Intelligent zijn kan je nog wel uitsluiten als zijnde mens. Het is misschien meer dat hoge intelligentie meestal samen komt met een sterk ontwikkeld geweten.quote:Op woensdag 10 september 2014 21:58 schreef Eyip het volgende:
Om iets te beseffen dien je ook emotioneel intelligent te zijn. Bij hoogopgeleiden scheelt hier nog wel eens aan. Dus je stelling van klassen gaat nogal mank.
Voor mij niet. EQ en IQ hangen samen en dienen hoog ontwikkeld te zijn. Er zijn mensen met een laag iq en hoog eq en vice versa.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:01 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Intelligent zijn kan je nog wel uitsluiten als zijnde mens. Het is misschien meer dat hoge intelligentie meestal samen komt met een sterk ontwikkeld geweten.
Je moet er misschien eerst nog eens goed over nadenken voor je verder gaat met blaterijquote:Op woensdag 10 september 2014 22:01 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Intelligent zijn kan je nog wel uitsluiten als zijnde mens. Het is misschien meer dat hoge intelligentie meestal samen komt met een sterk ontwikkeld geweten.
Dit is empirisch aantoonbaar onjuist.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:01 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Let op: je wilt niet spreken over niet-mensen en ondermensen, omdat de nazi's dat gedaan hebben met de holocaust tot gevolg.quote:Op woensdag 10 september 2014 21:49 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik zit met een lastig concept waar ik niet uit kan komen. Misschien dat mensen hier hun visie er op los kunnen laten.
In mijn optiek bestaan er in de regel drie soorten mensen: niet-mensen, ondermensen en mensen.
De niet-mensen dat zijn mensen met een zeer laag IQ of geen/zeer weinig geweten. De ondermensen ze de mensen met laag of gemiddeld IQ met weinig geweten/moreel besef. De mensen zijn degene die in het bezit zijn van gemiddeld of bovengemiddeld IQ en een ontwikkeld/volwassen geweten en moreel besef.
Deze theorie is volledig waterdicht wat mij betreft, want iedereen valt meestal wel in één van deze klassen. Echter merk ik om mij heen dat veel mensen niet willen spreken over klassen of groepen. Terwijl er toch duidelijk een maatschappelijke verdeling bestaat. Hoe zou je moeten omgaan met dat soort ideeën? Is het allemaal gebaseerd op het idee dat mensen gelijk zijn?
Het concept van ras bij de mens is zeer omstreden. Zeker als vermeend ras gecombineerd wordt met meer dan slechts morfologische kenmerken, zoals intelligentie. Variatie in bijvoorbeeld intelligentie is groter binnen groepen die aangeduid worden als ras dan tussen deze groepen.quote:Op woensdag 10 september 2014 21:59 schreef Confetti het volgende:
Hitler, de slavernij en politieke correctheid hebben hier een controversieel onderwerp van gemaakt.
Maar je hebt gelijk, de verschillen tussen mensen of rassen zijn moeilijk te ontkennen. Ik maak altijd de vergelijking met honden. Er zijn verschillende honden ; agressieve honden, slimme honden, domme honden etc.
Dat kun je ook makkelijk van de mens zeggen. Let op, ik heb het over gemiddeldes. Een pitbull kun je ook opvoeden tot een lieve hond.
Lijkt wel Nietzsche met ondermensen en niet mensen vind je ook niet?quote:Op woensdag 10 september 2014 22:20 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Let op: je wilt niet spreken over niet-mensen en ondermensen, omdat de nazi's dat gedaan hebben met de holocaust tot gevolg.
Verder kun je mensen in veel meer groepen verdelen dan 3. En er is maar een heel klein percentage dat geen geweten heeft, omdat het hebben van een geweten evolutionair voordelig is.
De meeste mensen associeren niet-mensen en ondermensen (zeker wanneer gecombineerd met inferioriteit en het onderverdelen in groepen) met de nazi's.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:22 schreef Eyip het volgende:
[..]
Lijkt wel Nietzsche met ondermensen en niet mensen vind je ook niet?
No shit, Sherlockquote:Op woensdag 10 september 2014 22:22 schreef Eyip het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 september 2014 22:13 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Maar TS, wat wil je met je indeling doen? Op voorhand mensen uitsluiten, van bijvoorbeeld stemrecht?
Ik had al zo'n vermoedenquote:
Ok...haal even een wetenschappelijke studie aan die de verschillen tussen mensenrassen aantoont dan? Moet niet zo moeilijk zijn, als die verschillen niet te ontkennen zijn.....quote:Op woensdag 10 september 2014 21:59 schreef Confetti het volgende:
Hitler, de slavernij en politieke correctheid hebben hier een controversieel onderwerp van gemaakt.
Maar je hebt gelijk, de verschillen tussen mensen of rassen zijn moeilijk te ontkennen. Ik maak altijd de vergelijking met honden. Er zijn verschillende honden ; agressieve honden, slimme honden, domme honden etc.
Dat kun je ook makkelijk van de mens zeggen. Let op, ik heb het over gemiddeldes. Een pitbull kun je ook opvoeden tot een lieve hond.
Haal jij even een wetenschappelijk studie aan over de meeste effectieve manier van oorlogvoering? Ik geloof dat er op bepaalde onderwerpen een taboe heerst.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:33 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ok...haal even een wetenschappelijke studie aan die de verschillen tussen mensenrassen aantoont dan? Moet niet zo moeilijk zijn, als die verschillen niet te ontkennen zijn.....
Zag laatst een oude Teleac cursus 'Genocide'. De conclusie was dat de meest geslaagde genociden niet in de geschiedenisboekjes komen.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:52 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Haal jij even een wetenschappelijk studie aan over de meeste effectieve manier van oorlogvoering? Ik geloof dat er op bepaalde onderwerpen een taboe heerst.
Nietzsche had het niet over ondermensen en niet mensen, hij was juist iemand die niets moest hebben van mensen en groeperingen die zulk onderscheid maken als het gaat over groepen mensen.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:22 schreef Eyip het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 september 2014 22:52 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Haal jij even een wetenschappelijk studie aan over de meeste effectieve manier van oorlogvoering? Ik geloof dat er op bepaalde onderwerpen een taboe heerst.
En stel nu dat uit een wetenschappelijke studie blijkt dat zwarten dommer zijn dan blanken, en niet in staat zijn een cultuur op te bouwen (ik stereotypeer even).quote:Op woensdag 10 september 2014 23:48 schreef Eyip het volgende:
http://lmgtfy.com/?q=differences+between+races
genoeg wetenschappelijke studies die verschillen aangeven
In mijn optiek dient elk volk zijn geboortegrond te bewonen. Strikte scheiding tussen volkeren is noodzakelijk voor natuurlijke stabiliteit.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:39 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
[..]
En stel nu dat uit een wetenschappelijke studie blijkt dat zwarten dommer zijn dan blanken, en niet in staat zijn een cultuur op te bouwen (ik stereotypeer even).
Wat voor politieke consequenties verbinden jullie daaraan? Apartheid instellen? Concentratiekampen oprichten? Slavernij in ere herstellen?
Ben benieuwd.
Dus er zouden geen blanken in Noord-midden-zuid Amerika moeten wonen, er zouden geen blanken in Australië moeten zijn, geen blanken in Zuid-Afrika en Zimbabwe, geen blanken in Aziatische streken?quote:Op donderdag 11 september 2014 15:59 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
In mijn optiek dient elk volk zijn geboortegrond te bewonen. Strikte scheiding tussen volkeren is noodzakelijk voor natuurlijke stabiliteit.
Onderbouwing is altijd handig bij dit soort statements, te meer omdat het bewijs je tegenwerkt.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:59 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
In mijn optiek dient elk volk zijn geboortegrond te bewonen. Strikte scheiding tussen volkeren is noodzakelijk voor natuurlijke stabiliteit.
Wat voor consequenties zou jij eraan verbinden? ID plicht invoeren? Overal camera's neerzetten voor uw en onze veiligheid? Zorgen dat iedereen een hippe telefoon heeft zodat je nog beter kan afluisteren? Politie die steeds meer de macht krijgt? Zorgen voor positieve discriminatie op de werkvloer? Zorgen dat je in de politiek komt zodat je nog meer cultuurgestoorden (ik stereotypeer even) hierheen kan halen die voor jou moeten stemmen voor subsidie en toeslag om daarna carrière te gaan maken in Brussel zodat je nog meer geld kan verdienen?quote:Op donderdag 11 september 2014 13:39 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
[..]
En stel nu dat uit een wetenschappelijke studie blijkt dat zwarten dommer zijn dan blanken, en niet in staat zijn een cultuur op te bouwen (ik stereotypeer even).
Wat voor politieke consequenties verbinden jullie daaraan? Apartheid instellen? Concentratiekampen oprichten? Slavernij in ere herstellen?
Ben benieuwd.
Het zijn wel volstrekt arbitraire klassen, er zijn geen echte grenzen daar.quote:Op woensdag 10 september 2014 21:49 schreef Hoplahopla het volgende:
Deze theorie is volledig waterdicht wat mij betreft, want iedereen valt meestal wel in één van deze klassen.
Moraliteit is wat mij betreft niet een puur menselijk gegeven, maar de contemplatie (die vaak gebonden is aan ideologie) wel.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het zijn wel volstrekt arbitraire klassen, er zijn geen echte grenzen daar.
Bovendien heb ik grote twijfels bij jouw idee dat geweten / moreel besef zou samenhangen met intelligentie. Waarom zou dat zo zijn?
Ook de labels lijken me nogal dubieus. Alsof moraliteit uniek is voor de menselijke soort.
Wellicht dat ethiek, de structurering van moraliteit, uniek is voor de menselijke soort. Aan de andere kant zijn maar heel weinig mensen daar echt mee bezig.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:01 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Moraliteit is wat mij betreft niet een puur menselijk gegeven, maar de contemplatie (die vaak gebonden is aan ideologie) wel.
quote:Op donderdag 11 september 2014 10:57 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik heb hier nog wat experimentele ebola medicijnen op de plank liggen... TS kun je even een busje niet-mensen sturen dan kan ik verder met het onderzoek..............
yeah rightquote:Op woensdag 10 september 2014 21:49 schreef Hoplahopla het volgende:
Deze theorie is volledig waterdicht wat mij betreft, want iedereen valt meestal wel in één van deze klassen.
Dat maakt toch nog niet dat een mens die niet contempleert geen mens zou zijn?quote:Op donderdag 11 september 2014 19:01 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Moraliteit is wat mij betreft niet een puur menselijk gegeven, maar de contemplatie (die vaak gebonden is aan ideologie) wel.
Waar zeg ik dat? Je draait mijn woorden om en bindt er een onnozele conclusie aan vast. Leren lezen.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:39 schreef tijnhet het volgende:
[..]
Dat maakt toch nog niet dat een mens die niet contempleert geen mens zou zijn?
De mens is mogelijk ook de enige diersoort die voor z'n plezier soortgenoten martelt, dat zou iets uitsluitend menselijks zijn; maar dat betekent nog niet dat iemand die mensen martelen verafschuwt geen mens is.
Je hebt gelijk, ik las jouw woorden te veel in het licht van een kijk zoals de TS heeft. Jij zei in wezen het zelfde als ik. My bad. Ik zal gaan leren lezen. Straks, niet nu. Nu is het mooi weer.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:42 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Je draait mijn woorden om en bind er een onnozele conclusie aan vast. Leren lezen.
Hangt ervanaf of je 'mensen' als compliment zietquote:Op vrijdag 12 september 2014 11:47 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik vind dat toch wel een beetje cru om te zeggen?
Trollen natuurlijk. In een en één-tweetje met Confetti.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:24 schreef Libertarisch het volgende:
Verder vind ik deze hele theorie pure onzin en snap ik niet wat TS hiermee wil doen/bereiken
Lui zijn is natuurlijk ook heel breed. Sterker nog, soms is het juist slim om lui te zijn, omdat je dan naar een efficiëntere manier zoekt om informatie te onthouden.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:35 schreef Cockwhale het volgende:
IQ vind ik niet echt een goed graadmeter. Sowieso is die hele intelligentie definitie niet duidelijk. Intelligentie wordt gezien als een puur en fetelijk "gegeven" in het brein of geest, maar wat mij betreft is het een handeling. In vele gevallen een niet-zichtbare handeling voor de buitenstaander, maar een handeling desalniettemin. Net als bij fysieke handelingen heb je mensen die er gebruik van maken en mensen die liever de hele dag op bed blijven liggen. De luie ongetrainde en ongeïnteresseerde "geest" is dat wat wij als dom beschouwen. Het is namelijk niet altijd een geval van niet kunnen, maar eerder van het weigeren, negeren, afsluiten.
Mensen dienen dus ook beoordeeld te worden puur op gedrag dat zich uit in handelingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |