abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144314115
500.000 banen op mbo-niveau 2 en 3 (de lagere niveaus) zullen nooit meer terugkomen. Ook niet na de crisis. Daarvoor waarschuwt Jouke van Dijk, hoogleraar Regionale Arbeidsmarktanalyse aan de Rijksuniversiteit Groningen. Als er niet snel actie wordt ondernomen ontstaat er volgens hem een "verloren generatie".

http://nieuwsuur.nl/onder(...)rgoed-verdwenen.html

Dat is mooi dus 500k banen weg ja hoor we hebben al een plan er komen 500k banen bij het HBO/WO bij hoor ik ze al roepen :')

Over een paar jaar post ik hier en dan zijn de HBO banen ook al weg _O-
Wat moeten we nou toch de helft van de Nederlanders heeft MBO of lager.
pi_144314432
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zeiden ze dat 200 jaar geleden met de introductie van de stoommachine niet ook al?

De groeiende overbevolking is een groter probleem dan de groeiende automatisering. Voor de mensen met de juiste instelling en de juiste capaciteiten is er altijd werk.

Kijk die youtube video maar je vind het misschien niks maar er zijn nu al zelfrijdende auto's er is volop automatisering en deze robots bestaan al grotendeels.
We komen op een punt dat de robots beter en goedkoper kunnen werken dan mensen niet alleen op MBO niveau nee HBO en WO komen er ook aan.

We hebben het dan misschien over 20-30 jaar maar dat betekend al dat de huidige generatie die nu geboren word een groot probleem heeft als de automatisering op dit niveau doorgaat.
Een groot deel van de MBOers is niet op te leiden tot HBO/WO en daarbij komt dat er niet veel extra benen op HBO/WO niveau zullen vrijkomen door deze automatisering.

Op lange termijn zit je gewoon met een probleem dat mensen qua arbeidskracht niks meer waard zullen zijn.
Nu zeg ik niet we moeten alles in 1 dag veranderen maar als dit de toekomst is dan moeten we daar rekening mee houden en niet de schuld bij mensen leggen die geen baan kunnen vinden.
pi_144316653
Hoeren neuken nooit meer werken dus
pi_144319110
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De ene helft van de regering streeft met succes naar een hele scheve verdeling, dat zit hem in het vennootschapsrecht, de winst en inkomstenbelasting, het huisvestingsbeleid, de arbeidsmigratie etc. De andere helft wil dat dan vervolgens zelf gaan herverdelen, met veel herverdelers aan het werk.

Je zou met nagenoeg dezelfde instrumenten ook kunnen zorgen dat het geld evenwichtig verdeeld wordt, naarmate van bijdrage aan het totstandkomen van de opbrengst bijvoorbeeld, en dan hoef je daarna niet nog eens te gaan herverdelen met alle nadelen vandien.
Doel je erop dat het aantrekkelijker moet worden om je verdiende centen lokaal uit te geven ipv de zoveelste Ipad laten importeren?
.
pi_144337087
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:56 schreef Fer het volgende:

[..]

Doel je erop dat het aantrekkelijker moet worden om je verdiende centen lokaal uit te geven ipv de zoveelste Ipad laten importeren?
Nee, hoewel dat ook goed kan zijn. Toerisme vanuit het buitenland is bijvoorbeeld erg gunstige bedrijvigheid omdat die niet ten koste gaat van andere binnenlandse bestedingen. Maar wat ik bedoel is dat de overheid met allerlei ingrepen ervoor zorgt dat hebben beter loont dan doen, en dat iemand iets voor je laten doen wel erg duur is. Dat kun je ook anders regelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 9 september 2014 @ 08:11:54 #6
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_144339973
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:14 schreef Eleiko het volgende:

[..]

In Den Haag is men alleen maar financiele gaten aan het dichten. Strategisch beleid vindt men niet belangrijk.

[..]

En dit.
klopt, de bouw is failliet , de zorg staat op straat
allemala sectoren die aan het werk moeten blijven
voor beter en energieneutraal wonen en voor ouderen die recht hebben op een menswaardig bestaan
  dinsdag 9 september 2014 @ 08:12:30 #7
430548 homme7
pi_144339982
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:46 schreef Dingflofbips het volgende:
Hoeren neuken nooit meer werken dus
Als je daarmee kunt verdienen
pi_144342869
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:12 schreef homme7 het volgende:

[..]

Als je daarmee kunt verdienen
Nou wel een goed punt hoeren zijn lastig te vervangen door robots.
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:56:35 #9
430548 homme7
pi_144342964
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:52 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Dat zou ik niet te hard zeggen.
Ik denk dat er wel iets te maken is hoor
pi_144342999
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:52 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Niet helemaal waar :P

[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_144343787
quote:
Maar neukt ze ook lekker?

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:56 schreef homme7 het volgende:

[..]

Dat zou ik niet te hard zeggen.
Ik denk dat er wel iets te maken is hoor
Nou nou laten we dan maar het eerste robot bordeel beginnen?
pi_144347641
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:29 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Maar neukt ze ook lekker?

Geen idee, bestel er 1 en test het uit ;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_144347774
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:28 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Geen idee, bestel er 1 en test het uit ;)
Kan het niet betalen ;(
pi_144347918
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:34 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Kan het niet betalen ;(
Je kan berekenen of het goedkoper is dan een echte vrouw :7
pi_144348037
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:38 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Geen flauw idee wat een echte kost.
  dinsdag 9 september 2014 @ 14:36:51 #16
430548 homme7
pi_144349688
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:38 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

massaproductie en omschakelbaar naar autowassen en wachtlopen om het huis na de seks
pi_144356894
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:36 schreef homme7 het volgende:

[..]

massaproductie en omschakelbaar naar autowassen en wachtlopen om het huis na de seks
En je hoeft ze niet te versieren.
  woensdag 10 september 2014 @ 08:09:24 #18
430548 homme7
pi_144379922
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:53 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

En je hoeft ze niet te versieren.
nee gewoon contant betalen, op afbetaling of leasen
pi_144380169
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:09 schreef homme7 het volgende:

[..]

nee gewoon contant betalen, op afbetaling of leasen
Ook zonder inkomen op afbetaling?
  woensdag 10 september 2014 @ 08:54:04 #20
430548 homme7
pi_144380279
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:44 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ook zonder inkomen op afbetaling?
Ja maar dan moet je ze eerst een jaar in de prostitutie doen
pi_144380505
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:54 schreef homme7 het volgende:

[..]

Ja maar dan moet je ze eerst een jaar in de prostitutie doen
Dan wil ik hem niet meer.
  woensdag 10 september 2014 @ 09:17:00 #22
430548 homme7
pi_144380559
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:13 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Dan wil ik hem niet meer.
Maaaah , ff laten ontsmetten en ze is weer als nieuw en afbetaald
pi_144380645
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:17 schreef homme7 het volgende:

[..]

Maaaah , ff laten ontsmetten en ze is weer als nieuw en afbetaald
Nou weer graag ontopic ben het zat met die robots.
Ontsmetten :N
  maandag 15 september 2014 @ 08:51:37 #24
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_144541988
Volgende week zondag gaat Tegenlicht over een basisinkomen, misschien wel interessant om ff te kijken...

http://tegenlicht.vpro.nl/nieuws/vooruitblik.html (Gratis geld)
pi_144542093
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 00:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, hoewel dat ook goed kan zijn. Toerisme vanuit het buitenland is bijvoorbeeld erg gunstige bedrijvigheid omdat die niet ten koste gaat van andere binnenlandse bestedingen. Maar wat ik bedoel is dat de overheid met allerlei ingrepen ervoor zorgt dat hebben beter loont dan doen, en dat iemand iets voor je laten doen wel erg duur is. Dat kun je ook anders regelen.
Wat is er mis met geld verdienen aan bezit? Mijn moeders vriend heeft in zijn vrijgezelle periode keihard gewerkt elk dubbeltje op lopen potten. Uiteindelijk heeft die dat geïnvesteerd in een pand, het opgeknapt met zijn eigen harde werk en zijn eigen spaarcentjes.

Opgesplitst en verhuurt hij dat aan een paar studenten en verdiend daardoor een leuk rendement. Nu hij wat ouder is en niet meer het werktempo kan/wil doen van vroeger plukt hij de vruchten. Is dat schadelijk is dat verkeerd?

Hetzelfde hier vanaf mijn 21e elke cent op lopen potten zuinig geleefd geen dure auto gekocht geen verre dure reizen. Nu gebruik ik het regelmatig om failliete boedel te kopen op te knappen en weer door te verkopen aan startende restaurants. En zeer regelmatig laat ik het opknappen over aan een paar vmbo-ers. Hierdoor verdien ik geld met geld? Wat is daar nu precies zo erg aan? Ik voorzie in een behoefte van de economie :).
  dinsdag 16 september 2014 @ 12:31:56 #26
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_144582687
Ah nu op RTL7 werd er tijd aan besteed :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_144582944
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:31 schreef nils7 het volgende:
Ah nu op RTL7 werd er tijd aan besteed :)
Je zegt 'werd' dus ik neem aan dat het al voorbij is. Wat werd er gezegd? Belangrijke conclusies?
pi_144583179
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:01 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wat is er mis met geld verdienen aan bezit? Mijn moeders vriend heeft in zijn vrijgezelle periode keihard gewerkt elk dubbeltje op lopen potten. Uiteindelijk heeft die dat geïnvesteerd in een pand, het opgeknapt met zijn eigen harde werk en zijn eigen spaarcentjes.
Als hij het opknapt dan verdient hij ook aan zijn eigen harde werk, niet waar?

quote:
Opgesplitst en verhuurt hij dat aan een paar studenten en verdiend daardoor een leuk rendement. Nu hij wat ouder is en niet meer het werktempo kan/wil doen van vroeger plukt hij de vruchten. Is dat schadelijk is dat verkeerd?
Nee, wat wel schadelijk en verkeerd is dat mensen die alleen maar een stuk grond hebben gekocht, bebouwd of niet, wat ze zelf niet hebben ingepolderd of zo, dat voor 4 keer zoveel kunnen verkopen of uitbaten. Dat geld moet gewoon opgebracht worden met werk, van degene die erin gaat wonen of zijn bedrijf voert, en de belastingaftrek daarvoor moet ook worden opgebracht met werk.

quote:
Hetzelfde hier vanaf mijn 21e elke cent op lopen potten zuinig geleefd geen dure auto gekocht geen verre dure reizen. Nu gebruik ik het regelmatig om failliete boedel te kopen op te knappen en weer door te verkopen aan startende restaurants. En zeer regelmatig laat ik het opknappen over aan een paar vmbo-ers. Hierdoor verdien ik geld met geld? Wat is daar nu precies zo erg aan? Ik voorzie in een behoefte van de economie :).
Het geld het werk laten doen betekent een ander het werk laten doen. Dat geldt ook voor de duurbetaalde jongens die hun grote betatalent aanwenden om winst te halen uit nanosecondes bij koersschommelingen door slim programmeren. Dat geld moet uiteindelijk opgebracht worden door de mensen die werken in de bedrijven waarvan de aandelen en derivaten zijn. Daarnaast wordt dat talent niet voor productiviteit aangewend.

Uiteraard moet risico dat je loopt met je spaargeld beloond worden, want het gehoopt rendement leidt tot investeringen en dat verhoogt de arbeidsproductiviteit van werkenden, maar de balans is zoek. Daar bovenop komt dan nog de onbalans in de belastingheffing.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 16 september 2014 @ 13:04:05 #29
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_144583714
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:38 schreef Disorder het volgende:

[..]

Je zegt 'werd' dus ik neem aan dat het al voorbij is. Wat werd er gezegd? Belangrijke conclusies?
Dat ze vinden dat het onderwijs aangepast moet worden en dat ze denken dat Robotics de vergrijzing kan helpen.
En dat de nationale economie dit moet kunnen onderhouden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_144583897
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:04 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dat ze vinden dat het onderwijs aangepast moet worden en dat ze denken dat Robotics de vergrijzing kan helpen.
En dat de nationale economie dit moet kunnen onderhouden.
Omzeep helpen :P
Misschien dat die zelfdenkende straaljagers kunnen helpen met dat probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')