abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 september 2014 @ 21:00:32 #1
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_144434680
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen


Laatste post:
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:58 schreef LadyS het volgende:
Moonah, het is 'gewoon' huiswerk. :)
Als het huiswerk elke week zoveel blijft en/of A. er zoveel uur mee bezig blijft, zal ik eens in gesprek gaan met de juf.
Ik ga morgen in ieder geval eens vragen hoeveel uur ze er mee bezig zou moeten zijn.

Iedereen bedankt voor de input!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_144434847
Op donderdag 11 september 2014 14:32 schreef Moonah het volgende:

[..]

Misschien kun je het tzt brengen als een groot toneelstuk. En dat alle volwassenen in Nederland meespelen.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:49 schreef _Ingrid_ het volgende:

Ja ga ik doen, zei de gezinshulp ook al.
Ik moest de gezinshulp nog spreken en toen heb ik dit ook ff ter sprake gebracht. Ze vind dat als Kim nog een heilig geloof heeft dan niet vertellen. Omdat het vanwege haar autisme erg verwarrend is. Als het nu juni zou zijn dan kon het wel. Dan heeft ze tijd genoeg om eraan te wennen. Kunnen we het vaker herhalen en gezien er nu al pepernoten zijn, zal de rest ook snel volgen. Dan zou het nu erg verwarrend zijn omdat het nu al speelt. Als het in juni zou zijn verteld dan konden we teruggrijpen op het eerdere gesprek. Ik vind het wel logisch klinken. Mocht ze op een gegeven moment met hele directe vragen komen, dan wel vertellen. En het grote kinderen geheim benadrukken, anders weet Tyler het ook zo. Misschien wat warrig omgeschreven, maar ik kies voor nog niet vertellen.
  donderdag 11 september 2014 @ 21:09:22 #3
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_144435123
Ingrid, hier heb ik het dus ook inderdaad pas verteld toen ze er echt expliciet naar vroegen hoe het in elkaar zat. Bij 'kleinere' vragen, probeerde ik er nog wel een mooi verhaaltje van te maken :).
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 11 september 2014 @ 22:48:04 #4
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_144439886
Hier heeft gisteren de jongste haar kikkerdiploma gehaald en de oudste vanmiddag haar A-diploma na vier maanden.

Volgend jaar in mei beginnen we weer voor A en B. Trotse ouders hier.
If you can dream it, you can do it...
  vrijdag 12 september 2014 @ 00:54:22 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_144443610
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:09 schreef LadyS het volgende:
Ingrid, hier heb ik het dus ook inderdaad pas verteld toen ze er echt expliciet naar vroegen hoe het in elkaar zat. Bij 'kleinere' vragen, probeerde ik er nog wel een mooi verhaaltje van te maken :).
Hier hebben de jongens vanaf dag 0 te horen gekregen dat sinterklaas niet bestaat en dat het een feestje is wat door grote mensen bedacht is. En ze vinden zichzelf heel stoer dat ze het al wel weten.

WE hebben ontzettend veel lol doordat we samen cadeautjes kunnen kopen enzo, meer lol dan als ik dat in mijn eentje zou doen. Het is vooral heel echt een familiefeest op deze manier :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 12 september 2014 @ 06:48:43 #6
386633 Adnap
I love Life !
pi_144445308
Books wat top !! Was het een turbocursus ?

Gisteravond kennis gemaakt met de mentor van de oudste (3 gym), die gaan begin oktober een week naar Limburg op werkweek. Werken wordt het, vol programma (echt leuke dingen) en zelf koken _O- Nou is die van mij redelijk handig dus ben benieuwd.
En zegt die mentor : ze komen moe terug 8)7 je meent het.... 140 pubers... die gaan niet slapen
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_144445629
Wat goed Books!
Amber kwam vorig jaar zelf met de mededeling dat Sinterklaas niet bestaat. Ze had het van een jongen op school gehoord.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 12 september 2014 @ 08:57:04 #8
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_144446189
Wij hebben hier een buitenbad wat maar vier maanden open is en waar ze drie keer per week zwemmen. Gaat in principe altijd door behalve bij onweer. Dat hebben we hier tijdens de zwemlessen niet gehad afgelopen seizoen en ze moest afgelopen zaterdag proefzwemmen en gister afzwemmen. Volgend seizoen gaat ze in eerste instantie voor b. Als het heel goed gaat kan het zo zijn dat ze in juli B halen en in september C. Zwembad gaat in mei open met Moederdag en sluit in het eerste weekend van september. Tweede week zwemt af wat er af mag zwemmen tot aan snorkeldiploma's aan toe en dan is het morgen opruimen en dicht.

Sinterklaas de oudste weet niet wat ze er van moet vinden. Ze gelooft er niets van en dat al vanaf een jaar of drie/vier. Maar als ze dan een cadeautje krijgt is het wel weer leuk ;)

Jongste is er heilig van overtuigd dat hij nog bestaat.

Panda, die 140 pubers liggen braaf om half negen ko toch? Komen ze superuitgerust weer terug ;-)
If you can dream it, you can do it...
pi_144446417
Voordat ik kinderen had vond ik dat hele sinterklaas gruwelijke nepperij (ik was zelf altijd een beetje boel bang, ook nog toen ik allang wist dat t nep was :P ) en zwoor ik dat ik daar nooit over zou liegen tegen mn kinderen :7

Met Max beleefd dat Sinterklaas keileuk is gelukkig, dus hij weet het pas sinds kort ;) (mijn moeder had het hem verteld, wel in overleg hoor ;) )
Maar hij wist het al, zei ie, want hij had een touwtje gezien bij de baard vorig jaar :') En toen wilde hij het er NIET meer over hebben.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_144446512
Is er iets van een Sint-tips topic? Al die cadeaus staan me zo tegen. We hebben alles al. Of het zijn prullen. Of het is gewoon te duur. Ik heb geen idee wat ik voor ze moet kopen. Erg toch?

edit: ik moet het speelgoed topic weer eens zoeken...
Met een meidenkwartet
pi_144446622
Haha! dat ken ik. Ik vind het bijvoorbeeld debíel als een kind met sinterklaas meer kado's krijgt dan met verjaardag. Maar toch gebeurt dat elk jaar weer :') Maar wel vooral kleine prul dan. Wel altijd leuke prul hoor, maar jemig. Kast ligt vol met leuke prul waar weinig mee gespeeld wordt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_144446711
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:23 schreef pinquit het volgende:
Haha! dat ken ik. Ik vind het bijvoorbeeld debíel als een kind met sinterklaas meer kado's krijgt dan met verjaardag. Maar toch gebeurt dat elk jaar weer :') Maar wel vooral kleine prul dan. Wel altijd leuke prul hoor, maar jemig. Kast ligt vol met leuke prul waar weinig mee gespeeld wordt.
Dit precies. En ik ben er helemaal klaar mee. Mijn huis groeit echt dicht met vier kinderen en hun zooi. Ik ben enorm aan het ruimen en dat voelt goed. Het is niet de bedoeling dat we na 5-12 terug zijn bij af.
Met een meidenkwartet
pi_144447107
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:17 schreef Cathmar het volgende:
Is er iets van een Sint-tips topic? Al die cadeaus staan me zo tegen. We hebben alles al. Of het zijn prullen. Of het is gewoon te duur. Ik heb geen idee wat ik voor ze moet kopen. Erg toch?

edit: ik moet het speelgoed topic weer eens zoeken...
Oi, herkenbaar. Wij misbruiken Sinterklaas een beetje voor ook nodige zaken. Nieuwe schoenen, pyjama's, broodtrommel e.d. Qua speelgoed mooie (voor)leesboeken (nemen weinig ruimte in ;) )
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:41:05 #14
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144448166
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Hier hebben de jongens vanaf dag 0 te horen gekregen dat sinterklaas niet bestaat en dat het een feestje is wat door grote mensen bedacht is. En ze vinden zichzelf heel stoer dat ze het al wel weten.

WE hebben ontzettend veel lol doordat we samen cadeautjes kunnen kopen enzo, meer lol dan als ik dat in mijn eentje zou doen. Het is vooral heel echt een familiefeest op deze manier :)
Maar de cadeautjes voor de jongens zelf, koop je wel alleen neem ik aan?
Anders is de verrassing er een beetje af, of gaan ze dan ook mee?

Mag ik vragen naar de reden waarom je gelijk de waarheid vertelde? Ik zit er zelf ook aan te denken om het op zo'n manier te doen.
Rayen 2½ jaar!
pi_144448214
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:17 schreef Cathmar het volgende:
Is er iets van een Sint-tips topic? Al die cadeaus staan me zo tegen. We hebben alles al. Of het zijn prullen. Of het is gewoon te duur. Ik heb geen idee wat ik voor ze moet kopen. Erg toch?

edit: ik moet het speelgoed topic weer eens zoeken...
Dat idd. Mijn middelste is ook nog eind november jarig, dus ik weet het soms helemaal niet meer.
Schoencadeaus, pakjesavond.

Ik ben principieel tegen het geven van kleding etc met feestdagen en/of verjaardagen. Maar het gaat mij ook ieder jaar meer tegen staan.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:47:30 #16
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144448339
Ik heb ook een middelste die eind november jarig is en ik vind het een ramp.

Dit jaar mogen ze de schoen zetten en op pakjesavond krijgen ze 1 ding denk ik.
Hier weten ze ook dat het nep is maar dat haalt de magie verder niet weg.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2014 @ 10:52:28 #17
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144448471
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:42 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Dat idd. Mijn middelste is ook nog eind november jarig, dus ik weet het soms helemaal niet meer.
Schoencadeaus, pakjesavond.

Ik ben principieel tegen het geven van kleding etc met feestdagen en/of verjaardagen. Maar het gaat mij ook ieder jaar meer tegen staan.
och ik heb het altijd wel gedaan hoor. iets wat L. graag wilde hebben maar van mij als moeder niet kreeg. en dan van sinterklaas lekker wel :P
of een mooie dekbedhoes in het favoriete onderwerp van die tijd.
geen sokken of schoenen, dat dan weer niet en ook niet teveel
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:54:06 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144448516
Ik heb toevallig gisteren na een tip ergens anders wat schoenkadootjes besteld via AliExpress. Idd kleine meukjes zoals sleutelhangers en een mini-transformer.
5 december zelf nog niet echt over nagedacht. Iets van lego gok ik. :+
***
pi_144448524
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:42 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Dat idd. Mijn middelste is ook nog eind november jarig, dus ik weet het soms helemaal niet meer.
Schoencadeaus, pakjesavond.

Ik ben principieel tegen het geven van kleding etc met feestdagen en/of verjaardagen. Maar het gaat mij ook ieder jaar meer tegen staan.
En welk principe hanteer je dan? ;)

Ik vind het juist een gezonde ontwikkeling dat ze niet alleen met speelgoed blij zijn :)
pi_144448690
Idd BE via aliexpress of ebay nu al troep bestellen.

Wij kregen vroeger met Sinterklaas vaak ook spullen die dan voor ons alle drie waren, zoals een gezelschapspel ofzo. Dingen zoals een pyjama of nieuwe pantoffels kregen we ook wel eens ja, ik kan me niet herinneren dat we dat als kind stom vonden ofzo. Sterker nog, ik heb foto's van mezelf in bed met sloffen aan na pakjesavond :P die gingen blijkbaar aan en niet meer uit.

Ik vind het ook een ramp, ze hebben al zo vreselijk veel :X daarom kies ik liefst maar voor juist geen speelgoed maar idd iets van sloffen/pyjama en dan in het vreselijkste disney-character wat ze van mama nooooit zouden krijgen maar van sinterklaas wel ;) dikke hit :P verder mooie (voor)leesboeken die ik eigk te duur vind om voor zomaar te geven. En dingen als van die knutselpakketjes zijn altijd wel een succes hier. Hebben we gelijk wat leuks om op vies-weer-dagen et doen. Verkleedkleren doen het ook goed en films.
:)
pi_144448721
ohja en van die hysterische douche-setjes doen het ook goed. Badderen met hun EIGEN spullen, helemaal gelukkig worden ze dr van :') (en ik ook want na 2 weken is t op en kan t weg :+ )
:)
pi_144448734
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:54 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb toevallig gisteren na een tip ergens anders wat schoenkadootjes besteld via AliExpress. Idd kleine meukjes zoals sleutelhangers en een mini-transformer.
5 december zelf nog niet echt over nagedacht. Iets van lego gok ik. :+
In de schoen kreeg ik vroeger alleen wat snoep (5 kruidnootjes, of een pakje chocoladesigaretten (mag nu niet meer!! :D ), of twee schuimpjes of een mandarijntje). Vorig jaar werkte dat bij een 3-jarig jochie prima. Zelf de mandarijn wat ie erg blij mee. Dus ik ga dat gewoon weer proberen.

Op pakjesavond waren we bij mijn ouders en daar ging hij dus weg met een halve kuub spullen. Maar deels ook van die thema-kleding: cars-sjaal, cars-muts, spiderman-pyjama. En ik had in oktober al vertelt dat ik het ECHT klein wilde houden, max 1 cadeau per persoon. Dat hielp een beetje...
Professioneel gifmenger.
pi_144448735
Boeken zijn hier dikke hit maar we gaan iedere week naar de bieb en dat is net zo leuk. Maar ik ga een spullen van Winx club zoeken op ebay. Daar kan Sint bij mijn kleuter wel mee scoren O+
Ik vind het wel leuk om meer dan 1 dingetje te geven maar wil binnen budget blijven. Dus dat is een leuke uitdaging.
Met een meidenkwartet
pi_144448766
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:01 schreef mignonne het volgende:
ohja en van die hysterische douche-setjes doen het ook goed. Badderen met hun EIGEN spullen, helemaal gelukkig worden ze dr van :') (en ik ook want na 2 weken is t op en kan t weg :+ )
-O- gemiste kans hier. Hij mag sinds een half jaar zijn eigen douche-zooi uitzoeken in de winkel.
Professioneel gifmenger.
pi_144448804
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

-O- gemiste kans hier. Hij mag sinds een half jaar zijn eigen douche-zooi uitzoeken in de winkel.
haha :D is er niet iets waar ie altijd naar staat te gluren maar wat je eigenlijk onzin vindt? :D
:)
pi_144448838
Ik vind het lastigste dat ze ook van opa's en oma's zoveel krijgen. Ik zeg elk jaar dat we het 1 cadeautje pp max willen houden maar somehow vertaalt dat zich naar vijf minimaal ofzo :')
Daarom doe ik zelf dus ook maar mn best om het meuk-gehalte wat laag te houden want de troep en speelgoed en zukls krijgen ze toch wel.

Schoen idd snoepjes en zulks, geen hele grote dingen.
:)
pi_144449309
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

haha :D is er niet iets waar ie altijd naar staat te gluren maar wat je eigenlijk onzin vindt? :D
Nope, vrije keus.
Professioneel gifmenger.
pi_144449638
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:54 schreef L-E het volgende:

[..]

En welk principe hanteer je dan? ;)

Ik vind het juist een gezonde ontwikkeling dat ze niet alleen met speelgoed blij zijn :)
Het principe dat je zaken die je gewoon nodig hebt (kleding, schoenen) niet als cadeau krijgt maar dat je daar in gewoon voorzien wordt. :)

Ze worden niet alleen blij van speelgoed, ook van bijv. boeken, tijdschriften, knutselspullen, verkleedkleren etc.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:44:19 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144449860
Snoep in de schoen ben ik niet kapot van. Ik leg er wel een paar pepernoten bij soms, maar niet elke keer. Ik heb nu dingetjes als een jojo en een lichtgevende tol. Meukjes, maar wel leuke meukjes. ;)
***
pi_144450024
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:44 schreef Brighteyes het volgende:
Snoep in de schoen ben ik niet kapot van. Ik leg er wel een paar pepernoten bij soms, maar niet elke keer. Ik heb nu dingetjes als een jojo en een lichtgevende tol. Meukjes, maar wel leuke meukjes. ;)
Hier krijgt de kleine eigenlijk nooit snoep, dus die korte tijd vind ik t juist prima.

Heerlijk, al die verschillende meningen. :D
Professioneel gifmenger.
pi_144450122
Hier krijgen ze op de zaterdagen iets kleins. Vaak iets dat ik op de speelgoed rommelmarkt hier haal.
Sint vieren weer bij mijn ouders en schoonouders. Hebben nu 5 cadeaus per kind. Waarvan 3 van de opa/oma, een Van Tante en een van ons. Mijn ouders hadden het weer over 50 euro, schoonouders over 30. Dus zit te denken aan iets van tiptoi, kunnen ze mooi samen gebruiken. Een voor Daan iets dat bij de houten treinrails/smartmax past. Dan kan dat in de betreffende bak erbij. Ik Denk ook wat knutsel spul. Dat verdwijnt wel weer ;)
verder nog druk aan het denken, maar het liefst aanvulling op wat er al ligt.
Een dan is Daan 21 december nog jarig. Vorig jaar het geld van mijn ouders gekregen en tegen de zomer een loopfiets gekocht.
Verder worden zo niet zo verwend. Maar december is hier wel heftig..
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:06:13 #32
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144452226
Ik gebruikte Sint juist voor de onverantwoorde lightsabers enzo. Dat wat je van je ouders nooit mag maar wel van Sinterklaas. Dat vonden ze heel tof toen ze achter 'het geheim' kwamen. :D

Nu geef ik boeken, Xbox games en tijdschriften enzo. En hoe groot ze ook zijn, schoenzetten hoort erbij. En dan een hand pepernoten in je maat 43 zweetNike. Omdat het kan *)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:07:36 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144452245
Whehehe! :D Yuk!
***
pi_144452613
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:06 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik gebruikte Sint juist voor de onverantwoorde lightsabers enzo. Dat wat je van je ouders nooit mag maar wel van Sinterklaas. Dat vonden ze heel tof toen ze achter 'het geheim' kwamen. :D

Nu geef ik boeken, Xbox games en tijdschriften enzo. En hoe groot ze ook zijn, schoenzetten hoort erbij. En dan een hand pepernoten in je maat 43 zweetNike. Omdat het kan *)
Dat vind ik echt heel tof! Ik ga ook alleen nog maar dat soort shizzle doen :D _O_
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:26:35 #35
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144452888
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:19 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Dat vind ik echt heel tof! Ik ga ook alleen nog maar dat soort shizzle doen :D _O_
nou ja, en dingen die ze echtechtecht graag wilden hebben. En dan wordt het een hysterisch kinderfeest met intens gelukkige kinderen en zit je een paar weken in de schijfjesschietende robot geluiden enzo. Maar echt leuk vond ik.
Ze krijgen al zoveel verantwoord spul. :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144452958
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:26 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou ja, en dingen die ze echtechtecht graag wilden hebben. En dan wordt het een hysterisch kinderfeest met intens gelukkige kinderen en zit je een paar weken in de schijfjesschietende robot geluiden enzo. Maar echt leuk vond ik.
Ze krijgen al zoveel verantwoord spul. :@
ja dat O+ heerlijk! :D

ik herinner me nog mn zusje die hysterisch gillend in de badkamer stond want BARBIES DROOMSCHIIIIIIP!!!! mama hoe wist sinterklaas nou dat ik die wilde hebben???? :D
:)
pi_144453035
Leuk Buuf O+
Hier komt de precisiestrooipiet soms langs. Hun naam in pepernoten. Of juist dwars door de kamer een pepernotenspoor. Leuk joh!
Met een meidenkwartet
pi_144453164
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:26 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou ja, en dingen die ze echtechtecht graag wilden hebben. En dan wordt het een hysterisch kinderfeest met intens gelukkige kinderen en zit je een paar weken in de schijfjesschietende robot geluiden enzo. Maar echt leuk vond ik.
Ze krijgen al zoveel verantwoord spul. :@
Idd... ik heb al een prinsessejurk en vleugeltjes besteld voor 5-12.... iets wat ze van mij echt niet krijgt, Sint doet niet zo moeilijk ~:)
pi_144453570
Kim is van 6 dec en Tyler van 8 dec. Maakt het niet makkelijker :P En krijgen bij hun vader ook nog spul. Maar dat blijft dan wel daar.

Ik heb ondertussen al wat bij elkaar gescharreld. Voor de verjaardagen lego of playmobil. Dus ik ga de aanbiedingen in de gaten houden!
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:52:23 #40
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144453835
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja dat O+ heerlijk! :D

ik herinner me nog mn zusje die hysterisch gillend in de badkamer stond want BARBIES DROOMSCHIIIIIIP!!!! mama hoe wist sinterklaas nou dat ik die wilde hebben???? :D
ik kreeg een kap/make-up hoofd. Mijn allerliefste droomwens. We hebben vaak sint gevierd maar díe kan ik me herinneren. 32 jaar geleden :X ik was zelfs al lang van mijn geloof. :o maar dat ik zomaar iets kreeg wat ze altijd onzin vonden... Dat was echt supertof
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144453932
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:52 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik kreeg een kap/make-up hoofd. Mijn allerliefste droomwens. We hebben vaak sint gevierd maar díe kan ik me herinneren. 32 jaar geleden :X ik was zelfs al lang van mijn geloof. :o maar dat ik zomaar iets kreeg wat ze altijd onzin vonden... Dat was echt supertof
ahw geweldig O+
mn buurjongetje geloofde al een hele poos niet meer, maar als dé datum dichterbij kwam werd ie toch altijd weer een beetje zenuwachtig enzo O+ :D ik vind het zo'n ontzettend leuk feest <3
:)
pi_144453967
Ik weet nog hoe stoer ik het vond dat ik het wel wist en mijn zusje niet.
pi_144454141
Ik vond het hartstikke leuk toen ik de cadeaus mee mocht kopen en mocht strooien terwijl mijn broertje en zusje nog geloofden O+

En de allermooiste was ons laatste echte sinterklaasfeest, voor we overstapten op surprises. We geloofden alle drie niet meer, en we mochten kiezen of we één groot cadeau of allemaal kleine cadeautjes wilden. We kozen unaniem voor allemaal kleine cadeautjes, zodat we een hele avond met een hoop pakjes en plezier zouden hebben. Aan het einde van de avond uitpakken vroeg mijn moeder of ik iets te drinken wilde halen in de keuken, stond daar voor ons alle drie ook nog ons grote cadeau O+ O my, wat waren we blij en wat hadden we dat echt helemaal niet verwacht :D

Geweldig feest O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144455000
Ik geloofde echt niet dat het niet waar was toen mijn buurjongen het verklapte... want we hadden dat jaar net een videorecorder gekregen en die konden mijn ouders natuurlijk noooooooit zelf betalen dus dat moest wel van sinterklaas komen :@
Ik ben ook langzaam aan het sprokkelen, maar vind het wel lastig.... wat vind ze nou over 3 maanden ook leuk nog. :?
pi_144455116
Ik vind het sowieso moeilijk, want ze is niet zo van het iets echt heel erg leuk vinden, en inderdaad, zeker geen drie maanden.

Momenteel is My Little Pony (spreek uit phoonie!) helemaal favoriet!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144455181
Bij kruidvat was heel veel met 50% korting, want ging uit het assortiment. Daar heb ik alvast wat gekocht, net zoals bij trekpleister. Ook voor beide een grote set met tattoo´s want dat vinden ze heel erg leuk!
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:44:42 #47
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144455362
haha my little phoney. :D

dat kunnen ze heel lang leuk blijven vinden hoor miss_sly, lijkt me een vrij veilige keuze.
in de haak.
pi_144455501
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:44 schreef trui het volgende:
haha my little phoney. :D

dat kunnen ze heel lang leuk blijven vinden hoor miss_sly, lijkt me een vrij veilige keuze.
Die -h- is van het grootste belang om echt duidelijk uit te spreken, hoor! :D

Ik hoop dat ze die nog lang leuk vindt, want die krijgt ze vast nog wel. En iets van Lego, denk ik.

ik vind het maar lastig. We doen ook met Kerst (Sinterklaas maar net zo lang ze min of meer gelooft, denk ik, dan gaan we die skippen of surprises doen), dus weer genoeg te zoeken voor december.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144455614
Ik zag inderdaad ook bij kruidvat gisteren wat lego voor fijne prijzen liggen maar niet meegenomen (want toen zag ik dat ik nog 3 minuten had om op school te komen om mini op te halen :o )... maar denk dat dat wel redelijk veilig is. En anders vinden wij het zelf wel leuk :D

Barbies zijn ook wel veilig want die vindt ze al anderhalf jaar leuk... misschien dat ik nog wat kleertjes voor de barbies ga bestellen op ebay of zo, of andere accessoires.
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2014 @ 21:01:41 #50
7074 moussy
kuttekop
pi_144466664
M'n grote wilde ook graag mee doen met gips, ze is alleen een topic te laat :o

Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 12 september 2014 @ 21:23:44 #51
386633 Adnap
I love Life !
pi_144467582
Tjeee was één dame al en way heeft ze n u uitgespookt?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2014 @ 21:26:31 #52
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144467721
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:01 schreef moussy het volgende:
M'n grote wilde ook graag mee doen met gips, ze is alleen een topic te laat :o

[ afbeelding ]
is dat nog van die val van de trap? :o
ze kan er in elk geval nog om lachen
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2014 @ 21:28:47 #53
7074 moussy
kuttekop
pi_144467815
Nee dit is weer wat nieuws :') Enkel omgeklapt, misstap tijdens schoolkamp en nu heeft ze een stukje bot, randje, dingetje, er helemaal af gebroken, ligt los zeg maar, ik weet het niet helemaal precies meer hoe het heet :@

fijn zo hypermobiel zijn, gelukkig blijft ze altijd blij en vrolijk O+ Ik vind dat zo dapper en mooi aan haar!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2014 @ 21:34:55 #54
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144468050
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:28 schreef moussy het volgende:
Nee dit is weer wat nieuws :') Enkel omgeklapt, misstap tijdens schoolkamp en nu heeft ze een stukje bot, randje, dingetje, er helemaal af gebroken, ligt los zeg maar, ik weet het niet helemaal precies meer hoe het heet :@

fijn zo hypermobiel zijn, gelukkig blijft ze altijd blij en vrolijk O+ Ik vind dat zo dapper en mooi aan haar!
jee en nu? kan dat weer vastgroeien, moet ze geopereerd ofzo?
beterschap in elk geval
misschien kan ze een onesie van gips krijgen? dan blijft ze in elk geval heel voorlopig
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2014 @ 21:44:23 #55
7074 moussy
kuttekop
pi_144468510
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:34 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

jee en nu? kan dat weer vastgroeien, moet ze geopereerd ofzo?
beterschap in elk geval
misschien kan ze een onesie van gips krijgen? dan blijft ze in elk geval heel voorlopig
Geen operatie en hoe nu verder weet ik niet, donderdag moet ze weer terug komen, ze heeft iig een joekel van een bult op dr enkel, dus heeft ze spalk van dat echte kalk gips om, ze mag er niet op staan, niet eens op leunen.

Ze werd overigens niet ondervraagd..!

Toen dr splints (voor dr vingers) aan werden gemeten werd haar al een harnas aangeboden, we hadden het beter kunnen doen :D
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_144468946
Och jee. Wat sneu voor d'r Mous!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_144469163
Pfff Mous, maar wat een stralende dame. Beterschap voor het pootje :*, heeft ze er veel pijn aan?
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 12 september 2014 @ 22:05:29 #58
386633 Adnap
I love Life !
pi_144469496
Beterschap! Klinkt als nare scheuring/breuk.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:06:02 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_144479294
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:41 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Maar de cadeautjes voor de jongens zelf, koop je wel alleen neem ik aan?
Anders is de verrassing er een beetje af, of gaan ze dan ook mee?

Mag ik vragen naar de reden waarom je gelijk de waarheid vertelde? Ik zit er zelf ook aan te denken om het op zo'n manier te doen.
Die kopen we vaak ook met zijn allen ;) Maar mijn jongens zijn dan ook niet zo heel erg gek op verrassingen, het zijn twee jongens met een autistische stoornis :)
Ik heb gemerkt dat de hele sinterklaasviering er echt leuker op geworden is, ook omdat je op geen enkel moment zo'n terugval krijgt van "ow, het heeft niet bestaan"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:28:51 #60
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144479564
Ik persoonlijk kan ook absoluut niet tegen verrassingen en voor mij haalt het weten er ook echt geen pret vanaf.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:36:48 #61
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_144479670
Ik kan me voorstellen dat je trots bent op je 'grote', Moussy. Haar lach op die foto is goud waard. Maar wat een zorg moet dat zijn, die hypermobiliteit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:40:04 #62
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_144479706
Ah Moussy, wat sneu :{ Maar zelf lijkt ze er niet echt mee te zitten, zo te zien ;)
Het is natuurlijk als een tijd geleden dat ik foto's zag van jullie, maar het eerste wat ik dacht toen ik de foto zag, was dat jij op de foto stond :o
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  † In Memoriam † zaterdag 13 september 2014 @ 10:48:14 #63
7074 moussy
kuttekop
pi_144479819
Ze had echt heel veel pijn, kotsmisselijk en een wit smoeltje, maar de meiden van de gipskamer waren echt heel lief en gezellig :D

En idd, het is best wel een "mini-me" ook al is ze véél groter dan ik :D

Ik kan zo een rolstoel ophalen bij iemand, is ze iig een beetje mobiel, want krukken is geen optie met elastieke armen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_144486674
Jeetje, mous, ze krijgt wel wat te verduren zeg..wat een brokkenpiloot.
En wat een ontzettend leuke meid zeg ^O^ Ondanks haar gipsbeen kijkt ze heel blij, haha.

Hoe oud is ze nu eigenlijk? 15?
pi_144487481
tjonge, moussy, dat ze nog kan lachen! Wat een leuke meid! Wat vervelend zeg dat ze telkens zo'n gedoe heeft door dat hypermobiel zijn. Is ze ook even klaar mee, dat gips. Beterschap!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † zaterdag 13 september 2014 @ 16:29:51 #66
7074 moussy
kuttekop
pi_144487672
15 is ze idd :Y Ze is net klaar met revalideren met dr pols en zo, hebben we nu weer wat nieuws :')
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_144487704
Wat betreft dat huiswerk waar ladyS het over heeft; 2 uur per dag voor een 7 groeper is natuurlijk te gek voor woorden maar op de scholen waar mijn kinderen op zitten was het echt minimaal en dat is ook niet goed.
Onze nu 13 jarige ging van niks naar meteen een heleboel. Ze moesten echt gelijk 2,5 uur huiswerk/studeren per dag. Veel proefwerken, SO's om de haverklap. Hij wist niet waar ie het moest zoeken dat eerste jaar.

Een beetje overgang is wel prettig.
pi_144494468
Moussy! :o Wat is R enorm geworden! Gewoon al bijna volwassen!
Leuke snoet heeft ze.
Beterschap!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_144495893
Ik lees net jullie gedachten over al die sintcadeaus enzo.

Voel me juist steeds meer weer geïnspireerd en heb echt zin in het verzamelen de komende maanden.

Schoen zetten is hier 2 keer per week, op dinsdag wat lekkers en op zaterdag een klein cadeautje (kleurpennen, knuffeltje, dino-ei; ik vind dat het echt in de schoen moet passen).

En verder mag de zak natuurlijk lekker vol. (Ik heb wel principiële en financiële beperkingen hoor, maar toch.) Echt prullen doe ik ook zo min mogelijk.

Ideetjes tot nu toe:
Een keyboard (klein) voor ons alle drie samen. Ik hou van muziek in huis en denk dat ze er al echt wel wat mee kunnen (leren).
Verder hebben ze van opa en oma een leuke USB-stick gekregen voor hun eigen muziek. Het lijkt me leuk iets van boxjes te kopen, zodat ze op hun kamer die muziek kunnen luisteren.
Nieuw gezelschapsspel, nieuw voorleesboek, inderdaad dat soort spul. (Sloffen en pyjama's niet nodig dit jaar ;-)).
En verder vind ik dat we meer dan genoeg speelgoed hebben, maar denk ik dat een uitbreiding op bijvoorbeeld de knikkerbaan wel heel leuk zou zijn.
S is van het poppenhuis en al dat soort spul (pony's, playmobile, allemaal één pot nat: er wordt op eenzelfde manier mee gespeeld). Ik kan me voorstellen dat wat extra meubeltjes ofzo weer een leuke input kan zijn.

Dit jaar wil ik ze misschien voor het eerst de speelgoedgids laten zien. (We hebben een nee/nee-sticker, dus dat blijft lekker buiten de deur). Maar ik twijfel nog. Ben bang dat ze dan overspoeld raken door al dat moois en de meest mooie en grote dingen gaan vragen (die ik gewoon niet kan en wil betalen). Het fijnste vind ik toch om gewoon heel goed op te letten. Wat vinden ze mooi als ze bij anderen spelen? Waar spelen ze heel graag mee? Waar zou ik ze nou echt gelukkig mee maken?

Tot nu toe is dat steeds goed gelukt en ik verheug me op weer zo'n avond.

Met verjaardag doe ik trouwens juist veel minder. Ze krijgen van mij dan één cadeau (ongeveer 30 euro), en verder natuurlijk van alles van al het bezoek enzo.)

Oh, en met Kerst geen cadeaus. Gewoon kerstboom, lekker eten, lampjes en gezelligheid. Ik ben dan juist steeds zo blij dat alles weer voorbij is :o .
  zaterdag 13 september 2014 @ 21:23:31 #70
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144496624
Ik heb altijd een budget meegegeven. Niet duurder dan 50 euro. En dan een beetje handig inkopen en dan veel voor weinig. En je kan natuurlijk aangeven wat je wil of wat je kan missen.
Daardoor kon ik altijd iets kiezen van het lijstje wat ze graag wilden. En nooit lastige vragen gehad over dat andere kinderen een wii of xbox kregen. ;) ze vullen zelf wel kleine dingen in dan. En ja, ik kocht dan liever iets van hun lijstje dan van het mijne.

En ook elk jaar een kado voor iedereen. Een spel meestal. Leuk!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144496738
Als ik ze dat boek laat zien, dan wil ik ook wel een soort limiet meegeven hoor. :Y
En uiteraard zoek ik ook naar waar ze heel gelukkig van worden, ook als dat een vierde babypop blijkt te zijn, of nog zo'n afzichtelijke pony. Dat maakt me verder niet uit.

Maar ik vind het dus ergens ook heel fijn dat ze nu gewoon heel erg vanuit hun eigen gevoel dingen vragen en niet vanuit een boekje met 100 plaatjes, de één nog mooier dan de ander. Nou ja, moeilijk uit te leggen, en ik twijfel nog...
pi_144497003
Ik ben wel heel benieuwd naar wat er op hun lijstjes komt te staan (voor R het eerst zo heel bewust dit jaar, dat hij ook echt z'n lijstje zal gaan maken, verwacht ik).

S wil wel graag een spacescooter, maar dat vind ik echt te duur. Ze spaart er zelf voor nu, met haar 60 cent per week :P ... Als ze dat echt blijft volhouden zou ze wat mij betreft geld mogen vragen van haar verjaardag van mij, opa en oma, mijn broertje... Dan helpen we haar tegen die tijd wel aan een spacescooter ;-).
pi_144497018
Ze hebben hier altijd veel knip en plakplezier met die speelgoedgidsen. Wij krijgen ze niet in de brievenbus ivm sticker. Maar ik vraag de buren altijd of ze als ze er niks mee doen, ze in onze brievenbus willen mikken.
Wij zeggen altijd: je mag alles op je verlanglijstje zetten, maar weet ook dat je niet alles krijgt.

Zo gaan we ook wel eens lekker neuzen in de speelgoedwinkel en daar wijzen ze van alles aan wat ze graag zouden willen hebben. We zeggen dan: dat mag op je verlanglijstje, maar het is niet altijd zo dat je ook alles krijgt wat je graag wilt hebben. Dat weten ze.

Spacescooter heeft er hier ook een tijd op gestaan, maar toen we het lijstje gingen nakijken voor de komende verjaardag, mocht de spacescooter eraf. (ik hou het bij op lijstje.nl ;) ).
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 13 september 2014 @ 21:32:07 #74
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144497064
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als ik ze dat boek laat zien, dan wil ik ook wel een soort limiet meegeven hoor. :Y

Maar ik vind het dus ergens ook heel fijn dat ze nu gewoon heel erg vanuit hun eigen gevoel dingen vragen en niet vanuit een boekje met 100 plaatjes, de één nog mooier dan de ander. Nou ja, moeilijk uit te leggen, en ik twijfel nog...
snap ik denk ik wel. Het is wel heel veel opgelegde commercie en plastic en gedoe.
Het mooie vond ik dat ze wel geleerd hebben van het toch zo nu en dan iets krijgen wat reklame met je doet. En dat het vaak mooier lijkt dan het is. Dat ze denk ik mede daardoor kritische consumenten zijn geworden. Maar daar heb ik geen wetenschappelijke ondebouwing voor, :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144498460
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:01 schreef moussy het volgende:
M'n grote wilde ook graag mee doen met gips, ze is alleen een topic te laat :o

[ afbeelding ]
jouw grote is wel heel groot al zeg :o Wat leuk! Sterkte met haar been!
Heb je ook een foto van. C? Heeft hij zijn krullen nog altijd? :)
pi_144502249
Mooie, grote meid Moussy, knap dat ze er zo vrolijk en positief onder blijft! Sterkte en beterschap.
  zondag 14 september 2014 @ 09:39:46 #77
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144508559
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:32 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

snap ik denk ik wel. Het is wel heel veel opgelegde commercie en plastic en gedoe.
Het mooie vond ik dat ze wel geleerd hebben van het toch zo nu en dan iets krijgen wat reklame met je doet. En dat het vaak mooier lijkt dan het is. Dat ze denk ik mede daardoor kritische consumenten zijn geworden. Maar daar heb ik geen wetenschappelijke ondebouwing voor, :P
Helemaal eens. Zo af en toe een miskleun is helemaal niet zo erg om te leren :)
  † In Memoriam † zondag 14 september 2014 @ 12:51:11 #78
7074 moussy
kuttekop
pi_144511612
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 22:02 schreef poemojn het volgende:

[..]

jouw grote is wel heel groot al zeg :o Wat leuk! Sterkte met haar been!
Heb je ook een foto van. C? Heeft hij zijn krullen nog altijd? :)
:Y het is wel minder kroes geworden, maar nog altijd een kop met krullen O+

Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 14 september 2014 @ 13:04:03 #79
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_144511950
Leuk om ze weer eens allebei te zien, Moussy. Ze zijn eigenlijk weinig veranderd gedurende de jaren. Behalve dat ze natuurlijk veel groter zijn geworden :o
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_144577799
Wat zijn ze groot Moussy! Sterkte voor jouw oudste. Zoveel pijn en dan nog zo'n lach eruit kunnen persen. :o

Damian vraagt de laatste tijd steeds vaker of hij alleen naar school mag fietsen. Zijn klasgenootjes (groep 5/6) mogen dat bijna allemaal.
Ik twijfel eigenlijk wel heel erg.
Wij wonen wat verder weg dan klasgenootjes en moeten zo'n 2.5 à 3km fietsen.
Hij fietst langs drukke wegen maar wel met stoplichten en de fietspaden zijn gescheiden van de autoweg. 1 kruispunt zonder stoplicht maar deze is wel overzichtelijk.
Ik fiets nu altijd met hem mee en laat hem de keuzes maken. Dat gaat goed. Hij let goed op, kent de verkeersregels, fiets netjes aan de kant en weet wanneer hij kan oversteken enzo.
Wij doen altijd alles op de fiets en fietsen veel dus aan ervaring geen gebrek.
Hij is alleen nog zo jong (7). Twijfel, twijfel, twijfel... Wat zouden jullie doen?
pi_144577936
Is het een optie om hem voor je uit te laten fietsen een klein stukje, dat je kan zien wat hij doet? Of steeds een stukje verder alleen laten fietsen?

Ik vind 7 wel jong, maar ligt natuurlijk ook ontzettend aan het kind. M. mag van mij echt nog niet alleen naar school fietsen. Maar die heeft nog veel te weinig in de gaten wie/hoe/wat/waar zeg maar. Fietst rustig over zonder te kijken, maar kan ook niet vlot genoeg reageren als iemand voor haar plots remt enzo.
Maar ze heeft wel klasgenootjes die het wel mogen (waarvan sommigen ook geen drukkere weg over hoeven te steken en dat moeten wij wel). Ik heb de "mazzel" dat ik de jongste toch ook nog naar school moet brengen, dus ik heb nog even een excuus om mee te fietsen ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_144578136
Voor mij uit fietsen doet hij regelmatig en dat gaat goed. Ik vertrouw hem opzich wel in het verkeer. Maar als ik me dan bedenk dat hij 7 is dan vind ik het nog zo jong.
Steeds verder een stukje alleen fietsen is wel een optie. Voelt iig al prettiger dan in 1 keer alleen laten gaan. :)
pi_144578298
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:41 schreef appelsap het volgende:
Voor mij uit fietsen doet hij regelmatig en dat gaat goed. Ik vertrouw hem opzich wel in het verkeer. Maar als ik me dan bedenk dat hij 7 is dan vind ik het nog zo jong.
Steeds verder een stukje alleen fietsen is wel een optie. Voelt iig al prettiger dan in 1 keer alleen laten gaan. :)
Kun je dat niet opbouwen dan? Dat je hem eerst niet tot aan school brengt, maar een punt ervoor afscheid neemt? En dan na verloop van tijd dat punt een stukje naar voren leggen? Zo kun je toch nog wel een hele tijd overbruggen voor het zover is dat hij alleen gaat en is hij inmiddels misschien 8 :)

Ik snap het wel, hoor. Ik vind 7 ook erg jong, maar ja, je wil hem ook het vertrouwen geven dat hij het kan en zo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 16 september 2014 @ 09:51:38 #84
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_144578356
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:23 schreef appelsap het volgende:
Wat zijn ze groot Moussy! Sterkte voor jouw oudste. Zoveel pijn en dan nog zo'n lach eruit kunnen persen. :o

Damian vraagt de laatste tijd steeds vaker of hij alleen naar school mag fietsen. Zijn klasgenootjes (groep 5/6) mogen dat bijna allemaal.
Ik twijfel eigenlijk wel heel erg.
Wij wonen wat verder weg dan klasgenootjes en moeten zo'n 2.5 à 3km fietsen.
Hij fietst langs drukke wegen maar wel met stoplichten en de fietspaden zijn gescheiden van de autoweg. 1 kruispunt zonder stoplicht maar deze is wel overzichtelijk.
Ik fiets nu altijd met hem mee en laat hem de keuzes maken. Dat gaat goed. Hij let goed op, kent de verkeersregels, fiets netjes aan de kant en weet wanneer hij kan oversteken enzo.
Wij doen altijd alles op de fiets en fietsen veel dus aan ervaring geen gebrek.
Hij is alleen nog zo jong (7). Twijfel, twijfel, twijfel... Wat zouden jullie doen?
Ik denk dat ik hem dat tot de grootste hindernissen zou brengen en dat hij het laatste stuk alleen zou fietsen. Of tot zn vriendjes brengen? Dat ze daarna met zn allen doorfietsen. (En jij er desnoods stiekem achteraan :P )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_144578483
Ik zou vooral niets stiekem doen, maar dat dan in overleg doen. Als hij daar achter komt, geeft dat zijn gevoel van (zelf)vertrouwen niet echt een boost.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144578841
Ik vind het heel jong, 7! Maar dat komt denk ik ook omdat die van mij niet zo'n held is, en het ook niet zou willen. Ik zou hem ook echt nog niet vertrouwen in zn eentje op de fiets :D (terwijl het maar een klein stukje is, maar wel een superchaotisch stukje en drrrrruk :o ) Hij fietst nog niet zo heel erg lang.

Maar wij lopen gelukkig altijd naar school, en dat zou ie dan weer supermakkelijk alleen kunnen en ook wel mogen. Alleen zou ie dan ws elke dag te laat komen omdat het zo'n dromer is, en constant om zich heen loopt te kijken en stil te staan bij elk stukje bloem, plant of dier dat ie ziet :+

Ik denk dat opbouwen een goed idee is :) dan kan hij ook laten zien dat het wel goed zit
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_144579321
Bedankt allemaal! Nouja, ik vind dat ik er wel serieus over moet nadenken als hij zoiets aangeeft en als hij zelf denkt dat hij er klaar voor is.
Ik heb het nog even met mijn vriend besproken en die vindt hem ook nog wat jong.
Voorlopig ga ik nog meefietsen en laat ik hem wat vaker verder vooruit fietsen.
En dan als hij 8 wordt gaan we beginnen met het opbouwen en steeds verder alleen laten fietsen. Dat lijkt me wel een mooie oplossing. :)
pi_144579466
en mijnes is 6 en fietst al wel 'alleen' naar school :P maar die gaan in een groepje, onder begeleiding van 2 oudere kindjes (de oudere zusjes van heur beste vriendinnetje), hoeven maar 1 kruispunt over en tis 5 minuten fietsen en op een dorp. ze fietsen hier de wijk uit, 1 wat engig kruispunt (ze stappen allemaal af) en dan het fietspaadje achter de molen langs, autovrij. letterlijk de helft van alle kindjes van onze school fietst zo, dus er is ook mooi veeeeeeeeeel sociale controle ;)

zo langs druk verkeer zou van mij nevernooitniet mogen!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_144579643
Mijnes vind ook dat ze prima alleen kan fietsen naar school en BSO maar met 4,5 jaar oud en een stuk van 2,5 kilometer (gelukkig op 1 oversteekpunt na alleen maar gescheiden van de weg fietspad) heeft ze mooi pech gehad. Bovendien heeft ze de fietsgenen van haar moeder en is recht fietsen geen optie. :+
Ik ben vooral blij dat ik voorlopig nog goeie argumenten heb want ik durf het nog echt niet aan hoor. Succes Appelsap!
pi_144579742
Mijn kleuter vindt dat ze alleen naar school kan. Theoretisch kan dat ook wel (het is letterlijk twee straten achter ons waar ze via het kind-lint en het oversteken van een autoluwe straat komt), maar ik vind dat een kind van vijf nog niet alleen naar school gaat. Gelukkig vindt school ook dat kleuters overgedragen moeten worden van ouder naar leerkracht aan het begin van de dag en van leerkracht aan ouder aan het einde van de dag. We stellen het dus nog even een jaartje uit ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 16 september 2014 @ 10:52:09 #91
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144579788
Een kind-lint? :o
Wat is dat?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144579940
Ha, dat is best heel leuk en handig. In ons wijkje staat de school helemaal aan de linkerkant. Horizontaal daarop staan telkens rijtjes huizen. Tussen de huizen door gaat er van de linkerkant waar school is, helemaal naar de rechterkant waar de laatste rij huizen staat, een voetpad. Het gaat met wat hoekjes en bochtjes, en nu is het nog niet helemaal klaar (er wordt nog gebouwd), maar straks kunnen kinderen via dat kind-lint tamelijk veilig (ze moeten dus wel een paar autoluwe straten oversteken, maar hier is goed aangegeven dat er kinderen over kunnen steken) van de ene kant van de wijk naar de andere.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 16 september 2014 @ 10:59:56 #93
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144579982
Oh wat een leuk idee. Slim!

Ja dat hoeven wij niet in ons durp. Da's een groot kindlint. ;) :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144580015
Kim wil ook graag alleen naar school fietsen. Maar ze is nog zo snel afgeleid en let nog niet altijd goed op. Doen we dus nog niet. Eerst al een drukke weg oversteken, dan is het wel alleen maar rechtdoor, maar met veel weggetjes van rechts. Een kruising, weer een redelijk drukke weg oversteken en dan vlak voor school nog stoplichten.
pi_144580060
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:59 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh wat een leuk idee. Slim!

Ja dat hoeven wij niet in ons durp. Da's een groot kindlint. ;) :P
Dat is ons wijkje eigenlijk ook wel, vind ik, maar met dit kindlint voor de iets jongere kinderen ook wel veiliger.
Als het goed is, komen er op diverse kleine pleintjes in dat kindlint ook wat speeltoestellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 16 september 2014 @ 11:07:31 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_144580156
Arwen is 8 maar met een uur lopen gaat ze echt niet alleen hoor.

Ze gaat gelukkig weer best lekker nu. Praat beter. Alleen heeft ze momenteel last van haar september blues.. nog 8 dagen dan is dat ook klaar. Blijf het bijzonder vinden dat de twee weken in september tot de 23e het bommetje barst ze zich zo onbestemd voelt. Op de 23e barst en daarna of er niets aan de hand was.
Alsof ze in die 2 weken al haar verdriet en boosheid omtrent Maurice zijn dood tot dan bewaard heeft en het dan even laat gaan.

Apart hoe zo een klein meisje haar eigen manier heeft ( en mag hebben!) Om er mee om te gaan.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 16 september 2014 @ 11:13:29 #97
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_144580327
Hier staat de school vijf km verderop en toen zusjelief van de week niet vooruit te branden was zei zuslief: als je nu niet opschiet dan pak ik de fiets wel uit de schuur en dan ga ik vast.

Niet dus ze kan het wel maar vijf km over de dijk met vrachtverkeer, auto's, de bus, andere fietsers, mensen met honden en brommers en scooters enz. Wij wonen in een buitengebied.

Het is duidelijk dat wij ze met de auto brengen en als ze wat ouder zijn dan willen we wel met ze gaan fietsen. Pas als de jongste ook die afstand goed kan fietsen gaan we fietsen.
If you can dream it, you can do it...
  dinsdag 16 september 2014 @ 11:52:33 #98
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144581504
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:34 schreef appelsap het volgende:
Bedankt allemaal! Nouja, ik vind dat ik er wel serieus over moet nadenken als hij zoiets aangeeft en als hij zelf denkt dat hij er klaar voor is.
Ik heb het nog even met mijn vriend besproken en die vindt hem ook nog wat jong.
Voorlopig ga ik nog meefietsen en laat ik hem wat vaker verder vooruit fietsen.
En dan als hij 8 wordt gaan we beginnen met het opbouwen en steeds verder alleen laten fietsen. Dat lijkt me wel een mooie oplossing. :)
Ik zou uitleggen dat het vooral niet is om alle gewone dingen, en dat je heus op prijs stelt hoe goed hij het eigenlijk doet. Maar dat adequaat op óngewone dingen reageren echt afhankelijk is van leeftijd en ervaring, en dat hij daar nog net iets meer van nodig heeft, hoe frustrerend dat waarschijnlijk ook is.
pi_144581621
Evenstar, wat een bijzondere periode dan. Maar mooi dat ze het zo kwijt kan, al zijn het even heftige weekjes..

Mouse, wat een grote kids heb je al!

Appelsap, hij is dan evenoud als Chris toch, paar maandjes ouder? Chris mag echt niet alleen fietsen. Hier in de stad rijden genoeg idioten rond. Ook al heeft Chris wel laten zien dat hij netjes kan fietsen, er gebeuren teveel onverwachte dingen. En dan anticiperen is nog lastig..

Ik heb Chris net naar kamp gebracht. 31 6-9 jarigen die daar rond stuiterden. Ik hoop dat juf en de begeleiding ze nog wat kalm krijgen. En dan morgenochtend weer ophalen. Gelukkig mooi weer, dus ze gaan vast genieten daar..
pi_144583783
Goede bewoording Gaoxing! Dat is inderdaad wel waar ik me nog druk om maak, vandaar mijn twijfel ook. Ik denk dat als ik het zo uitleg hij het zal begrijpen en accepteren.
Ik merk dat ik het in mijn eentje wel echt lastig vind om te bepalen wat dan een goede keuze is, dus fijn om de meningen van anderen te horen.

Deepfreeze, Damian wordt eind februari 8.
De wegen waar hij overheen fietst naar school hebben allemaal een afgescheiden fietspad, auto's kunnen daar niet bij komen. Wat dat betreft maak ik me niet zoveel zorgen. Op andere wegen in de stad (waar het fietspad vastzit aan de weg) zou ik hem ook echt niet alleen durven laten fietsen. :X
Maar zoals je zegt.. Je hebt er gekken bijzitten die bijvoorbeeld nog net even door rood rijden bij een kruispunt. Zelfs voor een geoefende fietser blijft dat opletten.
Voorlopig fietst hij dus nog niet alleen. :Y
Chris op kamp, leuk! Slaapt hij in een tent?

Logisch natuurlijk dat het een heftige periode is voor Arwen. Wat moet er dan toch allemaal in dat meisje omgaan die weken.. ;( dat lijkt me voor een kind een heel gevecht met gevoelens.
pi_144601646
Dan is Damian een half jaar ouder inderdaad. Hier is het echt allemaal fietspaden aan de weg, of stukken zonder fietspad. Dat maakt het wel enger..

Chris slaapt in een kampeerboerderij. Allemaal 4/6/8 persoonskamers met stapelbedden. Chris heeft een bed bij een paar leuke jongens op de kamer, en met de rest van de klas kan hij het ook goed vinden. Dus die heeft morgen vast praatjes..
pi_144601786
Die zal niet veel slapen! :D klinkt erg gezellig.
pi_144602309
Hij slaapt normaal ook niet zoveel. Hij gaat tegenwoordig rond half 8 kwart voor 8 naar bed, en dan loopt hij om 9 uur/ half 10 vaak nog eens naar beneden voor de wc/knuffel. Soms zelfs om 10 uur nog. En dan vrolijk om 7 uur opstaan, voordat onze wekker is gegaan (7:05).. Hij lijkt er geen last van te hebben.
Hoeveel slapen jullie 7 jarigen ongeveer?
pi_144605479
Max doet hetzelfde als Chris 's avonds, maar 's ochtends is hij niet zo'n held ;)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_144613623
Df, hoe is het gegaan? Had Chris het naar zijn zin?
Onze kleuter slaapt ook niet zoveel. Bedtijd is rond 8 uur, soms wordt dat half negen en om half zeven is hij doordeweeks wakker soms zelf wat eerder.

Een een vraagje: onze kleuter was bij de schoolarts. In de vragenlijst hadden we keurig opgegeven, dat hij problemen met de ogen heeft en bij de orthoptist loopt. Kregen we de uitslag van het onderzoek, dat zijn oren en ogen niet goed zijn. En nu ook een oproep gekregen voor een vervolgonderzoek. Ik schat zelf in, dat er niets aan zijn oren is, maar dat hij misschien niet luisterde omdat hij geen zin had. Wat betreft de ogen, vind ik het heel apart, dat we daarvoor nu voor een vervolgonderzoek moeten, terwijl we al bij de orthoptist lopen en dat daar in hun brief niets over stond, terwijl wij dat keurig/ netjes hadden aangegeven. Hebben jullie soortgelijke ervaringen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 17 september 2014 @ 07:27:03 #106
386633 Adnap
I love Life !
pi_144613691
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 07:02 schreef Tinuviel het volgende:
Df, hoe is het gegaan? Had Chris het naar zijn zin?
Onze kleuter slaapt ook niet zoveel. Bedtijd is rond 8 uur, soms wordt dat half negen en om half zeven is hij doordeweeks wakker soms zelf wat eerder.

Een een vraagje: onze kleuter was bij de schoolarts. In de vragenlijst hadden we keurig opgegeven, dat hij problemen met de ogen heeft en bij de orthoptist loopt. Kregen we de uitslag van het onderzoek, dat zijn oren en ogen niet goed zijn. En nu ook een oproep gekregen voor een vervolgonderzoek. Ik schat zelf in, dat er niets aan zijn oren is, maar dat hij misschien niet luisterde omdat hij geen zin had. Wat betreft de ogen, vind ik het heel apart, dat we daarvoor nu voor een vervolgonderzoek moeten, terwijl we al bij de orthoptist lopen en dat daar in hun brief niets over stond, terwijl wij dat keurig/ netjes hadden aangegeven. Hebben jullie soortgelijke ervaringen?
Jup, hier ook oogarts/opthometrist en volgens schoolarts keek kind scheel *drie keer raden waarom we bij de opthometrist liepen* We hebben hem gezegd geen vervolg onderzoek te willen aangezien we dit al hebben. Later moesten we naar de orthopeed (onderzoek toen hij 10 was) maar ook daar kwamen we al. Heb nu alles stop gezet, ze zoeken het maar mooi uit.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_144614017
Hier kreeg chris van de school-logopedist wel een melding. Maar in die brief stond alleen maar dat wij in ons formulier al aangegeven hadden dat we al bij de logopedist liepen en even haar bevindingen zodat we die mee konden nemen. Ze had dezelfde problemen gevonden als ons eigen logopedist. Daarmee was het klaar..

Chris zal nu wel ergens aan het ontbijten zijn.. Over 2 uurtjes zit hij hopelijk weer in mijn auto ;)
  woensdag 17 september 2014 @ 11:51:11 #108
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144618429
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris zal nu wel ergens aan het ontbijten zijn.. Over 2 uurtjes zit hij hopelijk weer in mijn auto ;)
Ik moest lachen :D Wennen he, dat loslaten? ;)
  woensdag 17 september 2014 @ 11:58:29 #109
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144618602
Willem is vandaag ook vertrokken op kamp met z'n klas. Ze hebben in elk geval heerlijk weer!
in de haak.
pi_144618656
Goa: Dit jaar heb ik zelf tenminste geslapen. Vorig jaar nog om het uur wakker :@
Loslaten gaat een stuk beter zo'n tweede jaar. :Y

Hij heeft zich prima vermaakt, allemaal bleke koppies op het schoolplein, maar Chris lijkt er niet zoveel last van te hebben. Allemaal verhalen al gehoord.
  woensdag 17 september 2014 @ 12:47:09 #111
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144620160
Mijnes komt vandaag weer thuis na drie dagen kamp. Heb zijn kamertje lekker schoon gemaakt (handiger zonder dat hij alles wil hoarden) bedje schoon, kan ie gelijk plat na het eten. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door debuurvrouw op 17-09-2014 13:55:45 (freudiaanse vertyping ik ipv ie.) ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † woensdag 17 september 2014 @ 13:17:57 #112
7074 moussy
kuttekop
pi_144621092
C. gaat volgende week op kamp, ik houd mn hart vast :X
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 17 september 2014 @ 13:30:38 #113
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144621431
is 't C's eerste keer op kamp, moussy? spannend!
in de haak.
  † In Memoriam † woensdag 17 september 2014 @ 13:35:47 #114
7074 moussy
kuttekop
pi_144621612
Nee, derde keer volgens mij, maar hij roept al een paar dagen dat ie ook een gebroken been wil :D :')
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 17 september 2014 @ 13:39:19 #115
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144621735
och arme, ziet hij er zo tegenop?
(vond hij de vorige keren niet leuk?)
in de haak.
  woensdag 17 september 2014 @ 15:12:46 #116
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144624967
Ach, waarom vindt 'ie het zo erg Mous?

Weten jullie mijn verhaal over oudste haar schoolreiskeuzes van vorig jaar nog? Dat komt er dus weer aan. Met ongeveer dezelfde keuzes als vorig jaar: Laos, Borneo, Turkije, Nepal.... Geen Afrika dit jaar, dat scheelt weer :p Ze denkt erover om haar advanced open water padi certificaat te halen, en van mij mag ze ook naar Jordanië, maar daar ligt de grens wel zo ongeveer. De geldbomen groeien niet zo geweldig hier in de woestijn ;)
pi_144632530
Moussy, vervelend dat hij er zo tegenop ziet. Heeft hij nog een reden?

Goa, dat is nog eens een andere keuze dan de kampeerboerderij in het gehucht 15 km verderop..

Chris is eigenlijk helemaal niet moe. Hij is gewoon zijn normale zelf.. Dus dat kamp heeft niet zoveel indruk gemaakt als vorige jaar..
pi_144635215
Hier gaan ze pas eind van het jaar op kamp (groep 4), ik ben blij dat dat nog even niet hoeft...
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 17 september 2014 @ 20:20:11 #119
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_144635416
Hier gingen ze pas in groep 8 op kamp.

Ik zie de combinatie Jordanie en open water padi certificaat niet zo voor me. Ik zie bij Jordanie eigenlijk met name zand voor me. Maar dat kan heel goed een gebrek in mijn algemene ontwikkeling zijn, hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_144636291
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 07:27 schreef Adnap het volgende:

[..]

Jup, hier ook oogarts/opthometrist en volgens schoolarts keek kind scheel *drie keer raden waarom we bij de opthometrist liepen* We hebben hem gezegd geen vervolg onderzoek te willen aangezien we dit al hebben. Later moesten we naar de orthopeed (onderzoek toen hij 10 was) maar ook daar kwamen we al. Heb nu alles stop gezet, ze zoeken het maar mooi uit.
Heb vandaag gebeld over de brief en het vervolgconsult. Oogcontrole hoefde dan idd niet als we al bij de orthoptist liepen. Haar eerste reactie was wel, dat sommige mensen zouden zeggen, dat hun kind onder controle was terwijl die al een jaar geleden was. Oren moeten ze wel checken op het vervolgconsult. Ze konden niet kijken of die dicht zaten, maar dat zou eventueel wel kunnen op het vervolgconsult.

Gelukkig wordt het makkelijker je kind naar kamp te laten gaan, DF.

Gao wat een schoolreis zeg!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_144636546
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:51 schreef moussy het volgende:

[..]

:Y het is wel minder kroes geworden, maar nog altijd een kop met krullen O+

[ afbeelding ]
Leuk! En het peutertje is er nog steeds in terug te zien, grappig. :-)
Leuke kinderen Mous. :)
pi_144636669
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is ons wijkje eigenlijk ook wel, vind ik, maar met dit kindlint voor de iets jongere kinderen ook wel veiliger.
Als het goed is, komen er op diverse kleine pleintjes in dat kindlint ook wat speeltoestellen.
....waardoor ze alsnog niet op tijd op school komen? _O_
pi_144636897
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:40 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Heb vandaag gebeld over de brief en het vervolgconsult. Oogcontrole hoefde dan idd niet als we al bij de orthoptist liepen. Haar eerste reactie was wel, dat sommige mensen zouden zeggen, dat hun kind onder controle was terwijl die al een jaar geleden was. Oren moeten ze wel checken op het vervolgconsult. Ze konden niet kijken of die dicht zaten, maar dat zou eventueel wel kunnen op het vervolgconsult.

Gelukkig wordt het makkelijker je kind naar kamp te laten gaan, DF.

Gao wat een schoolreis zeg!
Is t niet handiger dat gewoon bij de huisarts te laten controleren? Dan maak je n afspraak op een tijdstip dat je er zelf bij kunt zijn en dan hoef je ze niet achteraf te bellen wat er nou was...
Professioneel gifmenger.
pi_144637756
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:47 schreef poemojn het volgende:

[..]

....waardoor ze alsnog niet op tijd op school komen? _O_
Hahaha, ik hoop nietdat het zo werkt :D
Het is uiteraard om buiten schooltijd te spelen :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144641338
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:53 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Is t niet handiger dat gewoon bij de huisarts te laten controleren? Dan maak je n afspraak op een tijdstip dat je er zelf bij kunt zijn en dan hoef je ze niet achteraf te bellen wat er nou was...
Ja natuurlijk. Ik wil idd ook kijken of de huisarts dat even kan checken een paar dagen van tevoren. Bij het vervolgconsult moet ik overigens ook zelf bij zijn, dus zo een groot verschil maakt dat dan ook niet. Vind het alleen een beetje gek, dat zoiets dan niet direct wordt gecontroleerd als er een slechte uitslag is van de gehoortest.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_144734799
Merken jullie ook dat we het herfstseizoen ingaan aan de spel-energie van jullie kinderen?

Ik voel dat er een soort hervonden rust terugkeert. Heerlijk! Ineens worden er, na maanden, weer mooie tekeningen gemaakt, kan mijn zoon weer mooie bouwwerken maken, komen de echte poppen-fantasiespelen weer omhoog. Ik hou ervan <3.

Ik hou ook van de onstuimige buitenspeeltijd die bij de lente en de zomer hoort hoor, maar nu vind ik het echt genieten dat we deze fase weer ingaan.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 september 2014 @ 22:07:46 #127
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_144735632
Ow nee, hier nog niet... De afgelopen week juist zoveel mogelijk en zolang mogelijk buitengespeeld na school. Nog even profiteren van het haast zomerse weer :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_144736720
Uh... hervonden rust? Nee, niet aanwezig nog... ;)
Al moet ik zeggen dat ze op dit moment heerlijk liggen te :z ...
En ik heb een mooi knutselprojectje bedacht waar ze me mee kunnen helpen dus met de wat minder mooie dagen in het vooruitzicht hoeven we ons nog niet te vervelen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_144751845
Ik heb net kaartjes voor kinderen voor kinderen de musical gekocht. We gaan eerste kerstdag. Zo'n leuke verrassing voor mijn oudste meiden. Manlief moet even afzien, maar ik vond het wel een tof uitstapje. Nog nooit had ik zo vroeg plannen voor kerst!
Met een meidenkwartet
  Jubileum moderator zondag 21 september 2014 @ 15:02:47 #130
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_144753345
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:12 schreef Gaoxing het volgende:
Ach, waarom vindt 'ie het zo erg Mous?

Weten jullie mijn verhaal over oudste haar schoolreiskeuzes van vorig jaar nog? Dat komt er dus weer aan. Met ongeveer dezelfde keuzes als vorig jaar: Laos, Borneo, Turkije, Nepal.... Geen Afrika dit jaar, dat scheelt weer :p Ze denkt erover om haar advanced open water padi certificaat te halen, en van mij mag ze ook naar Jordanië, maar daar ligt de grens wel zo ongeveer. De geldbomen groeien niet zo geweldig hier in de woestijn ;)
Ik vond de Efteling al over the top :')


Absoluut Jordanië O+ dat is zo mooi om te duiken (rode zee) maar dan mag je ook wel een bewaker meesturen, ze behandelen je als een prinses als je blond bent ;)
Super mooi bijzonder vriendelijk land is het.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 21 september 2014 @ 18:16:53 #131
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144761282
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 15:02 schreef Lois het volgende:
Ik vond de Efteling al over the top :')

Absoluut Jordanië O+ dat is zo mooi om te duiken (rode zee) maar dan mag je ook wel een bewaker meesturen, ze behandelen je als een prinses als je blond bent ;)
Super mooi bijzonder vriendelijk land is het.
Jordanie staat hoog op de lijst, maar we zijn een beetje bang dat het wat saai -want veel in de bus- wordt. Ze gaan letterlijk het hele land door (en stiekem wil ik het gewoon met de hele familie doen :P ). Oh en daar wordt niet gedoken.

De duikcursus is veranderd, en daardoor zou ze de enige 13-jarige op die lokatie zijn. De rest is minimaal twee jaar ouder. Dat lijkt me niet zo leuk, maar haar deert het niet, denkt ze.

En Sri Lanka is erbij gekomen: olifantenweeshuis en schildpadbescherming, o.a. Die staat ook hoog op de lijst.

Wat een keuzes, niet? Idiotie.....
pi_144761634
Jee zeg wat een speciale en mooie keuzes!
Ik ken jullie verhaal nog niet Gaoxing, waar wonen jullie nu?

Mijn dame huilt helaas nog elke dag met het afscheid. Via het raam zien we dat het met 5 min over is en ze komt vol verhalen en breed lachend naar buiten. Maar ik hoop dat de tranen snel over zijn, dat lospeuteren uit je nek is echt zo sneu
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_144763525
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 21:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Merken jullie ook dat we het herfstseizoen ingaan aan de spel-energie van jullie kinderen?

Ik voel dat er een soort hervonden rust terugkeert. Heerlijk! Ineens worden er, na maanden, weer mooie tekeningen gemaakt, kan mijn zoon weer mooie bouwwerken maken, komen de echte poppen-fantasiespelen weer omhoog. Ik hou ervan <3.
Was mooi geweest als het zo was, maar helaas. Hier racet kleuter in de supermarkt met mini boodschappenkar samen met peuterbroer.


Wel mooie ideeën opgedaan voor knutsels. Vandaag boswandeling met manlief en kastanjes en dennenappels verzamelt om mee te knutselen. En ik heb vilt gekocht.

Gao wow, sri lanka, wat gaaf!

Cathmar waar vandaan de kaartjes en waar speelt de musical?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 21 september 2014 @ 19:53:34 #134
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144765135
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 18:16 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Jordanie staat hoog op de lijst, maar we zijn een beetje bang dat het wat saai -want veel in de bus- wordt. Ze gaan letterlijk het hele land door (en stiekem wil ik het gewoon met de hele familie doen :P ). Oh en daar wordt niet gedoken.

De duikcursus is veranderd, en daardoor zou ze de enige 13-jarige op die lokatie zijn. De rest is minimaal twee jaar ouder. Dat lijkt me niet zo leuk, maar haar deert het niet, denkt ze.

En Sri Lanka is erbij gekomen: olifantenweeshuis en schildpadbescherming, o.a. Die staat ook hoog op de lijst.

Wat een keuzes, niet? Idiotie.....
Hoe werkt dat dan Gaoxing? Mogen ze met alle reisjes mee als ze dat zou kiezen? Zit dat dan in het schoolgeld? Of moet je als ouder voor elk reisje bijbetalen?
Dat tikt nogal aan lijkt me.
Wel heel leuk en bijzonder dat soort reisjes zeg. Ik zou zo zelf meewillen :+
Rayen 2½ jaar!
pi_144781359
Wat sneu Lamb! Kan me voorstellen dat het vervelend weggaan is voor jou zo
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_144781659
Lijkt me idd heel rot zo weg te gaan Lamb!

Hier gaat het echt super op school. Heb een kind dat 'boos' is als ie op maandag niet mag overblijven en op vrijdag niet naar de nso mag :D
Zijn vriendje van de opvang zit ook bij hem in de klas en dat zijn ook echt goede vriendjes. Dat jongetje is nog geen 4 en. Is er daarom 3 dagen in de week, maar er wordt iedere dag gevraagd of hij er is.
Afgelopen vrijdag had ie een uitje naar de vlindertuin, dus ik was ook mee. Ook wel leuk om eens mee te maken :D

En hij wordt ook zo bizar snel wijs. Echt leuk! Je merkt nu eigenlijk pas hoe hij toe was aan school. Hij zit er echt op zijn plek O+
pi_144784763
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:27 schreef Lamb29 het volgende:
Jee zeg wat een speciale en mooie keuzes!
Ik ken jullie verhaal nog niet Gaoxing, waar wonen jullie nu?

Mijn dame huilt helaas nog elke dag met het afscheid. Via het raam zien we dat het met 5 min over is en ze komt vol verhalen en breed lachend naar buiten. Maar ik hoop dat de tranen snel over zijn, dat lospeuteren uit je nek is echt zo sneu
Tess heeft dat vorig jaar heel lang gehad. Elke dag deed ik hetzelfde. Ik bracht haar de klas in, ze ging zitten bij haar kaartje, ik gaf een kus en een knuffel en ging weg. Dr juf pakte het dan op.
Maar het is niet leuk. Ik ging ook steeds weg met een knoop in mijn maag. Maar terug gaan of blijven zou alleen maar meer ellende geven.. ik ken mijn kind te goed :D

Nu gaat het een stuk beter. Mevrouw is soms nog verdrietig en dan wil ze dat ik haar heeeeeeeel vroeg pp kom halen bij de bso. Als ik haar dan ga halen dan wil ze niet mee :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_144784952
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 12:26 schreef Vicky het volgende:

[..]

--
Nu gaat het een stuk beter. Mevrouw is soms nog verdrietig en dan wil ze dat ik haar heeeeeeeel vroeg pp kom halen bij de bso. Als ik haar dan ga halen dan wil ze niet mee :D
Heel herkenbaar :') Gaat hier precies zo ja.... Kom je een keer vroeg uit je werk, sta je nog een half uur te debateren voor ze mee gaat.
pi_144785056
quote:
11s.gif Op maandag 22 september 2014 12:32 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Heel herkenbaar :') Gaat hier precies zo ja.... Kom je een keer vroeg uit je werk, sta je nog een half uur te debateren voor ze mee gaat.
zwaar irritant :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_144786104
quote:
11s.gif Op maandag 22 september 2014 12:32 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Heel herkenbaar :') Gaat hier precies zo ja.... Kom je een keer vroeg uit je werk, sta je nog een half uur te debateren voor ze mee gaat.
Mijn aller aller grootste irritatie idd. Dat je eens lekker vroeg je kinderen gaat halen, of soms zelfs dat je ze zelf uit school haalt en dan het drama dat ze niet mee willen...

Nu zitten ze gewoon bij de gastouder en die zorgt dat ze thuis zijn als ik thuis kom. Heerlijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_144790534
Hier start de dag altijd met even samen een boekje lezen tot een van de hulpjes om half 9 het 'oudersophoepelbelletje' laat klinken. Dan pas starten de tranen en ga ik zsm de deur uit. (En toen ze zelf hulpje was weigerde ze dus ook te bellen :D )

Eenmaal thuis zegt ze altijd dat ze het leuk vond (alleen t afscheid niet ze ze net zelf) dus ik heb goede hoop!

Sonnetje wat fijn dat het zo goed gaat!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_144791228
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nu zitten ze gewoon bij de gastouder en die zorgt dat ze thuis zijn als ik thuis kom. Heerlijk.
Zeker ideaal!

Of dat je ze ophaalt als ze ergens gespeeld hebben en heel de straat bij elkaar krijsen dat ze niet naar huis willen. Laatst had ik dat met mijn kleuter en stond ik daar met mijn andere twee kinderen op de fiets. Zweet liep van mijn rug. Lekkere indruk ook bij die andere ouders maak ik.
Met een meidenkwartet
pi_144791742
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 15:53 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Zeker ideaal!

Of dat je ze ophaalt als ze ergens gespeeld hebben en heel de straat bij elkaar krijsen dat ze niet naar huis willen. Laatst had ik dat met mijn kleuter en stond ik daar met mijn andere twee kinderen op de fiets. Zweet liep van mijn rug. Lekkere indruk ook bij die andere ouders maak ik.
Dat heb ik al bijna 2 jaar lang zowel als ik die van mij ergens ophaal, als wanneer er hier kinderen opgehaald worden hoor! Niet perse krijsen, maar wel weglopen, snel naar boven of buiten rennen oid. Ik zou me niet te druk maken over de mening van de andere ouders, volgens mij is dat een heel normaal verschijnsel ;)
pi_144792184
Oh ja, dat ook nog ja... dat je dan bij wildvreemden (nou ja, ik ken hun naam dan wel maar daar houdt het ongeveer op) je kind ophaalt en ze begint weg te rennen, schreeuwen, krijsen, huilen, slaan.... 1 keer heb ik haar uiteindelijk echt onder mijn arm opgetilt en krijsend meegezeult naar de auto.... vriendinnetje in kwestie ook droog: "Ze wil zeker niet weg he?".... :')
  maandag 22 september 2014 @ 18:34:12 #145
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_144796535
Dat hebben die van mij alleen in het eerste kleuterjaar gedaan, daarna eigenlijk niet meer. Oudste hoef ik sowieso niet meer op te halen, die komt gewoon zelf naar huis of als vriendinnetjes hier zijn, gaan die zelf naar huis wanneer het tijd is. Middelste moet soms wel opgehaald worden, maar het enige wat ze dan soms zegt is:"Is het nu al tijd?" ze gaat gelukkig wel gewoon zonder te zeuren mee.

Gezeur op het schoolplein of KDV gelukkig ook niet, behalve soms verdriet als er niet afgesproken mag/kan worden.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 september 2014 @ 07:31:45 #146
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144844609
Ik heb Jan nu al ruim een week thuis, het is net een bejaard rochelend zeehondje met astma. Koorts is wel weg gelukkig. Klaagt vaak over pijn in z'n mond. Gisteren bij de kinderarts geweest, die kon niets vinden dus rustig uitzieken was het advies. Buurmeisje heeft twee weken terug ook zo'n virusje gehad, was ook nogal hardnekkig -O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_144934289
Ik ontdekte net dat mijn dochter al een nieuwe tand door heeft, een onder-voor-tant :o. En niet een mini ribbeltje, maar echt al heel duidelijk een flink stuk door. Ik poets elke dag twee keer haar tanden (na) en ik had het gewoon nog niet gezien. :o :o :o

Alleen, hij lijkt nu naar binnen te staan, ook omdat de rest er nog gewoon staat. heb nog even gevoeld, er zit ook nog niks los verder. Dus ik ga van de week toch maar even de tandarts bellen.

Ik ben in shock :D .

En ze mag morgen op voor B. En ik ben zo trots en ze is zo groot en zo lief.

En zo eigenwijs ook :') . Ze had vandaag sportdag op school en heeft bijna niks meegedaan. Ze doet niet aan wedstrijdjes 8)7 . We gaan het daar nog maar eens over hebben binnenkort. ;)
pi_144934489
Groofs, dat van de tanden is niet raar. Zowel Chris als zijn beste vriendje hadden eerst die ondertand door, voor de melktand los gingen zitten. Maar het ging daarna wel snel. De nieuwe tanden schuiven nu langzaam naar voren, dus die komen wel weer op hun plek. Dat was ook wat de tandarts van vriendje zei..
En verder klinkt ze als een heerlijk kind!
pi_144934529
Oh echt ja? Dat stelt me toch gerust. Fijn om te horen.
  vrijdag 26 september 2014 @ 20:33:54 #150
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144935264
Meestal komt het inderdaad gewoon vanzelf goed. Bij mijn oudste zijn wel gisteren net twee kiezen getrokken omdat die echt niet van plan waren zelf te vertrekken. De ene was verticaal doormidden gebroken omdat de nieuwe kies er zo hard tegenaan duwde.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En zo eigenwijs ook :') . Ze had vandaag sportdag op school en heeft bijna niks meegedaan. Ze doet niet aan wedstrijdjes 8)7 . We gaan het daar nog maar eens over hebben binnenkort. ;)
Wedstrijdjes zijn ook niet leuk, want die kun je verliezen. Mijn oudste heeft het daar ook best moeilijk mee gehad ;)
pi_144935882
Oeh, dat klinkt naar, dat trekken van de kiezen enzo. Heeft ze veel pijn nu?

Ja, die wedstrijdjes. Ze is eigenlijk alleen maar faalangstig als ze in de picture staat. Ze vertelt niks in de kring, en wil dus niet iets doen waarbij ze moet scoren als iedereen naar haar kijkt.

Maar alle verdere werkjes en opdrachten (ook de citoboekjes) die doen haar wat dat betreft niks. Ze heeft ook een heel zekere kant.

Nou ja, ik heb haar vandaag verteld dat ik graag zie dat ze een volgende keer wel gewoon meedoet en dat we het later wel zullen hebben over hoe dat dan op een leuke, fijne manier kan. We zullen zien.
  vrijdag 26 september 2014 @ 21:05:44 #152
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144936746
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oeh, dat klinkt naar, dat trekken van de kiezen enzo. Heeft ze veel pijn nu?
Nee, totaal niet :) Ze vond het ook echt niet erg. Haar vader was mee, want ik ben zo getraumatiseerd dat ik niet met goed fatsoen mee kan. :@
pi_144936812
Gelukkig maar!

Ik heb ook een kiezentrek-napijn-trauma.
  vrijdag 26 september 2014 @ 21:12:36 #154
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144937078
Ik had een onmogelijke klootzak van een tandarts die elke keer dat ik er was weer iets trok want "ja, de volgende komt er alweer aan hoor". Hij was walgelijk :N Als ik maar tandarts geur ruik, schiet m'n hele lijf in de stress want 'gevaar!'.

Oh en bij oudste is die antipathie tegen wedstrijdjes gewoon redelijk vanzelf over gegaan. Kennelijk een fase.
pi_144937163
Haha, nou ja, als het alleen maar antipathie was... Maar ze is wel op zo'n hele klas de enige die gewoon weigert. Dat vind ik nou ook weer niet nodig. Ze mag er een hekel aan hebben, maar ik vind wel echt dat ze een manier moet vinden om dan toch gewoon maar mee te doen, leuk of niet.
pi_144945371
Herkenbaar dat niet willen meedoen met wedstrijdjes. Hier bij m net zo. Stel toch dat je niet overal de beste in bent. ... :')
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_145036626
Zijn er hier mensen waarbij school met Ambrasoft werkt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 29 september 2014 @ 22:32:11 #158
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_145036709
De school van Job werkt met Ambrasoft, maar Job wil er niet zo aan helaas. Thuis weigert hij, ondanks dat we een account hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_145036838
Ik zie het nog niet helemaal. Als ik het goed begrijp van de site maak je een account voor je kind en dan kan de leerkracht oefeningen selecteren en kan je kind zowel op school als thuis in de eigen omgeving eigen oefeningen doen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 29 september 2014 @ 22:45:12 #160
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_145037257
Wij hebben een activeringscode van school gekregen, maar we doen er dus niks mee. Katja had het ook op haar school en daar was het dus inderdaad zo dat de juf de oefeningen klaarzette en dat ze die op school kon doen. Als ze het op school niet af had, moest ze het thuis afmaken. Zij deed vooral spelling en dan had haar juf woordjes geselecteerd waar ze moeite mee had.

Maar volgens mij kun je met een eigen account ook allerlei eigen oefeningen doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_145037352
Het is mij nog niet helemaal duidelijk, dus toch maar eens met juf bespreken :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 29 september 2014 @ 23:09:59 #162
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_145038302
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik zie het nog niet helemaal. Als ik het goed begrijp van de site maak je een account voor je kind en dan kan de leerkracht oefeningen selecteren en kan je kind zowel op school als thuis in de eigen omgeving eigen oefeningen doen?
Hier hebben we een account zonder dat juf er wat mee doet. Kinderen uit haar klas hoeven er niet mee te werken, alleen als ze het zelf willen. We hebben dus toegang tot alles en kunnen doen wat we zelf willen. Het is niet verplicht dus. R vindt het best leuk :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_145042610
Gao beterschap voor je dochter!

De mijne wil wel wedstrijdjes doen maar gaat uit zijn dak als hij verliest. Dan roept hij "dat het niet eerlijk is en wordt boos". Ik kan zelf ook niet goed tegen verliezen met name bij bepaalde spelletjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_145044447
M. heeft ook de code voor een of andere site, maar ze doet er niks mee. Op school weet ik eigenlijk niet. Nou is het spelling/taal en dat is haar sterkere kant, dus ik denk dat de noodzaak niet zo groot is. De leerkrachten kunnen er wel op inloggen en zien wat je gedaan hebt... Maar tot nu toe dus niet zoveel ;).
Ik heb ook geen idee of de juffen er erg actief mee zijn eerlijk gezegd.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_145044614
Het maakt me verder niet uit en S hoeft van mij thuis nog niets te doen, maar ik vroeg me even af hoe of wat. Ik weet dus niet of de juf er iets mee doet of niet. Wil ik wel graag even weten :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 september 2014 @ 09:42:08 #166
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_145044847
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:32 schreef miss_sly het volgende:
Het maakt me verder niet uit en S hoeft van mij thuis nog niets te doen, maar ik vroeg me even af hoe of wat. Ik weet dus niet of de juf er iets mee doet of niet. Wil ik wel graag even weten :)
Bij dat soort sites is het vaak juf- en kind-afhankelijk. Dus check gewoon even met de juf, dan kan die je vertellen of het gewoon voor de leuk is, of dat ze graag wil dat S. iets extra oefent ofzo....
pi_145045017
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:42 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Bij dat soort sites is het vaak juf- en kind-afhankelijk. Dus check gewoon even met de juf, dan kan die je vertellen of het gewoon voor de leuk is, of dat ze graag wil dat S. iets extra oefent ofzo....
Iets extra oefenen lijkt me niet. S kan met alles prima mee of loopt wat voor, dus kan me niet voorstellen dat het daarom is. Het zal ook wel voor de leuk zijn, maar ik werd een beetje getriggerd doordat er op de site iets staat over dat de leerkracht oefeningen klaar kan zetten. En ach, ze is pas een kleuter, dus van mij mag ze leerzame oefeningen doen als ze dat wil, maar ik wil vooral dat er nog geen druk achter zit om buiten school dingen te doen, als dat niet noodzakelijk is. Op school moet ze dit jaar al werkjes doen, dat is soms al lastig genoeg als je liever wil spelen ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 september 2014 @ 09:53:37 #168
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_145045114
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Iets extra oefenen lijkt me niet. S kan met alles prima mee of loopt wat voor, dus kan me niet voorstellen dat het daarom is. Het zal ook wel voor de leuk zijn, maar ik werd een beetje getriggerd doordat er op de site iets staat over dat de leerkracht oefeningen klaar kan zetten. En ach, ze is pas een kleuter, dus van mij mag ze leerzame oefeningen doen als ze dat wil, maar ik wil vooral dat er nog geen druk achter zit om buiten school dingen te doen, als dat niet noodzakelijk is. Op school moet ze dit jaar al werkjes doen, dat is soms al lastig genoeg als je liever wil spelen ;)
Oh dat was ook niet de boodschap van m'n post, want ik ken noch S., noch haar juf :) Het was juist: "vraag de juf, want dergelijke dingen zijn er voor meer dan een doel (en soms zonder doel)" :)
pi_145045153
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:53 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oh dat was ook niet de boodschap van m'n post, want ik ken noch S., noch haar juf :) Het was juist: "vraag de juf, want dergelijke dingen zijn er voor meer dan een doel (en soms zonder doel)" :)
O nee, ik nam het ook niet verkeerd op, ik tikte alleen mijn gedachten neer.
B heeft vanmorgen bij juf geinformeerd en het is inderdaad puur "als je het leuk vindt, kun je het doen, maar er zit verder niets achter".
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 september 2014 @ 10:01:04 #170
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_145045292
Oh, fijn dat het al opgelost was. De kinderen krijgen hier altijd stapels van dat soort mogelijkheden om zich te vermaken, zodat zowel de (Nederlandse :P ) "ga maar lekker spelen daar leer je een hoop van" ouders als de Aziatische "tigermoms" worden bediend.
pi_145045451
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:01 schreef Gaoxing het volgende:
Oh, fijn dat het al opgelost was. De kinderen krijgen hier altijd stapels van dat soort mogelijkheden om zich te vermaken, zodat zowel de (Nederlandse :P ) "ga maar lekker spelen daar leer je een hoop van" ouders als de Aziatische "tigermoms" worden bediend.
Hoe balanseer jij daartussen? :D

S vindt het soms leuk, dus dan lijkt het me wel handig dat ze iets op de goede manier leert. Ik ga het dus maar activeren en dan kunnen we samen eens kijken wat het aanbod is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145045595
In groep 3 leren de kinderen schrijven, maar in welk tempo gaat dat normaal? Heeft iemand een idee?

Jen heeft een leren schrijven boekje, is het normaal dat ze nog niet alle letters kan maken? of moet ik dit aankaarten?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145045631
Ze beginnen er toch pas mee, dan? En dan zijn ze net een paar weken bezig? Lijkt me niet heel gek dan, maar ik heb er nog niet echt een idee van met mijn groep 2-kind.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 september 2014 @ 10:14:42 #174
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_145045654
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:07 schreef miss_sly het volgende:
Hoe balanseer jij daartussen? :D

S vindt het soms leuk, dus dan lijkt het me wel handig dat ze iets op de goede manier leert. Ik ga het dus maar activeren en dan kunnen we samen eens kijken wat het aanbod is.
Niet. Jongste doet het verplichte huiswerk (en eventueel bijspijkerwerk: voorlopen wil niet noodzakelijkerwijs zeggen dat er geen gaten ontstaan, juist als ze slim genoeg zijn om die te omzeilen) en verder niet. Nooit gedaan, ook, hoewel ze al vanaf 'groep 2' ieder jaar lijsten kregen van websites om extra werk te doen.

Oudste trekt haar eigen plan. Die doet wel eens wat extra omdat ze een 10 wil, en geen 9 en als iets niet goed gaat bekijken we samen waarom en of ze wat extra kan doen, maar dat is dan met name omdat ze zich daar zelf prettig bij voelt.
pi_145045755
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:13 schreef miss_sly het volgende:
Ze beginnen er toch pas mee, dan? En dan zijn ze net een paar weken bezig? Lijkt me niet heel gek dan, maar ik heb er nog niet echt een idee van met mijn groep 2-kind.
Ik heb echt totaal geen idee in welk tempo het gaat.
Jen en Leyla zitten in een combiklas 1, 2 en 3. Omdat Leyla nu ook thuis komt met papiertjes waar ze haar naam heeft geschreven en op een tekening voor opa ook zelf het woord schreef had ik het idee dat Jen misschien achterloopt?
Ik weet nog wel dat wij echt in groep 3 begonnen met schrijven met boom, roos, vis ofzo. Maar blokletters maken en woorden schrijven en lezen deed ze in groep 2 al, maar het aan elkaar schrijven leren ze dan echt pas in groep 3 dus?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 30 september 2014 @ 10:22:48 #176
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_145045876
Pas halverwege het jaar komt het aan elkaar leren schrijven (althans hier dan). Eerst letterherkenning en woordjes los leren. Hier gebruiken ze de klap methode als in van het woordje vis bijv. zijn drie klappen. V (klap) I (klap) S (klap). Net zolang totdat ieder kindje of de meeste het doorhebben en dan de bijbehorenden letters door een klikklakboekje en losse schrijfletters en dan na ongeveer een half jaar komen de letters aan elkaar.

Zo ging het vorig jaar hier bij de oudste en dit jaar bij de jongste.
If you can dream it, you can do it...
  dinsdag 30 september 2014 @ 10:23:39 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145045893
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:12 schreef Ticootje het volgende:
In groep 3 leren de kinderen schrijven, maar in welk tempo gaat dat normaal? Heeft iemand een idee?

Jen heeft een leren schrijven boekje, is het normaal dat ze nog niet alle letters kan maken? of moet ik dit aankaarten?
Ze doen bij ons 2 woorden per week, en vlgs mij zitten daar ook twee letters bij per week dan.
Deze week iig de S en dan later in de week nog eentje.
***
pi_145045908
Wij hebben ook boekjes thuis met leren lezen en ze leest de boekjes van avi 1 gewoon zelf. Met avi 2 heeft ze hulp nodig, maar ik wil het niet opdringen, dus ik laat haar gewoon lekker zelf ermee vogelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 30 september 2014 @ 10:24:34 #179
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_145045926
Twee woorden en dus ook twee letters per week inderdaad. Met de kerstvakantie hebben ze alle letters geleerd en moet er een boekjes gelezen kunnen worden.
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 30 september 2014 @ 10:25:02 #180
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145045936
Volgens mij leer je zelfs pas in groep 4 of 5 aanelkaar schrijven.
en wat bedoel je met: kan niet alle letters? er zitten gewoon ook echt lastige bij. De norm voor overgaan naar groep3 is 15 letters geloof ik. maar dat is kennen niet schrijven.

Het is ook nog wel erg vroeg in het schooljaar. En de een is vlotter met schrijven de ander met rekenen. en ik vind dat "schrijven" in groep 1 toch vaak de letters natekenen ipv echt schrijven.

Maar aankaarten kan sowieso geen kwaad denk ik. Als je er vragen over hebt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 30 september 2014 @ 10:26:18 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145045968
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb echt totaal geen idee in welk tempo het gaat.
Jen en Leyla zitten in een combiklas 1, 2 en 3. Omdat Leyla nu ook thuis komt met papiertjes waar ze haar naam heeft geschreven en op een tekening voor opa ook zelf het woord schreef had ik het idee dat Jen misschien achterloopt?
Ik weet nog wel dat wij echt in groep 3 begonnen met schrijven met boom, roos, vis ofzo. Maar blokletters maken en woorden schrijven en lezen deed ze in groep 2 al, maar het aan elkaar schrijven leren ze dan echt pas in groep 3 dus?
Oh maar wacht, montessori toch? Dan loopt dat vlgs mij meer door elkaar dan bij ander onderwijs.
Bij ons starten ze in groep 2 met een letterkraampje en stempelwerkjes waar ze woordjes moeten na-stempelen. En in groep 3 gaan ze leren lezen en dat gaat dus per 2 woorden per week lezen en 2 letters schrijven.

Maar bij montessori gaat het meer volgens het tempo van het kind waarbij ze uiteindelijk natuurlijk wel aan de leerdoelen moeten (en zullen) voldoen, maar is er minder te zeggen over wanneer wat precies gedaan wordt.
***
pi_145045969
echt schrijfletters doen ze in groep 3 pas na de herfst/kerstvakantie geloof ik.
Tess is in groep 2 wel bezig met schrijven maar ook met schrijfdans.
Avi 1 kan ze redelijk lezen nu.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_145045977
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:25 schreef debuurvrouw het volgende:
Volgens mij leer je zelfs pas in groep 4 of 5 aanelkaar schrijven.
en wat bedoel je met: kan niet alle letters? er zitten gewoon ook echt lastige bij. De norm voor overgaan naar groep3 is 15 letters geloof ik. maar dat is kennen niet schrijven.

Het is ook nog wel erg vroeg in het schooljaar. En de een is vlotter met schrijven de ander met rekenen. en ik vind dat "schrijven" in groep 1 toch vaak de letters natekenen ipv echt schrijven.

Maar aankaarten kan sowieso geen kwaad denk ik. Als je er vragen over hebt.
Nee het viel me op, ze wilde het woord hik overschrijven. Maar blijkbaar waren de H en de K nog niet geweest. Dus ik vroeg me toen af of dat normaal was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145045993
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh maar wacht, montessori toch? Dan loopt dat vlgs mij meer door elkaar dan bij ander onderwijs.
Bij ons starten ze in groep 2 met een letterkraampje en stempelwerkjes waar ze woordjes moeten na-stempelen. En in groep 3 gaan ze leren lezen en dat gaat dus per 2 woorden per week lezen en 2 letters schrijven.

Maar bij montessori gaat het meer volgens het tempo van het kind waarbij ze uiteindelijk natuurlijk wel aan de leerdoelen moeten (en zullen) voldoen, maar is er minder te zeggen over wanneer wat precies gedaan wordt.
Dalton... Maar soort zelfde principe, kinderen werken in een eigen tempo en moeten hun taken van de week maken en laten aftekenen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 30 september 2014 @ 10:27:58 #185
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145046020
Ze doen hier direct de schrijfletters en als ze de schrijfletters onder de knie hebben gaan ze aan elkaar.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 30 september 2014 @ 10:28:57 #186
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_145046042
Hier ook idd wel meteen de schrijfletters maar nog los van elkaar zeg maar. Misschien is Leyla gewoon vlot op taalkundig gebied dat kan ook toch Tico?
If you can dream it, you can do it...
pi_145046069
Ik heb dus gewoon een heel normaal kind :D .
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145046141
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:28 schreef Books1 het volgende:
Hier ook idd wel meteen de schrijfletters maar nog los van elkaar zeg maar. Misschien is Leyla gewoon vlot op taalkundig gebied dat kan ook toch Tico?
Dat zal me verbazen. en dat is niet rot bedoeld.

Ach ik kan morgen wel even in de mappen kijken van de meiden op school. Ze hebben een portfolio waarin ze bijhouden hoe ver ze zijn, dus dan kan ik ook een zien wat ze de afgelopen maand hebben gedaan.
En idd, ze zijn pas een maand bezig.

Jen mist alleen 2 ochtenden school, en ik wil niet dat ze gaat achterlopen doordat ze andere dingen moet doen. Logopedie gaat erg goed dus vind ik school momenteel meer prio hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 30 september 2014 @ 10:32:44 #189
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_145046147
Lijkt me wel. Hier krijg de oudste van de week te horen (groep 4) dat ze de hoofdletter W zo goed schreef. Ze beginnen in groep 4 pas met hoofdletters en ze was helemaal trots. Ze had met de motorische vingerproblemen een beetje last met doorschuiven naar rechts om de W in 1 keer te kunnen schrijven. Ze heeft het hele weekend geoefend en ineens lukte het haar. Juf blij kind nog blijer...

Trotse mamamodus!
If you can dream it, you can do it...
  dinsdag 30 september 2014 @ 10:32:46 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145046148
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dalton... Maar soort zelfde principe, kinderen werken in een eigen tempo en moeten hun taken van de week maken en laten aftekenen.
S&O ook Dalton, maar geen gemengde klassen. Wrsch zie jij daardoor bij Leyla sneller dingen van de anderen. :Y Vergeet niet dat een tweede vaak dingen heel vlot oppakt omdat de eerste er mee bezig is. Dat merk ik thuis wel ook hoor. S is volop aan het lezen en schrijven en O gaat daar best een eind in mee.
***
  dinsdag 30 september 2014 @ 10:34:06 #191
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_145046194
Ja ook dat inderdaad BE.

Ik snap dat je dat niet rot bedoelde hoor.
If you can dream it, you can do it...
pi_145046276
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

S&O ook Dalton, maar geen gemengde klassen. Wrsch zie jij daardoor bij Leyla sneller dingen van de anderen. :Y Vergeet niet dat een tweede vaak dingen heel vlot oppakt omdat de eerste er mee bezig is. Dat merk ik thuis wel ook hoor. S is volop aan het lezen en schrijven en O gaat daar best een eind in mee.
Ja dat is natuurlijk ook zo..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145064670
S. 2014
J. 2016
pi_145084818
Heel leuk, maar voor nu niet handig...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_145089727
Zo paardrijles gefixt voor de oudste dame. :')
Daar ging mn principe dat ze eerst klaar moest zijn met zwemles. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator woensdag 1 oktober 2014 @ 13:39:25 #196
5428 crew  miss_sly
pi_145089795
Principes zijn om opzij te zetten, toch? :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145089984
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:39 schreef miss_sly het volgende:
Principes zijn om opzij te zetten, toch? :+
Juist!
Nee ik denk dat het wel leuk is voor Jen.

Maar jen wilt van alles. Ze wilt ook leren surfen, maar de minimale leeftijd is 9.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator woensdag 1 oktober 2014 @ 14:31:19 #198
5428 crew  miss_sly
pi_145091348
Paar jaar paardrijden, daarna surfen :D

S doet nu zwemles en turnen. Ze vindt het allebei echt heel erg leuk. We zijn alleen nog op zoek naar een roze turnpakje, want dat wil ze graag. Als zwemles ooit voorbij is, zien we wel weer verder. Ik voorzie ergens ook wel iets met paarden, want dat komt al wel eens bovendrijven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145091887
Ik hoop maar dat ik zelf geen paard hoef te kopen. Ooit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator woensdag 1 oktober 2014 @ 14:50:47 #200
5428 crew  miss_sly
pi_145091944
Hahaha, natuurlijk zal dat wel de wens worden, als ze dat paardrijden echt leuk vindt :D Maar misschien kan ze een verzorgpaard vinden, of zo. Ach, eerst maar eens kijken of ze het echt leuk vindt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:00:14 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_145092279
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:31 schreef miss_sly het volgende:
Paar jaar paardrijden, daarna surfen :D

S doet nu zwemles en turnen. Ze vindt het allebei echt heel erg leuk. We zijn alleen nog op zoek naar een roze turnpakje, want dat wil ze graag. Als zwemles ooit voorbij is, zien we wel weer verder. Ik voorzie ergens ook wel iets met paarden, want dat komt al wel eens bovendrijven.
Decathlon heeft roze pakjes.
  Moderator woensdag 1 oktober 2014 @ 15:02:36 #202
5428 crew  miss_sly
pi_145092346
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:00 schreef amaranta het volgende:

[..]

Decathlon heeft roze pakjes.
Niet online, maar ik zal wel eens in de winkel gaan kijken. Toen we er een paar weken terug waren, hadden ze nog helemaal niets, dat moest nog komen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:04:41 #203
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_145092393
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet online, maar ik zal wel eens in de winkel gaan kijken. Toen we er een paar weken terug waren, hadden ze nog helemaal niets, dat moest nog komen.
Oh oke, dat weet ik niet.
Ik kom er weleens voor balletspullen voor minime.
En heb ze weleens zien hangen.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:05:04 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_145092409
h&m verkoopt ook vaak van dat spul overigens
http://www.hm.com/nl/product/27875?article=27875-B
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:07:23 #205
12734 amaranta
Alles Dasty!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:08:05 #206
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_145092514
Mijn oudste heeft ook anderhalf jaar op paardrijden gezeten, maar nadat ze een paar keer een meisje eraf had zien vallen of door had zien schuiven naar de nek van het paard, was de lol er al min of meer vanaf. Toen ze er ook zelf nog een keer vanaf viel omdat dat paard ineens schrok van iemand die met een longboard voorbij kwam, hoefde het voor mijn voorzichtige niet meer.

Ik vond het niet erg, want iedere week moest ik zo'n beest op- en afzadelen en ik heb er helemaal niks mee. En dan die paardrijmoeders langs de kant, waarvan 80% zelf een paard had, pffff....

Nu zit ze nog wel op turnen en ipv paardrijden op tennis en pianoles. Veel rustiger ;)

De middelste heeft alleen zwemles, daar moeten we ook nog iets voor erbij bedenken.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  Moderator woensdag 1 oktober 2014 @ 15:13:47 #207
5428 crew  miss_sly
pi_145092691
Die van H&M gaat nog wel, die andere vind ik niet echt wat.
Ik ben wat te kritisch, geloof ik :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:16:21 #208
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_145092769
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:13 schreef miss_sly het volgende:
Die van H&M gaat nog wel, die andere vind ik niet echt wat.
Ik ben wat te kritisch, geloof ik :')
Jij hoeft het niks te vinden ;-)
  Moderator woensdag 1 oktober 2014 @ 15:24:55 #209
5428 crew  miss_sly
pi_145093053
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:16 schreef amaranta het volgende:

[..]

Jij hoeft het niks te vinden ;-)
Ik laat ze wijselijk ook niet aan S zien :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145093129
  Licht Ontvlambaar woensdag 1 oktober 2014 @ 15:29:00 #211
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_145093194
Jaaa O+ zoiets heeft Isa ook gehad.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_145093227
Decahtlon heeft dezelfde maar zonder mouwtjes
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:30:32 #213
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_145093252
Met zo'n rokje eraan turnt misschien niet zo handig?
pi_145093297
Zou het? Voor die kleintjes?
  Moderator woensdag 1 oktober 2014 @ 15:31:48 #215
5428 crew  miss_sly
pi_145093303
Nee, het moet echt een glad pakje zijn, want zo'n rokje is inderdaad niet handig bij turnen. Ziet er wel heel schattig uit, hoor, maar dat zit nogal eens in de weg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 1 oktober 2014 @ 15:32:55 #216
5428 crew  miss_sly
pi_145093349
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:31 schreef lily het volgende:
Zou het? Voor die kleintjes?
Die springen al op trampolines, oefenen met handstand en radslag, zwieren aan touwen, doen koprollen, hangen aan ringen, klimmen op het paard en springen er weer vanaf. Neuh, schattig, maar het is niet handig en wordt ook niet echt gewaardeerd, denk ik. Gewoon een eenvoudig, strak pakje is het beste.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145093456
Ok. Dan geef ik het op. De turnpakjes zijn te afzichtelijk als ik daar op zoek.

Alvast manege gaat zoeken... :+
pi_145093828
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:53:27 #219
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_145094086
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet online, maar ik zal wel eens in de winkel gaan kijken. Toen we er een paar weken terug waren, hadden ze nog helemaal niets, dat moest nog komen.
E-bay?
pi_145094133
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:31 schreef miss_sly het volgende:
Nee, het moet echt een glad pakje zijn, want zo'n rokje is inderdaad niet handig bij turnen. Ziet er wel heel schattig uit, hoor, maar dat zit nogal eens in de weg.
Decathlon.

Ik heb ze hier ook van h&m maar zie ze daar nu niet online staan.

Edit: spuit 11 reactie zie ik nu...

[ Bericht 3% gewijzigd door Cathmar op 01-10-2014 20:30:59 ]
Met een meidenkwartet
pi_145095283
Mijn dames willen ook op paardrijden.. van mij mogen ze niet..
Amber traint 2x per week en speelt op zaterdag wedstrijden, Tess zwemt 2x per week. Ik vind het voor nu wel even prima.

Tess kwam vandaag thuis met een zelfgeschreven briefje:

Tess in huis
Tess naar bed
Papa is lief
Tess is lief
Mama is lief
Amber is lief
Van Tess

De ie heeft ze wel door, de ui heeft ze thuis veranderd en er stond eerst beT ipv bed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_145103292
Miss_sly, ik heb nog wel een knalrood glad pakje (1 keer gedragen), maar dat lijkt in de verste verte niet op roze en ik weet niet of het niet nog te groot is, als je wilt kan ik morgen wel even de maat checken.



Ik zie ze ook in het roze staan trouwens: hier
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_145104028
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die springen al op trampolines, oefenen met handstand en radslag, zwieren aan touwen, doen koprollen, hangen aan ringen, klimmen op het paard en springen er weer vanaf. Neuh, schattig, maar het is niet handig en wordt ook niet echt gewaardeerd, denk ik. Gewoon een eenvoudig, strak pakje is het beste.
hier staan er een paar tussen, is bij mij om de hoek. kom je koffie drinken? ;) kan s. Gelijk zrlf passen.

http://www.timetodance.eu/kids
:)
pi_145106966
Tess, knappe schrijfster :D. Leuk Vicky, zulke briefjes en ze schrijft al verdienstelijk zeg O+
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_145116355
Wat schrijft Tess al goed zeg!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 07:52:51 #226
5428 crew  miss_sly
pi_145116534
Knap van Tess! Die hartjes ook bij 'lief' O+

Die pakjes van jouw site zijn helaas toch teveel balletpakje, mignonne, maar ik wil best op de koffie komen :D
Dat pakje van jou en die link, Nijna, zijn volgens mij precies goed, dus daar zal ik eens verder kijken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:21:04 #227
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145118789
Anders even aan XxxKarinXxx vragen. Meike turnt bij de selectie geloof ik. Die weet vast wel waar je goede pakjes kunt kopen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 10:22:44 #228
5428 crew  miss_sly
pi_145118828
M heeft altijd prachtige pakjes, haha, maar zo ver is mijn dreutel nog niet, hoor :D Een gewoon simpel strak pakje met een mouwtje is prima en zij wil zelf graag een roze. Dus dat zoeken we voorlopig even. Mocht ze nou ook ooit in de selectie komen, dan zien we wel verder ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:25:10 #229
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145118873
Ik bedoelde alleen te zeggen dat die weet waar je goed zittende pakjes kunt kopen. ;) volgens mij is er niets zo irritant als gymen in een niet lekker zittend pakje. Die zijn er vast ook zonder glitter :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_145121239
Ik heb vroeger ook geturnt maar toen kochten we de pakjes van de vereniging. Iedereen moest hetzelfde pakje dus daar had ik niks te kiezen.
Of geldt dat gewoon nog niet voor de beginnelingen?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:51:49 #231
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_145128191
Dat is hier ook, iedereen heeft zo'n afzichtelijk rood/zwart velours pakje aan...
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_145132045
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:51 schreef She-Wolf het volgende:
Dat is hier ook, iedereen heeft zo'n afzichtelijk rood/zwart velours pakje aan...
Bij mij in het dorp keurig blauw. Zag er prima uit. Niet dat ik turnde...
Professioneel gifmenger.
pi_145132941
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die springen al op trampolines, oefenen met handstand en radslag, zwieren aan touwen, doen koprollen, hangen aan ringen, klimmen op het paard en springen er weer vanaf. Neuh, schattig, maar het is niet handig en wordt ook niet echt gewaardeerd, denk ik. Gewoon een eenvoudig, strak pakje is het beste.
Klinkt als iets wat Minke heel tof zou vinden... Hmmm, misschien maar es kijken of ze dat hier in de buurt ook hebebn.
  Moderator vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:37:27 #234
5428 crew  miss_sly
pi_145148022
quote:
11s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:24 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Klinkt als iets wat Minke heel tof zou vinden... Hmmm, misschien maar es kijken of ze dat hier in de buurt ook hebebn.
Het is echt heel erg leuk! S vindt het ook zo leuk, dat ze nooit protesteert als ik haar ergens ophaal waar ze is gaan spelen. Bovendien is ze altijd erg van het (oog)contact maken met mij, maar ik heb een halve les staan kijken, en toen heeft ze een keer naar me gekeken, en de rest van de tijd was ze me helemaal vergeten O+ Aanrader!

Ze hebben hier voor de kleintjes nog geen verplicht clubpakje. Misschien sowieso niet voor de training?

En dat Ambrasoft, dat is een succes, hoor :D "Mama, mag ik nog even een paar van die leuke spelletjes doen?" :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145148256
Heb gister al even gekeken en hier pas vanaf 5 jaar.... tot die tijd is er alleen peuter/kleutergym maar gezien de omschrijving doen ze niet veel meer dan door de zaal huppelen. Gelukkig heeft MInke nu ook al funkey hockey en zwemles. Voorlopig nog meer dan zat!
  Moderator vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:52:02 #236
5428 crew  miss_sly
pi_145148349
Hier is het ook vanaf 5 dat het echt het begin van turnen is, hoor. Daarom ook nu pas gestart.
Minke heeft het al druk genoeg :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145149241
Leah doet kleuterdans, dat is een soort voorloper op streetdance, en ook dat is alleen maar wat hupsen, rennen en billenschudden :P

en wat is funkey hockey :D
pi_145149395
http://www.scapino.nl/s/k(...)utchy-roze-211900100
koop de pakjes voor meike vaak bij turniton maar die zijn wel duur. In Winterswijk zit ook een dame die pakjes maakt, dan betaal je zo'n 35 ¤ voor pakje plus broekje. Maar dan idd wel met glitterstof, strasssteentjes enz. Meikes eerste pakje was gewoon van scapino. Hebben ze ook wel roze en ben je voor een tientje wel klaar.

Wedstrijd pakjes wil je niet hoor ;-) die zijn echt zo duur. Meike turnt nu nog geen wedstrijden, maar volgend jaar mag ze daarmee beginnen, dan ben je verplicht een clubpakje aan te schaffen. 120 ¤ !!!! Mafklappers

[ Bericht 6% gewijzigd door XXXKarinXXX op 03-10-2014 10:50:51 ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_145149424
Tis "hockey" voor 4/5jarigen... het eerste jaar is het puur een beetje spelletjes met eventueel een (niet-hockey) bal. Dus beetje rennen van hoepel naar hoepel, estafette, tikkertje, met van die knots-bal-sticks een grote plastic bal wegmeppen. Het 2e jaar gaan ze daadwerkelijk iets met een stick en bal doen en stukje spelinzicht proberen te vormen. Minke vind het vooral heel oneerlijk dat zij nog niet met een stick mag :+
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:45:41 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_145149474
Hier bij funky-hockey wel al gewoon sticks en ballen, maar dat wordt afgewisseld met de dingen die jij noemt :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145149504
Nou ik vind het op zich wel prima hoor dat ze nu nog effe geen houten slagstok krijgen... Als je ziet hoe die ukken nu al met die plastic dingen om gaan :X Ik gok dat we tegen die tijd ook maar een bitje gaan aanmeten.
pi_145149672
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:46 schreef Lijnloos het volgende:
Nou ik vind het op zich wel prima hoor dat ze nu nog effe geen houten slagstok krijgen... Als je ziet hoe die ukken nu al met die plastic dingen om gaan :X Ik gok dat we tegen die tijd ook maar een bitje gaan aanmeten.
Bij mij op de middelbare school in de tweede ofzo heeft er een keer iemand de houten hockeystick naar achter toe gehaald alsof het een golfclub was :X daar stond dus iemand achter die weet ik hoeveel voortanden kwijt was daarna. Ik heb mn gymleraar niet eerder zo hard horen vloeken :') :X maar mijn hemel zeg...
:)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:00:44 #243
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145149764
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bij mij op de middelbare school in de tweede ofzo heeft er een keer iemand de houten hockeystick naar achter toe gehaald alsof het een golfclub was :X daar stond dus iemand achter die weet ik hoeveel voortanden kwijt was daarna. Ik heb mn gymleraar niet eerder zo hard horen vloeken :') :X maar mijn hemel zeg...
Zoeen hebben wij ook gehad, met zo'n witte plastike. Een EI waar je U tegen zei net boven zn oog, meteen zwart blauw :X
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_145149766
Dat ook ja... Bij ons op school had je alleen van die plastikke indoorsticks. Voor de hockeyers geen reet aan, maar zoveel beter voor je gebit :Y

Ik ben ook wel echt blij dat bitjes nu verplicht worden in het hockey. Hoewel ik er zelf nooit een heb gehad en er echt een hekel aan heb om in te hebben vind ik het wel echt heel goed. Gelukkig ben ik keeper en heb ik gewoon een helm! *)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:45:32 #245
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145150815
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:00 schreef Lijnloos het volgende:
Dat ook ja... Bij ons op school had je alleen van die plastikke indoorsticks. Voor de hockeyers geen reet aan, maar zoveel beter voor je gebit :Y

Ik ben ook wel echt blij dat bitjes nu verplicht worden in het hockey. Hoewel ik er zelf nooit een heb gehad en er echt een hekel aan heb om in te hebben vind ik het wel echt heel goed. Gelukkig ben ik keeper en heb ik gewoon een helm! *)
ik vind t ook heel belangrijk, nu al 4x tanden zien vliegen.
ik heb er een van de tandarts en dat stimuleren ze hier bij de club ook, met korting, vanaf de kleintjes. Juist omdat zelfs die zelfbijt dingen niet genoeg bescherming bieden. En je hebt er veel minder last van.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_145158325
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 07:52 schreef miss_sly het volgende:
Knap van Tess! Die hartjes ook bij 'lief' O+

Die pakjes van jouw site zijn helaas toch teveel balletpakje, mignonne, maar ik wil best op de koffie komen :D
Dat pakje van jou en die link, Nijna, zijn volgens mij precies goed, dus daar zal ik eens verder kijken!
Ik heb hier maat 122/128 liggen, knalrood dus, mocht je interesse hebben (of iemand anders) dan hoor ik het wel in mn pm ofzo. ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_145159268
Ook maar eens meelezen hier en evt voor ervaringen en tips van jullie :P

Oudste zoontje (5) zit nog steeds op ijshockey waar hij sinds bijna 2 jaar op zit.

Volgende week een gesprek op school met IZC omdat de juf hem eigenlijk van groep 2 naar 3 wil. Hij loopt te ver voor op zijn klasgenoten qua kennis, kan schrijven, lezen, rekenen, Engels tot 100 tellen enzo. Qua niveau zit ie eigenlijk op eind groep 3

Alleen twijfelen we of hij emotioneelvaardig wel zo ver is om door te gaan naar groep 3. De juf biedt hem nu allerlei extra werkjes aan alleen voor haar houdt het een beetje op met wat ze kan aanbieden en merkt ze dat hij zich begint te vervelen en vervelende vorm van aandacht begint te vragen.

Ze heeft zelf 2 hoogbegaafde kinderen en redelijk wat ervaring ermee en denkt dat Levi dat ook heeft. Dat gaat in het IZC ook besproken worden of we gaan testen daarop.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:40:06 #248
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145160543
Welkom. Wat is je vraag precies?

Het enige wat ik op wil merken naar aanleiding van je verhaal is dat mijn zoons soc-emotioneel juist heel erg opknapten van versnellen. Ze passen zich naadloos aan naar wat ze dénken dat de andere kinderen van ze verwachten en sloegen daar de plank nog wel eens mis (te jong gedragen bijvoorbeeld) dit ging helemaal weg toen ze op 'het juiste niveau' zaten.
En verder nog de extagratiesch tip dat je er met versnellen alleen niet bent. Hiaten opsporen en blijven uitdagen (zeker omdat je zegt dat ie groep 3 eigenlijk ook al voorbij is)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:42:01 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_145160588
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:46 schreef Lijnloos het volgende:
Nou ik vind het op zich wel prima hoor dat ze nu nog effe geen houten slagstok krijgen... Als je ziet hoe die ukken nu al met die plastic dingen om gaan :X Ik gok dat we tegen die tijd ook maar een bitje gaan aanmeten.
Hier is Jochem de enige uit de groep die een bitje draagt. Beter nu al aanleren dan pas over een tijdje ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145161045
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Welkom. Wat is je vraag precies?

Het enige wat ik op wil merken naar aanleiding van je verhaal is dat mijn zoons soc-emotioneel juist heel erg opknapten van versnellen. Ze passen zich naadloos aan naar wat ze dénken dat de andere kinderen van ze verwachten en sloegen daar de plank nog wel eens mis (te jong gedragen bijvoorbeeld) dit ging helemaal weg toen ze op 'het juiste niveau' zaten.
En verder nog de extagratiesch tip dat je er met versnellen alleen niet bent. Hiaten opsporen en blijven uitdagen (zeker omdat je zegt dat ie groep 3 eigenlijk ook al voorbij is)
Ik stelde eigenlijk niet echt een vraag, was meer even een inleiding vanwaaruit ik verder mee post hier.

Mijn vriendin zit zelf al 12 in het onderwijs (zogenoemde zwarte school en geen ervaring meer kinderen die voorlopen). Qua uitdagen zijn we mee bezig maar nog wel voorzichtig, willen eigenlijk het gesprek (waar 8 man bij zit :')_! ) afwachten. Bij mij is meer de vraag of het wel hoogbegaafd is of dat hij nu gewoon een spurt maakt in leergierigheid.

Het is gewoon vreemd, we zijn er met hem misschien zo aan gewend wat zijn kunnen zijn dat we dat als normaal classificeren en wij zijn leeftijdsgenoten soms zien als kinderlijk en achterstand :') wat absoluut niet zo is maar door het verschil zo zichtbaar wordt.
En mijn vriendin heeft ook niet echt een referentiekader gezien op haar school alleen leerlingen komen met een achterstand, als ze überhaupt al Nederlands spreken
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:01:22 #251
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145161091
Herkenbaar, dat gevoel. En gebrek aan referentiekader. Dat went wel :P en misschien is het nu wel een spurt. Maar ook dan is ie naar dat niveau gespurt en zit hij beter op z'n plek.
Succes met een groot overleg.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 oktober 2014 @ 08:43:38 #252
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_145321013
Vraagje, heeft er iemand tips wat betreft boeken met betrekking tot hoe om te gaan met (beginnende) pubers?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_145321079
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 oktober 2014 @ 09:29:58 #254
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_145321645
Dank!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_145322497
Ik ontlurk even voor een vraag. Volgens mij las ik hier ooit een boekentip, ging om een boek gericht op het opvoeden van jongetjes. Anyone? :)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 10:26:34 #256
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145322769
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 10:13 schreef L-E het volgende:
Ik ontlurk even voor een vraag. Volgens mij las ik hier ooit een boekentip, ging om een boek gericht op het opvoeden van jongetjes. Anyone? :)
raising boys of :jongens hoe voed je ze op.
Van Steve Bidulph (uit mijn hoofd) mijn excemplaar is al even foetsie dus kan het niet nakijken,
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_145322801
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

raising boys of :jongens hoe voed je ze op.
Van Steve Bidulph (uit mijn hoofd) mijn excemplaar is al even foetsie dus kan het niet nakijken,
Ja die, dank je! :)
pi_145326188
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

raising boys of :jongens hoe voed je ze op.
Van Steve Bidulph (uit mijn hoofd) mijn excemplaar is al even foetsie dus kan het niet nakijken,
Ik zie in de reviews op amazon dat sommigen vinden dat de adviezen soms nogal ouderwets zouden zijn. Wat vind jij daarvan? Hebben die mensen gelijk of zeuren ze?
Professioneel gifmenger.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:46:36 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145326327
Ze zeuren. ;) Althans, ik heb het ook, en twee keer gelezen en ik heb dat iig niet zo ervaren.
Ik vond het een heel fijn boek wat me echt wel wat inzichten gegeven heeft op jongetjes specifiek. Het maakt mijn *jongens-mama* mantra wat makkelijker te halen in tijden van testosteron-geweld. ;)

Hij is in het nederlands heel slecht nog te krijgen, maar in het engels iig nog wel.
***
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:54:50 #260
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145326548
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:41 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik zie in de reviews op amazon dat sommigen vinden dat de adviezen soms nogal ouderwets zouden zijn. Wat vind jij daarvan? Hebben die mensen gelijk of zeuren ze?
Mwoah, ik kan me voorstellen dat het wat ouderwets aandoet. Het is niet populair om verschil te maken tussen jongens en meisjes. Maar ik geloof er wel in. Het gaf mij in ieder geval inzicht en begrip. Of het nou waar is of niet. ;)

Vind het een heel fijn boek. Met zorg en aandacht geschreven. En een welkom ander geluid in een nogal door vrouwen overheersde opvoedwereld. Ik geloof echt dat dit boek bijdraagt aan wederzijds begrip.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_145327426
Zo herfstvakantie. :)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145328523
Nu al? Hier mogen ze nog 2 dagen. Vrijdag nog tafeltoets en dictee ook, goed de vakantie in..
pi_145329010
2 dagen eerder omdat verhuizing
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145329986
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Nu al? Hier mogen ze nog 2 dagen. Vrijdag nog tafeltoets en dictee ook, goed de vakantie in..
hier mogen ze ook volgende week nog...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:49:25 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145332621
Wij moeten vlgde week nog naar school gewoon. :?
Is dit nu ook al gespreid?
***
pi_145332651
20 oktober begint het hier ook pas.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 15:51:56 #267
5428 crew  miss_sly
pi_145332710
Alleen kerst is niet gespreid, verder alles.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 oktober 2014 @ 15:52:27 #268
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_145332728
Isa mag ook nog naar school volgende week.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 15:52:41 #269
5428 crew  miss_sly
pi_145332742
S heeft weer twee weken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145332960
Hier 1 week. Vanaf vrijdag
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:00:17 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145333036
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:03 schreef Ticootje het volgende:
2 dagen eerder omdat verhuizing
Gaan jullie (weer) verhuizen dan? Succes!
in de haak.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:25:08 #272
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_145333848
Wij vanaf volgende week ook 1 week. We zijn er allemaal wel aan toe :Y
Uitlslapen, luieren en niks doen. Ik ben voor :O
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:11:01 #273
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145335303
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:00 schreef trui het volgende:

[..]

Gaan jullie (weer) verhuizen dan? Succes!
de school gaat verhuizen dacht ik?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 19:00:56 #274
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_145338535
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:51 schreef miss_sly het volgende:
Alleen kerst is niet gespreid, verder alles.
Oi jongens, niet zeuren, Kerst valt dit jaar de tweede week van januari in het noorden ;)

Hier was het deze week vakantie, maar met nog drie dagen te gaan heb ik mezelf een gipspoot versierd. Dat was best *bliep*. En ik ben m'n creditcard hopeloos kwijt, en we kregen een bon toen we even stonden te wachten tot een vriend bij de apotheek had gevraagd of ze daar krukken te koop hadden (die huur je hier niet). Vandaag mag wel voorbij.....
  woensdag 8 oktober 2014 @ 19:08:29 #275
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_145338832
Jeetje, Gao. Hoe heb je dat versierd? Sterkte ermee. Ik stuur wat meeleven jouw kant op.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 19:39:48 #276
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_145340181
Oh wacht, sorry: verkeerde topic. Ben m'n padje kwijt geloof ik😄
  woensdag 8 oktober 2014 @ 20:10:18 #277
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_145341455
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:39 schreef Gaoxing het volgende:
Oh wacht, sorry: verkeerde topic. Ben m'n padje kwijt geloof ik😄
Vertel dan even in het juiste topic wat er is gebeurd, als je het nog aankan voor vandaag :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 09:38:28 #278
5428 crew  miss_sly
pi_145355460
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:00 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oi jongens, niet zeuren, Kerst valt dit jaar de tweede week van januari in het noorden ;)
Hier was het deze week vakantie, maar met nog drie dagen te gaan heb ik mezelf een gipspoot versierd. Dat was best *bliep*. En ik ben m'n creditcard hopeloos kwijt, en we kregen een bon toen we even stonden te wachten tot een vriend bij de apotheek had gevraagd of ze daar krukken te koop hadden (die huur je hier niet). Vandaag mag wel voorbij.....
Volgens mij zeur ik niet, constateer ik alleen iets :)

Rot van je gipspoot, kom je nog even in het andere topic vertellen hoe of wat? :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145355617
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:11 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
de school gaat verhuizen dacht ik?
dacht ik ook ja :Y

hier ook een verhuizende school. Vanaf de 20e herfstvakantie officieel maar dus ook de do/vrij ervoor al vrij ivm verhuizing van school.
:)
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:21:38 #280
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_145356569
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij zeur ik niet, constateer ik alleen iets :)
Rot van je gipspoot, kom je nog even in het andere topic vertellen hoe of wat? :)
Het was dan ook niet persoonlijk tegen jou bedoeld. Ik was de aanhalingstekens vergeten; mijn excuses.

En in het andere topic gaat het even over iets anders. Laat maar even gaan...
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:54:34 #281
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_145369967
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ze zeuren. ;) Althans, ik heb het ook, en twee keer gelezen en ik heb dat iig niet zo ervaren.
Ik vond het een heel fijn boek wat me echt wel wat inzichten gegeven heeft op jongetjes specifiek. Het maakt mijn *jongens-mama* mantra wat makkelijker te halen in tijden van testosteron-geweld. ;)

Hij is in het nederlands heel slecht nog te krijgen, maar in het engels iig nog wel.
Loeiduur zag ik
  donderdag 9 oktober 2014 @ 19:39:24 #282
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_145373286
Ik heb er ook veel aan gehad, en een vriendin die twee zoons alleen opvoedt ook. Ik weet nog dat ik met m'n handen in m'n haar zat toen jongste een jaar of 4 was, en ik gebaseerd op dat boek gewoon ging voetballen om hem gelegenheid te geven z'n testosteron op een acceptabele manier af te reageren. Zó simpel en een wereld van verschil.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 20:35:10 #283
11682 Moonah
Jolie femme
pi_145375446
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:45 schreef Troel het volgende:
irrelevant. ;)
Troel, PM/DM doet het niet :? Zo gauw die het weer wel doen (en ik op Fok ben...) geef ik je antwoord!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_145376008
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:00 schreef trui het volgende:
[..]
Gaan jullie (weer) verhuizen dan? Succes!
Nee, de kinderen krijgen een nieuwe school..

http://www.hollandskroon.(...)ool-den-oever_41471/

Kijk hoe mooi!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 21:02:15 #285
35189 Troel
scherp en bot
pi_145376456
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 20:35 schreef Moonah het volgende:
[..]
Troel, PM/DM doet het niet :? Zo gauw die het weer wel doen (en ik op Fok ben...) geef ik je antwoord!
komt goed!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:10:32 #286
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_145388991
Ik heb een vraag. Hoe hebben jullie de kinderen leren mailen? En dan bedoel ik niet het gebruik want dat vinden ze zelf net zo makkelijk uit en ze heeft van die veilig internetten les dingen gehad op school. Maar alle normale 'regels' lijkt ze (10 jaar) niet meer te kennen als ze een berichtje stuurt. Geen hoofdletters en van zulks. Of een gewoon 'bedankt voor de foto' of dingen in die richting, terwijl ze dat in een briefje of mondeling wel zou doen. Hebben jullie hier iets in bijgestuurd? Of gaat dat na een tijdje over en is dit een soort van beginnersenthousiasme?
pi_145389482
Ik zou het inderdaad aan haar uitleggen, Luchtbel. Ik werk op een middelbare school en krijg soms ook mailtjes van leerlingen die alle interpunctie maar ook beleefdheidsvormen ineens overboord gooien bij mail. Dan leg ik ze ook uit dat ze dat beter anders kunnen aanpakken. Dat pikken ze dan meteen op.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:31:01 #288
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_145389564
Doet ze dat veel, Luchtbel? Ik zou inderdaad uitleggen dat ze al die dingen op school leert zodat ze ze bijvoorbeeld in mailtjes kan toepassen. Meteen een mooi voorbeeld van "school is niet het doel, de echte wereld is het doel". Misschien kun je haar ook vragen waarom ze het zo schrijft. Misschien communiceert ze per computer met leeftijdsgenootjes die ook zo schrijven.

Daarvan afgezien: leuk om je te zien. Hoe gaat het met Jolie en jou?
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:17:10 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_145391208
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 20:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, de kinderen krijgen een nieuwe school..
http://www.hollandskroon.(...)ool-den-oever_41471/
Kijk hoe mooi!
Zeker mooi!

Mijn kinderen hebben nu ook 3 dagen vrij (gehad) omdat de school gaat verhuizen.
Donderdag as voor het eerst in het nieuwe gebouw les. Spannend!
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:04:34 #290
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_145392719
Oké bedankt. Ik weet soms niet zo goed wanneer je moet ingrijpen of niet. De kinderen waarmee ze communiceert per computer zijn over het algemeen nog erger. Ik kijk af en toe even mee, hoe het gaat en alles. De meeste andere kinderen maken denk ik ook veel spelfouten enz. Dat heeft Jolie dan weer niet, ze leest wel na. Maar ik zal er even over beginnen als we elkaar zien. Er is niet zo veel informatie over dit onderwerp te vinden.
pi_145393024
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:10 schreef Luchtbel het volgende:
Ik heb een vraag. Hoe hebben jullie de kinderen leren mailen? En dan bedoel ik niet het gebruik want dat vinden ze zelf net zo makkelijk uit en ze heeft van die veilig internetten les dingen gehad op school. Maar alle normale 'regels' lijkt ze (10 jaar) niet meer te kennen als ze een berichtje stuurt. Geen hoofdletters en van zulks. Of een gewoon 'bedankt voor de foto' of dingen in die richting, terwijl ze dat in een briefje of mondeling wel zou doen. Hebben jullie hier iets in bijgestuurd? Of gaat dat na een tijdje over en is dit een soort van beginnersenthousiasme?
Ik geef les aan een universiteit en ik zie dit ook nog wel eens bij studenten...ik snap niet waar het vandaan komt. En ook niet waarom het niet verbetert na een opmerking erover, want sommigen zijn er erg volhardend in.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:37:19 #292
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145393826
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:10 schreef Luchtbel het volgende:
Ik heb een vraag. Hoe hebben jullie de kinderen leren mailen? En dan bedoel ik niet het gebruik want dat vinden ze zelf net zo makkelijk uit en ze heeft van die veilig internetten les dingen gehad op school. Maar alle normale 'regels' lijkt ze (10 jaar) niet meer te kennen als ze een berichtje stuurt. Geen hoofdletters en van zulks. Of een gewoon 'bedankt voor de foto' of dingen in die richting, terwijl ze dat in een briefje of mondeling wel zou doen. Hebben jullie hier iets in bijgestuurd? Of gaat dat na een tijdje over en is dit een soort van beginnersenthousiasme?
ik denk dat een mail sturen voor kinderen en jongvolwassenen voelt als praten. Merk in ieder geval zelf dat ik ook sneller geneigd ben wat 'losser' te zijn. Zie het bij mijn jongens ook. Die heb ik er echt in begeleid. Het is een serieuze brief, net als schrijven. Wees beleefd en denk aan de spellingsregels.

En wat fijn je weer eens te zien Luchtbel. :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_145395726
Dat het net voelt als praten daar zit denk ik wel wat in debuurvrouw.
De oudste hier stuurt sinds een tijdje ook mailtjes (naar mij en papa ;) ), maar dat gaat inderdaad meer op de praatmanier dan zoals in een briefje.
Misschien inderdaad maar eens noemen. Ze doen er op school nog niks mee (groep 4) volgens mij, maar wellicht als ik het eens noem, ze er wel wat mee doet zelf.
Vaak slaat ze dat soort dingen wel ergens op zeg maar...
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:43:36 #294
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_145398119
Ik denk dat we er allemaal wat losser in zijn debuurvrouw, dat geeft op zich ook niets. Maar ik vind het toch iets dat op zich 'gewoon netjes' moet. Dan kun ze daarna altijd nog even makkelijk en snel doen als het zo uitkomt denk ik. Op internet kon ik er niet echt iets over vinden, zal er de volgende keer wel wat van zeggen. Hopelijk is het iets dat ze makkelijk aan kan passen.

Verder gaat het goed met Jolie, bedankt. Ze is afgelopen zomer 10 jaar geworden en woont inmiddels 4 jaar bij vrienden. Het is niet zoals we het zouden willen natuurlijk, maar (en dat zegt ze zelf ook) na samen met mij wonen is dit de beste plek. Het is haar thuis geworden.
Ze zit nu in groep 6, op een leuke school en in een fijne klas. Het gaat over het algemeen goed op school. Ze heeft ook vaak wat te spelen en te logeren. Ze houdt veel van knutselen, lezen en schrijven en (buiten)spelen met d'r vriendinnen. Pianospelen doet ze ook erg graag. Meestal een goed humeur en goedlachs. Is erg veel bezig met de natuur, bloemen en planten en dieren. Ze zegt ook dat ze later vrijwilliger bij de dierenambulance wordt. Voor de rest denk ik de gewone grote kleine meisjesdingen, hangen met vriendinnen en d'r zus, gelakte nagels en bling bling enz. En ze is groot. erg groot.
:*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:56:23 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145398525
Wat een prachtig meisje toch! En fijn dat ze bij die vrienden op haar plek is! :Y
***
pi_145403422
Kennen jullie dat gevoel? Dat het lijkt alsof je kind van de ene op de andere dag groot geworden is? Ineens heeft ze haar zwemdiploma's, heeft ze een grotemensentand in aantocht, zit ze op ballet, blijft ze langer op (alleen), en schrijft, praat en doet ze anders. O+ Mijn groep-3-kind O+ O+ .

Oh, en mijn zoon heeft zulke leuke vriendjes, eigen vriendjes om zich heen verzameld op school. Vorig jaar moest hij ineens zo testosteronstoeien sinds hij naar school ging. Maar nu heeft hij zijn draai zo gevonden en is het weer zo'n heerlijk mannetje. O+

Genieten is het!
pi_145403475
Luchtbel, altijd fijn om iets van jou te lezen. betekent dat ook dat het met jou wel aardig gaat? Naar omstandigheden best aardig, bedoel ik? Fijn dat het met je mooie dochter zo goed gaat. O+
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 18:38:49 #298
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145403618
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 18:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Kennen jullie dat gevoel? Dat het lijkt alsof je kind van de ene op de andere dag groot geworden is? Ineens heeft ze haar zwemdiploma's, heeft ze een grotemensentand in aantocht, zit ze op ballet, blijft ze langer op (alleen), en schrijft, praat en doet ze anders. O+ Mijn groep-3-kind O+ O+ .

Oh, en mijn zoon heeft zulke leuke vriendjes, eigen vriendjes om zich heen verzameld op school. Vorig jaar moest hij ineens zo testosteronstoeien sinds hij naar school ging. Maar nu heeft hij zijn draai zo gevonden en is het weer zo'n heerlijk mannetje. O+

Genieten is het!
oh top! En weet je: dat blijft. Tenminste, ik herken dat. Dat mijn zoons ineens elkaar om hulp vragen. Of met redelijke argumenten een mening onderbouwen. Die niet per se onze mening is (vind ik tof, zelf nadenken) dat ze gewoon echt al op weg zijn volwassen te worden. En dat het zulke leuke mannen worden O+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_145403667
Dat kan ik me helemaal voorstellen ja.
pi_145406812
Hey Luchtbel :W
Wat leuk om weer eens van je te lezen :) en je mooie dochter.
En vrijwilliger bij de dierenambulance O+ (is mijn echtgenoot ook).
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:59:47 #301
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145408631
Leuk Groofsken!
En Luchtbel! O+ fijn wat van je te horen. En dat het goed gaat met Jolie. Niks veranderd! (nouja behalve groooot natuurlijk!) :*
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')