.
.

Haha Amsel, dat kan ook niet anders toch! Je zou terug kunnen zoeken naar de laatste twee weken van april 2013, daar vind je ook een miljoen vragen (en wanhoopsposts) van mijquote:Op dinsdag 23 september 2014 21:44 schreef Amsel het volgende:
Ik heb het idee dat ik hier alleen maar kom met vragen en nauwelijks zinnig op anderen reageer, maar met een eerste kindje van 6 weken heb ik nog niet genoeg ervaring om iets zinnigs te kunnen zeggen
Maar weer een vraag dus: Steken in je borst, het gevoel alsof er een mes of een naald in gestoken wordt... Is dat een ontstoken melkkanaaltje? Verder namelijk geen rode of harde plekken, maar alleen AUW! Vooral tijdens het voeden.
En net moest m'n dochtertje tijdens de voeding ook heel hard huilen, dus ik was al bang dat er meer aan de hand was. Maar daarna volgde een flinke poepluier dus ik denk dat dat de oorzaak van het gehuil was

maarrrrr ook spruw. Hou dus even goed je tepels en ook het mondje van je kind in de gaten. Als daar geen parelmoerglans of witte puntjes zichtbaar zijn, en het stekende gevoel is vooral tijdens het voeden, dan denk ik dat het aanmaak van nieuwe melk is.
  maarrrrr ook spruw. Hou dus even goed je tepels en ook het mondje van je kind in de gaten. Als daar geen parelmoerglans of witte puntjes zichtbaar zijn, en het stekende gevoel is vooral tijdens het voeden, dan denk ik dat het aanmaak van nieuwe melk is.

ach ja, stuwing + toeschietreflex kan ook best zo voelen!quote:Op dinsdag 23 september 2014 21:51 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Haha Amsel, dat kan ook niet anders toch! Je zou terug kunnen zoeken naar de laatste twee weken van april 2013, daar vind je ook een miljoen vragen (en wanhoopsposts) van mij
Maar je vraag: dat kan stuwing zijnmaarrrrr ook spruw. Hou dus even goed je tepels en ook het mondje van je kind in de gaten. Als daar geen parelmoerglans of witte puntjes zichtbaar zijn, en het stekende gevoel is vooral tijdens het voeden, dan denk ik dat het aanmaak van nieuwe melk is.

Ze taalt er ook niet zo naar...
  Ze taalt er ook niet zo naar...

Deze doe ik even +1quote:Op dinsdag 23 september 2014 21:44 schreef Amsel het volgende:
Ik heb het idee dat ik hier alleen maar kom met vragen en nauwelijks zinnig op anderen reageer, maar met een eerste kindje van 6 weken heb ik nog niet genoeg ervaring om iets zinnigs te kunnen zeggen
 maar wil wel even kwijt dat ik dit een fijn topic vind om mee te lezen. Zo veel tips, heel fijn
 maar wil wel even kwijt dat ik dit een fijn topic vind om mee te lezen. Zo veel tips, heel fijn  !
 ! ). We kunnen nu ons kunstje zittend, liggend en langs de zijkant. Wat een fijne momentjes
 ). We kunnen nu ons kunstje zittend, liggend en langs de zijkant. Wat een fijne momentjes  !
 ! . Voortaan dus toch maar even snel wat boterhammen smeren of een banaan pakken en dán pas aanleggen.
 . Voortaan dus toch maar even snel wat boterhammen smeren of een banaan pakken en dán pas aanleggen. 

Verder smeerde mijn vriend vaak boterhammetjes voor me als hij wegging
 Verder smeerde mijn vriend vaak boterhammetjes voor me als hij wegging  

.
 .

In minder dan een week toch?
 In minder dan een week toch? 
 Lijkt zo vreselijk lang geleden alweer!
  Lijkt zo vreselijk lang geleden alweer!

Ik zou willen dat ik zo sereen in zo'n mooi opgemaakt bed zat. Zonder lekkende andere tiet en bezweet waar-is-mijn-elastiekje-haar
 Ik zou willen dat ik zo sereen in zo'n mooi opgemaakt bed zat. Zonder lekkende andere tiet en bezweet waar-is-mijn-elastiekje-haar  .
 .

Eurolac, niet eurolandenquote:Op dinsdag 23 september 2014 21:54 schreef Phaidra het volgende:
Amsel, klinkt mij eerder als spruw in de oren... Je kan bij eurolanden gentiaan violet bestellen of morgen contact opnemen met de huisarts. Wel belangrijk om jullie beiden te behandelen als het spruw is, en vaker wasjes draaien (hydrofielen, spuugdoekjes, zoogcompressen (of vaak vervangen bij wegwerp), bh's, etc). Sterkte!

quote:Op woensdag 24 september 2014 09:52 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Eurolac, niet eurolanden
En de van opzij heet rugbyhouding.
Fijn dat het zo goed loopt bij de nieuwe mama's!
 tnx! De meeste autocorrects haal ik er op tijd uit, maar deze is er tussendoor geglipt.
 tnx! De meeste autocorrects haal ik er op tijd uit, maar deze is er tussendoor geglipt.

quote:Op woensdag 24 september 2014 07:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Die foto hierboven, dat ben ik niet hèIk zou willen dat ik zo sereen in zo'n mooi opgemaakt bed zat. Zonder lekkende andere tiet en bezweet waar-is-mijn-elastiekje-haar
.

Is het niet gewoon je toeschietreflex? Ik voel hem tot in m'n okselsquote:Op dinsdag 23 september 2014 22:26 schreef Amsel het volgende:
En ik ben ook weer blij met de antwoorden. Had al gekeken of ik tekenen van spruw kon ontdekken - en vond mezelf ook al bijzonder slim dat ik daaraan dacht - maar kon niets ontdekken. Ik houd het wel in de gaten!

Nu maken we vaak wat extra eten 's avonds, zodat ik een snelle én voedzame lunch heb voor als ik alleen ben. Want ik viel iets te snel af, zei de dokter op het post-partum praatje.
 Nu maken we vaak wat extra eten 's avonds, zodat ik een snelle én voedzame lunch heb voor als ik alleen ben. Want ik viel iets te snel af, zei de dokter op het post-partum praatje.  En laatst was manlief de sleutel vergeten dus heb ik al voedend de deur open gedaan.
 En laatst was manlief de sleutel vergeten dus heb ik al voedend de deur open gedaan.  

ik ken mezelf haast niet dan. Maar deze keer kon ik mezelf redelijk goed voorhouden dat het meestal een fase / sprong is, en dat het daarna dan weer als vanouds gaat. Dus zolang ik nog borstvoeding geef blijf ik haar lekker in slaap voeden. Slapen zonder borst komt vanzelf en hoef ik niet nu door te drukken als ze het toch al moeilijk genoeg heeft.
 ik ken mezelf haast niet dan. Maar deze keer kon ik mezelf redelijk goed voorhouden dat het meestal een fase / sprong is, en dat het daarna dan weer als vanouds gaat. Dus zolang ik nog borstvoeding geef blijf ik haar lekker in slaap voeden. Slapen zonder borst komt vanzelf en hoef ik niet nu door te drukken als ze het toch al moeilijk genoeg heeft.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |