Via zn moeder.. via een trainer.. via vriendjes..quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:18 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Stalken is iemand stelselmatig lastigvallen. Waar haal jij dat stelselmatige vandaan?
Dat kun je doen.. daarmee geef je anderen de mogelijkheid om de politie in te schakelen..quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:20 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik ga direct stoppen met het betalen van mijn rekeningen en als er brieven komen of een deurwaarder, dan ga ik aangifte van stalking doen. Ik heb het recht om met rust gelaten te worden.
Als eerste is deze jongen niet zo slim want hij heeft TS al veel bewijzen geleverd.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar dit is toch geen serieuze oplossing die je voorlegt? Dat komt erop neer dat zo'n jongen die nu al totaal niet reageert op de mag-ik-m'n-geld-terug-ja??-vraag van TS, zijn moeder moet gaan porren om de 'overeenkomst te vernietigen' of wat er dan ook stond.
Dat is toch puur theoretisch? Het klinkt heel leuk hoor, absoluut, maar het werkt natuurlijk niet. Welke oplichter gaat nou graag thuis aan de slag om de gedupeerde een dienst te bewijzen?
TS heeft gelijk. Maar hoogstwaarschijnlijk ook grote pech want het geld komt niet meer terug. Dat kan natuurlijk ook nog.
Ik heb maar even doorgestreept wat (weer eens) niet klopt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:21 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Via zn moeder.. via een trainer.. via vriendjes..
Dat is niet stalken, maar smaadquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:21 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Via zn moeder.. via een trainer.. via vriendjes..
Kijk je mag opzoeken wat je kan vinden.. ga je echter allemaal mensen lastigvallen die dat niet willen, is het een ander verhaal..
sorry waarom ik jouw quote weet ik niet.quote:
Je weet niet wat stalken is omdat de site van de politie een belangrijk detail mist. de wederrechtelijkheid.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:26 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat kun je doen.. daarmee geef je anderen de mogelijkheid om de politie in te schakelen..
Hoeveel mensen denk je, gaan een 'schadeclaim' indienen als het om 60 euro gaat. Ik denk héél, héél weinig. Met nadruk op 'weinig'. Want het kost tijd, geld, moeite, gezeur, weet ik veel wat. En uiteindelijk dus heel wat meer dan je verloren 60 euro. Dus theoretisch klinkt het allemaal prachtig, in praktijk doet geen hond het. En kun je beter adviseren: doe aangifte, kijk hoe ver je komt, en anders neem gewoon je verlies. Dat kan ook een hele wijze raad zijn namelijk.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als eerste is deze jongen niet zo slim want hij heeft TS al veel bewijzen geleverd.
Het is inderdaad de moeder die verantwoordelijk is als het verhaal van de zoon waar is en dan moet moeder dus de overeenkomst vernietigen. Om de schadeclaim bij de juiste persoon neer te leggen is deze brief dus even een verplichte formaliteit. Als de zoon liegt zal die moeder niet laten reageren maar dan kan TS dus heel eenvoudig de zoon voor de rechter dagen, nadat hij rente en vergoedingen gaat vragen. Hij wint dat 100% zeker en dan moet zoonlief dus ook de kosten van de rechtszaak gaan vergoeden. Ik denk dat één stevige brief zal zorgen dat het geld snel is overgemaakt en anders kan de zoon op de blaren zitten.
Wat wil je daarmee dan in dit geval?quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:28 schreef schaakkipje het volgende:
of dat te goeder trouw kon worden aangenomen dat deze feiten waar zijn
Hoe is dat dan anders in het geval van de TS?quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:26 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat kun je doen.. daarmee geef je anderen de mogelijkheid om de politie in te schakelen..
Incassobureaus gaan niet een trainer vragen of hij wil bemiddelen voor ze..quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je weet niet wat stalken is omdat de site van de politie een belangrijk detail mist. de wederrechtelijkheid.
Je mag iemand rustig lastig vallen als die je geld schuldig is, incassobureaus leven ervan.
Het is niet eens smaad, omdat TS die jongen helemaal niet in het openbaar beschuldigt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:28 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Dat is niet stalken, maar smaad
"Smaad is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waaraan hij of zij zich schuldig zou hebben gemaakt, zonder dat wordt gehandeld uit noodzakelijke verdediging of dat te goeder trouw kon worden aangenomen dat deze feiten waar zijn en dat het algemeen belang vereiste dat de feiten naar buiten werden gebracht. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer."
daar hoort bij "en dat het algemeen belang vereiste dat de feiten naar buiten werden gebracht."quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee dan in dit geval?
Dat is de schuld van die mensen, ik heb daar geen enkel probleem mee en kan TS alleen adviseren dat in dit geval ook te doen. Moet wel opmerken dat ik het probleem privé niet ken omdat het niet zover komt, meestal wordt er wel snel betaald na een stevige brief.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoeveel mensen denk je, gaan een 'schadeclaim' indienen als het om 60 euro gaat. Ik denk héél, héél weinig. Met nadruk op 'weinig'. Want het kost tijd, geld, moeite, gezeur, weet ik veel wat. En uiteindelijk dus heel wat meer dan je verloren 60 euro. Dus theoretisch klinkt het allemaal prachtig, in praktijk doet geen hond het. En kun je beter adviseren: doe aangifte, kijk hoe ver je komt, en anders neem gewoon je verlies. Dat kan ook een hele wijze raad zijn namelijk.
Dat is dus ook een goede maar ook reden om deze brief te sturen, als moeder dat bewijs niet levert kun je eigenlijk pas aangifte doen tegen de zoon omdat je anders (mogelijk)aangifte moet doen tegen de moeder. De kans dat men iets doet met de aangifte wordt groter als jezelf de juist weg hebt bewandeld en wie weet welke strafbare feiten de zoon nog meer begaat.quote:doe aangifte
Ts gaat/wil voor eigen rechter spelen, nadat er aangifte gedaan is, omdat de politie in zijn ogen niet genoeg aandacht heeft voor zijn aangifte..quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:34 schreef Dimens het volgende:
[..]
Hoe is dat dan anders in het geval van de TS?
Dat maakt geen bal uit.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:35 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Incassobureaus gaan niet een trainer vragen of hij wil bemiddelen voor ze..
Weet ik wel, maar blijf het grappig vindenquote:Op dinsdag 9 september 2014 11:43 schreef Mark het volgende:
[..]
Sorry, niet mijn wijk. Mijn collega komt zo bij U
Dat alles wat TS vertelt waar is en het dus nooit smaad kan zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:35 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
daar hoort bij "en dat het algemeen belang vereiste dat de feiten naar buiten werden gebracht."
of wat bedoel je?
Eehm.. jawel..?quote:
Eigen rechter spelen?quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:36 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ts gaat/wil voor eigen rechter spelen, nadat er aangifte gedaan is, omdat de politie in zijn ogen niet genoeg aandacht heeft voor zijn aangifte..
Ik denk dat het bij een 17jarige al genoeg is om hem formeel in gebreke te stellen, en een beetje te dreigen met een incassobureau en een eventueel uitstapje naar de kantonrechter.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoeveel mensen denk je, gaan een 'schadeclaim' indienen als het om 60 euro gaat. Ik denk héél, héél weinig. Met nadruk op 'weinig'. Want het kost tijd, geld, moeite, gezeur, weet ik veel wat. En uiteindelijk dus heel wat meer dan je verloren 60 euro. Dus theoretisch klinkt het allemaal prachtig, in praktijk doet geen hond het. En kun je beter adviseren: doe aangifte, kijk hoe ver je komt, en anders neem gewoon je verlies. Dat kan ook een hele wijze raad zijn namelijk.
Nee dat is laster.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat alles wat TS vertelt waar is en het dus nooit smaad kan zijn.
Onzin.. niet enkel "dat geld afpakken" is strafbaar..quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Eigen rechter spelen?Dan zou hij dat geld gewoon afpakken, iets wat TS niet doet.
Maw, het de politie zo makkelijk maken dat ze er zelf niets voor hoeven uitzoeken of, op een huisbezoekje door de wijkagent na, geen enkele moeite voor hoeven doen. Zo rollt de popo tegenwoordig .. bij kleine criminaliteit tussen burgers, pas iets doen wanneer ze alles voorgekauwd krijgen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is dus ook een goede maar ook reden om deze brief te sturen, als moeder dat bewijs niet levert kun je eigenlijk pas aangifte doen tegen de zoon omdat je anders (mogelijk)aangifte moet doen tegen de moeder. De kans dat men iets doet met de aangifte wordt groter als jezelf de juist weg hebt bewandeld en wie weet welke strafbare feiten de zoon nog meer begaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |