abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 september 2014 @ 19:10:45 #1
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144322021

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door GotC op 09-09-2014 22:11:59 ]
pi_144322542
Hoi, mensen. Ik wil eigenlijk beginnen met hardlopen.. deed het laatst op school en hiel het nog wel aardig vol. (Heb niet een wereldconditite ofzo) maar, het gaf me op het eind een fris en fijn gevoel. Dus wil eigenlijk het ook thuis doen. Heb een periode gerookt daar door een slechte conditie gekregen wel balen. (eerder altijd wel oke met voetbal etc) Weet iemand hoe je een beetje een conditie opbouwt? Wel rust pauzes in nemen etc hoorde ik. Alvast bedankt.
pi_144322553
Hmm bijzonder die Utrecht marathon.. Maart 2015 lijkt me best kortdag als er nu nog zo weinig rond lijkt te zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144322608
vroegah..
Toen de laatste 10 post retesnel gingen...

quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:06 schreef TMan het volgende:
Heeft iemand ervaring met de organisatie achter dit event http://www.utrechtmarathon.com?
Beetje kortdag niet?
Wat LT dus zegt ;)
Ze praten over ALMERE CITY RUN 2013 (juni). Ik zie verder niets recent van hun.

Laatste edit:
Maar als ze het concept gebruiken van de eerdere edities, dan kunnen ze het "oude" draaiboek gebruiken en zal dat veel schelen met plannen/regelen.
pi_144322894
Ik zou er toch wat meer van willen zien als een docje met wat info over het bedrijfje van 1 (!) man, alvorens ik er maar over zou willen denken om eventueel misschien wellicht in te schrijven
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_144323008
Ik zie vooral veel marketingtermen en dat soort gewauwel.
Het zou wel leuk zijn als er weer een terug zou komen in Utrecht.
pi_144323123
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:18 schreef Fokker101 het volgende:
Hoi, mensen. Ik wil eigenlijk beginnen met hardlopen.. deed het laatst op school en hiel het nog wel aardig vol. (Heb niet een wereldconditite ofzo) maar, het gaf me op het eind een fris en fijn gevoel. Dus wil eigenlijk het ook thuis doen. Heb een periode gerookt daar door een slechte conditie gekregen wel balen. (eerder altijd wel oke met voetbal etc) Weet iemand hoe je een beetje een conditie opbouwt? Wel rust pauzes in nemen etc hoorde ik. Alvast bedankt.
Kijk eens in de OP, daar staan verschillende schema's :)
Ja doei.
pi_144323152
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:19 schreef streamnl het volgende:
vroegah..
Toen de laatste 10 post retesnel gingen...

[..]

Beetje kortdag niet?
Wat LT dus zegt ;)
Ze praten over ALMERE CITY RUN 2013 (juni). Ik zie verder niets recent van hun.

Laatste edit:
Maar als ze het concept gebruiken van de eerdere edities, dan kunnen ze het "oude" draaiboek gebruiken en zal dat veel schelen met plannen/regelen.
NIemand wil de OP hebben, want dan moet er steeds shit bijgewerkt worden! :+
Ja doei.
pi_144323557
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:28 schreef motorbloempje het volgende:

NIemand wil de OP meer hebben, want dan moet er steeds shit bijgewerkt worden! :+
Het lijkt tegenwoordig, zoals het met een pakje sigaretten gaat.
In begin gaat het redelijk hard en op het einde gaat het wat langzamer :D

Ben nu op zoek naar een leuke trail voor het weekend 4/5 of 11/12 okt waarvoor ik niet meer dan een uur onderweg ben. Nog best lastig.
Hoge Veluwe Trail is qua afstand (om te lopen) nog net te ver.
pi_144323619
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:35 schreef streamnl het volgende:

[..]

Het lijkt tegenwoordig, zoals het met een pakje sigaretten gaat.
In begin gaat het redelijk hard en op het einde gaat het wat langzamer :D

Ben nu op zoek naar een leuke trail voor het weekend 4/5 of 11/12 okt waarvoor ik niet meer dan een uur onderweg ben. Nog best lastig.
Hoge Veluwe Trail is qua afstand (om te lopen) nog net te ver.
Nou ja, als je dat niet meer dan een uur onderweg dan meteen opgeeft, doe het dan goed:

http://www.nice-work.org.uk/events.php?id=190

Ik doe dezelfde HM op de zondag (ja, ze doen 'm twee keer achter elkaar _O- als je wilt kun je ze allebei lopen :P )
Ja doei.
  maandag 8 september 2014 @ 19:38:37 #11
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_144323706
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:18 schreef Fokker101 het volgende:
Hoi!
Leuk!

Het niet hebben van een goede conditie is best fijn als je start met hardlopen. Dan is je conditie een beetje in lijn met wat je spieren/pezen/gewrichten aan kunnen. Scheelt in de blessures ;)

Dus: zoek een leuk beginnersschema en gaan met die banaan! Niet te hard willen meteen ;)

Met een beetje goede wil loop je na 8-10 weken 5 km *O* en ben je verslaafd ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_144323749
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:36 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, als je dat niet meer dan een uur onderweg dan meteen opgeeft, doe het dan goed:

http://www.nice-work.org.uk/events.php?id=190

Ik doe dezelfde HM op de zondag (ja, ze doen 'm twee keer achter elkaar _O- als je wilt kun je ze allebei lopen :P )
Hmm en dan een B&B bij de fam. co.uk.
  maandag 8 september 2014 @ 19:43:20 #13
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144323928
Nou kom maar door met alle ellende :Y)
pi_144323948
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 19:38 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hoi!
Leuk!

Het niet hebben van een goede conditie is best fijn als je start met hardlopen. Dan is je conditie een beetje in lijn met wat je spieren/pezen/gewrichten aan kunnen. Scheelt in de blessures ;)

Dus: zoek een leuk beginnersschema en gaan met die banaan! Niet te hard willen meteen ;)

Met een beetje goede wil loop je na 8-10 weken 5 km *O* en ben je verslaafd ;)
Mm, ben momenteel 16. Maar wil wat doen aan me conditie.. werk op dinsdag/donderdag 2 dagen per week ofzo?
  maandag 8 september 2014 @ 19:45:40 #15
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_144324037
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:43 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

Mm, ben momenteel 16. Maar wil wat doen aan me conditie.. werk op dinsdag/donderdag 2 dagen per week ofzo?
Geen school daarnaast?
Dan heb je dus tijd zat om te lopen :)

3x per week is genoeg trws :Y
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_144324096
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:43 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

Kijk eens naar Evy of Renateschema's. Genoeg rustige opbouw die niet veel tijd kosten.
Ja doei.
  Moderator maandag 8 september 2014 @ 19:46:38 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_144324105
Ik heb een pijntje in m'n voet :? bovenop, soort van. Gisteren voelde ik het ook al, en ik dacht dat m'n schoen misschien te strak zat, want het pijntje zit ter hoogte van je veterstrik. Maar vanmiddag tijdens het wandelen voelde ik het weer. Even aankijken maar. Morgen staat er een kleine training op het programma, maar als ik het pijntje morgen nog voel, sla ik lekker over.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_144324224
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 19:45 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Geen school daarnaast?
Dan heb je dus tijd zat om te lopen :)

3x per week is genoeg trws :Y
Mmmm, laatst ook wel is gedaan. Dan denk je aan het begin neeeeeeeeeeeeeeeeee, ik moet weer. Pak je je zelf effe aan. En dat geeft je toch wel een lekker gevoel. Maar, mag je ook rust nemen dan? Ja wel toch 5 km in een stuk door hou ik nog niet vol.
pi_144324307
Volgende week zaterdag weer eens een 10 km lopen.
De school waar mijn vriendin les geeft doet mee aan de estafette variant van de 100km van Winschoten en ik mag ook meedoen :)

Verder werd ik vandaag op het werk door minstens 5 mensen gevraagd of ik de Strongmanrun ook had gelopen (want dat doe jij toch?). Kon ik telkens weer mijn tirade afsteken... :') :P
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Moderator maandag 8 september 2014 @ 19:50:26 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_144324316
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:49 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

Mmmm, laatst ook wel is gedaan. Dan denk je aan het begin neeeeeeeeeeeeeeeeee, ik moet weer. Pak je je zelf effe aan. En dat geeft je toch wel een lekker gevoel. Maar, mag je ook rust nemen dan? Ja wel toch 5 km in een stuk door hou ik nog niet vol.
Dat hoeft ook nog helemaal niet. Als je zo'n schema volgt, ga je eerst maar een paar minuutjes achter elkaar rennen. Bijvoorbeeld 5x 3min rennen met een paar minuten wandelen tussen door. En dan bouw je steeds verder op, tot je 5km achter elkaar kunt rennen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_144324405
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:50 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat hoeft ook nog helemaal niet. Als je zo'n schema volgt, ga je eerst maar een paar minuutjes achter elkaar rennen. Bijvoorbeeld 5x 3min rennen met een paar minuten wandelen tussen door. En dan bouw je steeds verder op, tot je 5km achter elkaar kunt rennen :)
Waar staat zo'n schema :s)
pi_144324458
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:50 schreef Cynic het volgende:
Volgende week zaterdag weer eens een 10 km lopen.
De school waar mijn vriendin les geeft doet mee aan de estafette variant van de 100km van Winschoten en ik mag ook meedoen :)

Verder werd ik vandaag op het werk door minstens 5 mensen gevraagd of ik de Strongmanrun ook had gelopen (want dat doe jij toch?). Kon ik telkens weer mijn tirade afsteken... :') :P
Haha.
Och ze proberen het te begrijpen :P
pi_144324480
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:51 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Kijk eens in de OP, daar staan verschillende schema's :)
Ja doei.
  Moderator maandag 8 september 2014 @ 19:53:06 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_144324482
quote:

[..]

Hier, bijvoorbeeld: http://rennenmetevy.nl

Het zijn mp3'tjes die je op je telefoon of mp3 speler zet. Vervolgens hoef je alleen maar te doen wat ze zeggen, en aan het einde van de lessen loop je 30min aan één stuk hard! Echt waar! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 08-09-2014 20:04:59 ]
pi_144324484
quote:

[..]

OP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')