abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144485277
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het zou Nederland goed doen als meer mensen niet overal meteen een mening over zouden hebben.
Gevolg van social media
pi_144485299
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:05 schreef JanCees het volgende:

[..]

Gevolg van social media
Zou kunnen.
pi_144485343
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Beide kanten en niet eens alleen in dit geval.
Nja als dit alleen over de Zwarte Piet ging was het nooit zo heftig geweest.

En ik weet niet hoe groot de groep Anti Pieten is maar stel het is een redelijke grote groep die zich gekwetst voelt door deze traditie. Waarom het dan niet aanpassen?
Aan de andere kant heeft de Pro Piet natuurlijk gelijk dat het gewoon een traditie is die zij niet als slecht zien.
Maar vind het zeer jammer dat zij het als een aanval zien.

Ik vind deze hele discussie eigenlijk jammer. Mensen gaan lijnrecht tegen over elkaar staan en zijn inmiddels het onderwerp, de Zwarte Piet vergeten.
pi_144485427
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En ik weet niet hoe groot de groep Anti Pieten is maar stel het is een redelijke grote groep die zich gekwetst voelt door deze traditie. Waarom het dan niet aanpassen?
Aan de andere kant heeft de Pro Piet natuurlijk gelijk dat het gewoon een traditie is die zij niet als slecht zien.

Ik vind deze hele discussie eigenlijk jammer. Mensen gaan lijnrecht tegen over elkaar staan en zijn inmiddels het onderwerp, de Zwarte Piet vergeten.
Het zou niet moeten uitmaken hoe groot de groep is.
pi_144485437
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:05 schreef JanCees het volgende:

[..]

Gevolg van social media
Ik denk dit ook. Denk zonder dit had het nooit zoveel aandacht gehad.
pi_144485461
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:10 schreef JanCees het volgende:

[..]

Het zou niet moeten uitmaken hoe groot de groep is.
Om het aan te passen of juist niet ?
pi_144485485
quote:

[..]

Ach, als de discussie lang genoeg aanhoudt, dan worden mensen het vanzelf zat. Dat het hier zo uit de klauwen loopt is omdat het hier gaat om een combinatie van zaken gaat waar veel Nederlanders slecht tegen kunnen: beschuldigd worden van racisme, het aanvallen van kinderfeestjes, het aanvallen van jeugdherinneringen en de suggestie van een erfschuld.
pi_144485530
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Om het aan te passen of juist niet ?
Dat eerste ja.
pi_144485552
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ach, als de discussie lang genoeg aanhoudt, dan worden mensen het vanzelf zat. Dat het hier zo uit de klauwen loopt is omdat het hier gaat om een combinatie van zaken gaat waar veel Nederlanders slecht tegen kunnen: beschuldigd worden van racisme, het aanvallen van kinderfeestjes, het aanvallen van jeugdherinneringen en de suggestie van een erfschuld.
Ja maar werkelijk hoe groot is de groep die 'de Nederlander' hiervan beschuldigd ? Ik zie zo verschrikkelijk veel reacties van 'de Nederlander' die dit inderdaad als aanval op hun zien. Op het mislukken van de integratie etc.
pi_144485589
quote:

[..]

Tja, dat is wat deze hele discussie doet, het dwingt mensen om stelling te nemen.
Dat ze het als een aanval zien vind ik wel begrijpelijk, het is Nederlandse traditie dat aangevallen word, Nederlanders als racist weggezet worden... enfin Jigzoz post zonet al een antwoord.
Maar ik denk niet dat men de discussie zat word, het lijkt me eerder olie op het vuur wanneer een verandering van bovenaf opgelegd gaat worden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_144485620
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:13 schreef JanCees het volgende:

[..]

Dat eerste ja.
Nja ik zei net al dat als je bent opgegroeid met deze traditie je er niet kritisch naar kijkt en ook niet ziet waarom het misschien niet helemaal goed is. Logisch ook, je weet niet beter. En ik denk dan van stel er is een grote groep die zich gekwetst voelt, waarom niet rekening houden met deze groep en het aanpassen? Waarom ergens zo aan vasthouden als je weet dat het mensen kwetst.

Maar ik heb serieus geen idee hoe groot de anti pieten groep is.
pi_144485626
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar werkelijk hoe groot is de groep die 'de Nederlander' hiervan beschuldigd ? Ik zie zo verschrikkelijk veel reacties van 'de Nederlander' die dit inderdaad als aanval op hun zien. Op het mislukken van de integratie etc.
Kortom: de antipieters hebben het bijzonder onhandig aangepakt.
pi_144485670
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kortom: de antipieters hebben het bijzonder onhandig aangepakt.
Of de Pro Pieten om zo te reageren? Waar zijn al die anti pieten dan? Ik zie ze nauwelijks. Kom ze in mijn omgeving ook nauwelijks tegen.
pi_144485710
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:15 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja ik zei net al dat als je bent opgegroeid met deze traditie je er niet kritisch naar kijkt en ook niet ziet waarom het misschien niet helemaal goed is. Logisch ook, je weet niet beter. En ik denk dan van stel er is een grote groep die zich gekwetst voelt, waarom niet rekening houden met deze groep en het aanpassen? Waarom ergens zo aan vasthouden als je weet dat het mensen kwetst.

Maar ik heb serieus geen idee hoe groot de anti pieten groep is.
Dus maakt het niet uit hoe groot die groep is. Zo tolerant als Nederland is zou dat niet moeten uitmaken. Niets blijkt minder waar. :P
pi_144485724
Mensen uitsluiten van een kinderfeest omdat ze zwart zijn :N. We zijn diep gezonken.
pi_144485734
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Of de Pro Pieten om zo te reageren? Waar zijn al die anti pieten dan? Ik zie ze nauwelijks. Kom ze in mijn omgeving ook nauwelijks tegen.
Gario en consorten. De manier waarop dat clubje er met gestrekt been in ging kon alleen maar een felle tegenreactie opleveren. Zonde.
pi_144485738
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:18 schreef Tukker87 het volgende:
Mensen uitsluiten van een kinderfeest omdat ze zwart zijn :N. We zijn diep gezonken.
xd
pi_144485751
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mwah, ik heb op Facebook eigenlijk nog niemand gezien die Zwarte Piet racistisch vindt of dat überhaupt ergens iemand horen zeggen. Dat gehuil over dat 'de Nederlanders beschuldigd worden van racisme' is het net zo onzinnig uitvergroten van zaken als waar men Quinsy Gario van beticht.
pi_144485767
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Gario en consorten. De manier waarop dat clubje er met gestrekt been in ging kon alleen maar een felle tegenreactie opleveren. Zonde.
Ja maar hoe groot is die groep? Heel Nederland in rep en roer. Waar zijn ze ?! :P
pi_144485781
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar hoe groot is die groep? Heel Nederland in rep en roer. Waar zijn ze ?! :P
Poeh, geen idee eigenlijk.
pi_144485810
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Poeh, geen idee eigenlijk.
Daarom denk ik dat door de reacties van de Pro Pieten de Zwarte Piet nu gaat veranderen. En is het toch echt hun eigen schuld.
pi_144485814
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat maakt het uit?
pi_144485825
Er moeten per se tegenstanders zijn om iets racistisch aan te passen naar iets wat niet racistisch is? :')
pi_144485835
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:21 schreef JanCees het volgende:

[..]

Wat maakt het uit?
Nou dat je je dus kan afvragen of Zwarte Piet gaat veranderen vanwege de anti pieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')