abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144429450

Russische kritiek op de VS jegens het bombarderen van Syrië.
pi_144429503
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:05 schreef IPA35 het volgende:
:')
pi_144429622
Al Hasaka Province: The regime forces supported by their militiamen advanced in the neighborhood of Gweran in the southeast of the city of Die Ezzor Hasakah after violent clashes with the fighters of the neighborhood, where they took control over the western parts of the neighborhood.

https://www.facebook.com/syriahroe/posts/581767065264969
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_144429832
Ik kan niet wachten op het moment dat de VS vrede komt brengen in Syrië.

_O-
  donderdag 11 september 2014 @ 19:20:46 #230
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_144429872
DrMarcusP twitterde op donderdag 11-09-2014 om 10:02:35 Where was Obama when ISIS/IS took over Raqqa, in Syria, at the beginning of 2013??? Think about it. #Syria #IS reageer retweet
KeepingtheLeith twitterde op donderdag 11-09-2014 om 03:15:25 Obama is now bragging about destroying Syria's chemical weapons - actually, Russia recommended this, idiot. reageer retweet
SyrianLionesss twitterde op donderdag 11-09-2014 om 16:16:50 #NDF forces in Ain Mneen #Damascus after terrorists withdrew from the town #Syria http://t.co/XFsmjTCvb6 reageer retweet

Anti-Turkije
pi_144429936
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:51 schreef SadPanda het volgende:
Assad gaat niet verwijdert worden, ook niet geleidelijk. Of worden de rebellen opeens duizend keer zo groot en sterk?
Dat ligt maar net eraan hoe de Amerikaanse pet staat. Willen ze echt Assad weghebben dan gaan ze over tot geleidelijk toenemende steun en sturen van wapens waar de rebellen echt wat aan hebben om Assad te bestrijden. Willen ze dat echter niet dan blijven ze voor de vorm munitie, kogelvrije vesten en wat nightvisions sturen. Zoals voorheen zeg maar.

Maar het staat buiten kijf dat je niet eens duizenden nieuwe recruits naar binnen hoeft te sturen maar het gewoon kan doen door hen de juiste wapens te geven. Wapens die bijv. de Syrische luchtmacht onschadelijk maken en dan door middel van inlichtingen van Amerikaanse en aliantie zijde + hier en daar logistieke hulp van vooruitgestuurde experts kan de strijd doen kantelen. Eigenlijk gewoon zoals in Irak gaande is. Daar zijn Amerikaanse militaire experts bezig belangrijke inlichtingen te verzamelen, naast die via satellieten en vliegtuigen, en helpen de lokale partners op verschillende wijze in hun gevechten tegen ISIS. En de lokale partners hebben betere wapens gekregen die een verschil maken.

Maar nogmaals ligt het eraan wat ze in Washington besluiten en in hoeverre ze echt Assad (snel) willen zien vertrekken. En hier speelt de volgende president en van welke signatuur dat wordt een grote rol in.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_144429966
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:59 schreef theunderdog het volgende:
_O-

Dat geloof jij serieus? de VS is militair gezien veel en veel sterker dan Rusland, maar Rusland is wel te sterk om je er maar niets van aan te trekken.
Ik snap niet welk punt je probeert te maken of waar je precies op doelt.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_144430019
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:23 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik snap niet welk punt je probeert te maken of waar je precies op doelt.
"In die zin doet Russische kritiek de Amerikanen helemaal niets meer waarschijnlijk"

Dit is volledige onzin natuurlijk.
pi_144430102
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:22 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Dat ligt maar net eraan hoe de Amerikaanse pet staat. Willen ze echt Assad weghebben dan gaan ze over tot geleidelijk toenemende steun en sturen van wapens waar de rebellen echt wat aan hebben om Assad te bestrijden. Willen ze dat echter niet dan blijven ze voor de vorm munitie, kogelvrije vesten en wat nightvisions sturen. Zoals voorheen zeg maar.

Maar het staat buiten kijf dat je niet eens duizenden nieuwe recruits naar binnen hoeft te sturen maar het gewoon kan doen door hen de juiste wapens te geven. Wapens die bijv. de Syrische luchtmacht onschadelijk maken en dan door middel van inlichtingen van Amerikaanse en aliantie zijde + hier en daar logistieke hulp van vooruitgestuurde experts kan de strijd doen kantelen. Eigenlijk gewoon zoals in Irak gaande is. Daar zijn Amerikaanse militaire experts bezig belangrijke inlichtingen te verzamelen, naast die via satellieten en vliegtuigen, en helpen de lokale partners op verschillende wijze in hun gevechten tegen ISIS. En de lokale partners hebben betere wapens gekregen die een verschil maken.

Maar nogmaals ligt het eraan wat ze in Washington besluiten en in hoeverre ze echt Assad (snel) willen zien vertrekken. En hier speelt de volgende president en van welke signatuur dat wordt een grote rol in.
Als de volgende president daadwerkelijk weer een republikein gaat worden dan eet ik mijn schoenen op.
pi_144430300
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:24 schreef theunderdog het volgende:
"In die zin doet Russische kritiek de Amerikanen helemaal niets meer waarschijnlijk"

Dit is volledige onzin natuurlijk.
Het doet ze wel wat nu het om ISIS aanvallen in Syrie gaat en Rusland bezwaar maakt daartegen? Zoja, wat doet het dan met ze volgens jou? Je denkt dat Obama dat helemaal niet had verwacht toen hij zijn strijdplan bekend maakte? Indien hij dat wel had verwacht, denk je dan niet dat hij er toch gewoon schijt aan heeft?

ISIS in Irak en Syrie vat de Obama administratie op als een groot gevaar (geworden) voor de Amerikaanse national security. We refereren zelf dat ze het niet toestaan dat een 9/11 opnieuw wordt geplanned. Om even aan te duiden hoe de zaken liggen en of Amerikanen bereid zijn naar Rusland te luisteren en/of in te binden om ISIS niet in Syrie aan te vallen.
  donderdag 11 september 2014 @ 19:32:52 #236
421524 SadPanda
pi_144430391
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:22 schreef Aloulou het volgende:
Willen ze dat echter niet dan blijven ze voor de vorm munitie, kogelvrije vesten en wat nightvisions sturen. Zoals voorheen zeg maar.
Ik zou eens beter opletten. Velen rebellen zijn getraind in Jordanië en Qatar door de VS en er zijn ook vele wapens aan ze geven, ook anti-tanks wapens.

De rest van je post gaat opnieuw alleen maar over Syrië verzwakken en niet verslaan terwijl ik het daar juist over had.

quote:
Willen ze echt Assad weghebben dan gaan ze over tot geleidelijk toenemende steun en sturen van wapens waar de rebellen echt wat aan hebben om Assad te bestrijden.
Dit bijvoorbeeld, ook met nog veel meer betere wapens aan de rebellen en meer training verslaan ze het Syrische leger niet. De uiteindelijk relatieve stabilisering van Syrië wordt er alleen maar mee uitgesteld. Als ze dat zouden doen dan willen ze hem niet echt weg hebben maar alleen maar de uiteindelijk overwinning nog meer uitstellen.
Anti-Turkije
pi_144430534
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:30 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Het doet ze wel wat nu het om ISIS aanvallen in Syrie gaat en Rusland bezwaar maakt daartegen? Zoja, wat doet het dan met ze volgens jou? Je denkt dat Obama dat helemaal niet had verwacht toen hij zijn strijdplan bekend maakte? Indien hij dat wel had verwacht, denk je dan niet dat hij er toch gewoon schijt aan heeft?

ISIS in Irak en Syrie vat de Obama administratie op als een groot gevaar (geworden) voor de Amerikaanse national security. We refereren zelf dat ze het niet toestaan dat een 9/11 opnieuw wordt geplanned. Om even aan te duiden hoe de zaken liggen en of Amerikanen bereid zijn naar Rusland te luisteren en/of in te binden om ISIS niet in Syrie aan te vallen.
Allemaal leuk en aardig, maar het is nooit fijn om een sterke kernmacht tegen je te hebben.

De tijd dat de VS echt schijt kon hebben is wel voorbij.
pi_144430604
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:32 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik zou eens beter opletten. Velen rebellen zijn getraind in Jordanië en Qatar door de VS en er zijn ook vele wapens aan ze geven, ook anti-tanks wapens.

De rest van je post gaat opnieuw alleen maar over Syrië verzwakken en niet verslaan terwijl ik het daar juist over had.

[..]

Dit bijvoorbeeld, ook met nog veel meer betere wapens aan de rebellen en meer training verslaan ze het Syrische leger niet. De uiteindelijk relatieve stabilisering van Syrië wordt er alleen maar mee uitgesteld. Als ze dat zouden doen dan willen ze hem niet echt weg hebben maar alleen maar de uiteindelijk overwinning nog meer uitstellen.
Het is ook gewoon een stukje machtsvertoon he, de VS wil weer laten zien hoe stoer ze wel niet zijn.

Obama doet dat nog relatief subtiel, Bush had vrouwen met kinderen vliegles gegeven.
  donderdag 11 september 2014 @ 19:53:22 #239
421524 SadPanda
pi_144431340
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is ook gewoon een stukje machtsvertoon he, de VS wil weer laten zien hoe stoer ze wel niet zijn.

Obama doet dat nog relatief subtiel, Bush had vrouwen met kinderen vliegles gegeven.
_O-
Anti-Turkije
pi_144431381
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:32 schreef SadPanda het volgende:
Ja dit is iets wat ik echt niet wist. Thanks voor dit nieuwtje.

quote:
Ik stel toch dat ik niet weet welke kant de overhand krijgt politiek gezien in Amerika. De kant die Assad niet perse willen verdrijven zoals Obama (voorheen), of de naar ik vermoed Republikeinen en binnen hun rechtse kringen die Assad al veel langer hadden willen zien vertrekken en nu Obama verwijten dat hij het allemaal veel te slap heeft aangepakt.

quote:
Dit bijvoorbeeld, ook met nog veel meer betere wapens aan de rebellen en meer training verslaan ze het Syrische leger niet.
Dan hebben we een meningsverschil hier.
pi_144431537
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:35 schreef theunderdog het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar het is nooit fijn om een sterke kernmacht tegen je te hebben.
Dus Obama kondigt zijn plannen aan terwijl ie al weet dat hij teruggeroepen wordt door de Russen en in moet binden? Ik neem aan dat je niet zo naief bent dat je denkt dat Obama niet vooraf zou weten dat de Russen bezwaar zouden maken met alle grote praatjes die daarbij horen.

quote:
De tijd dat de VS echt schijt kon hebben is wel voorbij.
Ze hebben het in Irak nog laten zien. En als het om nationale veiligheid gaat zullen ze dat ook in Syrie doen. Tenzij ze menen dat het aanblijven van Assad uiteindelijk toch beter is voor hun nationale veiligheid. En die groep bestaat in het Amerikaanse congres, hoewel ik betwijfel of die in de meerderheid zijn.
  donderdag 11 september 2014 @ 20:00:52 #242
421524 SadPanda
pi_144431710
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:54 schreef Aloulou het volgende:
Ja dit is iets wat ik echt niet wist. Thanks voor dit nieuwtje.
Maak dan niet van die domme vergelijkingen.

quote:
Ik stel toch dat ik niet weet welke kant de overhand krijgt politiek gezien in Amerika. De kant die Assad niet perse willen verdrijven zoals Obama (voorheen), of de naar ik vermoed Republikeinen en binnen hun rechtse kringen die Assad al veel langer hadden willen zien vertrekken en nu Obama verwijten dat hij het allemaal veel te slap heeft aangepakt.
Dat is maar een politiek spelletje, de Republikeinen zouden het niet veel anders hebben aangepakt (en dat konden ze ook niet). Net als onder de Democraten de Irakoorlog er ook gewoon gekomen was. De enige wijze waarop Syrië verslagen had kunnen worden is door middel van bombardementen maar die heeft Rusland tegengehouden.
De populairste Republikeinse kandidaat voor 2016 wil overigens de steun aan de terroristen staken.

quote:
Dan hebben we een meningsverschil hier.
Dat je dat serieus denkt.. Zelfs Obama zei het tegendeel.
Anti-Turkije
pi_144431979
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:57 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Dus Obama kondigt zijn plannen aan terwijl ie al weet dat hij teruggeroepen wordt door de Russen en in moet binden? Ik neem aan dat je niet zo naief bent dat je denkt dat Obama niet vooraf zou weten dat de Russen bezwaar zouden maken met alle grote praatjes die daarbij horen.

[..]

Ze hebben het in Irak nog laten zien. En als het om nationale veiligheid gaat zullen ze dat ook in Syrie doen. Tenzij ze menen dat het aanblijven van Assad uiteindelijk toch beter is voor hun nationale veiligheid. En die groep bestaat in het Amerikaanse congres, hoewel ik betwijfel of die in de meerderheid zijn.
1: Ik zeg toch nergens dat de kritiek van Rusland hem zodanig boeit dat hij in gaat binden?

2: Uiteindelijk draait het allemaal om macht, de een heeft daar alleen een wat andere visie op dan de ander.

Obama wil geen onschuldige burgerslachtoffers maken, het is geen vuile opportunist.
pi_144432049
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:00 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Maak dan niet van die domme vergelijkingen.

[..]

Dat is maar een politiek spelletje, de Republikeinen zouden het niet veel anders hebben aangepakt (en dat konden ze ook niet). Net als onder de Democraten de Irakoorlog er ook gewoon gekomen was. De enige wijze waarop Syrië verslagen had kunnen worden is door middel van bombardementen maar die heeft Rusland tegengehouden.
De populairste Republikeinse kandidaat voor 2016 wil overigens de steun aan de terroristen staken.

[..]

Dat je dat serieus denkt.. Zelfs Obama zei het tegendeel.
Natuurlijk hadden de republikeinen dit wel anders aangepakt.
  donderdag 11 september 2014 @ 20:08:46 #245
421524 SadPanda
pi_144432084
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Natuurlijk hadden de republikeinen dit wel anders aangepakt.
Vertel.
Anti-Turkije
pi_144432105
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:08 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Vertel.
Heel hun manier van denken is anders, ze zijn veel opportunistischer enz.
  donderdag 11 september 2014 @ 20:14:12 #247
421524 SadPanda
pi_144432362
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Heel hun manier van denken is anders, ze zijn veel opportunistischer enz.
Wat zouden ze concreet anders hebben aangepakt?
Bush ging ook niet oorlog voeren met Rusland vanwege Georgië.
Anti-Turkije
pi_144432439
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:14 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Wat zouden ze concreet anders hebben aangepakt?
Bush ging ook niet oorlog voeren met Rusland vanwege Georgië.
Uh? Rusland?

We hebben het hier over Irak/Syrie toch?
  donderdag 11 september 2014 @ 20:24:24 #249
421524 SadPanda
pi_144432883
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uh? Rusland?

We hebben het hier over Irak/Syrie toch?
Ja, maar ik bedoel dat ook Republikeinen geen luchtaanvallen op Syrië gedaan zouden hebben.
Anti-Turkije
pi_144433111
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')