abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:43:41 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144722906
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 07:39 schreef Razztwizzle het volgende:
Vraagje: Mijn meisje is nu 4 dagen oud, en ik voed op verzoek. Moet van kraam haar wel wakker maken als er meer dan 3 uur tussen voedingen zit want ze is nog zo klein. Dat wakker maken vind ik lastig! Ze is echt een slaapkopje en uberchagrijnig als ze dan wakker wordt gemaakt. Resultaat als ik haar dan aanleg: maaiende armpjes, wegdraaien en overstuur waardoor aanleggen lang duurt. Was net 20 minuten bezig voordat ze goed was aangehapt. Ze wordt dan wel rustig en houdt het dan prima vol, het echte voeden is een heerlijk moment samen O+ .

Hoort dit er bij in het begin? Of hebben jullie nog tips? Ik probeer voor nu maar gewoon de mantra kalm-geduld-wijkunnendit er in te houden ;) .
Razz, gefeliciteerd!!!! Wat een prachtige foto O+

Zoals Kyara ook al zei, in het begin is het wel belangrijk om je kindje regelmatig te voeden. Maar als ze goed groeit, temperatuur goed vasthoudt en plast en poept, kun je het vanzelf een beetje los gaan laten. En dan wordt ze misschien na 3,5 uur wel vrolijk wakker ;) Is ook een beetje een gevoel hoor, overleg dat met je kraam. Als jij het gevoel hebt dat ze het goed doet en dat ze iets later uit zichzelf wakker zal worden, kun je het misschien 1 keertje op zn beloop laten.
pi_144722928
Dank voor de tips! Het rustig kroelen deden we al, dat sloeg alleen dan heel ineens om in het gerfustreerde 'MELK. NU.' gedrag :') .

De kraam kwam ook al met iets minder op de klok en iets meer zelf laten regelen. Ze is ook alweer aangekomen en houdt haar temperatuur goed vast, dus dat kon al wel. Ook voor de laatste voeding wat druk afgekolfd (stuwing :X ) en dat hielp heel goed, ze hapte heel rustig aan.

Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt!
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:47:06 #163
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144722968
Fijn! O+
  zaterdag 20 september 2014 @ 16:38:30 #164
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_144725827
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:44 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ah thanx!
Iemand anders die weet hoe ze vallen?
http://www.lingerievoortwee.nl/
pi_144731922
Ohhhh Razz wat een foto O+ O+ O+ zoooo lief!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_144732278
Ff vraagje: ik heb een punt schwarzwalderkers-taart. Nu zie ik op internet dat daar alcohol in zit. Gewoon eten? Of laten staan?
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:03:33 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144733418
Ik zou het gewoon eten, zoveel zal er niet in zitten toch? Wanneer verwacht je mini weer voor een voeding?
KuikenGuppy
pi_144734726
Ik had ook nog mokkataart :') Ik hou van multivlaai!

Da's wel een goed punt, wanneer een voeding. Eet m wel morgen vlak na een voeding :)
pi_144783109
Wat een lieve foto Razz!

Hier even een dip mbt het voeden -O- Dit is m'n 4e werkweek en F. heeft (bijna) geen nacht meer doorgeslapen sinds ik weer werk. Afgelopen week zowel van het kdv als de oppas (oma) gehoord dat hij heel boos werd als het flesje op was. Het kdv vroeg dus of ik m'n flesjes voortaan wat voller wilde doen. Ik heb tnt 130/140 meegegeven (gelijk aan wat ik op werk kolf). Vandaag 3x 150cc meegegeven, kijken of dat beter gaat.

Na werk wil hij continu drinken; om half 6, 7 uur, 8 uur. Hij is daarna echt moe maar blijft huilen als hij in bed ligt. Aanleggen resulteert weer in drinken en dan snel boos worden (omdat z'n honger niet gestild wordt?) Gisteren geprobeerd of bijvoeden hielp en hij heeft 180 cc extra gedronken :X

Moet ik me zorgen gaan maken over m'n productie of is dit een 'regel' periode? Herkennen andere moeders dit nadat ze weer zijn gaan werken?

Ik voel me er echt rot bij, de gedachte dat ik niet genoeg voeding voor hem heb. Het voelt een beetje als falen :@
  maandag 22 september 2014 @ 11:31:08 #170
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144783216
Misschien is er wel helemaal niets mis met je voeding maar mist hij je gewoon enorm. O+
Bij mij was het dat en een nieuw ritme vinden en als je zijn honger wil stillen om half 6,7 en 8 uur dan zou ik niet gaan bijvoeden. Dan zou ik gewoon aanleggen je productie zal vanzelf toenemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Moppert op 22-09-2014 11:32:00 (verkeerde smiley :() ]
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144783222
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over je productie. Ik denk dat hij je gewoon mist en dat in moet halen door lekker veel bij mama te drinken. Kan uiteraard icm regeldagen zijn.
pi_144783272
Na een werkdag zit ik standaard met een plakbaby voor de rest van de avond en de nacht erop. Ze drinkt alleen het hoognodige als ik weg ben. Gisteren een record: 150ml tussen 7 en 16 :') Wat mij betreft part of the deal. Deze periode duurt maar zo kort, kan me er niet druk om maken. Kijk maar of meer voeding wat uitmaakt, misschien is 3x150 nog niet voldoende. Maar realiseer je ook dat je kleine baby gewoon heel veel mamabehoefte heeft.
pi_144783325
Wat vervelend, Fazz! Het is ook geen leuk idee dat hij niet genoeg krijgt. Maar: heel herkenbaar, echt. Precies zoals het bij ons ging bij m'n eerste. Je lijf moet weer energie aan werken besteden, dan kan je productie teruglopen. Bovendien mist je kindje je overdag, en wil lekker bij je zijn als je er wel bent.

Probeer er gewoon in mee te gaan (is lastig, weet ik), knuffel veel en leg hem gewoon veel aan als je thuis komt. Dan regelt je productie zich weer zodat hij genoeg heeft. Installeer je op de bank en leer avondeten met een hand als je dat nog niet kon 😉.

Om het voor mezelf nog een beetje relaxed te houden heb ik op een gegeven moment geaccepteerd dat mijn kindje op het kdv af en toe kunstvoeding kreeg om tevreden te zijn. Ik kreeg kolfstress en daar werd m'n opbrengst alleen maar minder van. Maar je moet zelf beslissen of je dat aandurft, het kan je productie wat aantasten en het vraag/aanbod principe verstoren.

Succes, het wordt beter!

Edit: ik was spuit elf door mobiel, maar dus herkenbaar voor velen 😉
pi_144783456
Fazz, merk je het in de kolfopbrengst ook? Zo ja, dan zou je eventueel een extra kolfmoment kunnen inlassen, of 1 keer per dag clusterkolven.
Zo nee, dan is er niks aan de hand met je productie en heeft je kleintje gewoon mamahonger, hoe vermoeiend en lastig dat ook is. Zou het kunnen zijn dat hij de fles snel leeg heeft en zijn zuigbehoefte niet gestild wordt?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_144783526
Ik knuffel hem ook veel hoor als ik er weer ben, en blijf hem inderdaad steeds aanleggen. Maar dit duurt nu al 3 weken en in combinatie met werken kost het me gewoon zo veel energie. -O- Het is niet echt bevoorderlijk voor m'n nachtrust, m'n concentratie op werk en humeur :@

Moppert, het bijvoeden was uiteraard na al het voeden. Ik was gewoon zo moe dat vriendlief het zat was en ingreep :@
Marel, eten met 1 hand doe ik al 4 maanden ;) Wat is dat toch; zien eten, doet eten :P
Morretje, ik heb vandaag pas 1x gekolft, wel goede opbrengst: 170cc. Maar ik zie dat het gedurende de dag vaak afneemt dus dan level ik m'n flesjes :)
Ik gebruik alleen maar de calma speen, qua drinktechniek ligt dat toch het dichtsbij de borst?
pi_144783908
Ik zou uitgaan van iets meer voeding dan 150 per keer Fazz.
Ik ga straks uit van 3x 180 voeding als hij naar het KDV gaat plus extra 100 voor het geval dat, gaat mee. En ga dan wel zien of het genoeg is of teveel uiteindelijk.
En wat Marel zegt, en wat ik hier de afgelopen weken geleerd heb in te zien, desnoods een keer kv tussendoor, scheelt ook druk denk ik.
Hoop dat het regelen gaat en je je rust terugvindt :*
pi_144783958
Ooh en eten met 1 hand, internet op de telefoon met 1 hand, lezen met 1 hand en alles in bereik leggen van die ene vrije hand...
Gosh wat wordt een mens creatief in een paar weken tijd :D
  maandag 22 september 2014 @ 12:01:16 #178
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_144784014
180 :o onze muppet drinkt nu met een half jaar 120 soms, maar heeft maanden tussen de 60 en 90 per voeding gedronken!

Fazz, hier ook standaard plakken na werkdagen. Mama is gemist, borst is gemist, knuffelen is gemist; wat is er dan heerlijker dan lekker drinken? Geen zorgen maken, zeker niet als je 170 kunt kolven, dat is echt veel!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_144784055
Ooh als ik minder dan 150 in de fles doe dan weet ik zeker dat meneer protesteert :@
En als ik kolf heb ik zo 200+ per borst dus denk ook wel dat hij het prima aankan.
  maandag 22 september 2014 @ 12:05:01 #180
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144784095
ik gaf een ongeveer een liter mee per opvang dag en dat ging vaak op.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 22 september 2014 @ 12:05:09 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144784102
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 11:59 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh en eten met 1 hand, internet op de telefoon met 1 hand, lezen met 1 hand en alles in bereik leggen van die ene vrije hand...
Baby op voedingskussen laten liggen: beide handen vrij :Y).
KuikenGuppy
pi_144784184
Ik ben nog niet echt vriendjes met mijn voedingskussen en met mister Spartel heb ik meestal wel 1 hand nodig hem te laten liggen. Anders draait hij rustig terug op zijn rug met tepel nog in z'n mond :X
  maandag 22 september 2014 @ 12:11:21 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144784289
Mental image :X. Ik had deze trouwens altijd bij de bank staan tijdens het voeden, daar zette ik dan drinken etc. op (telefoon, lekkers, afstandsbediening van de tv).

KuikenGuppy
pi_144784708
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 11:57 schreef BlueEyes het volgende:
Ik zou uitgaan van iets meer voeding dan 150 per keer Fazz.

Dit kun je gewoon niet zonder meer stellen. Dat is gewoon heel verschillend per baby.
pi_144784793
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 11:59 schreef BlueEyes het volgende:
Ja! En dat er dan iets net buiten bereik ligt/staat wat je echt nodig hebt (glas water bij aanval van kriebelhoest bijv.) en je baby net in slaap is gevallen aan de borst en dat je dat dan heeeeeel voorzichtig gaat pakken (of doe ik zo moeilijk ;) )
  maandag 22 september 2014 @ 12:27:50 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144784819
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 12:27 schreef marel88 het volgende:

[..]

Ja! En dat er dan iets net buiten bereik ligt/staat wat je echt nodig hebt (glas water bij aanval van kriebelhoest bijv.) en je baby net in slaap is gevallen aan de borst en dat je dat dan heeeeeel voorzichtig gaat pakken (of doe ik zo moeilijk ;) )
Je bent in elk geval niet de enige die moeilijk doet/deed oO<
pi_144784855
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Baby op voedingskussen laten liggen: beide handen vrij :Y).
:o Kan dat? Of: kunnen jij en kuiken dat? Ik heb ook een spartel, maar ik ga het toch eens proberen!
pi_144784858
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:43 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik knuffel hem ook veel hoor als ik er weer ben, en blijf hem inderdaad steeds aanleggen. Maar dit duurt nu al 3 weken en in combinatie met werken kost het me gewoon zo veel energie. -O- Het is niet echt bevoorderlijk voor m'n nachtrust, m'n concentratie op werk en humeur :@

Moppert, het bijvoeden was uiteraard na al het voeden. Ik was gewoon zo moe dat vriendlief het zat was en ingreep :@
Marel, eten met 1 hand doe ik al 4 maanden ;) Wat is dat toch; zien eten, doet eten :P
Morretje, ik heb vandaag pas 1x gekolft, wel goede opbrengst: 170cc. Maar ik zie dat het gedurende de dag vaak afneemt dus dan level ik m'n flesjes :)
Ik gebruik alleen maar de calma speen, qua drinktechniek ligt dat toch het dichtsbij de borst?
Qua kolven, dat het gedurende de dag afneemt is wel logisch hoor, dat is aan de borst ook zo. 's Nachts is je prolactinegehaltre het hoogst, en heb je dus ook de meeste melk, gedurende de dag neemt dat af. Vandaar ook dat veel kindjes 's avonds clusteren.

Misschien valt er qua flesgeven nog wat te winnen om dat "therapeutisch" te doen? De techniek is dan iets anders volgens mij. Spenen heb ik geen verstand van ;)

Hoe vaak kolf je, en hoe lang ben je dan zonder baby, en hoe vaak drinkt hij op een dag?
pi_144784859
Blue, wat kolf je dan veel! Geen wonder dat F. zo goed groeit ;)

Wup, dat denk ik ook. Daarom dacht ik deze week dan te proberen of 150 genoeg is, zo niet dat weer ophogen.

Ik las dat Amsel hier ook al postte over de combinatie bv/fv. Ik vind het ook lastig dat er maar weinig over te vinden is. :{

Marel & Burd, herkenbaar. Ik nestel me ook met alles binnen handbereik :+ En wat ik mis of waar ik niet bij kom daar schakel ik dan :7 voor in ;)
pi_144784875
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 12:27 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Je bent in elk geval niet de enige die moeilijk doet/deed oO<
Pfieuw...
pi_144784918
Morretje, ik kolf 3x op werk (rond 10:00 - 13:00 - 16:00). Voor ik weg ga voed ik hem om 6:30 en rond 17:15 ben ik weer thuis en ligt hij eigenlijk meteen aan de borst. Ongeacht hoe laat hij op de opvang gedronken heeft :)
pi_144785012
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:43 schreef Fazzoletti het volgende:

Het is ook pittig! Ik was ook niet op m'n leukst in die periode zeg maar...
Klinkt alsof je al veel doet om het zo makkelijk mogelijk te maken. Slaap je al samen (co-sleeper oid) om de nachtvoedingen zo min mogelijk belastend te laten zijn?
  maandag 22 september 2014 @ 12:36:28 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144785068
Fazz, nog even mijn duit in het zakje: het is ook vermoeiend!! Maarrrrr er is ook geen goed of fout he!

Ik gaf op het kdv zoveel melk mee als ik had (weinig dus), met de boodschap dat ze dat naar vraag aan mochten vullen met kv. Dus geen gereken, geen geregel... als mn kind honger had kreeg ze eten, Ondertussen kolfde ik gewoon zoveel als ik kon, en op mijn vrije dagen dronk ze lekker alleen bij mij :)

Het moge duidelijk zijn dat het daarmee gewoon goed is gekomen O+
pi_144785435
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:36 schreef LadyBlack het volgende:
Fazz, nog even mijn duit in het zakje: het is ook vermoeiend!! Maarrrrr er is ook geen goed of fout he!

Ik gaf op het kdv zoveel melk mee als ik had (weinig dus), met de boodschap dat ze dat naar vraag aan mochten vullen met kv. Dus geen gereken, geen geregel... als mn kind honger had kreeg ze eten, Ondertussen kolfde ik gewoon zoveel als ik kon, en op mijn vrije dagen dronk ze lekker alleen bij mij :)

Het moge duidelijk zijn dat het daarmee gewoon goed is gekomen O+
+1. Zo heb ik het ook altijd gedaan. Ik kon gewoon niet genoeg bij elkaar kolven en heb daar ook nooit wakker van gelegen. Meer kolven tijdens werktijd was gewoon geen optie en kv dronk ze bij de gastouder ook prima.
  maandag 22 september 2014 @ 13:18:06 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144786243
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 12:29 schreef marel88 het volgende:

[..]

:o Kan dat? Of: kunnen jij en kuiken dat? Ik heb ook een spartel, maar ik ga het toch eens proberen!
We hebben het al heel snel zo gedaan ja. Ik klem dan het puntje van het voedingskussen tussen mijn schouder en de bank, zodat die lekker hoog zit en dan kan kuiken er prima op liggen. Enige nadeel is dat kuiken nu gewend is om zijn hoofd neer te leggen tijdens het drinken. Hij hapt nu wel eens aan terwijl hij rechtop bij me zit, en wil dan na het aanhappen meteen zijn hoofdje opzij neerleggen :'). Even wennen voor hem :+.

LB, zo zou ik het denk ik ook doen. Respect voor kolvende, werkende moeders. Ik vraag me af of ik het zou volhouden.
KuikenGuppy
pi_144786778
LadyBlack & L0t, wat houden/hielden jullie dan aan qua hoeveelheid kv? Hou je dan de hoeveelheid aan zoals voorgeschreven voor kv? (is toch 150-180cc x kg lichaamsgewicht / hoeveelheid voedingen :? )

Burdy, liggend op het voedingskussen werkt hier ook meestal goed :) Maar dan moet ik wel op de bank zitten.
pi_144786801
Ik vond het ook heel rot dat ik in de eerste week I een keertje om 16.30 ging ophalen van het kdv en toen haar lichtelijk overstuur en hongerig aantrof. Ik had toen al wel met de leidsters daar afgesproken dat ze de bv mochten aanvullen met kv, maar ze dachten dat ik toch liever had dat ze het zouden rekken tot ik kwam. Dat vond ik echt niet leuk, vooral omdat ik toen net die week op het cb had gezien dat ze maar weinig was aangekomen. Dus vanaf die dag geven de leidsters haar gewoon kv tot ze genoeg heeft. En dan wil ze als we thuiskomen ook nog wel aan de borst, maar dat is dan meer vanwege de behoefte om te knuffelen. Dus dan zitten we meestal ook wel een uurtje. En van 19.00 - 20.00 is ook vaste prik.

Maar wat ik het allerfijnste vind is dat ik nu steeds een heel blij en energiek meisje aantref als ik haar ophaal. O+ . Dat vind ik echt veel belangrijker dan dat ze bv krijgt. Het heeft me wel geleerd hoe ik tegenover de bv nu sta. Ik vind het heel fijn dat ik het nog kan geven en het liefst hou ik vol tot ze 1 jaar is, maar ik kan er ook mee leven als dat niet gaat lukken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144786884
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:39 schreef Fazzoletti het volgende:
LadyBlack & L0t, wat houden/hielden jullie dan aan qua hoeveelheid kv? Hou je dan de hoeveelheid aan zoals voorgeschreven voor kv? (is toch 150-180cc x kg lichaamsgewicht / hoeveelheid voedingen :? )

Zoiets kun je doen, maar het verschilt ook per kind. Het is ook een beetje uitproberen, denk ik. I krijgt nu rond 12.00 op het kdv een fles van 180 cc. En dan later nog een klein flesje van 110 cc. De leidsters zijn daartoe gekomen omdat ze gewoon hebben gekeken hoeveel I wilde en wanneer ze verzadigd was.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144788056
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 13:43 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Zoiets kun je doen, maar het verschilt ook per kind. Het is ook een beetje uitproberen, denk ik. I krijgt nu rond 12.00 op het kdv een fles van 180 cc. En dan later nog een klein flesje van 110 cc. De leidsters zijn daartoe gekomen omdat ze gewoon hebben gekeken hoeveel I wilde en wanneer ze verzadigd was.
Oke, goede tip :) Ik had eigenlijk nog helemaal niet bedacht dat het kdv hierbij ook kan helpen en dacht vooral dat ik het zelf maar moest bedenken. Tot nu toe haal ik wel altijd een vrolijk jongetje op, gelukkig. Ik ben benieuwd hoe hij het vandaag gedaan heeft :)
pi_144788539
Ik zou inderdaad zeggen, s ochtends volledig bv, 150 en dan steeds beetje bij doen tot hij gelukkig is.
En in de loop van de dag raakt de bv dan op.
Als hij dan nog honger heeft, dan kv geven.
Ik zou het iig niet gaan mengen. Stel, hij wil dan niet meer, dan kan je ook die bv weggooien...
Mijn idee zou zijn, eerst de bv helemaal op en dan aan het eind van de dag kv doen.
Maar volg vooral je gevoel hierin. :)
Trotse mama van 2 :)
  maandag 22 september 2014 @ 17:53:34 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144795268
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:39 schreef Fazzoletti het volgende:
Ehm daar heb ik eigenlijk nooit op gelet, aangezien het toch altijd maar een deel van de voedingen was.

Ze gaven soms 30cc na een fles bv, soms 100cc.
pi_144805794
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 17:53 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ehm daar heb ik eigenlijk nooit op gelet, aangezien het toch altijd maar een deel van de voedingen was.

Hier kregen ze ook iets van 50 cc kv na een fles bv. Soms ging het op, soms niet. Sowieso grappig aan baby's: hongeeeer! Eteeeeen! Nu!!! En dan na 2 slokken genoeg hebben :') O+
pi_144813370
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 17:53 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Dat dat dan zo verschilt zeg :)
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 22:07 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier kregen ze ook iets van 50 cc kv na een fles bv. Soms ging het op, soms niet. Sowieso grappig aan baby's: hongeeeer! Eteeeeen! Nu!!! En dan na 2 slokken genoeg hebben :') O+
:D ja he O+
En FokWet :+ Gisteren ging het best aardig en zonder bijvoeding :) Ik heb hem slapend nog laten drinken toen ik naar bed ging. Vanochtend om 1 uur was hij even wakker en om 6 uur weer gevoed :)
pi_144815367
Fijn, Fazz! Beetje gerustgesteld ook?
  dinsdag 23 september 2014 @ 10:50:16 #205
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144816122
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 08:19 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Dat dat dan zo verschilt zeg :)

Maar dat is echt hoor, op het moment dat je denkt: "Ok, ik moet dus zoveel melk meegeven ^O^ ", dan drinkt je kindje ineens maar de helft, of het dubbele :')

Daarom gaf ik het ook mee in ijsblokzakjes. Konden ze per 20cc ontdooien om nog wat na te geven.
pi_144819501
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 10:17 schreef marel88 het volgende:
Fijn, Fazz! Beetje gerustgesteld ook?
Ja best wel. Daar is dit ook gewoon een heel fijn topic voor, met veel lieve ervaringsdeskundigen O+
Ik blijf me gewoon steeds een groentje voelen op bv gebied, misschien juist wel omdat het de afgelopen maanden zo goed ging :)
pi_144828206
Heeft er hier iemand ervaring met bv na borstverkleining?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_144828215
Fazz, beetje spuit11...die van ons zijn bijna even oud en zie hier... Ook ineens meer drinken op de opvang :+. Beide dagen hebben ze een reservefles uit de vriezer gehaald. Ene dag een flesmoment meer en de andere dag fles aangevuld.

Dus een nieuwe vriezervoorraad mee voor op de crèche en vollere flessen. Zit te denken aan 180ml ipv 140-150ml.
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:39:06 #209
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_144830002
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:29 schreef pinquit het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met bv na borstverkleining?
Tessie heeft deels bv gegeven nadat ze een borstverkleining had gehad.
Maar ik weet niet of ze nog actief is op Fok.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_144831724
Hier loopt het een beetje op z'n einde. Denk ik. Ik voedde alleen nog maar 's ochtends en 's avonds voor het slapen gaan. Daarnet hoefde ze niet en was in slaap knuffelen voldoende. O+ Moet ik hier nog wat mee? Moet zij nog kv nu of kan ze nu alles uit vast voedsel halen?
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:08:08 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144833152
Tot 1 jaar hebben ze eigenlijk nog wel wat uit de bv of kv nodig geloof ik. Alhoewel ik niet weet hoe hard die grens precies is als ze goed eet. Maar ik zou het wel doen :)
pi_144833189
De grens ligt wel echt op 1 jaar. Vaker aanleggen dan? Of geloof je 't zelf wel?
Home is where the O+ is...
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:13:41 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144833306
Geen idee Limone... M is 10 maanden toch? Krijgt ze nog andere zuivel op een dag?

Hier is het klooien met de pet op. Sinds we 'los' zijn met bijvoeding en kuiken meer gaat bewegen (en daarmee meer slapen overdag) komen we niet meer uit qua ritme en kan ik zijn behoeftes heel lastig 'lezen'. Met als gevolg Heel Veel korte slokjes op een dag.
Hij wil ook alleen nog maar slapen als in hem in slaap voed, en daar wil ik eigenlijk vanaf, maar hoe? :{

Iemand tips? Hoe ziet/zag jullie ritme er uit met ca 6/7 maanden?
KuikenGuppy
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:23:02 #214
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_144833620
Burd, ik voed elke 2, max. 3 uur overdag. Voeding lijkt daar vooralsnog geen invloed op te hebben.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_144833690
Burd, hier ook tot 11 maanden elke 2 uur overdag, nu elke 3 uur. Ik voed haar ook nog steeds in slaap en vind dat prima, dus ook hier geen tips.

Waarom wil je van het in slaap voeden af?
Home is where the O+ is...
pi_144834962
Het werkt bij ieder kind waarschijnlijk weer anders, Burdie, maar kan je wel vertellen hoe het bij ons gaat/is gegaan. Ik wilde ook graag van het slaap voeden af, omdat het me heel veel tijd en energie per dag kostte. Bij I was de 'magische' grens zeven maanden. Toen liet ze uit zichzelf ineens veel sneller los en viel dan ook in een diepe slaap.

Maar verder merk ik dat het kdv ook een goede invloed heeft. Daar is ze nu gewend dat ze op een gegeven moment moe is en gaat slapen, zonder dat daarbij een borst aan te pas komt en dat werkt. Ik heb nu op de dagen dat ik de hele dag bij haar ben ook ingebouwd dat ik voor het slapen gaan, als ik weet dat ze echt geen honger meer heeft maar alleen wil drinken omdat het fijn is om bij mij te liggen, met mezelf en haar afspreek dat ze 5 minuten aan de borst mag. Daarna haal ik haar van de borst en leg haar in bed. Daar is het dan een minuut of wat een beetje huilen en dan slaapt ze. Soms slaapt ze ook zonder even te jammeren meteen in. Het was bij ons een beetje combi van oefenen en een kind dat er zelf naar toe groeit.
  dinsdag 23 september 2014 @ 21:29:45 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144835156
In slaap voeden was eerder nooit nodig, en nu ineens wel. 's Avonds vind ik het geen probleem, maar overdag wel, ik wil dat iemand anders hem ook gewoon op bed kan leggen.
Maar aan de andere kant, eerder sliep hij overdag natuurlijk ook minder. Misschien moeten we beiden even onze nieuwe draai vinden :).
KuikenGuppy
pi_144835559
Lukt het slapen niet, als iemand anders hem op bed legt? Kan best zijn dat hij dat verschil al prima maken kan hoor. Ik weet niet meer precies wanneer dat hier werkte, maar het werkt nog steeds :P
pi_144835845
Ik heb het idee dat ik hier alleen maar kom met vragen en nauwelijks zinnig op anderen reageer, maar met een eerste kindje van 6 weken heb ik nog niet genoeg ervaring om iets zinnigs te kunnen zeggen :+

Maar weer een vraag dus: Steken in je borst, het gevoel alsof er een mes of een naald in gestoken wordt... Is dat een ontstoken melkkanaaltje? Verder namelijk geen rode of harde plekken, maar alleen AUW! Vooral tijdens het voeden.

En net moest m'n dochtertje tijdens de voeding ook heel hard huilen, dus ik was al bang dat er meer aan de hand was. Maar daarna volgde een flinke poepluier dus ik denk dat dat de oorzaak van het gehuil was 8-)
  dinsdag 23 september 2014 @ 21:44:31 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144835850
Ik zal het eens uitproberen als mijn man thuis is (overdag).
KuikenGuppy
  dinsdag 23 september 2014 @ 21:51:31 #221
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144836175
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:44 schreef Amsel het volgende:
Ik heb het idee dat ik hier alleen maar kom met vragen en nauwelijks zinnig op anderen reageer, maar met een eerste kindje van 6 weken heb ik nog niet genoeg ervaring om iets zinnigs te kunnen zeggen :+

Maar weer een vraag dus: Steken in je borst, het gevoel alsof er een mes of een naald in gestoken wordt... Is dat een ontstoken melkkanaaltje? Verder namelijk geen rode of harde plekken, maar alleen AUW! Vooral tijdens het voeden.

En net moest m'n dochtertje tijdens de voeding ook heel hard huilen, dus ik was al bang dat er meer aan de hand was. Maar daarna volgde een flinke poepluier dus ik denk dat dat de oorzaak van het gehuil was 8-)
Haha Amsel, dat kan ook niet anders toch! Je zou terug kunnen zoeken naar de laatste twee weken van april 2013, daar vind je ook een miljoen vragen (en wanhoopsposts) van mij oO<

Maar je vraag: dat kan stuwing zijn :Y maarrrrr ook spruw. Hou dus even goed je tepels en ook het mondje van je kind in de gaten. Als daar geen parelmoerglans of witte puntjes zichtbaar zijn, en het stekende gevoel is vooral tijdens het voeden, dan denk ik dat het aanmaak van nieuwe melk is.
pi_144836330
Amsel, klinkt mij eerder als spruw in de oren... Je kan bij eurolanden gentiaan violet bestellen of morgen contact opnemen met de huisarts. Wel belangrijk om jullie beiden te behandelen als het spruw is, en vaker wasjes draaien (hydrofielen, spuugdoekjes, zoogcompressen (of vaak vervangen bij wegwerp), bh's, etc). Sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144836388
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:51 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Haha Amsel, dat kan ook niet anders toch! Je zou terug kunnen zoeken naar de laatste twee weken van april 2013, daar vind je ook een miljoen vragen (en wanhoopsposts) van mij oO<

Maar je vraag: dat kan stuwing zijn :Y maarrrrr ook spruw. Hou dus even goed je tepels en ook het mondje van je kind in de gaten. Als daar geen parelmoerglans of witte puntjes zichtbaar zijn, en het stekende gevoel is vooral tijdens het voeden, dan denk ik dat het aanmaak van nieuwe melk is.
ach ja, stuwing + toeschietreflex kan ook best zo voelen! :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144836725
Dank voor de antwoorden! Ik dacht haar gewoon in haar behoeften te volgen, maar ik wil haar ook niet tekort doen. Ik zal er wat vaker aan denken. Ik was het vandaag gewoon een beetje vergeten. :@ Ze taalt er ook niet zo naar...
pi_144837764
En ik ben ook weer blij met de antwoorden. Had al gekeken of ik tekenen van spruw kon ontdekken - en vond mezelf ook al bijzonder slim dat ik daaraan dacht - maar kon niets ontdekken. Ik houd het wel in de gaten!
pi_144838804
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:44 schreef Amsel het volgende:
Deze doe ik even +1 :) maar wil wel even kwijt dat ik dit een fijn topic vind om mee te lezen. Zo veel tips, heel fijn ^O^ !

Ons meisje is nu een week oud en de BV loopt als een tiet! (Padam-psssh :') ). We kunnen nu ons kunstje zittend, liggend en langs de zijkant. Wat een fijne momentjes O+ !

Ik moet wel even trainen op goed voor mezelf zorgen. Vandaag had ik honger en wilde lunch gaan maken, maar toen meldde ze zich. Dus aangelegd, maar halverwege gierende honger :') . Voortaan dus toch maar even snel wat boterhammen smeren of een banaan pakken en dán pas aanleggen.

/beginnendemamma-perikelen
  dinsdag 23 september 2014 @ 22:48:58 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144839078
Langs de zijkant :D

En ja, je gaat vanaf nu alles met 1 hand leren doen ook :Y Verder smeerde mijn vriend vaak boterhammetjes voor me als hij wegging ^O^

Grote thermoskan gekookt water naast de bank, voor thee of flesjes opwarmen. Maakt t allemaal zoveel makkelijker!
pi_144839811
Ohja handig! *noteert*

En deze houding bedoel ik:

En vandaag hadden we de eerste mijlpaal: ze zit voor het eerst boven haar geboortegewicht. Op mijn melk :7 .
  dinsdag 23 september 2014 @ 23:07:53 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144839994
Goeie mijlpaal! *O* In minder dan een week toch? ^O^

Oh mèn.... die foto O+ Lijkt zo vreselijk lang geleden alweer!
pi_144844439
Razztwizzle nog gefeliciteerd! En prachtige foto heb je daar.

Amsel hopelijk gaat het gauw over.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_144844486
Die foto hierboven, dat ben ik niet hè :D Ik zou willen dat ik zo sereen in zo'n mooi opgemaakt bed zat. Zonder lekkende andere tiet en bezweet waar-is-mijn-elastiekje-haar :') .
  woensdag 24 september 2014 @ 09:52:51 #232
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_144846125
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:54 schreef Phaidra het volgende:
Amsel, klinkt mij eerder als spruw in de oren... Je kan bij eurolanden gentiaan violet bestellen of morgen contact opnemen met de huisarts. Wel belangrijk om jullie beiden te behandelen als het spruw is, en vaker wasjes draaien (hydrofielen, spuugdoekjes, zoogcompressen (of vaak vervangen bij wegwerp), bh's, etc). Sterkte!
Eurolac, niet eurolanden ;)

En de van opzij heet rugbyhouding. :)

Fijn dat het zo goed loopt bij de nieuwe mama's!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_144846482
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 09:52 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Eurolac, niet eurolanden ;)

En de van opzij heet rugbyhouding. :)

Fijn dat het zo goed loopt bij de nieuwe mama's!
_O- tnx! De meeste autocorrects haal ik er op tijd uit, maar deze is er tussendoor geglipt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 24 september 2014 @ 13:00:28 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144851347
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 07:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Die foto hierboven, dat ben ik niet hè :D Ik zou willen dat ik zo sereen in zo'n mooi opgemaakt bed zat. Zonder lekkende andere tiet en bezweet waar-is-mijn-elastiekje-haar :') .
:D

Ah joh, dat is ook geen baby'tje van een week oud geloof ik.

Hier is het in slaap voeden weer eens niet meer voldoende. Zodra ik haar in bed leg is het wakker -> huilen :'(
Gisteren heb ik haar er dan maar uitgehaald, en heeft ze alleen op t kdv 3 kwartier geslapen, maar dat gaan we vandaag niet doen... zeker niet met de koppijn die ik heb :X

Dit zijn de momenten dat mensen gaan roepen: daarom moet je niet in slaap voeden! Maar toch weegt zo'n enkele keer drama voor mij niet op tegen hoe heerlijk rustig ze normaal gesproken in slaap valt O+
  woensdag 24 september 2014 @ 14:45:51 #235
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144854848
Keigoed filmpje voor beginners :)

De basics bij borstvoeding - Echtemoeders:
KuikenGuppy
pi_144856385
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 22:26 schreef Amsel het volgende:
En ik ben ook weer blij met de antwoorden. Had al gekeken of ik tekenen van spruw kon ontdekken - en vond mezelf ook al bijzonder slim dat ik daaraan dacht - maar kon niets ontdekken. Ik houd het wel in de gaten!
Is het niet gewoon je toeschietreflex? Ik voel hem tot in m'n oksels :')
pi_144883035
Lekker toegankelijk filmpje idd van echtemoeders, Burdie!

En lastig, LB, als wat eerst werkte niet meer werkt... Gaat dat bij jullie in vlagen? Mijn eerste heb in ook lange tijd in slaap gevoed, en ik kan me de frustratie als dat niet lukte nog goed voor de geest halen.

Ons ventje drinkt altijd 1 borst per keer, en gisteravond wilde hij daarna niet slapen. Meestal helpt een speentje en maaiende handjes vasthouden goed (hij ligt in de co-sleeper) als hij onrustig is, maar dat hielp ook niet. Na een uur mini-dutjes zonder echt in slaap te komen toch de andere borst maar aangeboden (resulteert meestal in spugen). En daar viel hij op aan! En dan in een keer valt het kwartje: hij is vandaag 6 weken :D
pi_144884668
Amsel, heb je nog steeds van die steken?
Ik had ze ook, en dat was spruw. Geen wit vlekje te zien, maar na 3 dagen smeren was de pijn weg.

Even wennen he Razz, dat al je fokus op die kleine is. Hoe vaak mijn man mij niet jammerend en gierend van de honger thuis aantrof :D Nu maken we vaak wat extra eten 's avonds, zodat ik een snelle én voedzame lunch heb voor als ik alleen ben. Want ik viel iets te snel af, zei de dokter op het post-partum praatje.

Hier is de bv trouwens echte en feestje. Niet normaal hoe snel die kleine groeit. Geen pijn meer, en heb al zo vaak buiten de deur gevoed! In de bergen, in cafés en restaurantjes en zelfs in de metro :D En laatst was manlief de sleutel vergeten dus heb ik al voedend de deur open gedaan. :D
pi_144885279
Roomsnoes wat goed! En voedend de deur opendoen, hahaha ja dat heb ik ook wel eens gedaan als ik wist dat er een goede vriendin ofzo aanbelde.

Marel, een regeldag te pakken dus? :9

En de frustratie als in slaap voeden niet lukt is hier nog steeds belachelijk groot ja :? ik ken mezelf haast niet dan. Maar deze keer kon ik mezelf redelijk goed voorhouden dat het meestal een fase / sprong is, en dat het daarna dan weer als vanouds gaat. Dus zolang ik nog borstvoeding geef blijf ik haar lekker in slaap voeden. Slapen zonder borst komt vanzelf en hoef ik niet nu door te drukken als ze het toch al moeilijk genoeg heeft.
pi_144886148
Room wat fijn joh!! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')