+1quote:Op zondag 7 september 2014 11:31 schreef Crumpette het volgende:
oke, onesies en jumpsuitsik heb er al veel
ik vind ze schattig en hilarisch en zou ze zelf ook dragen als ik een baby was geloof ik.
quote:Op zondag 7 september 2014 11:31 schreef Crumpette het volgende:
ik vind ze schattig en hilarisch en zou ze zelf ook dragen als ik een baby was geloof ik.
Oh, ik snap 'mquote:Op zondag 7 september 2014 11:29 schreef Crumpette het volgende:
oh maar ik was ook niet van plan baby om te kleden hoorals ik de hele dag horizontaal lig doe ik immers ook geen jeans aan. Ik zeg meer slaappakje om aan te geven wat ik bedoel, zo'n ding met voetjes en hysterische all-over prints en duizend drukknoopjes
Als ik er als volwassene mee weg zou komen en ze ze in mijn maat hadden ik ook nu nog denk ik.quote:Op zondag 7 september 2014 11:31 schreef Crumpette het volgende:
quote:Op zondag 7 september 2014 11:31 schreef Crumpette het volgende:
jumpsuits hadden ze deze zomer wel in de winkelsquote:Op zondag 7 september 2014 11:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Als ik er als volwassene mee weg zou komen en ze ze in mijn maat hadden ik ook nu nog denk ik.
wel als je ze bij primark haalt jaquote:Op zondag 7 september 2014 11:35 schreef Crumpette het volgende:
maar die onesies voor volwassenen zijn van plastic![]()
zie net een vrouw met 4 blonde zonen voorbij komen hierben zo benieuwd naar hoe het zal zijn om jongensmama te zijn! kan me er nog weinig bij voorstellen geloof ik
Auto's, auto's, brandweer, auto's, politie, auto's, treinen. Oh had ik al auto's gezegd?quote:Op zondag 7 september 2014 11:35 schreef Crumpette het volgende:
maar die onesies voor volwassenen zijn van plastic![]()
zie net een vrouw met 4 blonde zonen voorbij komen hierben zo benieuwd naar hoe het zal zijn om jongensmama te zijn! kan me er nog weinig bij voorstellen geloof ik
ja, daar zat ik dus ook al overna te denken. ik heb een stapel rompers met korte mouw... maar als je daar wat overheen doet dan rolt dat opquote:Op zondag 7 september 2014 11:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik heb pas vorige week lange mouwen rompers gekocht voor ergens onder, verder aldoor mouwloos.. korte mouw vind ik echt drama, t zit altijd opgepropt. en overslag vind ik ook niks... fijn he die meningen...
ik ben nog nooit in een primark geweestquote:Op zondag 7 september 2014 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wel als je ze bij primark haalt ja
quote:Op zondag 7 september 2014 11:38 schreef laziness het volgende:
[..]
Auto's, auto's, brandweer, auto's, politie, auto's, treinen. Oh had ik al auto's gezegd?
daar maak ik me weinig zorgen over iddquote:Op zondag 7 september 2014 11:37 schreef AwayTL het volgende:
Haha ik hoop dat jullie geen slanke babies krijgen.
Zal eens kijken of ik nog een onesie misfitfoto van V heb.
awww.quote:Op zondag 7 september 2014 11:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
daar maak ik me weinig zorgen over idd![]()
Wij zitten nog in de duplo fase maar samen bouwen absoluut!quote:Op zondag 7 september 2014 11:41 schreef Crumpette het volgende:
[..]uhuh. En lego?
hoopt zo hard op lego. en mecano. Ik zie ze nu al samen aan de tafel zitten
ook vind het hij een uitgelezen excuus om niet 1, maar 2 lightsabers te kopen
ja, en geen idee. Het zal wel ergens goed voor zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 11:44 schreef Crumpette het volgende:
[..]
awww.wat zou nou eigenlijk de consequentie zijn als je uitkomt met te hoge glucose? Moet je dan voor de laatste weekjes nog op dieet? Maakt dat veel verschil?
quote:Op zondag 7 september 2014 11:46 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zit er toch nog steeds van te balen stiekem... Ik slaag glansrijk voor alle controles, kind is wel bovengemiddeld maar niet extreem, alle waardes zijn binnen de marge en toch dat gezeik nu weer. Krijg er haast het gevoel bij alsof ze me gewoon kwijt willen ofzo. Is natuurlijk niet zo, maar toch.
Eu linkje naar de knikkerbaan?!quote:Op zondag 7 september 2014 11:46 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij zitten nog in de duplo fase maar samen bouwen absoluut!
We gaan voor zijn verjaardag knikkerbaan onderdelen kopen die je kan combineren met duplo. Toen ik mijn man om zijn mening vroeg was het antwoord 'ja man dat vind ik zelf leuk om te bouwen, hup kopen.'
Oh en snel naar de supermarkt zit er niet meer in. Vuilniswagens, auto's, een open stuk stoep. Veel te veel jongetjes walhalla zo midden op straat
Even hubelino intypen op google.quote:Op zondag 7 september 2014 11:50 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Eu linkje naar de knikkerbaan?!
Ik snap dat je baalt SQ. Vraag me dan ook af wat ze er aan/mee willen doen dan.
Ik had begrepen dat babies in die laatste weken ineens nog heel flink aan kunnen komen, iets van 100-150gr per week sws (Mignonne, enlighten us, zit ik er veel naast?quote:Op zondag 7 september 2014 11:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, en geen idee. Het zal wel ergens goed voor zijn.
Groetjes aan je maagzuurquote:Op zondag 7 september 2014 12:25 schreef Hilmo het volgende:
Zooooo, etenstijd; een cracker met pindakaas, twee witte bolletjes met knakworsten en nog een bruine boterham met knakworsten (blik knakworsten in totaal)eetsmakelijk
![]()
Ik had zelfs begrepen dat ze nu 200-250 gram per week aankomenquote:Op zondag 7 september 2014 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat babies in die laatste weken ineens nog heel flink aan kunnen komen, iets van 100-150gr per week sws (Mignonne, enlighten us, zit ik er veel naast?) en dat daarom een dieet voor de baby wel verschil kan maken,
Maar dit kan ook een klok-klepel verhaal zijn.
Mja dat is idd het idee, 100-200 gram in de laatste weken is normaal en baby's van moeders met ongereguleerde diabetes staan constant bloot aan een te hoge stoot glucose en groeien daardoor harder. Risico daarvan is dus macrosomie, plat gezegd een dikke baby, en risico daarvan is dan weer een langdurigere bevalling en/of schouderdystocie.quote:Op zondag 7 september 2014 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat babies in die laatste weken ineens nog heel flink aan kunnen komen, iets van 100-150gr per week sws (Mignonne, enlighten us, zit ik er veel naast?) en dat daarom een dieet voor de baby wel verschil kan maken,
Maar dit kan ook een klok-klepel verhaal zijn.
Ik zou je buik wel eens willen voelen want ik ben ondertussen wel benieuwdquote:Op zondag 7 september 2014 12:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik had zelfs begrepen dat ze nu 200-250 gram per week aankomen
Maar dan nog, ik kom dan op een kind van 3800 gram, dat is echt niet extreem!
ik had speklapjes met zwoerd als ontbijtquote:Op zondag 7 september 2014 12:25 schreef Hilmo het volgende:
Zooooo, etenstijd; een cracker met pindakaas, twee witte bolletjes met knakworsten en nog een bruine boterham met knakworsten (blik knakworsten in totaal)eetsmakelijk
![]()
nou ja, de verloskundiges zeggen steeds: het is wel groot, maar niet zorgwekkend, gewoon een flink kint. Dus mja.quote:Op zondag 7 september 2014 12:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik zou je buik wel eens willen voelen want ik ben ondertussen wel benieuwdhahaha
de Arts-Assistent die me de laatste keer zag en zei dat ik terug mocht naar t gewone spreekuur zei dat ze me in principe tot 40/41 weken laten lopen. ik hoop er op dat ik gewoon mag afwachten idd. geen idee of ik naar de eerste lijn terug had gemogen als ik gewoon bij een VK liep though. misschien wel?quote:Op zondag 7 september 2014 12:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mja dat is idd het idee, 100-200 gram in de laatste weken is normaal en baby's van moeders met ongereguleerde diabetes staan constant bloot aan een te hoge stoot glucose en groeien daardoor harder. Risico daarvan is dus macrosomie, plat gezegd een dikke baby, en risico daarvan is dan weer een langdurigere bevalling en/of schouderdystocie.
Het is alleen wel zo dat je het dan dus hebt over slecht gereguleerde diabeten die constant te hoge waarden hebben. Dames met dieet bijvoorbeeld en daarna goeie waarden, zoals Kwak nu heeft, hebben dus eigenlijk geen diabetes meer, omdat de glucoses met dieet nu goed zijn en het kind dus ook geen te hoge glucoses binnen krijgt. Het grootste 'risico' zit bij vrouwen die insuline spuiten en steeds hoger moeten in dosering bijvoorbeeld.
Het is alleen jammer dat er 1 lijn getrokken wordt, er wordt doorgaans geen onderscheid meer gemaakt tussen dames die insuline spuiten en dames die met dieet goed gereguleerd zijn. In sommige regio's mogen die dames weer terug naar de verloskundige en gewoon thuis bevallen, in veel andere regio's niet en worden ze ingeleid met 39/40 weken max. De wetenschappelijke onderbouwing voor dat laatste ontbreekt echt totaal bij vrouwen met dieet en goeie waardes dus mja.
Ik had het ook 2 keer. Bij de laatste hadden ze het over macrosomie en daar wordt je flink bang van.quote:Op zondag 7 september 2014 12:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou ja, de verloskundiges zeggen steeds: het is wel groot, maar niet zorgwekkend, gewoon een flink kint. Dus mja.
Maar goed, van zorgen maken wordt het ook niet beter. Maar ik wil niet ingeleid worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijnes is nu 2840 gram volgens echo, dus beetje hetzelfde als SQbaby denk ik?
maar neem aan dat je dan wel meteen medisch wordt? Dat staat me gewoon zo tegenquote:Op zondag 7 september 2014 12:31 schreef lily het volgende:
[..]
Ik had het ook 2 keer. Bij de laatste hadden ze het over macrosomie en daar wordt je flink bang van.
Middelste was 4390 (met een bevalling van 3 uur) en jongste 4020. Niks aan het handje
Ja joh, dit was vanochtend en ik dacht wat voel ik me crappy, buiksgewijsquote:
Wauw wat goed van je!!quote:Op zondag 7 september 2014 12:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh, heel herkenbaar SQ! Ondanks dat mijn bd in het ziekenhuis keurig bleek te zijn vrijdag, begon de dienstdoende verloskundige over ingrijpen als m'n bd zo bleef schommelen (euh, hallo? M'n bd is perfect, kind doet het geweldig en ik mag gewoon onder begeleiding van m'n vk blijven). Toen heb ik meteen gezegd, op m'n zwangerassertiefst (dus met prikkende ogen van het bijna huilen) dat ik dat niet wil en dat dat mij ook niet nodig lijkt. Ik zag ineens de bui al hangen, mooi niet! Het gaat verder gewoon goed.
wat niet helemaal waar is. Ik heb flinke bekkenpijn en pijnlijke harde buiken. Maar goed, dat trek ik heus nog wel voor die paar dagen/weken
Dat ziet er idd gewoon pijnlijk uit Spees!
Goed zo babequote:Op zondag 7 september 2014 12:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh, heel herkenbaar SQ! Ondanks dat mijn bd in het ziekenhuis keurig bleek te zijn vrijdag, begon de dienstdoende verloskundige over ingrijpen als m'n bd zo bleef schommelen (euh, hallo? M'n bd is perfect, kind doet het geweldig en ik mag gewoon onder begeleiding van m'n vk blijven). Toen heb ik meteen gezegd, op m'n zwangerassertiefst (dus met prikkende ogen van het bijna huilen) dat ik dat niet wil en dat dat mij ook niet nodig lijkt. Ik zag ineens de bui al hangen, mooi niet! Het gaat verder gewoon goed.
wat niet helemaal waar is. Ik heb flinke bekkenpijn en pijnlijke harde buiken. Maar goed, dat trek ik heus nog wel voor die paar dagen/weken
Dat ziet er idd gewoon pijnlijk uit Spees!
Thuis als het kan.quote:Op zondag 7 september 2014 12:48 schreef Loj het volgende:
Wat willen de andere mama's eigenlijk (van sommige weet ik t natuurlijk
Je mag altijd een inleiding (of any other ingreep) weigerenquote:Op zondag 7 september 2014 12:51 schreef Crumpette het volgende:
als je zo net op het randje zou zitten van zwangerschapsdiabetes, of net er boven eigenlijk, mag je dan ook gewoon een inleiding weigeren, vóor 40 weken?
goed om te weten! Ik denk wel dat dat belangrijk is, ik weet namelijk niet altijd waar die grens ligt - tussen wat je wilt als moeder, en de veiligheid van je kind. Want als je advies afslaat en daarmee je kind in gevaar brengt, ben je dan niet ineens strafbaar ofzoquote:Op zondag 7 september 2014 12:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je mag altijd een inleiding (of any other ingreep) weigeren
het is slechts hun dringende advies. En in sommige gevallen is dat advies iets dringender dan in andere gevallen. Daarom, altijd vragen om kansen, cijfers, risico's en vooral onderbouwing voor een beleid. Dat moeten ze paraat hebben. En dan is het aan jou om akkoord te gaan ermee of niet.
dat is wel fijn! En ja, als jij de volgende dag alweer vrolijk rond stapt is het wat anders natuurlijk. Blijft er iemand bij je in de kraamtijd?quote:Op zondag 7 september 2014 13:14 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ja SQ, ik mag ongeveer 3 tot 4 nachtjes blijven als ik wil. Maar ik mag ook naar huis wanneer ik wil ( als alles goed is tenminste ). Dat vroeg ik er echt bij, want ik wil nergens aan vast zitten.
een wasbal voor voorgevormde bh'squote:Op zondag 7 september 2014 13:15 schreef Crumpette het volgende:
wat is een betty ball?
mijn nieuwe onderbroeken gekocht voor zwangerschap zijn alweer te klein
Advies is advies. In principe mag een arts niet behandelen zonder toestemming te krijgen van jou. Autonomie staat erg hoog in het vaandel, zeker bij bijvoorbeeld de tuchtcommissie.quote:Op zondag 7 september 2014 12:55 schreef Crumpette het volgende:
[..]
goed om te weten! Ik denk wel dat dat belangrijk is, ik weet namelijk niet altijd waar die grens ligt - tussen wat je wilt als moeder, en de veiligheid van je kind. Want als je advies afslaat en daarmee je kind in gevaar brengt, ben je dan niet ineens strafbaar ofzo
Mijn zus uit Schotland komt sowieso 2 nachten, en als een vriendin van mij kan wil ze ook blijven als het nodig is. Verder heb ik nog een vriendin die kraamverpleegkundige is en ook een zus die dat is, dus die komen beide ook langs, evenals mijn moeder en mijn andere zusquote:Op zondag 7 september 2014 13:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat is wel fijn! En ja, als jij de volgende dag alweer vrolijk rond stapt is het wat anders natuurlijk. Blijft er iemand bij je in de kraamtijd?
met een bh van 100 euro durf ik een waszakje niet aan en ik ben te lui voor op de hand wassenquote:
Bij strafbaar zijn kom je dan terecht op nalaatbaar handelen of bewust in gevaar brengen van het kind.quote:Op zondag 7 september 2014 12:55 schreef Crumpette het volgende:
[..]
goed om te weten! Ik denk wel dat dat belangrijk is, ik weet namelijk niet altijd waar die grens ligt - tussen wat je wilt als moeder, en de veiligheid van je kind. Want als je advies afslaat en daarmee je kind in gevaar brengt, ben je dan niet ineens strafbaar ofzo
quote:Op zondag 7 september 2014 13:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
een wasbal voor voorgevormde bh's
ik doe dat ook gewoon met mijn Bh's van MarliesD. Er is nog nooit wat raars gebeurt. Maar misschien heb ik gelukquote:Op zondag 7 september 2014 13:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
met een bh van 100 euro durf ik een waszakje niet aan en ik ben te lui voor op de hand wassenmaar ik heb m er best netjes in gekregen
jup, ze zitten namelijk helemaal klem, dus kunnen niet vervormen!quote:Op zondag 7 september 2014 13:17 schreef Crumpette het volgende:
[..]dat ziet er interessant uit! Ik was altijd alles op de hand, ondergoed
gaan je bh's net zo lang mee met zo'n balding?
jamaar ik heb echt cup galiameloen, dat kan teveel kanten opquote:Op zondag 7 september 2014 13:18 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ik doe dat ook gewoon met mijn Bh's van MarliesD. Er is nog nooit wat raars gebeurt. Maar misschien heb ik geluk
quote:Op zondag 7 september 2014 13:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jup, ze zitten namelijk helemaal klem, dus kunnen niet vervormen!
Oh jaquote:Op zondag 7 september 2014 13:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jamaar ik heb echt cup galiameloen, dat kan teveel kanten op
ja, klopt. Verpakking is al wegquote:Op zondag 7 september 2014 13:20 schreef Crumpette het volgende:
[..]damn, dat ga ik eens even heel goed bekijken! Ik zie overigens geen xxl op de site... alleen maar XL, tot F.. is dat wat jij hebt?
quote:Op zondag 7 september 2014 13:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, klopt. Verpakking is al weg
Klopt, autonomie van moeder gaat boven rechten van het kind , indien kind nog in de buik.quote:Op zondag 7 september 2014 13:17 schreef Skittles het volgende:
[..]
Advies is advies. In principe mag een arts niet behandelen zonder toestemming te krijgen van jou. Autonomie staat erg hoog in het vaandel, zeker bij bijvoorbeeld de tuchtcommissie.
Dus jouw nee is gewoon een nee, behalve als je wilsonbekwaam bent of als je met jouw nee een gevaar vormt voor jezelf of voor anderen (in dit geval je baby).
Indien ik wat vergeet dan moet je me maar aanvullen Mignonne of Wupwup![]()
Dus laat je echt goed informeren over de risico's, cijfertjes en vraag de arts om advies. Maak dan voor jezelf het besluit of je dit aanvaardbaar vindt en wat je wil en wat jou het beste lijkt voor jou en je baby.
klinkt ook wel logisch, anders zijn al die rokende 4 handen meisjes ook strafbaarquote:Op zondag 7 september 2014 13:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klopt, autonomie van moeder gaat boven rechten van het kind , indien kind nog in de buik.
maar als je langer in het ziekenhuis blijft, heb je dan nog recht op acht dagen kraamzorg of gaan die er vanaf?quote:Op zondag 7 september 2014 13:14 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ja SQ, ik mag ongeveer 3 tot 4 nachtjes blijven als ik wil. Maar ik mag ook naar huis wanneer ik wil ( als alles goed is tenminste ). Dat vroeg ik er echt bij, want ik wil nergens aan vast zitten.
Uren van de kraamzorg gaan toch in op het moment dat de baby eruit wordt gelanceerd?quote:Op zondag 7 september 2014 13:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
maar als je langer in het ziekenhuis blijft, heb je dan nog recht op acht dagen kraamzorg of gaan die er vanaf?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |