abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:37:51 #226
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_145427816
Wauw, bijna 7.500 vieuws!
OMG, als ik voor elke vieuw een euro kreeg..

Zou ik de grootste FOK!-Sl*t willen worden dan hoor! :o
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:45:56 #227
230788 n8n
Pragmatisch
pi_145428018
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

4% over 7 minuten merk je heel makkelijk. Dat uitgesmeerde verschil van een film is lastiger op te merken.
4% is 4%
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_145428048
Ik zal een jaar of 18 zijn geweest. Ik speelde meerdere malen per week een spel dat zich in het genre MMORPG huisvestte, en wist van mijn trage computer dat ie het nog maar net aankon. Alleen het spel begon op een dag te haperen. Ik werd kwaad op mijn PC. Elke keer dat het beeld begon te stotteren sloeg ik de kast (dus fysiek met vuist erop) op het front panel. Ik kon best hard slaan en na verloop van tijd - het gebeurde vaker dat het spel haperde - hoorde ik bij het opstarten een gekraak net zoals je het bij een oude 486 als normaal zou kunnen omschrijven.

Totdat ik op een gegeven moment me realiseerde dat de gameserver op zichzelf wel eens zou kunnen haperen, dus laggen. Ik kon mezelf wel wat aandoen; ik had mijn relatief goedwerkende computer half om zeep geholpen terwijl de gameserver de echte boosdoener was.
Google is your friend, abuse your friends
pi_145430918
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:33 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Hey, hallo.
Wat was jullie grootste/stomme blunder met jullie PC?
Ik was een jaar of 10 kreeg pas voor het eerst internet, en had toen Windows XP, heel blij natuurlijk, ik had een groene bureaublad van een groene Tillituby land.
Goed, ik had geen geluid een keer, dus maakte ik voor het eerst een account met de naam "de-echte-gangster" goed, ik vroeg daar hoe ik geluid werkend kreeg, blijkbaar deden ze brutaal daar en wilde ze mij niet helpen waardoor ik iemand uitschold en hij zei dat ik System32 moest verwijder, ik probeerde dat toen, maar werkte niet, daarna zei hij download dit (zo'n programma dat alles vernietigt") nou, ik deed dat doen, en volgende dag toen ik PC aan wilde doen, bleef hij op zwart hangen met zo'n zwart puntje.
Oke, en nu jullie.
Hoe heb je dat zwarte puntje gevonden toen die op zwart hing?
pi_145433059
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:45 schreef n8n het volgende:
[..]
4% is 4%
Hoewel axiomatisch niet correct (4% van 2x is meer dan 4% van x) zou ik inderdaad niet weten wat het uitmaakt of dat het kort of lang is. Je merkt misschien wat meer het verschil tussen de theoretische uitzendtijd en de werkelijke uitzendtijd als je op de tijd let maar buiten dat maakt het niet uit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145436760
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 18:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoewel axiomatisch niet correct (4% van 2x is meer dan 4% van x) zou ik inderdaad niet weten wat het uitmaakt of dat het kort of lang is. Je merkt misschien wat meer het verschil tussen de theoretische uitzendtijd en de werkelijke uitzendtijd als je op de tijd let maar buiten dat maakt het niet uit.
Sommige mensen hier schijnen niet te begrijpen wat 4% nu eigenlijk is. Het is nochtans eenvoudig uit te rekenen. Een speelfilm met een originele speelduur van 100 minuten wordt hier bij uitzending op televisie of bij uitgave op DVD versneld met een factor 25/24 oftewel met ca. 4,17 % en de film duurt daardoor nog slechts (24/25)·100 = 96 minuten, oftewel 4 minuten korter dan dezelfde film in de bioscoop of op televisie in een gebied waar de lichtnetfrequentie 60 Hz bedraagt. Dit staat algemeen bekend als PAL Speedup, hoewel dat eigenlijk geen juiste benaming is, want ook toen er nog helemaal geen PAL kleurentelevisie bestond was uiteraard dezelfde speedup noodzakelijk voor televisie in gebieden waar de lichtnetfrequentie 50 Hz bedraagt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 11-10-2014 23:12:04 ]
pi_145436949
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 20:32 schreef Riparius het volgende:
[..]
Sommige mensen hier schijnen niet te begrijpen wat 4% nu eigenlijk is. Het is nochtans eenvoudig uit te rekenen. Een speelfilm met een originele speelduur van 100 minuten wordt hier bij uitzending op televisie of bij uitgave op DVD versneld met een factor 25/24 oftewel met ca. 4,17 % en de film duurt daardoor nog slechts (24/25)·100 = 96 minuten, oftewel 4 minuten korter dan dezelfde film in de bioscoop of op televisie in een gebied waar de lichtnetfrequentie 60 Hz bedraagt. Dit staat algemeen bekend als PAL Speedup, hoewel dat eigenlijk geen juiste benaming is, want ook toen er nog helemaal geen PAL kleurentelevisie bestond was uiteraard dezelfde speedup noodzakelijk voor televisie in gebieden waar de lichnetfrequentie 50 Hz bedraagt.
Die wiki geeft antwoord op mijn vraag wat ze met het geluid doen. Bij het ouderwetse analoge signaal offerden ze het geluid op (niet gecorrigeerd), bij digitale media kunnen ze wel het geluid corrigeren.

Dan resteert er nog 1 vraag voor mij, hoe gaat de computer er mee om. Mijn monitor heeft een verversingsfrequentie van 60 Hz, de videobestanden hebben een framerate van 23 en een beetje, dus niet een geheel enkelvoud van de verversingsfrequentie van de monitor. Je zou verwachten dat dit probleempjes oplevert maar ik merk dat niet tijdens het kijken. Hoe zit dat precies? Hebben de programma's trucjes om dit te verbeteren? Zelf kijk ik met MPC-HC met Mad-VR.
#NoDAPL
pi_145439768
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 20:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die wiki geeft antwoord op mijn vraag wat ze met het geluid doen. Bij het ouderwetse analoge signaal offerden ze het geluid op (niet gecorrigeerd), bij digitale media kunnen ze wel het geluid corrigeren.
Inderdaad, de pitch wordt tegenwoordig meestal gecorrigeerd bij de speedup. Dat kan overigens net zo goed als het bronmateriaal analoog is. Vroeger deed men dit niet omdat de technologie daarvoor gewoon niet bestond. Mensen met een absoluut gehoor konden (en kunnen) het toonhoogteverschil wel goed waarnemen en mensen zonder absoluut gehoor waarschijnlijk ook in een directe A/B vergelijking, maar dat heb ik nooit getest.
quote:
Dan resteert er nog 1 vraag voor mij, hoe gaat de computer er mee om. Mijn monitor heeft een verversingsfrequentie van 60 Hz, de videobestanden hebben een framerate van 23 en een beetje, dus niet een geheel enkelvoud van de verversingsfrequentie van de monitor. Je zou verwachten dat dit probleempjes oplevert maar ik merk dat niet tijdens het kijken. Hoe zit dat precies? Hebben de programma's trucjes om dit te verbeteren? Zelf kijk ik met MPC-HC met Mad-VR.
Er wordt wat geknoeid met het invoegen van extra frames en met frame interpolatie om motion judder zo veel mogelijk tegen te gaan, waarbij het ook verschil maakt of je bronmateriaal interlaced is of progressief, en het ene stuk software doet dit beter dan het andere. Dat kun je vooral bij horizontale panning goed zien.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:15:01 #234
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145439856
quote:
8s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 10:22 schreef Bart het volgende:
Ik mis blunders in de laatste paar posts.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145440009
Paar jaar geleden, ik was toen aan het ouwehoeren met kladblok leuke .vbs scriptjes maken. Dingen zoals de disk lades open en dicht doen, of de tekst in de balken veranderen en ga maar door.

Uiteindelijk bestandje gemaakt welke de C schijf zou wissen. Aantal weken later kwam ik dat bestandje tegen en wist niet meer wat het was en opende het om te kijken wat het was... Weg c schijf :')
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:45:18 #236
230788 n8n
Pragmatisch
pi_145440837
Als een systeem een schijf wist, bewaart ie dan het gedeelte dat het wissen uitvoert tot het laatst ofzo, blijft dat er dan op staan? Zie steeds een slang voor me die zichzelf opeet :')
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_145440881
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:45 schreef n8n het volgende:
Als een systeem een schijf wist, bewaart ie dan het gedeelte dat het wissen uitvoert tot het laatst ofzo, blijft dat er dan op staan? Zie steeds een slang voor me die zichzelf opeet :')
Geen flauw idee, ik ga het iig niet meer uitproberen :P
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_145441687
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:45 schreef n8n het volgende:
Nee, dat hoeft helemaal niet. Je vergeet namelijk dat je behalve de schijf ook nog een werkgeheugen (RAM) hebt. Een programma dat op een schijf staat wordt in RAM geladen en vervolgens uitgevoerd waarbij dit programma ook de gehele schijf waar het op staat kan wissen. De situatie van de slang die zichzelf opeet is dus niet aan de orde. Overigens is het wel zo dat Windows je niet toestaat de bootpartitie vanwaar Windows is gestart te wissen. Dat zul je dus op een andere manier moeten doen, bijvoorbeeld door de computer te booten vanaf een CD of DVD met daarop een programma waarmee je een complete schijf of partitie kunt wissen of formatteren, of zelfs alle partities van een fysieke schijf kunt verwijderen.
pi_145523859
Mijn grootste blunder: Schijf formatteren met alle belangrijke dingen erop, zonder backup te maken. No clue wat er in me omging, ik was niet nuchter :')

Grootste PC-blunder ooit meegemaakt (niet zelf begaan), was op stage. Iemand die de koelpasta op de verkeerde kant van de CPU smeerde :') (Ja, op de pinnetjes dus)
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:51:42 #240
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145523891
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:50 schreef Vanillekwark het volgende:
Grootste PC-blunder ooit meegemaakt (niet zelf begaan), was op stage. Iemand die de koelpasta op de verkeerde kant van de CPU smeerde :') (Ja, op de pinnetjes dus)
Huh, wat? :')
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145523997
quote:
Grootste PC-blunder ooit meegemaakt (niet zelf begaan), was op stage. Iemand die de koelpasta op de verkeerde kant van de CPU smeerde (Ja, op de pinnetjes dus)
_O-
pi_145523998
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:51 schreef Bart het volgende:
[..]
Huh, wat? :')
Echt, geen grapjes. Laat het je maar bezinken. Koelpasta. Op de onderkant v/d CPU, niet de kant tegen de koeling aan :')
pi_145526417
quote:
_O-
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:31:02 #244
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_145526712
Een apple aangeschaft.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_145527094
In '98 kocht ik mijn eerste eigen pc; voor de mooie prijs van 5.500,- gulden. Ik kocht het beste van het beste en sleutelde er zeer regelmatig aan. Zeker na enkele jaren, beetje geheugen erbij, harde schijf uitbreiden en hij kon weer lang mee. Totdat ik hem voor de zoveelste keer routinematig dat ding uit elkaar haalde, mijn schroevedraaier in de buurt van het moederbord hield en bam met een flinke rookpluim.... Was ik de fucking stekker er vergeten uit halen... 8)7

Andere keer voor vriendin en vrienden meerdere oudere computer met elkaar aan het combineren om er goed werkende pc's van te maken. Er lagen dus een stuk of vier vijf pc's open en bloot op mijn kamer. Totdat mijn huisgenoot en ik het idee kregen om een voetbalpotje door het hele huis te spelen (studententijd _O_ ) en mijn kamer uiteindelijk een belangrijke plek was om de bal te veroveren... De meeste computers hadden impacten van een voetbal echter prima overleefd *O*
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:00:10 #246
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_145527562
- Met norton ghost belangerijke klant data disk to disk sessie doen en dan 2 uur later met 2 lege disken staan :{.... dat gevoel dat dan door je heen gaat. :'( :{

- een AMD socket A computer zonder CPU koeler opstarten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Het_Biertje op 14-10-2014 13:09:08 ]
pi_145527618
quote:
Wat een mongool.
pi_145574237
ooit pc van balkon gegooid omdat een spel haperde... had ik geen pc meer
Wat kijk je me aan
pi_145574701
quote:
Dat is kras. :)
#NoDAPL
pi_145575114
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:31 schreef onlogisch het volgende:
Een apple aangeschaft.
Ik zou het een blunder noemen. :)
Maar vertel eens, wat voor nadelen heb jij gemerkt? Het niet kunnen draaien van allerlei programma's zonder moeilijk te doen? De hoge prijs voor een upgrade?
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')