De meest cholerische Jehova (naast de echte YHWH dan) is bianconeri, dus ik neem aan dat het over hem gaat.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nietvandezewereld heeft ieg een ban.
Over welke jehova hebben we het? Er zijn er meer dacht ik.
Hmm... goed punt ja. De andere jehova's zijn een stuk vriendelijker.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De meest cholerische Jehova (naast de echte YHWH dan) is bianconeri, dus ik neem aan dat het over hem gaat.
Nou ja, een kennis van me is met een jehova getrouwd geweest, en die kerel mepte er lustig op los. Niet echt vriendelijk dus.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hmm... goed punt ja. De andere jehova's zijn een stuk vriendelijker.
Ik snap echt niet dat mensen die stellig beweren in God te geloven nog zulke dingen kunnen doen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou ja, een kennis van me is met een jehova getrouwd geweest, en die kerel mepte er lustig op los. Niet echt vriendelijk dus.
Daar wil ik bianconeri overigens niet van beschuldigen. Die is slechts een beetje onvriendelijk.
Kijk eens wat er in de Bijbel staat. Daar lees je nergens dat vrouwen in elkaar meppen verboden is. Integendeel zelfs.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:20 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat mensen die stellig beweren in God te geloven nog zulke dingen kunnen doen.
Hmm..quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kijk eens wat er in de Bijbel staat. Daar lees je nergens dat vrouwen in elkaar meppen verboden is. Integendeel zelfs.
Dat is het zoveelste bewijs dat religie geen monopolie op moraliteit heeft.
Welnee joh. Al die christelijke mannen die hun vrouw afrossen omdat ze geen goede christelijke vrouw is, zouden zelf ook willen dat ze zo afgerost zouden worden als ze vrouw waren geweest en gecorrigeerd moesten worden door een man. Heus waar.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm..
Maar het is toch wel in tegenspraak met de Gulden Regel? Ach ja. Mee eens verder.
Tsja, daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Welnee joh. Al die christelijke mannen die hun vrouw afrossen omdat ze geen goede christelijke vrouw is, zouden zelf ook willen dat ze zo afgerost zouden worden als ze vrouw waren geweest en gecorrigeerd moesten worden door een man. Heus waar.
De gulden regel is alleen al slecht omdat de meeste mensen niet over de empathie beschikken om zich in de schoenen van een ander te zetten.
In God geloven is één ding. Lid zijn van een sekte die eisen stelt waar geen mens aan kan voldoen is heel wat meer dan alleen geloven dat er een god is. Zeker als die sekte bij voorkeur alles intern "oplost".quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:20 schreef robin007bond het volgende:
[Vrouwen-meppende JG]
Ik snap echt niet dat mensen die stellig beweren in God te geloven nog zulke dingen kunnen doen.
Dat afrossen voelt echt anders als het kastijden heet. Dan word je niet mishandeld, maar gelouterd.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Welnee joh. Al die christelijke mannen die hun vrouw afrossen omdat ze geen goede christelijke vrouw is, zouden zelf ook willen dat ze zo afgerost zouden worden als ze vrouw waren geweest en gecorrigeerd moesten worden door een man. Heus waar.
Ik breng dat inderdaad zelden op. Bij damesschoenen zelfs nooit.quote:De gulden regel is alleen al slecht omdat de meeste mensen niet over de empathie beschikken om zich in de schoenen van een ander te zetten.
Die ene met de chronische woedeaanval.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nietvandezewereld heeft ieg een ban.
Over welke jehova hebben we het? Er zijn er meer dacht ik.
Wel jammer eigenlijk dat het een bepaalde sfeer creëert.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, vroeger hadden we hier alleen een extreem arrogante boeddhist en een scheldende en tierende jehova's getuige, maar nu lopen er ineens minstens drie nieuwe freaks rond en dan reken ik al die trolklonen niet eens mee.
Op zich wel even grappig, maar voor de langere termijn is dat niet echt gunstig.
Of is er een bepaalde sfeer die zulke figuren aantrekt?quote:Op zaterdag 20 september 2014 19:13 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Wel jammer eigenlijk dat het een bepaalde sfeer creëert.
Een combinatie van beidequote:Op zaterdag 20 september 2014 19:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Of is er een bepaalde sfeer die zulke figuren aantrekt?
Nou ja, het is met één iemand begonnen en dan ontstaat er zo'n sfeer, met nog meer van die kloons creëert dat uiteindelijk een nog trollerige sfeer en zal het er in de toekomst niet beter op worden.quote:Op zaterdag 20 september 2014 19:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ah, een compromis. Is dat een teken van sterkte of zwakte?
Dat bedoelde ik niet.quote:Op zaterdag 20 september 2014 19:32 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Nou ja, het is met één iemand begonnen en dan ontstaat er zo'n sfeer, met nog meer van die kloons creëert dat uiteindelijk een nog trollerige sfeer en zal het er in de toekomst niet beter op worden.
Aan jou om te bepalen of je mijn argument een zwak of een sterk compromis vond
Oeps, verkeerd opgevatquote:Op zaterdag 20 september 2014 19:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet.
Sommige mensen vinden het een teken van sterkte om een compromis te sluiten. De waarheid ligt in het midden, nietwaar? Anderen vinden het een teken van zwakte om een compromis te sluiten. De drogreden van het valse midden.
Dat vind ik ook ja. De waarde van een subforum als dit vind ik dat je bepaalde levensbeschouwelijke en religieuze overtuigingen kunt aftasten. Dit soort figuren verstoren dat enorm.quote:Op zaterdag 20 september 2014 19:13 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Wel jammer eigenlijk dat het een bepaalde sfeer creëert.
Ja over van alles. Maar gaat over seksquote:Op zaterdag 20 september 2014 21:48 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Net de tv aangezet, ze hebben het nu over misbruik binnen de katholieke kerk.
En nu is het alweer afgelopenquote:Op zaterdag 20 september 2014 21:50 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Ja over van alles. Maar gaat over seks
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |