SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer foto's!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kinders onthoud deze wijze les van ome kaas:![]()
![]()
Binnenkort is patroon oksel kwijt als volger lees ik?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Ik heb besloten (lees: toestemming gekregen) dat het budget voor een nieuw wielsetje om en nabij 200 euro is. Toch makkelijker om wat gerichter te zoeken.
Ik ga toch voor fabriekswielen denk ik, handgespaakt voor 200 euro wordt al lastig en die mavicdingen (hoe goed en verstandig ze ook zijn) vind ik gewoon niet zo lekker smoelen. En hoewel dat idd het rijgedrag niet beïnvloed vind ik dat toch ook wel belangrijk.
Dus 5's(vento) of quattro's(scirocco) zit ik nu aan te denken. Nu dus ff goed zoeken / mooie aanbieding afwachten.![]()
Ik rij toch liever niet door tot er wat breekt Kaas![]()
Zouden idd best wel de pedalen kunnen zijn (Shimano PD R540). Heb er alleen last van als ik op de fiets zit en trap. Geen last van als ik de pedalen rond draai zonder dat ik op de fiets zit. Ga even kijken of de trappers wel goed vastzitten.
Dankjewel allemaal. Zal wel laten horen als hij niet meer kraakt![]()
![]()
Stoppen met koffie is niet leuk. 'Krijg allemaal ongezien de tyfus', wil ik telkens zeggen als mensen wat vragen op werk, maar dat is geen goede carriere move natuurlijk.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Waarom zou je stoppen met koffiequote:Op dinsdag 9 september 2014 11:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Stoppen met koffie is niet leuk. 'Krijg allemaal ongezien de tyfus', wil ik telkens zeggen als mensen wat vragen op werk, maar dat is geen goede carriere move natuurlijk.![]()
![]()
Omdat m'n huisarts vind dat een rust hartslag van 100 wat veel is. Dus ze willen binnenkort ook wat sensors op m'n corpus plakken, en meten, maar ik dacht van, hoge hartslag, 10 koffie per dag, misschien is daar een soort verband....was maar een idee.
Dus nu groene thee met 10 korrels suiker...knallende koppijn gisteren, nu wat minder gelukkig.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Ik ga straks mijn woon-werk ritten privé maken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:06 schreef kanovinnie het volgende:
Binnenkort is patroon oksel kwijt als volger lees ik?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Mede-addict hier! Maar heb toevallig vandaag de meisjes hier op kantoor laten uitzoeken wat de effecten zijn van koffie. Kennelijk zit ik met mijn inname goed en krijg ik minder snel leverkankerquote:Op dinsdag 9 september 2014 11:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Omdat m'n huisarts vind dat een rust hartslag van 100 wat veel is. Dus ze willen binnenkort ook wat sensors op m'n corpus plakken, en meten, maar ik dacht van, hoge hartslag, 10 koffie per dag, misschien is daar een soort verband....was maar een idee.
Dus nu groene thee met 10 korrels suiker...knallende koppijn gisteren, nu wat minder gelukkig..
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Cold turkey gaan is misschien niet de meest handige manierquote:Op dinsdag 9 september 2014 11:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus nu groene thee met 10 korrels suiker...knallende koppijn gisteren, nu wat minder gelukkig.
Jaren geleden ben ik eerst begonnen met het stoppen in de middag en een hele tijd later minderen in de ochtend om vervolgens op 0 per dag uit te komen. Ik drink nu alleen af en toe in het weekend bij het ontbijt een bakje
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Je hoeft toch niet meteen te stoppen met koffie? 5 ipv 10 is al een stuk beter.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Gewoon nokken, verslavende zooi die je niet nodig hebt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus nu groene thee met 10 korrels suiker...knallende koppijn gisteren, nu wat minder gelukkig.![]()
quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:40 schreef Ericr het volgende:
[..]
Gewoon nokken, verslavende zooi die je niet nodig hebt.![]()
![]()
Kaas ik kan voor weinig een 105 crank overnemen (ongebruikt). Jij bent niet echt fan van de gossamer, is dit een verbetering?quote:![]()
Ja denkt wel. Bracketsetje kost toch ook niks van Shimano.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kaas ik kan voor weinig een 105 crank overnemen (ongebruikt). Jij bent niet echt fan van de gossamer, is dit een verbetering?![]()
Kan ik dan ook kiezen voor die bracketcups die aan de buitenkant zitten?quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja denkt wel. Bracketsetje kost toch ook niks van Shimano.![]()
Alst zoon crank is wel. Daar ging ik vanuit. Anders moet je het ook niet doen want ouwe teringzooi.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kan ik dan ook kiezen voor die bracketcups die aan de buitenkant zitten?
Lengte ook goed?![]()
Het is shimano 105 5800. Ik heb nu bb binnen in mn frame.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Alst zoon crank is wel. Daar ging ik vanuit. Anders moet je het ook niet doen want ouwe teringzooi.
Lengte ook goed?![]()
Klopt! Ik eet ook alleen nog havermoutpap, een handje noten en beetje groenten. Meer heb ik eigenlijk niet nodig.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:40 schreef Ericr het volgende:
[..]
Gewoon nokken, verslavende zooi die je niet nodig hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Oh als de rest van je fiets ook ouwe zooi is dan past het wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is shimano 105 5800. Ik heb nu bb binnen in mn frame.![]()
Mij ooit betrapt op het vermogen om dingen als een normaal mensen te doen? Nee, ik ook nietquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:11 schreef kanovinnie het volgende:
Je hoeft toch niet meteen te stoppen met koffie? 5 ipv 10 is al een stuk beter.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
5800 is toch nieuwste 105 groep?quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oh als de rest van je fiets ook ouwe zooi is dan past het wel natuurlijk.![]()
Oh kak. Ik heb 10 speed maar dat gaat ook niet volgens mij.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:05 schreef kaasplankje het volgende:
Das elf speed tok? Heb al eens 11 of 10 speed cranks & bladen op 9 systeem geprobeerd, ging niet ketting liep aan tegen het buitenblad.![]()
Wel als je er 10 speed voorbladen erop zet, maar mss is op die nieuwe cranks de steek ook anders. Geen idee.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Oh kak. Ik heb 10 speed maar dat gaat ook niet volgens mij.![]()
Die nieuwe shimano cranks lijken op de Campa's. De plaatsing vd bladbouten is niet precies verdeeld over de cirkel. Tegenover de cranks lijkt een grotere opening te zitten en ik weet ook niet of er achter de crank nog een 5e bout zit. Bijgevolg moeten daar weer voorbladen op met een andere passing. En die zijn er natuurlijk alleen in 11 speed.![]()
![]()
Niet wetende dat fietsbanden en ketting niks kosten en dat wanneer het glad is bij min 15c het comfort toch wat afneemt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:28 schreef Patroon het volgende:
Ik heb calculator gemaakt, wat ik aan brandstof bespaar door op de fiets te gaan. 7,50 per dag. Van dat geld ga ik vermogensmeter kopen
Oh, je calculeerde een afschrijvings termijn van 8 jaar? Ja dan zou het kunnen.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
De nieuwe campa crank lijkt juist op de da shimano crankquote:Op dinsdag 9 september 2014 13:19 schreef kaasplankje het volgende:
Die nieuwe shimano cranks lijken op de Campa's. De plaatsing vd bladbouten is niet precies verdeeld over de cirkel. Tegenover de cranks lijkt een grotere opening te zitten en ik weet ook niet of er achter de crank nog een 5e bout zit. Bijgevolg moeten daar weer voorbladen op met een andere passing.![]()
![]()
Ja de Italianen nemen wel de innovaties over van de Jappen maar andersom gaat dat niet zo vlot.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De nieuwe campa crank lijkt juist op de da shimano crank![]()
Fanboy-alert!The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ik vind de da crank i.t.t. de ultegra crank echt heel mooi. Dat marmermotiefje van campa doet me niet zoveel.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja de Italianen nemen wel de innovaties over van de Jappen maar andersom gaat dat niet zo vlot.
Ter info.![]()
Veganisten / streaker alert!quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Klopt! Ik eet ook alleen nog havermoutpap, een handje noten en beetje groenten. Meer heb ik eigenlijk niet nodig.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ik denk dat jij beter ook op een dieet gaat van rauwe groenten. Je vrouw heeft gelijk.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Mij ooit betrapt op het vermogen om dingen als een normaal mensen te doen? Nee, ik ook niet![]()
En laat het ons ff weten tegen de tijd wanneer je uitgevonden hebt of die chineesjes 'm nu echt overdwars hebben of dat dah een fabeltje is.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:06 schreef kanovinnie het volgende:
Binnenkort is patroon oksel kwijt als volger lees ik?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
quote:![]()
* heeft nieuwe espresso nodig*The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Breng d'r niet op ideen alsjeblieft...Ik neem even 1 stap per keer, dus eerst koffie weg, dan suiker intake onder controle krijgen (fruit ipv een snickers als ik loop te stressen), dan minder vlees maar meer kip en vis, dan meer groente en minder koolhydraten...quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk dat jij beter ook op een dieet gaat van rauwe groenten. Je vrouw heeft gelijk.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Ik pak nog effe een groen theetje. Met 11 korrels suiker, ik doe eens gek.quote:Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
quote:
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Thee met suikerquote:Op dinsdag 9 september 2014 13:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik pak nog effe een groen theetje. Met 11 korrels suiker, ik doe eens gek.
Ik drink vaker koffie dan dat ik Snickers in m'n muil gooi.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Snickers![]()
CapFab begint weer eens in totaal de verkeerde volgorde.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Net eventjes bij de FM geweest. M'n crank zat niet goed vast? Wat aan de trapas zit maar niet de kant van het kettingbladToen merkte hij ook op dat mijn bandjes wel erg zacht waren... voor zat er 3 bar in en achter 4.. Verklaard natuurlijk ook waarvoor ik het zo zacht vond rijden
![]()
Dus nu maar eventjes kijken voor een pompje!![]()
Grote pomp kopen, dan kun je je banden thuis oppompen. En voor onderweg CO2 patronen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:47 schreef Zornar het volgende:
Net eventjes bij de FM geweest. M'n crank zat niet goed vast? Wat aan de trapas zit maar niet de kant van het kettingbladToen merkte hij ook op dat mijn bandjes wel erg zacht waren... voor zat er 3 bar in en achter 4.. Verklaard natuurlijk ook waarvoor ik het zo zacht vond rijden
![]()
Dus nu maar eventjes kijken voor een pompje!![]()
![]()
Ja, vindt die patroontje's wel mooi compact. Zag ze al liggen bij de FM in oudehaske voor een leuk prijsje, toch maar eventjes meenemen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Grote pomp kopen, dan kun je je banden thuis oppompen. En voor onderweg CO2 patronen.![]()
Wielrenners die spuiten, vaak geen goede combinatie.quote:
Inb4: Fallusgerelateerde grappen, in het bijzonder die met langgerekte vruchten...
,The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Zoals je in mijn 2e post kon lezen, reken ik het voordeel qua minder slijtage van auto ook niet mee. Dit compenseert de extra slijtage van de fiets. Vooral omdat ik vanaf nu vooral op de winterfiets ga, waarmee ik oude onderdelen volledig op rij. Het zal geen 100% goed zijn, maar geeft wel goed beeld.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Niet wetende dat fietsbanden en ketting niks kosten en dat wanneer het glad is bij min 15c het comfort toch wat afneemt.
Oh, je calculeerde een afschrijvings termijn van 8 jaar? Ja dan zou het kunnen.
Bij erg slecht weer ga ik in de auto. Dit doet niks af aan mijn calculatie, aangezien die alleen de woon-werk ritten op de fiets meetelt.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Je bent wel lekker snel weg na de daadquote:Op dinsdag 9 september 2014 13:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wielrenners die spuiten, vaak geen goede combinatie.
Inb4: Fallusgerelateerde grappen, in het bijzonder die met langgerekte vruchten...
,
People assume too much.![]()
Klinkt allemaal goed doordacht!quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zoals je in mijn 2e post kon lezen, reken ik het voordeel qua minder slijtage van auto ook niet mee. Dit compenseert de extra slijtage van de fiets. Vooral omdat ik vanaf nu vooral op de winterfiets ga, waarmee ik oude onderdelen volledig op rij. Het zal geen 100% goed zijn, maar geeft wel goed beeld.
Bij erg slecht weer ga ik in de auto. Dit doet niks af aan mijn calculatie, aangezien die alleen de woon-werk ritten op de fiets meetelt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
In het bijzonder als je het in een donker steegje doet...quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:54 schreef very het volgende:
[..]
Je bent wel lekker snel weg na de daadThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
En daar komt bij, dat mijn auto al 10 jaar is afgeschreven.quote:
Ik krijg 19cent per km reiskosten vergoeding. Dat had ik ook kunnen rekenen per km, maar ik reken puur de brandstofkosten, omdat ik dat direct merk.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik meen dat je in Belgie via de belastingdienst een km vergoeding krijgt voor woon-werk op de fiets. Dat zou in NL ook wel tof zijn nu het fietsenplan wordt stopgezet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zoals je in mijn 2e post kon lezen, reken ik het voordeel qua minder slijtage van auto ook niet mee. Dit compenseert de extra slijtage van de fiets. Vooral omdat ik vanaf nu vooral op de winterfiets ga, waarmee ik oude onderdelen volledig op rij. Het zal geen 100% goed zijn, maar geeft wel goed beeld.
Bij erg slecht weer ga ik in de auto. Dit doet niks af aan mijn calculatie, aangezien die alleen de woon-werk ritten op de fiets meetelt.![]()
En zwaar terecht ook. De fitste mensen hier op kantoor zijn niet geheel toevallig degenen die dagelijks fietsen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik meen dat je in Belgie via de belastingdienst een km vergoeding krijgt voor woon-werk op de fiets. Dat zou in NL ook wel tof zijn nu het fietsenplan wordt stopgezet.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Sowieso beter om quickies te doenquote:Op dinsdag 9 september 2014 13:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
In het bijzonder als je het in een donker steegje doet...People assume too much.![]()
Heb er geen verstand van, ben een beetje onnozzlequote:The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Heb er geen verstand van, ben een beetje onnozzlejij wint
Dat kan niet allemaal in één keer? Zoveel stappen zijn het toch niet. Die eerste twee kan je al combineren, stoppen met koffie = geen suiker mee in de koffie win/ win andere twee moet je alleen andere boodschappen in huis halen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Breng d'r niet op ideen alsjeblieft...Ik neem even 1 stap per keer, dus eerst koffie weg, dan suiker intake onder controle krijgen (fruit ipv een snickers als ik loop te stressen), dan minder vlees maar meer kip en vis, dan meer groente en minder koolhydraten...![]()
Sowieso die laatste twee combineren, ga je waarschijnlijk ook nog gevarieerder door koken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:36 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Dat kan niet allemaal in één keer? Zoveel stappen zijn het toch niet. Die eerste twee kan je al combineren, stoppen met koffie = geen suiker mee in de koffie win/ win andere twee moet je alleen andere boodschappen in huis halen.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Zal vast wel aan bod gekomen zijn in dit topic, maar zo niet:
Ziet iemand wat nou precies de aanleiding is?People assume too much.![]()
De een rijdt met shimanko en de ander met campagaylo.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:44 schreef very het volgende:
Ziet iemand wat nou precies de aanleiding is?![]()
Brambilla scheen Rovdi bij zijn zadel vast te houden, helemaal aan het begin.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:44 schreef very het volgende:
Ziet iemand wat nou precies de aanleiding is?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De een rijdt met shimanko en de ander met campagaylo.Ah...net niet helemaal goed te zien. Maar waarom zou je dat doen? Puur om te zieken?quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Brambilla scheen Rovdi bij zijn zadel vast te houden, helemaal aan het begin.People assume too much.![]()
Denk ik wel, volgens mij waren beiden naar voren geschoven om eventueel de kopman te kunnen helpen, dus wellicht dat de ziekte van Uran nog meespeelde.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:00 schreef very het volgende:
[..]
[..]
Ah...net niet helemaal goed te zien. Maar waarom zou je dat doen? Puur om te zieken?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Waar woon jij joh? Ik kom ook altijd bij Haicoquote:Op dinsdag 9 september 2014 13:53 schreef Zornar het volgende:
[..]
Ja, vindt die patroontje's wel mooi compact. Zag ze al liggen bij de FM in oudehaske voor een leuk prijsje, toch maar eventjes meenemen.![]()
![]()
Nee geen van beiden campangjolo, OPQS rijd tog tt met sram geloof ik? En saxo met shimano. Daarom zijn ze natuurlijk gefrustreerd, omdat het materiaal zo beroerd is.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De een rijdt met shimanko en de ander met campagaylo.![]()
Campa fanboys krijgen weer praatjes nu er voor het eerst in jaren iets gewonnen isquote:Op dinsdag 9 september 2014 15:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee geen van beiden campangjolo, OPQS rijd tog tt met sram geloof ik? En saxo met shimano. Daarom zijn ze natuurlijk gefrustreerd, omdat het materiaal zo beroerd is.![]()
![]()
Voor de Noordelijke paupers hier...Decathlon gaat volgens hun site ook een winkel in Leeuwarden openen. En Apeldoorn. Al is dat niet zo Noords.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Je ziet gewoon in de koersen dat de renners met Campa op de fietsen harder rijden. Er zijn wel coureurs die met Shimano hard fietsen maar dat zijn allemaal pakhazen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Campa fanboys krijgen weer praatjes nu er voor het eerst in jaren iets gewonnen is![]()
Ah, is het nieuws ook eindelijk in het zuiden doorgedrongen?quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Voor de Noordelijke paupers hier...Decathlon gaat volgens hun site ook een winkel in Leeuwarden openen. En Apeldoorn. Al is dat niet zo Noords.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je ziet gewoon in de koersen dat de renners met Campa op de fietsen harder rijden. Er zijn wel coureurs die met Shimano hard fietsen maar dat zijn allemaal pakhazen.![]()
![]()
Ja de postbode uit Friesland is gisteren op de fiets aangekomen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ah, is het nieuws ook eindelijk in het zuiden doorgedrongen?![]()
Wel leuk atijd, nog zo'n man op klompen, al lijkt het me niet zo lekker fietsen persoonlijk.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Ik woon in Alkmaar, m'n vriendin in de Lemmerquote:Op dinsdag 9 september 2014 15:10 schreef iScream. het volgende:
[..]
Waar woon jij joh? Ik kom ook altijd bij Haico![]()
![]()
quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wel leuk atijd, nog zo'n man op klompen, al lijkt het me niet zo lekker fietsen persoonlijk.![]()
![]()
Gister nieuwe ketting op m'n fiets gezet (oude ketting was nog < 0.75 volgens het meet tooltje). Alleen sloeg de (nieuwe) ketting af en toe over bij aanzetten. Bij de oude ketting had ik daar nooit last van. Is dit normaal en moet de nieuwe ketting zeg maar een beetje inslijten op de cassette? Of is de cassette toch te ver versleten en kan ik beter de oude ketting er weer terug opgooien en de boel oprijden.![]()
quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je ziet gewoon in de koersen dat de renners met Campa op de fietsen harder rijden. Er zijn wel coureurs die met Shimano hard fietsen maar dat zijn allemaal pakhazen.![]()
![]()
Het zou kunnen dat het met 100km ofzo op elkaar inslijt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:05 schreef ratatat het volgende:
Gister nieuwe ketting op m'n fiets gezet (oude ketting was nog < 0.75 volgens het meet tooltje). Alleen sloeg de (nieuwe) ketting af en toe over bij aanzetten. Bij de oude ketting had ik daar nooit last van. Is dit normaal en moet de nieuwe ketting zeg maar een beetje inslijten op de cassette? Of is de cassette toch te ver versleten en kan ik beter de oude ketting er weer terug opgooien en de boel oprijden.
Maar persoonlijk gooi ik er dan liever nieuwe cassette op, want doorslaan is niet prettig op verkeerde moment.
Oude ketting er weer op kan ook, maar dan slijten je voorbladen ook meer.![]()
Ik zit komend weekend tussen de familie in drenthe. In 'ruinerwold' tussen meppel en hooggeveen. Zaterdag heb ik wel 4 uurtjes om te trappelen en de fiets gaat dus uiteraard mee....
Weet iemand een leuke route in die regio van ca. 100k? Of tips waar het leuk fietsen is?![]()
Meppel - blauwe hand- giethoorn - Steenwijk - eesveen - Havelte - Ruinerwold. Zoiets is wel leuk.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:57 schreef muzas het volgende:
Ik zit komend weekend tussen de familie in drenthe. In 'ruinerwold' tussen meppel en hooggeveen. Zaterdag heb ik wel 4 uurtjes om te trappelen en de fiets gaat dus uiteraard mee....
Weet iemand een leuke route in die regio van ca. 100k? Of tips waar het leuk fietsen is?The colour of her eyes were the colour of insanity![]()
Zal dan wel een outlet worden daar in het hoge noorden. Je moet je winkeldochters tenslotte toch ergens dumpen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Voor de Noordelijke paupers hier...Decathlon gaat volgens hun site ook een winkel in Leeuwarden openen. En Apeldoorn. Al is dat niet zo Noords.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Krijg je dat spul dan bij een groep als je Shimano koopt?quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Thx maar da's toch nooit 100k?quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:02 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Meppel - blauwe hand- giethoorn - Steenwijk - eesveen - Havelte - Ruinerwold. Zoiets is wel leuk.(blauwe hand kan ik niet vinden overigens
)
![]()
Ik kan hem nog wel wat vergroten, geen probleem. Zal wel ff kijken. Uit mijn hoofd is dit 80 ongeveer.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:14 schreef muzas het volgende:
[..]
Thx maar da's toch nooit 100k?(blauwe hand kan ik niet vinden overigens
)
The colour of her eyes were the colour of insanity![]()
Ja er gaan in het peloton geruchten dat Shimano hun coureurs doping verstrekt om zo de inferioriteit van hun producten te verdoezelen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Krijg je dat spul dan bij een groep als je Shimano koopt?![]()
Oude ketting is in principe nog niet versleten. Zal eens kijken of het overslaan snel stopt. Verkeerd moment van overslaan is niet echt een issue aangezien ik alleen een beetje rondtour.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:20 schreef ddx het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat het met 100km ofzo op elkaar inslijt.
Maar persoonlijk gooi ik er dan liever nieuwe cassette op, want doorslaan is niet prettig op verkeerde moment.
Oude ketting er weer op kan ook, maar dan slijten je voorbladen ook meer.![]()
Is dat een beetje handig weggewerkt in de groep? Zodat je met b.v. een goede positie op je remgreep automatisch de goede dosis krijgt?quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja er gaan in het peloton geruchten dat Shimano hun coureurs doping verstrekt om zo de inferioriteit van hun producten te verdoezelen.![]()
Tis enkel voor de pro tour renners natuurlijk. Haha anders had ik er ook al mee gereden.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is dat een beetje handig weggewerkt in de groep? Zodat je met b.v. een goede positie op je remgreep automatisch de goede dosis krijgt?![]()
Discriminaziquote:Op dinsdag 9 september 2014 18:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tis enkel voor de pro tour renners natuurlijk. Haha anders had ik er ook al mee gereden.![]()
![]()
http://www.strava.com/routes/924640quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:57 schreef muzas het volgende:
Weet iemand een leuke route in die regio van ca. 100k? Of tips waar het leuk fietsen is?
Ik denk dat je met deze route een heel erg mooie route hebt!![]()
Tof! Ik ga 'm eens uitpluizen. Kwam jij niet ergens uit die buurt? Ik wil wel eens met een echte held samenfietsenquote:Op dinsdag 9 september 2014 18:31 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
http://www.strava.com/routes/924640
Ik denk dat je met deze route een heel erg mooie route hebt!![]()
![]()
Ruinerwold is al wel 70 km fietsen. Maar ik ga zaterdag waarschijnlijk naar Appelpop dus samen fietsen moeten we even een andere keer doenquote:Op dinsdag 9 september 2014 18:33 schreef muzas het volgende:
[..]
Tof! Ik ga 'm eens uitpluizen. Kwam jij niet ergens uit die buurt? Ik wil wel eens met een echte held samenfietsen![]()
![]()
Pfff wat een indekkerquote:Op dinsdag 9 september 2014 18:40 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ruinerwold is al wel 70 km fietsen. Maar ik ga zaterdag waarschijnlijk naar Appelpop dus samen fietsen moeten we even een andere keer doen![]()
![]()
Hebben we iig 1 ding gemeenquote:Op dinsdag 9 september 2014 18:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hij vind je niet goed genoeg.![]()
![]()
Inderdaad. Was ook wat ik ongeveer in mijn hoofd had.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:31 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
http://www.strava.com/routes/924640
Ik denk dat je met deze route een heel erg mooie route hebt!
Je kan trouwens wel wat handiger door Meppel en Steenwijk. Zal straks even kijken.
[ Bericht 6% gewijzigd door BORRREETJEEE op 09-09-2014 19:40:00 ]The colour of her eyes were the colour of insanity![]()
Zie die post daaronder! Kaas met Shimano!quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zit je nou weer foto's van mij te posten?![]()
Daar kan je mooi fietsen! Hou je van kasseien?quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:57 schreef muzas het volgende:
Weet iemand een leuke route in die regio van ca. 100k? Of tips waar het leuk fietsen is?![]()
Zoiets fietst net wat makkelijker door, iets meer om Meppel heen is lastig, maar het centrum van Steenwijk omzeil je wel wat beter.
http://www.strava.com/routes/924993The colour of her eyes were the colour of insanity![]()
http://www.dcrainmaker.co(...)duces-precision.html
Nieuwe powermeter voor 399 dollar nu. Prijzen gaan ineens hard omlaag![]()
Prijs komt nu in de buurt van een Garmin edge en als je ziet hoeveel mensen daar mee rijden denk ik dat t wel snel zal gaan vanaf nu.
Volgend jaar sep zijn we onze powermeterpiemels aan het vergelijken![]()
![]()
Cool. Laatst ook al een thrust powermeter aangekondigd die betaalbaar was.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Vandaag nieuw zwart soigne thermojack met elastische stof op de kop getikt voor 87e (inkoopsprijs) zit perfect.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
De ene pm is niet de ander. Stages, Rotor lt etc heeft maar 1 rekstokje en berekend totaal vermogen. Ik ga denk toch liever voor 1 met meer rekstokjes in de crankstel. Maar gaat idd wel snel omlaag nu.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
http://www.dcrainmaker.co(...)duces-precision.html
Nieuwe powermeter voor 399 dollar nu. Prijzen gaan ineens hard omlaag![]()
Prijs komt nu in de buurt van een Garmin edge en als je ziet hoeveel mensen daar mee rijden denk ik dat t wel snel zal gaan vanaf nu.
Volgend jaar sep zijn we onze powermeterpiemels aan het vergelijken
Ik wil in februari voor de Power2max S-type gaan.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Deze doet voor 750 dollar beide kanten afzonderlijk iit de schatting van power2maxquote:Op dinsdag 9 september 2014 20:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
De ene pm is niet de ander. Stages, Rotor lt etc heeft maar 1 rekstokje en berekend totaal vermogen. Ik ga denk toch liever voor 1 met meer rekstokjes in de crankstel. Maar gaat idd wel snel omlaag nu.
Ik wil in februari voor de Power2max S-type gaan.![]()
![]()
Vind klinkers al vervelendquote:Op dinsdag 9 september 2014 19:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Daar kan je mooi fietsen! Hou je van kasseien?![]()
BOORRRRRREEEETTTJJEEE en Kolonel; Bedankt!!![]()
Ja ik lees het idd. Beide kanten is wel stuk beter dan 1 kant zoals stages.
Bij p2m meten ze de gehele omwenteling, met meerdere rekstokjes, dus niet geschat de andere kant, zover ik weet.
Die installatie van die goedkope lijkt me wel lastig. Als die 1x vastzit, kan je dan later nog op andere crank zetten?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Neequote:Op dinsdag 9 september 2014 20:45 schreef Patroon het volgende:
Ja ik lees het idd. Beide kanten is wel stuk beter dan 1 kant zoals stages.
Bij p2m meten ze de gehele omwenteling, met meerdere rekstokjes, dus niet geschat de andere kant, zover ik weet.
Die installatie van die goedkope lijkt me wel lastig. Als die 1x vastzit, kan je dan later nog op andere crank zetten?![]()
Oke.
Afwijking maakt ook niet uit, als die maar consistent is en je je laat testen om zones vast te stellen met je eigen pm. Dan maakt het niet uit of die x aantal watt afwijkt van werkelijkheid.
[ Bericht 1% gewijzigd door Patroon op 09-09-2014 21:01:37 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Net lekker terug gefietst van Deventer naar Enschede, in Holten nog de Holterbergweg heen en weer gepakt. Veel PRs, dus het ging wel lekker. Uiteindelijk >80km met 30,5 gem. begin dan toch in vorm te komen voor een dagje Mergellandroute.
Vroeg donker dus voor het eerst weer echt in het donker gefietst, was wel weer lekker om in donker over polderwegen te knallen![]()
![]()
Op weg terug naar huis wilde ik een mooi ritje maken, het liep helaas wat anders.
Vorige week kon ik nog zo mooi vertellen dat ik alles aan zie komen, nu bewijs ik al weer mijn eigen ongelijk.
Tenminste ik zag dit aankomen, alleen kon ik niet meer anticiperen.
Ik reed door Hilversum toen er vanaf links ineens een Somaliër z'n fiets het fietspad opduwt zonder te kijken.
Ik kon geen kant meer op (mensen op de stoep), dus reed ik al remmend vol op hem in.
Hij begon gelijk aan m'n fiets te trekken terwijl ik in de knoop tussen 2 fietsen lag, ik kon letterlijk geen kant op.
Uiteindelijk kon ik wel loskomen natuurlijk.
Helaas was ik bij m'n val op beide ellebogen geland, bij nadere inspectie bleek dat ik een flink diepe snee in m'n rechter elleboog heb.
Daarna heb ik geprobeerd aan hem en een vriend uit te leggen dat ik z'n verzekeringsgegevens, naam en tel nr wilde hebben voor het geval er verborgen schade aan m'n frame of vork zou zijn.
Helaas draaide dit nergens op uit omdat de een geen en de ander gebrekkig Nederlands sprak.
Dus heb ik de politie maar gebeld, die was er gelukkig vrij snel.
Zij konden gelukkig wel duidelijk maken wat mij met mijn licht verhitte hoofd niet lukte.
Hij bleek niet verzekerd, maar dankzij de politie heb ik wel een verhaal naar mijn eigen verzekering toe.
Uiteindelijk zijn we na elkaar vriendelijk de hand geschud te hebben ieder ons weegs gegaan.
Ik had alleen niet zo'n zin meer om m'n rondje af te maken, dus ben ik gelijk rechtsomkeert naar huis gereden.
Thuis onder een harde douchestraal de wond uitgewassen, dat prikte lekker
Altijd leuk die ritjes door een dorp
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Gelukkig ben je er nog "goed" vanaf gekomenquote:Op dinsdag 9 september 2014 21:54 schreef forty-two het volgende:
Op weg terug naar huis wilde ik een mooi ritje maken, het liep helaas wat anders.
Vorige week kon ik nog zo mooi vertellen dat ik alles aan zie komen, nu bewijs ik al weer mijn eigen ongelijk.
Tenminste ik zag dit aankomen, alleen kon ik niet meer anticiperen.
Ik reed door Hilversum toen er vanaf links ineens een Somaliër z'n fiets het fietspad opduwt zonder te kijken.
Ik kon geen kant meer op (mensen op de stoep), dus reed ik al remmend vol op hem in.
Hij begon gelijk aan m'n fiets te trekken terwijl ik in de knoop tussen 2 fietsen lag, ik kon letterlijk geen kant op.
Uiteindelijk kon ik wel loskomen natuurlijk.
Helaas was ik bij m'n val op beide ellebogen geland, bij nadere inspectie bleek dat ik een flink diepe snee in m'n rechter elleboog heb.
Daarna heb ik geprobeerd aan hem en een vriend uit te leggen dat ik z'n verzekeringsgegevens, naam en tel nr wilde hebben voor het geval er verborgen schade aan m'n frame of vork zou zijn.
Helaas draaide dit nergens op uit omdat de een geen en de ander gebrekkig Nederlands sprak.
Dus heb ik de politie maar gebeld, die was er gelukkig vrij snel.
Zij konden gelukkig wel duidelijk maken wat mij met mijn licht verhitte hoofd niet lukte.
Hij bleek niet verzekerd, maar dankzij de politie heb ik wel een verhaal naar mijn eigen verzekering toe.
Uiteindelijk zijn we na elkaar vriendelijk de hand geschud te hebben ieder ons weegs gegaan.
Ik had alleen niet zo'n zin meer om m'n rondje af te maken, dus ben ik gelijk rechtsomkeert naar huis gereden.
Thuis onder een harde douchestraal de wond uitgewassen, dat prikte lekker
Altijd leuk die ritjes door een dorp
Wat is trouwens een beetje een degelijke fietspomp? Doet een Beto/Cordo het erg slecht tegenover een beter merk? Of is het puur de behuizing die kwalitatief beter is? Als ik een pomp koop van 2 tientjes, en na 2 maanden kapot is, kan ik natuurlijk beter een wat duurdere kopen.
Wat is jullie ervaring hier mee ?![]()
Zuur 42, sterkte met de verwondingen.
Mijn vriendin is afgelopen zondag onderuitgegaan tijdens de charly gaul. Bijna geen schade aan de fiets maar zelf is ze redelijk bont en blauw.![]()
Ah klote Yankee, beterschap voor haar!
Ik vroeg me gisteren nog af hoe je Charly Gaul was gegaan...heb ik een verslag gemist?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Nee, zal ik nog even plaatsen als ik daar wat meer zin in heb. Vond het fantastisch, volgend jaar zeker weer maar dan ga ik wel een aantal dingen anders doen. Bijvoorbeeld zorgen dat ik veel verder vooraan sta bij de start en niet rond plek 500
.![]()
Hoe was de putscheid klim? Ook een strava log? Mooi daar héquote:Op dinsdag 9 september 2014 22:14 schreef Yankee het volgende:
Nee, zal ik nog even plaatsen als ik daar wat meer zin in heb. Vond het fantastisch, volgend jaar zeker weer maar dan ga ik wel een aantal dingen anders doen. Bijvoorbeeld zorgen dat ik veel verder vooraan sta bij de start en niet rond plek 500
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja, dat is niet handig idd. Moet je wel serieus op tijd zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:14 schreef Yankee het volgende:Bijvoorbeeld zorgen dat ik veel verder vooraan sta bij de start en niet rond plek 500
![]()
Vandaag weer nieuwe Castelli spullen binnen gekregen.
- CW 3.0 handschoen voor in de winter
- Quindici sok
- Nanoflex armwarmers
http://www.marktplaats.nl(...)Id=792¤tPage=1
Via hier gekocht. Betrouwbare verkoper en het is allemaal echt.
Omdat hij gestopt is met zijn winkel (movere4you) verkoopt hij nu via MP zijn restvoorraad waaronder veel Castelli, Assos en Sportful spul. Maten wat bij de advertenties staan heeft hij nog.
O.a. zomerbroeken Velo gaan voor 60¤ weg. Heb zelf een behoorlijk lager bedrag geboden en ging daar als nog mee akkoord. Zou zeggen doe je voordeel ermee, je kan via paypal betalen dus nog meer zekerheid.![]()
Geen dank, misschien zie ik je zaterdag nog wel fietsen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:44 schreef muzas het volgende:
[..]
Vind klinkers al vervelend![]()
BOORRRRRREEEETTTJJEEE en Kolonel; Bedankt!!The colour of her eyes were the colour of insanity![]()
THanks voor de link.quote:Op woensdag 10 september 2014 00:01 schreef poiuytr het volgende:
Vandaag weer nieuwe Castelli spullen binnen gekregen.
- CW 3.0 handschoen voor in de winter
- Quindici sok
- Nanoflex armwarmers
http://www.marktplaats.nl(...)Id=792¤tPage=1
Via hier gekocht. Betrouwbare verkoper en het is allemaal echt.
Omdat hij gestopt is met zijn winkel (movere4you) verkoopt hij nu via MP zijn restvoorraad waaronder veel Castelli, Assos en Sportful spul. Maten wat bij de advertenties staan heeft hij nog.
O.a. zomerbroeken Velo gaan voor 60¤ weg. Heb zelf een behoorlijk lager bedrag geboden en ging daar als nog mee akkoord. Zou zeggen doe je voordeel ermee, je kan via paypal betalen dus nog meer zekerheid.
Maar deze helm ;
http://www.marktplaats.nl(...)40d2&previousPage=lr
Net zo duur als overal![]()
![]()
39¤ overal. Had iets van 20 of 25¤ incl verzenden geboden. Hij is denk ik al lang blij dat die van die helmen af is die raakt ie aan de straatstenen niet kwijt.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:22 schreef Leonos het volgende:
[..]
THanks voor de link.
Maar deze helm ;
http://www.marktplaats.nl(...)40d2&previousPage=lr
Net zo duur als overal![]()
Ik heb die slippers ook. Ideaal om naar mijn koersfiets te lopen. Dan hoef ik niet op mijn raceschoenen door het huis en over de trap.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:56 schreef jsprbcn het volgende:
levensgevaarlijk! met van die pauperslippers langs een grasmaaier.![]()
Echte mannen lopen op blote voetenquote:Op woensdag 10 september 2014 10:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb die slippers ook. Ideaal om naar mijn koersfiets te lopen. Dan hoef ik niet op mijn raceschoenen door het huis en over de trap.![]()
![]()
met dat soort slippers ga je met een rol wc papier onder je arm naar het toilet gebouwtje....quote:Op woensdag 10 september 2014 10:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb die slippers ook. Ideaal om naar mijn koersfiets te lopen. Dan hoef ik niet op mijn raceschoenen door het huis en over de trap.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
In Senegal ja.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:17 schreef Leonos het volgende:
[..]
Echte mannen lopen op blote voeten![]()
Echte mannen lopen in kalfsleren schoenen en een maatpak.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:17 schreef Leonos het volgende:
[..]
Echte mannen lopen op blote voeten
Ja daar is de fiets voor uitgevonden. En witte sokken. Daarom badslippers, dan blijft mijn eiken vloer ook proper. In mijn vorige huis zaten allemaal putjes in de vloerdelen van fietsschoenplaatjes. Verder is de trap in de hal ook erg glad op schoenplaatjes. Lekker belangrijk wat een ander daarvan vind ook amai.![]()
Bij wielrenners is dat juist soigne als accessoire. Je hoort er helemaal bij als je zo'n koffertje/tas hebt op wieltjes met een uitschuifbaar hengsel eraan voor je douchespullen en helm enzo. Die Belgische continentale jongens hebben er allemaal eentje. Ik heb een oude koeriertas die ik ervoor gebruik.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:55 schreef Questular het volgende:
Pauper slippers is toch verre van Soigné ?![]()
Heb jij ervaring met wielerstudio kaasquote:Op woensdag 10 september 2014 11:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij wielrenners is dat juist soigne als accessoire. Je hoort er helemaal bij als je zo'n koffertje/tas hebt op wieltjes met een uitschuifbaar hengsel eraan voor je douchespullen en helm enzo. Die Belgische continentale jongens hebben er allemaal eentje. Ik heb een oude koeriertas die ik ervoor gebruik.![]()
Ja.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb jij ervaring met wielerstudio kaas![]()
Jahoor, ik kom er wel eens. Aardige kerel en hij verkoopt Focus, Tommasini en De Rosa. Altijd leuk om daar van tijd tot tijd effe te neuzen. Vroeger was het van Cees Jonkers, een icoon. Heel zijn leven FM geweest en vroeger op hoog niveau gekoerst en ploegleider geweest. Die kon vertellen als José de Cauwer maar is nu met pensioen. Die nieuwe eigenaar is ook wel oké. Ik kan het meeste zelf doen en koop via webshops of groothandel in dus ik kom er niet vaak.quote:![]()
Bedanktquote:Op woensdag 10 september 2014 12:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jahoor, ik kom er wel eens. Aardige kerel en hij verkoopt Focus, Tommasini en De Rosa. Altijd leuk om daar van tijd tot tijd effe te neuzen. Vroeger was het van Cees Jonkers, een icoon. Heel zijn leven FM geweest en vroeger op hoog niveau gekoerst en ploegleider geweest. Die kon vertellen als José de Cauwer maar is nu met pensioen. Die nieuwe eigenaar is ook wel oké. Ik kan het meeste zelf doen en koop via webshops of groothandel in dus ik kom er niet vaak.![]()
![]()
quote:Op woensdag 10 september 2014 11:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij wielrenners is dat juist soigne als accessoire. Je hoort er helemaal bij als je zo'n koffertje/tas hebt op wieltjes met een uitschuifbaar hengsel eraan voor je douchespullen en helm enzo. Die Belgische continentale jongens hebben er allemaal eentje. Ik heb een oude koeriertas die ik ervoor gebruik.![]()
![]()
Hier nog Apple Watch enthousiastelingen?
Lijkt mij wel handig, behalve dat je alsnog je iPhone mee moet zeulen
Dus dan vind je `m niet handigquote:Op woensdag 10 september 2014 12:30 schreef very het volgende:
Lijkt mij wel handig, behalve dat je alsnog je iPhone mee moet zeulenDat hele ding werkt niet eens zónder iPhone. En daarnaast, niks vernieuwends. Pebble heeft al jaren een soortgelijke smartwatch op de markt en ook nog eens $100 goedkoper.
En dat zeg ik, als quasi Apple fanboy, met bijna alle huidige productgroepen in mijn bezit![]()
![]()
Hier ook koffer met wieltjes en uitschuifbaar hengsel.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij wielrenners is dat juist soigne als accessoire. Je hoort er helemaal bij als je zo'n koffertje/tas hebt op wieltjes met een uitschuifbaar hengsel eraan voor je douchespullen en helm enzo. Die Belgische continentale jongens hebben er allemaal eentje. Ik heb een oude koeriertas die ik ervoor gebruik.
Zie weinig vernieuwends.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:30 schreef very het volgende:
Hier nog Apple Watch enthousiastelingen?
Lijkt mij wel handig, behalve dat je alsnog je iPhone mee moet zeulen![]()
Nouja, ik heb nu ook altijd mijn telefoon bij me, dus het is een voordeel dat ik die gewoon in mijn zak kan laten zitten. En of het veel verschilt met Pebble weet ik niet, want ken Pebble niet. Maar voor wat ik heb gehoord is de Apple Watch wel een stuk geavanceerder dan de concurrentie.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:34 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dus dan vind je `m niet handigDat hele ding werkt niet eens zónder iPhone. En daarnaast, niks vernieuwends. Pebble heeft al jaren een soortgelijke smartwatch op de markt.
En dat zeg ik, als quasi Apple fanboy, met bijna alle huidige productgroepen in mijn bezit
Als het alleen aankomt op health-functies, dan zullen er vast genoeg alternatieven zijn. Maar het lijkt mij wel enigszins interessant omdat het nu een combi isIk vind het ook een kutbedrijf, maar ik vind iOS gewoon heerlijkquote:Op woensdag 10 september 2014 12:35 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb niks van Apple. Vind het een kutbedrijf.
Geniaal bedrijf juist. Heb drie verschillende soorten telefoons gehad van Apple en waren allemaal top, net zoals de iPad mooi product. Prijzen van die nieuwe iPhones gaan alleen nergens meer overquote:Op woensdag 10 september 2014 12:35 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb niks van Apple. Vind het een kutbedrijf.als je zakelijk veel belt en 'm prive kan gebruiken was ik alleen nog voor iPhone 6 gegaan.
![]()
Ik vind over hel algemeen horloges mooi, maar ik hou het nog geen uur vol om er eentje te dragen omdat het altijd jeukt als de tyfus.![]()
Zelfde als de vorige iphone toch? Sterker nog, de 64Gb variant is eigenlijk 100 eu goedkoper geworden dan de 5s vorig jaar, als ik het goed heb. Alleen het Plus-model is wel wat duurder geworden.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:41 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Geniaal bedrijf juist. Heb drie verschillende soorten telefoons gehad van Apple en waren allemaal top, net zoals de iPad mooi product. Prijzen van die nieuwe iPhones gaan alleen nergens meer overals je zakelijk veel belt en 'm prive kan gebruiken was ik alleen nog voor iPhone 6 gegaan.
Pussyquote:Op woensdag 10 september 2014 12:42 schreef jsprbcn het volgende:
Ik vind over hel algemeen horloges mooi, maar ik hou het nog geen uur vol om er eentje te dragen omdat het altijd jeukt als de tyfus.![]()
Dit.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:35 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb niks van Apple. Vind het een kutbedrijf.![]()
En ik krijg er rare tanlines van.... ik heb al genoeg moeite met mijn armen en benen en het bijbruinen van mijn torso.... hahaquote:![]()
#nohomoquote:Op woensdag 10 september 2014 12:52 schreef jsprbcn het volgende:
[..]
En ik krijg er rare tanlines van.... ik heb al genoeg moeite met mijn armen en benen en het bijbruinen van mijn torso.... hahaPeople assume too much.![]()
Iemand overigens ervaring met dit lampje?
info
Deze is beschikbaar in knipperend en niet-knipperend (Dit lampje kan niet beide in 1).
Welke zouden jullie aanraden?People assume too much.![]()
Ik had eerst andere lampjes, maar die waren na twee dagen al naar de klote (door de trillingen ofzo).quote:Op woensdag 10 september 2014 13:00 schreef jsprbcn het volgende:
Ik heb deze van Lezyne, werkt perfect en laad via USB
[ afbeelding ]
Zijn dit kwalitatief goede lampen? En wat kosten ze? ronde de 30 eu per stuk dus.
Ook vraag ik me af of het lampje aan de voorkant wel op mijn stuur(pen) gaat passen
Ik wil in ieder geval een zo klein mogelijk, maar sexy ogend lampje die zo min mogelijk van de fiets afgehaald dient te worden om op te laten/batterijen te vervangen.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:05 schreef kaasplankje het volgende:
5 branduren is ook niks. Die cateye lampjes die ik heb met white LEDs hebben iets van 80 branduren op 3 of 4 penlights. Ik hoef maar 1x per jaar nieuwe batterijtjes erin te doen.
Als ergens 3 of 4 penlights inpassen, dan denk ik dat die wat groot is?People assume too much.![]()
Ik heb 60¤ betaald voor een set en ik laad ze gewoon op mijn werk op.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:02 schreef very het volgende:
[..]
Ik had eerst andere lampjes, maar die waren na twee dagen al naar de klote (door de trillingen ofzo).
Zijn dit kwalitatief goede lampen? En wat kosten ze? ronde de 30 eu per stuk dus.
Ook vraag ik me af of het lampje aan de voorkant wel op mijn stuur(pen) gaat passen
Ze werken bijzonder goed en zo vaak fiets ik ook niet s'avonds of in het complete donker. Het is meer als het gaat schemeren of op een slechte/regenachtige dag voor extra zichtbaarheid naar de auto's toe.![]()
Van die kleintjes zijn het, zoals in je TV AB, lampje kan ook van BBB zijn. Weet ik geeneens.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:07 schreef very het volgende:
[..]
Ik wil in ieder geval een zo klein mogelijk, maar sexy ogend lampje die zo min mogelijk van de fiets afgehaald dient te worden om op te laten/batterijen te vervangen.
Als ergens 3 of 4 penlights inpassen, dan denk ik dat die wat groot is?![]()
Of dees ofzo, ik vind 2 tientjes ook wel zat voor een fietslampje.
http://www.bikeparts4u.nl(...)1/cateye-koplamp-uno![]()
Behalve dan een Ipad voor in de trein, maar alleen omdat ik hem voor 25 euro over kon nemenquote:Op woensdag 10 september 2014 12:35 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb niks van Apple. Vind het een kutbedrijf.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Dat dus. Mijn rolkoffertje is kaput, moet even een nieuwe scoren. Anders moet ik steeds Friese-rukkers stijl naar de koers. In koerskleding dusquote:Op woensdag 10 september 2014 11:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij wielrenners is dat juist soigne als accessoire. Je hoort er helemaal bij als je zo'n koffertje/tas hebt op wieltjes met een uitschuifbaar hengsel eraan voor je douchespullen en helm enzo. Die Belgische continentale jongens hebben er allemaal eentje. Ik heb een oude koeriertas die ik ervoor gebruik.
Ben btw wel blij dat ik die Cervélo niet heb gekocht. 350 euro voor een 10 jaar oud en afgeragd frameM'n Trek was ook 350 euro en die was gloednieuw.
![]()
Ik heb een iPhone en dat is echt een tyfushoereding![]()
M'n volgende telefoon wordt een Galaxy ding ofzo.![]()
Had je dat niet eerder kunnen bedenkenquote:Op woensdag 10 september 2014 13:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ben btw wel blij dat ik die Cervélo niet heb gekocht. 350 euro voor een 10 jaar oud en afgeragd frameM'n Trek was ook 350 euro en die was gloednieuw.
Sonyquote:Op woensdag 10 september 2014 13:20 schreef Tommeke het volgende:
M'n volgende telefoon wordt een Galaxy ding ofzo.![]()
Jappenspul > KoreanenspulThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ik heb een ouwe Galaxy xcover, ding is niet kapot te krijgen en kan je gewoon mee douchen en bellen tegelijk. Alleen heeft ie nu irritante software issues, ik moet er mee terug. Snel was ie al niet maar nu helemaal niet meer.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:20 schreef Tommeke het volgende:
M'n volgende telefoon wordt een Galaxy ding ofzo.
Beter mss Sony experia ofzo, die is ook waterdicht alleen weer zo groot.![]()
![]()
Xperia z1 compact hier. Prima apparaat, cover is wel nodig vanwege glazen achterkant.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb een ouwe Galaxy xcover, ding is niet kapot te krijgen en kan je gewoon mee douchen en bellen tegelijk. Alleen heeft ie nu irritante software issues, ik moet er mee terug. Snel was ie al niet maar nu helemaal niet meer.
Beter mss Sony experia ofzo, die is ook waterdicht alleen weer zo groot.
Gewoon een "chinees" toestel nemen, nog nooit zo'n goede koop gedaan. Qua specs vaak even goed als je goed onderzoek doet en voor goede support moet je bekend merk pakken (Xiaomi of Jiayu bijv). Voor 200 a 300¤ heb je al een toptoestel die bijna even goed is al bijv Sony Experia, Galaxy en HTC. Ben wel klaar met die dure "EU" telefoons en daarbij horende abonnementen terwijl het China voor de helft, zo niet meer, minder kan.![]()
Draait Strava daar ook op? Die glazen achterkant lijkt me niks btw. Hoe lang gaat je accu mee?quote:Op woensdag 10 september 2014 13:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Xperia z1 compact hier. Prima apparaat, cover is wel nodig vanwege glazen achterkant.![]()
Strava werkt prima, zelfde specs als de grote z1. Heb zelf een flipcover van Roxfit.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Draait Strava daar ook op? Die glazen achterkant lijkt me niks btw. Hoe lang gaat je accu mee?
http://www.telecomtelecom(...)_I1sACFSXKtAodKwsAWQ
Accu gaat vaak 1,5 tot 2 dagen zeker mee, op vakantie als ik niet veel loop te browsen en appen (maar wel foto's neem) tot 3 dagen.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Knut kom er maar in.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Sony![]()
Jappenspul > Koreanenspul![]()
Haha staan Friezen daar bekend om? hahaha. Veel ploeggenoten van mij hebben idd wel vaak de koersbroek en zweethemd al onder de broek aan. Ik vind dat echt niks, zwetend in je zeem in de autoquote:Op woensdag 10 september 2014 13:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat dus. Mijn rolkoffertje is kaput, moet even een nieuwe scoren. Anders moet ik steeds Friese-rukkers stijl naar de koers. In koerskleding dus
Je kan toch kleren er overheen doen en dan thuis douchen?quote:Op woensdag 10 september 2014 13:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha staan Friezen daar bekend om? hahaha. Veel ploeggenoten van mij hebben idd wel vaak de koersbroek en zweethemd al onder de broek aan. Ik vind dat echt niks, zwetend in je zeem in de auto![]()
Ja lekker fris. Nog een uur of wat in zeiknatte koerskleren met slijm aan je bakkes in de auto zitten.![]()
Sowieso, niet de eerst mogelijke kand grijpen om je pielemuis lekker te laten wapperen
Mensen die via de eerste klasse deur de tweede klasse ingaan voor de mensen die bij de goede deur staan te wachtenquote:Op woensdag 10 september 2014 14:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Niet douchen na het sporten![]()
Hockey
Geen hockey chick hebbenquote:Op woensdag 10 september 2014 14:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Niet douchen na het sporten![]()
Hockey![]()
![]()
Dit ook jaquote:Op woensdag 10 september 2014 14:31 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mensen die via de eerste klasse deur de tweede klasse ingaan voor de mensen die bij de goede deur staan te wachten![]()
![]()
Ik ben nogal impulsief met aankopen op fietsgebiedquote:Op woensdag 10 september 2014 13:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Had je dat niet eerder kunnen bedenken![]()
![]()
Dit.quote:
Hoe komen we trouwens ineens bij hockey uit?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Zoiets moet ik idd ook. Android werkt ook wel lekkor.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb een ouwe Galaxy xcover, ding is niet kapot te krijgen en kan je gewoon mee douchen en bellen tegelijk. Alleen heeft ie nu irritante software issues, ik moet er mee terug. Snel was ie al niet maar nu helemaal niet meer.
Beter mss Sony experia ofzo, die is ook waterdicht alleen weer zo groot.![]()
![]()
Vooral het gebrek aan kleedgelegenheid bij Snits koersjes en tijdrittenquote:Op woensdag 10 september 2014 13:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha staan Friezen daar bekend om? hahaha. Veel ploeggenoten van mij hebben idd wel vaak de koersbroek en zweethemd al onder de broek aan. Ik vind dat echt niks, zwetend in je zeem in de auto
Ik vind dat ook niets, bah.![]()
Gratis soigneertip voor deze winter van Tommeke.
http://www.wiggle.nl/castelli-diluvio-16-overschoenen/
Mooie overschoentjes nu voor een goede prijs, zijn lekker warm en sluiten goed aan om je enkel en de schoen.![]()
EENS.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:31 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mensen die via de eerste klasse deur de tweede klasse ingaan voor de mensen die bij de goede deur staan te wachten
DIKKE MENSEN DIE JE AANSTOTEN ALS ZE DOOR HET GANGPAD BAGGEREN![]()
![]()
Ben jij dit?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
EENS.
DIKKE MENSEN DIE JE AANSTOTEN ALS ZE DOOR HET GANGPAD BAGGEREN
![]()
EENS!quote:Op woensdag 10 september 2014 14:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
EENS.
DIKKE MENSEN DIE JE AANSTOTEN ALS ZE DOOR HET GANGPAD BAGGEREN
En tokkiegezinnen (lees bodybuildert die erbij hoort) die je bedreigen als je zeer schappelijk vraagt of ze iets kunnen doen aan de herrie die ze (shagrokende dikke padden met schreeuwende kinderen die sowieso Delano heten) veroorzaken in de stiltecoupé...The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Zo loop ik altijd achter oksel.quote:![]()
Haten op bodybuildersquote:Op woensdag 10 september 2014 14:37 schreef Fretwork het volgende:
[..]
EENS!
En tokkiegezinnen (lees bodybuildert die erbij hoort) die je bedreigen als je zeer schappelijk vraagt of ze iets kunnen doen aan de herrie die ze (shagrokende dikke padden met schreeuwende kinderen die sowieso Delano heten) veroorzaken in de stiltecoupé...![]()
![]()
Nee hoor, gewoon op bodybuilders die mij bedreigen nadat ik hun (moeder, zus, vrouw?) rustig vraag of ze wellicht zou kunnen proberen stil te zijn/te verplaatsen.quote:The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Klaagbaakquote:Op woensdag 10 september 2014 14:37 schreef Fretwork het volgende:
[..]
EENS!
En tokkiegezinnen (lees bodybuildert die erbij hoort) die je bedreigen als je zeer schappelijk vraagt of ze iets kunnen doen aan de herrie die ze (shagrokende dikke padden met schreeuwende kinderen die sowieso Delano heten) veroorzaken in de stiltecoupé...
En ga voor een auto sparen/werken pauper. Kutstudent.![]()
quote:Op woensdag 10 september 2014 14:52 schreef kaasplankje het volgende:
En ga voor een auto sparen/werken pauper. Kutstudent.
Contradictio in terminis
Wat een taal weerquote:Op woensdag 10 september 2014 14:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klaagbaak
En ga voor een auto sparen/werken pauper. Kutstudent.![]()
![]()
Vandaag eerste ritje van meer dan 60 KMVoelde aan het einde wel m'm benen
http://www.strava.com/activities/192523119
Overigens ook maar is 'n foto van m'n fiets posten; Sensa Umbria Sora.
Achteraf misschien beter een 2e hands kunnen kopen op marktplaats, maar had werkelijk geen idee bij de aanschaf.![]()
![]()
Sorry meester Kaas meneer
Ik vind het wel een mooi fietsjequote:Op woensdag 10 september 2014 14:57 schreef Zornar het volgende:
Achteraf misschien beter een 2e hands kunnen kopen op marktplaats, maar had werkelijk geen idee bij de aanschaf.
[ afbeelding ]en je kunt altijd nog voor een beter gaan/sparen
![]()
![]()
quote:Op woensdag 10 september 2014 14:57 schreef Zornar het volgende:
Achteraf misschien beter een 2e hands kunnen kopen op marktplaats, maar had werkelijk geen idee bij de aanschaf.
[ afbeelding ]Goed bezig, fiets ziet er mooi uit. Hopelijk blijft ie lang lekker fietsen.
Dat is niet duur zeg. Is dat wel warm genoeg voor in de winter (4 en daarboven)? Had namelijk winterschoenen gezien maar om nou 120¤ uit te geven of een paar overschoenen voor paar tientjes, begin nu te twijfelen.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:34 schreef Tommeke het volgende:
Gratis soigneertip voor deze winter van Tommeke.
http://www.wiggle.nl/castelli-diluvio-16-overschoenen/
Mooie overschoentjes nu voor een goede prijs, zijn lekker warm en sluiten goed aan om je enkel en de schoen.![]()
Mooi !quote:Op woensdag 10 september 2014 14:57 schreef Zornar het volgende:
[ afbeelding ]
Dus jij was degene die mij op Strava een like gaf.
Ik ga morgen mijn eerste 80km rijden![]()
![]()
Ja klopt, dat komt tzt wel, nu eerst gewoon lekker rijdenquote:Op woensdag 10 september 2014 14:59 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik vind het wel een mooi fietsjeen je kunt altijd nog voor een beter gaan/sparen
Dankje, dat hoop ik ook!quote:Op woensdag 10 september 2014 15:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]Goed bezig, fiets ziet er mooi uit. Hopelijk blijft ie lang lekker fietsen.
Dat zou best eens kunnenquote:Op woensdag 10 september 2014 15:13 schreef Leonos het volgende:
[..]
Mooi !
Dus jij was degene die mij op Strava een like gaf.
Ik ga morgen mijn eerste 80km rijden
Succes!![]()
Ja gebruik ik ze wel voor. In combinatie met dikke wollen sokken. Is 3mm neopreen dus redelijk isolerend.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:11 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Dat is niet duur zeg. Is dat wel warm genoeg voor in de winter (4 en daarboven)? Had namelijk winterschoenen gezien maar om nou 120¤ uit te geven of een paar overschoenen voor paar tientjes, begin nu te twijfelen.![]()
Ik heb ook gene winterschoenen. Ik draag eiks alleen overschoenen als het vriest. En dan nog gewoon met dunne sokjes.![]()
quote:Op woensdag 10 september 2014 15:13 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ik ga morgen mijn eerste 80km rijdenSucces!
Prima fietsje toch? Je weet iig dat je iets zonder verborgen gebreken als versleten aandrijflijn hebt gekocht.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:57 schreef Zornar het volgende:
[ afbeelding ]
Daarbij is Shimano Sora echt niet meer de rommel die het pakweg 6 jaar geleden was.![]()
quote:Op woensdag 10 september 2014 14:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zo loop ik altijd achter oksel.Ik moest grinniken.
![]()
Fastfox geloof ik.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:25 schreef Afhaalchinees het volgende:
Zijn er nog Fok!kers die zondag het criterium in Alphen a/d Rijn rijden?![]()
Wel plek hebben ipv moeten staan, staan is voor paupersquote:Op woensdag 10 september 2014 14:31 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mensen die via de eerste klasse deur de tweede klasse ingaan voor de mensen die bij de goede deur staan te wachten![]()
![]()
BLIJF ON-TOPIC!quote:Op woensdag 10 september 2014 15:36 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wel plek hebben ipv moeten staan, staan is voor paupers
gewoon vooraan staan bij de juiste deur
Haha dat deed ik ook altijdquote:Op woensdag 10 september 2014 14:31 schreef Fretwork het volgende:
[..]
![]()
Als je het afgelopen jaar dit in de spits hebt gedaan in Deventer sluit ik niet uit dat ik ooit overwogen heb je te schoppenquote:![]()
Nooit gedaan natuurlijkThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Almelo-Enschede elke morgen als ik niet vooraan in de rij stond bij de "goede" deur. Je hebt trouwens ook altijd van die figuren die gelijk gaan staan in de trein terwijl er nog wel ergens een plekje vrij is.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:43 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als je het afgelopen jaar dit in de spits hebt gedaan in Deventer sluit ik niet uit dat ik ooit overwogen heb je te schoppen![]()
Nooit gedaan natuurlijk![]()
Iemand trouwens ervaringen met de Amsterl Gold Experience? Is dat een beetje chill met douchen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Best een net fietsje toch? Alleen je remgrepen even omhoog doen.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:57 schreef Zornar het volgende:
[ afbeelding ]
Je woont best in de regio. Familie van ddx?
Ik mag de nieuwe Trek Madone 5.2 een paar weken testen. Wat een heerlijkheid vergeleken bij m'n eigen fiets. Had alleen nog een wit zadel liggen helaas. Dat oranje was even wennen maar heb er wel flink bekijks meeMet gratis #hipsterinstafilter
![]()
![]()
Cool! Hoe dat zo?quote:Op woensdag 10 september 2014 15:57 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Best een net fietsje toch? Alleen je remgrepen even omhoog doen.
Ik mag de nieuwe Trek Madone 5.2 een paar weken testen. Wat een heerlijkheid vergeleken bij m'n eigen fiets. Had alleen nog een wit zadel liggen helaas. Dat oranje was even wennen maar heb er wel flink bekijks meeMet gratis #hipsterinstafilter
[ afbeelding ]![]()
Ik was dit jaar ook meerdere malen 'bang'.. Eerst voor de cauberg (quote:Op woensdag 10 september 2014 15:51 schreef Fretwork het volgende:
Ben trouwens beetje bang voor de Keutenberg , kom zo'n Holterberg al harkend op.!!!!! ), toen voor het drielandenpunt, en toen voor de Haussire en de cote st. Roche.... En elke keer werd mij hier het volgende ingefluisterd:
Rijden met je kutje!
En ze hebben gewoon gelijk.![]()
Bang zijn met triplequote:Op woensdag 10 september 2014 15:58 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik was dit jaar ook meerdere malen 'bang'.. Eerst voor de cauberg (!!!!! ), toen voor het drielandenpunt, en toen voor de Haussire en de cote st. Roche.... En elke keer werd mij hier het volgende ingefluisterd:
Rijden met je kutje!
En ze hebben gewoon gelijk.![]()
Homo![]()
Schrijf artikelen voor een wielerblad. Het geluid van die wielen en de ratel van het freewheel is als muziek in de oren.quote:![]()
Oh en Fretwork, dit is hier ook schering en inslag. Iets met autisten.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bang zijn met triple![]()
Homo![]()
Welk bladquote:Op woensdag 10 september 2014 16:01 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Schrijf artikelen voor een wielerblad. Het geluid van die wielen en de ratel van het freewheel is als muziek in de oren.![]()
Haha, dat maakt me niet uit hoor.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:01 schreef muzas het volgende:
[..]
Oh en Fretwork, dit is hier ook schering en inslag. Iets met autisten.
Is ook niet bang, alleen zie ik mezelf al naar boven strompelen en dat kan mijn ego niet aan
Ja kom op man. Met een triple rij ik zo een klimwand omhoog. Daar is toch geen kunst aan meer.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:01 schreef muzas het volgende:
[..]
Oh en Fretwork, dit is hier ook schering en inslag. Iets met autisten.![]()
Ok knut.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja kom op man. Met een triple rij ik zo een klimwand omhoog. Daar is toch geen kunst aan meer.![]()
Nice, carbonnen fiets? En wrom zoveel beter dan je eigen karretje? Welke Shimano afmontage heeft die fiets?quote:Op woensdag 10 september 2014 15:57 schreef keesfietst het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En wat is de lucht geel daar in Noord Holland, niet normaal man.![]()
Rammel en Herrie magazine ws.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten![]()
Ik wacht op het filmpjequote:Op woensdag 10 september 2014 16:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja kom op man. Met een triple rij ik zo een klimwand omhoog. Daar is toch geen kunst aan meer.
Ja. M'n eigen fiets is ten eerste bijna 2kg zwaarder (9,5 vs. 7,8), dus merk met aanzetten aanzienlijk verschil. Daarnaast vrij lange wielbasis, dus voelt stabieler, bochten heb je hier toch amper. Merk op hogere snelheden ook verschil maar dat kan ook aan de wielen liggen wellicht (Bontrager Aero 5).quote:Op woensdag 10 september 2014 16:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nice, carbonnen fiets? En wrom zoveel beter dan je eigen karretje? Welke Shimano afmontage heeft die fiets?
En wat is de lucht geel daar in Noord Holland, niet normaal man.
En het prettigste is voor mij de demping over slecht wegdek. Normaal rammel ik uit elkaar over klinkers, slecht asfalt etc., nu worden de schokken goed geabsorbeerd. De Domane is ook de bike waar Cancellara P-R mee rijdt o.a.
Is afgemonteerd met Ultegra 11sp, volgens mij gewoon 6800.![]()
Als dat het enige probleem is kan er vast wel iets geregeld worden. Moet er een meet om deze recordpoging geplant worden?quote:
quote:Op woensdag 10 september 2014 16:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bang zijn met triple![]()
Homo![]()
Gripper en ik stonden met de AGR 230km vlak voor de keutenberg stil en zeiden tegen elkaar, zullen we omrijden?![]()
Jezus wat waren we toen een pussy's. We keken elkaar aan en zeiden tegelijk "nee, dat zullen we nooit kunnen verkopen op fok! dat gaan we ons leven lang horen".![]()
Daarop dapper de keutenberg opgetrapt.
Ik schaam mij er nu nog voor dat wij die gedachten hadden
Ja klopt, ben er ook erg blij meequote:Op woensdag 10 september 2014 15:21 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Prima fietsje toch? Je weet iig dat je iets zonder verborgen gebreken als versleten aandrijflijn hebt gekocht.
Daarbij is Shimano Sora echt niet meer de rommel die het pakweg 6 jaar geleden was.Jawelquote:Op woensdag 10 september 2014 15:57 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Je woont best in de regio. Familie van ddx?Remgrepen omhoog ?
Ik ken DDX niet persoonlijk. Achternaam komt niet heelveel voorHeb wel ene Karel van Hienen voorbij zien komen die op elk tochtje mij een kudo geeft? Werkelijk geen idee wie dat is, misschien familie van DDX?
![]()
Lekkere afstand!quote:Op woensdag 10 september 2014 15:13 schreef Leonos het volgende:
Ik ga morgen mijn eerste 80km rijden
Maandag net geen 50km gereden, vanavond voor het eerst met 2 anderen samen rijden (zo`n 40km) en dan van 't weekend 75 á 80km. Dat is ook meteen meer dan ik óóit heb gereden.![]()
Yep, zodat die "rubber hoesjes" die over je stuurlint valt netjes horizontaal met je handlebar loopt. Stuurlint losmaken (volgens mij is dat nodig), shifter los schroeven (ringetje waarmee die aan je handlebar vast zit) en dan omhoog schuivenquote:![]()
Mijn max is nu ook 40km. Dus moet ook wel even kijken hoe ver we komen,quote:Op woensdag 10 september 2014 17:11 schreef Levitas het volgende:
[..]
Lekkere afstand!
Maandag net geen 50km gereden, vanavond voor het eerst met 2 anderen samen rijden (zo`n 40km) en dan van 't weekend 75 á 80km. Dat is ook meteen meer dan ik óóit heb gereden.
Maar de instelling is er![]()
![]()
Oh oke, dat dan maar eventjes proberen. Nog nooit stuurlint er af gehaald dus ben benieuwd hoe het gaatquote:Op woensdag 10 september 2014 17:13 schreef Levitas het volgende:
[..]
Yep, zodat die "rubber hoesjes" die over je stuurlint valt netjes horizontaal met je handlebar loopt. Stuurlint losmaken (volgens mij is dat nodig), shifter los schroeven (ringetje waarmee die aan je handlebar vast zit) en dan omhoog schuiven![]()
![]()
Ik wil je wel uit de wind houden als je hier bent.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Haha, dat maakt me niet uit hoor.
Is ook niet bang, alleen zie ik mezelf al naar boven strompelen en dat kan mijn ego niet aan![]()
![]()
Dat kan idd ook. Ik heb het wel gedaan, moest meteen nieuw stuurlint halenquote:Op woensdag 10 september 2014 17:42 schreef fl4puit het volgende:
Niet te druk om maken en bij de eerste beurt aan de fm vragen om te doen![]()
![]()
Je kan toch gewoon de oude er weer om wikkelen?quote:Op woensdag 10 september 2014 18:04 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dat kan idd ook. Ik heb het wel gedaan, moest meteen nieuw stuurlint halen![]()
Iemand een handleiding om een binnenband te vervangen?
Inclusief het los halen van de wielen?
Durf niet te beginnen![]()
![]()
Check.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:25 schreef Afhaalchinees het volgende:
Zijn er nog Fok!kers die zondag het criterium in Alphen a/d Rijn rijden?![]()
Werd net getrolld door een meisje op een stadsfiets, begon een sprintje bij het stoplicht en steeds als ik dichterbij kwam gaf ze gas bijWel een lief meisje
En lieve lachende meisjes met de rits open en een goede decolete zijn ook
![]()
Het was een goede rit. Einde dagboek.![]()
Klinkt meer alsof ze bang was aangerand te wordenquote:Op woensdag 10 september 2014 19:27 schreef Andyy het volgende:
Werd net getrolld door een meisje op een stadsfiets, begon een sprintje bij het stoplicht en steeds als ik dichterbij kwam gaf ze gas bijWel een lief meisje
![]()
Het was een goede rit. Einde dagboek.
Kut Fokmobile...The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
quote:Op woensdag 10 september 2014 19:27 schreef Andyy het volgende:
![]()
Het was een goede rit. Einde dagboek.![]()
Ze kon ook achter me blijven. En bij het eerste stoplicht probeerde ze het ook, maar ik was d'r voor. En voor ik m'n fietsbroekie uit heb is ze al weer pleite/bijgekomen/ontsnaptquote:Op woensdag 10 september 2014 19:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Klinkt meer alsof ze bang was aangerand te worden![]()
Of droogquote:Op woensdag 10 september 2014 20:42 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ze kon ook achter me blijven. En bij het eerste stoplicht probeerde ze het ook, maar ik was d'r voor. En voor ik m'n fietsbroekie uit heb is ze al weer pleite/bijgekomen/ontsnapt![]()
![]()
Volgens mij zat die er al iets meer dan 10 jaar op. Was een beetje verhard zeg maar.. Brokkelde nog niet uit elkaarquote:Op woensdag 10 september 2014 18:32 schreef ratatat het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon de oude er weer om wikkelen?
Net met een oude vriend/ collega + een vriendin van hem een eind gefietst. Maat van me is net begonnen, die chick wel wat langer ervaring. En dat hebben we geweten.. Hele tijd zo rond het (geschatte!) omslagpunt gereden.
Meteen vanaf het begin voor mij een flink tempo erin, maar kon prima mee. Wel een hoge HF, voor mijn doen, maar eigenlijk niet echt buiten adem geraakt. Behalve na een stuk op kop rijden met 34 á 35 per uur..
http://www.strava.com/activities/192701006![]()
Karel is m'n vader. (volgens mij is hij gewoon de paar van hienen die hij op strava zag gaan volgenquote:Op woensdag 10 september 2014 16:56 schreef Zornar het volgende:
Ik ken DDX niet persoonlijk. Achternaam komt niet heelveel voorHeb wel ene Karel van Hienen voorbij zien komen die op elk tochtje mij een kudo geeft? Werkelijk geen idee wie dat is, misschien familie van DDX?
)
Mijn vader (was) actief met stamboom en daar kwam jij volgens mij niet op voor, dus erg verre familie dan
[ Bericht 8% gewijzigd door ddx op 10-09-2014 21:20:29 ]![]()
Beetje oud nieuws, is hier al eerder langsgekomenquote:Op woensdag 10 september 2014 21:01 schreef alpeko het volgende:
Dat wordt scheren:
http://triathlete-europe.(...)aved-legs-are-faster
http://www.grinta.be/nl/nieuws/3536/tijdsverschil-geschoren-benenAnswer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Maar hoe zit het met haar op de armen, moeten we dat ook gaan scheren?quote:Op woensdag 10 september 2014 21:17 schreef forty-two het volgende:
[..]
Beetje oud nieuws, is hier al eerder langsgekomen
http://www.grinta.be/nl/nieuws/3536/tijdsverschil-geschoren-benen![]()
Ja. En niet je wenkbrauwen vergeten.quote:Op woensdag 10 september 2014 21:23 schreef ratatat het volgende:
[..]
Maar hoe zit het met haar op de armen, moeten we dat ook gaan scheren?![]()
Oh en ik zou het bijna vergeten... Bij het terugschakelen naar binnenblad liep m`n ketting er ineens af; Tussen binnenblad en frame zeg maar. Waar kan dit aan liggen? Sowieso moet ik m`n voor derailleur eens goed(!) af (laten) stellen, maar zou het eventueel ook aan de ketting kunnen liggen? Als ik het crank stel en de cassette bekijk lijkt hij me niet erg versleten..![]()
Denk dat je de derailleur af moet stellen, hij houdt 'm tegen als die goed is afgesteld. Of een chain catcher kopen als je wilt voorkomen dat het ooit nog een keer gaat gebeuren![]()
Gelukkig al wat inspiratie gevonden:quote:Op woensdag 10 september 2014 21:25 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja. En niet je wenkbrauwen vergeten.![]()
![]()
Published 10 hours agoquote:Op woensdag 10 september 2014 21:17 schreef forty-two het volgende:
[..]
Beetje oud nieuws, is hier al eerder langsgekomen![]()
kan liggen aan afstelling voorderrie, maar kan ook dat je hem achter gewoon al te licht had staan.. staat ketting te schuin naar binnen.. dan kan ie bij schakelen ook ineens eraf getrokken worden..quote:Op woensdag 10 september 2014 21:26 schreef Levitas het volgende:
Oh en ik zou het bijna vergeten... Bij het terugschakelen naar binnenblad liep m`n ketting er ineens af; Tussen binnenblad en frame zeg maar. Waar kan dit aan liggen? Sowieso moet ik m`n voor derailleur eens goed(!) af (laten) stellen, maar zou het eventueel ook aan de ketting kunnen liggen? Als ik het crank stel en de cassette bekijk lijkt hij me niet erg versleten..everyone's a critic...
even you ! !![]()
Check de datum bij mijn linkquote:Als hij een double/compact heeft, bij een triple mag het helemaal niet gebeuren eigenlijk.quote:Op woensdag 10 september 2014 21:56 schreef the_critic het volgende:
[..]
kan liggen aan afstelling voorderrie, maar kan ook dat je hem achter gewoon al te licht had staan.. staat ketting te schuin naar binnen.. dan kan ie bij schakelen ook ineens eraf getrokken worden..
Of te lomp schakelen is ook mogelijk, iets subtieler tikken.
Toen ik de eerste keren met m'n compact reed is de ketting er bij mij 2x naast gevallen. Daarna nooit meer.
[ Bericht 22% gewijzigd door forty-two op 10-09-2014 22:07:50 ]Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Ff berichtje uit de Alpen, alles gaat fijn hier![]()
Eerste week wat matig weer, wel een toffe rit gemaakt over de susten-grimsel en furka pas. (Zie strava) Zwaar! 130 km / 3900 hm, viel me niks mee, vooral veel op en af in het dal naar de grimselpas toe. Kwam nooit lekker in een eigen ritme. Fantastisch mooie bergen overal om je heen, dat wel! Ik ben duidelijk minder goed dan vorig jaar met de marmotte. Hoewel: tijdens een klimtocht 2 dagen ervoor was ik goed ziek geworden door de hoogte of iets geks gegeten/gedronken en aan beide kanten alles eruit gegooid. Dat kan er ook mee te maken hebben gehad....
Nu zijn we in saas fee, en morgen gaat dan eindelijk de Simplon pas eraan geloven. Geen heel zware tocht, km of 60 denk ik. Eerst vanaf hier eroverheen naar italie, daar espressootje drinken, en dan weer terug.
Vrijdag een 4000-er beklimmen, het is ook eindelijk eens langdurig stabiel weer hier, dus dat is goed om te klimmen.
Hier nog wat spannends gebeurd?Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Hey Grip!
Niks bijzonders hier, gekibbel en krakeel zoals altijd
Eigenlijk best wel saai zonder jou en kano...Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Mooi, hoef ik ook geen duur roaming 3G te gebruiken om 4 topics terug te lezen![]()
Tot snel schatjes, geen ruziemaken!!Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Ah oke, vandaar!quote:Op woensdag 10 september 2014 21:09 schreef ddx het volgende:
[..]
Karel is m'n vader. (volgens mij is hij gewoon de paar van hienen die hij op strava zag gaan volgen)
Mijn vader (was) actief met stamboom en daar kwam jij volgens mij niet op voor, dus erg verre familie danja laten we het maar op erg verre familie houden, haha
![]()
![]()
Dat heb ik ook een aantal jaar gedaan. Maar het testen van fietsen nooit, daar bezondigde ik me niet aan (kreeg wel zat uitnodigingen er voor). Wel een keer op uitnodiging een reportage van Trondheim-Oslo gemaakt. Was best wel lachen.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:01 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Schrijf artikelen voor een wielerblad. Het geluid van die wielen en de ratel van het freewheel is als muziek in de oren.
Nu fotografeer ik alleen nog maar voor een Brits fietsblad.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: