Hier komen ze nog steeds...quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:05 schreef retep2 het volgende:
[..]
Ik woon al ruim 15 jaar op m'n eigen en heb in al die tijd maar 1 keer die gekken aan m'n deur gehad,
dus valt het wel mee. Verder dacht ik begrepen te hebben dat die jehova's niet meer aan de deur komen, dus lijkt het mij iets van de verleden tijd.

idd, het verschil is dat "onze" religekkies aan het uitsterven zijn, meer en meer gemeente ontkerken en we worden langzamenhand echt verlicht en wijs enzo, en dan komen er weer van die mensen die 2000 jaar achterlopen om het nog een keer te introduceren hier.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:05 schreef retep2 het volgende:
[..]
Ik woon al ruim 15 jaar op m'n eigen en heb in al die tijd maar 1 keer die gekken aan m'n deur gehad,
dus valt het wel mee. Verder dacht ik begrepen te hebben dat die jehova's niet meer aan de deur komen, dus lijkt het mij iets van de verleden tijd.

"To police" is kijken of men zich aan regels houdt. Het is een woord dat vrij gebruikt wordt achter wat je dan precies onderzoekt.quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik ben er nog niet over uit of ze het woord "police" mogen gebruiken. Het klinkt officieel en erkend, terwijl ze dat niet zijn.
Flyers uitdelen, prima (als ze daar een vergunning voor hebben).
Als uit het onderzoek blijkt dat ze mensen bedreigen, intimideren en onderdrukken, dan meteen strafrechtelijk vervolgen.
En nee, alle bovenstaande zinnen hebben NIKS te maken met hun geloof.

Ze komen nog wel aan de deur, tegenwoordig met een ipad.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:05 schreef retep2 het volgende:
[..]

Voor het oog van het volk zullen ze het netjes vragen, maar achter de schermen zullen wel degelijk mensen intimideren en bedreigen. Verder valt het me nog mee dat ze nog niet net als in engelandquote:Op vrijdag 5 september 2014 16:57 schreef rakotto het volgende:
Ze vragen het, ze eisen niet. Niets mis mee.![]()
![]()

Er zijn regels die makkelijk aangepast kunnen worden, daarnaast heb je rechtsstatelijke beginselen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:01 schreef ems. het volgende:
[..]
Dus? Dan nog kan er wel besproken worden wat wel of niet zou moeten gebeuren. Of ben jij van mening dat wetten niet aangepast/verwijderd/toegevoegd mogen worden?
De wet is niets meer dan een mening. En meningen kunnen herzien en besproken worden.

Ja, tuurlijk, maar het is elke dag weer even een klein bericht, maar wel meer en meer. En het is niet opeens morgen Sharialand hier.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:09 schreef Re het volgende:
nou ja vooralsnog zijn het gewoon 5-6 mentalen en er lijkt genoeg weerstand

Vraag ze dan even binnen, en zodra ze een voet over de drempel zetten, keihard de voordeur dicht kwakken. Eens kijken hoe snel ze dan met hun bigfoot afdruipen.quote:

Het hoeft niet meer of minder te worden. Jij kunt dat niet bepalen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:12 schreef HeatWave het volgende:
je gaat me nu niet vertellen dat het opeens wel vanzelf minder gaat worden?

klopt, en daar heb ik helemaal geen moeite mee. Zodra er dus geen beperkingen komen in mijn eigen vrijheid is het allemaal prima.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het hoeft niet meer of minder te worden. Jij kunt dat niet bepalen.
Mensen mogen binnen de kaders van de wet hun religie en/of afwijkende meningen uiten.
Jij zal je moeten leren aanpassen aan het feit dat er in Nederland, Nederlanders wonen met andere gebruiken, gewoonten en meningen.
Daar gaat niets aan veranderen.

Want Nederland wordt een moslimstaat? BNW is de andere kant op.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
klopt, en daar heb ik helemaal geen moeite mee. Zodra er dus geen beperkingen komen in mijn eigen vrijheid is het allemaal prima.
Maar sorry dat ik na IS en vele andere moslimconflicten weinig vertrouwen heb in het feit dat ik alles nog kan in een moslimsstaat.

Op straat bidden voor een half uurtje per week is nog niet zo erg. Het zijn burgers en hebben rechten op het beoefenen van hun geloof.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:11 schreef retep2 het volgende:
[..]
Voor het oog van het volk zullen ze het netjes vragen, maar achter de schermen zullen wel degelijk mensen intimideren en bedreigen. Verder valt het me nog mee dat ze nog niet net als in engeland
zonder vergunning hele straten afzetten, en daar dan massaal op straat gaan bidden, wat gewoon provoceren is, en dat snapt elk normaal denkend mens nog wel, en wederom geen regering die daar iets tegen durft te doen, en die hakbarren weten dat, vandaar ze steeds een stapje verder gaan met het pislamiseren van het westen.

Je kán het nog wel maar je mag het niet meer. Alhoewel, jij bent een man dus dan ligt het weer anders. Vrouwen zijn dan de sjaak.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
klopt, en daar heb ik helemaal geen moeite mee. Zodra er dus geen beperkingen komen in mijn eigen vrijheid is het allemaal prima.
Maar sorry dat ik na IS en vele andere moslimconflicten weinig vertrouwen heb in het feit dat ik alles nog kan in een moslimsstaat.

Op dit moment, nee, dat denk ik niet. Maar sorry als ik van mening ben dat op dit moment er ook alles aan doen om het te vermijden een prima idee is.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Want Nederland wordt een moslimstaat? BNW is de andere kant op.

Niet als er een wet is die dat nadrukkelijk verbied. Het is een belemmering van het verkeer en voetgangers als een paar honderd paupers zo nodig met hun behaarde kont omhoog midden op straat willen bidden.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:17 schreef rakotto het volgende:
[..]
Op straat bidden voor een half uurtje per week is nog niet zo erg. Het zijn burgers en hebben rechten op het beoefenen van hun geloof.

op dat gebied wordt het idd een stuk makkelijker als je alles dan maar op een hoop gooit, totdat de volgende groep aan de beurt is.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Op dit moment, nee, dat denk ik niet. Maar sorry als ik van mening ben dat op dit moment er ook alles aan doen om het te vermijden een prima idee is.
En dat is blijkbaar racisme, en dat moet dan maar.

Wat er gebeurt is dat er een 2e samenleving ontstaat naast de bestaande, en dat is nietquote:Op vrijdag 5 september 2014 17:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het hoeft niet meer of minder te worden. Jij kunt dat niet bepalen.
Mensen mogen binnen de kaders van de wet hun religie en/of afwijkende meningen uiten.
Jij zal je moeten leren aanpassen aan het feit dat er in Nederland, Nederlanders wonen met andere gebruiken, gewoonten en meningen.
Daar gaat niets aan veranderen.

Dat doe ik natuurlijk ook niet, dat is wel logisch natuurlijk. Maar ik heb ook echt geen extra respect of ontzag voor gelovigen oid, ze mogen rekenen op normaal behandeld worden als ze ook normaal doen, maar dingen als privileges en buigen etc, hell to the fuck no.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:23 schreef Re het volgende:
[..]
op dat gebied wordt het idd een stuk makkelijker als je alles dan maar op een hoop gooit, totdat de volgende groep aan de beurt is.
nah, extremisme mag van mij worden aangepakt, en had ook, maar ik waak er voor om alles en iedereen maar als schadelijk gezien alleen maar omdat ze in een fabeltje geloven

Bied ze locaties aan waar ze het wel kunnen beoefenen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet als er een wet is die dat nadrukkelijk verbied. Het is een belemmering van het verkeer en voetgangers als een paar honderd paupers zo nodig met hun behaarde kont omhoog midden op straat willen bidden.

Tsja, ik denk dat atheisten liever iets anders doen dan zulk soort kansloze acties.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Als er een atheist police liep te flyeren voor een religievrije zone in Bonn zouden ze waarschijnlijk gelynched zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |