Wat ik hier doe in dit topic zijn een aantal dingen:quote:Op maandag 8 september 2014 08:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je pleit anders wel voor die mogelijkheid door alternatieve verklaringen te bestrijden, of zie ik dat nu verkeerd?
Je lijkt je nogal te verstoppen achter dat woordje "verzonnen".
Het uitsluiten van alternatieven pleit net zoveel voor jouw mogelijkheid als voor alle andere mogelijke verzonnen verklaringen. Inclusief een ontvoering door smurfen.
Euh.. ik zie geen klein ontsnappingsgat in de foto waar een rivier(tje) op lijkt te zien. Meer een rivierbedding.quote:Op maandag 8 september 2014 08:58 schreef Poekje01 het volgende:
Als de dames gewond waren, kondenze misschien het water wel zien, aanraken, er uit drinken, maar was het ontsnappingsgat gewoon te klein.
ja, en als je (beiden) iets gebroken hebt, kruip je daar doorheen naar de buitenwereld bedoel je? of wacht je wellicht tegen beter weten in, op hulp?quote:Op maandag 8 september 2014 09:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Euh.. ik zie geen klein ontsnappingsgat in de foto waar een rivier(tje) op lijkt te zien. Meer een rivierbedding.
De eerste vondst is gedaan door een indiaan(vrouw) die aan het baden was .quote:Op maandag 8 september 2014 08:01 schreef SAJ het volgende:
[..]
Ha, ik lees dat je op basis van discussie van vrijdag nu niet meer beweert dat F de eerste vondst van resten deed, maar het team van F. Voorts ben je blijkbaar verder niet meer op de hoogte, aangezien je niet weet wie van dat team exact de vondst heeft gedaan. Dus hierbij de onderbouwing van mijn bewering dat vondst is gedaan door een indiaan. Je krijgt hem zelfs in beeld.
Denk dat nu wel duidelijk is wie zich beter moet inlezen.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)elkaar-vandaan.dhtml
Ik vind dat je er hier een zeer makkelijke manier van discussiëren er op na houdt. Je dropt een theorie waar je nota bene mensen met naam en toenaam beschuldigt, krijgt commentaar van meerdere users dat er niet veel van je eerst "feiten", later ''aanwijzingen'' klopt, je geeft vervolgens geen enkele bron om je "aanwijzingen" te onderbouwen, maar gaat beweren dat degene die je van commentaar voorziet, zichzelf maar beter moet inlezen. Lekker makkelijk.
Ik heb nu van 2 van je "aanwijzingen" aangetoond dat ze niet kloppen; nu wordt het echt de hoogste tijd dat jij zelf eens met bronnen voor de overige gaat komen i.p.v. die onzin keer op keer ongefundeerd te herhalen.
Ik tast eigenlijk behoorlijk in het duister wat betreft die 90 foto's. De twee foto's waar wat op te zien is (er moet nog een derde zijn) lijken mij langs een rivier te zijn gemaakt. De korte tijd er tussen stelt me wel voor raadsels. De foto met de 'rotswand' lijkt mij gemaakt te zijn net boven de oever, de foto met de rode stukjes plastic in de rivierbedding. Ergens bekruipt mij het gevoel dat dit hun verblijfplaats was voor de (of die) nacht. Het waarom van de 90 foto's is me ook een raadsel. Pad verlichten lijkt mij niet omdat een flits je verblind. Iets gehoord hebben en willen weten wat het was? Een wanhoopsactie om de aandacht te trekken? Waarom dan toch 2 foto's die echt ergens van gemaakt lijken te zijn? Een bezigheid? Een actie om de moed er in te houden? Als boodschap lijkt het mij zo ingewikkeld en vaag.. het lijkt me dat ze dan betere mogelijkheden hadden kunnen bedenken en vooral overdag als je meer ziet op een foto.quote:
Ik lees hem anders eigenlijk alleen andersom: Het is geen misdrijf omdat het niet bewezen is dat het een misdrijf is.quote:Op maandag 8 september 2014 09:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
"Het is een misdrijf omdat niet bewezen is dat het geen misdrijf is" lijkt de strekking van de redenatie hier, en ja... dat is een argumentum ad ignorantiam.
Vragen om een bewijs dat het geen misdrijf is is daarnaast ook nog eens een omkering van de bewijslast. Vergelijkbaar met "bewijs maar dat God niet bestaat".
Ik denk dat je vergeet dat er geen nieuwe foto's van Lisanne (en dus met Kris als fotograaf) worden vrijgegeven op verzoek van de familie van Lisanne.quote:Op maandag 8 september 2014 09:09 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Lisanne lijkt mij. Je ziet Kris steeds op de foto's 'weglopen' of 'verder weg' bij Lisanne vandaan. Dus ga ik er voor het 'gemak' van uit dat Kris als eerste viel, en zich ernstig verwondde. Dus Lisanne kon dat wellicht nog wel..... tis maar een gedachtengang he...
- 90 foto'squote:Op maandag 8 september 2014 09:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik tast eigenlijk behoorlijk in het duister wat betreft die 90 foto's. De twee foto's waar wat op te zien is (er moet nog een derde zijn) lijken mij langs een rivier te zijn gemaakt. De korte tijd er tussen stelt me wel voor raadsels. De foto met de 'rotswand' lijkt mij gemaakt te zijn net boven de oever, de foto met de rode stukjes plastic in de rivierbedding. Ergens bekruipt mij het gevoel dat dit hun verblijfplaats was voor de (of die) nacht. Het waarom van de 90 foto's is me ook een raadsel. Pad verlichten lijkt mij niet omdat een flits je verblind. Iets gehoord hebben en willen weten wat het was? Een wanhoopsactie om de aandacht te trekken? Waarom dan toch 2 foto's die echt ergens van gemaakt lijken te zijn? Een bezigheid? Een actie om de moed er in te houden? Als boodschap lijkt het mij zo ingewikkeld en vaag.. het lijkt me dat ze dan betere mogelijkheden hadden kunnen bedenken en vooral overdag als je meer ziet op een foto.
Wat zie je op de foto waar je doorheen moet/kan kruipen?quote:Op maandag 8 september 2014 09:21 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, en als je (beiden) iets gebroken hebt, kruip je daar doorheen naar de buitenwereld bedoel je? of wacht je wellicht tegen beter weten in, op hulp?
ja, goeie!quote:Op maandag 8 september 2014 09:30 schreef SAJ het volgende:
[..]
- 90 foto's
- idd betere mogelijkheden om een 'boodschap' door te geven
- tussentijd van 7 dagen van 1 tot 8 april zonder foto's.
- feit dat, van de foto's die we tot nu toe hebben gezien, voor die 90 foto's altijd één van de twee op de foto staat, en op 8 april geen van beiden.
Bovenstaande doet mij wel enorm twijfelen of K en / of L wel de 90 foto's hebben genomen.
huh, jij hebt het zelf over een rivierbedding toch?quote:Op maandag 8 september 2014 09:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat zie je op de foto waar je doorheen moet/kan kruipen?
Dat blijft voorlopig een vraag idd.quote:Op maandag 8 september 2014 09:30 schreef SAJ het volgende:
[..]
- 90 foto's
- feit dat, van de foto's die we tot nu toe hebben gezien, voor die 90 foto's altijd één van de twee op de foto staat, en op 8 april geen van beiden.
Bovenstaande doet mij wel enorm twijfelen of K en / of L wel de 90 foto's hebben genomen.
Als ik jou hier goed heb begrepen denk jij aan een grot/spelonk waar ze ingevallen zijn en niet uitkunnen. En dat de foto waar een rivier(tje) op lijkt te staan dan gemaakt is door een kleine doorgang naar de buitenwereld waar je je doorheen moet/kan wurmen.quote:Op maandag 8 september 2014 09:36 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
huh, jij hebt het zelf over een rivierbedding toch?
eh ja, maar ik ben ook ff aan het werk, vanavond laat misschien...quote:Op maandag 8 september 2014 09:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als ik jou hier goed heb begrepen denk jij aan een grot/spelonk waar ze ingevallen zijn en niet uitkunnen. En dat de foto waar een rivier(tje) op lijkt te staan dan gemaakt is door een kleine doorgang naar de buitenwereld waar je je doorheen moet/kan wurmen.
Ik zie daar echter niets van op die foto. Voor mij lijkt het alsof ze daar 'in the open' op een rots in de rivierbedding zitten.
Waar moeten ze dan doorheen kruipen? En waar naar toe?
Zou je anders jouw idee daarover nauwgezet uiteen kunnen zetten?
dat wat jij als feit noemt klopt niet, ja misschien heel flauw, maar ze hebben toen minstens 1 foto gemaakt van een looppad waar geen van twee opstaat.quote:Op maandag 8 september 2014 09:30 schreef SAJ het volgende:
[..]
- 90 foto's
Kan je die foto hier plaatsen? Ik kan me hem namelijk niet herinneren.quote:Op maandag 8 september 2014 10:47 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat wat jij als feit noemt klopt niet, ja misschien heel flauw, maar ze hebben toen minstens 1 foto gemaakt van een looppad waar geen van twee opstaat.
Hm, ja, je hebt helemaal gelijk!quote:Op maandag 8 september 2014 10:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kan je die foto hier plaatsen? Ik kan me hem namelijk niet herinneren.
-edit- Ik zie hem al:
[ afbeelding ]
misschien lijken dat soort fotos minder interessant of brengt het minder op om te lekken, want ik vermoed dat ze er zo nog wel een paar gemaakt hebben.quote:
Een tas wat?quote:Op maandag 8 september 2014 04:40 schreef Jezus9 het volgende:
Even ter vergelijking, voor eens en altijd. Dit is een tas wat korte tijd in de natuur heeft gelegen:
ja ach ze proberen het eerst hier dan daarquote:Op maandag 8 september 2014 11:30 schreef Poekje01 het volgende:
Gezien op WS, bron: user Het Lichtpuntje, voor alle credits.
Location match met plek waar K voorovergebogen stond? In ieder geval bij een zipline lokatie in de buurt van Boquete? Kijk voor jezelf op:
http://i1371.photobucket.(...)line_zps153bd6ce.jpg
wat denken jullie?
ja, en nou nog eens?quote:Op maandag 8 september 2014 11:33 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja ach ze proberen het eerst hier dan daar
Niveau holt achteruit inderdaad. Met name in de nachtelijke uren.quote:Op maandag 8 september 2014 07:31 schreef Grijzemassa het volgende:
Nou zitten er nog alleen maar idioten hier. Constant roepen "ik heb gelijk en anderen niet"
Aanname na aanname enz. Blind en doof voor alle argumenten behalve die van hen zelf![]()
![]()
![]()
Ik kom wel weer terug als er weer users zijn die snappen wat een open discussie is
Dit niveau is me echt te laag
Mee eens. Het ontbreken van foto's op de camera tussen de eerste noodoproep en de 90 foto's op 8 april vind ik helemaal niet zo gek en/of verdacht. Situatie/stemming was immers totaal anders.quote:Op maandag 8 september 2014 09:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat blijft voorlopig een vraag idd.
Wel is gezegd dat er daarna op 11 april nog een (of meerdere) noodoproep(en) is/zijn gedaan.
Als ik het zou moeten verklaren met het idee dat ze die foto's zelf gemaakt hebben dan kom ik uit op:
-De foto's tot de laatste gewone foto zijn gemaakt als aandenken aan hun vakantie en om aan anderen te laten zien. Toen maakten zij dus ook vooral foto's van elkaar.
- Na die laatste foto veranderde hun situatie. Niet meer een leuke/interessante vakantie maar een rotsituatie. Van een rotsituatie heb je minder de behoefte om foto's te maken als aandenken of om aan anderen te laten zien in Nederland. Dat zijn niet de foto's die je thuis op facebook wilt zetten. (Je ziet eigenlijk bijna alleen leuke en happy foto's op facebook.)
- Gerichte foto's zullen dan een praktisch nut hebben en geen 'hebbedingetje' meer zijn. 'Zie mijn vriendin hier zitten bij een mooie rivier-foto's' zullen dan niet meer gemaakt worden. En wie wil een 'Zie mijn vriendin er hier onderkoeld en uitgeput uitzien verdwaald in de jungle-foto' maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |