Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Enpe, ex-hiker regio Eindhoven Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Zorgtaxichauffeur MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, privéchauffeur regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht Jieuwst, privéchauffeur regio Nijmegen
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor nieuwe chauffeurs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laatste bericht als reactie op "chillings": Je maakt allemaal aannamens, je weet niet eens hoe het daadwerkelijk werkt. Het is geen vetpot, maar het is ook geen minimumloon. Je bent inderdaad afhankelijk van het OV. Maar het is mij nooit overkomen dat ik niet bij een klant aan kan komen, een paar keer iets te laat maar dat stelde niet veel voor.
Plannen doe je van tevoren, ik ben daar als prive chauffeur zo'n twee minuten mee bezig. De rest van de formulieren kan je in de trein invullen. Ik zit er niet om te huilen dat ik die twee minuten niet uitbetaald krijg.
En dan nog een vraag: noem een baan die je als student beter kan hebben dan dit?
Ik hoop morgen nog op een spoedje. Maar dan moet ik wel of mijn hoorcollege halen om drie uur, of een treinreis hebben van een uur. Anders ga ik dinsdagochtend falen bij mijn practicum.
Op zondag 7 september 2014 07:51 schreef Sarasi het volgende: Ik hoop morgen nog op een spoedje. Maar dan moet ik wel of mijn hoorcollege halen om drie uur, of een treinreis hebben van een uur. Anders ga ik dinsdagochtend falen bij mijn practicum.
Statistiek ja. Best handig, als ik direct alles met matlab en in R doe, heb ik volgend jaar een enorme voorsprong bij m'n scriptie.
Ik heb nu een vak Inleiding Numerieke Analyse waarvoor ik voor een modelleersessie ook aan Matlab moet.
Helaas volg ik dit vak compleet buiten de colleges om omdat dit in hetzelfde tijdslot valt als het derdejaars vak maattheorie waar ik tot op heden niets van snap.
Nu ik sinds januari een 'echte' baan heb mis ik het af en toe toch wel behoorlijk (hoewel ik ineens 5x zoveel te besteden heb als tijdens m'n hikeperiode). Zeker in de afgelopen zomermaanden met heerlijk weer zat ik echt chagrijnig achter m'n bureau te arbeiden. Bij EW zou ik dan hiken en chillen in de zon op parkeerplaatsen langs de snelweg OF mezelf op onbeschikbaar zetten om naar het strand te gaan. Kortom, hiken is geniaal en die kerel hiervoor zal zichzelf nog wel een keer of 40-45 voor het hoofd slaan als hij op zondag om 8:30 moet beginnen met vakkenvullen terwijl al z'n vrienden nog prinsheerlijk op bed liggen na een epische stapavond die hij niet mee heeft kunnen maken omdat hij moet werken op zondagochtend.
Sowieso solliciteren bij AR als ik met pensioen ben dus
Dit inderdaad. Als ik nu al bedenk wat er morgen op mij ligt te wachten.. . Hiken was echt het beste bijbaantje dat ik ooit heb gehad. Ik heb het zelfs nog één maand gedaan zonder OV maar met zo'n kortingskaart die je kreeg als je afgestudeerd was ghehe.
Op zondag 7 september 2014 10:46 schreef Exorbitantes het volgende: En het Hiken is ook onvoorspelbaar, voelt altijd weer als krasloten krassen als je de ritgegevens opent: een BMW, AUDI, een Caddy?
Ik moest die A7 zelfs via de kentekencheck opzoeken.
Op zondag 7 september 2014 10:46 schreef Exorbitantes het volgende: En het Hiken is ook onvoorspelbaar, voelt altijd weer als krasloten krassen als je de ritgegevens opent: een BMW, AUDI, een Caddy?
Inderdaad.. Als ik in de bus vanaf de hogeschool terug naar huis reed en ik werd gebeld.. Dan zat ik op mijn crappy BlackBerry in te loggen op de site, alleen maar om te kijken wat voor auto's het waren.
EDIT: maar ook heel veel chagrijnige momenten als ik dan niet werd gebeld. Dat weet Joppie nog wel.. Altijd op de ping.. Ben je al gebeld??!
Nu ik sinds januari een 'echte' baan heb mis ik het af en toe toch wel behoorlijk (hoewel ik ineens 5x zoveel te besteden heb als tijdens m'n hikeperiode). Zeker in de afgelopen zomermaanden met heerlijk weer zat ik echt chagrijnig achter m'n bureau te arbeiden. Bij EW zou ik dan hiken en chillen in de zon op parkeerplaatsen langs de snelweg OF mezelf op onbeschikbaar zetten om naar het strand te gaan.
Sowieso solliciteren bij AR als ik met pensioen ben dus
Inderdaad.. Als ik in de bus vanaf de hogeschool terug naar huis reed en ik werd gebeld.. Dan zat ik op mijn crappy BlackBerry in te loggen op de site, alleen maar om te kijken wat voor auto's het waren.
EDIT: maar ook heel veel chagrijnige momenten als ik dan niet werd gebeld. Dat weet Joppie nog wel.. Altijd op de ping.. Ben je al gebeld??!
AR mailt gewoon de ritgegevens door. Als je mail op je telefoon ontvangt hoef je niet eens in te loggen.
Iedereen is afhankelijk van t ov en verkeer, ze houden daar zeker rekening mee plus ze zijn bij mij nooit boos geworden omdat ik vastzat in t verkeer ofso dus rare aannames
Dit inderdaad. Als ik nu al bedenk wat er morgen op mij ligt te wachten.. . Hiken was echt het beste bijbaantje dat ik ooit heb gehad. Ik heb het zelfs nog één maand gedaan zonder OV maar met zo'n kortingskaart die je kreeg als je afgestudeerd was ghehe.
Was dit mogelijk?
En zo ja loont t wel, lijkt me dat de ov kosten teveel worden?
Op zondag 7 september 2014 12:40 schreef johnson555 het volgende: Iedereen is afhankelijk van t ov en verkeer, ze houden daar zeker rekening mee plus ze zijn bij mij nooit boos geworden omdat ik vastzat in t verkeer ofso dus rare aannames
Buiten dat levert vertraging gewoon extra money op
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op mijn werk hebben ze trouwens sinds kort een nieuwe Viano. Weer een V6, dit keer een met echt letterlijk alle opties..
Elektrische schuifdeuren L+R, achteruitrijcamera, aparte airco voor de achterpassagiers, xenon, 18" velgen, compleet ledere bekleding (ook de zijwanden) enz enz. Best bizar, in zo'n "busje".
Op zondag 7 september 2014 14:04 schreef Dimitri_ het volgende: Dit is inderdaad verreweg het beste bijbaantje wat je kan hebben. Mensen die vakkenvullen of iets anders verkiezen boven autorijden.
Vakjes vullen betaalt toch wel meer en sommigen hebben liever zekerheid qua vaste werktijden/diensten en niet maar steeds wachten op dat telefoontje van easyway. Maar ik denk er over na om bij EW maar eens te solliciteren, dat wel.
Vakjes vullen betaalt toch wel meer en sommigen hebben liever zekerheid qua vaste werktijden/diensten en niet maar steeds wachten op dat telefoontje van easyway. Maar ik denk er over na om bij EW maar eens te solliciteren, dat wel.
Niet bij de AH in ieder geval, waar ik in het weekend werk.