• Arrocha is met zijn team teruggekomen uit het gebied. Voor hem is het voor 85% zeker dat Kris en Lisanne niet verdwaald kunnen zijn, en hij denkt dat er een derde partij betrokken is bij hun dood. Hij doet opnieuw een beroep op het Nederlandse OM om de telefoongegevens over te dragen.
De coordinaten van de locaties van de vondsten (bij benadering, precieze locaties zijn niet gepubliceerd): bronnen: Kaart KingRoad op Websleuths, gecheckt met Baru (ex-gids) en Feliciano (huidige gids)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08 op basis van video EénVandaag, zie hieronder
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Berovingen in het gebied rond Boquete:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interessante docu over verdwalen in de jungle:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 12-09-2014 11:57:11 ]
Hebben ze nog niet naar buiten gebracht, denk ook niet dat we die te zien krijgen.
Okay. Nog een vraagje: Wat zijn de speculaties waarom er een stuk bot van het bekken gevonden is? Ik bedoel, waarom zou het gebroken kunnen zijn? Zou de breuk van voor of na de dood plaats gevonden hebben?
De meiden bevonden zich continue langs de rivier. Ze realiseren dat ze zich in een dal bevinden, dus iedere ochtend gaat Kris en/of Lisanne op pad naar hoger gelegen terrein om een belpoging te doen. Resultaat: iedere ochtend tussen 10:00 en 11:00 een poging.
In de middag wordt nog een poging ondernomen, wellicht op een andere heuvel/berg. Resultaat: Iedere middag een poging tussen 13:00 en 14:00.
Hierna zijn ze uitgeput, en rusten ze uit langs de rivier. Wetende dat ze langs de rivier toch geen bereik hebben, sparen ze de accu's voor de belpogingen op hoger gelegen terrein de volgende dag.
Okay. Nog een vraagje: Wat zijn de speculaties waarom er een stuk bot van het bekken gevonden is? Ik bedoel, waarom zou het gebroken kunnen zijn? Zou de breuk van voor of na de dood plaats gevonden hebben?
Het bekken bestaat uit delen die met spierweefsel bij elkaar gehouden worden. Er is 1 deel gevonden, maar dat wil niet zeggen dat het gebroken is. Het weefsel dat de delen verbindt is vergaan.
Het bekken bestaat uit delen die met spierweefsel bij elkaar gehouden worden. Er is 1 deel gevonden, maar dat wil niet zeggen dat het gebroken is. Het weefsel dat de delen verbindt is vergaan.
De meiden bevonden zich continue langs de rivier. Ze realiseren dat ze zich in een dal bevinden, dus iedere ochtend gaat Kris en/of Lisanne op pad naar hoger gelegen terrein om een belpoging te doen. Resultaat: iedere ochtend tussen 10:00 en 11:00 een poging.
In de middag wordt nog een poging ondernomen, wellicht op een andere heuvel/berg. Resultaat: Iedere middag een poging tussen 13:00 en 14:00.
Hierna zijn ze uitgeput, en rusten ze uit langs de rivier. Wetende dat ze langs de rivier toch geen bereik hebben, sparen ze de accu's voor de belpogingen op hoger gelegen terrein de volgende dag.
Dat ze op vaste tijden een heuvel op gaan om te bellen: oké. Maar midden op de dag als het heet is?
Op vrijdag 12 september 2014 11:42 schreef Geruisloos het volgende: Even een scenario-brainstorm: Ze realiseren dat ze zich in een dal bevinden, dus iedere ochtend gaat Kris en/of Lisanne op pad naar hoger gelegen terrein om een belpoging te doen. Resultaat: iedere ochtend tussen 10:00 en 11:00 een poging. In de middag wordt nog een poging ondernomen, wellicht op een andere heuvel/berg. Resultaat: Iedere middag een poging tussen 13:00 en 14:00.
Heel goed uitgedacht, mocht er sprake zijn van 'een sterker signaal' in de zin van 'een sterker ontvangst ten opzichte van de zendmast' dan zou jou hypothese best wel eens kunnen.
quote:
Op vrijdag 12 september 2014 11:48 schreef jackie12 het volgende: Verder mag iedereen vinden wat zij vinden maar ik geloof niet dat de meiden door zijn gelopen na de 1e quebrada.
Ook ik denk dat ze zijn teruggekeerd ná de laatste foto van Kris bij het beekje, er zijn ook geen foto's meer gemaakt na die foto (want toen liepen ze misschien terug dus nieuwe foto's waren niet nodig, op die mooie plekken waren ze al geweest/hadden ze al foto's gemaakt) en tijdens het teruglopen zijn ze dan derden tegengekomen.
[ Bericht 3% gewijzigd door Jezus9 op 12-09-2014 11:54:23 ]
Heel goed uitgedacht, mocht er sprake zijn van 'een sterker signaal' in de zin van 'een sterker ontvangst ten opzichte van de zendmast' dan zou jou hypothese best wel eens kunnen.
Ik heb nog geen link van je gezien waarin over een sterk signaal en een zwak signaal gesproken werd. Dat zwakke signaal heb ik idd voorbij zien komen, dat sterke niet en meerdere hier met mij. Ik ben er voor 95% zeker van dat je dingen door elkaar haalt.
Dat ze op vaste tijden een heuvel op gaan om te bellen: oké. Maar midden op de dag als het heet is?
Als we het over heet hebben, moeten we dat onderbouwen met data. Als ze bijv. op 750 meter zaten dan zou dit al zo'n 5 graden koeler zijn dan op zeeniveau. Een hike op hoogte zou dus best te doen geweest kunnen zijn.
En bovendien, als je later gaat wanneer het koeler is heb je kans dat je onderweg in het donker terecht komt. Die fout willen ze denk ik niet meer maken. Dus gaan ze "veilig" rond 14:00 om optijd weer bij de rivier te kunnen zijn.
zegt nog allemaal niks maar ik blijf nog even hangen aan die kant.
Ik ook.
De inconsistente informatie van de getuigen, de indirecte belangen van gidsen, beloningen die geen resultaat opleveren doen mij vermoeden dat de lokalen bang zijn om naar voren te treden, maar beter weten!
Het inconsistente telefoon gebruik wijst op gevangenschap waarbij de mond is afgeplakt en de handen zijn vastgebonden en dan kun je wellicht als je mag eten of pissen proberen op een of andere manier in de buurt van je telefoon(die misschien in de rugzak zit) te komen en met wat je rest (tenen, neus oid) een noodnummer te activeren. Je kunt niet texten, nog spreken. Geen risico voor de eventuele daders.
De camera is gewoon volgeschoten, of de batterij is leegemaakt om te verhinderen dat de meiden/of de vinder er nog simpel foto's mee kon maken. Pure damage control.
Geen bericht/sms/bellen naar huis/foto's en berichtjes dan is het voor mij zeker dat er derden in het spel zijn.
Verder mag iedereen vinden wat zij vinden maar ik geloof niet dat de meiden door zijn gelopen na de 1e quebrada.
Waren ze dat wel dan moesten ze om 16.39 nog 3 uur lopen naar de rivier. En aangezien het donker was moesten ze daar dus noodgedwongen overnachten.
Bij het krieken van de dag keer je dan om en ga je niet daarna moeilijk 4 kabelbruggen over.
We zullen zien wat de telefoongegevens nog naar voren brengt
Weet je die tijd 16.39....Zei pa K. niet in die laatste video dat volgens berekening de meiden rond 16.30 terug zouden moeten zijn bij beginpunt, indien ze dus zijn omgekeerd bij 1e Q. ( weet niet zeker, kan ook dat ik het ergens gelezen heb hier)
Als we het over heet hebben, moeten we dat onderbouwen met data. Als ze bijv. op 750 meter zaten dan zou dit al zo'n 5 graden koeler zijn dan op zeeniveau. Een hike op hoogte zou dus best te doen geweest kunnen zijn.
Als zo'n hike mogelijk is.. Waarom zijn ze dan niet doorgelopen? Die indianen hadden ze gemakkelijk moeten kunnen bereiken.
quote:
En bovendien, als je later gaat wanneer het koeler is heb je kans dat je onderweg in het donker terecht komt. Die fout willen ze denk ik niet meer maken. Dus gaan ze "veilig" rond 14:00 om optijd weer bij de rivier te kunnen zijn.
Ik vind de tijd tussen de noodoproepen dan wel erg kort. Alsof ze dan als ze terug waren bij de rivier onmiddellijk omkeerden om weer naar dat hoogste punt te gaan. Hadden ze die energie dan niet beter kunnen gebruiken om door te lopen op het pad?
Weet je die tijd 16.39....Zei pa K. niet in die laatste video dat volgens berekening de meiden rond 16.30 terug zouden moeten zijn bij beginpunt, indien ze dus zijn omgekeerd bij 1e Q. ( weet niet zeker, kan ook dat ik het ergens gelezen heb hier)
Ik denk dat de meiden van de 1e quebrada afwisten
Vanaf het hostel lopend naar begin Pianista is 1.15 uur Dan Pianista is 2.15 uur Mirador naar 1e quebrada klein uurtje.
Samengevat : 9.30 uur vertrek hostel 13 uur Mirador 14 uur quebrada 15 uur Mirador 1830 terug hostel (en om 1830 wordt het donker en dat moeten K en L geweten hebben want ze waren al een paar weken in Panama)
Ik denk dus dat als ze alleen zijn gegaan hun tripje goed doordacht hebben (past ook bij hun karakter) Het past namelijk precies tot dat het donker wordt
Volgens mij kan er inmiddels echt wel een beetje een route gemaakt worden:
Plaats van ongeluk/misdrijf/verdwaling - de actieradius vanaf 14:00 bij de 1e quebrada. Als ze met 2,5km/h (waarschijnlijk trager) hebben gelopen dan is er tot de eerste noodoproep een actieradius van 2,5 * 2,5 = 6,125km. Dat is een flink oppervlak: pi * 6,125^2 = 117,86 km^2. Maar het is waarschijnlijk dat ze na de 1e quebrada zijn doorgelopen, en waarschijnlijk in de richting van het pad (en niet bijvoorbeeld haaks op het pad) waardoor je niet 360graden rondom hoeft te zoeken, maar misschien 'slechts' 90 graden (= 29,5 km^2).
Afgelegde route - er is bekend wanneer er geen bereik meer was en op welk tijdstip er nog wel even bereik was. Aan de hand van plaatjes waar bereik is kunnen deze punten mogelijk gelokaliseerd worden? (al zal het bereik enigszins fluctueren). - aan de hand van de temperaturen + tijdstippen van de fotos kan een hoogte geschat worden. Met kaarten met hoogtemeters kan een gebied afgekaderd worden waarbinnen deze foto's ongeveer genomen moeten zijn.
Plaats van overlijden - er zijn inmiddels aardig wat resten gevonden. Een expert over "lichamen in ontbinding in de jungle" zou aan de hand van de vindplaatsen mogelijk een gebied kunnen aanwijzen van waaruit de lichaamsdelen komen. Het lijkt me bijvoorbeeld onwaarschijnlijk dat alle lichaamsdelen door dieren en elementen naar het oosten gebracht woden.
Iemand nog een aanvulling? Deze vier punten hebben allemaal een foutmarge vanwege onbekende factoren. Ik denk echter dat ze alle vier tezamen wel degelijk een aardig beeld geven van de route en misschien zelfs helpen om elkaar onbekende 'op te vullen' en zo de foutmarges te verkleinen. Tot slot kan je met kennis van het gebied ook nog de marges verkleinen.
Wat kan je met deze info? Opnieuw een zoektocht inzetten en hopen meer resten te vinden, mogelijk zelfs een plaats delict.
Als zo'n hike mogelijk is.. Waarom zijn ze dan niet doorgelopen? Die indianen hadden ze gemakkelijk moeten kunnen bereiken.
[..]
Ik vind de tijd tussen de noodoproepen dan wel erg kort. Alsof ze dan als ze terug waren bij de rivier onmiddellijk omkeerden om weer naar dat hoogste punt te gaan. Hadden ze die energie dan niet beter kunnen gebruiken om door te lopen op het pad?
Het is zeer goed mogelijk dat ze continue langs de rivier zijn gelopen, of gedacht hebben dat het beter is om langere tijd op één plek te blijven. Met dus die hikes richting de hogere bergtoppen voor belpogingen.
Het kan zijn dat ze hebben afgewisseld. Kris komt terug na de 11:00 poging, waarna Lisanne de poging van 14:00 doet bijvoorbeeld. Of wellicht waren de toppen redelijk snel te bereiken? Dit kunnen we wellicht uittekenen op de hoogtekaarten om een beter beeld hierbij te vormen.
Onrechtmatig openbaar maken foto’s Als familie van Kris Kremers hebben wij geen toestemming gegeven voor het op enigerlei wijze openbaar maken van foto’s uit de serie afkomstig uit de camera die gevonden is in Panama en waar haar laatste foto’s opstaan. Iedereen die foto’s op enigerlei wijze openbaar maakt van Kris zonder expliciete toestemming van haar familie, handelt derhalve onrechtmatig en zal met juridische middelen verzocht worden de wensen van de familie rondom het portretrecht te respecteren. Het recht om deze foto’s vrij te geven behoort toe aan de familie. Zij willen dan ook zelf beslissen of en zo ja wanneer deze foto’s op enigerlei wijze openbaar gemaakt mogen worden. Via het contactformulier kan een verzoek ingediend worden
We hebben data om het te onderbouwen: BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #82 - News? 22C op de Mirador op 2000 meter hoogte. Als ze bijv. op 750 meter zaten dan zou dit volgens jouw berekening al zo'n 8 graden warmer zijn. Dat vind ik best wel heet Maar misschien heb je gelijk. Ik denk nog aan iets anders: misschien fluctueert het signaal in de loop van de dag?
Vanaf het hostel lopend naar begin Pianista is 1.15 uur Dan Pianista is 2.15 uur Mirador naar 1e quebrada klein uurtje.
Samengevat : 9.30 uur vertrek hostel 13 uur Mirador 14 uur quebrada 15 uur Mirador 1830 terug hostel (en om 1830 wordt het donker en dat moeten K en L geweten hebben want ze waren al een paar weken in Panama)
Ik denk dus dat als ze alleen zijn gegaan hun tripje goed doordacht hebben (past ook bij hun karakter) Het past namelijk precies tot dat het donker wordt
dat denk ik ook, dat ze van de 1e Quebrada afwisten en ik denk zelfs dat er toen iemand bij was....iemand die ze tegenkwamen en ook foto's maakte op de top. Die foto's lijken wel héél veel op elkaar! En op alle 3 foto's is de lucht niet dezelfde kleur blauw ook niet op die van k&l. Als je een kwartiertje later een foto neemt kan de lucht er heel anders uitzien. Ik beschuldig niemand hoor want ook voor mij staan er nog veel opties cq vragen open.