abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 september 2014 @ 10:37:14 #51
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_144381976
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Vroeger lagen zeugen altijd als ze biggen hadden aan de grond vast, er is toen(jaren geleden al dus) besloten dat dat grove dierenmishandeling was. Het vastketenen werd dus verboden.
Eigenlijk is dit precies hetzelfde als dat, snap dus niet dat het mag.
Ze lagen vroeger inderdaad aan de ketting in een hok, maar konden dan nog wel gewoon opstaan.

Het probleem is dat er iedere paar jaar weer een aantal nieuwe regels bedacht worden, waardoor je weer kan gaan verbouwen terwijl je vorige verbouwing nog niet afgeschreven is.

Nu kunnen we wel voor dierenwelzijn kiezen als veehouderij, dan vindt de consument het product te duur, en wordt het wel weer uit het buitenland gehaald. Waar ze nog minder omgaan met dieren als hier.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_144382021
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:37 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ze lagen vroeger inderdaad aan de ketting in een hok, maar konden dan nog wel gewoon opstaan.

Het probleem is dat er iedere paar jaar weer een aantal nieuwe regels bedacht worden, waardoor je weer kan gaan verbouwen terwijl je vorige verbouwing nog niet afgeschreven is.

Nu kunnen we wel voor dierenwelzijn kiezen als veehouderij, dan vindt de consument het product te duur, en wordt het wel weer uit het buitenland gehaald. Waar ze nog minder omgaan met dieren als hier.
'Kost biologische kip zoveel????? Dat ga ik er echt niet voor neerleggen hoor! Ik pak wel de kiloknaller!'
'Worden die kippen zo behandeld?? Dat kan echt niet hoor!! Dat moet echt verboden worden!! Maar ik ga er niet meer voor betalen!!'
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 10:39:45 #53
231686 budvar
budvar
pi_144382031
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Je hebt nog nooit in de vee-industrie hier gewerkt of wel soms?
Fluwelen hand schoentjes kennen ze hier ook niet namelijk.
Maar volgens mij worden varkens hier niet levend, ondersteboven aan vleeshaken gehangen om vervolgens al schreeuwend en krijsend een fabriek door te gaan.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_144382126
quote:
9s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

'Kost biologische kip zoveel????? Dat ga ik er echt niet voor neerleggen hoor! Ik pak wel de kiloknaller!'
'Worden die kippen zo behandeld?? Dat kan echt niet hoor!! Dat moet echt verboden worden!! Maar ik ga er niet meer voor betalen!!'
"Ik ben tegen dierenleed, maar het is toch zeker mijn taak niet om over dierenleed na te denken als ik boodschappen doe, ik pak gewoon de goedkoopste kip en de overheid moet er maar voor zorgen dat die zonder dierenleed wordt gefokt."
pi_144382131
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:37 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Alsof we nu hier wel zoveel Nederlands vlees eten....
Dat is dus een grote misvatting, het overgrote deel is voor export en hier eten we grotendeels vlees uit het buitenland. Bv uit Duitsland, waar ze het prima voor elkaar krijgen om de zeugen en biggen een normaler leven te geven.

Hier horen ze ook op te kunnen staan, de kraamhokken zijn eng klein, de zeug kan niet eens omdraaien, maar ze liggen niet vast op de grond.

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 10-09-2014 10:49:42 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144382258
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:39 schreef budvar het volgende:

[..]

Maar volgens mij worden varkens hier niet levend, ondersteboven aan vleeshaken gehangen om vervolgens al schreeuwend en krijsend een fabriek door te gaan.
Je zou degene moeten opvangen die wakker worden onderweg(dus ergens tijdens het afbranden van de haren meestal), geld toch voor een paar procent van de dieren(bij varkens, bij kippen is dat veel hoger). En een paar procent is niet weinig als je weet hoeveel dieren er geslacht worden.
Om de dieren vooruit te krijgen op de slachtlijn voor het "verdoven" worden ze geschopt, geslagen en krijgen ze stroomstoten met de varkensprikker.
Daarvoor zijn ze op transport geweest, paniek is doodnormaal, ze worden hutje kutje geladen om te voorkomen dat ze teveel door de wagen glijden, maar toch is schade vrij normaal.

Dit is dan alleen de normale gang rond de slacht, heb ik het niet over hoe ze gehouden worden verder.

Ja, het is nog slechter in China, maar het is hier veel minder goed dan jij denkt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144382427
Wat mij betreft mogen er betere wetten komen om dit soort praktijken te voorkomen.
Make my day!
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 10:55:45 #58
231686 budvar
budvar
pi_144382437
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Je zou degene moeten opvangen die wakker worden onderweg(dus ergens tijdens het afbranden van de haren meestal), geld toch voor een paar procent van de dieren(bij varkens, bij kippen is dat veel hoger). En een paar procent is niet weinig als je weet hoeveel dieren er geslacht worden.
Om de dieren vooruit te krijgen op de slachtlijn voor het "verdoven" worden ze geschopt, geslagen en krijgen ze stroomstoten met de varkensprikker.
Daarvoor zijn ze op transport geweest, paniek is doodnormaal, ze worden hutje kutje geladen om te voorkomen dat ze teveel door de wagen glijden, maar toch is schade vrij normaal.

Dit is dan alleen de normale gang rond de slacht, heb ik het niet over hoe ze gehouden worden verder.

Ja, het is nog slechter in China, maar het is hier veel minder goed dan jij denkt.
Ik zeg ook niet dat het hier perfect gaat alleen maar dat ik een varken tegen de grond klemmen geen mishandeling vind.
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
pi_144382491
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:55 schreef budvar het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het hier perfect gaat alleen maar dat ik een varken tegen de grond klemmen geen mishandeling vind.
Hoe lang ligt de zeug eigenlijk op de grond? Hoeveel uur per dag, hoeveel dagen?
Make my day!
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 11:00:36 #60
231686 budvar
budvar
pi_144382582
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:57 schreef agter het volgende:

[..]

Hoe lang ligt de zeug eigenlijk op de grond? Hoeveel uur per dag, hoeveel dagen?
Nou vast niet de hele dag hoor. :')
  woensdag 10 september 2014 @ 11:04:02 #61
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_144382669
quote:
Maar als er vervolgens helemaal niets over gezegd wordt, dan lijkt het net of het oké is dat dieren zo klem worden gelegd.
Dat komt omdat het WEL oké is. Het gebeurt elke dag, op grote schaal.

Dat mensen er nu opeens achterkomen en gaan janken betekent niet dat het moet veranderen.
  woensdag 10 september 2014 @ 11:07:41 #62
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_144382759
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jaspers die biggetjes gaat pletten... interessant format.
In een kinky leren pakje... ik zou kijken.
pi_144382800
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Moeder varken en een wat ruimer hok met "doodligstangen" werkt ook.
Tweemaal raden waarom varkens bij de biologische teelt wel gewoon los kunnen lopen met hun biggen...

Dacht trouwens dat dat vastzetten op de grond niet meer mocht. Niet dat de salontafel grote werphokken geweldig zijn, maar het is beter dan liggend vastleggen.
Er zijn uiteraard altijd betere opties te bedenken. Maar dit dierenleed noemen gaat me wel wat te ver. Bij dierenleed denk ik aan mishandeling van dieren zoals schoppen en slaan, ondervoeding en of het laten verhongeren, smerige verblijven of ze in erbarmelijke temperaturen laten creperen (zoals koeien in de wei bij 30 graden). Dat is het echte dierenleed wat nog veel te vaak voorkomt.
Say what?
  woensdag 10 september 2014 @ 11:13:45 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_144382892
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:27 schreef erodome het volgende:

Ja, de kippen in de bio-industrie hebben het nu prima!
Wij vinden een duurzame wereld belangrijk. Daarom voldoen al onze producten aan de hoogste wettelijke eisen op het gebied van diervriendelijkheid en milieu.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_144382893
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:00 schreef budvar het volgende:

[..]

Nou vast niet de hele dag hoor. :')
Jawel, zolang de biggen zogen zitten ze in die kraamhokken, in dit geval dus zelfs aan de grond. Dat is dus een week of 3 a 4, dat twee keer per jaar en zonder mooi groot hok tussendoor.
pi_144382948
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:09 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Er zijn uiteraard altijd betere opties te bedenken. Maar dit dierenleed noemen gaat me wel wat te ver. Bij dierenleed denk ik aan mishandeling van dieren zoals schoppen en slaan, ondervoeding en of het laten verhongeren, smerige verblijven of ze in erbarmelijke temperaturen laten creperen (zoals koeien in de wei bij 30 graden). Dat is het echte dierenleed wat nog veel te vaak voorkomt.
Een sociaal, intelligent wezen dat van nature gebouwt is op redelijk wat bewegen 3 a 4 weken aan de grond vastleggen vind je geen dierenleed? Serieus niet?
pi_144382988
quote:
6s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wij vinden een duurzame wereld belangrijk. Daarom voldoen al onze producten aan de hoogste wettelijke eisen op het gebied van diervriendelijkheid en milieu.
Ja, maar met 36 kilo op 1 vierkante meter... Alleen maar een leven vol van zweren en blaren, pijn,last van nieren en lever.... Ja zo diervriendelijk!
pi_144383354
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Een sociaal, intelligent wezen dat van nature gebouwt is op redelijk wat bewegen 3 a 4 weken aan de grond vastleggen vind je geen dierenleed? Serieus niet?
Het is niet leuk voor die big, had het liever ook anders gezien. Maar dit is blijkbaar wel de meest praktische en kostenefficiënte oplossing wat binnen de regelgeving valt, anders had die boer het niet gedaan. Hij is niet in overtreding, als je dit wil voorkomen moet de regelgeving aangescherpt worden.
Say what?
  woensdag 10 september 2014 @ 11:32:44 #69
285174 Evienne
never odd or even
pi_144383466
quote:
6s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wij vinden een duurzame wereld belangrijk. Daarom voldoen al onze producten aan de hoogste minimale wettelijke eisen op het gebied van diervriendelijkheid en milieu.
Beautiful thing, the destruction of words.

Één van die boeren heeft 80.000 kippen, zijn die ook te zien geweest in het programma of ging dat te ver?
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_144383503
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:32 schreef Evienne het volgende:

[..]

Beautiful thing, the destruction of words.

Één van die boeren heeft 80.000 kippen, zijn die ook te zien geweest in het programma of ging dat te ver?
Ja, die lieten ze ook zien. "Zóó veel kippen!"
  woensdag 10 september 2014 @ 11:37:33 #71
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_144383600
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:29 schreef UpsideDown het volgende:

Het is niet leuk voor die big, had het liever ook anders gezien. Maar dit is blijkbaar wel de meest praktische en kostenefficiënte oplossing wat binnen de regelgeving valt, anders had die boer het niet gedaan. Hij is niet in overtreding, als je dit wil voorkomen moet de regelgeving aangescherpt worden.
Tja, dat is nu juist de cirkelredenering van de agrarische sector: wat wij doen valt keurig binnen de kaders van de wet.
De marketeers van de voedselindustrie weten het nog handiger te spelen: alsof ze voorop lopen in de mars naar een betere duurzame wereld.
En ondertussen is er geen lobby zo machtig als die van agro en food, die is aanwezig tot in de haarvaten van de politiek. Alle pogingen tot écht dier- of milieuvriendelijke wetgeving worden effectief van binnenuit bestreden.
pi_144383641
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Jawel, zolang de biggen zogen zitten ze in die kraamhokken, in dit geval dus zelfs aan de grond. Dat is dus een week of 3 a 4, dat twee keer per jaar en zonder mooi groot hok tussendoor.
Dank voor de info.
Ik dacht dat het een paar uur per dag was. Maar echt 24 uur per dag, weken lang.. Ja dat vind ik mishandeling.
Make my day!
pi_144383726
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:29 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Het is geen big, het is een zeug. En er zijn wel deglijk andere manieren die net zo praktisch en kostenefficiënt zijn. Nu ben ik ook daar niet blij mee, maar het is al beter dan dit.
Heb het al eerder gezegd, zoek maar eens op kraamstal varken, kijk de afbeeldingen, dat ze iig kunnen staan is toch wel de norm.
pi_144383752
quote:
7s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:37 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja, dat is nu juist de cirkelredenering van de agrarische sector: wat wij doen valt keurig binnen de kaders van de wet.
De marketeers van de voedselindustrie weten het nog handiger te spelen: alsof ze voorop lopen in de mars naar een betere duurzame wereld.
En ondertussen is er geen lobby zo machtig als die van agro en food, die is aanwezig tot in de haarvaten van de politiek. Alle pogingen tot écht dier- of milieuvriendelijke wetgeving worden effectief van binnenuit bestreden.
Klopt helemaal.
  woensdag 10 september 2014 @ 11:45:17 #75
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_144383806
quote:

[..]

zonder mooi groot hok tussendoor.
Tussendoor zitten ze gewoon in een groot groepshok.
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 11:46:36 #76
231686 budvar
budvar
pi_144383842
quote:

[..]

Geloof je echt dat ze 6-8 weken per jaar tegen de grond geklemd liggen?
pi_144383963
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:45 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Tussendoor zitten ze gewoon in een groot groepshok.
Meestal niet hoor, het zijn meestal kleine hokken per zeug. Je bent in de war met degene die opgefokt worden voor vlees, alhoel ik het woord groot bij die groepshokken niet in de mond zou willen nemen.
De fokzeugen worden amper in groepen gehouden in de bio-industrie.

Dit is hoe fokzeugen tussen het biggen door gehouden worden, dit is wat je het meeste ziet in de bio-industrie.
  woensdag 10 september 2014 @ 11:51:33 #78
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_144383990
Boer zoekt vrouw gedoogt het dierenleed. Zo doen de mensen die erover lopen te zeiken maar zelf wel zo'n speklapje naar binnen werken. Ik vreet überhaupt al geen varken vanwege gezondheidsredenen, gezien de foto's in dit topic kan ik daar allen maar blij mee zijn.
pi_144384003
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:46 schreef budvar het volgende:

[..]

Geloof je echt dat ze 6-8 weken per jaar tegen de grond geklemd liggen?
Dat geloof ik niet, dat weet ik. Maar dit komt niet veel meer voor. Over het algemeen genomen hebben ze dezelfde ruimte als de zeug die je ziet in de OP, alleen dan kunnen ze staan.
  woensdag 10 september 2014 @ 11:51:59 #80
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_144384007
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Meestal niet hoor, het zijn meestal kleine hokken per zeug. Je bent in de war met degene die opgefokt worden voor vlees, alhoel ik het woord groot bij die groepshokken niet in de mond zou willen nemen.

[ afbeelding ]

Dit is hoe fokzeugen tussen het biggen door gehouden worden, dit is wat je het meeste ziet in de bio-industrie.
Dat mag dus niet meer sinds midden vorig jaar.
pi_144384073
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:51 schreef Richestorags het volgende:
Boer zoekt vrouw gedoogt het dierenleed. Zo doen de mensen die erover lopen te zeiken maar zelf wel zo'n speklapje naar binnen werken. Ik vreet überhaupt al geen varken vanwege gezondheidsredenen, gezien de foto's in dit topic kan ik daar allen maar blij mee zijn.
Dan mis je wat, heerlijk helder varken bv ;)
Je hoeft geen varken uit de bio-industrie te eten, er zijn andere keuzes. Van gewoon normaal boeren tot biologisch.
  woensdag 10 september 2014 @ 11:54:40 #82
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_144384097
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:51 schreef BORRREETJEEE het volgende:

En hoe lang hebben boeren de tijd om hun stallen op de nieuwe regels aan te passen?
  woensdag 10 september 2014 @ 11:57:34 #83
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_144384203
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan mis je wat, heerlijk helder varken bv ;)
Je hoeft geen varken uit de bio-industrie te eten, er zijn andere keuzes. Van gewoon normaal boeren tot biologisch.
Dat weet ik. Dat doe ik met ander vlees. Maar ik vind varken niet echt lekker en het is het minst gezonde vlees qua vetten e.d. Dus eet ik liever kip of vis :)
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 11:58:57 #84
231686 budvar
budvar
pi_144384245
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet, dat weet ik. Maar dit komt niet veel meer voor. Over het algemeen genomen hebben ze dezelfde ruimte als de zeug die je ziet in de OP, alleen dan kunnen ze staan.
En hoe eet ze dan die weken? Ik geloof er werkelijk geen zak van de ze voor een aantal weken 24 uur per dag tegen de grond geklemd liggen, dat zou echt kapitaalvernietiging zijn van die boer.
pi_144384334
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:51 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Je weet dat het over dezelfde per zeug gaat alleen dan zonder hekjes ertussen?
2,25 vierkante meter, 1,3 vierkante meter aangesloten vloer per zeug.

Dit is echt weer zo'n voorbeeld van voor het publiek wat doen waar de dieren geen klote aan hebben.
En hetbstopt het feit niet dat ze 3 a 4 weken per keer in zo'n klein kuthok zitten, 2 keer per jaar en dan nog de 4 dagen na inseminatie.
pi_144384404
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Triest om weer eens te zien , ook al wist ik al hoe het veelal gaat.
  woensdag 10 september 2014 @ 12:06:26 #87
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_144384472
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:00 schreef Specularium het volgende:

[..]

Not sure if....
Pretty sure he's...
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 10 september 2014 @ 12:12:51 #88
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_144384641
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Je weet dat het over dezelfde per zeug gaat alleen dan zonder hekjes ertussen?
2,25 vierkante meter, 1,3 vierkante meter aangesloten vloer per zeug.
Ja, maar laat daar dan ook een foto van zien, in plaats van een oude foto van alle varkens in een kooi.
pi_144384673

Hier trouwens een filmpje over hoe een fokzeug zich normaal zou gedragen rondom het werpen van de biggen. Ze verzamelt stro en maakt een nest, van nature draaien ze na iedere big die ze hebben geworpen om, allemaal dingen die niet mogelijk zijn in de werphokken in de bio-industrie.
Je kan hier trouwens ook die doodligstangen zien. Ook dit gaat niet om een enorm hok, maar zelfs dit is al meer dan prima om het dier zich vrij natuurlijk te kunnen laten gedragen.
pi_144384788
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:12 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ja, maar laat daar dan ook een foto van zien, in plaats van een oude foto van alle varkens in een kooi.
Is goed...

Laat ik beginnen met laten zien hoe de werphokken er normaal uitzien in de bio-industrie, om even duidelijk te maken dat dit vast op de grond niet normaal is, ook daar niet. Het is een wat gunstige foto, modern bedrijf, maar dat mag ook weleens.

Hier 1 met alleen de zeug erin:

De fokzeugen hebben zulke hokken als ze niet net geinsemineerd zijn of geen biggen hebben.

Hutje mutje dus.
pi_144384796
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:14 schreef erodome het volgende:

Hier trouwens een filmpje over hoe een fokzeug zich normaal zou gedragen rondom het werpen van de biggen. Ze verzamelt stro en maakt een nest, van nature draaien ze na iedere big die ze hebben geworpen om, allemaal dingen die niet mogelijk zijn in de werphokken in de bio-industrie.
Je kan hier trouwens ook die doodligstangen zien. Ook dit gaat niet om een enorm hok, maar zelfs dit is al meer dan prima om het dier zich vrij natuurlijk te kunnen laten gedragen.
mooi filmpje!
Make my day!
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 12:22:16 #92
231686 budvar
budvar
pi_144384856
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat weet ik. Dat doe ik met ander vlees. Maar ik vind varken niet echt lekker en het is het minst gezonde vlees qua vetten e.d. Dus eet ik liever kip of vis :)
Wie heeft je dat nou weer wijsgemaakt? :')
http://www.foodlog.nl/artikel/culinair_ontdekt_vet_varken/
pi_144384878
Prima dat ze dat laten zien zonder er een issue van te maken, want dit is de manier waarop varkenshouderij nog plaatsvindt in NL, en dat komt omdat mensen te beroerd zijn om te betalen voor "normale" veehouderij.... maar goed, zelfs bij een biologische varkenshouderij zie je de varkens nog vrijwel niet vrij in de wei lopen.

Ja, ze zijn er wel, en ja het is een uitzondering.... een wei met loslopende varkens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 10 september 2014 @ 12:25:58 #94
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_144384935
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Is goed...

Laat ik beginnen met laten zien hoe de werphokken er normaal uitzien in de bio-industrie, om even duidelijk te maken dat dit vast op de grond niet normaal is, ook daar niet. Het is een wat gunstige foto, modern bedrijf, maar dat mag ook weleens.

[ afbeelding ]

Hier 1 met alleen de zeug erin:

[ afbeelding ]

De fokzeugen hebben zulke hokken als ze niet net geinsemineerd zijn of geen biggen hebben.

[ afbeelding ]

Hutje mutje dus.
Heb ik geen problemen mee hoor. Maar begin ze niet te posten om niet te hoeven zeggen dat je hier niet de waarheid vertelt:

quote:
[ afbeelding ]

pi_144384980
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:58 schreef budvar het volgende:

[..]

En hoe eet ze dan die weken? Ik geloof er werkelijk geen zak van de ze voor een aantal weken 24 uur per dag tegen de grond geklemd liggen, dat zou echt kapitaalvernietiging zijn van die boer.
Ze eet liggend.

Hoe is dat kapitaal vernietiging dan? Leg me dat eens uit, want ze overleven het wel(prima zelfs).
pi_144385020
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:25 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Heb ik geen problemen mee hoor. Maar begin ze niet te posten om niet te hoeven zeggen dat je hier niet de waarheid vertelt:

[..]

Het is nogsteeds een feit dat de meeste zo gehouden worden, bio-industrie kan je niet per land bekijken aangezien we zoveel schuiven met vlees. De kans is levensgroot dat het varkentje wat je misschien vanavond eet wel uit een zeug komt die zo gehouden wordt. Daarbij is deze regeling spiksplinter nieuw, dat was dus wel degelijk de norm al die jaren ervoor.

En leuk dat jij er geen probleem mee hebt, ga jij dan maar zo leven.
pi_144385110
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is nogsteeds een feit dat de meeste zo gehouden worden, bio-industrie kan je niet per land bekijken aangezien we zoveel schuiven met vlees. De kans is levensgroot dat het varkentje wat je misschien vanavond eet wel uit een zeug komt die zo gehouden wordt. Daarbij is deze regeling spiksplinter nieuw, dat was dus wel degelijk de norm al die jaren ervoor.

Leuk dat jij er een probleem mee hebt, dan moet je zelf een varkentje houden in je tuintje
pi_144385146
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:33 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Leuk dat jij er een probleem mee hebt, dan moet je zelf een varkentje houden in je tuintje
Ik eet gewoon geen bio-industrie shit. En zodra ik later groot ben en mijn boerderijtje heb zal ik zeer zeker nadenken over eigen varkentjes om op te fokken om te eten. Lijkt me geweldig, ze lekker eikeltjes voeren enzo, jummy, krijg nu al honger!
pi_144385147
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:33 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Of je betaalt er gewoon een normale prijs voor.
  woensdag 10 september 2014 @ 12:37:55 #100
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_144385214
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is nogsteeds een feit dat de meeste zo gehouden worden, bio-industrie kan je niet per land bekijken aangezien we zoveel schuiven met vlees. De kans is levensgroot dat het varkentje wat je misschien vanavond eet wel uit een zeug komt die zo gehouden wordt.
En daar zit dus ook het probleem. Stel gewoon de regels voor de gehele EU gelijk en laat alleen import toe van buiten de EU waarbij dezelfde eisen gesteld worden.
quote:
:')
Dieren gelijkstellen aan mensen. Volgens jou definitie mag ik dus ook mensen doden en eten? Zolang ik ze maar in een groot genoeg hok houd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')