Jij denkt dat bij een immens slechte economische situatie, waarbij Rusland zo onder druk staat dat zelfs de nu zo populaire Putin afgezet/weggestemd wordt, dat de bevolking dan op een gematigde partij gaat stemmen?quote:Op zondag 7 september 2014 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus Putin moet blijven omdat hij de oppositie heeft opgesloten?
Er valt niks te stemmen. Rusland is een dictatuur. Oppositie in de goelag, censuur en propaganda. Demonstranten worden in elkaar geslagen.quote:Op zondag 7 september 2014 14:38 schreef Roceco het volgende:
Jij denkt dat bij een immens slechte economische situatie, waarbij Rusland zo onder druk staat dat zelfs de nu zo populaire Putin afgezet/weggestemd wordt, dat de bevolking dan op een gematigde partij gaat stemmen?
Moet ik mezelf herhalen? Ik stel enkel dat er een nieuwe gek in het zadel gestemd wordt zelfs als er vrije verkiezingen zouden komen in een situatie waar het Putin-regime in elkaar stort vanwege slechte economische omstandigheden, al dan niet door de Europese sancties.quote:Op zondag 7 september 2014 14:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er valt niks te stemmen. Rusland is een dictatuur. Oppositie in de goelag, censuur en propaganda. Demonstranten worden in elkaar geslagen.
twitter:EuromaidanPR twitterde op zondag 07-09-2014 om 14:07:27#NSC: despite of the fact that #ATO forces were shelled, #ceasefire regime remains http://t.co/4uw6V2o85i http://t.co/sItOpobFvE | EMPR reageer retweet
twitter:MiddleEast_BRK twitterde op zondag 07-09-2014 om 13:37:03#BreakingNews#Ukraine sharply corrects the number of killed regular troops upwards: 864 KIA, 3215 WIA. NOT including volunteer battalions. reageer retweet
twitter:MiddleEast_BRK twitterde op zondag 07-09-2014 om 03:35:27My anti-Ukrainian #armed_forces #estimate from months-long observation: 60% Russian invaders, 30% Russian army, 10% Ukrainian separatists reageer retweet
Er zijn alleen vrije verkiezingen met een echte oppositie.quote:Op zondag 7 september 2014 14:42 schreef Roceco het volgende:
[..]
Moet ik mezelf herhalen? Ik stel enkel dat er een nieuwe gek in het zadel gestemd wordt zelfs als er vrije verkiezingen zouden komen in een situatie waar het Putin-regime in elkaar stort vanwege slechte economische omstandigheden, al dan niet door de Europese sancties.
En dat is ook helemaal niet erg, denk ik. De Krim is van oudsher evenmin Oekraïens als Russisch. Er wonen vooral Russen. De situatie dat het bij Oekraïne hoorde, maar Rusland er wel hun Zwarte-Zeevloot en 25.000 militairen mocht stationeren, was natuurlijk ook absoluut niet handig.quote:Op zondag 7 september 2014 14:34 schreef Roceco het volgende:
[..]
Zie dat niet op korte termijn gebeuren, en dan nog? No way dat de twee voornaamste alternatieven, Zyuganov en Zhirinovsky, de Krim gaan teruggeven.
Nogmaals, ik heb het hier over een situatie waarbij er vrije verkiezingen zouden zijn na een ineenstorting van het Putin-regime. Zelfs dan zie ik in het huidige Rusland (op korte termijn) een radicaal linkse of rechtse partij boven jou 'echte oppositie' winnen.quote:Op zondag 7 september 2014 14:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn alleen vrije verkiezingen met een echte oppositie.
Zeer slechte zaak wat de EU en de VS nu doen! Dit betekend dat ze meedoen met het conflict.quote:Op zondag 7 september 2014 14:40 schreef Automatisch het volgende:
'VS en EU landen leveren wapens aan Oekraïne'
De VS, Frankrijk, Italië, Polen en Noorwegen gaan modern wapentuig leveren aan Oekraïne. Dat heeft een adviseur van de Oekraïense president Petro Porosjenko, Joeri Loetsenko, zondag op Facebook geschreven.
Na de NAVO-top in Wales deze week zei Porosjenko tegen de BBC dat een aantal NAVO-landen wapenleveranties had toegezegd. Hij zei toen niet welke landen.
NAVO-chef Anders Fogh Rasmussen benadrukte na de top dat elke NAVO-lidstaat zelf kan uitmaken of hij wapens aan Oekraïne levert.
http://www.nu.nl/buitenla(...)wapens-oekraine.html
Gebeurd hier ook hoorquote:Op zondag 7 september 2014 14:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er valt niks te stemmen. Rusland is een dictatuur. Oppositie in de goelag, censuur en propaganda. Demonstranten worden in elkaar geslagen.
Nee, hier is geen censuur en hier worden ook geen demonstraties verboden op grond van hun politieke standpunt.quote:
twitter:2111015 twitterde op zondag 07-09-2014 om 14:42:46MT @paulrbrennan BREAKING: Reuters is reporting that #Ukraine is to receive weapons from 5 #NATO states, including the #US reageer retweet
twitter:PaulaSlier_RT twitterde op zondag 07-09-2014 om 14:45:03#Poroshenko’s aide names the #US, #France, #Italy, #Poland and #Norway as countries supplying weapons to #Ukrainian army. reageer retweet
twitter:k_arctander twitterde op zondag 07-09-2014 om 14:49:13@PaulaSlier_RT here in #norway we are told that we are NOT providing #Ukraine with weapons. Interesting for @borgebrende ? reageer retweet
Man, ga nou niet dat beetje censuur en propaganda wat we hier hebben met die in Rusland vergelijken, twee verschillende werelden.quote:
Ja, door tegendemonstranten.quote:
Ze steunen de Oekrainse overheid, terwijl Rusland de rebellen steunt.quote:Op zondag 7 september 2014 14:49 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Zeer slechte zaak wat de EU en de VS nu doen! Dit betekend dat ze meedoen met het conflict.
Ja en? Ik zie daarin geen groot moreel verschil (meer). De vijand van de vijand is niet automatisch je vriend!quote:Op zondag 7 september 2014 14:53 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ze steunen de Oekrainse overheid, terwijl Rusland de rebellen steunt.
Nee ook door politiequote:Op zondag 7 september 2014 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, door tegendemonstranten.
Dat hebben we kunnen zien tijdens Occupy. v.d. Laan deed alles om de demonstraties mogelijk te maken en te houden. In America zijn ze kapot gemaakt. Maar de Vereenigde Fascistische Cooperaties van Amerika is dan ook geen voorbeeld van een volwassen democratie.quote:
http://www.itv.com/news/u(...)s-presidential-aide/quote:Nato members 'to give Ukraine weapons'
Weapons and military advisers will be provided from five Nato member states to the Ukraine, a senior aide to the country's president said.
Yuri Lytsenko, said on his Facebook page: "At the NATO summit agreements were reached on the provision of military advisers and supplies of modern armaments from the United States, France, Italy, Poland and Norway."
He gave no further details and it was not immediately possible to confirm his statement.
Meanwhile a fragile ceasefire between Ukrainian forces and pro-Russian separatists appeared to break in the east of the country where shells hit the port of Mariupol and the city of Donetsk.
Ik heb het niet over de vijand van de vijand, maar over de legitieme overheid van een land. Als we het verschil tussen een legitieme overheid en andere strijders overboord gooien, dan leven we in het wilde westen.quote:Op zondag 7 september 2014 14:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en? Ik zie daarin geen groot moreel verschil (meer). De vijand van de vijand is niet automatisch je vriend!
(grotendeels) proxy oorlog, vooralsnog dan toch.quote:Op zondag 7 september 2014 15:02 schreef meth1745 het volgende:
[..]
http://www.itv.com/news/u(...)s-presidential-aide/
Het wordt een echte Rusland vs. NAVO oorlog.
Hoe meer Het Westen Oekraine militair gaat steunen, hoe meer het conflict verandert van een onafhankelijkheidsoorlog naar een proxy oorlog.quote:Op zondag 7 september 2014 15:09 schreef Roceco het volgende:
[..]
(grotendeels) proxy oorlog, vooralsnog dan toch.
precision guided weapons.quote:Op zondag 7 september 2014 15:19 schreef vigen98 het volgende:
Wat voor wapens bedoelen ze dan? Want het worden geen tanks ofzo, pistolen en granaten enzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |