Sterkte. Over een tijdje zal je er zeker een goed gevoel aan over houden.quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:27 schreef maanbart36 het volgende:
Ik ga het maar wel mijn auders vertellen ja
Ben wel bang
iedereen bedankt1
Je kan beter de lagere school nog een keer gaan doen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:27 schreef maanbart36 het volgende:
Ben wel bang
iedereen bedankt1
Dit, sorry TS maar wat ontzettend dom. Je ouders kunnen grote problemen krijgen zo. Zo snel mogelijk vertellen om de schade te beperken. En wen maar vast aan het idee dat je terug naar school moet.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:53 schreef CruisinDen het volgende:
Wacht vooral nog langer. Geloof dat er flinke boetes kunnen komen als je niet naar school gaat voor je 18e. Die boetes zijn dan voor jou, of je ouders. Zullen ze blij mee zijn!![]()
Gewoon vertellen, zo snel mogelijk.
quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:46 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Je ouders kunnen grote problemen krijgen zo.
Hij is nog leerplichtig. Ik geloof dat de boete op ¤ 60 per dag staat. Dan kun je wel een 'quote:
Hij zal hoogstwaarschijnlijk eerst een gesprek krijgen met een leerplichtambtenaar de meeste gemeentes zijn extreem langzaam met het geven van boetes.quote:Op zondag 14 september 2014 08:45 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Hij is nog leerplichtig. Ik geloof dat de boete op ¤ 60 per dag staat. Dan kun je wel een '' gezicht trekken (al neem ik dat van jou niet serieus) maar dat loopt aardig op zo.
Tenzij TS een VWO diploma heeft. Dan ben je niet leerplichtig meer.
Goede ouders.quote:Op zondag 14 september 2014 14:56 schreef RoadrunnerX het volgende:
Een feit is dat ze er vroeg of laat achterkomen dat jij dit jaar verzaakt.
Zo'n 3 jaar geleden had ik ook een dip. Ik was ook 17 jaar toen. Ik ging wel naar school maar door nieuwe interesses zoals uitgaan ed. kwam de klad erin. Ik vertelde niets, mijn ouders niet beter wetende (denkende) dat ik mijn gebruikelijke resultaten haalde.
Totdat..... uiteindelijk bleek dat ik bleef hangen. Ik weet niet hoe jouw ouders dan zullen zijn, maar van mij werden alle privileges die ik had afgepakt. Mocht niet meer uitgaan. Huiswerk onder begeleiding, extra uurtjes studeren thuis ook de vakken waar ik op dat moment geen huiswerk van had. Pas daarna mocht ik eventueel nog even naar buiten maar tot uiterlijk 8 uur en om 9 uur naar bed 's-avonds terwijl dit 10 uur was. Op zaterdagavond om half 11 (dus niet meer uit natuurlijk).
Te gek voor woorden eigenlijk maar zo kwaad waren ze.
Hoe moeilijk het ook voor je zal zijn. Het is uiteindelijk het beste het liefst meteen, maar uit de doeken te doen. Hoe langer je wacht, hoe hoger de drempel wordt en gaat het van kwaad tot erger.
Krijg je ook een zware straf, dat moet dan maar.
Later kwam ik daar ook achter. Als ik het gewoon had gezegd dat het niet zo lekker ging op school dan had ik de sturing kunnen krijgen die ik in hun ogen nodig had gehad en hadden er verder niet al te veel spaanders gevallen. Omdat ik hen voor de gek had gehouden en daardoor teleurgesteld hebben ze me keihard aangepakt, echt, tot huilens toe. Het huilen hielp niet. Ik kreeg gewoon de straf die ze voor me in petto hadden.
Velen vonden, ik zelf ook, dat mijn ouders wel erg doorsloegen en moest je maar afwachten of ik het op deze manier zou kunnen trekken. Het viel erg zwaar, het "rooster" dat voor me was opgesteld en waar ik me zonder pardon aan moest houden. Uitzondering als een schoolsituatie zich voordeed en dat ik het later moest maken. Maar het had zijn effect en bleek maar eens te meer dat ik er onnodig met de pet naar had gegooid.quote:
En? Heb je het ze al verteld?quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:27 schreef maanbart36 het volgende:
Ben wel bang
iedereen bedankt1
Ik ben daar nu mee bezig. Begon om 1 en moest tot 14:40 maar had achterstallig huiswerk, dus ben het nu aan het makenquote:Op vrijdag 12 september 2014 00:05 schreef Nober het volgende:
Ik heb ook weleens een ochtend overgeslagen, maar als je elke dag wegblijft dan ben je wel een baas.
quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:27 schreef maanbart36 het volgende:
Ben wel bang
iedereen bedankt1
quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:33 schreef Kreator het volgende:
Ik ken iemand die dit nu al 8 maanden volhoudt. Geen idee hoe, maar het lukt hem. Ik zou zeggen: hou vol!
Dan lieg je ook jezelf voor en ga je in en 'fantasiewereld' leven...quote:Op donderdag 11 september 2014 23:49 schreef maanbart36 het volgende:
Dan ga ik weer naar huis en vertel ik dat alles goed is gegaan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |