abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144447453
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:01 schreef beantherio het volgende:
Ik vraag me af of Quinsy en de zijnen zich wel realiseren dat er een prijs betaald moet worden voor dit gedoe. Je ziet mensen al steeds makkelijker worden met dingen die mogelijk racistisch kunnen zijn met het idee van "ach ja, zelfs Zwarte Piet wordt racistisch genoemd dus wat maakt het nog uit". De prijs voor het gefrutsel aan Zwarte Piet is meer racisme: zou men dat wel door hebben?
Meer racisme of openlijker racisme? Door de hysterische overreactie op hun gezeur helpen uiteindelijk de pro-Zwarte Pieten, onze Zwarte Piet om zeep...
pi_144447456
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:01 schreef beantherio het volgende:
Ik vraag me af of Quinsy en de zijnen zich wel realiseren dat er een prijs betaald moet worden voor dit gedoe. Je ziet mensen al steeds makkelijker worden met dingen die mogelijk racistisch kunnen zijn met het idee van "ach ja, zelfs Zwarte Piet wordt racistisch genoemd dus wat maakt het nog uit". De prijs voor het gefrutsel aan Zwarte Piet is meer racisme: zou men dat wel door hebben?
Ik denk dat strijders als Nelson Mandela en Martin Luther King zich zouden omdraaien in hun graf als ze konden zien hoe het woord racisme zijn waarde verliest.
pi_144447465
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:02 schreef byah het volgende:
de hele discussie rond zwarte piet is gewoon een projectie van de sociale onrust in dit land. De frustraties gaan een keer escaleren.
Die escaleert al.

Enschede is in principe failliet door de schulden die het heeft en wanhopig zoekt naar nieuw geld om zijn uitkeringsbestand te kunnen financieren. Alleen al in Enschede zijn er 19% werklozen. Ter vergelijking, Amsterdam heeft er 11%.

Enschede was in de jaren 1960-1980 een zeer florerende stad door de textielindustrie. Deze arbeiders werden naar voren geschoven door hun werk moraliteit, diende als voorbeeld.

Enschede is op.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_144447482
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:07 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Ik denk dat strijders als Nelson Mandela en Martin Luther King zich zouden omdraaien in hun graf als ze konden zien hoe het woord racisme zijn waarde verliest.
Ik ben benieuwd wat Martin Luther King van zwarte piet had gevonden.
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:08:33 #105
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_144447485
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit. Ze geven de schuld van hun mislukte levens en ellende aan de blanke. Alles is hun schuld, zij worden gediscrimineerd en krijgen nergens de kans. Alles moet ze maar toe komen... Maar he, wat schiet mij opeens te binnen:

http://www.dumpert.nl/med(...)ismeroepers_uit.html
Het eerste wat die mw. Shepherd (die zgn. VN-medewerkster) in Nederland riep is dat ze professor is en 17 boeken geschreven had.

Toen wist ik meteen wat (ook) haar probleem was. Een diepgeworteld persoonlijk probleem.
pi_144447525
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:08 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Die bestond destijds al geruime tijd, dus blijkbaar was piet niet zo boeiend.
pi_144447547
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:10 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Die bestond destijds al geruime tijd, dus blijkbaar was piet niet zo boeiend.
Hij wist waarschijnlijk niet van zijn bestaan af, maar ik heb nog geen Amerikaan gezien die Zwarte Piet wel een leuk figuur vindt.
pi_144447593
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:08 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Het eerste wat die mw. Shepherd (die zgn. VN-medewerkster) in Nederland riep is dat ze professor is en 17 boeken geschreven had.

Toen wist ik meteen wat (ook) haar probleem was. Een diepgeworteld persoonlijk probleem.
Die shepherd moet helemaal haar bek houden. Zij is een vooraanstaande strijdster voor eventuele herstelbetalingen te regelen. Zodat de afstammelingen van de slaven (met dat complex) allemaal persoonlijk kunnen profiteren over de dode ruggen van voorouders. Gaat haar allemaal om geld. Hypocriet geld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_144447684
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:08 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Denk dat hij wel tevreden zou zijn geweest.

Wat MLK heeft meegemaakt maakt ZP wellicht nog wel belachelijker dan wij denken :P
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 september 2014 @ 10:23:30 #110
862 Arcee
Look closer
pi_144447761
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 06:53 schreef Paul het volgende:
Alle Sinterklaasliedjes worden herschreven
Dit neigt steeds meer naar een zorgvuldig opgebouwde 1 april-grap.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_144447802
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:23 schreef Arcee het volgende:

[..]

De overreactie maakt helaas dat het waar gaat worden.

Dank tokkie-Nederland voor het om zeep helpen van Piet.
pi_144447883
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:12 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Hij wist waarschijnlijk niet van zijn bestaan af, maar ik heb nog geen Amerikaan gezien die Zwarte Piet wel een leuk figuur vindt.
Ik heb sowieso weinig Amerikanen gezien die een mening hadden over Zwarte Piet die goed onderbouwd was.
pi_144447909
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:23 schreef Vasilevski het volgende:
REWRITE ALL THE THINGS!!!

Die man is blijkbaar 'in onderhandeling' met Asscher. Ik wist niet dat een minister met elke jan lul moet 'onderhandelen' om zijn boek in een oplage van 1,5 miljoen door de staat te laten drukken. Ik ga zelf morgen even met Rutte bellen om te kijken of we niet even een dealtje kunnen sluiten om ligfietsen te verbieden.
Oh? De staat wil doodleuk miljoenen Euro's verspillen voor dit. Ja hoor, bouw vooral extra schuld op voor zulke flauwekul. Wat een visie! :r

quote:
Enfin, de bedoeling is dus inderdaad om dit boekje bij alle basisschoolkinderen door de strot te rammen.
Ik zou het direct bij het oud papier gooien als ik de directeur van een lage school zou zijn.

quote:
Het meest opvallende van de nieuwe teksten heeft niet zozeer met Zwarte Piet te maken, maar met de complete afwezigheid van alle begrippen als goed, kwaad, zoet, stout, enz. Het is het totale relativisme: de Sint is er ook voor de kindertjes die pesten of die hun eigen oma beroven, want goed en fout bestaat niet, dat is allemaal maar relatief.
Ook ik heb daar moeite mee. Ik wil ook niet zo ver gaan als dat Geenstijl doet, ook sommige slechte krijgen veel zoet en goede mensen kunnen de roe krijgen maar dat is een ander verhaal.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144447934
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:23 schreef Arcee het volgende:

[..]

Stel je voor, dat zou me wat zijn! Op 1 april openbaren dat het 1 grote grap was. _O_
#NoDAPL
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:32:15 #115
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_144447955
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist de overreactie bij degenen die wél invloed hebben, en niet die van de tokkies, die daarvoor zorgt.
pi_144448028
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:17 schreef beantherio het volgende:
Die nieuwe teksten zijn echt te dom voor woorden: http://static1.ad.nl/stat(...)met_je_Piet_6326.pdf :')

Het geforceerde multiculturele druipt er vanaf. Ik ben links maar dit slaat helemaal nergens op. _O-
Een geloofsgenoot van mij. O+
Ook ik ben links en ook ik moet niets van dat geforceerde multiculturalisme hebben.
#NoDAPL
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:37:14 #117
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144448061
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Meer racisme of openlijker racisme? Door de hysterische overreactie op hun gezeur helpen uiteindelijk de pro-Zwarte Pieten, onze Zwarte Piet om zeep...
Ik zie geen overreactie maar juist een onderreactie. Veel Nederlanders laten het wel erg makkelijk van zich afglijden.

En in alle realiteit is er geen sprake van dat "Zwarte Piet om zeep geholpen wordt". Dit en dat gedoe met dat speelgoed zijn feitelijk niet veel meer dan achterhoedegevechten. 99% van Nederland viert straks nog gewoon op dezelfde manier Sinterklaas: dus met Zwarte Piet.
pi_144448208
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:32 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist de overreactie bij degenen die wél invloed hebben, en niet die van de tokkies, die daarvoor zorgt.
Dat is een reactie op de tokkies.
pi_144448225
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:32 schreef Iblardi het volgende:

[..]

De tokkies van beide kampen maken het meeste geluid en generen dus ook de meeste aandacht.
pi_144448237
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:37 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik zie geen overreactie maar juist een onderreactie. Veel Nederlanders laten het wel erg makkelijk van zich afglijden.

En in alle realiteit is er geen sprake van dat "Zwarte Piet om zeep geholpen wordt". Dit en dat gedoe met dat speelgoed zijn feitelijk niet veel meer dan achterhoedegevechten. 99% van Nederland viert straks nog gewoon op dezelfde manier Sinterklaas: dus met Zwarte Piet.
Je ziet nu aan alle kanten bewegingen dat Zwarte Piet om zeep wordt geholpen. Juist omdat men zo hysterisch reageert en het daardoor plots wel een racistisch dingetje wordt wat het verder nooit echt was...
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:43:32 #121
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144448245
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:12 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Omdat geen één USA'er het figuur Zwarte Piet kent.
pi_144448363
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Denk dat dat wel gaat meevallen. De overgrote meerderheid pro Zwarte Pieters zullen zich niet een andere Zwarte Piet op laten dringen. Die zullen gewoon door blijven gaan met het Sinterklaasfeest zoals het was inclusief de huidige vorm van Zwarte Piet.

Ik zit er meer over in dat 'officiele' Sinterklaasfeesten en uitingen (zoals de offiele intocht, sinterklaasjournaal en andere TV-pieten) wél van bovenaf aangestuurd gaan worden. Dat kan dan leiden tot tweedeling binnen de maatschappij en verwarring bij de kinderen.
Lijkt me niet bevorderlijk voor het Algemeen Belang.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_144448456
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Denk dat dat wel gaat meevallen. De overgrote meerderheid pro Zwarte Pieters zullen zich niet een andere Zwarte Piet op laten dringen. Die zullen gewoon door blijven gaan met het Sinterklaasfeest zoals het was inclusief de huidige vorm van Zwarte Piet.

Ik zit er meer over in dat 'officiele' Sinterklaasfeesten en uitingen (zoals de offiele intocht, sinterklaasjournaal en andere TV-pieten) wél van bovenaf aangestuurd gaan worden. Dat kan dan leiden tot tweedeling binnen de maatschappij en verwarring bij de kinderen.
Lijkt me niet bevorderlijk voor het Algemeen Belang.
Met dank aan de Telegraaf en consorten...
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:59:34 #124
38114 beantherio
pi_144448665
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een geloofsgenoot van mij. O+
Ook ik ben links en ook ik moet niets van dat geforceerde multiculturalisme hebben.
Laten we een eigen partij oprichten! O+

Ik heb een hekel aan politieke dogma's en het krampachtig vasthouden aan beginselen die hun doel voorbij schieten. Racisme bestrijden is goed maar dat betekend niet dat je je gezond verstand niet hoeft te gebruiken. En ik mis dat aan de kant van "anti-Piet". Daar probeert men het veelal naar het academische te trekken maar weigert men na te denken over het hier en nu.

En ja, je zult die kant juist zelf veel beschuldigingen horen uiten over "oogkleppen" en "dom". Maar ik denk eigenlijk dat men nauwelijks weet waar men nu eigenlijk tegen is. Ik heb Zwarte Piet altijd gezien als een heel positief rolmodel en volgens mij ben ik daar niet de enige in. Dat gegeven heeft men aan de kant van Quinsy en de zijnen totaal niet op het netvlies: men heeft zich helemaal vastgebeten in het idee van Zwarte Piet als racistisch iets en de liefhebbers van Zwarte Piet als racisten. Gezond verstand en empathie ontbreekt in hun gedachtegang.
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:03:58 #125
38114 beantherio
pi_144448770
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je ziet nu aan alle kanten bewegingen dat Zwarte Piet om zeep wordt geholpen. Juist omdat men zo hysterisch reageert en het daardoor plots wel een racistisch dingetje wordt wat het verder nooit echt was...
Zoals ik al zei zijn die bewegingen achterhoedegevechten: heel Nederland viert straks gewoon op de oude manier Sinterklaas. De politiek houdt zich wijselijk uit de discussie want ze vrezen de negatieve gevolgen. In iedere peiling die ik de afgelopen jaren gezien heb haalt Zwarte Piet een "approval rating" van tussen de 80 en 90%. We spelen alsof er een discussie bestaat rondom Zwarte Piet maar feitelijk kun je stellen dat ie (op basis van dat soort cijfers) niet ter discussie staat. Zwarte Piet is populairder dan ooit en daar kan geen Quinsy of wie dan ook iets aan veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')