Ik had het dus over de nobele hacksport waarin nerds puur voor de lol iets hacken, vaak op verzoek van een bedrijf (premie voor wie een lek vindt en er op wijst) of in wedstrijdverband. Niets dan respect daarvoor, de klootzakjes die virussen en wormen schrijven met kwade intenties mogen van mij de gevangenis in. Helaas bezorgt deze tweede groep ook de eerste groep een slechte reputatie en dat blijft niet altijd beperkt tot onschuldige gevolgen. In het bijzonder in de USA waar de FBI nogal paranoïde is en niet begrijpt dat er ook veel brave hackers zijn.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:31 schreef Djurres het volgende:
[..]
Pentesting/whitehat, duidelijk.
Dacht even dat je met hacken, echt blackhat e.d bedoelde.

Is het zoveel veranderd sinds die tijd? Windows 7 en 8 verwijderen toch ook niet echt bestanden? In die zin dat in beginsel alle eentjes en nulletjes blijven staan totdat er op een gegeven moment eens overheen geschreven wordt omdat je een nieuw bestand plaatst en die locatie goed uitkomt en/of toevallig aan de beurt is. Zouden er nu nog veel mensen zijn die dit niet begrijpen?quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:44 schreef BartNH het volgende:
[..]
Bij dos was verwijderen niet meer of minder dan de eerste letter in de naam in de index door een $ vervangen. Er waren programma's in omloop die je de ook die bestanden lieten zien. Door simpel die eerste letter in iets zinnigs te veranderen was je bestand weer terug. Moest je natuurlijk tussentijds niet teveel doen met die schijf.

Zo betrouwbaar werkte dat ook weer niet, want naast idd het veranderen van het eerste teken van de naam werden volgens mij ook wel alle blokken van het bestand in de FAT vrijgegeven. Anders zou DOS nooit weten dat die blokken weer bruikbaar waren.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:44 schreef BartNH het volgende:
[..]
Bij dos was verwijderen niet meer of minder dan de eerste letter in de naam in de index door een $ vervangen. Er waren programma's in omloop die je de ook die bestanden lieten zien. Door simpel die eerste letter in iets zinnigs te veranderen was je bestand weer terug. Moest je natuurlijk tussentijds niet teveel doen met die schijf.
Undelete bestond toch ook als commando?

Hier nog een.quote:Op maandag 15 september 2014 01:45 schreef Johnny Blaze het volgende:
Lang geleden in het 486 tijdperk, had ik doodleuk een switch omgezet op een voeding. Deze switch zette de voeding van 220V naar 110V, je kunt wel raden wat er toen gebeurde.
 Mijn vorige pc toen had een turboknop, dus 'dan zou dit 'm wel zijn voor deze computer', dacht ik slim te zijn. Nog genanter is dat ik wist wat voltage was en dat dit een voltage-knop was. Toch had een computer gewoon wat extra power nodig voor turbo, logisch!
 Mijn vorige pc toen had een turboknop, dus 'dan zou dit 'm wel zijn voor deze computer', dacht ik slim te zijn. Nog genanter is dat ik wist wat voltage was en dat dit een voltage-knop was. Toch had een computer gewoon wat extra power nodig voor turbo, logisch!
Macintosh < Hackintosh.quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:11 schreef Jaden het volgende:
[..]
Maar dan is er BootCamp en kan ik bij het opstarten van m'n Mac kiezen of ik OS X of Windows wil gebruiken.
Niet dat ik dat meer nodig heb natuurlijk.
[ afbeelding ]

Als die Americanen naar Tesla hadden geluisterd in plaats van naar Edison dan had jij niet dat spul gesloopt.quote:Op maandag 15 september 2014 01:45 schreef Johnny Blaze het volgende:
Lang geleden in het 486 tijdperk, had ik doodleuk een switch omgezet op een voeding. Deze switch zette de voeding van 220V naar 110V, je kunt wel raden wat er toen gebeurde.

110(115)V 60hz heeft voordelen maar ook nadelen.. zelfde geld voor onze 220(230) 50hzquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als die Americanen naar Tesla hadden geluisterd in plaats van naar Edison dan had jij niet dat spul gesloopt.

Vast maar het zou toch fijn zijn als je 1 spanning en frequentie voor alle lichtnetten op Aarde zou hebben.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
110(115)V 60hz heeft voordelen maar ook nadelen.. zelfde geld voor onze 220(230) 50hz

tja.. vandaag nog een aggregaat gezien die een paar huizen moest voeden na een kabelbreuk ergens oid.. stond lekker te stampen.. hoop dat de meters op dat ding niet goed waren.. 265V, 223V, 251V...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vast maar het zou toch fijn zijn als je 1 spanning en frequentie voor alle lichtnetten op Aarde zou hebben.

Ligt het nu aan mij (ik vraag dit aan iedereen die dit leest) of is het een nogal vreemde keuze om de knop/schakelaar hiervan op die plaats te monteren? Iets met mensen die nog net weten hoe je een computer aanzet en het per ongeluk kunnen indrukken en zo. Een jumper zou wat slimmer zijn aangezien de kans klein is dat je ooit nog de computer verplaatst naar een ander lichtnet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:04 schreef Gray het volgende:
[..]
Hier nog een.Mijn vorige pc toen had een turboknop, dus 'dan zou dit 'm wel zijn voor deze computer', dacht ik slim te zijn. Nog genanter is dat ik wist wat voltage was en dat dit een voltage-knop was. Toch had een computer gewoon wat extra power nodig voor turbo, logisch!
Gelukkig was alleen de voeding wat doorgebrand, maar deed het opvallend genoeg wel nog een half jaar. Inclusief brandlucht, dat wel.

Hmmm, daar zou ik niet mijn computer of andere micro-elektronica op aan durven te sluiten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tja.. vandaag nog een aggregaat gezien die een paar huizen moest voeden na een kabelbreuk ergens oid.. stond lekker te stampen.. hoop dat de meters op dat ding niet goed waren.. 265V, 223V, 251V...
en de frequentie meter zwalkte heen en weer tussen de 47 en 64 hz

vaste net is wel stabielerquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hmmm, daar zou ik niet mijn computer of andere micro-elektronica op aan durven te sluiten.
Zonder condensators trouwens ook niet op het lichtnet dus leve condensators.
 daar schiet alleen een 1050hz puls over heen dacht ik
 daar schiet alleen een 1050hz puls over heen dacht ik  

En tegenwoordig aanbidt iedereen Steve Jobs die vrij veel op Edison lijkt, met z'n business skills ipv innovatieskills. En de hele wereld aanbidt hem.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als die Americanen naar Tesla hadden geluisterd in plaats van naar Edison dan had jij niet dat spul gesloopt.

Ik heb begrepen dat je ook het vaste net niet zou willen zonder condensators, het kan best dat je gelijk hebt en dat het in de praktijk geen probleem zou zijn.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vaste net is wel stabielerdaar schiet alleen een 1050hz puls over heen dacht ik

nja voor een lamp boeit t niet zo veel of je hem nou 30 of 100 hz voertquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat je ook het vaste net niet zou willen zonder condensators, het kan best dat je gelijk hebt en dat het in de praktijk geen probleem zou zijn.
Ook leuk, toen het spul minder goed elektromagnetisch was afgeschermd hadden sommige pechvogels vaak dat hun computer uitviel als bijv. een lift in de buurt werkte.

Thomas Edison had wel wat indrukwekkendere uitvindingen. Met alle respect voor Steve Jobs die ik in veel opzichten bewonder.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:40 schreef Mirel het volgende:
[..]
En tegenwoordig aanbidt iedereen Steve Jobs die vrij veel op Edison lijkt, met z'n business skills ipv innovatieskills. En de hele wereld aanbidt hem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In essentie deed Steve Jobs niets anders dan het op een handige manier combineren van zaken die al bestonden, er een goed design-sausje over heen gooien en dit heel erg vakkundig in de etalage zetten. Dat hij die Apple-computers zo populair heeft gemaakt is m.i. een geweldige prestatie gezien de vele beperkingen (compatibiliteit, toch wel belangrijk bij een PC). Misschien was Steve Jobs meer een kunstenaar en ondernemer dan een uitvinder? Niet dat het hem minder inspirerend maakt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL

Daarom had ik het specifiek over micro-elektronica. Het zal mij inderdaad worst wezen als een lamp of een elektrische kookplaat zo'n variërende spanning en frequentie heeft, binnen bepaalde perken natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja voor een lamp boeit t niet zo veel of je hem nou 30 of 100 hz voert
alleen als je die Wisselspanning gelijk wil trekken moet je hem sowieso nog afvlakken.. al heb je met een lagere frequentie wel meer nodig dan met een hogere frequentie

Toch wel. Als de netfrequentie 30 Hz bedroeg dan zouden al onze gloeilampen en halogeenlampen met 60 Hz hebben staan flikkeren, en zouden een groot aantal mensen elke avond koppijn krijgen. Herinner je je die CRT computermonitoren met VGA (resolutie 640 × 480) en 60 Hz refresh rate niet meer?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja voor een lamp boeit t niet zo veel of je hem nou 30 of 100 hz voert

is dat op zichzelf al niet een blunderquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 10:22 schreef Bart het volgende:
Ik mis blunders in de laatste paar posts.

Dit wist ik niet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 02:09 schreef Riparius het volgende:
Ook bij het weergeven van een speelfilm op televisie is er een probleem, want film werkt met 24 beeldjes per seconde. In Europa worden films gewoon ietsje sneller afgespeeld voor uitzending op TV of uitgave op DVD om toch 25 beelden per seconde te krijgen, zodat speelfilms op televisie hier zo'n 4% korter duren dan dezelfde film in de bioscoop.

volgens mij merk je dat niet zo, dj's spelen nummers vaak ook te snel af om nummers met dezelfde BPM te houden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dit wist ik niet.
Hoe lossen ze dat dan met het geluid op? Dat zou dan toch ook 4% sneller afgespeeld moeten worden? Passen ze het stemgeluid aan (het weer terug normaal krijgen na het 4% versneld te hebben)?

Het verschil zal niet hemeltergend zijn maar voor de audiofielen onder ons die goede aparatuur hebben...quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:33 schreef n8n het volgende:
[..]
volgens mij merk je dat niet zo, dj's spelen nummers vaak ook te snel af om nummers met dezelfde BPM te houden.
 ) doet het er natuurlijk weinig toe..
) doet het er natuurlijk weinig toe..

4% over 7 minuten merk je heel makkelijk. Dat uitgesmeerde verschil van een film is lastiger op te merken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:33 schreef n8n het volgende:
[..]
volgens mij merk je dat niet zo, dj's spelen nummers vaak ook te snel af om nummers met dezelfde BPM te houden.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |