Dat zou een leuke aangifte zijnquote:Op dinsdag 9 september 2014 08:12 schreef thom_05 het volgende:
Wil je haar aanklagen dat ze hem gebaard heeft?
Verkoper krijgt automatisch een kopie van de aangifte. Verder heb ik dit verhaal ook op de site opgelichtopinternet.nl gezet en die versturen automatisch een mail naar verkoper. Verder heb ik de bank aangeschreven. Normaal gaan deze een verzoek sturen aan de rekeninghouder om het geld terug te storen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 08:17 schreef iScream. het volgende:
Ga er maar niet van uit dat de politie werk gaat maken van een dergelijke zaak. Heb je de verkoper al ingelicht dat je aangifte tegen hem hebt gedaan? Wellicht dat hij dan sneller tot betaling overgaatOf een brief richten aan de ouders van het kind?
quote:Op dinsdag 9 september 2014 08:42 schreef JoPiDo het volgende:
Heb je al contact gehad met de moeder?
Ik snap dat begrijpend lezen lastig is, post in dat geval niks.quote:Op dinsdag 9 september 2014 08:42 schreef JoPiDo het volgende:
Heb je al contact gehad met de moeder?
Als ik opgelicht wordt zal ik ook iedereen die in zijn omgeving te vinden is contacten, alles om er voor te zorgen dat ik mijn geld terugkrijg en voordeel erbij is dat zijn omgeving weet waar hij mee bezig isquote:Op dinsdag 9 september 2014 08:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ben je debiel ofzo, hem stalken door zijn trainer te contacten!
Los het aub zelf op, dat die trainer er ook nog aan meewerkt
Ga gewoon naar zijn training toe en wacht tot hij buiten komt en confronteer hem.
Uitstekende zet van TS. Zo komt er mooi een beetje druk op.quote:Op dinsdag 9 september 2014 08:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ga gewoon naar zijn training toe en wacht tot hij buiten komt en confronteer hem.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:04 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Uitstekende zet van TS. Zo komt er mooi een beetje druk op.
Dat dus.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Als ik opgelicht wordt zal ik ook iedereen die in zijn omgeving te vinden is contacten, alles om er voor te zorgen dat ik mijn geld terugkrijg en voordeel erbij is dat zijn omgeving weet waar hij mee bezig is
Verkoper beoefend een sport die ik ook jarenlang heb beoefend. Ik heb daarom eerst een beroep willen doen op zijn sportiviteit door het via de sportclub te proberen voordat ik aangifte ging doen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 08:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Gast... het lijkt mij waarschijnlijker dat hij aangifte doet van stalking..?quote:Op dinsdag 9 september 2014 08:10 schreef _The_General_ het volgende:
De verkoper, zijn mailaccount en rekeningnummer,stonden niet bij de politie gemeld als onbetrouwbaar. Verkoper was via google en facebook goed terug te vinden, met foto en andere informatie. Ook op de site van zijn sportclub bijvoorbeeld.
Ik koop en verkoop al tien jaar met meer dan 100 probleemloze transacties per post per jaar. Ik ga niet alles ophalen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:25 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Gast... het lijkt mij waarschijnlijker dat hij aangifte doet van stalking..?
Doe ff normaal en haal iets op als je zo bang bent om opgelicht te worden...
![]()
Waarom ga ja dan in vredesnaam zo lang speuren..?quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:28 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik koop en verkoop al tien jaar met meer dan probleemloze transacties per post per jaar. Ik ga niet alles ophalen.
Ik ben niet bang om opgelicht te worden. Ik wist dat dit een keer zou gebeuren. Ik wil het er alleen niet bij laten zitten!
Ik controleer altijd bij een nieuwe verkoper het rekeningnummer en het mailadres op:quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:31 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waarom ga ja dan in vredesnaam zo lang speuren..?
Als je hem gaat achtervolgen tot in zijn sportclub zou ik maar oppassen dat jij niets strafbaars aan het doen bent... tegen stalking doet de politie wel iets namelijk...
Dat kan jij vinden.. maar als ik erachter zou komen zou ik aangifte doen.. ongeacht of je wel of geen geld van me krijgt..quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:33 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik controleer altijd bij een nieuwe verkoper het rekeningnummer en het mailadres op:
https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html
Kleine moeite,
Ik achtervolg hem niet tot in de sportclub. Ik heb een bemiddelingsverzoek gedaan. Niet meer, niet minder. Het feit dat iemand mij geld ontvreemd vind ik toch een stuk erger dan een eventuele inbreuk op iemand zijn privacy.
Ik identificeer mij niet zo makkelijk met een crimineel. Het bevreemd me dat andere dat wel doen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat kan jij vinden.. maar als ik erachter zou komen zou ik aangifte doen.. ongeacht of je wel of geen geld van me krijgt..
Je bent net zo fout bezig..
Had je een bepaald stereotype crimineel in gedachten..? Met een litteken en een scheef oog..?quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:41 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik identificeer mij niet zo makkelijk met een crimineel. Het bevreemd me dat andere dat wel doen.
Dat is alleen bij hoge nood en bepaalde druk. Als dat rotkind van 17 naar de politie stapt en aangifte van stalking doen zien ze overigens meteen dat hij aangifte heeft gedaan van diefstal. En dan zal dat rotkind van oom agent een paar lastige vragen krijgen en waarschijnlijk wordt TS dan ook even uitgenodigd. Bovendien zal een OvJ echt niet als hij dit verhaal ziet TS laten veroordelen voor laster, stalking of bedreiging hoor.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:31 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waarom ga ja dan in vredesnaam zo lang speuren..?
Als je hem gaat achtervolgen tot in zijn sportclub zou ik maar oppassen dat jij niets strafbaars aan het doen bent... tegen stalking doet de politie wel iets namelijk...
Als je mij oplicht hoop ik dat je dat doet, heb ik meteen je adresgegevens. Kom ik het later wel halenquote:Op dinsdag 9 september 2014 09:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat kan jij vinden.. maar als ik erachter zou komen zou ik aangifte doen.. ongeacht of je wel of geen geld van me krijgt..
Je bent net zo fout bezig..
Eehm.. dat was voor dat TS iets kocht..quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:43 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
[..]
Dat is alleen bij hoge nood en bepaalde druk. Als dat rotkind van 17 naar de politie stapt en aangifte van stalking doen zien ze overigens meteen dat hij aangifte heeft gedaan van diefstal. En dan zal dat rotkind van oom agent een paar lastige vragen krijgen en waarschijnlijk wordt TS dan ook even uitgenodigd. Bovendien zal een OvJ echt niet als hij dit verhaal ziet TS laten veroordelen voor laster, stalking of bedreiging hoor.
Die heb je al als je mn nummer googled.. wat heb je in de koffie..?quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Als je mij oplicht hoop ik dat je dat doet, heb ik meteen je adresgegevens. Kom ik het later wel halen
Zolang je niet oplicht is er geen probleem, als je bijv mij een verzendbewijs kan tonen voldoe je voor mij al niet meer als oplichter en zal ik er samen uitproberen te komen met jou en de verzender. Maar iemand die geen contact meer opneemt, niks laat weten, aangeeft terug te betalen en verdwijnt.... daar ga ik achteraan.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:48 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Die heb je al als je mn nummer googled.. wat heb je in de koffie..?
Ik vind het altijd mooi hoe problemen ontstaan bij het ongezien online kopen van gebruikte zaken van een onbekende..
Ik stuur wel op als ik verkoop.. maar alles op risico van de koper.. anders komt ie het maar halen..
Maakt het meteen handig voor TS, want als die lui aangifte doen van enig feit zien ze dat TS al eerder is geweest en derhalve een reden heeft wat het verhaal van het rotkind in twijfel kan trekken. Sterke eerste zet van TS dus.quote:Op dinsdag 9 september 2014 08:10 schreef _The_General_ het volgende:
Tegelijkertijd heb ik contact opgenomen met zijn trainer, met de vraag of deze zou willen bemiddelen. Dat heeft hij gedaan. Maar geen reactie meer van verkoper of moeder. Nu ben ik er achter gekomen dat verkoper minderjarig is. 17 jaar. Ik heb al aangifte gedaan tegen hem.
Als iemand mij zou oplichten zou ik tot aan je babysitter gaan vertellen wat mij is over komen. Al was het de trainer van de duivenclub wat kan mij dat nou verreken, er zit altijd iemand tussen die wel even hulpvaardig is. Ik ga er dan ook vanuit dat TS zo volwassen is om dan naar het huisadres een net briefje te schrijven ipv geweld aanwendenquote:Op dinsdag 9 september 2014 09:46 schreef Snowballed het volgende:
Enkel dat TS naar de trainer van een club is geweest en die heeft "opgedragen"als bemiddelaar te fungeren...
Een trainer van een sportclub...
quote:Op dinsdag 9 september 2014 08:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik snap dat begrijpend lezen lastig is, post in dat geval niks.
Toen de verkoper ondanks meerdere pogingen tot contact niet reageerde en het enige aankooppunt dat ik had de website van de sportvereniging was (waar de verkoper opstaat met foto en naam) . Heb ik besloten die weg eerst te proberen voordat ik aangifte zou doen. Toen verkoper niet reageerde op het bemiddelingsverzoek heb ik aangifte gedaan.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:46 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Eehm.. dat was voor dat TS iets kocht..
En ik lees niet dat TS aangifte heeft gedaan..?
Enkel dat TS naar de trainer van een club is geweest en die heeft "opgedragen"als bemiddelaar te fungeren...
Een trainer van een sportclub...![]()
Wat begrijp je niet aan "alle risico's voor de koper" ?quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Zolang je niet oplicht is er geen probleem, als je bijv mij een verzendbewijs kan tonen voldoe je voor mij al niet meer als oplichter en zal ik er samen uitproberen te komen met jou en de verzender. Maar iemand die geen contact meer opneemt, niks laat weten, aangeeft terug te betalen en verdwijnt.... daar ga ik achteraan.
Sowieso doe ik alleen aan verzekerd verzenden, zowel ontvangen als versturen
De afspraak was overigens aangetekend verzenden. Maar verkoper heeft niets verzonden.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Zolang je niet oplicht is er geen probleem, als je bijv mij een verzendbewijs kan tonen voldoe je voor mij al niet meer als oplichter en zal ik er samen uitproberen te komen met jou en de verzender. Maar iemand die geen contact meer opneemt, niks laat weten, aangeeft terug te betalen en verdwijnt.... daar ga ik achteraan.
Sowieso doe ik alleen aan verzekerd verzenden, zowel ontvangen als versturen
Met je breinspinsel "je koopt iets via internet dus moet je oplichting voor lief nemen" weiger ik genoegen te nemen. Dat zou wel erg makkelijk zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:53 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan "alle risico's voor de koper" ?
Dat zijn best veel woorden om te zeggen dat je wel aangifte hebt gedaan..quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:52 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Toen de verkoper ondanks meerdere pogingen tot contact niet reageerde en het enige aankooppunt dat ik had de website van de sportvereniging was (waar de verkoper opstaat met foto en naam) . Heb ik besloten die weg eerst te proberen voordat ik aangifte zou doen. Toen verkoper niet reageerde op het bemiddelingsverzoek heb ik aangifte gedaan.
Lezen is een kunst.
Verkoper geeft duidelijk in zijn mails aan dat hij de verkoop met moeder heeft besproken en dat hij het product van moeder niet mag verkopen/verzenden. Hoewel ik begrijp dat ze juridisch misschien niet verantwoordelijk is, heeft ze dan ook een verantwoording in de afhandeling.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:55 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
Overigens , TS, die mevrouw heeft niets fout gedaan (tenzij je kan bewijzen dat zij toestemming heeft gegeven aan haar zoon om jou op te lichten).
Dus haar aansprakelijk stellen zal lastig worden.
Best course of action lijkt mij om idd haar daarvan te verwittigen dat jij aangifte hebt gedaan en dat verder openbaar zal maken wat haar zoon heeft gedaan. Kans bestaat dat zij dan alsnog wil betalen op voorwaarde dat zij dat bedrag naar jou overmaakt.
Maar ja dan zit je nu tegen het probleem aan waar die mevrouw woont
Je koopt ook ongezien een tweedehandsauto en vertrouwt de verkoper op zn gephotoshopte blauwe ogen..?quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:54 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Met je breinspinsel "je koopt iets via internet dus moet je oplichting voor lief nemen" weiger ik genoegen te nemen. Dat zou wel erg makkelijk zijn.
Daar heb ik over heen gelezen. Maar goed ik blijf bij mijn standpunt. De verkoper (het rotkind) schrijft dat naar jou.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:57 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Verkoper geeft duidelijk in zijn mails aan dat hij de verkoop met moeder heeft besproken en dat hij het product van moeder niet mag verkopen/verzenden. Hoewel ik begrijp dat ze juridisch misschien niet verantwoordelijk is, heeft ze dan ook een verantwoording in de afhandeling.
Tja. Mijn persoonlijke mening blijft dat ik dat "randje" wel wil riskeren voor mijn principes.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:56 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat zijn best veel woorden om te zeggen dat je wel aangifte hebt gedaan..![]()
Okay my bad..
Maar je bevind je wel op het randje.. eigen rechter spelen vinden ze niet zo leuk bij de politie..
Niet doen! Is verboden en als iemand er achter komt zijn ze onvoorwaardelijk hun baan kwijt. Is niet integer. En dat weegt best zwaar bij de politie.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:00 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Tja. Mijn persoonlijke mening blijft dat ik dat "randje" wel wil riskeren voor mijn principes.
Ik heb overigens twee goede vrienden die bij de Politie werken. Ik weet niet of ze me überhaupt zouden kunnen/willen helpen aan informatie, maar ik wil hun vriendschap niet misbruiken voor zoiets.
Wie zegt dat die 17 jarige de verkoper is..?quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:59 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
[..]
Daar heb ik over heen gelezen. Maar goed ik blijf bij mijn standpunt. De verkoper (het rotkind) schrijft dat naar jou.
Kan goed zijn dat hij liegt en daarmee denkt dat het klaar is. Immers wie zegt dat dit verhaal klopt.
Logischerwijs zou dan zijn om zijn nummer te vragen zodat je dat zelf wel wil horen van zn mam
Van die risico's ben ik mij altijd bewust. Ik koop en verkoop al tien jaar dagelijks via markplaats items voor mijn verzameling (ik verzamel militaria en onderscheidingen) .quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:58 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Je koopt ook ongezien een tweedehandsauto en vertrouwt de verkoper op zn gephotoshopte blauwe ogen..?
Over breinspinsels gesproken... je kan ook bedenken dat het niet zo handig is, en er risico's aan zitten..
Ja pak er ook nog ff corruptie bij..quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:00 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Tja. Mijn persoonlijke mening blijft dat ik dat "randje" wel wil riskeren voor mijn principes.
Ik heb overigens twee goede vrienden die bij de Politie werken. Ik weet niet of ze me überhaupt zouden kunnen/willen helpen aan informatie, maar ik wil hun vriendschap niet misbruiken voor zoiets.
Ik weet 100% zeker dat het kind de verkoper is. Ik had echter ten tijde van het sluiten van de deal niet door dat hij 17 was.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:02 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Wie zegt dat die 17 jarige de verkoper is..?
Misschien hangt er wel een lapzwans bij die moeder op de bank die 1 en ander ff regelt..
Leuk voor dat kind op de sportclub..
Ik geef toch aan dat ik dit niet doequote:Op dinsdag 9 september 2014 10:02 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja pak er ook nog ff corruptie bij..
Voor auto's zijn marktplaatskopers meestal wel bereid een paar tientallen kilometers te rijden, voor een 60 Euro artikel niet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:58 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Je koopt ook ongezien een tweedehandsauto en vertrouwt de verkoper op zn gephotoshopte blauwe ogen..?
Zelfs bij nieuwe artikelen zitten risico's, wat is je punt? TS gaf zelfs al aan dat hij de risico's kende en na 10 jaar wel eens verwachtte. Je maakt een afspraak, iemand komt die niet na, dan is het toch je volste recht iemand aan die afspraak te laten houden of het "contract" te verbreken door 60 Euro terug te storten?quote:Over breinspinsels gesproken... je kan ook bedenken dat het niet zo handig is, en er risico's aan zitten..
Hoe dan..? omdat zijn gegevens gebruikt worden..?quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:03 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik weet 100% zeker dat het kind de verkoper is. Ik had echter ten tijde van het sluiten van de deal niet door dat hij 17 was.
Leer eerst ff quoten dan...quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:04 schreef Toga het volgende:
[..]
Voor auto's zijn marktplaatskopers meestal wel bereid een paar tientallen kilometers te rijden, voor een 60 Euro artikel niet.
[..]
Zelfs bij nieuwe artikelen zitten risico's, wat is je punt? TS gaf zelfs al aan dat hij de risico's kende en na 10 jaar wel eens verwachtte. Je maakt een afspraak, iemand komt die niet na, dan is het toch je volste recht iemand aan die afspraak te laten houden of het "contract" te verbreken door 60 Euro terug te storten?
Nee, in jouw wereldje niet begrijp ik, jij laat gewoon over je lopen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |