even wat anders waar ik over pieker. Wat zegt het dat de eerst noodoproep met de iPhone van Kris was en 12 minuten daarna de 2e oproep met de Samsung? Kun je daaruit opmaken dat als één van de twee een ongeluk heeft gehad dit niet Kris maar Lisanne is overkomen? Omdat een niet getroffen omstander eerder naar een telefoon zal grijpen om 112 te bellen dan degene die het slachtoffer is? En dat je dan je eigen telefoon eerst pakt en niet die van de ander?
Nee, maar ze waren de week eerder nog in Bocas geweest.quote:Op zondag 14 september 2014 21:57 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Voor zo iets zouden ze waarschijnlijk naar het stadje David moeten gaan. En daar zijn ze niet geweest, voor zover ik weet. In Boquete is echt niet veel te koop hoor.
bron?quote:Op zondag 14 september 2014 21:54 schreef agter het volgende:
[..]
Ze doen het zelfs in NL bij bewolkt weer.
En zoals je op de foto's kunt zien in de OP was er ook genoeg zon daar.
mee eensquote:Op zondag 14 september 2014 21:10 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dit was mij ook al opgevallen. De schoen lijkt me daar niet door de rivier achtergelaten. Het water komt daar toch niet?
[ afbeelding ]
Vanaf 1:30
http://nos.nl/video/66744(...)ug-moeten-nemen.html
edit: maar ik denk niet dat ze lekker aan het zwemmen of zonnen waren tussen de emergency calls door. De spullen zijn dan eerder door een dader(s) verstopt.
Dan nog kun je niet stellen, zoals hierboven, dat de ouders precies weten wat ze bij zich hadden.quote:Op zondag 14 september 2014 21:57 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Voor zo iets zouden ze waarschijnlijk naar het stadje David moeten gaan. En daar zijn ze niet geweest, voor zover ik weet. In Boquete is echt niet veel te koop hoor.
mezelf.quote:
Maar daar zeg ik ook niets van..quote:Op zondag 14 september 2014 21:59 schreef agter het volgende:
[..]
Dan nog kun je niet stellen, zoals hierboven, dat de ouders precies weten wat ze bij zich hadden.
En op de vraag "hoe laad je een telefoon op in de jungle" is het een zinnig antwoord.
Huh? Hoe weet je dat? Baseer je dat op wat haar ouders over Kris vertellen?quote:Op zondag 14 september 2014 21:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Volgens mij had K. de leiding en moest L. volgen. L. moest ook de tas dragen.
Panamezen zijn een laagopgeleide boerenvolk. Aan zulke zonneopladers en dergelijken hebben ze niets. Er is geen markt voor. Er is dan ook geen winkel ook niet in de stad die met die technologische dingen gaat stallen. Ze zullen het niet kunnen slijten.quote:Op zondag 14 september 2014 21:59 schreef agter het volgende:
[..]
Dan nog kun je niet stellen, zoals hierboven, dat de ouders precies weten wat ze bij zich hadden.
En op de vraag "hoe laad je een telefoon op in de jungle" is het een zinnig antwoord.
Dat leid ik af uit de foto's. Er zijn verschillende foto's waarop je K. ziet lopen, maar steeds zónder tas. Zulke foto's zijn er van L. niet.quote:Op zondag 14 september 2014 22:00 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Huh? Hoe weet je dat? Baseer je dat over wat haar ouders over Kris vertellen?
Misschien was L juist wel het type dat dingen graag onder controle heeft. Daarom droeg zij de tasquote:Op zondag 14 september 2014 22:00 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Huh? Hoe weet je dat? Baseer je dat over wat haar ouders over Kris vertellen?
Maar dat betekent niet dat ze die droeg in opdracht van Kris.quote:Op zondag 14 september 2014 22:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De tas die gevonden is, wás ook van L. Dat kun je zien op de Schiphol-foto.
Welke foto's? Die heb ik namelijk niet gezien. Linken of posten.quote:Op zondag 14 september 2014 22:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat leid ik af uit de foto's. Er zijn verschillende foto's waarop je K. ziet lopen, maar steeds zónder tas. Zulke foto's zijn er van L. niet.
De tas die gevonden is, wás ook van L. Dat kun je zien op de Schiphol-foto.
Gewoon de foto's van de wandeling in de OP.quote:Op zondag 14 september 2014 22:03 schreef mig72 het volgende:
[..]
Welke foto's. Die heb ik namelijk niet gezien. Linken of posten.
zoek ze zelf op in de opquote:Op zondag 14 september 2014 22:03 schreef mig72 het volgende:
[..]
Welke foto's? Die heb ik namelijk niet gezien. Linken of posten.
ik dacht in het begin dat de gevonden batterij in de rugzak een extra mobiele telefoonbatterij was eigenlijkquote:Op zondag 14 september 2014 21:34 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat doen dames doorgaans niet, dat soort technologische meuk en bovendien zouden de ouders dan wel onderzoekers het daarover gehad hebben.
Zoals die in de op staan onder 'foto's van de wandeling'?quote:Op zondag 14 september 2014 22:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Gewoon de foto's van de wandeling in de OP.
Niet per se in opdracht. Maar het is wel lekker makkelijk natuurlijk als iemand anders de tas draagt. Dat kan ook zijn omdat L. meer verantwoordelijkheidsgevoel had, want o.a. blijkt dat zij haar paspoort mee had genomen (dat is wettelijk verplicht daar).quote:Op zondag 14 september 2014 22:03 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Maar dat betekent niet dat ze die droeg in opdracht van Kris.
Als jij dat zo zeker weet...quote:Op zondag 14 september 2014 22:01 schreef mig72 het volgende:
[..]
Panamezen zijn een laagopgeleide boerenvolk. Aan zulke zonneopladers en dergelijken hebben ze niets. Er is geen markt voor. Er is dan ook geen winkel ook niet in de stad die met die technologische dingen gaat stallen. Ze zullen het niet kunnen slijten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |