abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144479999
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 01:27 schreef maanbart36 het volgende:
Ik ga het maar wel mijn auders vertellen ja
Ben wel bang

iedereen bedankt1
Sterkte. Over een tijdje zal je er zeker een goed gevoel aan over houden.
pi_144480061
Hoe kan je nou een opleiding op een ROC niet halen, in het eerste jaar :') !

En dan denken dat het slimmer is het niet te vertellen en te 'doen alsof' je naar school gaat _O-

Zo snel mogelijk vertellen, ze komen er toch wel achter; iemand ziet je een keer 'onder schooltijd' op straat, het gaat opvallen dat er geen ouderavonden zijn, nooit post van school komt, etc. etc.

Nog even los van het feit dat het jou en hun gewoon andere problemen kan opleveren door je leeftijd en de leer-/kwalificatieplicht.

Sowieso; vragen die ouders nooit af waarom ze uberhaupt niks hebben gezien van school? Boeken? Brieven? inschrijfbewijs? overgangs'rapport' oid?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2014 11:08:27 ]
pi_144480079
Vertellen. Is nu even lastig, maar hoe langer je wacht, hoe lastiger het wordt. Nu is het nog te redden en kunnen jullie zoeken naar een oplossing.
Schip ahoy!
pi_144481638
quote:
Ben wel bang

iedereen bedankt1
Je kan beter de lagere school nog een keer gaan doen.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  zaterdag 13 september 2014 @ 15:53:45 #55
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_144486672
Wacht vooral nog langer. Geloof dat er flinke boetes kunnen komen als je niet naar school gaat voor je 18e. Die boetes zijn dan voor jou, of je ouders. Zullen ze blij mee zijn! :')

Gewoon vertellen, zo snel mogelijk.
pi_144494871
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:53 schreef CruisinDen het volgende:
Wacht vooral nog langer. Geloof dat er flinke boetes kunnen komen als je niet naar school gaat voor je 18e. Die boetes zijn dan voor jou, of je ouders. Zullen ze blij mee zijn! :')

Gewoon vertellen, zo snel mogelijk.
Dit, sorry TS maar wat ontzettend dom. Je ouders kunnen grote problemen krijgen zo. Zo snel mogelijk vertellen om de schade te beperken. En wen maar vast aan het idee dat je terug naar school moet.
pi_144498731
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 20:46 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Je ouders kunnen grote problemen krijgen zo.
:')
  zondag 14 september 2014 @ 00:11:51 #58
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_144503725
Voor bepaalde ROC mbo opleidingen kan je je alsnog inschrijven en starten in januari/februari. Dat is voor nu dus de beste oplossing.

http://www.rocmn.nl/zoek-mbo-opleiding?f[0]=field_extra%3A281

Zoeken via Google > ROC opleiding januari of iets in die geest
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_144508178
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 22:06 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Hij is nog leerplichtig. Ik geloof dat de boete op ¤ 60 per dag staat. Dan kun je wel een ' :') ' gezicht trekken (al neem ik dat van jou niet serieus) maar dat loopt aardig op zo.

Tenzij TS een VWO diploma heeft. Dan ben je niet leerplichtig meer.
pi_144508505
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 08:45 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Hij is nog leerplichtig. Ik geloof dat de boete op ¤ 60 per dag staat. Dan kun je wel een ' :') ' gezicht trekken (al neem ik dat van jou niet serieus) maar dat loopt aardig op zo.

Tenzij TS een VWO diploma heeft. Dan ben je niet leerplichtig meer.
Hij zal hoogstwaarschijnlijk eerst een gesprek krijgen met een leerplichtambtenaar de meeste gemeentes zijn extreem langzaam met het geven van boetes.
Hij moet zich gewoon opnieuw inschrijven als hij geen havo/vwo diploma heeft.
  zondag 14 september 2014 @ 10:02:54 #61
399662 noa-noa83
Live-Laugh-Love
pi_144508777
Je maakt het jezelf alleen maar lastiger door niks te vertellen, dus zo snel mogelijk je ouders vertellen!
  Forum Admin zondag 14 september 2014 @ 10:35:05 #62
58651 crew  murp
murp
pi_144514721
Een feit is dat ze er vroeg of laat achterkomen dat jij dit jaar verzaakt.
Zo'n 3 jaar geleden had ik ook een dip. Ik was ook 17 jaar toen. Ik ging wel naar school maar door nieuwe interesses zoals uitgaan ed. kwam de klad erin. Ik vertelde niets, mijn ouders niet beter wetende (denkende) dat ik mijn gebruikelijke resultaten haalde.
Totdat..... uiteindelijk bleek dat ik bleef hangen. Ik weet niet hoe jouw ouders dan zullen zijn, maar van mij werden alle privileges die ik had afgepakt. Mocht niet meer uitgaan. Huiswerk onder begeleiding, extra uurtjes studeren thuis ook de vakken waar ik op dat moment geen huiswerk van had. Pas daarna mocht ik eventueel nog even naar buiten maar tot uiterlijk 8 uur en om 9 uur naar bed 's-avonds terwijl dit 10 uur was. Op zaterdagavond om half 11 (dus niet meer uit natuurlijk).
Te gek voor woorden eigenlijk maar zo kwaad waren ze.
Hoe moeilijk het ook voor je zal zijn. Het is uiteindelijk het beste het liefst meteen, maar uit de doeken te doen. Hoe langer je wacht, hoe hoger de drempel wordt en gaat het van kwaad tot erger.
Krijg je ook een zware straf, dat moet dan maar.
Later kwam ik daar ook achter. Als ik het gewoon had gezegd dat het niet zo lekker ging op school dan had ik de sturing kunnen krijgen die ik in hun ogen nodig had gehad en hadden er verder niet al te veel spaanders gevallen. Omdat ik hen voor de gek had gehouden en daardoor teleurgesteld hebben ze me keihard aangepakt, echt, tot huilens toe. Het huilen hielp niet. Ik kreeg gewoon de straf die ze voor me in petto hadden.

[ Bericht 0% gewijzigd door RoadrunnerX op 14-09-2014 15:22:48 ]
pi_144517677
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:56 schreef RoadrunnerX het volgende:
Een feit is dat ze er vroeg of laat achterkomen dat jij dit jaar verzaakt.
Zo'n 3 jaar geleden had ik ook een dip. Ik was ook 17 jaar toen. Ik ging wel naar school maar door nieuwe interesses zoals uitgaan ed. kwam de klad erin. Ik vertelde niets, mijn ouders niet beter wetende (denkende) dat ik mijn gebruikelijke resultaten haalde.
Totdat..... uiteindelijk bleek dat ik bleef hangen. Ik weet niet hoe jouw ouders dan zullen zijn, maar van mij werden alle privileges die ik had afgepakt. Mocht niet meer uitgaan. Huiswerk onder begeleiding, extra uurtjes studeren thuis ook de vakken waar ik op dat moment geen huiswerk van had. Pas daarna mocht ik eventueel nog even naar buiten maar tot uiterlijk 8 uur en om 9 uur naar bed 's-avonds terwijl dit 10 uur was. Op zaterdagavond om half 11 (dus niet meer uit natuurlijk).
Te gek voor woorden eigenlijk maar zo kwaad waren ze.
Hoe moeilijk het ook voor je zal zijn. Het is uiteindelijk het beste het liefst meteen, maar uit de doeken te doen. Hoe langer je wacht, hoe hoger de drempel wordt en gaat het van kwaad tot erger.
Krijg je ook een zware straf, dat moet dan maar.
Later kwam ik daar ook achter. Als ik het gewoon had gezegd dat het niet zo lekker ging op school dan had ik de sturing kunnen krijgen die ik in hun ogen nodig had gehad en hadden er verder niet al te veel spaanders gevallen. Omdat ik hen voor de gek had gehouden en daardoor teleurgesteld hebben ze me keihard aangepakt, echt, tot huilens toe. Het huilen hielp niet. Ik kreeg gewoon de straf die ze voor me in petto hadden.
Goede ouders.
Somebody that I used to know
pi_144520428
quote:
14s.gif Op zondag 14 september 2014 16:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Goede ouders.
Velen vonden, ik zelf ook, dat mijn ouders wel erg doorsloegen en moest je maar afwachten of ik het op deze manier zou kunnen trekken. Het viel erg zwaar, het "rooster" dat voor me was opgesteld en waar ik me zonder pardon aan moest houden. Uitzondering als een schoolsituatie zich voordeed en dat ik het later moest maken. Maar het had zijn effect en bleek maar eens te meer dat ik er onnodig met de pet naar had gegooid.
  PR en moderator zondag 14 september 2014 @ 18:26:39 #66
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_144521236
quote:
Ben wel bang

iedereen bedankt1
En? Heb je het ze al verteld?

Zou me niks verbazen als ze het al lang weten en gewoon wachten tot jij er eerlijk voor uit komt, aangezien alles waarschijnlijk nog via hen gaat gezien jouw minderjarigheid.
Fuck the EBU.
pi_144547955
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:05 schreef Nober het volgende:
Ik heb ook weleens een ochtend overgeslagen, maar als je elke dag wegblijft dan ben je wel een baas.
Ik ben daar nu mee bezig. Begon om 1 en moest tot 14:40 maar had achterstallig huiswerk, dus ben het nu aan het maken :7
Irene is bae <3
  maandag 15 september 2014 @ 14:03:34 #68
399662 noa-noa83
Live-Laugh-Love
pi_144548767
Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat met TS?
  maandag 15 september 2014 @ 14:14:13 #69
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_144549115
quote:
Ben wel bang

iedereen bedankt1
_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_144549557
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

_O-
Zo te zien ook elke dag naar de basisschool overgeslagen :)
pi_144577013
Troll
Somebody that I used to know
  Official ESF Kreviewer dinsdag 16 september 2014 @ 08:33:54 #72
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_144577067
Ik ken iemand die dit nu al 8 maanden volhoudt. Geen idee hoe, maar het lukt hem. Ik zou zeggen: hou vol!
pi_144577129
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:33 schreef Kreator het volgende:
Ik ken iemand die dit nu al 8 maanden volhoudt. Geen idee hoe, maar het lukt hem. Ik zou zeggen: hou vol!
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_144577479
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:49 schreef maanbart36 het volgende:
Dan ga ik weer naar huis en vertel ik dat alles goed is gegaan
Dan lieg je ook jezelf voor en ga je in en 'fantasiewereld' leven...

daarmee moet je zo snel mogelijk ophouden en dat lukt enkel door met je ouders om tafel te gaan zitten en de waarheid open te leggen.. doet pijn, maar is de enige weg naar de oplossing.
Uiteindelijk help je jezelf er ook mee, want met je leugens nu, behoud je ook jezelf in een status-quo en sluit je je ogen voor de toekomst (die des te langer je wacht met het vertellen van de waarheid, meer problemen kan geven).

Overigens, probeer ook te denken aan wat je kunt doen aan een tussentijdse oplossing...
misschien kan je halverwege het schooljaar een andere opleiding beginnen of desnoods gewoon volgend jaar en kun je dit jaar dan overbruggen met wat simpel ongeschoold werk, warbij je misschien juist wel levenservaring kunt opdoen die je nu misschien nog teveel mist, je 'hangt' nog iets te veel aan het oordel van je ouders en neemt te weinig zelf verantwoordelijkheid.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 16 september 2014 @ 09:38:14 #75
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_144578068
Heb je het inmiddels al verteld?
  dinsdag 16 september 2014 @ 11:02:39 #76
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_144580041
:D

Moet ik het mijn ouders vertellen. _O-

Nee joh. Print gewoon over 3 jaar een a4'tje uit met 'dieplooma'. Werkte bij mij ook.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_144580309
pi_144580718
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:02 schreef noa-noa83 het volgende:
Je maakt het jezelf alleen maar lastiger door niks te vertellen, dus zo snel mogelijk je ouders vertellen!
Dit, en leugens zijn gewoon kut, dat zal je zelf wel beseffen, uiteindelijk schiet je er niks mee op, ken ik van vroeger, gewoon niet doen. Er is 'n gezegde: Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel! en dat is meestal ook zo. Ook die zogenaamde vrienden, dat zijn ze eigenlijk niet, dat weet je ook wel, als er stront aan de knikker is zal je zien hoeveel er van dat groepje er voor je is. Je bent nog jong genoeg, maak er wat van :) dus verzamel al je moed en vertel het je ouders. Het zal even niet zo gezellig zijn in huis, maar uiteindelijk lost alles zichzelf weer op.

^O^ succes ermee!
pi_144581830
Dit is wel erg dom, sorry.

Je kan dit onmogelijk zomaar goed maken met je ouders. Je hebt tegen hen gelogen.

Vorig jaar ging het blijkbaar niet zo goed. Dat had je moeten vertellen tegen je ouders. Zij zouden je kunnen helpen en vinden het vast niet erg als je het te moeilijk vond.

De relatie met je ouders zal vast niet zo heel best zijn, als je zo'n leugen in stand kan houden btw.

Dit: :')
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_144583359
Hoe is het afgelopen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 16 september 2014 @ 12:58:56 #81
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_144583531
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoe is het afgelopen?
Na het verteld te hebben is hem blijkbaar de toegang tot internet ontzegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')