hij dreigde met een voorstel in de Senaat. En we weten hoe zulke voorstellen daar ontvangen worden, zou waarschijnlijk goedgekeurd zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 19:40 schreef Nintex het volgende:
[..]
McCain dreigt met van alles tegen iedereen, maar hij gaat daar niet over.
True, vooral omdat we 1 hartaanval verwijderd waren van Sarah Palin als president...quote:Op zondag 7 september 2014 19:41 schreef Roceco het volgende:
[..]
Een McCain die in 2008 de verkiezingen gewonnen zou hebben, damn zeg, dat zou desastreus zijn geweest!
Er komt al maanden/jaren niets meer door de Amerikaanse senaat of het huis van afgevaardigden. Obama doet dan 'executive actions' en ze slepen hem voor de rechter, omdat hij iets "doet".quote:Op zondag 7 september 2014 19:43 schreef meth1745 het volgende:
[..]
hij dreigde met een voorstel in de Senaat. En we weten hoe zulke voorstellen daar ontvangen worden, zou waarschijnlijk goedgekeurd zijn.
vioor het geweld van de Russen , ze zijn niet uitgezet naar een ander land, ze kunnen gewoon weer terug, de kososvaren mochten nooit meer terugquote:Op zondag 7 september 2014 19:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
814,000 Ukrainians fled to Russia, 260,000 people displaced within the country
Bron?quote:Op zondag 7 september 2014 19:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vioor het geweld van de Russen , ze zijn niet uitgezet naar een ander land, ze kunnen gewoon weer terug, de kososvaren [b]mochten nooit meer terug[/b]
en dan waren we al 10 atoombommnen verder geweestquote:Op zondag 7 september 2014 19:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
True, vooral omdat we 1 hartaanval verwijderd waren van Sarah Palin als president...
Hoewel ik nu liever Romney in het Witte Huis had gezien dan Obama.
[..]
Er komt al maanden/jaren niets meer doe Amerikaanse senaat of het huis van afgevaardigden. Obama doet dan 'executive actions' en ze slepen hem voor de rechter, omdat hij iets "doet".![]()
kletsmajoor, dat weet je zelf ook wel, je bent niet achterlijk toch ??quote:
Nee, anders zou ik het niet vragenquote:Op zondag 7 september 2014 19:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kletskoek, dat weet je zelf ook wel
Nee, ik denk dat Palin snel was afgezet (impeachment) om een of andere domme reden en het in Amerika politiek gezien helemaal vastgelopen was.quote:Op zondag 7 september 2014 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan waren we al 10 atoombommnen verder geweest
De combiquote:Op zondag 7 september 2014 19:26 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Jonge... die mensen zijn etnisch Russisch en hun moedertaal is Russisch alleen ze komen uit Oekraïne, hoe moeilijk is het om dat te begrijpen?
Voorbeeld: Ik ben etnisch Armeens maar ik kan geen Armeens en ik spreek Arabisch want ik ben geboren in Mosul ( Irak ) Wil dat zeggen dat ik Armenië niet meer mag verdedigen?
De Russia and Moldova Jackson-Vanik Repeal and Sergei Magnitsky Rule of Law Accountability Act of 2012 bestaat ook niet neem ik aan...quote:Op zondag 7 september 2014 19:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
True, vooral omdat we 1 hartaanval verwijderd waren van Sarah Palin als president...
Hoewel ik nu liever Romney in het Witte Huis had gezien dan Obama.
[..]
Er komt al maanden/jaren niets meer door de Amerikaanse senaat of het huis van afgevaardigden. Obama doet dan 'executive actions' en ze slepen hem voor de rechter, omdat hij iets "doet".![]()
Hij wil geen Holocaust plegen, maar dat is ook geen inherent onderdeel aan het fascisme en neonazi's zien het ook slechts als een kanttekening in de geschiedenis die wat hun betreft misschien ook beter niet had kunnen plaatsvinden.quote:
Poetin vind het inderdaad maar vervelend dat hij de baltische staten en Polen niet kan veroveren. Vervelende Westen dat landen helpt onafhankelijk te blijven.quote:Op zondag 7 september 2014 19:21 schreef Roceco het volgende:
[..]
Het probleem ligt em in het feit dat de NAVO die aanvragen had kunnen weigeren op basis van de beloftes, en trouwens ook zonder beloftes, zoals die oud-ambassadeur omschrijft: je kon weten dat Rusland vroeg of laat pissed ging raken als je naar hun grens gaat uitbreiden...
Of dat pissed raken van Rusland nu onterecht is, is weinig relevant in mijn ogen, de NAVO had het anders en beter kunnen spelen zodat we niet in deze situatie waren beland.
(Voor alle duidelijkheid, dit neemt niet weg dat ik vind dat Rusland een nog kwalijker rol speelt in dit conflict)
Na de val van Yanukovych.quote:Op zondag 7 september 2014 19:36 schreef Roceco het volgende:
[..]
Hmmm, niet helemaal terecht, Van Baalen, Verhofstadt en enkele anderen stonden daar toch echt op dat plein voor de val van Yanukovych, daarmee hebben ze (al dan niet invidueel) wel een rol gespeeld in zijn val.
Voor de rest vind ik het een prima opinie!
Lid zijn van de NAVO is een zegen voor deze landen. Dat is het enigste wat Rusland buiten de deur kan houden.quote:Op zondag 7 september 2014 19:21 schreef Roceco het volgende:
[..]
Het probleem ligt em in het feit dat de NAVO die aanvragen had kunnen weigeren op basis van de beloftes, en trouwens ook zonder beloftes, zoals die oud-ambassadeur omschrijft: je kon weten dat Rusland vroeg of laat pissed ging raken als je naar hun grens gaat uitbreiden...
Of dat pissed raken van Rusland nu onterecht is, is weinig relevant in mijn ogen, de NAVO had het anders en beter kunnen spelen zodat we niet in deze situatie waren beland.
(Voor alle duidelijkheid, dit neemt niet weg dat ik vind dat Rusland een nog kwalijker rol speelt in dit conflict)
Dat maakt Poetin nog geen fascist, als je dat al een fascist maakt zijn er wel heel veel fascistische staten.quote:Op zondag 7 september 2014 19:51 schreef Igen het volgende:
Echt, serieus, verdiep je er eens in ipv. gelijk met zo'n pavlov-reactie te komen. In eigenlijk alle opzichten komen de ideologieën overeen. Gericht op stoerheid: sterk leiderschap, censuur en afstraffing van landverraders, weerstand tegen slappe feministische ideeën zoals democratie, rechtsstaat en LGBT-rechten, enz.enz. Hoe dieper je Oost-Europa in gaat, hoe meer je dat gedachtegoed tegenkomt, omdat de hippierevolutie van 1968 niet ver voorbij het IJzeren Gordijn is gekomen.
Zaken die prominent gepushed worden door westers gefinancierde NGOs. Nederland zou het ook niet leuk vinden als buitenlandse regeringen betaalden voor anti-zwarte-piet verenigingen.quote:Op zondag 7 september 2014 19:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij wil geen Holocaust plegen, maar dat is ook geen inherent onderdeel aan het fascisme en neonazi's zien het ook slechts als een kanttekening in de geschiedenis die wat hun betreft misschien ook beter niet had kunnen plaatsvinden.
Echt, serieus, verdiep je er eens in ipv. gelijk met zo'n pavlov-reactie te komen. In eigenlijk alle opzichten komen de ideologieën overeen. Gericht op stoerheid: sterk leiderschap, censuur en afstraffing van landverraders, weerstand tegen slappe feministische ideeën zoals democratie, rechtsstaat en LGBT-rechten, enz.enz. Hoe dieper je Oost-Europa in gaat, hoe meer je dat gedachtegoed tegenkomt, omdat de hippierevolutie van 1968 niet ver voorbij het IJzeren Gordijn is gekomen.
Eens, maar in dat opzicht kun je de VS ook als fascistisch bestempelen.quote:Op zondag 7 september 2014 19:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij wil geen Holocaust plegen, maar dat is ook geen inherent onderdeel aan het fascisme en neonazi's zien het ook slechts als een kanttekening in de geschiedenis die wat hun betreft misschien ook beter niet had kunnen plaatsvinden.
Uiteraard. Ik ben ook geen voorstander van dat soort bemoeienis. Maar ik vind de heersende denkwijze diep in Oost-Europa maar niks en de beschuldigingen van neonazisme vind ik een kwestie van "de pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet"; in die zin zal het me dus ook worst wezen wie er nou wint.quote:Op zondag 7 september 2014 19:58 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Zaken die prominent gepushed worden door westers gefinancierde NGOs. Nederland zou het ook niet leuk vinden als buitenlandse regeringen betaalden voor anti-zwarte-piet verenigingen.
Als er een Republikeinse dictatuur zou zijn, dan wel ja. Maar zó erg is het gelukkig niet.quote:Op zondag 7 september 2014 20:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eens, maar in dat opzicht kun je de VS ook als fascistisch bestempelen.
Mwau, ik vind dat bagatelliseren.quote:Op zondag 7 september 2014 20:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Als er een Republikeinse dictatuur zou zijn, dan wel ja. Maar zó erg is het gelukkig net niet.
quote:Op zondag 7 september 2014 18:29 schreef DeJori het volgende:
[..]
De Krim is, net als Lviv, Kiev en Donetsk gewoon onderdeel van Oekraïne en de annexatie van Rusland is en blijft illegaal. Ook als de Russen zich zorgen maakten over hun vloot die daar ligt.
De Oekraïnse regering is aan de macht gekomen door een coup te plegen.quote:Op zondag 7 september 2014 18:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Amper, vanuit imperialisme een soeverein land bezetten. Snap niet hoe je dat goed kan praten.
7-jarig presidentschap? Jij leeft in het Franse verledenquote:Op zondag 7 september 2014 20:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, ik vind dat bagatelliseren.
Allemaal leuk en aardig dat de Amerikaanse bevolking kan kiezen wie ze willen, maar als ze eenmaal gekozen hebben dan is diegene wel voor 7 jaar lang de "baas'...
Als je dan een republikein hebt die het niet zo heeft op abortus, homoseksualiteit, en bijna een stijve krijgt van interventie , dan ben je toch dicht in de buurt van het fascisme.
En de kans is relatief groot dat dat gaat gebeuren, het broertje van onze vriend Bush staat al te trappelen.
In 2009 is Obama verkozen toch?quote:Op zondag 7 september 2014 20:16 schreef meth1745 het volgende:
[..]
7-jarig presidentschap? Jij leeft in het verleden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |