abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144344637
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Wat Marije zegt klopt wel.
Er is nog niet zo lang geleden door ik meen Hans kremers of de advocaat gezegd dat het leek alsof er met de telefoons is geknoeid.

Ik kan de bron echter ook niet vinden
klopt ja :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144344646
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende: De Nederlandse taal vernieuwt zich waar je bij staat. Gedurende een paar maanden "lake" het alsof deze zaak inderdaad een simpele verdwaling was, maar inmiddels "liked" het erop dat er toch meer aan de hand is.
_O- geweldig, je doet je username eer aan :7
pi_144344669
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:57 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus dan zou het onderhoudsmedewerker van het Pianista pad moeten zijn geweest?

Overigens heb ik heel wat beroepen gehad in mijn leven en eigenlijk maar één waar ik geen vaste werk/pauze tijden had. En het grootste deel van mijn leven heb ik niet op kantoor gewerkt, zelfs in de natuur waar ik ook gewoon vaste pauzetijden aanhield. Maar ik ben Nederlands en houd van een beetje ritme in mijn werk.
Dat hoeft niet per definitie.

Ik kan mijn pauzetijden zelf kiezen. Neemt niet weg dat je meestal wel een soort van vast ritme hebt. Pauze meestal ergens tussen 12 en 1 en meestal ook rond dezelfde tijd aan het werk en weg van het werk.

Er zijn echter wel mensen en beroepen waarbij dat minder speelt.

Als we weten waar die telefoons zijn aangezet, weten we misschien al wat meer.
pi_144344674
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:42 schreef Stratotanker het volgende:
Het verbaasd me trouwens niet als de meisjes niet eens weten dat SMS mogelijk is in het huidige tijdperk van whatsapp etc.
Mijn zonen zijn tot in het irritante toe behendig met de gratis 'bel me' sms.. :D
  dinsdag 9 september 2014 @ 12:00:41 #130
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144344687
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan moet je voor 11 april toch al wel een keer geschrokken zijn. Je kunt het dan nog beter verbranden, dan zo alles in één keer weggooien. Ook heb je er dan uren mee gelopen om het weg te gooien.
Jawel, maar zodra men de rugzak vindt is het op zeker een verdwaling geweest, waardevolle spullen zitten er nog in. Kan met ophouden met onderzoeken. Dubbele moord waar je mooi mee wegkomt. Next.
Alleen die ouders zitten dwars.
  dinsdag 9 september 2014 @ 12:01:05 #131
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144344698
Hebben ze al die huisjes in het bos wel eens goed onderzocht?
pi_144344706
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:54 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Haha jij weet kennelijk niet wat 'lakes' inhoudt... :7 ook wel indirect omschreven als 'leek'

En om je tweede vraag te beantwoorden: omdat dat specifieke argument pas op pagina 12 kwam in het vorige topic en niemand het mogelijk had gelezen terwijl ik dit juist een über belangrijk punt vond. Heb jou evengoed vaak argumenten, discussies en punten zien herhalen.
layman bedoel je ? :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144344715
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Omdat die batterij geen 10 dagen mee gaat en sowieso één keer als leeg is gerapporteerd.
Nu heb ik een simpele Nokia en die gaat rustig 11 dagen mee als ik er weinig mee doe en dan staat die de hele tijd aan, ook 's nachts.
pi_144344729
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat laatste is wel een punt idd. Een gat graven en het daar in gooien is dan veel logischer.
Of het niet ineens weggooien. Je hebt dan toch kans dat je sporen achter laat. Zou ik iets vinden, vernemen dat het wordt gelinkt aan een misdrijf en besloten hebben het niet aan de politie te geven, maar weg te gooien, dan zou ik het eerst in een allesbrander gooien en dan de resten door de plee spoelen.
pi_144344764
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nu heb ik een simpele Nokia en die gaat rustig 11 dagen mee als ik er weinig mee doe en dan staat die de hele tijd aan, ook 's nachts.
Ja, een simpele Nokia haalt dat wel. Een iPhone of Samsung-smartphone niet.
pi_144344767
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:48 schreef Marrije het volgende:

[..]

maar als je niet in de buurt woont en je moet naar je werk, dan red je dat niet. Dan is het wachten tot je een vrije dag hebt en dan nog er naartoe. Verklaart meteen waarom er op 7 april geen activiteit was. Onderweg en snachts om 1 uur, inmiddels 8 april zijn die fotos in dat gebied genomen. Toen moest dus eea gedumpt worden?
En dan die activiteit op de 11de door de vinder/indiaan?
pi_144344769
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:01 schreef StaceySinger het volgende: layman bedoel je? :7
Dat is inderdaad ook een synoniem ervoor :7
pi_144344786
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

Jawel, maar zodra men de rugzak vindt is het op zeker een verdwaling geweest, waardevolle spullen zitten er nog in. Kan met ophouden met onderzoeken. Dubbele moord waar je mooi mee wegkomt. Next.
Alleen die ouders zitten dwars.
Dat is wel te verwachten dat men dat niet klakkeloos aanneemt, zeker niet als die rugzak zo ver van dat pad wordt gevonden.
pi_144344866
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Of het is de batterij die uit de telefoon is gehaald?
Dat wordt vaker gezegd. Maar waarom dan de batterij uit 1 mobiel halen en niet uit beide mobieltjes én de camera? Dat vind ik zo vreemd. Of zou het de batterij van de Samsung zijn en dat de meiden die daar zelf uit hebben gehaald toen die leeg was?
pi_144344870
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Telefoongegevens suggereren dat ze een paar dagen gevangen zijn gehouden, in die periode steeds stiekem geprobeerd te bellen / of een signaal af te geven. Na enkele dagen 's nachts ontsnapt.
Een ontsnapping in de nacht van 8 april zou kunnen verklaren waarom er 90 willekeurige foto's zijn gemaakt. Namelijk om derden te signaleren met de flits.

Dit zou tevens kunnen verklaren waarom er geen foto's zijn gemaakt van hun steeds schrijnender wordende situatie, wat logischer zou zijn met een verdwaling of ongeluk. Maar dat het toestel dus gebruikt is als singaleringsmechanisme tijdens een ontsnapping, totdat de batterij op was.
pi_144344946
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat wordt vaker gezegd. Maar waarom dan de batterij uit 1 mobiel halen en niet uit beide mobieltjes én de camera? Dat vind ik zo vreemd. Of zou het de batterij van de Samsung zijn en dat de meiden die daar zelf uit hebben gehaald toen die leeg was?
Ik weet bijna zeker dat de batterij op die foto een batterij voor die Samsung is. Het kan een reserve batterij zijn, maar even goed de batterij uit die telefoon. Geen idee waarom die eruit gehaald zou zijn. Ik doe dat zelf nooit, maar iemand anders wellicht wel.

Met een reserve batterij ga je het overigens ook geen dagen volhouden. Een halflege Samsung batterij gaat hoogstens een paar uur mee. Als je foto's gaat maken, zelfs dat al niet.

Vandaar dat ik ook altijd een antieke Nokia bij me heb. Daar kan vrijwel niets aan kapot en die batterij gaat sowieso wel een week mee. Opladen gaat ook een stuk sneller dan bij bv. Samsung.
  dinsdag 9 september 2014 @ 12:09:19 #142
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144344978
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Wat Marije zegt klopt wel.
Er is nog niet zo lang geleden door ik meen Hans kremers of de advocaat gezegd dat het leek alsof er met de telefoons is geknoeid.

Ik kan de bron echter ook niet vinden
geknoeid inderdaad
pi_144345009
Veelal van die 90 foto's waren pikzwart, wat waarschijnlijk erop wijst dat ze IN de lucht hebben gefotografeerd, anders zou je wel takken, natuur o.i.d erop kunnen zien. In de lucht flitsen zou als alternatief noodsignaal kunnen worden geïnterpreteerd, maargoed als er daders achter zitten hadden ze in die week tijd genoeg tijd om te bedenken hoe ze het beste een dwaalspoor neer zouden zetten, zij kunnen evengoed die foto's hebben gemaakt. Betwijfel of de meiden überhaupt nog leefde op 9 en 11 April, zelfs aan 5 en 6 April twijfel ik. Mede gebaseerd op het rare gebruik van de bel-data.
  dinsdag 9 september 2014 @ 12:12:29 #144
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144345092
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En dan die activiteit op de 11de door de vinder/indiaan?
ja
pi_144345123
alleen is dat tijdstip weer om 10:51 weer toevallig. Toch klinkt het als een prima gruwelijk scenario.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_144345265
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een week later is die telefoon toch ook nog uit- en aan gezet? Dan moet 'ie aan de stroom hebben gehangen. Dat ze dat zelf hebben gedaan lijkt me vrij onlogisch. Er zullen daar in de middle of nowhere geen GSM oplaadpunten zijn en ergens waar wel stroom is, is ook een plek waar je hulp in kunt schakelen.

Dat iemand die met de verdwijning niets te maken heeft de telefoons heeft gevonden en weer weggegooid lijkt me ook onwaarschijnlijk.
Dat hoeft niet, je kan als de batterij leeg is dus na een tijdje weer activeren zonder opladen (zon)
Als hij lange tijd uit is geweest omdat hij leeg was dan kan het dus zijn dat hij op een zeker moment weer kort actief is.
pi_144345316
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:10 schreef Jezus9 het volgende:
Veelal van die 90 foto's waren pikzwart, wat waarschijnlijk erop wijst dat ze IN de lucht hebben gefotografeerd, anders zou je wel takken, natuur o.i.d erop kunnen zien. In de lucht flitsen zou als alternatief noodsignaal kunnen worden geïnterpreteerd, maargoed als er daders achter zitten hadden ze in die week tijd genoeg tijd om te bedenken hoe ze het beste een dwaalspoor neer zouden zetten, zij kunnen evengoed die foto's hebben gemaakt. Betwijfel of de meiden überhaupt nog leefde op 9 en 11 April, zelfs aan 5 en 6 April twijfel ik. Mede gebaseerd op het rare gebruik van de bel-data.
Ik sluit niet uit dat minstens 1 van hen nog langer heeft geleefd dan die 11e, ook gezien het feit dat er van 1 van hen weefsel is gevonden
pi_144345326
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:18 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, je kan als de batterij leeg is dus na een tijdje weer activeren zonder opladen (zon)
Als hij lange tijd uit is geweest omdat hij leeg was dan kan het dus zijn dat hij op een zeker moment weer kort actief is.
Dat kan, maar dan telkens op dezelfde tijdstippen. Dat is ook wel apart. Ook werkt die truc niet eeuwig. Dat blijkt ook wel, want die Samsung is op een gegeven moment niet meer ingeschakeld.
pi_144345346
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:54 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Haha jij weet kennelijk niet wat 'lakes' inhoudt... :7 ook wel indirect omschreven als 'leek'
Enlighten me.. Ik spreek behoorlijk Engels maar ik ken die term alleen als 'lake' = meer/vijver of 'lakes'= meren/vijvers. De term leek ken ik wel op een directe en niet indirecte manier en het meervoud daarvan is 'leken'. In het Engels zou dat dan zijn: "laymen' of 'laics' Maar jij kan me iets bijbrengen door een link te geven waarin staat dat 'lakes' = leken?
quote:
En om je tweede vraag te beantwoorden: omdat dat specifieke argument pas op pagina 12 kwam in het vorige topic en niemand het mogelijk had gelezen terwijl ik dit juist een über belangrijk punt vond. Heb jou evengoed vaak argumenten, discussies en punten zien herhalen.
Ik draai zo vaak hetzelfde verhaal af omdat users (vaak voorbijgangers) steeds weer dezelfde denkfouten maken of info blijken te missen. Maar ik copy past niet mijn eigen posts.
pi_144345417
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:55 schreef Marrije het volgende:

[..]

oh ik dacht dat het hier voorbij was gekomen?
Niet dat ik weet.
quote:
Eenvandaag ofzo door de vader van kris?
Nee.
quote:
Of nog eerder al in deze serie, sorry weet het niet meer precies.
Vast een bedenksel geweest van een user dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')