Omdat geen één USA'er het figuur Zwarte Piet kent.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:12 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Hij wist waarschijnlijk niet van zijn bestaan af, maar ik heb nog geen Amerikaan gezien die Zwarte Piet wel een leuk figuur vindt.
Denk dat dat wel gaat meevallen. De overgrote meerderheid pro Zwarte Pieters zullen zich niet een andere Zwarte Piet op laten dringen. Die zullen gewoon door blijven gaan met het Sinterklaasfeest zoals het was inclusief de huidige vorm van Zwarte Piet.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De overreactie maakt helaas dat het waar gaat worden.
Dank tokkie-Nederland voor het om zeep helpen van Piet.
Met dank aan de Telegraaf en consorten...quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Denk dat dat wel gaat meevallen. De overgrote meerderheid pro Zwarte Pieters zullen zich niet een andere Zwarte Piet op laten dringen. Die zullen gewoon door blijven gaan met het Sinterklaasfeest zoals het was inclusief de huidige vorm van Zwarte Piet.
Ik zit er meer over in dat 'officiele' Sinterklaasfeesten en uitingen (zoals de offiele intocht, sinterklaasjournaal en andere TV-pieten) wél van bovenaf aangestuurd gaan worden. Dat kan dan leiden tot tweedeling binnen de maatschappij en verwarring bij de kinderen.
Lijkt me niet bevorderlijk voor het Algemeen Belang.
Laten we een eigen partij oprichten!quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een geloofsgenoot van mij.
Ook ik ben links en ook ik moet niets van dat geforceerde multiculturalisme hebben.
Zoals ik al zei zijn die bewegingen achterhoedegevechten: heel Nederland viert straks gewoon op de oude manier Sinterklaas. De politiek houdt zich wijselijk uit de discussie want ze vrezen de negatieve gevolgen. In iedere peiling die ik de afgelopen jaren gezien heb haalt Zwarte Piet een "approval rating" van tussen de 80 en 90%. We spelen alsof er een discussie bestaat rondom Zwarte Piet maar feitelijk kun je stellen dat ie (op basis van dat soort cijfers) niet ter discussie staat. Zwarte Piet is populairder dan ooit en daar kan geen Quinsy of wie dan ook iets aan veranderen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je ziet nu aan alle kanten bewegingen dat Zwarte Piet om zeep wordt geholpen. Juist omdat men zo hysterisch reageert en het daardoor plots wel een racistisch dingetje wordt wat het verder nooit echt was...
Cultuur kan je niet om zeep helpen met een ijzeren vuist. Zelfs in dictaturen is dat niet gelukt, in een land wat min of meer democratisch is zal het helemaal niet lukken.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je ziet nu aan alle kanten bewegingen dat Zwarte Piet om zeep wordt geholpen. Juist omdat men zo hysterisch reageert en het daardoor plots wel een racistisch dingetje wordt wat het verder nooit echt was...
Oh, dat hoeft ook niet. Die cultuur slaat hierdoor gewoon langzaam maar zeker om.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Cultuur kan je niet om zeep helpen met een ijzeren vuist.
Aanstellerij van de politiekcorrecte elite? Waarop doel je dan precies? Of heb je weer een achterlijke scheet van GS overgenomen?quote:Terzijde, ik vind de reactie van rechts Nederland - waar jij op doelt met jouw Telegraafverwijzing - niet overtrokken en zelfs al zou het zo zijn dan is dat niet het probleem maar dan is aanstellerij van de politiekcorrecte elite het probleem.
Toch lijkt het de Telegraaf en consorten nu prima te lukken om Zwarte Piet om zeep te helpen...quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zoals ik al zei zijn die bewegingen achterhoedegevechten: heel Nederland viert straks gewoon op de oude manier Sinterklaas. De politiek houdt zich wijselijk uit de discussie want ze vrezen de negatieve gevolgen. In iedere peiling die ik de afgelopen jaren gezien heb haalt Zwarte Piet een "approval rating" van tussen de 80 en 90%. We spelen alsof er een discussie bestaat rondom Zwarte Piet maar feitelijk kun je stellen dat ie (op basis van dat soort cijfers) niet ter discussie staat. Zwarte Piet is populairder dan ooit en daar kan geen Quinsy of wie dan ook iets aan veranderen.
Transformeren in plaats van om zeep helpen zoals spinnen beter werkt dan liegen? Het heeft een betere kans maar ik voorspel dat mensen dan op een niet door de overheid gesteunde manier uiting zullen blijven geven aan die cultuur. Dat Zwarte Pieten zich massaal in en om het publiek zullen begeven en zullen doen wat ze al die jaren deden voor de dranghekken in plaats van achter de dranghekken. Thuis en op scholen zullen er ook Zwarte Pieten blijven komen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, dat hoeft ook niet. Die cultuur slaat hierdoor gewoon langzaam maar zeker om.
Precies.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zoals ik al zei zijn die bewegingen achterhoedegevechten: heel Nederland viert straks gewoon op de oude manier Sinterklaas. De politiek houdt zich wijselijk uit de discussie want ze vrezen de negatieve gevolgen. In iedere peiling die ik de afgelopen jaren gezien heb haalt Zwarte Piet een "approval rating" van tussen de 80 en 90%. We spelen alsof er een discussie bestaat rondom Zwarte Piet maar feitelijk kun je stellen dat ie (op basis van dat soort cijfers) niet ter discussie staat. Zwarte Piet is populairder dan ooit en daar kan geen Quinsy of wie dan ook iets aan veranderen.
Mwah, er is daar niet echt een schuldige voor aan te wijzen. Verandering stuit altijd op weerstand.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch lijkt het de Telegraaf en consorten nu prima te lukken om Zwarte Piet om zeep te helpen...
Het deel van de politieke elite die er nu op uit is om via staatssubsidie bij elke lage school een boekje met verkrachte sinterklaasliedtekstjes te doen belanden en die van plan was om voor Amsterdam de optocht aan te passen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:10 schreef 99.999 het volgende:
Aanstellerij van de politiekcorrecte elite? Waarop doel je dan precies?
Ik neem nooit scheten over van GS, zo was ik het totaal niet eens met de stelling van de Pownewsverslaggever dat "wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe" vertaald kan worden naar "als je werkt dan...". Dat heeft meer betekenissen en ook met slecht werk kan je rijk worden (huisjesmelkers, leenboeren) terwijl je met goed werk arm kan zijn.quote:Of heb je weer een achterlijke scheet van GS overgenomen?
Het zijn niet de Telegraaf-lezers en reaguurders die zulke beslissingen nemen, die worden genomen door de politici en andere bestuurders. Als zij in een paar reacties van een extreem deel van de lezers - want daar gaat het om - aanleiding zien om zulke maatregelen te nemen dan ligt het probleem toch echt bij die politici en bestuurders. Ik verwees naar hen met PC-elite aangezien niet alle bestuurders zo denken.quote:Juist door de daadwerkelijk racistische reacties vanuit de telegraaf/GS hoek gaat het bergafwaarts met Zwarte Piet. Daar ligt het probleem, niet bij je imaginaire PC-elite.
Ach ja, er zijn ook mensen die bewust geen Koningsdag vieren. Daar merkt niemand wat van, lekker boeiend.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Transformeren in plaats van om zeep helpen zoals spinnen beter werkt dan liegen? Het heeft een betere kans maar ik voorspel dat mensen dan op een niet door de overheid gesteunde manier uiting zullen blijven geven aan die cultuur. Dat Zwarte Pieten zich massaal in en om het publiek zullen begeven en zullen doen wat ze al die jaren deden voor de dranghekken in plaats van achter de dranghekken. Thuis en op scholen zullen er ook Zwarte Pieten blijven komen.
De overreactie werkt straks snel genoeg door in de maatschappij.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Transformeren in plaats van om zeep helpen zoals spinnen beter werkt dan liegen? Het heeft een betere kans maar ik voorspel dat mensen dan op een niet door de overheid gesteunde manier uiting zullen blijven geven aan die cultuur. Dat Zwarte Pieten zich massaal in en om het publiek zullen begeven en zullen doen wat ze al die jaren deden voor de dranghekken in plaats van achter de dranghekken. Thuis en op scholen zullen er ook Zwarte Pieten blijven komen.
Precies.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:23 schreef Vasilevski het volgende:
REWRITE ALL THE THINGS!!!
Die man is blijkbaar 'in onderhandeling' met Asscher. Ik wist niet dat een minister met elke jan lul moet 'onderhandelen' om zijn boek in een oplage van 1,5 miljoen door de staat te laten drukken. Ik ga zelf morgen even met Rutte bellen om te kijken of we niet even een dealtje kunnen sluiten om ligfietsen te verbieden.
Enfin, de bedoeling is dus inderdaad om dit boekje bij alle basisschoolkinderen door de strot te rammen. Hij zegt nog dat hij bijna met pijn in zijn hart het 'Vol verwachting klopt ons hart' uit de taal wou zuiveren. In de Griekse oudheid werden dit soort mannetjes door de goden gestraft voor hun hoogmoed, maar in het hier en nu is de kans groter dat ze subsidie krijgen.
Het meest opvallende van de nieuwe teksten heeft niet zozeer met Zwarte Piet te maken, maar met de complete afwezigheid van alle begrippen als goed, kwaad, zoet, stout, enz. Het is het totale relativisme: de Sint is er ook voor de kindertjes die pesten of die hun eigen oma beroven, want goed en fout bestaat niet, dat is allemaal maar relatief.
Alleen zal deze verandering geen voet aan de grond krijgen. Je kan als overheid enkel subsidies geven aan optochtorganisaties die een contract ondertekenen waarin staat dat er geen ZP zal deelnemen of dergelijke flauwekul, je hebt niet in de hand wat mensen op eigen initiatief (onbetaald) doen, dat bepalen die mensen zelf. (binnen de grenzen van de wetgeving)quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, er is daar niet echt een schuldige voor aan te wijzen. Verandering stuit altijd op weerstand.
Oh, je spookgedachten dus.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het deel van de politieke elite die er nu op uit is om via staatssubsidie bij elke lage school een boekje met verkrachte sinterklaasliedtekstjes te doen belanden en die van plan was om voor Amsterdam de optocht aan te passen.
Je lijkt weinig anders te doen eerlijk gezegdquote:Ik neem nooit scheten over van GS,
Neuh, het zijn amper formele beslissingen in dit proces. Sinterklaas is bijna volledig een particuliere aangelegenheid. En door de overreactie van je grote inspiratiebronnen slaat de maatschappij straks ook om.quote:zo was ik het totaal niet eens met de stelling van de Pownewsverslaggever dat "wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe" vertaald kan worden naar "als je werkt dan...". Dat heeft meer betekenissen en ook met slecht werk kan je rijk worden (huisjesmelkers, leenboeren) terwijl je met goed werk arm kan zijn.
[..]
Het zijn niet de Telegraaf-lezers en reaguurders die zulke beslissingen nemen, die worden genomen door de politici en andere bestuurders.
Wat een geleuter. Het gaat niet om maatregelen maar om de maatschappelijke tendens en juist die wordt aangejaagd door de overreactie vanuit de boze hoek.quote:Als zij in een paar reacties van een extreem deel van de lezers - want daar gaat het om - aanleiding zien om zulke maatregelen te nemen dan ligt het probleem toch echt bij die politici en bestuurders. Ik verwees naar hen met PC-elite aangezien niet alle bestuurders zo denken.
Doe mij ook zo'n glazen bol.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alleen zal deze verandering geen voet aan de grond krijgen.
Toch gek dan dat ik links ben terwijl GS rechts is.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:25 schreef 99.999 het volgende:
Je lijkt weinig anders te doen eerlijk gezegd...
Ik lees nooit de Telegraaf.quote:Neuh, het zijn amper formele beslissingen in dit proces. Sinterklaas is bijna volledig een particuliere aangelegenheid. En door de overreactie van je grote inspiratiebronnen slaat de maatschappij straks ook om.
Daar heb je geen glazen bol voor nodig, je hoeft slechts te begrijpen dat cultuur niet zomaar eventjes verandert omdat een paar mensen dat willen of omdat er een relletje is. Misschien zouden ze Grieks en Latijn moeten verplichten voor de eerste 4 jaar van het VWO, dan zouden wat meer mensen dit begrijpen.quote:
Het is dan ook niet alleen dat, die discussie woedt al wat langer en steeds meer signalen luiden wat dat betreft een verandering in. Zelfs Bram van der Bluft gaf laatst al aan dat de kleur van Piet gaat veranderen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar heb je geen glazen bol voor nodig, je hoeft slechts te begrijpen dat cultuur niet zomaar eventjes verandert omdat een paar mensen dat willen of omdat er een relletje is.
Het kan best dat in de komende tientallen jaren wat verandert maar als dat gebeurt dan zal dat zeer geleidelijk gebeuren omdat de meeste mensen dit willen en omdat het beter past bij de huidige maatschappij, niet op een geforceerde manier binnen een paar jaar tijd.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is dan ook niet alleen dat, die discussie woedt al wat langer en steeds meer signalen luiden wat dat betreft een verandering in. Zelfs Bram van der Bluft gaf laatst al aan dat de kleur van Piet gaat veranderen.
Een opgelegde verandering in de grote steden misschien. Niet in de rest van NL.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is dan ook niet alleen dat, die discussie woedt al wat langer en steeds meer signalen luiden wat dat betreft een verandering in. Zelfs Bram van der Bluft gaf laatst al aan dat de kleur van Piet gaat veranderen.
Ik heb zo'n idee dat "het volk" daar ook voor openstaat. En dat er mensen zijn die zich krampachtig proberen vast te houden aan het oude, tja, die hou je altijd.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb nooit de behoefte gehad om ZP te spelen maar gezien de ontwikkelingen van de laatste tijd overweeg ik warempel om het toch maar eens te gaan doen. Een voorbeeld van de weerstand van een cultuur. Dat laat zich niet eventjes wegpesten of veranderen. Het verandert geleidelijk aan doorheen de jaren omdat het volk dat zelf wil, niet naar aanleiding van een kunstgekkie die iets doms roept en andere gekkies die hier tegen ageren.
De verschuiving zal uiteindelijk overal gaan plaatsvinden.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een opgelegde verandering in de grote steden misschien. Niet in de rest van NL.
Denk jij.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De verschuiving zal uiteindelijk overal gaan plaatsvinden.
Jouw punt?quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach ja, er zijn ook mensen die bewust geen Koningsdag vieren. Daar merkt niemand wat van, lekker boeiend.
Da's ongetwijfeld de droom maar dat blijft het: een droomquote:Op vrijdag 12 september 2014 11:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als dat zou gebeuren dan zou het op vrijwillige basis zijn, niet omdat een paar huilhuilies dat opdragen, daar gaat het om.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ik heb niet zoveel met Sinterklaas dus het zal me aan m'n reet roesten wat er gebeurt. Gezien de oplaaiende discussies en de uitlatingen van o.a. Bram van der Vlugt denk ik dat, niets meer, niets minder.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Da's ongetwijfeld de droom maar dat blijft het: een droom
Dan zijn wij het dus eens over het feit dat het volk het zelf bepaalt en dat dit een onderdeel van een langdurige (tientallen jaren) ontwikkeling is en niet op basis van een akkefietje? Wij hebben alleen niet dezelfde indruk over wat de meerderheid van het volk wil. Ik denk dat de meerderheid van het volk ZP koestert. Misschien niet de dikke lippen en het kroeshaar maar wel de rest van ZP. En ja hoor, het uiterlijk van ZP is nu anders dan 20 jaar geleden. Maar ZP staat nog fier overeind.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb zo'n idee dat "het volk" daar ook voor openstaat. En dat er mensen zijn die zich krampachtig proberen vast te houden aan het oude, tja, die hou je altijd.
Dat is niet waar. In een populaire Syfy-serie (Warehouse 13) werd Black Pete genoemd en uitgelegd wie hij is en wat zijn geschiedenis is.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:43 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat geen één USA'er het figuur Zwarte Piet kent.
Voor zover ik weet, heeft de Zwarte Piet al een behoorlijke metamorfose ondergaan. terug in ere hersteld zou hij niet meer kindvriendelijk zijn en gebruikt worden als boeman. een roe was een soort stok waarmee geslagen werd op kinderen. En dan had je uiteraard nog de zak waar kinderen in werden gestopt.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:22 schreef DrDentz het volgende:
Misschien ontstaat er nu in Nederland wel een soort Amish-groep van mensen die Sinterklaas geforceerd op de oude racistische manier blijft vieren. Hun kinderen mogen alleen de klassieke teksten zingen en Piet moet een roetzwarte knecht zijn. De kinderen die nu geboren worden en alleen de softe variant van Sinterklaas vieren zullen in de toekomst verbijsterd naar de Amish-Sinterklaasvierders kijken en zich afvragen hoe hun voorouders dat ooit zo hebben kunnen vieren.
Wordt die Duitse equivalent van Piet niet nog steeds gebruikt als boeman? Wat dat betreft zijn wij Nederlanders maar watjes.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:55 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Voor zover ik weet, heeft de Zwarte Piet al een behoorlijke metamorfose ondergaan. terug in ere hersteld zou hij niet meer kindvriendelijk zijn en gebruikt worden als boeman. een roe was een soort stok waarmee geslagen werd op kinderen. En dan had je uiteraard nog de zak waar kinderen in werden gestopt.
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. De tweedeling is in Nederland in veel opzichten groter geworden, dat zie je aan de cijfers maar je ziet het ook als je op straat rondloopt (minder prettige volksbuurten en meer winkels en activiteiten voor de welgestelden). Nederland had relatief weinig criminaliteit, geweld, verloedering etc. en relatief veel vrijwilligers omdat er relatief weinig tweedeling was. Mensen die denken dat je de tweedeling kan vergroten zonder dit alles erbij te krijgen zullen van een koude kermis thuiskomen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:02 schreef byah het volgende:
de hele discussie rond zwarte piet is gewoon een projectie van de sociale onrust in dit land. De frustraties gaan een keer escaleren.
mooi, precies wat ik ook van die teksten vond toen ik ze las.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:23 schreef Vasilevski het volgende:
Het meest opvallende van de nieuwe teksten heeft niet zozeer met Zwarte Piet te maken, maar met de complete afwezigheid van alle begrippen als goed, kwaad, zoet, stout, enz. Het is het totale relativisme: de Sint is er ook voor de kindertjes die pesten of die hun eigen oma beroven, want goed en fout bestaat niet, dat is allemaal maar relatief.
Inderdaad, plus dat ze hiermee buiten haar expertisegebied trad. Dat zij veel verstand heeft van hetgeen waarop ze promoveerde wil ik best geloven maar van Zwarte Piet en Sinterklaas begrijpt ze niets. Dat zie je vaak bij deskundige mensen, dat ze de grootst mogelijke onzin verkondigen buiten hun expertisegebied.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:08 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Het eerste wat die mw. Shepherd (die zgn. VN-medewerkster) in Nederland riep is dat ze professor is en 17 boeken geschreven had.
Toen wist ik meteen wat (ook) haar probleem was. Een diepgeworteld persoonlijk probleem.
En blanke vla ook? XDquote:Op vrijdag 12 september 2014 12:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zullen we met dit gezeik ook maar meteen een nieuwe discussie op gang brengen? Ik wil namelijk dat fietsen verboden gaat worden in Nederland. De Duitsers zouden zich namelijk gekwetst voelen en dit teveel associëren met de oorlog....
Open een nieuw topic.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zullen we met dit gezeik ook maar meteen een nieuwe discussie op gang brengen? Ik wil namelijk dat fietsen verboden gaat worden in Nederland. De Duitsers zouden zich namelijk gekwetst voelen en dit teveel associëren met de oorlog....
ehm, zo wordt hij door ouders nog steeds gebruikt. Niet overal nee. Maar ik ken genoeg ouders die inderdaad nog dreigen met Zwarte Piet, de zak naar Spanje, het niet krijgen van cadeautjes.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:55 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Voor zover ik weet, heeft de Zwarte Piet al een behoorlijke metamorfose ondergaan. terug in ere hersteld zou hij niet meer kindvriendelijk zijn en gebruikt worden als boeman. een roe was een soort stok waarmee geslagen werd op kinderen. En dan had je uiteraard nog de zak waar kinderen in werden gestopt.
Dat dus. Misschien moeten Powned en WNL maar eens met een eigen Sinterklaasintocht en Sinterklaasfeestprogramma's komen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Denk dat dat wel gaat meevallen. De overgrote meerderheid pro Zwarte Pieters zullen zich niet een andere Zwarte Piet op laten dringen. Die zullen gewoon door blijven gaan met het Sinterklaasfeest zoals het was inclusief de huidige vorm van Zwarte Piet.
Ik zit er meer over in dat 'officiele' Sinterklaasfeesten en uitingen (zoals de offiele intocht, sinterklaasjournaal en andere TV-pieten) wél van bovenaf aangestuurd gaan worden. Dat kan dan leiden tot tweedeling binnen de maatschappij en verwarring bij de kinderen.
Lijkt me niet bevorderlijk voor het Algemeen Belang.
Dat is alles waar die club op draait.... Dus niet zo gek dat het een grote inspiratiebron is voor je onzinquote:Op vrijdag 12 september 2014 11:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Toch gek dan dat ik links ben terwijl GS rechts is.
Ik denk toevallig hetzelfde over multicultizaakjes
Ach, GS of Telegraaf, 1 pot achterlijk nat.quote:en vrijheid van meningsuiting en zo, dat wil nog niet zeggen dat ik het overneem. Jij zou toch inmiddels moeten weten dat ik het op sociaaleconomisch vlak zelden eens ben met wat een GS-'verslaggever' vindt.
[..]
Ik lees nooit de Telegraaf.
Jusit door al die doodsbedreigingen en het geweld uit die hoek gaat het mis. Er hoeft maar 1 neger of groene in elkaar geslagen te worden en het is bal...quote:Ach welnee. De meeste mensen trekken zich geen drol aan van de reacties van die 1% van de Telegraaf- en Geenstijl-lezers die reageert op hun forum. Doe niet zo gek! Jij onderschat hoe sterk cultuur is, dat laat zich niet zomaar eventjes veranderen omdat een paar mensen dat willen of omdat er eens een relletje is.
Het is niet alles waar GS op draait en het is geen inspiratiebron voor mij, veel mensen zijn onafhankelijk van elkaar tot dezelfde mening gekomen met dank aan het geconfronteerd worden met alle problemen die bepaalde multiculturaliteit heeft veroorzaakt. De mensen die in een villabuurt of een bovenmodale koopwoning wonen merken hier weinig van, veel mensen die in een gewone buurt wonen wel.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is alles waar die club op draait.... Dus niet zo gek dat het een grote inspiratiebron is voor je onzin.
Dat gaat echt niet gebeuren. De felle reacties zijn een gevolg van het feit dat die mensen het zat zijn dat onze cultuur bedreigd wordt (denken zij), een klein deel van de mensen die dit zo voelt schreeuwt hier over en een kleine minderheid van die mensen uit zich op een extreme manier op zo'n forum. Niets aan de hand, doorlopen.quote:Jusit door al die doodsbedreigingen en het geweld uit die hoek gaat het mis. Er hoeft maar 1 neger of groene in elkaar geslagen te worden en het is bal...
Die agressie in het ZP-debat is opvallend anders. Feller, hufteriger, openlijk discriminerend.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[.
[..]
Dat gaat echt niet gebeuren. De felle reacties zijn een gevolg van het feit dat die mensen het zat zijn dat onze cultuur bedreigd wordt (denken zij), een klein deel van de mensen die dit zo voelt schreeuwt hier over en een kleine minderheid van die mensen uit zich op een extreme manier op zo'n forum. Niets aan de hand, doorlopen.
Ik denk dat je het eerder als een symptoom moet zien van de werkelijke problemen die daarachter liggen die niets met ZP te maken hebben. Wat die werkelijke problemen zijn? Moeilijk uit te leggen maar het heeft een sterke verwantschap met waarom de LPF en de PVV zo snel zo populair werden, waarom GS zo snel zo populair werd en de Telegraaf nog steeds aardig verkoopt. Een grote onvrede van een groot deel van de maatschappij die het gevoel heeft dat hun problemen al erg lang genegeerd worden door de gevestigde macht die slechts de met de vruchten maar niet met de lasten van bepaald beleid worden geconfronteerd terwijl zij (de ontevreden mensen) wel onevenredig veel met die lasten te maken krijgen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die agressie in het ZP-debat is opvallend anders. Feller, hufteriger, openlijk discriminerend.
Het gaat dus ook niet over... het is geen zomerhype.
Mensen schreeuwen het uit: ik discrimineer niet.... ZP is een lieve knuffelallochtoon.
Ze schreeuwen iets weg..
Men komt aan iets heel dierbaars: volkomen logisch dat de toon dan ook een stuk heftiger wordt. Als je mensen gaat opjagen en onder druk gaat zetten dan krijg je extremere reacties.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die agressie in het ZP-debat is opvallend anders. Feller, hufteriger, openlijk discriminerend.
Het gaat dus ook niet over... het is geen zomerhype.
Mensen schreeuwen het uit: ik discrimineer niet.... ZP is een lieve knuffelallochtoon.
Ze schreeuwen iets weg..
Hoezo worden ZP-fans opgejaagd? Het is eerder andersom. Zie Malieveld vorig jaar.... men maakte jacht op een vermeende anti ZP-dame.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Men komt aan iets heel dierbaars: volkomen logisch dat de toon dan ook een stuk heftiger wordt. Als je mensen gaat opjagen en onder druk gaat zetten dan krijg je extremere reacties.
Buitenlanderhaat ...neurotisch ontkennen dat men discrimineert daarmeequote:Op vrijdag 12 september 2014 12:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk dat je het eerder als een symptoom moet zien van de werkelijke problemen die daarachter liggen die niets met ZP te maken hebben. Wat die werkelijke problemen zijn? Moeilijk uit te leggen maar het heeft een sterke verwantschap met waarom de LPF en de PVV zo snel zo populair werden,
Lekker maatgevend voorbeeld weer. Vrijwel heel Nederland is tegen het tornen aan Zwarte Piet dus daar zullen dan ook wel idioten tussen zitten (zoals die lui op het Malieveld).quote:Op vrijdag 12 september 2014 14:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoezo worden ZP-fans opgejaagd? Het is eerder andersom. Zie Malieveld vorig jaar.... men maakte jacht op een vermeende anti ZP-dame.
Voor die malievelddemonstranten geldt eerder dat zij ineens ZP-activist worden omdat ze buitenlanderhaters zijn.
Jaja... je vergeet een boel mensen die niet tegen het tornen zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2014 14:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Lekker maatgevend voorbeeld weer. Vrijwel heel Nederland is tegen het tornen aan Zwarte Piet dus daar zullen dan ook wel idioten tussen zitten (zoals die lui op het Malieveld).
In het algemeen gesproken heb je gelijk, Maar je vergeet daarbijkomend de neiging mensen die dit feestvorm niet kunnen waarderen ---immers zij worden geïmiteerd- te negeren en hun aantal en motieven te bagatelliseren.quote:En pro-ZP jaagt niet op want zij zijn niet degenen die de ander iets willen afnemen: ze willen enkel het dierbare wat ze hebben behouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |