Die "gaan" ook elke dag naar school?quote:Of chill met vrienden..
Tussenuren enzo en pauzesquote:Op donderdag 11 september 2014 23:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die "gaan" ook elke dag naar school?
Wanneer? Kan ik dat nog doen?quote:Op donderdag 11 september 2014 23:50 schreef nikky het volgende:
Waarom heb je niet iets anders gezocht?
Eerlijk vertellen en samen zoeken naar een oplossing. Ze zullen je er echt wel bij helpen. Je ouders voorliegen kan de relatie ernstig beschadigen daar krijg je op latere leeftijd spijt van.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:49 schreef maanbart36 het volgende:
Hallo iedereen,
Ik zit met een probleem. Ik ben een jongen van 17 jaar en ik deed een MBO opleiding op een ROC. Ik deed dit... Ik heb mij namelijk erg in de problemen gewerkt. Ik zat vorig jaar in mijn eerste jaar. In het begin ging het redelijk goed maar het ging bergafwaarts. Uiteindelijk heb ik het niet verteld aan mijn ouders dat ik het niet gehaald heb..
Uit schaamte heb ik het niet tegen mijn ouders verteld. Ik durfde het niet. Mijn ouders zijn de liefste personen die ik ken, dus wat heb ik gedaan.. Ik heb het niet verteld en hier komt het; ik zeg nog wel dat ik naar school ga. Ik ''ga'' nu al 2 weken naar school, dat is wat ik tegen mijn ouders vertel tenminste. In de ochtend ga ik weg en ga ik ergens heen tot in de middag.. Dan ga ik weer naar huis en vertel ik dat alles goed is gegaan
Ik vraag me steeds meer af hoe dat later gaat als ik hier mee door ga. Er komen geen ouderavonden, ik haal mijn diploma niet.. Dat is raar voor ze. Dus ik zou het uiteindelijk wel moeten vertellen toch? Is dat slim? Ik ga nu elke dag nep naar school en ik denk niet dat ik dat nog heel lang trek. Ik zit maar een beetje op straat.. Of chill met vrienden..
Ik ben ten einde raad, ik wil mijn ouders niet teleurstellen. Heeft een van jullie dit wel eens meegemaakt? Het voelt echt heel alsof ik ze voorlieg.. Zeggen dat ik naar school ga.. Maar wat moet ik doen?? Nieuwe opleiding zoeken en snel beginnen?? Dan hoeven ze het misschien niet te weten
Heel erg bedankt
Dit inderdaad. Hoe langer je wacht, hoe groter je problemen worden. Neem eventueel iemand in vertrouwen (als je die hebt: een broer of zus waar je heel erg goed mee kan) die met je meegaat als je het vertelt, zodat het niet voelt alsof je er alleen voor staat.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:53 schreef mschick het volgende:
Ja vertel het, nu nog. De stap wordt naar mate je het langer uit gaat stellen alleen maar groter! Gewoon eerlijk uitleggen dat het niet goed ging en dat je tijd wilt om te zoeken naar iets wat bij je past.
Komt allemaal goed!
quote:Op donderdag 11 september 2014 23:51 schreef maanbart36 het volgende:
[..]
Wanneer? Kan ik dat nog doen?
Offtopic:quote:Op donderdag 11 september 2014 23:55 schreef nikky het volgende:
[..]
Wanneer? Wat dacht je vanaf het moment dat je hoorde dat je het niet haalde? Dat was vast niet op 1 augustus.
Ontvang je stufi of je ouders een tegemoetkoming?... Ze komen erachter. Inschrijvingen worden gecontroleerd door DUO.
Ik ken mensen die in hetzelfde schuitje zitten.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:56 schreef deadprez het volgende:
[..]
Kan toch niet serieus zijn dit.
Er komt vanzelf wel een inspecteur langs om het goede nieuws te vertellen, gewoon rustig afwachten.quote:LEERPLICHT. Iedereen in Nederland moet van zijn vijfde tot zijn achttiende verjaardag naar school.
Kennelijk ben je wel klaar met school, tijd om te gaan vakkenvullen, hamburgers bakken...quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:06 schreef maanbart36 het volgende:
nikky, ik heb geen stufi want ik ben onder de 18. Van de rest weet ik niet zo veel af.. Ik weet ook niet wat ik dacht.. Echt stom
Nober da tis niet baas
Wanneer je ouders een tegemoetkoming voor jou hebben ontvangen en je staat niet ingeschreven, dan ontstaan er schulden die je ouders moeten betalen..... door jou!quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:06 schreef maanbart36 het volgende:
nikky, ik heb geen stufi want ik ben onder de 18. Van de rest weet ik niet zo veel af.. Ik weet ook niet wat ik dacht.. Echt stom
Nober da tis niet baas
Dit kan neem ik aan door instanties als DUO of wie dat ook regelt geïntepreteerd worden als fraude?quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:19 schreef nikky het volgende:
[..]
Wanneer je ouders een tegemoetkoming voor jou hebben ontvangen en je staat niet ingeschreven, dan ontstaan er schulden die je ouders moeten betalen..... door jou!
Dus hoppa, schop onder je kont en morgen naar je ouders!
Als-ie dat niet uit zichzelf heeft gedaan, schat ik de kans klein dat-ie het nu wel zal/kan doen uit zichzelf.quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:21 schreef Seven. het volgende:
Het enige dat jou nu nog kan redden is zorgen dat je als de driedonder en wel geheel zonder hulp van je pappie en mammie inschrijft op een andere opleiding OF je zoekt een baan voor 40 uur per week.
Dan maak je het probleem alleen maar groter.quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:18 schreef Koral het volgende:
Doe een poosje alsof je ziek bent. Daarna vertellen dat de achterstand te groot was en dat je bent gestopt om volgend jaar een nieuwe start te maken.
Eerlijk gezegd raad ik je aan het leger in te gaan. Misschien dat ze daar enige discipline in je donder kunnen trappenMBO niet af maken?
seriously?
Goed punt.quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als-ie dat niet uit zichzelf heeft gedaan, schat ik de kans klein dat-ie het nu wel zal/kan doen uit zichzelf.
Als iets begrijpelijk te maken is dan is het ook vaak acceptabel. Je gedragen als een lamlul is voor veel ouders niet begrijpelijkquote:Op vrijdag 12 september 2014 00:24 schreef Topiek het volgende:
[..]
Dan maak je het probleem alleen maar groter.
Leugens komen altijd wel uit, vroeg of laat.
Geen idee om eerlijk te zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:21 schreef Topiek het volgende:
[..]
Dit kan neem ik aan door instanties als DUO of wie dat ook regelt geïntepreteerd worden als fraude?
Oh, jij wel?quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:31 schreef hmmmmmmm het volgende:
Nog nooit van kwalificatieplicht gehoord?
quote:
Mede om te voorkomen dat mensen als TS straks nog jarenlang spijt hebben van deze domme beslissing.quote:Kwalificatieplicht: uitgangspunten
Jongeren tussen 16 en 18 jaar moeten onderwijs volgen tot zij een startkwalificatie hebben. Een startkwalificatie is (minimaal) een havo-diploma, vwo-diploma of een mbo-diploma op niveau 2 of hoger.
De kwalificatieplicht is 1 van de maatregelen van de Rijksoverheid om schooluitval van jongeren tegen te gaan. Ook moet de maatregel de kansen van startende jongeren op de arbeidsmarkt vergroten. Jongeren moeten de kwalificatieplicht vervullen door volledig dagonderwijs te volgen. Volgt een leerling de beroepsbegeleidende leerweg (bbl) in het mbo? Dan kan hij leren en werken combineren.
De kwalificatieplicht is geregeld in de Leerplichtwet.
Ja maar ik ben daarom ook niet verhuisd het ging me om te voorkomen dat ik dus uit huis gezet zou worden.quote:
Zeker ik denk dat je er veel spijt van zult hebben want je hebt weinig tot geen kansen op de arbeidsmarkt zonder diploma.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
[..]
Mede om te voorkomen dat mensen als TS straks nog jarenlang spijt hebben van deze domme beslissing.
Jij hebt je eigen reeks. Het zou fijn zijn als je daarin nog even reageerde.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:37 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ja maar ik ben daarom ook niet verhuisd het ging me om te voorkomen dat ik dus uit huis gezet zou worden.
[..]
Zeker ik denk dat je er veel spijt van zult hebben want je hebt weinig tot geen kansen op de arbeidsmarkt zonder diploma.
Ja, je vraagt je af hoe dat met hmmmmmmm zelf zit.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
[..]
Mede om te voorkomen dat mensen als TS straks nog jarenlang spijt hebben van deze domme beslissing.
Ik heb geen spijt dat ik geen diploma heb ik heb werk genoeg.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, je vraagt je af hoe dat met hmmmmmmm zelf zit.
Dit ze komen er toch achter lijkt me.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:15 schreef Thezappa het volgende:
je ouders betalen toch ook voor je school of? en je krijgt toch wel een brief dat je van school bent gekickt omdat je te dom bent
kneusjequote:Op vrijdag 12 september 2014 12:15 schreef Thezappa het volgende:
je ouders betalen toch ook voor je school of? en je krijgt toch wel een brief dat je van school bent gekickt omdat je te dom bent
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |