abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144384652
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:11 schreef Dimens het volgende:

[..]

Voor Nederland is het momenteel nog steeds een vinkje op de featurelist.
Nederland faalt sowieso.
pi_144384794
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:13 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Nederland faalt sowieso.
Grappige is dat die NFC-chip uit Nederland komt. Nederlanders maken die chip dus en vervolgens kunnen ze in Nederland niet eens gebruikt worden.
  Forum Admin woensdag 10 september 2014 @ 12:21:20 #53
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_144384831
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:19 schreef Dimens het volgende:

[..]

Grappige is dat die NFC-chip uit Nederland komt. Nederlanders maken die chip dus en vervolgens kunnen ze in Nederland niet eens gebruikt worden.
We missen hier dan ook de infrastructuur. Helaas.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_144384862
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:19 schreef Dimens het volgende:

[..]

Het is logisch dat Apple eerst voor de grote Amerikaanse markt kiest. Daar moeten winkeliers hun betaalsystemen vernieuwen; de meeste betaalterminals zijn verouderd en kunnen niet overweg met de zogeheten EMV-chip die al wel in Europese bankpassen zit.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  woensdag 10 september 2014 @ 12:26:35 #55
246810 Duzzy
Kapot knuppelen
pi_144384943
En ik maar denken dat Apple alleen achter liep in hardware :')
pi_144385155
Eerlijk gezegd zit ik ook helemaal niet erop te wachten, dat je een smartphone van 800 euro moet kopen om veilig te kunnen pinnen.
pi_144385284
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:26 schreef Duzzy het volgende:
Had jij het even goed mis!
Ze lopen helemaal niet achter.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 september 2014 @ 12:43:37 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_144385371
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:40 schreef Wootism het volgende:

[..]

Had jij het even goed mis!
Ze lopen helemaal niet achter.
Ahem... :')

Niet meer, op sommige vlakken nee...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_144385457
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:26 schreef Duzzy het volgende:
Android first, Apple best.
pi_144385478
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja,maar zo gaat het nou eenmaal altijd als niet iedereen zijn nieuwe model op dezelfde datum uitgeeft he?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 september 2014 @ 12:51:48 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_144385624
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja,maar zo gaat het nou eenmaal altijd als niet iedereen zijn nieuwe model op dezelfde datum uitgeeft he?
Sommige 'nieuwe' functies bestaan al sinds 2012, daar zijn al veel iPhones aan voorbij gegaan :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_144385651
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Sommige 'nieuwe' functies bestaan al sinds 2012, daar zijn al veel iPhones aan voorbij gegaan :')
Kan, maar neem de vingerafdruksensor, Apple en Samsung hebben dat, maar alleen bij Apple werkt hij ook daadwerkelijk, dat is het verschil.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 september 2014 @ 12:56:41 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_144385750
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Kan, maar neem de vingerafdruksensor, Apple en Samsung hebben dat, maar alleen bij Apple werkt hij ook daadwerkelijk, dat is het verschil.
Dat is ook echt een prachtig iets, mooi dat ze met iets nutteloos eerste zijn :')
En nu over NFC...

En nu betrap ik mezelf op het discussiëren met een fanboy, wat compleet nutteloos is... Heb er wel genoeg van.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_144385803
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus je loopt niet voorop als je een reeds bestaande techniek verbeterd en succesvol kan implementeren in de markt terwijl dat anderen niet lukt?
pi_144385954
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:56 schreef Nattekat het volgende:

En nu betrap ik mezelf op het discussiëren met een fanboy, wat compleet nutteloos is... Heb er wel genoeg van.
Dit kun je geen discussie noemen.
pi_144385985
Oke, dus als ik alle mogelijke techniek in een doosje stop, is het automatisch een fantastisch product?

Want dat is het verschil; de techniek bestaat al en zit al in doosjes van andere fabrikanten, alleen werkt het blijkbaar zo dat er meer nodig is dan de foefjes in een doosje te stoppen. Ten eerste doet ook het doosje zelf er toe, ten tweede de wijze waarop de foefjes met elkaar (en de rest van de wereld) samenwerken ook.

Apple is de laatste die beweert dat de nu ingebouwde foefjes nieuw zijn - alleen de implementatie er van is nieuw. Maar dat is iets wat gebruikers van toestellen-met-alle-foefjes niet willen horen, want, is dan het argument, als je even wacht, dan druk ik op dit, klik ik op dat, oh wacht, hij crashte even, moet even opnieuw, dan kun je dus hier naar settings en daar naar instellingen en druk je hier op een knopje dan kun je daar een vinkje aanzetten zodat je vervolgens een dingetje kunt sturen naar daar zodat je het hier weer ziet en dan .. nou kijk, eitje toch, hij doet het!

Gelukkig is er keuze en hebben liefhebbers van andere telefoons het geluk al jaaaren voorop te lopen met hun keuze - gefeliciteerd! *O*
pi_144385994
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:22 schreef Wootism het volgende:

[..]

Het is logisch dat Apple eerst voor de grote Amerikaanse markt kiest. Daar moeten winkeliers hun betaalsystemen vernieuwen; de meeste betaalterminals zijn verouderd en kunnen niet overweg met de zogeheten EMV-chip die al wel in Europese bankpassen zit.
Ik ben trouwens wel benieuwd of dit nu ook naar andere toestellen gaat komen of dat dit Apple only wordt. Dan zie ik het nog wel een faal worden.

Als je straks met alle mobieltjes op deze manier kan betalen kan het nog wel een succes worden.
pi_144386206
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:05 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik ben trouwens wel benieuwd of dit nu ook naar andere toestellen gaat komen of dat dit Apple only wordt. Dan zie ik het nog wel een faal worden.

Als je straks met alle mobieltjes op deze manier kan betalen kan het nog wel een succes worden.
Het heet Pay, en denk dat de techniek die er aan vast hangt ook gepatenteerd is onder die naam. Dus het betalen i.c.m. die vingerafdruk en de EMV-technologie.
Apple kennende zullen ze deze manier niet zomaar weggeven. Daarbij zie ik Samsung ook niet iets gebruiken dat Pay heet...
pi_144386432
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:13 schreef Wootism het volgende:

[..]

Het heet Pay, en denk dat de techniek die er aan vast hangt ook gepatenteerd is onder die naam. Dus het betalen i.c.m. die vingerafdruk en de EMV-technologie.
Apple kennende zullen ze deze manier niet zomaar weggeven. Daarbij zie ik Samsung ook niet iets gebruiken dat Pay heet...
Lijkt me niet dat het systeem van betalen gepatenteerd is door Apple. Ik zou het vreemd vinden als straks blijkt dat dit alleen mogelijk is met iDevices.
pi_144386665
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:20 schreef Dimens het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat het systeem van betalen gepatenteerd is door Apple. Ik zou het vreemd vinden als straks blijkt dat dit alleen mogelijk is met iDevices.
Er zijn twee dingen:
1. Techniek van transactie afhandeling op de terminal: Dit is NFC en moet wel een standaard zijn, anders staan er overal apple terminal in de winkel. Erg duur.
2. Techniek voor transactie van jouw geld naar de winkel: hier komt Apple bij kijken, in feite bakken ze een bankpas in, in de telefoon, waarmee je draadloos kunt contacten. Ipv pincode op de terminal (Wat nog steeds een optie is) kies je voor vingerprint scan op je telefoon als autorisatie.

In theorie kan elke partij punt 2 invullen; nu zijn het banken met een NFC houdende pas zonder autorisatie onder bedrag x en daarna pincode, maar dat kan dus ook met een device met NFC.
Je kunt elke telefoon passief NFC aware maken met een NFC-sticker, zo heel spannend is dat dus niet.
pi_144386681
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:20 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik niet eigenlijk. Apple zit in de hardware business, niet in de payment business.
pi_144386701
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:29 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ik niet eigenlijk. Apple zit in de hardware business, niet in de payment business.
Precies, in de iPhone zit een betaalpas-functie, geen betaalterminalfunctie.
  woensdag 10 september 2014 @ 13:39:12 #73
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_144387005
Enige voordeel van de iPhone is dat het geen apps op de achtergrond laat draaien, daardoor maakt het niet uit hoeveel apps je installeert, hij wordt niet trager.
pi_144387008
Eeehh, dat is toch het hele punt van apple? Iets bestaands pakken en het helemaal pimpen tot een uber-gadget?

Dat is toch niks nieuws?
pi_144387025
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:39 schreef Yreal het volgende:
Eeehh, dat is toch het hele punt van apple? Iets bestaands pakken en het helemaal pimpen tot een uber-gadget?

Dat is toch niks nieuws?
Dit :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')