Als het om Marktplaats-oplichting gaat wordt er alleen wat met je aangifte gedaan als er veel meer gedupeerden van dezelfde oplichter zich ook hebben gemeld via aangifte. Anders wordt er geen hout, niente, niets, nada, noppes aan gedaan. Omdat de politie sowieso te druk is voor kleine dingen. Dus ook voor jouw 60 euro. Al heb je alle gelijk van de wereld.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:36 schreef Wespensteek het volgende:
De kans dat men iets doet met de aangifte wordt groter als jezelf de juist weg hebt bewandeld en wie weet welke strafbare feiten de zoon nog meer begaat.
Het is maar net wat je onder openbaar verstaat, maar ik zei al in een eerdere post dat is smaad wordt als TS verder gaat in het betrekken van derden. Ik denk dat het algemeen belang geen geldend argument is omdat uit niets blijkt dat die jongen van 17 een notoire oplichter is.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Het is niet eens smaad, omdat TS die jongen helemaal niet in het openbaar beschuldigt.
Daarbij zou je nog hard kunnen maken dat er een algemeen belang is dat deze marktplaatsoplichter ontmaskerd wordt (al zal dat wel lastig zijn). En het doel van TS is niet het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer, maar simpelweg het terugkrijgen van zijn geld.
Je hebt gelijk. Toch is dit in mijn ogen duidelijk geen smaad want het is nodig om het geld terug te krijgen.quote:
het betrekken van derden =/ in de openbaarheid brengenquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:42 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Het is maar net wat je onder openbaar verstaat, maar ik zei al in een eerdere post dat is smaad wordt als TS verder gaat in het betrekken van derden. Ik denk dat het algemeen belang geen geldend argument is omdat uit niets blijkt dat die jongen van 17 een notoire oplichter is.
Die heeft daar ook niet genoeg aandacht voor. Wordt opgeslagen, even 5 minuten naar gekeken en daarna wordt besloten er niets mee te doen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:36 schreef Snowballed het volgende:
[..]
omdat de politie in zijn ogen niet genoeg aandacht heeft voor zijn aangifte..
Ik vind die openbaarheid nog wel discutabel. Het zou duidelijker zijn als TS pamfletten ophangt in de omgeving van de sportclub.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:43 schreef probeer het volgende:
[..]
het betrekken van derden =/ in de openbaarheid brengen
en daarbij is het nog steeds niet het doel van TS om de reputatie van die jongen te vernielen, maar is zijn handelen puur en alleen gericht op het terugkrijgen van zijn geld.
Ja, dat zeg ik toch ook? Gewoon ff langs die training.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:08 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Ik vind die openbaarheid nog wel discutabel. Het zou duidelijker zijn als TS pamfletten ophangt in de omgeving van de sportclub.![]()
OT het lijkt me voor TS toch geen probleem om meer gegevens te krijgen op grond van de informatie die je al hebt? Als het echt een principekwestie is kan je toch gewoon uitzoeken wanneer die jongen traint en dan verhaal halen?
+1quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:17 schreef Halcon het volgende:
Het beste kun je dit soort mensen fysiek treffen. Dat werkt toch beter dan een aangifte die onderin de la zal belanden.
Ja ga voor 60 euro maar naar de andere kant van het landquote:Op dinsdag 9 september 2014 13:17 schreef Halcon het volgende:
Het beste kun je dit soort mensen fysiek treffen. Dat werkt toch beter dan een aangifte die onderin de la zal belanden.
Mijn punt was eigenlijk dat in het wetboek niet gesproken wordt van openbaarheid. Dat is het verschil tussen art 261 lid 1 en 2.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch ook? Gewoon ff langs die training.
En pamfletten ophangen mag dus niet. Maar derden persoonlijk / individueel benaderen lijkt me toch echt niet hetzelfde als het in de openbaarheid brengen, zoals met pamfletten wel het geval is.
Mja, het zal niet altijd zo ver zijn, soms ben je er toch in de buurt, soms zal het over een groter bedrag gaan, etc.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:36 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ja ga voor 60 euro maar naar de andere kant van het land
Laten we hopen dat hij niet nog 1 keer word opgelicht.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, het zal niet altijd zo ver zijn, soms ben je er toch in de buurt, soms zal het over een groter bedrag gaan, etc.
Het kan altijd gebeuren. Op MP wemelt het van de oplichters. Doe je daar veel zaken per post, dan komt het altijd wel 'n keer voor dat je van doen hebt met iemand die niet netjes zaken wil doen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:42 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Laten we hopen dat hij niet nog 1 keer word opgelicht.
even weinig tijd om te reageren.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:36 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ts gaat/wil voor eigen rechter spelen, nadat er aangifte gedaan is, omdat de politie in zijn ogen niet genoeg aandacht heeft voor zijn aangifte..
Zeg ik dat dan?quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:50 schreef _The_General_ het volgende:
Dit is GEEN eigen rechter spelen.
Van stalking kun je geen aangifte doen. Enkel een klacht/melding van maken. En die wordt alleen opgenomen als je de stalker al hebt laten weten niet gediend te zijn van zijn/haar gedrag.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat kan jij vinden.. maar als ik erachter zou komen zou ik aangifte doen.. ongeacht of je wel of geen geld van me krijgt..
Je bent net zo fout bezig..
Eehm.. jawel.. ?quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Van stalking kun je geen aangifte doen. Enkel een klacht/melding van maken. En die wordt alleen opgenomen als je de stalker al hebt laten weten niet gediend te zijn van zijn/haar gedrag.
Er moet best veel gebeuren wil het als aangifte opgenomen worden. Van een beetje aanbellen, brieven sturen e.d. wordt inderdaad alleen een melding gemaakt.quote:
Wanneer kan ik aangifte doen van stalking/belaging?quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:48 schreef Dimens het volgende:
[..]
Er moet best veel gebeuren wil het als aangifte opgenomen worden. Van een beetje aanbellen, brieven sturen e.d. wordt inderdaad alleen een melding gemaakt.
In de context waar het over ging, gaat de politie er echt geen werk van maken. Terecht overigens.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:50 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Wanneer kan ik aangifte doen van stalking/belaging?
Als u zo hinderlijk wordt lastiggevallen dat het gevolgen krijgt voor uw functioneren. Of als het om strafbare feiten gaat, zoals mishandeling, bedreiging, huisvredebreuk, vernielingen,hinderlijk tegen uw wil blijven volgen/opdringen, hinderlijk ophouden op de openbare weg, u de weg versperren of u klemrijden met een voertuig.
De context waar het over ging:quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
In de context waar het over ging, gaat de politie er echt geen werk van maken. Terecht overigens.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:31 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waarom ga ja dan in vredesnaam zo lang speuren..?
Als je hem gaat achtervolgen tot in zijn sportclub zou ik maar oppassen dat jij niets strafbaars aan het doen bent... tegen stalking doet de politie wel iets namelijk...
Als je diegene op gaat zoeken, dan ben je niet strafbaar bezig. Je bent pas strafbaar bezig als je een strafbaar feit pleegt, dus als je hem bv. een pak rammel verkoopt, inbreekt in zijn huis o.i.d.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:59 schreef Snowballed het volgende:
[..]
De context war het over ging:
[..]
Waarom ga ja dan in vredesnaam zo lang speuren..?
Als je hem gaat achtervolgen tot in zijn sportclub zou ik maar oppassen dat jij niets strafbaars aan het doen bent... tegen stalking doet de politie wel iets namelijk...
Zeg ik ga niet het hele topic opnieuw quoten..quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je diegene op gaat zoeken, dan ben je niet strafbaar bezig. Je bent pas strafbaar bezig als je een strafbaar feit pleegt, dus als je hem bv. een pak rammel verkoopt, inbreekt in zijn huis o.i.d.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:50 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Wanneer kan ik aangifte doen van stalking/belaging?
Als u zo hinderlijk wordt lastiggevallen dat het gevolgen krijgt voor uw functioneren. Of als het om strafbare feiten gaat, zoals mishandeling, bedreiging, huisvredebreuk, vernielingen,hinderlijk tegen uw wil blijven volgen/opdringen, hinderlijk ophouden op de openbare weg, u de weg versperren of u klemrijden met een voertuig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |