+1quote:Op zondag 7 september 2014 11:31 schreef Crumpette het volgende:
oke, onesies en jumpsuitsik heb er al veel
ik vind ze schattig en hilarisch en zou ze zelf ook dragen als ik een baby was geloof ik.
quote:Op zondag 7 september 2014 11:31 schreef Crumpette het volgende:
ik vind ze schattig en hilarisch en zou ze zelf ook dragen als ik een baby was geloof ik.
Oh, ik snap 'mquote:Op zondag 7 september 2014 11:29 schreef Crumpette het volgende:
oh maar ik was ook niet van plan baby om te kleden hoorals ik de hele dag horizontaal lig doe ik immers ook geen jeans aan. Ik zeg meer slaappakje om aan te geven wat ik bedoel, zo'n ding met voetjes en hysterische all-over prints en duizend drukknoopjes
Als ik er als volwassene mee weg zou komen en ze ze in mijn maat hadden ik ook nu nog denk ik.quote:Op zondag 7 september 2014 11:31 schreef Crumpette het volgende:
quote:Op zondag 7 september 2014 11:31 schreef Crumpette het volgende:
jumpsuits hadden ze deze zomer wel in de winkelsquote:Op zondag 7 september 2014 11:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Als ik er als volwassene mee weg zou komen en ze ze in mijn maat hadden ik ook nu nog denk ik.
wel als je ze bij primark haalt jaquote:Op zondag 7 september 2014 11:35 schreef Crumpette het volgende:
maar die onesies voor volwassenen zijn van plastic![]()
zie net een vrouw met 4 blonde zonen voorbij komen hierben zo benieuwd naar hoe het zal zijn om jongensmama te zijn! kan me er nog weinig bij voorstellen geloof ik
Auto's, auto's, brandweer, auto's, politie, auto's, treinen. Oh had ik al auto's gezegd?quote:Op zondag 7 september 2014 11:35 schreef Crumpette het volgende:
maar die onesies voor volwassenen zijn van plastic![]()
zie net een vrouw met 4 blonde zonen voorbij komen hierben zo benieuwd naar hoe het zal zijn om jongensmama te zijn! kan me er nog weinig bij voorstellen geloof ik
ja, daar zat ik dus ook al overna te denken. ik heb een stapel rompers met korte mouw... maar als je daar wat overheen doet dan rolt dat opquote:Op zondag 7 september 2014 11:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik heb pas vorige week lange mouwen rompers gekocht voor ergens onder, verder aldoor mouwloos.. korte mouw vind ik echt drama, t zit altijd opgepropt. en overslag vind ik ook niks... fijn he die meningen...
ik ben nog nooit in een primark geweestquote:Op zondag 7 september 2014 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wel als je ze bij primark haalt ja
quote:Op zondag 7 september 2014 11:38 schreef laziness het volgende:
[..]
Auto's, auto's, brandweer, auto's, politie, auto's, treinen. Oh had ik al auto's gezegd?
daar maak ik me weinig zorgen over iddquote:Op zondag 7 september 2014 11:37 schreef AwayTL het volgende:
Haha ik hoop dat jullie geen slanke babies krijgen.
Zal eens kijken of ik nog een onesie misfitfoto van V heb.
awww.quote:Op zondag 7 september 2014 11:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
daar maak ik me weinig zorgen over idd![]()
Wij zitten nog in de duplo fase maar samen bouwen absoluut!quote:Op zondag 7 september 2014 11:41 schreef Crumpette het volgende:
[..]uhuh. En lego?
hoopt zo hard op lego. en mecano. Ik zie ze nu al samen aan de tafel zitten
ook vind het hij een uitgelezen excuus om niet 1, maar 2 lightsabers te kopen
ja, en geen idee. Het zal wel ergens goed voor zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 11:44 schreef Crumpette het volgende:
[..]
awww.wat zou nou eigenlijk de consequentie zijn als je uitkomt met te hoge glucose? Moet je dan voor de laatste weekjes nog op dieet? Maakt dat veel verschil?
quote:Op zondag 7 september 2014 11:46 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zit er toch nog steeds van te balen stiekem... Ik slaag glansrijk voor alle controles, kind is wel bovengemiddeld maar niet extreem, alle waardes zijn binnen de marge en toch dat gezeik nu weer. Krijg er haast het gevoel bij alsof ze me gewoon kwijt willen ofzo. Is natuurlijk niet zo, maar toch.
Eu linkje naar de knikkerbaan?!quote:Op zondag 7 september 2014 11:46 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij zitten nog in de duplo fase maar samen bouwen absoluut!
We gaan voor zijn verjaardag knikkerbaan onderdelen kopen die je kan combineren met duplo. Toen ik mijn man om zijn mening vroeg was het antwoord 'ja man dat vind ik zelf leuk om te bouwen, hup kopen.'
Oh en snel naar de supermarkt zit er niet meer in. Vuilniswagens, auto's, een open stuk stoep. Veel te veel jongetjes walhalla zo midden op straat
Even hubelino intypen op google.quote:Op zondag 7 september 2014 11:50 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Eu linkje naar de knikkerbaan?!
Ik snap dat je baalt SQ. Vraag me dan ook af wat ze er aan/mee willen doen dan.
Ik had begrepen dat babies in die laatste weken ineens nog heel flink aan kunnen komen, iets van 100-150gr per week sws (Mignonne, enlighten us, zit ik er veel naast?quote:Op zondag 7 september 2014 11:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, en geen idee. Het zal wel ergens goed voor zijn.
Groetjes aan je maagzuurquote:Op zondag 7 september 2014 12:25 schreef Hilmo het volgende:
Zooooo, etenstijd; een cracker met pindakaas, twee witte bolletjes met knakworsten en nog een bruine boterham met knakworsten (blik knakworsten in totaal)eetsmakelijk
![]()
Ik had zelfs begrepen dat ze nu 200-250 gram per week aankomenquote:Op zondag 7 september 2014 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat babies in die laatste weken ineens nog heel flink aan kunnen komen, iets van 100-150gr per week sws (Mignonne, enlighten us, zit ik er veel naast?) en dat daarom een dieet voor de baby wel verschil kan maken,
Maar dit kan ook een klok-klepel verhaal zijn.
Mja dat is idd het idee, 100-200 gram in de laatste weken is normaal en baby's van moeders met ongereguleerde diabetes staan constant bloot aan een te hoge stoot glucose en groeien daardoor harder. Risico daarvan is dus macrosomie, plat gezegd een dikke baby, en risico daarvan is dan weer een langdurigere bevalling en/of schouderdystocie.quote:Op zondag 7 september 2014 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat babies in die laatste weken ineens nog heel flink aan kunnen komen, iets van 100-150gr per week sws (Mignonne, enlighten us, zit ik er veel naast?) en dat daarom een dieet voor de baby wel verschil kan maken,
Maar dit kan ook een klok-klepel verhaal zijn.
Ik zou je buik wel eens willen voelen want ik ben ondertussen wel benieuwdquote:Op zondag 7 september 2014 12:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik had zelfs begrepen dat ze nu 200-250 gram per week aankomen
Maar dan nog, ik kom dan op een kind van 3800 gram, dat is echt niet extreem!
ik had speklapjes met zwoerd als ontbijtquote:Op zondag 7 september 2014 12:25 schreef Hilmo het volgende:
Zooooo, etenstijd; een cracker met pindakaas, twee witte bolletjes met knakworsten en nog een bruine boterham met knakworsten (blik knakworsten in totaal)eetsmakelijk
![]()
nou ja, de verloskundiges zeggen steeds: het is wel groot, maar niet zorgwekkend, gewoon een flink kint. Dus mja.quote:Op zondag 7 september 2014 12:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik zou je buik wel eens willen voelen want ik ben ondertussen wel benieuwdhahaha
de Arts-Assistent die me de laatste keer zag en zei dat ik terug mocht naar t gewone spreekuur zei dat ze me in principe tot 40/41 weken laten lopen. ik hoop er op dat ik gewoon mag afwachten idd. geen idee of ik naar de eerste lijn terug had gemogen als ik gewoon bij een VK liep though. misschien wel?quote:Op zondag 7 september 2014 12:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mja dat is idd het idee, 100-200 gram in de laatste weken is normaal en baby's van moeders met ongereguleerde diabetes staan constant bloot aan een te hoge stoot glucose en groeien daardoor harder. Risico daarvan is dus macrosomie, plat gezegd een dikke baby, en risico daarvan is dan weer een langdurigere bevalling en/of schouderdystocie.
Het is alleen wel zo dat je het dan dus hebt over slecht gereguleerde diabeten die constant te hoge waarden hebben. Dames met dieet bijvoorbeeld en daarna goeie waarden, zoals Kwak nu heeft, hebben dus eigenlijk geen diabetes meer, omdat de glucoses met dieet nu goed zijn en het kind dus ook geen te hoge glucoses binnen krijgt. Het grootste 'risico' zit bij vrouwen die insuline spuiten en steeds hoger moeten in dosering bijvoorbeeld.
Het is alleen jammer dat er 1 lijn getrokken wordt, er wordt doorgaans geen onderscheid meer gemaakt tussen dames die insuline spuiten en dames die met dieet goed gereguleerd zijn. In sommige regio's mogen die dames weer terug naar de verloskundige en gewoon thuis bevallen, in veel andere regio's niet en worden ze ingeleid met 39/40 weken max. De wetenschappelijke onderbouwing voor dat laatste ontbreekt echt totaal bij vrouwen met dieet en goeie waardes dus mja.
Ik had het ook 2 keer. Bij de laatste hadden ze het over macrosomie en daar wordt je flink bang van.quote:Op zondag 7 september 2014 12:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou ja, de verloskundiges zeggen steeds: het is wel groot, maar niet zorgwekkend, gewoon een flink kint. Dus mja.
Maar goed, van zorgen maken wordt het ook niet beter. Maar ik wil niet ingeleid worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijnes is nu 2840 gram volgens echo, dus beetje hetzelfde als SQbaby denk ik?
maar neem aan dat je dan wel meteen medisch wordt? Dat staat me gewoon zo tegenquote:Op zondag 7 september 2014 12:31 schreef lily het volgende:
[..]
Ik had het ook 2 keer. Bij de laatste hadden ze het over macrosomie en daar wordt je flink bang van.
Middelste was 4390 (met een bevalling van 3 uur) en jongste 4020. Niks aan het handje
Ja joh, dit was vanochtend en ik dacht wat voel ik me crappy, buiksgewijsquote:
Wauw wat goed van je!!quote:Op zondag 7 september 2014 12:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh, heel herkenbaar SQ! Ondanks dat mijn bd in het ziekenhuis keurig bleek te zijn vrijdag, begon de dienstdoende verloskundige over ingrijpen als m'n bd zo bleef schommelen (euh, hallo? M'n bd is perfect, kind doet het geweldig en ik mag gewoon onder begeleiding van m'n vk blijven). Toen heb ik meteen gezegd, op m'n zwangerassertiefst (dus met prikkende ogen van het bijna huilen) dat ik dat niet wil en dat dat mij ook niet nodig lijkt. Ik zag ineens de bui al hangen, mooi niet! Het gaat verder gewoon goed.
wat niet helemaal waar is. Ik heb flinke bekkenpijn en pijnlijke harde buiken. Maar goed, dat trek ik heus nog wel voor die paar dagen/weken
Dat ziet er idd gewoon pijnlijk uit Spees!
Goed zo babequote:Op zondag 7 september 2014 12:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh, heel herkenbaar SQ! Ondanks dat mijn bd in het ziekenhuis keurig bleek te zijn vrijdag, begon de dienstdoende verloskundige over ingrijpen als m'n bd zo bleef schommelen (euh, hallo? M'n bd is perfect, kind doet het geweldig en ik mag gewoon onder begeleiding van m'n vk blijven). Toen heb ik meteen gezegd, op m'n zwangerassertiefst (dus met prikkende ogen van het bijna huilen) dat ik dat niet wil en dat dat mij ook niet nodig lijkt. Ik zag ineens de bui al hangen, mooi niet! Het gaat verder gewoon goed.
wat niet helemaal waar is. Ik heb flinke bekkenpijn en pijnlijke harde buiken. Maar goed, dat trek ik heus nog wel voor die paar dagen/weken
Dat ziet er idd gewoon pijnlijk uit Spees!
Thuis als het kan.quote:Op zondag 7 september 2014 12:48 schreef Loj het volgende:
Wat willen de andere mama's eigenlijk (van sommige weet ik t natuurlijk
Je mag altijd een inleiding (of any other ingreep) weigerenquote:Op zondag 7 september 2014 12:51 schreef Crumpette het volgende:
als je zo net op het randje zou zitten van zwangerschapsdiabetes, of net er boven eigenlijk, mag je dan ook gewoon een inleiding weigeren, vóor 40 weken?
goed om te weten! Ik denk wel dat dat belangrijk is, ik weet namelijk niet altijd waar die grens ligt - tussen wat je wilt als moeder, en de veiligheid van je kind. Want als je advies afslaat en daarmee je kind in gevaar brengt, ben je dan niet ineens strafbaar ofzoquote:Op zondag 7 september 2014 12:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je mag altijd een inleiding (of any other ingreep) weigeren
het is slechts hun dringende advies. En in sommige gevallen is dat advies iets dringender dan in andere gevallen. Daarom, altijd vragen om kansen, cijfers, risico's en vooral onderbouwing voor een beleid. Dat moeten ze paraat hebben. En dan is het aan jou om akkoord te gaan ermee of niet.
dat is wel fijn! En ja, als jij de volgende dag alweer vrolijk rond stapt is het wat anders natuurlijk. Blijft er iemand bij je in de kraamtijd?quote:Op zondag 7 september 2014 13:14 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ja SQ, ik mag ongeveer 3 tot 4 nachtjes blijven als ik wil. Maar ik mag ook naar huis wanneer ik wil ( als alles goed is tenminste ). Dat vroeg ik er echt bij, want ik wil nergens aan vast zitten.
een wasbal voor voorgevormde bh'squote:Op zondag 7 september 2014 13:15 schreef Crumpette het volgende:
wat is een betty ball?
mijn nieuwe onderbroeken gekocht voor zwangerschap zijn alweer te klein
Advies is advies. In principe mag een arts niet behandelen zonder toestemming te krijgen van jou. Autonomie staat erg hoog in het vaandel, zeker bij bijvoorbeeld de tuchtcommissie.quote:Op zondag 7 september 2014 12:55 schreef Crumpette het volgende:
[..]
goed om te weten! Ik denk wel dat dat belangrijk is, ik weet namelijk niet altijd waar die grens ligt - tussen wat je wilt als moeder, en de veiligheid van je kind. Want als je advies afslaat en daarmee je kind in gevaar brengt, ben je dan niet ineens strafbaar ofzo
Mijn zus uit Schotland komt sowieso 2 nachten, en als een vriendin van mij kan wil ze ook blijven als het nodig is. Verder heb ik nog een vriendin die kraamverpleegkundige is en ook een zus die dat is, dus die komen beide ook langs, evenals mijn moeder en mijn andere zusquote:Op zondag 7 september 2014 13:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat is wel fijn! En ja, als jij de volgende dag alweer vrolijk rond stapt is het wat anders natuurlijk. Blijft er iemand bij je in de kraamtijd?
met een bh van 100 euro durf ik een waszakje niet aan en ik ben te lui voor op de hand wassenquote:
Bij strafbaar zijn kom je dan terecht op nalaatbaar handelen of bewust in gevaar brengen van het kind.quote:Op zondag 7 september 2014 12:55 schreef Crumpette het volgende:
[..]
goed om te weten! Ik denk wel dat dat belangrijk is, ik weet namelijk niet altijd waar die grens ligt - tussen wat je wilt als moeder, en de veiligheid van je kind. Want als je advies afslaat en daarmee je kind in gevaar brengt, ben je dan niet ineens strafbaar ofzo
quote:Op zondag 7 september 2014 13:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
een wasbal voor voorgevormde bh's
ik doe dat ook gewoon met mijn Bh's van MarliesD. Er is nog nooit wat raars gebeurt. Maar misschien heb ik gelukquote:Op zondag 7 september 2014 13:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
met een bh van 100 euro durf ik een waszakje niet aan en ik ben te lui voor op de hand wassenmaar ik heb m er best netjes in gekregen
jup, ze zitten namelijk helemaal klem, dus kunnen niet vervormen!quote:Op zondag 7 september 2014 13:17 schreef Crumpette het volgende:
[..]dat ziet er interessant uit! Ik was altijd alles op de hand, ondergoed
gaan je bh's net zo lang mee met zo'n balding?
jamaar ik heb echt cup galiameloen, dat kan teveel kanten opquote:Op zondag 7 september 2014 13:18 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ik doe dat ook gewoon met mijn Bh's van MarliesD. Er is nog nooit wat raars gebeurt. Maar misschien heb ik geluk
quote:Op zondag 7 september 2014 13:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jup, ze zitten namelijk helemaal klem, dus kunnen niet vervormen!
Oh jaquote:Op zondag 7 september 2014 13:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jamaar ik heb echt cup galiameloen, dat kan teveel kanten op
ja, klopt. Verpakking is al wegquote:Op zondag 7 september 2014 13:20 schreef Crumpette het volgende:
[..]damn, dat ga ik eens even heel goed bekijken! Ik zie overigens geen xxl op de site... alleen maar XL, tot F.. is dat wat jij hebt?
quote:Op zondag 7 september 2014 13:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, klopt. Verpakking is al weg
Klopt, autonomie van moeder gaat boven rechten van het kind , indien kind nog in de buik.quote:Op zondag 7 september 2014 13:17 schreef Skittles het volgende:
[..]
Advies is advies. In principe mag een arts niet behandelen zonder toestemming te krijgen van jou. Autonomie staat erg hoog in het vaandel, zeker bij bijvoorbeeld de tuchtcommissie.
Dus jouw nee is gewoon een nee, behalve als je wilsonbekwaam bent of als je met jouw nee een gevaar vormt voor jezelf of voor anderen (in dit geval je baby).
Indien ik wat vergeet dan moet je me maar aanvullen Mignonne of Wupwup![]()
Dus laat je echt goed informeren over de risico's, cijfertjes en vraag de arts om advies. Maak dan voor jezelf het besluit of je dit aanvaardbaar vindt en wat je wil en wat jou het beste lijkt voor jou en je baby.
klinkt ook wel logisch, anders zijn al die rokende 4 handen meisjes ook strafbaarquote:Op zondag 7 september 2014 13:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klopt, autonomie van moeder gaat boven rechten van het kind , indien kind nog in de buik.
maar als je langer in het ziekenhuis blijft, heb je dan nog recht op acht dagen kraamzorg of gaan die er vanaf?quote:Op zondag 7 september 2014 13:14 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ja SQ, ik mag ongeveer 3 tot 4 nachtjes blijven als ik wil. Maar ik mag ook naar huis wanneer ik wil ( als alles goed is tenminste ). Dat vroeg ik er echt bij, want ik wil nergens aan vast zitten.
Uren van de kraamzorg gaan toch in op het moment dat de baby eruit wordt gelanceerd?quote:Op zondag 7 september 2014 13:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
maar als je langer in het ziekenhuis blijft, heb je dan nog recht op acht dagen kraamzorg of gaan die er vanaf?
'Fore!!!!!'quote:Op zondag 7 september 2014 13:44 schreef Skittles het volgende:
[..]
Uren van de kraamzorg gaan toch in op het moment dat de baby eruit wordt gelanceerd?
Nee idd, niks mis mee.quote:Op zondag 7 september 2014 12:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik had zelfs begrepen dat ze nu 200-250 gram per week aankomen
Maar dan nog, ik kom dan op een kind van 3800 gram, dat is echt niet extreem!
Dat ligt denk ik aan je verzekering. Normaal gesproken gaat de tijd in het ziekenhuis af van de reguliere kraamzorg. Je "kraamt" dan in het ziekenhuis en daar wordt voor jou en je kindje(s) gezorgd.quote:Op zondag 7 september 2014 14:01 schreef Zo�23 het volgende:
De kraamconsulent gaf aan dat als ik minder dan 3(?)dagen in het ziekenhuis verblijf ik recht blijf houden op alle uren maar als ik langer in het ziekenhuis moet blijven dan gaan die uren er vanaf.
okee, dit wilde ik nog even laten zien, de collectie jumpsuits van Henkaquote:Op zondag 7 september 2014 11:31 schreef Crumpette het volgende:
quote:Op zondag 7 september 2014 15:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
okee, dit wilde ik nog even laten zien, de collectie jumpsuits van Henka
[ afbeelding ]
Zit alles tussen van maat 50 tot 68
och wat een leukerds ♡♡quote:Op zondag 7 september 2014 15:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oooh die zijn leuk! Ik ga tzt even terugzoeken in dit topicquote:Op zondag 7 september 2014 15:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
strafbaar ben je in principe nooit. Er is in het Europees Hof vastgelegd dat iedere vrouw het recht heeft om te kiezen waar en met wie zij wil bevallen. Daarbij komt nog het fenomeen informed consent uit de wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst, waarbij een arts nooit zonder jouw toestemming een handeling op jouw uit mag voeren.quote:Op zondag 7 september 2014 13:17 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Bij strafbaar zijn kom je dan terecht op nalaatbaar handelen of bewust in gevaar brengen van het kind.
Nalaatbaar kan ik me iets voorstellen als dat een vrouw, gyn van beroep iets niet zal doen gewoon omdat (depressies etc daargelaten).
Bewust het kind in gevaar brengen zit je al op moord/doodslag/poging tot.
Bewust de aannemelijke kans aanvaarden dat, is met zulke dingen niet in te schatten. Je kan niet zeggen dat het 100% zeker goed gegaan was als er een andere keuze gemaakt was. 20% kans is ook nog steeds 1 op 5.
Strafbaar zal je in ieder geval niet snel zijn.
Even jurisprudentie erbij gepakt. Zelfs het bevallen in bad, blijven zitten tot levenloos en de navelstreng er bruut aftrekken wordt gezien als nalatig en niet als opzettelijk van het leven beroven.b
klopt, en het kost ook nog eens superveel energie die je eigenlijk wel beter kunt gebruiken. Maar toch he, ik hoor zo ontzettend vaak, ja eigenlijk wil(de) ik dat niet, maarja, geen keus he. Nouja die keus heb je dus wel degelijk, dus echt, als je iets echt niet wilt, hou het in je achterhoofd dat je altijd de keus hebt, aan jou dan weer waar je de grens legt en wat je aanvaardbaar vindt.quote:Op zondag 7 september 2014 16:53 schreef Phaidra het volgende:
Jumpsuits.
Ik heb wel het idee dat tegen een doktersadvies ingaan hier niet zo ingeburgerd is. Veel mensen denken toch dat de dokter wel zal weten wat het beste is. Of ze hebben geen puf (te overweldigd) om alles uit te zoeken.
Tja, het is dat ik er zelf voor studeer anders had ik ook niet geweten dat je nergens verplicht toe bentquote:Op zondag 7 september 2014 16:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel frappant dat mensen helemaal niet lijken te weten dat niets verplicht is in de verloskunde,net als bij andere taken jn de memedische wereld. Als je een knobbeltje oid hebt ben je ook niet verplicht om die te laten verwijderen, als je gehoor achteruit gaat is er niemand die je kan verplichten hoortoestellen te dragen. Het is echt een advies, en blijft altijd een advies. Er is no such thing als dat het pas een verplichting wordt bij noodsituaties, ook dan is het een (dringend) advies.
De laatste tijd verschuift dat wel steeds meer. Vooral de 'oudere' generatie plaatst de dokter nog op een voetstuk en gaat niet gauw tegen advies in.quote:Op zondag 7 september 2014 16:53 schreef Phaidra het volgende:
Jumpsuits.
Ik heb wel het idee dat tegen een doktersadvies ingaan hier niet zo ingeburgerd is. Veel mensen denken toch dat de dokter wel zal weten wat het beste is. Of ze hebben geen puf (te overweldigd) om alles uit te zoeken.
Die met die hartjes.. daar heeft I een (langemouwquote:Op zondag 7 september 2014 15:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn dat appeltjes!quote:Op zondag 7 september 2014 17:28 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Die met die hartjes.. daar heeft I een (langemouw) romper van. Staat haar in ieder geval heel leuk.
http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=127600quote:Op zondag 7 september 2014 16:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
strafbaar ben je in principe nooit. Er is in het Europees Hof vastgelegd dat iedere vrouw het recht heeft om te kiezen waar en met wie zij wil bevallen. Daarbij komt nog het fenomeen informed consent uit de wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst, waarbij een arts nooit zonder jouw toestemming een handeling op jouw uit mag voeren.
Die wet is altijd van toepassing, ethisch gezien is een zwangere interessant want waar laat je de rechten van het kind dan, en hoe verhoudt zich dat tot de rechten van de moeder etc. Maar in Nederland is het dus zo dat het recht op autonomie van d3 moeder dus echt boven de rechten van het kind gaat. Je komt anders heel snel in een glijdende schaal, je kunt wel zeggen van iemand met 5 risicofactoren en die dan toch voor een thuisbevalling kiest, en het gaat mis, dat die persoon nalatig is geweest, maar idd, je weet niet of het anders was gegaan in het ziekenhuis. Daar komt nog bij dat er ook bij vrouwen die al in het zh zijn, of die thuis zijn dingen mis gaan. Zijn die dan ook nalatig? En waar ligt dan de grens dat een arts zomaar kan besluiten tot keizersnede zonder instemming van de vrouw? Ik denk dat het goed is dat onze wet er redelijk transparant in is. Hoewel het soms niet makkelijker wordt voor zorgverleners. Daarom is het ook goed om te vragen naar de onderbouwing van een beleid, als je begrijpt waarom je arts of vk iets wil dan ben je beter in staat om in te schatten of jij het daarmee eens bent.
Ik vind het altijd wel frappant dat mensen helemaal niet lijken te weten dat niets verplicht is in de verloskunde,net als bij andere taken jn de memedische wereld. Als je een knobbeltje oid hebt ben je ook niet verplicht om die te laten verwijderen, als je gehoor achteruit gaat is er niemand die je kan verplichten hoortoestellen te dragen. Het is echt een advies, en blijft altijd een advies. Er is no such thing als dat het pas een verplichting wordt bij noodsituaties, ook dan is het een (dringend) advies.
Superleuke collectie SQ!quote:Op zondag 7 september 2014 15:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goed geregeld tochquote:Op zondag 7 september 2014 17:26 schreef kwakz0r het volgende:
Lol Rady! Zo hebben J en ik ook "samen" geverfd.
ik kan er niet uit quoten, ligt aan mijn tabquote:Op zondag 7 september 2014 17:56 schreef AwayTL het volgende:
[..]
http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=127600
Saaie juridische aanvulling hierop. Voor de geïnteresseerden
.
ik hoop het, ik hoop het echt, want voorlopig komen er alleen maar meer medische indicaties bij.quote:Op zondag 7 september 2014 18:12 schreef debuurvrouw het volgende:
Dit is denk ik de golfbeweging die ik ook bedoelde gister. 15 jaar geleden was het allemaal niet zo medisch waren thuisbevallingen de norm. 10 jaar geleden al veel meer medisch met de opkomst van de 20 weken echo Nu nóg meer en nu gaat de golf weer de andere kant op. En de goeie dingen blijven dan wel over denk ik.
Mooi!quote:Op zondag 7 september 2014 18:14 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Goed geregeld toch
Kamertje update in het topic hieronder.. ook met laminaat voorproefje
OUD / Kinderkamerfoto- en inspiratie-topic deel 60
Klopt, daarom ook de linkdump met alle artikelen en de uitgebreide infoquote:
met saaie artikels doe je wel jezelf tekort hoorquote:Op zondag 7 september 2014 18:18 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Klopt, daarom ook de linkdump met alle artikelen en de uitgebreide info.
Ter juridische volledigheid.
Ben jurist, saaie artikeltjes en jurisprudentie is mijn ding.
ja hey edit er nog ff een stuk aan!quote:Op zondag 7 september 2014 18:18 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Klopt, daarom ook de linkdump met alle artikelen en de uitgebreide info.
Ter juridische volledigheid.
Ben jurist, saaie artikeltjes en jurisprudentie is mijn ding.
Vind trouwens ook dat het te snel medisch wordt, zonder dat je daar inspraak in mag hebben. Heb toen bij de vk aangegeven dat ik het niet zag zitten en niet nodig vond. Moest toch naar het ziekenhuis, want dat had de gyn bepaald.
Mijn gyn was er de eerste keer niet, laatst wel, maar daar gingen we het dan nog over hebben. Had V mee dus ga het de volgende keer maar hard maken dat ik het onzin vind.
Door de kleuren vind ik 't ook wel een beetje unisex. Maar ja, die hartjes zijn dan wel weer 'meisje'. Eigenlijk vind ik het sowieso een beetje suf, hoe dat is verdeeld. Ik zou I ook best iets met dino's willen aandoen, maar dan denkt iedereen meteen: jongetje!quote:Op zondag 7 september 2014 17:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat appeltjes!
Die romper met hartjes die je bedoelt heb ik denk ik ook. Gekregen van leerlingen die niet wisten dat ik een zoon krijg..
ik heb ook een dino pakjequote:Op zondag 7 september 2014 18:48 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Door de kleuren vind ik 't ook wel een beetje unisex. Maar ja, die hartjes zijn dan wel weer 'meisje'. Eigenlijk vind ik het sowieso een beetje suf, hoe dat is verdeeld. Ik zou I ook best iets met dino's willen aandoen, maar dan denkt iedereen meteen: jongetje!
quote:Op zondag 7 september 2014 18:37 schreef Zoë23 het volgende:
Mooi rady!
Ah een jurist in huis!![]()
(en voor die limonetest zak ik al weken AwayTL)Te zwanger om er een zaak van te maken natuurlijk niet, maar of je er wat aan hebt is vers 2. De kans dat je voor de tijd nog aan het werk komt op de manier dat jij het kan en wil is met deze tegenwerking natuurlijk wel erg klein helaas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zij gezeik krijgen met het UWV is daarentegen niet jouw probleem trouwens. Misschien dat ze het dan bij iemand anders niet zo doen als bij jou.Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
Je inbox is volquote:
Bericht openen en daarna staat er bij mij de optie verwijderen.. helpt dat?quote:Op zondag 7 september 2014 18:55 schreef mignonne het volgende:
[..]
jah ik weets maar ik weet niet hoe ik moet legen mobiel?
quote:Op zondag 7 september 2014 18:42 schreef mignonne het volgende:
Jemig zoë het houdt ook niet op ook hè?
Nee maar ze zullen het me niet in dank afnemen..gok ik.quote:Op zondag 7 september 2014 18:50 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Te zwanger om er een zaak van te maken natuurlijk niet, maar of je er wat aan hebt is vers 2. De kans dat je voor de tijd nog aan het werk komt op de manier dat jij het kan en wil is met deze tegenwerking natuurlijk wel erg klein helaas.
Dat zij gezeik krijgen met het UWV is daarentegen niet jouw probleem trouwens. Misschien dat ze het dan bij iemand anders niet zo doen als bij jou.
Jij hen dit ook niet... Heb je rechtsbijstand? Zijn wellicht wat kortere lijntjes dan meteen een advocaat en ik zou in gesprek gaan met een vakbond. Wellicht dat zij je (als je je aansluit) verder willen en kunnen helpen. Ze staan vaak wel echt voor dit soort dingen.quote:Op zondag 7 september 2014 19:02 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Nee maar ze zullen het me niet in dank afnemen..gok ik.
Het maakt de arbeidsrelatie alleen maar slechter helaas.quote:Op zondag 7 september 2014 19:02 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Nee maar ze zullen het me niet in dank afnemen..gok ik.
Ik dacht eerst dat jij het rood-witte pakje bedoelde, dus ik heb een witte romper met rode hartjes.quote:Op zondag 7 september 2014 18:48 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Door de kleuren vind ik 't ook wel een beetje unisex. Maar ja, die hartjes zijn dan wel weer 'meisje'. Eigenlijk vind ik het sowieso een beetje suf, hoe dat is verdeeld. Ik zou I ook best iets met dino's willen aandoen, maar dan denkt iedereen meteen: jongetje!
Mijn oma kreeg 15-20 jaar geleden botkanker en weigerde behandeling. Ze voelde zich prima en had geen zin om dat door chemo's te verpesten. Nou was het een heel milde variant en heeft ze nog zo'n 6-10 jaar geleefd voor ze aan iets totaal anders overleed. Ik geloof wel dat artsen haar half voor gek verklaardenquote:Op zondag 7 september 2014 17:07 schreef Skittles het volgende:
[..]
De laatste tijd verschuift dat wel steeds meer. Vooral de 'oudere' generatie plaatst de dokter nog op een voetstuk en gaat niet gauw tegen advies in.
Tegenwoordig kijkt iedereen toch sneller op internet en heeft een bepaalde diagnose al in het hoofd. De meesten zijn dan nog wel goed te sturen als het iets anders blijkt te zijn, maar sommigen eisen echt een bepaalde behandeling die helemaal niet noodzakelijk is.
-weg-quote:Op zondag 7 september 2014 19:18 schreef AwayTL het volgende:
Je gelijk hebben en krijgen gaat in zo'n geval natuurlijk altijd ten koste van veel, dat klopt jammer genoeg wel.
Zou mezelf dan ook afvragen hoe fijn en hoe realistisch is het dat ik daar straks ongestoord weer aan het werk kan gaan. Je werk is een groot deel van je leven en bepaald hoe je jouw leven in kan delen.
Klopt. Mijn leidinggevende was/is echt top maar als ze van hogere hand bepaalde opdrachten krijgt.. Het zit ook best ingewikkeld in elkaar, dat maakt het vervelend.quote:Op zondag 7 september 2014 19:28 schreef Phaidra het volgende:
Je leidinggevende en collega's waren wel prettig en meedenkend toch Zoë? Als alleen personeelszaken zo moeilijk doet, zou ik idd oppassen om die relatie niet te beschadigen. Maar wel mooi balen, je trekt hoe dan ook aan het kortste eind en dat sucks.
Dat denk ik ook (over het voor gek verklaren). Tegenwoordig is er wel meer aandacht voor kwaliteit van leven in plaats van zoveel mogelijk jaren erbij pakken, in ieder geval tijdens de studie. Een beetje aan de arts en vooral patiënt hoe ze die kwaliteit invullen.quote:Op zondag 7 september 2014 19:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn oma kreeg 15-20 jaar geleden botkanker en weigerde behandeling. Ze voelde zich prima en had geen zin om dat door chemo's te verpesten. Nou was het een heel milde variant en heeft ze nog zo'n 6-10 jaar geleefd voor ze aan iets totaal anders overleed. Ik geloof wel dat artsen haar half voor gek verklaarden.
Misschien niet, is niet zeker, maar niet erg. Daarbij krijg ik toch amper wat vergoed, want dat zit niet in mijn polis ( kraam bedoel ik dan ) plus ik krijg dan wel zorg in het ziekenhuis.quote:Op zondag 7 september 2014 13:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
maar als je langer in het ziekenhuis blijft, heb je dan nog recht op acht dagen kraamzorg of gaan die er vanaf?
Blijkbaar heeft t niet zo vreselijk veel spoed dus voor zequote:Op zondag 7 september 2014 21:26 schreef Stormqueen het volgende:
He bah Zoë, het gezeik houdt ook niet op he?
Fijne meevaller djmo!
De verloskundige zou gisteren en anders vandaag de verwijsbrief voor de gtt in mijn bus gooien, guess what... En de vorige keer toen ze dat zouden doen was dat hetzelfde verhaal. Vind ik niet leuk. Maar goed, dan maar geen suikertest morgen
klopt, ik stond me er zo over te verbazen zaterdag! Of truitjes maat 50 met STOER. BIKKEL. BINK. KNOTS. En soortgelijke uitdrukkingen. Wtf, het is een pasgeboren zuigeling met een piemeltjequote:Op zondag 7 september 2014 19:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat jij het rood-witte pakje bedoelde, dus ik heb een witte romper met rode hartjes.
Voor noodgevallen denk ik maar.
Ik vind het stom dat jongenskleertjes zo 'grote mannen' zijn. Mijn baby zit nog niet in een sportteam of op een Amerikaanse universiteit en overhemden zijn ook pas voor als ie naar kantoor moet.
apparentlyquote:Op zondag 7 september 2014 21:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft t niet zo vreselijk veel spoed dus voor ze
+1quote:Op zondag 7 september 2014 21:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
klopt, ik stond me er zo over te verbazen zaterdag! Of truitjes maat 50 met STOER. BIKKEL. BINK. KNOTS. En soortgelijke uitdrukkingen. Wtf, het is een pasgeboren zuigeling met een piemeltje
Oh, tja.quote:Op zondag 7 september 2014 19:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat jij het rood-witte pakje bedoelde, dus ik heb een witte romper met rode hartjes.
Voor noodgevallen denk ik maar.
Ik vind het stom dat jongenskleertjes zo 'grote mannen' zijn. Mijn baby zit nog niet in een sportteam of op een Amerikaanse universiteit en overhemden zijn ook pas voor als ie naar kantoor moet.
ik heb nooit wat met dat lief gehad, en nog steeds niet als ik eerlijk benquote:Op zondag 7 september 2014 21:35 schreef Stormqueen het volgende:
Lief! dankt zijn bestaansrecht aan hormonen denk ik
geen idee, heb maar even een SMS gestuurd. Eigenlijk prima zo, want morgen kwam me qua werk niet zo goed uit, ik ga liever dinsdag of woensdagquote:Op zondag 7 september 2014 21:38 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb nooit wat met dat lief gehad, en nog steeds niet als ik eerlijk bengeef mij de kruippakjes maar, die vind ik veel leuker staan bij zo'n wurm dan een shirtje met LIEF! erop
![]()
zou je vk het gewoon vergeten zijn of zou er iets tussen gekomen zijn??
Zeg hier maar eens nee tegen.quote:Op zondag 7 september 2014 21:38 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb nooit wat met dat lief gehad, en nog steeds niet als ik eerlijk bengeef mij de kruippakjes maar, die vind ik veel leuker staan bij zo'n wurm dan een shirtje met LIEF! erop
![]()
zou je vk het gewoon vergeten zijn of zou er iets tussen gekomen zijn??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op zondag 7 september 2014 21:44 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Zeg hier maar eens nee tegen..
het is een droppie, maar ik zie meer de baby dan dat truitje me wat doetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
quote:Op zondag 7 september 2014 21:44 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Zeg hier maar eens nee tegen..
SchattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat truitje is ook veel beter dan een knalroze of blauw shirt met grote witte koeienletters LIEF! of andere schreeuwmeuk wat SQ al eerder postte
ditquote:Op zondag 7 september 2014 21:52 schreef DJMO het volgende:
[..]
het is een droppie, maar ik zie meer de baby dan dat truitje me wat doet
ik was dus ooit eens in de dierentuin. Daar liep een stel met een kindje van ca 9 maanden in een wandelwagen. Het kindje droeg een shirt met LIEF! De vader had een blauw shirt met STOER! En de moeder een roze shirt met ONDEUGEND!quote:Op zondag 7 september 2014 21:55 schreef Skittles het volgende:
[..]
Schattig![]()
Dat truitje is ook veel beter dan een knalroze of blauw shirt met grote witte koeienletters LIEF! of andere schreeuwmeuk wat SQ al eerder postte
Bwhahahaquote:Op zondag 7 september 2014 21:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik was dus ooit eens in de dierentuin. Daar liep een stel met een kindje van ca 9 maanden in een wandelwagen. Het kindje droeg een shirt met LIEF! De vader had een blauw shirt met STOER! En de moeder een roze shirt met ONDEUGEND!
Je kon me wegdragen
oke .. ik beken..quote:Op zondag 7 september 2014 21:58 schreef Franny_G het volgende:
ONDEUGEND, is wel de allerergste. Als moeder.
het is me ook altijd bijgebleven.quote:Op zondag 7 september 2014 21:58 schreef Franny_G het volgende:
ONDEUGEND, is wel de allerergste. Als moeder.
Nu moet je voor straf een shirtje van Lief kopen.quote:Op zondag 7 september 2014 21:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
oke .. ik beken..
ik heb ergens wel een groen shirtje met de tekst ondeugend erop .. maar die is nog grappig en niet schreeuwend
kijk wel link uit haha. sowieso wil ik eerst weten wat het wordt.quote:Op zondag 7 september 2014 22:00 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Nu moet je voor straf een shirtje van Lief kopen.
hahahaha koud!quote:Op zondag 7 september 2014 22:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ik lig in bad, mijn buik steekt uiteraard uit het water, en nu is mijn kind helemaal via mijn zij naar mijn rug gekropen
nee niet eens, het waren nog best knappe mensen ook! Beetje sufburgerlijke types, maar geenszins KEK!quote:Op zondag 7 september 2014 22:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahahaha koud!![]()
ondeugendmet kuitlaarsjes, een driekwart broek en daartussen zo'n drillend stuk wit vlees, kek rugzakje en pittig rood kapsel op weg naar miss etam!
quote:Op zondag 7 september 2014 22:06 schreef Franny_G het volgende:
Oh, die momenten in bad met je baby in je buik aan het bewegen. Ik vond dat altijd zo speciaal. En over een tijdje zit je samen met haar in datzelfde bad en dan is ze het water in het rond aan het spatten..
quote:Op zondag 7 september 2014 22:06 schreef Franny_G het volgende:
Oh, die momenten in bad met je baby in je buik aan het bewegen. Ik vond dat altijd zo speciaal. En over een tijdje zit je samen met haar in datzelfde bad en dan is ze het water in het rond aan het spatten..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm, als ik dit zo lees, gaat ons bad misschien toch nog eens gebruikt worden!quote:Op zondag 7 september 2014 22:06 schreef Franny_G het volgende:
dat moet bleiblei toch ook doen?quote:Op zondag 7 september 2014 22:42 schreef Stormqueen het volgende:
Dat perineum masseren valt nog niet mee met zo'n strandbal er tussen
ik had gehoopt zelfredzaam te kunnen zijnquote:Op zondag 7 september 2014 22:43 schreef Crumpette het volgende:
[..]
dat moet bleiblei toch ook doen?
Ik had direct een visual...quote:Op zondag 7 september 2014 22:42 schreef Stormqueen het volgende:
quote:Op zondag 7 september 2014 22:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik had gehoopt zelfredzaam te kunnen zijn
jij denkt dat je dat prettig gaat vinden?quote:Op zondag 7 september 2014 22:49 schreef Stormqueen het volgende:
Hij gaat t morgen proberen. Ik heb gezegd dat het wellicht wel ergens anders toe leidt
je hoeft niet door te duwen tot je uitscheurt hequote:Op zondag 7 september 2014 22:50 schreef Crumpette het volgende:
[..]
jij denkt dat je dat prettig gaat vinden?ik heb hem gewaarschuwd dat ik hem uit ga schelden.
goed om te wetenquote:Op zondag 7 september 2014 22:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je hoeft niet door te duwen tot je uitscheurt he
serieus!quote:Op zondag 7 september 2014 22:54 schreef Crumpette het volgende:
[..]
goed om te weten![]()
stiekem weet ik niet hoe ik dat ga vermijden, ik ben daar altijd al heel gevoelig geweest en al oppervlakkig gescheurd van de bats![]()
How 'bout no...quote:Op zondag 7 september 2014 22:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik had direct een visual...
Blei! Kom je vrouw dr perineum eens masseren!
Mannen.. Hij hoeft het ook niet te doen. Alleen maar aan te kijken.quote:Op zondag 7 september 2014 22:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]jouw perineum wordt niet aan gort geragd door de kop van je koter
mja.. misschien moet ik maar vast beginnenquote:Op zondag 7 september 2014 22:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
serieus!ik ben wel ooit schraal gebatst, maar gescheurd
dan is die massage denk ik wel het proberen waard!
probeer het eens achterlangsquote:Op zondag 7 september 2014 22:42 schreef Stormqueen het volgende:
quote:Op zondag 7 september 2014 23:49 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Mijn buurvrouw vertelde vanmiddag dat ze een óntzettend leuk babyshirtje had gezien, met daarop de tekst 'made in vagina'![]()
Ik hoop dat mijn 'wat achterlijk, dat zou ik mijn kind nooit aantrekken' duidelijk genoeg was
quote:Op zondag 7 september 2014 23:49 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Mijn buurvrouw vertelde vanmiddag dat ze een óntzettend leuk babyshirtje had gezien, met daarop de tekst 'made in vagina'![]()
Ik hoop dat mijn 'wat achterlijk, dat zou ik mijn kind nooit aantrekken' duidelijk genoeg was
En babyolie?quote:Op maandag 8 september 2014 08:37 schreef Hilmo het volgende:
Oei die massage. Van die olie kopen wou ik eerst wel maar vind ik nu toch te duur voor die paar weekjes. Met gewone olijfolie durf ik het niet, straks kan dat kwaad..![]()
En oeeeeh wisseldag, 37 weken!!Heb ik nu meldplicht? Weet niet of me dat gaat lukken.
Ik ben ondertussen begonnen met de vluchttas
heeft ook pas zin op het einde en ach, als het werkt is het me die dertien euro's echt wel waard hoorquote:Op maandag 8 september 2014 08:37 schreef Hilmo het volgende:
Oei die massage. Van die olie kopen wou ik eerst wel maar vind ik nu toch te duur voor die paar weekjes. Met gewone olijfolie durf ik het niet, straks kan dat kwaad..![]()
En oeeeeh wisseldag, 37 weken!!Heb ik nu meldplicht? Weet niet of me dat gaat lukken.
Ik ben ondertussen begonnen met de vluchttas
Oeh ja, zou dat kwaad kunnen? Babyolie heb ik inderdaad wel!quote:
Volgens mij niet. Maar olijfolie/zonnebloemolie ed kan ook geen kwaad. Je eet het ook op. Even voorverwarmen in een flessenwarmer anders is het zo koud.quote:Op maandag 8 september 2014 08:52 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Oeh ja, zou dat kwaad kunnen? Babyolie heb ik inderdaad wel!
Ja ben nog maar 28 weken! Hij is nog niet ingedaald hoor, maar vk heeft het idee dat ie daar niet heel lang meer mee gaat wachten! Ik vond het ook wel wat vlot, maar hij heeft een paar keer per dag de hik en dat voel ik inderdaad heel erg laag, dus wie weet..quote:Op maandag 8 september 2014 09:21 schreef Crumpette het volgende:
moge!voor wisseldagen, hier vandaag 26 weken!
![]()
![]()
Fijne berichten over je kat Sicilia! Maar huh? Indalen? Liep jij niet maar 2 weken voor op mij?
ah, ok. grappig! Ik heb de hik nog nooit gevoeld van babyquote:Op maandag 8 september 2014 09:40 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Ja ben nog maar 28 weken! Hij is nog niet ingedaald hoor, maar vk heeft het idee dat ie daar niet heel lang meer mee gaat wachten! Ik vond het ook wel wat vlot, maar hij heeft een paar keer per dag de hik en dat voel ik inderdaad heel erg laag, dus wie weet..
ik merk het welquote:Op maandag 8 september 2014 09:57 schreef Zoë23 het volgende:
crumpettevalt wel mee hoor, de hik is niet vervelend (vind ik)
SPOILER: zeurverhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet iemand een leuke koffiezaak in Groningen?
http://www.dekoffiefilter(...)RONINGEN-Black-Bloomquote:Op maandag 8 september 2014 10:37 schreef Cholula het volgende:
Weet iemand een leuke koffiezaak in Groningen?
aan het eind van de herenstraat zit een leuke, aan de kant van de grote markt. En aan de grote markt zelf zit Søsterne Grene en dát is heul geen straf om door te neuzen.quote:Op maandag 8 september 2014 11:18 schreef Cholula het volgende:
Ik ben er ook niet heel gelukkig mee. Ook omdat het drie weken zonder goed bed is en plassen op dixi's. Ik denk dat ik het meeste op zie tegen het nachtelijke plassen. Uit mijn slaapzak, slippers zoeken, in het donker de kou in op zoek naar een wc.
Het goede nieuws is wel dat ik daarna voorlopig niet meer weg hoef.
M'n neus is al leegquote:Op maandag 8 september 2014 12:35 schreef Radyhyn het volgende:
Kan je toch lekker heel de dag Fokken en uit je neus eten!![]()
En van de week ook nog taart eten!
Wanneer ben je jarig? (en 33 is toch niet erger dan 32)
oh, het gaat me ook niet om het kind en om het wel / niet zwanger zijnquote:Op maandag 8 september 2014 12:42 schreef Risu het volgende:
Ik vond het vreselijk toen ik 30 werd en nog niet zwanger bleek te zijn.
Achteraf werd ik dus zwanger met nog net 29 jaar. Maar uiteindelijk blijft het maar een nummer en we krijgen allemaal een kindje ! OMG YAAAAY![]()
![]()
Dat kindje maakt het echt niks uit hoe oud je bent hoor.(en mij ook niet)
Mijn verjaardag is 3 dagen na mijn UD, alleen is het de vraag of ik 30 of 31 ben bij de geboortequote:Op maandag 8 september 2014 12:35 schreef Radyhyn het volgende:
Kan je toch lekker heel de dag Fokken en uit je neus eten!![]()
En van de week ook nog taart eten!
Wanneer ben je jarig? (en 33 is toch niet erger dan 32)
Bij mij is het nog even de vraag of ik mama wordt als ik 32 ben of als ik al 33 ben (verjaardag bijna een week voor UD)
quote:Op maandag 8 september 2014 12:54 schreef StarDust_ het volgende:
Ik ben uitgerekend op mijn 30e verjaardag!!
Mijn kapster is kinderloos en heeft er ook helemaal niks mee. Godzijdank. Ik ga volgende week lekker naar de kapper. Maar anders had ik inderdaad mijn twijfels gehadquote:Op maandag 8 september 2014 13:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik word volgend jaar pas 30. Man zat gisteren te rekenen. "Ja, dan kunnen we er nog wel zeker.. een stuk of zes krijgen voordat je 40 bent. Of zeven."
Ik ben toch geen broedmachine.
Oh en nog een tip - ga NIET hoogzwanger naar de kapper. Ik heb in dat half uurtje de beide zwangerschappen, kwaaltjes en bevallingen van mevrouw de kapster in geuren en kleuren verteld gekregen. En ik moest de foto's van haar V.ince en L.orenzo natuurlijk ook zien. (Die overigens zo genoemd zijn omdat ze 'stoere maar toch tedere' jongensnamen zocht. Gnorf.)
Die kans acht ik heel klein, ik denk dat ze er alles aan zullen doen om niet met kerst hoeven te werken in het ziekenhuis! Personeel is er dan bijna niet, en ik denk dat die er alleen zullen zijn voor de noodgevallen. Toch maar even navragen bij de gyn!quote:Op maandag 8 september 2014 13:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]leuk!
Nu nog op je UD bevallen![]()
Ik kreeg net mail dat de eerste van mijn cursusgroepje is bevallen. Op de UD
Ik heb toch al lekker makkelijk kort haar gekkiequote:Op maandag 8 september 2014 13:11 schreef Skittles het volgende:
voor de wisseldagen
Wat vliegen die weken voorbij joh!
Nog 3 dagen en dan begint m'n verlof al. Whuttt.
SQ al bijna 33! Jeetje, je had m'n moeder kunnen zijn! Wanneer komt het pittige kapsel met lekker gekke rode pluk?
Bedankt voor de waarschuwing Razz. Ik wilde deze week nog de thuiskapper om dat bos stro er weer eens af te halen. Dan ga ik wel naar de Brainwash, daar lopen alleen maar jonge meisjes rond
Als dat kind wil komen komt 't toch wel, gok ikquote:Op maandag 8 september 2014 13:14 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Die kans acht ik heel klein, ik denk dat ze er alles aan zullen doen om niet met kerst hoeven te werken in het ziekenhuis! Personeel is er dan bijna niet, en ik denk dat die er alleen zullen zijn voor de noodgevallen. Toch maar even navragen bij de gyn!
Maar er zit helemaal geen spontaan lekker gek kleurtje inquote:Op maandag 8 september 2014 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb toch al lekker makkelijk kort haar gekkie
This comment is worthless without pics!!!quote:Op maandag 8 september 2014 13:19 schreef Stormqueen het volgende:
Paars, been there
En blauw en groen en rood ook for that matter
Blond, dàt zou pas revolutionair zijn!
Dat was in het pre-digitale cameratijdperk (ja, zo oud ben ik) dus dat heb ik helaas nietquote:Op maandag 8 september 2014 13:21 schreef AwayTL het volgende:
This comment is worthless without pics!!!
Kijk dat accent en Almere doet 't emquote:Op maandag 8 september 2014 13:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb niks met Vince, ik denk dan aan zo'n man type mafia-gangster-vetkuif-Vinnie-gladjakker.
Maar misschien is het ook wel de combinatie met L.orenzo die 't 'm doet, en dat ze beide namen in een gouden kettinkje om haar nek had hangen. En het feit dat de kapster dit natuurlijk alles in onvervalst Amsterdams (we zijn tenslotte wel in Almere) wist te vertellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |